Maaliskuun muruset 2016 <3 *syyskuussa*

Onnea unna!

Mulla kans vaihtelee mielihalut ruokien suhteen. Vaalea tuore leipä on ollut pitkään pop. Samoin jauheliha ja sulanut juusto.

Just nyt tekis kauheasti mieli sushia. Googlettelin kasvissushireseptejä ja mietin, että rapukin kävisi. Lähimmän sushiraflan listaltakin löytyisi paljon sellaisia, joissa kala on grillattu.

Tänään pomo kertoi että on kertonut omalle esimiehelleen tulevasta äitiyslomastani. Eipä tarvi enää spekuloida, että tietääkö vai ei. Sen sijaan perjantaina entinen esimies katto mua jotenkin pitkään, mutten tiedä tuijottiko mahaa vai t-paidan printtiä. Vähän välillä vainoharhainen olo, että näkeekö ihmiset mahan tai katsooko sitä. Tuntuu, että t-paidat on huonompia peittäjiä. Vähän paksummat väljät silkkitopit tuntuu olevan hyviä, ne ei liukkaampina ja jäykempinä makaa niin helposti mahaa vasten. Olishan se toisaalta kiva reteesti vetää joku oikein vartalonmyötäinen toppi niskaan, joka ei jättäisi mitään arvailujen varaan. Kyllä sekin aika vielä tulee, muttei vielä. Joskus sitten kun piilotelua ei vaan enää onnistu ja maha on oikeesti vauvamaha eikä tällainen turvotuspömppö. Viikonloppuisin kyllä yleensä jo puenkin jotain mikä ei peittele masua, silläkin riskillä, että joku työkaveri tulee vastaan.

15 +4
 
Sushissa käytetty merilevä saattaa sisältää enemmän, oliko se nyt jodia?, kuin raskaana olevalle on suositeltavaa. En silti uskoisi että yhdestä tai kahdestakaan herkuttelukerrasta vielä on haittaa, mutta jos joka ilta haluaa juuri levärullia niin kannattaa vielä harkita. :) Inkivääri on Suomessa kiellettyjen listalla, mutta lähinnä koska siitä ei ole kylliksi tutkimuksia. Toisaalla sitä taas määrätään pahoinvointiin... ;)
 
Terveppä kaikki uudet ja vanhat!

Täälläkin piti paljastaa raskaus työpaikalla. Mulla on sopimus vain vuoden loppuun ja esimies kysyi tänään olisinko halukas jatkamaan, kun olisi tarjolla äitiyslomansijaisuus. Pikkuisen nauratti, kun sanoin, että voin mä sen kuukaudeksi ottaa, mut sit minunkin pitäisi jäädä äitiyslomalle :ROFLMAO:

Mitenkähän mä selviän huomisesta sokerirasituksesta.... tänä aamunakin piti suurin osa aamupalasta antaa esikoiselle kun rupes oksettamaan :sick: huoh...

Pygmi ja seuralainen rv 16+2
 
Levän jodi taitaa olla välttölistalla, mutta jos nyt reilu kolme kuukautta on kärvistelty, niin josko sitä kerran uskaltaisi pienen määrän. Söis vaikka vähemmän niitä rullia ja enemmän nigireitä, joissa ei oo levää. Toivon, että tuo olis niitä mielihaluja, jotka kertalaakista sais pois ja sitten vois kehitellä jonkun seuraavan himon...

Töissä pomo ei näköjään ole kovasti juoruillut ja ainakaan sana ei ole kulovalkean tavoin levinnyt eikä mun maha vissiin niin paljastava vielä ole kuin mitä itse kuvittelen, kun ihmiset edelleen kyselee, että olenko lähdössä pitkille työmatkoille jouluna tai ensi keväänä. Vastailen sitten epämääräisesti, että tiimissä ei ole vielä keskusteltu eikä päätetty, että kuka lähtee. Kun ei nyt toisaalta halua valehdella ihmisille, mutta toisaalta jos sanoisin tässä vaiheessa että en lähde niin seuraava kysymys olisi, että miksi.

