Maalismammat 2013 :)

Aiemmin ketjussa oli puhetta vitamiineista - juuri kävin minäkin ostamassa ekan purkkini merkkiä Multi-tabs Raskaus ja imetys. Enimmäkseen sen takia kun joka paikassa kuulee ja lukee siitä lisääntyneestä foolihapon tarpeesta! On tuota kyllä käyttänyt siskoni ja kaverinikin, niin luulis ihan hyvä tuote olevan.

Hyvä, kun Kelalla asioilla kävin samaa matkaa. Toimistosta sitten nappasin mukaani esitteitä Lapsiperheen tuista ym. vaikka eihän ne vielä ihan ajankohtaisia olekaan. Joka tapauksessa, Kelan täti huomasi mitä siitä otin ja oikein leveästi hymyillen onnitteli perheenlisäyksestä! :D Oikein kiva, tosin vähän hassu olo tuli.

Pakko tänne edes hehkuttaa, miten onnellinen nyt raskaudesta olenkaan, kun kotona mies jo sanoo, että vouhotan ihan liikaa näille viikoille! :p

mariana87 - rv 4+5
 
Heipä hei taasen ja teretulemast mukaan Vilijonkka33 ja oikein lämpimät onnittelut perheenlisäys uutisista :)

Täällä on tänään hieman parempi päivä tuon pahoinvoinnin suhteen, tissit kyllä jomottaa senkin edestä, haha :)
Kovasti odottelen jo kätilön vierailua ensi maanantaina, taas on astetta viisaampi asioista ja otetaan ne tarpeelliset verikokeet ja niin edelleen. Jännittääkin kyllä vähäsen ja niinkuin aikaisemmin mainittu monen meidän suusta, että vaikeeta on konkreettisesti uskoa kunnolla että siellä on jokin pieni ihme kasvamassa omassa masussa, ennen kuin on kuullut sydänäänet tai käynyt ultrassa. Mulla sinne ultraan kun vielä on matkaa jokunen viikko, melkein viis viikkoa tarkemmin sanottuna :/ Nooh kait sen aikaa jaksaa odotella :)

Siinä lappusessa olikin että täytyy olla täysi rakko kun tulee klinikalle, eli tulisi juoda noin litra vettä ennen ultra-aikaa ja mieluiten noin tuntia ennen kun on ultra-aika...nyt jo ravaan pissalla aivan jatkuvasti joten mitenköhän tuonkin mission kanssa mahdan onnistua, täytyy varmaan laittaa tenat pikkareihin varmuuden vuoksi :LOL:

Toivottavasti kaikki voitte hyvin ja Amarinwa on saanut jo hieman mielenrauhaa ja vointi kohentunut. :flower:
 
Heippa,

täällä innokkaana (ehkä liiankin?) lueskelen kommenttejanne ja odotan kovasti pääseväni "virallisesti" porukkaanne.. Menkat nimittäin myöhässä ja tarkoitus tehdä huomenna testi jos menkkoja ei siis kuulu. On se jännä miten kaikki asiat muka unohtuu kun itse on asioiden äärellä, terkkarina nimittäin päivittäin olen odottavien kanssa tekemisissä ja nyt mietin asioita niinkuin en olisi koskaan niistä kuullutkaan :D Pitäkää minulle peukkuja, huomenna kuuluu :)
 
täällä ois kans yks plussannu 9.7 nyt raskausviikot 6+1 eli maalismamma jos kaikki sujuu hyvin toinen lapsi tulossa <3, tänään 7+2 huomenna varhais ultra ja jännittää löytyykö mitään vai ei , mutta toivottavasti löytyy , ettei taas tule pettymystä , vaikka ei olekaan ollut minkäänlaisia oireita km:sta
 
Viimeksi muokattu:
Kiva, että porukkaa saadaan lisää ja kirjoittelu on aktiivista! Tervetuloa Vilijonkka33, NamNam ja mamma_! Toivottavasti saadaan NamNam sinut mukaan kirjoittelemaan jatkossakin. Jännä aamu huomenna tiedossa.

