Maaliskuun muruset 2017 *Syyskuussa*

LASKETUT AJAT MAALISKUU 2017

1.3.

JeneMaria
Ananas78

2.3.
Humpuuki
RiinaK.
0500542

3.3.
tolkku

4.3.
IirisL.

5.3.
Hepokatt1
{Anskutin}
Pieni haave

6.3.
Hetelmä16
Meaminnis

7.3.

8.3.
Zoile90
laala87

9.3.
Elviira79

10.3.
Jemppi
Nuoriäiti95

11.3.
Jepu85
Samuli03

12.3.

laapotti
Pintsu
Pioni86
Lumo85
vadelmapensas

13.3.
ihaa82
MirriX

14.3.
mukipukipuu
Neidon
vivannne
ÄippäVm82

15.3.
-äiti91-
mimaalla
LokkiJoonatan
Stuu91

16.3.
_Sarsu_
Gislie
marny
nepparinen

17.3.
Teepi
Kesälintu

18.3.

jonsulainen
Larbo79
Saga1983

19.3.
A2A

20.3.
Snowmamma82
KevätTähti

22.3.
Starflower
Pisku93
Sofi90
Missy80
Kristallitiara

23.3.
Mansikkavene

24.3.
Armadillo
Karkkipurkki
amarya

25.3.
Tiia91
tupuna08

26.3.

27.3.
Hoshiko
Alto
Babynumber3
-hansutin
Pipo-otus

29.3.
Lilintunen
Ensiäiti87
Saippo

30.3.

31.3.

Tipsy


Laskettuaika ei tiedossa?
miiisu
miia888
Susssutin
Baby2017
onnimuuli
Elviira79
bsoda
rapsuripsi
Jasminiittta
meew
Wivi
pallomasi90
Bhumi

Menetyksen kohdanneet:
Kevätunelma
Wanti
tupuna08
Pyllerölyllerö
minttumar
Tripsiskookoo


Onnea Maaliskuiset ja lämpimästi tervetuloa <3
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan! Luin tota viime kuun ketjua ja harmittaa, et osa kokee jääneensä nyt ulkopuolisiks tosta fb ryhmästä :/ munki mielestä se meni liian aikasin kiinni. Fbs on kuitenki toinen aktiivinen ryhmä "maalisvauvat2017", liittykää sinne :) ite oon molemmissa. Koen tän palstalla kirjottamisen/ selaamisen työlääks puhelimella (konetta en juuri käytä) varsinki nytku on muutenki ollu niin kaamee väsy ja paha olo aina iltasin töiden jälkeen.
Keskiviikkona on vihdoin pitkään odotettu ultra !!! :) en käyny varhaisultrassa, mutta dopplerilla on kuulunu sykkeet eli jtn eloa pitäs olla :) Meijän lähisuvussa on muutamia kaksosia.. Pikkusen jännittää jos siel oliski kaks :)
 
Eipä siinä muuten mitään niin inhottavaa olisi, mutta kaikki täältä foorumilta ovat lähteneet sinne fb-ryhmään ja se on tosi harmillista... :/ täällä kun ei oikeen keskustelu kulje kun meitä on vain muutamia enää täällä. Sen vuoksi mielestäni on vähän tyhmää myöskään lähteä perustamaan uutta Facebook ryhmää, sillä sinne tuskin porukkaa saataisiin tämän enempää... :/ mutta asia nyt on niin kuin on, pakko niellä pettymys sen suhteen, pöh :(

Jee, viikon päästä maanantaina olisi ensimmäinen ultra! Vähän jännää, en malttaisi millään odottaa :D
 
Mulla oli tänään ultra ja siellä se pieni köllötteli. Sydän hakkasi villisti, syke 167. :love: nyt uskaltaa jo hankkia kotiin dopplerin, niin voi sitten itse seurailla. Jos vaikka mieskin sitten saisi kuunnella, kun ei mukaan päässyt. :( Jaksamista muille vielä ultran odotteluun, kyllä se vaan oli jännä hetki ja vetää herkäks :cry::love::)
 
Heips piiitkästä aikaa tännekin.. :)

Ja harmillista kyllä niitten puolesta, ketkä eivät fb ryhmiin kerinneet.. :( mutta jospa tämäkin ketju hieman elpyisi..