Tänään kerroin myös yhdelle kaverille lisää. Ollaan lähdössä yhdessä risteilylle kuukauden päästä, niin tulipa varoitettua, ettei musta oikeen juopotteluseuraa saa ja että buffassa kuolaan sitten hänen katkarapu, mäti, savulohilautastaan. No ehkä siellä on edes kasvismätiä, mutta hitto onko sekin levästä tehty...

Tänä iltana tuntuu, että tää pötsi on taas todella valtava.

15+5
 
Pahoitelut Ruusannupulle!

Tervehdys uusille ja erityisesti Louhelle iso käsi takaisintulon johdosta! (y)

Täällä vointi on melko hyvä. Selkä välillä kremppailee, mutta mulla on hyvä fyssari ja saanen vielä lähetteen ohjattuun jumpparyhmäänkin. Neuvolan kautta saa onneksi myös hyvän tukiliivin masuun.

Aika kuluu vauhdilla. Miten täällä osa on aloitellut jo viikon 17! Vau! :alien: Kohta on jo maaliskuu.

Töistä ei ole kuulunut, mutta päätin hakea kouluun. Pitäähän niitä varasuunitelmia olla. Vielä kun osaisi olla stressaamatta ympärillä tapahtuvista asioista. Salosta lähtee synnäri. En tiedä missä sitä sitten synnyttäisi.

Onneksi kohta on joulu. Kauppaan tulee mandariinit, joulusuklaa ja kaiken lämpöisen saa kaivaa kaapista. Seuraavaksi kuppi kaffetta ja kohti sienimetsää. :coffee:

Rakkautta tyäret!

MasuMyy 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mama38
Voi Ruusannuppu, pahoittelut :cry: voimia teille.

Tänään oli ultra. Oli aivan mahtava kätilö, hälle kuuluu kyllä suurimmat kiitokset siitä, millainen fiilis käynnistä jäi. Kertoi kaikki tarkkaan samalla kun ultrasi ja lopuksi onnitteli hyvinvoivasta vauvasta. Mulla vierähti ensimmäistä kertaa ikinä ihan kyyneleet, kun vauva lävähti ruudulle. Yökin meni valvoesa kun jännitti niin paljon. Vauva huiskutti käsiä, potkiskeli ja kerran ponnisti jaloilla niin että peppu nousi. Oli kätilön mukaan oikein filmaattinen tapaus ja saatiin kerralla mitat. Turvotus 1,4 ja saatiin jopa jalkapohjan mittakin, kun esitteli helmivarpaitaan niin hyvin. Nenäluu erottui tosi hienosti, mikä on kuulemma hyvä merkki. Isän nenä. Pääsen marraskuussa rakenneultraan lääkärille oman elinsairauteni vuoksi. Ihan päältä ultrattiin ja lapset leikkivät sillä aikaa kiltisti odotushuonessa. Nyt kuvia katselemaan uudestaan ja uudestaan.. iso kivi vierähti sydämeltä ja vauva tuntuu nyt todellisemmalta kuin koskaan.

Lasketuksi ajaksi voi muuttaa 26.3.:love:
 
Merikki: pelastit mun päivän. Mä kun poden jotenkin huonoa mieltä siitä, että mun maha on jo ihan pallo. Ei pitäis, mutta ehkä en enää ku vickanillakin on ihan samanmoinen. ;)

Ruusannupulle voimia, vaan ei se voivottelu auta, aika parantaa vaan ihminen ei unoha.:barefoot:

Masumyy: joulu... Voi ei. En voi vastustaa graavilohta, enkä mitään ihania herkkuja, ah, jultortor. Mutta vielä "pahempi" kun työt loppuu siihen eikä tartte ressata mistään. Työttömänä saan enemmän rahaakin kuin nyt kahdesta työstä ellen jää kh tuelle vaan.