Myy*
Tehdäänkö ultra vatsan päältä, kun rakon pitää olla täysi? Täällä tehdään mun käsittääkseni np-ultratkin alakautta, ellei oli tosi hoikka nainen kyseessä. Ei ole kyllä helppoa pidätellä tunnin verran =).

Vilijonkka33 Komea katras teillä tosiaan on! Kiva, jos löydät aikaa palstailuun. Olin aktiivinen palstailija esikoista odottaessa, itseasiassa meillä on sama porukka vieläkin koossa! Kuopusta odottaessa työstin samalla opiskeluja, joten yhtään ylimääräistä hetkeä koneella olemiseen ei ollut.

Faelivrin Melkoiselta kuulostaa väsymys sinulla! Oletko kesälomalla, kun aamupäivätorkut onnistuvat? Totta, että sitä on niin tosi yliherkkä alkuun syömisten ym suhteen. Mutta en usko, että syömistäsi mansikoista oli haittaa masuasukille, etenkään jos ne homeiset eivät kulkeutuneet suuhun asti. Varmasti olisi maistanut jos olisivat pilalla. Ihanaa, että teidän suvussa vauvauutisia odotetaan innolla!

mariana87 Aikaisin olet saanut alkaa "nauttia" oireista, mutta toisaalta ne ehkä tuovat varmuutta raskaudesta. Etenkin kun tässä alussa täytyy niin kovin monta viikkoa odotella ultria ja sydänäänten kuulumista.

Piti kiittää, kun olette kertoneet keskenmenoistanne. Tiedonhalu on ihan mahdoton, kun miettii mitä tässä on nyt käymässä. Tällä hetkellä oloni on astetta levollisempi. Jätin eilen googlettamatta gynekologisen tulehduksen ja vammaisuuden välisiä riskejä ja se oli varmasti hyvä veto. Ultranneelle lääkärille soitin aamulla ja hän sanoi, että huoleni on turha, koska tulehdus oli vain lievä ja hoito saatiin pikaisesti aloitettua. Lisäksi se, että tulehdus on kohdunkaulassa eikä ylempänä kohdussa, turvaa siellä mahdollisesti köllöttelevän alkion. Hyvin oireetonta menoa täällä edelleen. Kylmä on koko ajan, mutta olen aina kova palelemaan. Tosin tänään potallinen lämmintä pissaa yhdistettynä ummehtuneeseen hajuun kylppärissä, sai yökkäilyä aikaiseksi. Hyvällä tahdolla voin tulkita sen raskausoireeksi :). Koitan nyt olla positiivisella mielellä epätietoisuudesta huolimatta. Mitään en pysty tekemään tilanteen hyväksi, mutta tuskin stressaaminen ja ahdistuminen ainakaan hyväksi ovat. Helpommin sanottu kuin tehty!

Amarinwa, rv 6+0 Jihuu, uudella viikolla mennään!
 
Faelivrin
Mukava saada lisää maalismammoja meidän joukkoon, NamNam sekä mamma_! Toivottavasti NamNam tulet huomenna kertomaan meille iloisia uutisia. :)

Minäkin tässä muuten pohdin sitä, että pitääkö munkin olla käymättä vessassa ennen sinne varhaisultraan menoa, kun ne ei mitään maininnut sitä aikaa varattaessa? Koko ajan tässä kyllä saa vessassa juostakin. :)

Amarinwa, kyllä täällä juu lomalla ollaan. Valmistuin toiseen ammattiin keväällä ja ajattelin vaan nautiskella tämän kesän ja koittaa syksyllä saada töitä jostain. Jos ne edes huolivat raskaana olevia. Oon kuullut aika paljon juttua, että vaikka olisi kuinka hyvä työntekijä niin silti sellaiset menevät edelle, joilla ei ole äitiysloma ihan heti edessä. :/
Ja teit kyllä mielestäni tosi fiksusti kun jätit googlettamatta nuita. Tieto tosiaan joskus lisää tuskaa, niinkuin sanotaan. Mulle mies sanoi, että pitäis meidän koneeseen laittaa joku lukko tuonne googleen, etten aina olisi ettimässä juttua kaikista ikävistä jutuista, mitä tähän raskauteenkin liittyy. Ei välttämättä olis ihan huono idea, heh. :)
On hienoa, miten pystyt itseäs tsemppaamaan tuohon positiivisuuten. Toivotaan, että sullekin vaan enemmän alkais kaikkia raskausoireita ilmaantumaan. :)