Itelläni oli eilen nt ultra ja kaikki oli hyvin.. :love: la pysyi samana, mikä tuosta listasta poiketen on 14.3.. Nyt pitäs 8 vkoa ootella rakenneuä, mut onneks jo ens ti nla.. jos miekkii pienen sydänäänet pääsisin vihoin kuulemaan.. :love: En vieläkään oikein käsitä, että pieni miun sisällä kasvaa.. jotenki oli tunne, etten enää raskaudu vaikka kuin yrittäsin ku kuitenki viimmesimmästä jo 10v aikaa.. mutta aivan onnellinen oon nyt kyllä.. :love::love::love: Ihanaa odotusta meille kaikilleeee!!!
 
Hei, täällä käyty myös np ultrassa ja yllätys yllätys kaikki olikin hyvin! Esikosta oli down riski 1:5, tästä tokasta vaan 1:5500 :) paria päivää nuoremman oloinen mitoiltaan kun menkkojen mukaan. LA 14.3 pysyy vaikka mittojen mukaan 17.3. Rakenne ultra olis marraskuun ekalla viikolla. :)

Ruvetaan kaikki oleen jo toisella kolmanneksella, jee :)

Mukipukipuu ja kyytiläinen 13+1
 
Laitetaanpa tänne viestiä aikka melkein yksinpuhelua onkin :( jotkut olivat laittaneet vielä viestiä elokuun pinkkakkaan ja jopa heinäkuunkin :D lähinnä liittymisiä.

Keskiviikkona oli taas neuvola. Syke saatiin melkein heti kuuluviin, n.150 oli tahti :) itellä matalat paineet 104/62, sukuvika. :) hb yllättävän hyvä näin anemiasta kärsivälle: 119! Sama oli esikostakin, koko raskauden paremmat lukemat kuin koskaan! Normisti pyörii siinä sadan molemmin puolin.

painoa tullut +2kg raskautta edeltävään painoon. Tasan kilon edelliseen neuvolaan verrattuna. Esikosta tuli yhteensä +11kg. Mitenkäs teillä muilla?

Yritetäänkö elvyttää tätä ketjua? :) ite käyn helmikuisia lukemassa kun siellä keskustelijoita riittää :)

Mukipukipuu ja kyytiläinen 14+5
 
Täällä on kyllä tosi hiljaista niin ei jaksa itsekkään kirjoitella. Mä käyn kanssa lukemassa helmikuisia, on aktiivinen ketju ja itellä LA oli alunperin helmikuussa ( siirtyi sitten maaliskuun puolelle) niin aika samoissa ne siellä menee.

Kävin myös huvin vuoksi kaivamalla vuoden 2013 helmikuun helmet ketjun, johon siis edellisen kerran kuuluin, oli kiva katsella silloista kuulumisia.

Täällä ollaan oltu koko viikko kovassa flunssassa, onneksi jo voiton puolella. Hommasin myös kotidopplerin, jolloon tänään vihdoin onnistuin saamaan kunnolla kuuluviin sydämen sykkeen. Pari kertaa koitin aiemmin etsiä ja sain näytölle kyllä lukemia vilahtamaan ja jonkinmoista viuhunaa, tänään oli kunnon laukkaa. Sykkeet vaihtelivat siinä 110-170 välillä, yleensä oli 137-144. Ainut mikä vähän huolestuttaa, välillä nopeasti vilahti jopa lukemat 211. Samoja vilahduksia sai myös aiempina päivinä, Kestivät siis sen muutaman sekunnin, mutta onkohan ihan normia? Lueskelin netistä että toisella kolmanneksella voi sikiöllä olla vielä lisälyöntisyyttä yms. Koska sydämen "johdot" vielä kehittymässä. Ajattelin neuvolasta kuitenkin kysellä mielenrauhan vuoksi
 
Kuinka luotettavilta tuon sun dopplerin näyttölukemat vaikuttaa, MeaMinnis? Oon nimittäin itse kokonaan antanut periksi oman dopplerin näytön suhteen. Se lukema nyt on ihan mitä tahansa. Hyvin usein näyttää jotain 100-130, mistä meinasin jo huolestua. Mutta sitten ajattelin, että se syke mielestäni kuulosti välillä ihan tosi paljon nopeammalta kuin oma sykkeeni, joten otin sekuntikellon ja laskin itse. Sain tulokseksi noin 157 lyöntiä/minuutti. Parilla seuraavallakin kerralla laskin, ja aina syke oli ok. Sen jälkeen en ole stressannut asiaa tippaakaan koska olen vain lakannut katsomasta näyttöä :D
 