On: eka muljahus eilen <3 tuntui niin jännältä. Odotan innolla lisää. Muuten flunssa vaivaa pahasti, työt jaksan väkisin ja nyt oli illaksi pakko laittaa otrivin ku meinasin tukehtua. Ei auttanut sarvikuono eikä mikkää muu. Kyllä tää tästä. Varsinkin kun katsoo elämä lapselle konserttia niin asiat on todella hyvin.

Carri ja hampaaton 13+2
 
Tänään np uä. Ultran ja verikokeen perusteella riski kromosomipoikkemaan hyvin pieni. Marraskuun 9pv on sitten rakenne :)

Olo on ku jyrän alle jääneellä kokoajan :( Väsyttää... onnea on lasten isovanhemmat, mies ja ystävät jotka tukee ja auttaa kovasti.. :love: Antakaa anteeksi tää ainainen valitus, mut mä en kehtaa enää läheisille valittaa... :cry::unsure::(

mieli tekis kaikkea kiellettyä syödä... :D

Huomenna poks 13+0

eli tänään Hipsutin ja toukka 12+6 :love::love:
 
Halaus Ruusannupulle :cry:

Onko muilla alaselkävaivoja? Itsellä ristiselkä/se alue häntäluun paikkeilla alkaa vaivaamaan jos kovin liikun ja selällään makuulta saan välillä hampaat irvessä yrittää pois kun tuntuu että lantio menee halki !! Ostin tukivyön, mitä nyt yritän käyttää säännöllisesti josko auttaisi. Se vaan, että esikoista odottaessa se alkoi vaivata vasta joskus myöhäisessä vaiheessa, ja nyt jo nyt!! Miten jaksat nostella esikoista kun masu vaan kasvaa ja vielä on paljon kasvua edessä!!:eek: Kohtalosiskoja?

Musta välillä tuntuu töytäisyjä tuolla masussa tai sitten ne on ilmakuplia, en ole vielä varma :LOL:

Vai täällä himoitaan kiellettyjä ruokia! Mäkin odotan joulua ja jouluherkkuja. Viimeksi tänään haaveilin jo suklaakonvehdeista. Mutta en niin paljon että ostaisin kun ekat alkaa tulemaan kauppaan :p

Mielitekoja ei mulla oikein vielä ole ilmaantunut. Ei ainakaan vahvoja. Vielä ehtii!

Mukava kuulla iloisia ultrakuulumisia :)

Milagro ja bebe 14+2
 
Meilläkin oli tänään ultra ja onnenkyyneleitä pääsi vuodattamaan <3 kaikki oli oikein mallillaan ja pieni vastasi viikkoja. Kerrottiin myös esikoiselle, vaikka hän onkin puhunut vauvasta jo viikkojen ajan. Nyt on isosisko niin innoissaan, kaupassa meinasi jo vaippoja ostaa vauvalle. :)

Oma olo on toooosi väsynyt mutta onneksi pahoinvointi alkaa helpottaa. Tuntuu, että kolmivuorotyö vetää voimat ihan nollille. Sohvalle nukahtelua tapahtuu usein, ja imman päiväunia tuntuu että olen vain kävelevä zombie.

Minut voisi lisätä listaan:
Tintti/ 25 v. / la 28.3./ 2. Lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Mama38
Milagro, mulla on mulla on ollut kans tuollaisia ristiselkäkipuja, etenkin kun liikkuu enemmän tai lähtee liikkeelle. Mäkin ostin netistä halpistukivyön (oikeastaan vaan paksu kuminauha). Huomenna on fysioterapia perhevalmennus. Täytyy kysellä olisko siellä jotain ohjeita.

Hirvittää kyllä, että jos selkä nyt jo vihoittelee, niin miten käy loppuraskaudesta. Luin just yhtä blogia, missä odottaja ei ollut pystynyt viimeiseen ko,meen kuukauteen olemaan töissä. Aika jäätävä ajatus olis kolme kuukautta kökkiä kotona selkäsärkyisenä.

Pystyitkö sä oleen töissä loppuun asti? Entäs muut, ootteko joutunu jostain syystä saikulle ennen äippälomaa?
15+6
 
Moikka kaikille!