Tässä muuten pohdin, että mistä päin suomea tai maailmaa te kaikki kirjottelette? Ei toki pakko ole kertoa jos ei halua. Itse asun Jyväskylässä. :)
 
Faelivrin Tuohon, pitääkö virtsarakko olla täysi vai tyhjä ennen ultraa, niin alakautta tehtävissä ultrissa (varhaisultra ja np-ultra yleensä) rakon on hyvä olla tyhjä. Vatsan päältä ultrattaessa taas näkyvyyttä parantaa, jos rakossa on virtsaa. Oikaiskaa, jos olen väärässä, mutta tällaiset muistelot on mulla. Ja tosiaan eilisessä ultrassa lääkäri varmisti ennen tutkimusta, että onhan rakko tyhjä. Mulla on myös vakipaikan metsästys syksyn aikana edessä. Sen takia koitan pitää töissä raskauden salassa enkä esimerkiksi nyt näiden parin sairaslomapäivän takia ole toimittanut lääkärintodistusta, jotta asia ei tulisi esimiehen tietoon. Onneksi voi pitää muutaman päivän saikkua omalla ilmoituksella. Google-esto koneessa olisi kyllä erinomainen :LOL:

Meidän perhe asustelee Salon seudulla
 
Tervetuloa kaikki uudet maalismammat :)

Komppaan tuon google lukon suhteen, minä ku olen kerennyt jo kehittää vaikka mitä vaivaa ja riskiä vauvelille :D

Asiasta kukkaruukkuun, kävin tänään katsomassa elokuvan Mitä odottaa kun odottaa.Oli kyllä mielestäni hyvä leffa ja sai niin nauraa kuin itkeä onnesta :) Suosittelen Maalismammoille :)

Tämä mamitsku vaikuttaa lohjan ja hyvinkään alueilla :D Katsotaan kumpaan kaupunkiin päädytään :)
 
Faelivrin
Amrinwa, mä vaan tässä mietin sitten sitä kun oon ymmärtänyt, että sekään ei oo aina ihan varma juttu, että tehdäänkö sitä varhaisultraakaan aina alakautta? Mutta varmaan helpommin ratkeaa tämä, jos soitan sinne lääkärille ja kysyn, että kummalla tavalla se tehdään. :)
Toivottavasti onnisutut sen vakkaripaikan saamaan. :)

Ainulii, katoin ton leffan trailerin ja se kyllä näytti ihan hauskalta raskaushömppäelokuvalta :) Luulen kyllä, että tuo mies ei sitä mun kanssa lähe kattomaan, mutta vois kysästä yheltä mun ystävältä, joka itsekin odottaa :)
 
Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan jo puolentoista viikon päähän :)
Odotan jo kovasti jotta pääsen juttelee neuvolatäfin kaa, nyt tämä raskaus muuttui asteen verran konkreettisemmaks :)

Tuleeko teille miehet mukaan neuvolaan ensimmäisellä kerralla?
 
Faelivrin
Täälläkin odotetaan ensimmäistä neuvolakäyntiä innolla. Meillä se on jo ens viikon maanantaina. Ja mies tulee kyllä mukaan. Se on niin tohkeissaan, että ei kuulemma tulis ees mieleen jäädä pois. :)
Mun mielestä on vaan tavallaan kummallista, että se neuvolassakäynti on ennen ensimmäistä ultraa. Kun on inhottavaa ajatella, että jos kävisi niin, että siellä mahassa ei oikeasti vauvaa olisikaan, vaan että olisi esim. tällainen tuulimunaraskaus, niin silti on kuitenkin neuvolassa jo höpötelty vaikka mitä raskausjuttuja ja sitten ollaan jo ihan innoissaan, mutta ultrassa sitten joutuisikin pettymään.
Anteeks kun puhun tämmösiä, ei sais pelotella, mutta pakko aina välillä päästä sanomaan mitä päässä liikkuu. :)
 