KevätTähti Jaa, enpä osaa sanoa tuonta luotettavuudesta. Tilasin sen Raskauskeijusta, on jokin erittäin herkkä malli (maksoi jotain 50 e), muuta en osaa sanoa(n). Lukemia viuhuaa kyllä siellä vaikka mitä, ja tosiaan välillä noita sadan pintaa ja paljon alle. Niist olen ajatellut että ne on omia tai sitte singnaalia on juuri loppumassa ja antaa sitten noita alhaisempi välilukemia o_O. Tekeekö tuo herkkyys nyt sitten just tuota lukemien pomppailua...?
Mutta muuten minustakin "laukkaääni" vaikutti kuitenkin ihan tasaiselta, eli jos sitä näyttöä ei siinä olisi, en noista vaihteluista mitään tietäisi.

On tääkin, hommaat dopplerin ettei tarttis huolehtia, mitä vielä:LOL:.

Mukipukipumuu Painoa tuli alussa +3 kg, kon koko ajan piti syödä jotain ettei tule paha olo tai heikota ja kesäkin herkkuineen siinä ol. Nyt viime neuvolassa tuosta olis sitten lähtenyt -1,5 kg, ruokailu kun vähän normalisoitunut.

Liikkeitäkin rupesin viikonlopun aikana jo vähän tuntemaan. Jännää:geek:.

Mulla LA muuten 6.3. jos joku tuonne listaa niitä vielä lisäilee.
 
Hyvät päivät!

Tänään 16+1 ja tuntuu, että tää raskaus on nyt tällaisessa välivaiheessa jossa ei tapahdu oikein mitään. Viime viikolla tuli yksi kunnon monotus masusta, mutta siinäpä ne. Tänään kävin neuvolalääkärissä ja oli kyllä maailman turhin reissu. No sainpahan selville, että rajallisesta ruokavaliosta huolimatta hemoglobiini oli noussut hyviin lukemiin, eikä tarvitse nyt olla siitä huolissaan. Nyt olisi sit 5 viikkoa seuraavaan ultaan ja 6 seuraavaan neuvolaan. Sen jälkeen alkaa pyöriä käynnit äitipolilla, nyt olen vielä sähköpostiseurannan parissa.

Paino on ollut täällä laskusuuntainen. Nyt olen saanut sen pysähtymään, vaan johan se ehti 6 kiloa tippuakin :rolleyes: Nyt kun saisi tuossa pidettyä loppuraskauden, niin olisin tosi tyytyväinen. Mun puolesta ei tarvitse enää liikkua kumpaankaan suuntaan. Jää sitten ne "raskauskilot" synnärille. Mutta mulla toki on omasta takaa tätä painoa jo ennestään, että eipä tämä kaikkien kohdalla ole toivottava tilanne :)

Vähän olen jo alkanut pohtia tarvittavia hankintoja. Tuplia varten hankin jo vauvakopan, mutta itse rattaat ostetaa sitten vasta lähempänä laskettua etteivät vie suotta kotona tilaa. Kuopus saa pitää pinnasänkynsä, joten viikonloppuna kyselin vähän pinnasänkyjä lähipiiristä. Sellainenkin on nyt sitten odottamassa vauvaa. Peitto ja patja täytyy vaan hankkia vielä siihen. Sitten aloin jo miettiä kuopukselle kantovälinettä, jotta voidaan välillä liikkua ihan yksikkövaunuillakin. Meidän StandardiTula ei mene kuopuksen käytössä enää kovin kauaa, joten Taaperimalli lienee seuraavaksi hankintalistalla. Wompatin reppuakin tekis kyllä mieli käydä kokeilemassa :) Ja jotain ihanaa liinaa, mutta liinan hankkisin kyllä vauvalle :) Niin ja sitten pitää edelleen selvittää, että millaisella istuinkombolla saadaan lapset mahtumaan takapenkille. Auton vaihto ei houkuttele ihan kauheasti, mutta kai se on se viimeinen oljenkorsi. Johan sitä noissakin on ihmettelemistä, täytyy jättää vaatehommat vielä vähän lähemmäs laskettua :)

Omat olot on olleet viime aikoina aika hyvät. Onneksi! SI-nivel kiusasi yhdessä vaiheessa, mutta vyö auttoi siihen. Muuten on ollut vissiin nyt sitä energistä keskiraskautta. Onneksi, sekin! Vähän meinas jo epätoivo iskeä yhdessä välissä kun väsytti vaan kaiken aikaa...