Haluaisin tietää, miten teillä muilla, jotka on ohittaneet ekan kolmanneksen, vieläkö teitä väsyttää? Itellä tää on jotain ihan käsittämätöntä o_O Illalla klo 20-21 aikaan jo uni tulee ja sitä ennen oon jostain klo 17-18 asti aivan poikki... Nukun tosi hyvin ja aamulla jonnekin klo 6-7 asti ja silti tämmönen väsy! Ainoo hetki päivässä, milloin tunnen oloni ns.normaalin virkeeksi, on aamupäivä. Hyvä että ees silloin (y)

Syön vitamiineja ja salaatteja, liikun ja kuntoilen ja hemoglobiini on hyvä, 131. Onneksi on ens viikolla neuvola, josko niillä ois jotain poppakonsteja :LOL:

Joko ootte hankkinut vaatteita tai tarvikkeita? Eilen sain kaverilta turvakaukalon, se onkin ensimmäinen hankinta pikkuiselle. Sit iski semmonen taikauskon pelko, että apua kun nyt jo tän hommasin, niin entä jos rakenneultrassa löytyy jotain kamalaa :unsure:

Noh, ei pidä antaa peloille valtaa, vaan pitää nyt nauttia raskaudesta :) rakenneultra onkin sit 16.10.

Minsuli, tänään 16+0 :love:
 
Minsuli kyllä väsyttää. Nukahdin taas eilen sohvalle yhdeksän jälkeen. Aamupäivä on tosiaan energisintä aikaa ja noin neljältä makaan viimeistään sohvalla ja tuntuu, ettei jaksa edes kättä nostaa. Liikunta tai ylipäänsä ulkona liikkuminen auttaa. Onneks on nuo koirat, jotka pakottaa kävelylle. Verenpaine on välillä alle 100, alin 90, joten sekin syynä.
 
täälläkin väsymystä, tosin voi johtua ihan tästä kurjasta ilmastakin.
nyt jännäilen onko mulla huomenna neuvolaa jos neuvolantäti ei oo saanut lapsiaan hoitoon/paikkaa järjestettyä että onko käynti peruttu vai ei.. Itse pitäisi tulla kyllä töihin. Kävellen pääsee :D

Eilen menin ja ostin ekan kunnon jutun vauvalle.. Tai tilasin netistä. Oon pidempään himoinnu tietyn tyylistä skip hopin leikkimattoa ja kun pari kk sitä aina ihastellut netistä niin nyt laitoin tilaukseen. Esikolla melkein kaikki tavarat ja tuollaiset oli lainassa tutuilta, joten ovat palautuneet oikeille omistajilleen aikapäiviä sitten. Onpahan nyt jotain omaakin. :)

Oon tässä miettiny että tällä viikolla en ooo huomannu tai tunnistanu mitää liikehdintää, pienintäkään. Voi toki johtua tosi kiireisestä työviikosta ettei vaan huomannu.. Mutta vähän mietityttää.. Sen takia ois nii supertärkeetä päästä kuunteleen vauvaa huomenna. Sormet ristissä siis täällä..

Mulla on nyt selkävaivat ja iskias ollu tosi rauhassa, ei oo vielä tarvinnu hakea tukivyötä. Esikoisesta olin opiskelijana/valmistuin joten eipä siinä äitiyslomaa aloitettu sen erikoisemmin. Vauhti oli melko rauhallista. katotaan miten tässä nyt kävi..

Kukas kertoi että isolle pomolle oli kerrottu raskaudesta. Mullekin kävi tässä viime viikolla ilmi kun iso pomo tuli kysymään että mitäs meidän odottava äiti ja mä hämmennyin totaalisesti että ahaa, tiedät. Kun siinä mietin että pitänee kertoa kun ihmiset joiden ei olisi tarvinnut tietää saivat tietää työjuttujen kautta.. long story.. mutta enivei, iso pomokin tietää.. Että ehkä ne sit jatkaa mun töitä ainakii sen kuukauden vuoden alusta.. ;) hope so.

saraneito ja 16+3 taitaa olla siis tänään.
 