Täälläkin odotetaan ensimmäistä neuvolakäyntiä innolla. Meillä se on jo ens viikon maanantaina. Ja mies tulee kyllä mukaan. Se on niin tohkeissaan, että ei kuulemma tulis ees mieleen jäädä pois. :)
Mun mielestä on vaan tavallaan kummallista, että se neuvolassakäynti on ennen ensimmäistä ultraa. Kun on inhottavaa ajatella, että jos kävisi niin, että siellä mahassa ei oikeasti vauvaa olisikaan, vaan että olisi esim. tällainen tuulimunaraskaus, niin silti on kuitenkin neuvolassa jo höpötelty vaikka mitä raskausjuttuja ja sitten ollaan jo ihan innoissaan, mutta ultrassa sitten joutuisikin pettymään.
Anteeks kun puhun tämmösiä, ei sais pelotella, mutta pakko aina välillä päästä sanomaan mitä päässä liikkuu. :)
Ekka käynti terkkarilla on sen takia ensin, että lääkäri saa tarpeeksi kattavat esitiedot asiakkaasta ennen kuin näkee asiakkaan ja osaa tarttua sitten oikeisiin asioihin omalla vastaanotollaan koska lääkäriaika ei ole oikeasti pitkä vaan aika lyhyt ja ytimekäs. Ja ekalla käynnillä terkkari laittaa lähetteet labroihin ym. jotta ne on sitten valmiina jatkoa varten eikä asiakkaan tarvitse itsellään monta kertaa soittaa ja huolehtia asioista.. :)
 
Minäkin ilmoittaudun varovaisesti mukaan. Eilen tuli tikkuun plussa. Tänään on menossa rv 4. Olo on hyvin epätodellinen ja pelko on mukana kokoajan. Keväällä 2010 mulla todettiin tuulimuna ja pelkään samaa nytkin. Asun PK-seudulla, joten eka ultra olisi vasta parin kuukauden päästä. Suunnitelmissa on varata aika varhaisultraan, jotta saa selvyyden aikaisemmin. Tosin en jaksaisi sitä muutomaakaan viikkoa odotella. :D Neuvolaan en vielä uskalla soitella, kun viimeksi kävin siellä ja käytiin kaikki hommat läpi. Sitten se totuus paljastuikin myöhemmin ultrassa. :'(

Oireita ei kauheasti ole. Alavatsaa nippailee ja siellä on kokoajan sellainen omituinen paineen tunne. Rinnat on myös hieman arat. Laskureiden mukaan LA 27.3, toivotaan nyt vaan kyydissä pysymistä.
 
Tervetuloa joukkoon Tryffeli89 pidetään peukkuja jotta tämä pieni jaksaisi matkassa :)

Kiitos NamNam ku alustavasti kerroit mitä tuolla neuvola käynillä tapahtuu,ymmärsin että tuo eka käynti neuvolassa on aika kattava ja saattaa kestää. Mulle tuo neuvolatäti varasi 45min ajan. Ainakin saa rauhassa kysellä kaiken mahdollisen ja mahdottomankin :D
 
Faelivrin
NamNam, mä kyllä tiesin kaiken tuon, mutta se silti tuntuu tosi kummalta, kun siellä kuitenkin käydään läpi kaikkia siihen raskauteenkin liittyviä asioita.

Onnittelut plussasta tryffeli89 ja tervetuloa maalismammojen joukkoon! :)

Ainulii, meillekin neuvolantäti sanoi, että aikaa pitää varata sellaiset puolitoistatuntia, että kyllä siellä tosiaan kestää hyvän tovin. :) Mutta on se kyllä hyväkin, pääsee sitten ammattilaiselta kysymään kaikkea mieltä painavaa. :)
 
Tervetuloa mukaan NamNam, mamma_ ja tryffeli89 ja lämpimät onnittelut plussaamisesta :)

amarinwa: Olettaisin että ultra tehdään masun päältä kun rakon pitää olla täysi, ei kait sillä sillon olis väliä josko alakautta ultrattaisiin. Eli masun päältä tehdään, aion kyllä asiasta kysyä tolta kätilöltä maanantaina kun se kylään tulee :)