Tämän viikon kun jaksaa kotona touhuta vielä, niin sit päästään pikku lomalle noiden lasten kanssa. Isi jää kotiin opiskelujen pariin ja me päästään piknik-risteilylle. Buffet-lounas, täältä tullaan :D

Toivottavasti muiden syyspäivä on aurinkoisempi kuin meillä täällä :) Ajattelin silti kyllä napata lapset pyöräkärryyn hoidon jälkeen ja lähteä pikku käppäilylle tuonne lenkkipolulle. Lääkäri sanoi tänään, että pitää muistaa liikkua. No sitä tulee kyllä rehellisesti aika paljon tehtyä noiden perässä juostessa, mutta ehkä luonto tekis hyvää ihan koko sakille :)

Anskutin ja Hippu 16+1
 
Dopplerista piti vielä sanomani, että myin edellisen raskauden aikana sen pois ja päätin etten nyt kiusaa sillä itseäni, kun tuntui että siitä tuli vaan enemmän huolta kuin iloa :D Toivottavasti saatte kuitenkin MeaMinnis ja KevätTähti iloakin dopplerista eikä vain (omaa) sydämentykytystä :)
 
Jee, saatiinhan tänne vähän eloa :) mulla olis kans lääkärineuvola ens viikolla. Kilojen kertymisestä en ole huolissani, saa tulla enemmänkin kun esikosta jos on tullakseen :D vaikka esikosta tuli se 11, niin 5kk synnytyksestä vaikka en mitään ollut asian eteen tehnyt, näytti vaaka -20kg. Imetys oli kait niin kuluttavaa.

täällä väsymys vaan lisääntyy. Esikko siirretty n.kk sitten tavalliseen jatkettavaan sänkyyn pinniksestä. Nukahtaa erittäin helposti, mutta herää joka yö n.klo2 yöllä ja nousee itkien sängystä. Siinä menee sitten n.2h että saa sen uudestaan nukkuun kun joutuu useita kertoja kantaan takas sänkyyn. Herätyskello soikin sittrn klo5, joten ei tarvi oikeestaan sen kahden jälkeen nukkua ollenkaan. :( töistä kun pääsee niin illalla nuokkuu hiekkakasan vieressä tai sohvalla ja kaatuu välittömästi sänkyyn kun on lapsen saanu nukutettua vähän klo20 jälkeen... :D piti vähän avautua vaikka ei varsinaisesti kuulu nuo jutut tähän ketjuun :D

Mukipukipuu ja kyytiläinen 15+2 kaiketi
 
mukipukipuu tsemppiä yövalvomisten kanssa! Mä olen ýrittänyt päättää, että laitetaanko kuopus vuoden alussa nukkumaan jo laidattomaan sänkyyn vai pidetäänkö pinnasänky vielä käytössä. Hän on tuolloin melkein 1,5 vuotta. Mutta hirvittää tuo yöllinen keekoilu, kun nytkin saa välillä herätä hänen ölinöihin :D

Ja eiköhän tänne ketjuun kaikki avautumisen aiheet ole ihan sopivia! :)

Mulla ei meinaa millään insuliinit tehota paastosokereihin. Ärsyttää oikein kun tänään pitää taas nostaa annosta vaikka pari päivää sitten tuli ihan priimaa arvoa. Mutta kun tarttis tulla joka päivä. Pah. En keksi millään, että mikä on se tekijä illassa ja yössä, joka vaikuttaa että ne arvot heittelee ihan miten sattuu. No, kai se tästä. Ens viikon alussa lähetän taas seurannan ja kai ne sitten jotain kertoo sieltä.

