**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Päivät matelee niin hitaasti. Soitin eilen neuvolaan, kun samalla piti esikolle varata aikaa. Päästään alkuraskauden ultraan neuvolan kautta. Mutta siihenkin on vielä 2viikkoa. Veriviiruvalkovuotoa tullu plussaamisesta asti ja en oikein osaa vielä ottaa rennosti. Keskenmeno kummittelee takaraivossa.

Huonoa oloa ollut nyt muutamana päivänä ja alavatsa menee heti kipeäksi jos rehkii tai esikoista nostelee. Oonkin sitten ottanut rennommin illasta kun mies on tullu töistä kotiin. Onneksi on kultainen mies :heart: Ja järkyttävä väsymys on koko ajan.
 
Joku kyseli ultrasta että millon kantsii mennä, me on tosiaan käyty rv6+1 ja 6+2 ja sillon näkyy vauva, ruskuaispussi ja syke :) Kaikista paras ajankohta omasta mielestä ois just tuollon 7+ viikolla, on jo hieman isompi ja helpompi mittailla. Se sattuis meillä elokuun ekalle viikolle jollon on paljon uusia tuulia kun muksut lähtee päiväkotiin, mies vaihtaa työpaikkaa ja mulla 6päivää töitä ni sillä oon kahden vaiheilla käviskö taas jo edellisellä viikolla. Mutta katotaan nyt :)

Täällä on oireet melkeen kadonneet,mahatuntemuksia oli vasta illalla kun asetuin nukkumaan, eilinen päivä oli muutenkin tosi energinen.Mutta ruoka ei kyllä maistu, toisaalta makea maistuisi enemmän kuin hyvin :b just vetäsin aamupalaksi mansikoita ja Classic jäätelön :D Mutta nyt täytyy rientää töihin..

Diipeli ja onnen potku 4+5 :heart:
 
Täällä uusi ilmoittautuu mukaan. Toinen lapsi kyseessä ja eilen tosiaan tein positiivisen testin.

Tuntemuksia on kyllä ollut jo jokusen päivän ja arvasin kyllä mitä testi näyttää. Raudan maku suussa on voimakas ja se tosiaan oli edellisessäkin raskaudessa.

Alkuraskauden ultrassa käytiin viimeksikin 7+5 ja nytkin ajattelin mennä.

Pätkäle ja mini 4+0
 
  • Tykkää
Reactions: niiinuli
Jos sitä nyt uskaltautuisi listoille asti tulemaan :) Haamulainen vahvistuntut tasaisesti ja nyt jo selkeä viiva tuli aamulla, vaikkei tasavahva vielä ollutkaan. Mutta pakko kai se vaan on uskoa että raskaana ollaan :)

Tämä tulokas olisi siis meille toinen pieni ihme. Esikoinen täyttää vuoden tämän kuun lopussa. Parin viikon päästä olisi hänen 1v neuvola niin jos sitten samalla kyselisi itselleen sitä neuvola aikaa ellei siinä samalla saada niitä asioita hoidettua.

Tämä raskaus on kyllä todella toivottu, mutta kuitenkin tuli hieman huonoon aikaan kun aloitan työt uudessa työpaikassa ensi kuun alussa ja esikkokin menee ensimmäistä kertaa hoitoon ja heti joutuu päiväkotiin.. Tupla stressiä siis uudesta työstä ja hoidon alkamisesta.. No ainakaan ei kerkiä miettiä liikaa raskautta :LOL:

Oireita ei juurikaan ole, pientä kuvotusta sillointällöin muttei muuta. Toivottavasti ei paljon mitään tulisikaan, tyttöä odottaessa ei ainakaan oireita ollut suuntaan eikä toiseen.

listoille voi lisäillä Sekopo/29/LA 18.3.2014/2.lapsi/ K-hks
 
  • Tykkää
Reactions: knyte ja niiinuli
Hienoa, että täällä meitä on jo näin monta! Onnea uusille plussaajille!