Huomenna eka varsinainen ultra. Vähän jännittää kyllä! Sydänäänet sain kotidopplerilla kuulumaan pitkän etsinnän jälkeen, ihanalta se vaan kuulostaa aina :love:

Mulla väsymys meni ohi heti eka viikkojen jälkeen, se on kyllä kamalaa! Lenkillä käydessä kyllä huomasi olevansa raskaana.. liitoskipuja varmaan nyt jo! Ekassa raskaudessa puoleen väliin saakka pystyi liikkumaan normaalisti, nyt taitaa juoksulenkit jäädä lähiviikkoina :( myös mahan kasvu on hurjaa eka raskauteen verrattuna.. kai ihan normaalia :LOL:

Mä oon kans kiinnostunu facebook ryhmästä jos vain ultrassa kaikki on niinkuin pitääkin!

Minea 12+2
 
Myös täältä osanotto ruusanupulle!

Hyvä tietää, että pääsiäinen on noin aikasin. Hyvä asia ainakin isyysloman suhteen, saa pari lisäpäivää miehen kotiin. Mutta turha tosiaan mitään suunnitelmia tehdä.

Minulla ainakin pomon pomo tietää, ei ole kyllä kommentoinut mitään, mutta ei olla paljon törmäiltykään. Tuntuu kyllä, että ihmiset katselee vatsaa, mutta kukaan ei oo vielä uskaltautunut kysyä. Tänään yhden palaverin jälkeen kyseltiin, että millaisia kehityshankkeita aion suunnitella. Teki mieli vastata, että ensi vuonna saa ihan joku muu miettiä kehityshommia kun meikä vaihtelee kakkavaippoja, mutta myhäilin vaan jotain, että pitää kattella.

Fysioterapiaperhevalmennuksessa oli vaan kolme mammaosallistujaa. Odotin tyyliin kahtakymmentä pariskuntaa. Mitään viisastenkiveä ei selkäsärkyyn löytynyt, mutta ilmeisesti tukivyö on must ja kovasti suositeltiin siellä harjoteltuja lantionpohjan liikkeitä. Mut jos kipeytyy niin mitään ei kainalo tehtävissä. Tai hieronta tai kylmä tai kuuma voi viedä huomiota pois kivusta, mutta ei varsinaisesti paranna. Höh! Mä niin toivoin, että sieltä olisi annettu joku simppeli jumppaliike, jolla estetään selkäkivut.

Mulla väsymys on vähentynyt, muttei kadonnut. Meinaan edelleen nukahtaa joka ilta varttia vaille kahdeksan.


16 +0 jee uusi viikko!
 
Huomenta! Pahoittelut Ruusannuppu :(

Mulla nyt 14+5 ja olen edelleen _järjettömän_ väsynyt. Lisäksi mulla on vaivana ajoittaiset kovat päänsäryt, joihin parasetamol ei auta ollenkaan. Lepo, kylmä pussi ja pimeä huone saattaa helpottaa, mutta ei poistaa kipua. Luulen, että se on niskajumeista johtuvaa ja ajattelin nyt kokeilla, jos saisin osteopaatille ajan ja sieltä helpotusta.

Eilen kävin toistamiseen neuvolassa, kaikki oli ok. Seuraava onkin taas kolmen viikon päästä (lääkäri) ja siitä ultra 2,5 viikon päästä, eli tosi tiheä seuranta minun mielestä. Nyt alkuun tietty kiva nähdä ja kuulla vauvaa useasti, kun liikkeet, joita luulen tuntevani, on niin kevyitä vielä ja ei tunnu joka päivä.

Täälläkin alkaa pötsi kasvaa... Vielä menee silti läskistymisen piikkiin :) Löysä toppi ja neuletakki/jakku yhdistelmä peittää vielä kuitenkin kaiken. Edelleen töissä siis raskauskaapissa :)
 

Yhteistyössä