Mutta nyt päivän hommiin. Oon laiskotellut vaan koko alkuviikon kun flunssaa on meinannut puskea päälle. Tänään on vihdoin sellainen energinen olo, että jaksaa tehdä kotonakin jotain. Ja sithän se alkaa jo viikonloppu kun lapset on huomenna kotona :)

Anskutin ja Hippu 16+4
 
Mulle doppleri ei siis ole aiheuttanut mitään sydämentykytyksiä. Viime viikot ollut kyllä tosi hyvä vehje. Jos yhtään on tullut epävarma olo, niin parissa minuutissa saa varmistettua, että syke kuuluu :) Enkä koskaan jää kuuntelemaan sen pidemmäksi aikaa, se on vaan sellainen nopea varmistus että onhan siellä varmasti sitä elämää.

Täällä odotellaan nyt seuraavaa ultraa, joka on tuossa vajaa kuukauden kuluttua. Maanantaina oli neuvola jossa kaikki arvot olivat täysin kunnossa, TSH otetaan vielä ensi kuun alussa vaikka arvot ovat toistaiseksi aina olleet kunnossa, mutta keskenmenojen tutkimisen yhteydessä multa löydettiin kilpparivasta-aineita joten tuota halutaan erityisesti seurata.

KevätTähti 14+3
 
Ai niin, töissä kerroin tällä viikolla tulevasta vanhempainvapaasta. Hyvin ottivat asian. Palasin siis tän vuoden alussa edelliseltä lomalta :D
sukulaisille ei ole vielä kerrottu, ajateltiin julkistaa miehen synttäreillä parin viikon päästä. Ukon suku on sellasta että tieto leviää kun kulovalkean tavoin ja sitten pahoitetaan mielensä kun jolekkin kerrottu ennen toista. Paras siis kertoa kaikille juhlissa samaan aikaan. Esikosta tehtiin kans samoin :)

Tänään oli jo ekaa kertaa äitiysfarkut jalassa :D tavalliset jo vähän ahistaa eikä aina viittis leggareissa laahustaa :D

Liikkeitä olen ehkä jo tuntenut, näin iltaisin on jotain ihme muljunaa :)

Mites muilla kertomiset ja liikkeet? :)
 
Hei, eipä kannata uutta pinkkaa tehdä kun sivullistakaan ei saatu tähän aikaseksi. Jatketaan siis tällä.

Eilen käyty lääkärineuvolassa, siellä kaikki hyvin. Ei menny kun 10min :D

Liikkeitä tuntuu, hauska kun yöllä joutuu nouseen esikkoa rauhoitteleen niin silloin alkaa möyrinä. Kyytiläistä selvästi ketuttaa kun unet keskeytyy :D

Rakenneultraan vajaa kuukausi, jee! :)

Mukipukipuu ja kyytiläinen 17+0
 
Tervetuloa pieni haave ja onnea rakenneultraan :)

Täällä on liikkeitä tunnettu nyt joka päivä, myös keskellä päivää :D liikkuvaista sorttia tuntuu olevan. Meillä RU vasta parin viikon päästä pe. Siitä suoraan firman pikkujouluihin :D

viikonloppuna saatiin vihdoin kerrottua sukulaisille että toinen lapsi tulossa :)

Olisko 19+1 tai jotain :) puoliväli häämöttää.
 
Moikka taas!... pitkästä aikaa näköjään.

Mitä kaikille kuuluu?

Syyskuu ja lokakuu meni aivan ohi. Ensin hain ihan hulluna töitä syyskuussa ja sit lokakuun alussa jopa työkkäri oli sitä mieltä, ettei nyt enää kannata mitään kun raskaana ja kaikkea, joten jätin sitten sen homman ja "nautin" vaan tästä joutilaisuudesta. No lokakuu onkin ollut sit semmoinen hardcore-kuukausi että oksat pois. Ei ole vissiin yhtään tervettä päivää nähty. Ensimmäiset 2 viikkoa kuopus kävi vielä räkäisenä hoidossa, mutta syyslomalla sit homma alkoi mennä jo kunnon rykimiseksi ja loman päätteeksi kerättiin vielä kunnon kuumetauti. Koko kuukauden aikana oon nukkunut yhtenä yönä 7 tuntia vain kahdella herätyksellä ja pahimpana yönä 2,5 tuntia yhdellä herätyksellä. Alkaa vähän jaksaminen olla kortilla. Mies on tässä sit samalla pakertanut lopputyötään (vähintään yhtä väsyneenä kuin minä), hakenut töitä kun soppari on katkolla, yrittänyt välillä antaa mulle huilihetkeä ja raapinut koulujuttuja kasaan. Jos me tästä tervejärkisinä marraskuulle päästään niin aijai :D Ei enää montaa päivää!

Tällä viikolla oli rakenneultra ja sekin oli kyllä sellainen kokemus, että vaikka periaatteessa lääkäri sanoi, että kaikki on hyvin, niin kiittelen mielessäni, että luvassa on myös käyntejä äitipolille ja siellä ultraan. Vaikka se oli ihan erikoislääkäri kun ultrasi, niin mulle jäi kyllä vähän epäselväksi, että onko sydän kunnossa vai ei. Kaikki mitä se luetteli, oli kunnossa, mutta lopuksi esitetty "Onko suvussa sydänvikoja?" ja "Eikun ootas, älä käännykään" vähän jäi kuumottamaan takaraivoon...Ajattelin varoittaa äitipolia etukäteen, että tahtoisin että katsovat sydämen siellä uudestaan....

Sukupuoli meille selvisi myös rakenneultrassa. Lääkäri sen lipsautti vahingossa, joka nyt sinänsä ei haitannut, koska no, mies halusi tietää ja mä en osannut sanoa juuta enkä jaata :D Mies ei tosin päässyt mukaan kun oli kuumeisen kuopuksen kanssa, joten teoriassa olisin voinut jättää kysymättä :D No hyvä näin, saatiin jonkun sortin veikkaus ja katsotaan sitten synnärillä, että menikö oikein.

Raskausdiabetes löysi vihdoin jokunen viikko sitten hoitotasapainon ja nyt on ollut ihanaa kun syöminen on suht rentoa ja ei tarvitse ihan kauheasti stressata. Ensimmäinen radin lääkärikäynti on tosiaan 2,5 viikon kuluttua. Sitten onkin jo 24+3 ja aletaan lähestyä viimeistä kolmannesta. Hämmentävää! Aika on mennyt loppujen lopuksi ihan kamalaa vauhtia, vaikka koko ajan tuntuukin, ettei se etene mihinkään.

Hankintojakin on jo ehditty tehdä jonkun verran. Tai siis minä olen :D Löysin BabyBjörnin sitterin 17 eurolla. Se saa uudet päälliset kunhan ehdin tehdä. Lisäksi on jo talvihaalari ja nallepuku <3 Sisävaatteiden kanssa odottelen johonkin joulu-tammikuulle, ennen kuin rupean niitä kunnolla metsästämään. Vaikka syyhyttää kyllä ihan kauheasti mennä jo kirppikselle :D

Olot on olleet hyvin vaihtelevat. SI-nivel kun lakkasi kiusaamasta niin päivittäiset napakat rasitussupistukset tuli riesaksi. Välillä oli hankalaa käydä edes kaupassa..Ne onneksi loppuivat tällä viikolla, joten nyt pystyy elämään suht normaalia arkea. I-h-a-n-a-a.


Anskutin ja Hippu 21+4
 
Pieni haave meillä näyttäkin olevan sama laskettu aika :) Missä päin synnytät? Mä tosin haaveilen, että tämä syntyis jo ehkä jopa helmikuun puolella. Ei menis niin jännäksi käynnistysehdotusten kanssa kun radilaisia ei kuitenkaan päästetä yliaikaisiksi.

Anskutin
 
Hei kaikille, eilen käyty rakenneultrassa. Kaikki oli kunnossa, painoa 411g ja selvisi että toinen poika tulossa :) koko vastasi päivää pienempää. Istukka on takana alhaalla, mutta ei kohdun suun päällä kuitenkaan onneksi. Siksi tunnen varmaan liikkdet paremmin kuin edellisestä jolloin istukka oli toisella sivulla hieman eteenpäin kääntyneenä. Mieskin on joitakin viikkoja tuntenut liikkeet :)

Nyt ei sitten hankintoja tartte juuri tehdä kun kaikki on valmiina. Jonkin sortin tuplavaunuille tietysti saattais olla tarve että pääsis kunnon vaunulenkeille. Seisomalauta ei tule kysymykseen kun kotoalähtiessä on useita kilometrejä soratietä talsittava. :D esikon kanssa tykkäsin lomalla ollessani käydä pitkillä lenkeillä, kävelin aina niin kauan kun tuinen jaksoi nukkua :)

Mukipukipuu ja poju 21+4
 

Yhteistyössä