Sekopo Minulla on vähän samaa tilannetta. Olen menossa työhaastatteluun (ja aika varma olen paikan suhteen, toivottavasti en tipu kovaa ja korkeelta..) ja kohta 10kk ikäiselle esikoiselle tarvisi etsiä hoitopaikka kiireesti. Lisäksi ollaan muutettu juuri uudelle paikkakunnalle, joten kaikki perus kaupatki on vielä hukassa, ja apteekit sun muut.

Voi apua tätä huimausta! Täällä oli ennen jo puhuttu matalista verenpaineista. Täällä yksi, jolla sitä ongelmaa myös! Neuvolassa saatiin oikeinkin hyvät verenpaineet (107/64), kun esikoinen oli mukana, enkä siinä voinut rauhoittua. Viime yönä vessareissulla piti pari kertaa huilata matkalla! Ja oli tunne, etten ikinä selviydy takaisin sänkyyn. Sänkyyn päästyäni sitten pyörryin. Mies oli jo syömistä tuomassa mulle, kieltäydyin, mutta toi kuitenki vettä<3 Nyt öisestä episodista jäljellä jäätävä päänsärky.. (mitä mulla ei kyllä normaalisti ole)

Muuten olo mitä mainioin, väsymystä lukuun ottamatta. Enää en niinkään pelkää keskenmenoa, kun mahatuntemuksia on. Eilen oli ihan raskaana oleva olo.

Villaruusu ja Ruusunnuppu
 
Tervetuloa uusille! :wave:

viestejä on tullut niin paljon, etten muista enää et mihin piti vastailla..

mutta.. onko kelläkään muulla havaittavissa löysää vatsaa? mulla on ollut useamman päivän maha ihan sekaisin jatkuvasti, ja oletan sen vaan johtuvan tästä raskaudesta.

Neuvolaan en ole vielä soittanut.. saamaton kun olen. meillä on vielä oma neuvolatäti lomalla elokuun loppuun asti.. kai sitä pitäis kumminkin soitella.

viikot ja päivät tuntuu menevän kamalan nopeasti, vastahan sitä plussasi. :D

niinuli ja mini 5+4
 
kaikille uusille alkuun tervetuloa! ihanaa että plussanneita riittää :) en oo kerenny taas koneelle ollenkaan, kännykällä oon kyllä lueskellu, mutta sillä ei oo oikeen kiva kirjottaa...

matalasta verenpaineesta, mulla ei oo sellaista ongelmaa. mulla on aivan kauhee verenpainemittauksen pelko. ja aina ko sitä pitäis mitata, paineet ja syke huitelee taivaissa, stressissä koko keho pelon takia. ja tää tieto et ne on kuitenkin hirveen korkeella vaan lisää pelkoa mittauttaa, joku kerta ne viel lykkää mulle jonku lääkityksen... :D oikeista paineista en osaa sitten mitään sanoa, kon ei niitä saa mitattua...

dopplerista, me ajateltiin kyllä hankkia. vaikka luultavasti saadaan silläkin turhaa stressiä aikaan kon ei löydetä sydänääniä :D

täällä jyskyttää koko ajan takaraivossa, että joku on huonosti, kun ei mitään oireita oo. aiemmatkin tuntuu kadonneen :( paitsi nännit on kipeet ja lisäksi miehen mielestä rinnat jotenkin "täydemmät"... yritän olla miettimättä koko asiaa, mutta se pyörii sitäkin enemmän mielessä. :kieh:

maamis + pikkuihminen 6+2
 
Heips! täällä eilen ja tänään tehty haamutestit, tai siis selkeä viiva mutta väriä oli vain hieman ja ei läheskään testiviivan värinen :D pikkukakkonen olisi tulossa siis jos vain viiva vahvistuisi, toivotaan! :) Esikoinen syntynyt 4/2010.

Pillerit jätetty pois toukokuussa, sen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut. Lasketusta ajasta ei ole siis oikein vielä tietoa. Vihlasukipujen/ alavatsakipujen takia kävin lääkärissä ja verikoe siis 27.6 negatiivinen. Sanokaa te viisaammat millä viikolla olen :D Olen lukenut ettei verikoekkaan ihan heti näytä positiivista tulosta? *ihan pihalla*

Mutta siis täällä myös yksi joka ryhmään haluaisi liittyä :) Ja SatKs on synnäri :)

ripsutin + toukka :)
 
Dopplerin ajattelin hankkivani, esikoisen aikaan ei ollu, mut nyt jotenki ressaan tuosta vauvasta koko ajan, kun kuitenkin niin vähän on tällainen raskaana oleva olo..