Ainulii Meillä mies ei ollut mukana siinä ensimmäisellä käynnillä jossa vain katsottiin verenpaine ja paino yms. ja saatiin kaikennäkösiä lippusia ja lappusia mukaan. Nyt mies on sitten kotona kun kätilö tulee käynnille. eli mukana heiluu tämän kerran ja pääsee mukaan vauvahöpinöihin, haha :)

Faelivrin: Tämä perhe vaikuttaa Englannissa, 'manchesterin lähellä :)


Toivottavasti kaikilla on mennyt odotukset mukavasti tähän asti ja kovin suurista vaivoista ei olla kärsitty :) Tämä neiti lähtee nyt töiden pariin..huoh
 
Aattelin arvon Maalismammat jakaa teillekin hiukan lukemista odotukseen.
Elikkäs löysin tuossa muutama vuosi sitten nettiä selatessa erään blogin nimeltä Vauvatehdas (olette saattaneetkin kuulla/ lukea). Siinä kerrotaan vauvasuunnitelusta ja odotuksesta huumoristisella tavalla. Itse olen lukenut kippurassa nauraen ja tippa linssissä.Suosittelen!!

tässä vielä linkkiä:
Huhtikuu

Löysin nyt myös blogin jota kirjoittaa mies jonka vaimo odottaa tämäkin sarkatisella huumorilla kirjoitettu eli Isyyspakkaus :)

linkkiä myöskin:
Kolme kuukautta laskettuun aikaan - Isyyspakkaus | Lily
 
Moi! täällä kans yks maanantaina plussannut. la ois 23.3. pelonsekasin tuntein mennään,takana alkuvuodesta keskeytynyt keskenmeno ja meillä ennestään yksi lapsi jolla kehitysvamma. tarkotus mennä alkuraskauden ultraan nyt aikasilla viikoilla. toivotaan että tämä raskaus menis loppuun asti.
 
Heips!

Onnea teille kaikille!
Itse sain maanantaina kaksi viivaa tikkuun! Ja laskeskelin että LA olis 23-25.3, minulla siis epäsäännöllinen kierto.
Ihanaa löytää tämä keskustelu, kun oli ihan sellainen olo, että hössötän liikaa.. Mutta onhan täällä onnekseni muitakin :)

Neuvolaan soitin jo ja saatiin aika 8.8 ja tunti pitäis mennä, mieheni on tulossa mukaan. Sillee vähän ärsyttää täällä mennä näin alkuvaiheessa neuvolaan kun vain yksi neuvola ja jos samaan aikaan odotustilassa on joku tuttu, eikä sen jälkeen pal tarvii arvailla miksi olemme siellä!

Itsellä ollut etova olo viikoin verran muttei pahoinvointia suorastaan, rinnat aristaa ja lievää turvotusta ollut parina iltana.

Minulla on 8-vuotias tytär ennestään, mutta tuntuu, että olen unhotanut paljon siitä odotusajasta ja jonkin verran muuttunut noi systeemit ym.

Tytärtäni odottaessa olin niin nuori, että monesti tuntui, että ei olisi saanut iloita ja hehkuttaa samalla tavalla kun vanhemmat odottajat joten tämän raskauden aikana otan kaiken ilon irti! :D

Olette puhuneet paljon tuosta varhaisultrasta, minkä hintaisia ne ovat?
 