Hmm. Nyt iskikin paniikki pöksyyn, nimittäin, tein monen monen (6-8h) tunnin pidätyksestä päiväpissasta pari pv sitten raskaustestin varmuuden maksimoimiseksi, ja ei se kyllä ollut läheskään yhtävahva, kuin se testiviiva? Oli kuitenkin ihan selvä plussa.

Ripsutin, en kyllä osaa sanoa sun la:sta mitään. :D Itse tein 22.6 negatiivisen ja 24.6 positiivisen ja mulla neuvolassa laitettiin lasketuksi ajaksi 24.2 vaikka uskon sen olevan maaliskuun puolella, viikko tuosta annetusta LA:sta myöhemmin. Ehkä sinulla on nyt pari viikkoa hedelmöittymisestä, eli voit jollain laskurilla laskea lasketun ajan hedelmöittymisajankohdan mukaan.
 
Heippa!

Täällä voisi yksi uusi ilmoittautua mukaan.
Laskettuaika on 5.3.2014.
4. lapsi tuloillaan.
Omaa ikää on 32 vuotta.
Synnytyspaikaksi tulee ulkomaat.

Mukavaa olla vertaistuen piirissä. Ja kivaa lukea oireistanne ja kaikesta!!
Mulla on ollut vielä aika vähän mitään oireita. Ei pahoinvointia, ei väsymystä. Siksi vähän huolestuttaa, että onko kaikki ok.
Ensi viikolla, rv 7+1 menen ekaan ultraan. Sittenpähän näkee onko kaikki hyvin.

Painoa aion tässä raskaudessa kerryttää niin vähän kuin mahdollista. Olen lievästi ylipainoinen ja tuo paino juttu ahdistaa. siksi aloitin nyt ainakin 9 kuukauden kestoisen sokerilakon. Muuten syön ruokaa ihan terveellisesti ja hyvin... Onko kenelläkään muulla samoja ajatuksia painosta? Mua niin inhottaa punnitukset ja painonnousu....Tokikaan vielä ei paino ole noussut. Onneksi!!

Kuulumisiin!

Karenina 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Villaruusu: Millä testillä testasit? Itsehän tein eilen aamulla Clearbluen "tavallisella" aamupissasta. Ei se testiviiva ollut mullakaan niin vahva, kuin kontrolliviiva, mutta selvä plussa kuitenkin. Varmaan ihan normaalia. :)

Dopplerista minäkin olen vähän haaveillut, mutta koska olen tällainen panikoija-tyyppi, niin olen miettinyt, että aiheuttaako turhaa huolta ja stressiä jos niitä sydänääniä ei sitten saakaan kuulumaan. Pitää vielä miettiä. Aiemmissa raskauksissa ei ole kyseistä kapinetta ollut.

Tänään varasin varhaisultran ja se on 26. päivä. Jännittää hirveästi, vielä yli kaksi viikkoa aikaa sinne...

Hain apteekista äsken Minisun Mama-vitamiineja, pitää alkaa nyt niitä popsimaan. Syöminen voisi minulla olla hieman monipuolisempaa, mitä se nyt on, pitää yrittää skarpata.

Äitee rv 4+4
 
villiruusu kiitos :) olen yrittänyt tosiaan noilla laskureilla laskea laskettua aikaa mutta en yhtään tiedä kierron pituudesta. Jos menkoista laskettuna niin olisi helmikuun lopussa mutta pari viikkoa sitten tulos oli negatiivinen joten ei ole ollut ihan normaalin mittainen kierto :D

karenina täällä ollaan myös ylipainon puolella joten syömisiä tarttis heti alusta alkaen tarkkailla minunkin.. Pyrin ettei tulisi kuin korkeintaan pari kiloa. Myös punnitukset ärsyttävät täällä, esikoisesta tuli 15kg ja siitä sai kyllä neuvolassakin kuulla. Lääkärit ja kätilöt olivat kyllä asiallisia :)

Dopplerista, esikoisesta lainasin kaverilta sellaisen rv 10, viikkoa ennen Nähdään pian!-ultraa, sain sydänäänet kuuluviin ja ultrassakin oli kaikki hyvin joten dopplerin käyttö jäi siihen :D mutta rauhoitti kyllä kummasti kun äänet sai itsekin kuuluviin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Villaruusu
Niinuli: Minulla on ollut jo kahtena aamuna vatsa niin sekaisin, että oksat pois. Onneksi on sitten nopeasti mennyt ohikin ja on töihin pystynyt lähtemään...mahtaakohan huomenaamullakin olla taas sama vessareissu edessä :whistle: Enkä ole mielestäni mitään sen ihmeellisempää syönyt mistä olisi voinut vatsa mennä sekaisin.

Sainpa sitten äsken kuulla mitä yksityisellä maksaa varhaisultra. Aivan järkyttävän kova hinta!...Päätettiin ettei olla kyllä menossa.
 
Karenina Tällä hetkellä ei oo hirveesti ylipainoa, kun kerkesin justiin reilun kympin tiputtaa ennen tätä raskautta, mutta olen kyllä joka raskaudessa keränny sitä painoa.. Joka kerta on lähtöpaino ollu korkeempi ja aina oon tasan samanverran painanu synnärille mennessä.

Tällä kertaa olen minäkin vakaasti päättäny kattoo mitä syön, eikä aio ottaa painoa niin paljon! Toki olen saanut raskauksien välissä ihan mukavasti aina painoa pois, mutta on se joka kerta ollu tiukemmassa ja tiukemmassa.

Äitee mä syön samoja. Alotin keväällä jo valmiiksi ;)

ripsutin Se on kyllä aika vaikee arvioida. Menkat mullakin on ollu toukokuussa viimeksi, laskin lasketun ajan ovistestin plussan perusteella. Ja sain siis plussan vasta, kun menkkojen olis jo pitäny alkaa, eli täällä on ainakin kaksi-kolme viikkoa pienempi kuin menkkojen mukaan laskettuna tulee :) Ehkä sun ei auta kuin soitella neuvolaan ja selittää siellä sitten ongelmasi, itsekin tällä toiveella ajattelin ultraa pyytää.
 
Mut voi lisätä listoille takas La 18.3.2014

Kyllä tässä raskaana ollaan,vahvoja viivoja on tullu aamuin-päivin testattuna,tuhrusta huolimatta...:) Maha ainakin näyttää siltä että ois jotain rv 15 menossa :p


Doppler
in hommasin jo esikoisen aikaan,että tuolla se lipastossa ootteelee tulevaa.

Mullakin ollu maha sekaisin tänään..:$ Mutta pahoinvointia ei oo tänään näkyny..eikä oikeen muitakaan oireita,paitsi veskissa saa ravata ja väsykin painaa..

Mua jännittää lasten pieni ikäero,jota tulee jos kaikki menee hyvin, 1v9kk.. Ja stressaa vähän nämä asumis-kuviot,asutaan nyt kolmestaan miehen aikoinaan itselleen ostamassaan 47m2 rivarikaksiossa,mut neljästää ei mahduta..Mutta kun mies on ainakin tällä hetkellä työtön niin milläs isomman hankit..?


-Tipetsu ja onneli rv 4+2-
 
Juu tarvittee soitella neuvolaan parin viikon sisään jos tulis selvyyttä laskettuun aikaan :) ja täälläkin vatta sekaisin, ja menkkamaisia kipuja.. Muuta ei sitten olekkaan :D

Neiti83 paljonko yksityisellä maksaisi sitten se ultra? Onko joku lääkäritalo / terveystalo?

Tipetsu asunto-ongelmasi kuulostaa aika ikävältä :/ haluatteko oman kodin vai olisiko vuokralla asuminen paha ajatus? Jos laittaisi nykyisen oman kodin vuokralle niin siitä saisi mukavasti pientä tulonlähdettä omaan vuokraan :) ainaki väliaikaiseks ratkasuks.. :) tsemppiä! :)
 

Yhteistyössä