Heippa täältäkin ja tervetuloa mukaan kaikki uudet odottajat. =)

Olen kyllä käynyt pikaiseen lueskelemassa mutten ole ehtinyt kommentoida enempiä. Kiva lueskella teidän juttuja. Mulla edelleen vähän varovainen fiilis tän odotuksen suhteen vaikka oksentelenkin ja oireista päätelleen vois veikkailla kaksosraskautta! ;) Minä olen rajusti pahoinvoiva, ollut kaikista joten tämä ei tullut yllätyksenä että ravaan jo vessaan.: / Viikkoja mulla on nyt 6+6. Tammikuussa keskenmenoa käytäessä läpi selvis että mulla oli melkoiset hormonipitoisuudet viikkoihin nähden. Silloin tuli puhetta myös näistä pahoinvoinneista ja siinä löytyi syy-yhteys ehkä siihen. Mulla on taipumus ladata tuota raskaushormonia siihen malliin että alkumetrit menee mukavasti örkkäillessä. No. Täytyy jaksaa olla positiivinen, istukkahan se siellä starttailee. =) Vaikeaahan tämä vähän on, meilläkun lapset jo sen verran isoja että vähän ihmettelevät mun vointia, väsymystä huonovointisuutta ym. Juttelevat sitten kavereilla että äiti se vaan oksentaa. :LOL: Mun ei välttämättä tarvitse mennä neuvolaan saakka istumaan että kärähdän. Kyllä sen pian joku naapurin vanhemmista hoksaa kun lapset laulelee että meidän äitillä on aamupahoinvointia!!:p

Erikoisjaksut mamma_84:lle :) Toivon teille enkeleitä, ihan kuten tietysti muillekin mutta kyllä nämä haastavat lapset aina saa sydämen muljahtamaan. :hug: Ja hattivatti<, eikös sit lasketa ikäänkuin "uudelleensynnyttäjäksi" jos välissä 7 vuotta? Jostain muistaisin näin kuulleeni. Nauti tosiaan odotuksestasi nyt jos oot ekan kanssa pidätellyt. =) Minäkin tulin tänne vähän hulluttelemaan vaik isäntä vähän hymyilikin. :p Meinaa kai etten voi enää kuulla mitään uutta. Pöh. =) Must on hauska jutskailla näitä fiiliksiä ja kyllähän sitä on aina kiva kuulua johonkin porukkaan. Ei sitä tiedä jos nää onkin viimeiset fiilistellyt näillä odotuspalstoilla. . .;) Mä pidättelen viel hetken ennen ku paljastan meidän sijaintia. En teidän takia vaan siks ettei mua hoksata lähipiiristä. :p

Mutta nyt mä väistyn taka-alalle. Yökukkuja olen mut haluan hetken loikoo soffalla ennenku menen virallisesti unille. Tämän mamman oikeuksiin kuuluu pieni hetki sohvalla ilman ajatuksia kun lapset on menneet maate. =)

Voimia kaikille pahoinvoiville ja muille joita rienaa nämä alkuraskauteen liittyvät vaivat. Pidetään lippu korkealla vaikkei kaikki päivät niin ihania oliskaan. =)
 
Faelivrin
Lämpimästi tervetuloa mukaan mamma_84 sekä hattivatti<! Meitähän on täällä jo melkoinen poppoo. Hyvä vaan. :) Niin kuin kaikille muillekin niin teillekin toivon, että kaikki menisi juuri niin kuin pitää ja meillä jokaisella olisi maaliskuussa sitten uusi pieni rakkaus <3 :)

hattivatti<, täällä Jyväskylässä päin ainakin yksityisellä varhaisultrien hinnat liikkuu siinä sadan euron paikkeilla ja kela saattaa korvata osan hinnasta. :) Mutta nuissa hieman tunnetuimmissa paikoissa maksaa kyllä huomattavasti enemmän. Esimerkiksi kun mehiläisestä kysyin, niin sanoivat, että kelan korvauksenkin jälkeen hintaa jäisi 150 euroa! :eek:

Vilijonkka33, mistä oireista nuita kaksosia päättelet? :)

On kyllä niin ihanaa kun täällä on teitä muitakin, jotka käy samoja juttuja läpi samaan aikaan! Ja kiva huomata, että muutkin innostuu jo tässä vaiheessa, vaikka aika alkumetreillä vasta mennään. :)
 
Good morning everyone ja tervetuloa mukaan mamma_84 ja hattivatti< :)

Vilijonkka33: Ainahan voi oppia uutta, oon ainakin ite huomannut että joka päivä oppii jotain :) Toki sulla kokemusta on jo karttunut, mutta niinkuin itse sanoit, välissä on 8 vuotta niin varmasti on kujeet hieman ainakin muuttunuteet kahdeksan vuoden takaa. Itelläni oli toki tietoa jonkin verran suomen toiminnasta kun rakas siskoni oli raskaana juuri silloin kun olin muuttamassa englantiin ja toki hänen kanssaan olin paljon tekemisissä ja muutenkin autoin kaikessa raskausaikana niin tuli sitä kautta hieman tutuksi. Tämä ei siis mitenkään auttanut tähän englannin toimintaan, joka on täysin eri, haha :)

Ainulii: Kiitos linkeistä, olen täällä nauranut ihan kippurassa, varsinkin tuota vauvatehdas blogia :LOL: löytyy jotenkin niin paljon samaa kommellusta kuin allekirjoittaneen katon alla, hih :)

Ajattelin nyt kysäistä kun asiaa ei virallisesti pöydälle vielä ole nostettu mutta hieman joillain on puhetta asiasta ollut, elikkä kauanko teillä oli yritystä takana ennen kuin se maaginen plussa sinne ruutuun pärähti? ja oliko teillä ennen yrittämistä mikä ehkäisykeino? Itse vaan lueskelin todennäköisyyksiä raskaaksi tulemiseen ja taulukon mukaan kaikkein huonoin todennäköisyys tai sanotaanko että kaikkein kauiten raskaaksi tulemiseen kestää naisilla jotka syöneet ehkäisypillereitä ja ovat esikoisen hankinnassa. Itse kuulun em. joukkoon ja meillä vierähti about 10kk. Pakko ei ole toki vastata :) ihan mielenkiinnosta kyselen.

Oikein mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille mammoille :) tämän neidin viikonloppu vierähtää "mukavasti" töissä..plääh
 
Faelivrin
Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille maalismammoille! :)

Täällä lähti tänään kuudes viikko käyntiin! Jeij. :)

Myy*, mulla oli ehkäisynä e-pillerit, joita olin syönyt 5 vuotta. Pillereiden lopettamisen jälkeen mulla kerkesi tulla yhdet menkat ennen plussaa. Aika uskomattoman nopeasti siis. Sillä tässä tuleekin pohdittua, että onko tuolla oikeesti jotain elämää kun en vaan voi uskoa mikä tuuri meillä oli. Mutta toivotaan.. 11 päivää ja sitten se selviää. :)
 
Tervetuloa taas uusille plussaajille :) Alkaa toisiaan meitä olemaan jo aika paljon :)

Onkos muilla ollut mielitekoja jo? Mun on pakko kertoa kun mua himottaa niin paljon lihapiirakat! Oli viime raskaudessakin sama alkuraskauden himo, ja siitä oikeestaan arvasinkin olevani taas raskaana ;D Mutta kiinnostais tietää oletteko te muut havainnut jo mielitekoja.
 
Itselläni en ole oikeastaan huomannut vielä mitään mielitekoja. :) Moni sanoo, että oireisiin kuuluu lisääntynyt ruokahalu, mutta itsellä se on toisinperin. Normaalisti olen kova syömään, mutta nyt on pakko jättää ateriat kesken kun ei vaan maistu. Ei kuitenkaan ole pahoinvointia vielä ilmennyt. Yöisin olen palellut, päivisin taas hiki lentää jo pienestäkin kodin järjestelystä.

Onko teillä milloin mitkäkin oireet alkaneet? Itse odottelen vielä pahoinvointia, millähän viikolla se normaalisti alkaa?

Myy* Meillä on ollut ehkäisynä kortsut. Emme varsinaisesti ole lasta yrittäneet, mutta ollaan oltu asenteella tulee jos on tullakseen. :) Kerrampa sitten kävi niin, että ei kortsua ollut ja tässä tulos. Eli periaatteesta ekalla tärppäsi. ( Jos siellä nyt mitään on, pelko edelleen voimakkaana)

Mitähän tuo ultra mahtaa PK-seudulla maksaa? Ja millä viikoilla sinne kannattaa mennä?

tryffeli89 & rv 4+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä