Maalismammat 2013 :)

Huomenta!

Pakko hehkuttaa tähän kärkeen, kun olen niin innoissani! Sain siis yhden niistä hakemastani kolmesta paikasta! Haastattelijoiden pyynnöistä huolimatta en halunnut priorisoida, mille osastolle mieluiten menisin. Suu vaahdossa perustelin 30 minuuttisen haastattelun ajan sitten osasto kerrallaan, miksi olisin valtavan pätevä työntekijä juuri sinne. Sain sitten sen paikan, mitä salaa mielessäni eniten toivoin =)! Se oli elämäni eka työhaastattelu ja yksi kolmesta haastattelijasta oli uusi ylihoitaja, jota en ollut koskaan tavannut. Ja oli niin kuivakka tapaus, etteivät vitsini oikein häntä naurattaneet. Olin ihan punainen vielä kaksi tuntia haastattelun jälkeen, niin paljon jännitti. Ei voi kyllä syrjinnästä syyttää, kun antoivat toimen tällaiselle pallomahalle :LOL: Itse asiassa noista valinnoista on valitustakin poikimassa erään hakijan taholta, mutta oma paikkani ei ole sen vuoksi vaakalaudalla. Jotenkin turvatumpi tulevaisuus, kun on vakipaikka, joskaan työttömyys ei sairaanhoitajia uhkaa. On kuitenkin paikka, jossa aloitan tosi mielelläni kunhan perhetilanne on sellainen, että töihin palaan.

Tervetuloa coco-! Kerrohan vähän itsestäsi lisää =)


Tigerina
Jumppapallo on varmaan aika hyvä noiden selkäkipujen kanssa! Mullakin on kellarissa, mutta kun pumpun osia on kadonnut lasten leikeissä.. Fyssaritutun mukaan tämän tapainen selkäkipu kuin mulla on, pahenee vaan hitaasta kävelystä. Joinakin päivinä rivakka kävely on kyllä aika mahdotonta vihlomisten takia. Toivottavasti saikulla lepääminen auttaisi kipuihisi!

Faelivirin Miltäs vaunut vaikuttavat? Kiva kuulla, että neuvolassa oli kaikki hyvin!

aLime Mullakin on toinen synnytys ollut TYKS:ssa ja siellä tosiaan sama kokemus, että nimi oli käytössä jo heti vastasyntyneen lapuissa ja tiedoissa.

Myy* Meillä vauva tulee nukkumaan perhepedissä. Itse asiassa se on myös ainoa mahdollisuus tilanpuutteen vuoksi, mutta niin tekisimme joka tapauksessa. Molempien lasten kanssa olen suunnitellut, että nukkuvat äitiyspakkauksen kopassa, joka laitetaan pinnikseen. Se ei kuitenkaan ole tuntunut itsestäni hyvältä vaan olen halunnut ottaa vauvan meidän sänkyyn ja siinä ovat sitten nukkuneet ensimmäiset kuukaudet. Mielenkiintoista synnytysvalmennuspäivää!!

catnip Aika myöhäiseksi meni teillä valmennusaika. Mutta eipä tarvitse kauaa sen jälkeen odotella, että pääsee tositoimiin! Ei se vissiin niin helppoa ole tuntea, miten päin vauva masussa on. Itse kun en ole th, niin en ole koskaan muita masuja kuin omaani tunnustellut. Minäkin jouduin esikoista odottaessani äippäpolille tarkistuttamaan vauvan asennon, kun viikkoja oli jo 40+5!! Ihan kuin en olisi tuntenut, jos vauva olisi muuttanut asentoa. Mutta ei sitä ensisynnyttäjänä juuri kyseenalaistanut tällaista. Vauva oli vaan niin syvällä lantiossa jo. Lääkäri osasi sen vatsaa tunnustellen sanoa, mutta varmuuden vuoksi sitten ultrattiin. Käynti meni samalla yliaikaiskontrollista.

Mukavaa kuulla, että pientä ja hiukan isompaakin tuittuilua on ilmassa muuallakin! Nyt olen ihan tietoisesti kiinnittänyt huomiota tapaan, jolla miestäni kohtelen ja paremmin on sujunut. Ei kyllä olla tällä viikolla juuri nähty, koska ollaan maanantaista lähtien tehty eri vuoroja. Puhelimitse hoidetaan arjen pyörittämiseen liittyvät asiat lastenhoidosta talonrakentamiseen. Onneksi viikonloppu on vapaa mullakin!=)

Viime yö oli taas oikea suonenvetojen yö! Onneksi tässä olikin kolme hyvää yötä takana ja tänään on vika työpäivä ennen kahta vapaapäivää. Mukavaa perjantaita kaikille!

Amarinwa ja Wiskari 31+3
 
AmarinwaOnnittelut työpaikasta!!!! Ihana kuulla että sait sen paikan jota halusitkin. Ja hienoa että palkkasivat pallomahan :D

Myy Kyllä koulussa olisi tarkoitus itseasiassa jaksaa ihan sinne laskettuun aikaan asti. Sitten olisi huomattavasti helpompi jatkaa äitiyslomalta palatessa. Meillä kun jakso loppuu 18.3. ja LA on 22.3. :D

catnipYöheräilyt ei ole ollenkaan kivoja. Mutta muistan kyllä viime kerrasta että samalla tavalla alkoi heräilyt näihin aikoihin ja keho tosiaan valmistautuu niihin yösyöttöihin, joita en kokneut viimeksi rasittaviksi :)

Kiukkua täälläkin kovasti on. Meidän neiti on ihan ihmeissään, kun mulla on aina ollut pitkä pinna ja olen jaksanut vaikka kuinka kauan. Nykyään sitten tulee tiuskittua ja suututtua niin helposti. Hän tulee välillä jo kysymäänkin että oletko äiti jo rauhoittunut :D Voi pientä :( Olen vain selittänyt että äitiä kiukuttaa kun vatsa on niin iso ja väsyttää kun heräilee öisin. Ja hänen suosikkisyy, äitillä ja vauvalla on nälkä! Ja sitten mietiään mitä voitaisiin syödä :D

aLime + rumpali 30+0
 
Faelivrin
Heipsan ja rentouttavaa sunnuntaita kaikille! :)

aLime - Mukava kuulla taas sinustakin. Ihan ymmärrettävää, ettei aina ehdi olla tänne kirjoittelemassa kuulumisia. Varmasti on itse kullakin monen näköistä puuhaa ja kiirettä tällä hetkellä elämässä. Kiva kuitenkin, että joskus edes ehtii moikkaamaan. :)

Myy* - Ai no onhan sitä painoa näköjään tullut sitten sinullekin, vaikka se sun masus on niin siro. Mutta eipä tosiaan kannata niistä kiloista nyt ressata. Pääasia, että pienellä on kaikki hyvin ja syntyy sitten terveenä ja onnellisena. :)
Meillä on ilmeisesti tarkoituksena kyllä pistää pieni heti pinnasänkyyn nukkumaan. Saisin kyllä siskolta lainaan ne pehmusteet tuohon äitiyspakkauksen laatikkoon, mutta uskon, että pärjätään ihan vaan tolla pinniksellä. Voihan se olla, että mieli sitten vielä muuttuu kun se pieni täällä on ihan oikeasti. :)

Tervetuloa mukaan coco-! Kerro toki itsestäs vähän lisää. :)

catnip90 - Okei, no kiva juttu, että ehdit saada vielä ihan sen normikortin. Joskus mun mielestä oli vaan juttua, että ajokortit muuttuu niin, että ne on kerralla voimassa vaan 15 vuotta ja sitten niitä täytyy aina uusia. Tai voi olla, että oon lueskellut jotain ihan omianikin. :D Ei olisi uutta ollenkaan.

Amarinwa - Voi että, miten kivoja uutisia! Paljon onnea työpaikan nappaamisesta! :) Jospa minäkin joskus sen vakipaikan jostain itselleni löytäisin. Pitäis ensin varmaan vaan tietää, että mitä sitä oikeasti haluakaan tehdä. :D

Ja sitten omia kuulumisia..

Vaunut tosiaan saatiin haettua ja oon ollut niistä niin innoissani! Ne on meille ihan täydelliset. Jopa mies oli niistä ihan tohkeissaan ja halusi, että opastan sitä niiden käytössä. Siis että miten menevät kasaan ja miten heittoaisa toimii yms. Sitten se rullailikin niillä ymäpäri asuntoa maailman levein hymy naamallaan. :D Kissaa kiinnostais myös kovasti ja ollaan meihen kanssa jouduttukin aina kovasti sitä kieltämään jos se vähääkään siltä näyttää, että olis sinne kiipeemässä. Melko hyvin se on nyt sitten onneksi totelllut. :) Niin tosiaan.. ABC Design on vaunujen merkki. Siskolla oli ja on siis edelleen saman merkkiset vaunut ja hällä ei ollu kun hyvää sanottavaa vaunuista ja itsekin olen niillä jonkun verran siskon lapsen kanssa liikkunut, joten tiesin, että ei tule olemaan huono ostos. :)

Me ollaan nyt miehen kanssa otettu oikein kunnon kiri nyt noiden vauvan tarvikkeiden hommaamisessa. Ollaan siinä pisteessä, että puuttuu enää vain turvakaukalo, joka luultavasti tulee siskolta lainaan sekä vähän lakanoita, jotka haen veljen vaimolta. Muuten meillä onkin oikeastaan kaikki tarpeellinen. Ihan talkkipurkeista vaunuihin asti. :) Vielä pitäis vaan pistää kaikki vaatteet ja lakanat yms. pesuun ja järjestellä omille paikoilleen. Verhotkin tuli pienen huoneeseen tällä viikolla ja tossa ne nyt on jo silitettynä ikkunassa. :) Kohta voinkin ottaa enää vaan rennosti ja odotella sitä päivää kun tyttö päättää syntyä. Ihanaa! :)

Faelivrin & tyty 31+2
 
  • Tykkää
Reactions: mariana87
Moi!

Nyt ehtii paremmin kirjoittelemaan tännekin :)

30+0 poksui perjantaina ja tässä tuoretta kuvaakin :heart:


lakkasin (lue: laiskistuin) syömästä magnesiumtabletteja ja ilkeääkin ilkeämmät suonenvedot palasivat heti vaivoikseni, taidanpa siis reipastua ja jatkaa loppuun asti!!!

Espoon Baby Stylestä bongattiin ihanat matkarattaat, joiden runko-osaan saa vaihdettua kopan, kaukalon tai istuinratasosan, todella näppärät, korvaavat nykyisellään meidän vanhat yhdistelmät. Myyjä soitti mulle tänään sieltä, oli viikon pohtinut et mahtoiko muistaa sanoa meille miten se kaukalo lukittuu siihen rattaiden runkoon :D hyvää palvelua siis.

Amarinwa onnea uudesta työpaikasta!!! Ihanaa tosiaan ku ei tarvi stressata sit ku töihinpaluun aika koittaa. Itselläni loppuu työsopimus heinäkuun lopussa, mulla on hakemus vetämässä merkonomikoulutukseen monimuoto-opiskeluna, alkais syyskuussa aikuisten ryhmä, jossa 2x/kk koulupäivä.

cocolle tervetuloa ryhmään!! Innolla odotamme sinusta lisätietoa :) laitahan viestiä mulle jos haluut mukaan fb-ryhmään.

Täällä siis saikkua, vatsanpeitteet venyy ja paukkuu niin kovin et aiheuttaa kovia kipuja :/
Nyt kokeillaan muutama päivä ensin saikulla, maanantaina neuvolassa sitten tuumataan jatkot. Jos mitään helpotusta ei oo tiedossa, kuten lääkärikin tuumas et ei tuu ainakaan helpottamaan, ni sit joutuis jatkamaan äippäloman alkuun asti, mulla ei oo sellaisia mahdollisuuksia työpisteellä ettei tarttis yhtään liikkua ja rasittaa tätä kipukohtaa.

Jännitys hiipii liiveihin salakavalasti.. oon ollu niin uppoutunu töihini etten ehdi tulevaa ajatellakaan, mut nyt saikulla kerenny pysähtymään ja ajattelemaan, ja kyl vähän iskee tärinät päälle ku miettii et teoreettisesti vauva vois päättää syntyä koska vain! Mut luottavaisin mielin yritän pysytellä niin pitkään kun ei oo mitään ennakoivia tuntemuksia siitä et vauva on matkalla maailmaan.

Kovasti meidän pikkuherra pyöriskelee tuolla masussa, tykkää olla poikittain, mutta ultrassa torstaina todistetusti oli raivotarjonnassakin. Kyllä sen tuntee kun se puskee päätä tuonne alaspäin. Muutoin tunnistan kyllä pään vasemmalla ja jalat oikealla puolella kylkiä.

Jaaha, isäherra tulee kohta kalareissultaan kotiin ,tänään on synttärit hänellä ja alan tästä ruoanlaittoon ja jalkakylvyn valmisteluun synttärisankarille :)

Voikaahan hyvin!!

Tigerina + pikkuherra 30+2
 
Mukavaa viikonalkua kaikille!

Faelivrin Kiva että kaikki jo löytyy kotoa. Niitä onkin kiva jos pestä ja laittaa uuteen järjestykseen. Mä en ole vielä kellarista meidän neidin vanhoja hakea. Sitten kun loma alkaa vasta :D
Tigerina Toivottavasti kipu hellittää, vaikka taitaa lääkäri olla oikeassakin :S

Mulla sen verran kivasti kävi, että odotettiin koko joululoma, että meidän neiti sairastaisi vesirokon. Satuttiin nimittäin hänen serkkua moikkaamaan päivää ennen kun tälle nousi kuume. No neiti vaan porskutti eteenpäin eikä mitään merkkejäkään sairaudesta. Mutta, mutta... Mulle tuli muutama näppylä, ja niitä sitten meijän isännälle näytin, että katos kuinka monta siellöä selässä on. Niin n. 20 näppylää siellä ja mä soitin äitille että olenhan mä sen vesirokon sairastanu. "Olet, olet" oli vastaus. Mä kävin niitä terkkarille näyttää ja hän sano että ei osaa sanoo että oisko hormoninäppyjä vai mitä. Verikokeet vaan liikkeelle, ja tuloksena että olen sairastanut. Mutta lääkkeet sain pienimpänä pahana varmuuden vuoksi. Ja kas kummaa seuraavana päivänä näppylät alkoi laskastua eikä lennyt enää. Eli olen vesirokossa :D
Näin nyt sitten jännitetään miten vaikuttaa tohon vatsa-asukkiin. Toivottavasti ei sen kummemmin. Lievänä mulla se on että ei ole kuumettakaan ollut. Mutta ihan selvästi kuitenkin.
Näin meillä.

aLime + pieni sairastaja 30+3
 
Tervetuloa mellix! Kerrohan lisää itsestäsi :)
Jos haluat mukaan Maalismammat 2013- facebook-ryhmään, laita minulle täällä Kaksolussassa yksityisviestillä nimesi ja kuvaile vaikka profiilikuvaasi jos nimelläsi löytyy useampi ihminen.
 
Kiitos kiitos :) ja fb-ryhmään haluan.
eli olen 25vuotias itä-helsingistä. Nyt rv 29+4. Hieman alkaa jännittämään miten arki alkaa sujumaan vauvan syntymän jälkeen kun pienellä ikäerolla lapsukaiset :) onkos täällä muita joilla on lapsia pienellä ikäerolla?
 
Heissulivei pitkästä aikaa!

On työt vieneet taas (liikaa) aikaa ja illat oon ollu kotona niin väsy, mihin selviskin syy, kun kävin neuvolassa, että oli hemoglobiini tippunu aiemmista mittauksista, ei tosin hirveesti, oli viime viikolla 117 ja käski alkaa napsimaan rautaa. Nyt on rautaa menny viikon päivät ja alkaa taas jaksamaan paremmin, ei ainakaan oo ihan niin väsy olo enää.
Onkos kukaan muu rautakuurille joutunut?

Tervetuloa joukkoon Marhula, Coco- ja mellix!
Ja ei kait tämä pelkästään odotuskeskustelu ole, vaikka plussalaisten alla ollaankin, niin toivoisin kyllä keskustelun jatkuvan vielä syntymien jälkeenkin; niin synnytyskertomusten, kuin vauva-/lapsiarjen pyörityksenkin merkeissä ;)

Yöheräilyistä
Ite joudun pari kertaa yössä heräämään vessaan :( kiirus sinne on meinannu muutaman kerran tulla, kun sängystä ylös nousu on niin kankeeta kipeytyvien lonkkien takia. Onneks kuitenkin saan suht hyvin unesta uudelleen kiinni, kun pääsen takas sänkyyn.

Vauvan eka peti
Meillä vauva saa ruveta nukkumaan heti ens alkuunsa pinniksessä. Perhepetiä en halua, kun oon ite niin kauheen kova pyörimään, et sit mun yöt menis pelätessä, et millon vauva jää alle.

Koirat ja vaunut
Suosittelen kyllä tuota koiran/koirien opettamista hyvissä ajoin vaunujen vierellä kävelyyn. Meillähän on kaks koiraa, mistä toinen alkuun pelkäs vaunuja, eikä uskaltanu tulla niiden lähelle ja toinen taas on niin ylisuojelevaista sorttia, että sille on oltava selkeä paikka, missä kulkea, jo kokonsakin vuoksi. Koiria opetettiin ennen esikon syntymää tyhjillä vaunuilla ja omalla käskysanallaan ja kyllä siitä on ollut hyötyä ;) On pystyny lenkeillä keskittymään nimenomaan eteenpäin menoon, eikä koirien tempomiseen tms. Kakkosen syntymän jälkeen voidaanki olla aikamoinen karavaani, kun lähden lenkille tuplarattaiden ja kahden koiran kanssa :D

Amarinwalle onnittelut työpaikasta!
BTW; oletko mitään ottanu noihi suonenvetoihin? Ite syön magnesiumia päivittäin, ni pysyy pahimmat vedot poissa. Joinain öinä olen silti heränny pieneen pohkeen kiristymiseen, mutta se on onneks menny pikavenytyksellä ohi.

Viime viikon neuvolassa todettiin, että vauva olis raivotarjonnassa, mutta vielähän tuo myllää tuolla niin paljon, että ehtii kääntyä vaikka miten päin. Muutenkin oli kaikki ihan ok, paitsi tuo raudan puute.
Influenssapiikit käytiin hakemassa koko perheelle maanantaina, kun ollaan kaikki jossakin riskiryhmässä; minä raskaana, poika 2-vuotias, mies 1-tyypin diabeetikko. Ei onneks tullu piikeistä sen kummempia oireita, miehellä oli käsi kipeenä ja tuns olonsa piikityspäivän iltana kipeeks ja poika oli väsyneen olone illalla, mut ei onneks sen kummempaa. Ite selvisin hyvin pienellä käden kipuilulla.
Uskallettiin varata päivä Tukholmassa risteily heti äippäloman alkuun, eli helmikuun 9. olis lähtö ja paluu 11.2. sitä innolla odotellessa! Mennään siis koko perhe :hug: Junibackenissa ajateltiin kävästä, kellään mitään muita hyviä ideoita Tukholmapäivään tämän mahan ja 2-vuotiaan hulivilipojan kanssa?
Mies kysyi risteilyä varattaessa, että mitä jos vauva päättää syntyä reissun päällä? Totesin vaan, että laivalla on sairaanhoitaja ja siellä voi hätätapauksessa jäädä mennen-tullen pois Ahvenanmaalla ja Ruotsissakin on osaavaa sairaalahenkilökuntaa, että eiköhän me apua saada. Ite oon hyvin luottavaisin mielin tuon suhteen.
Ens viikolla olis jälleen pelkokeskustelua ja neuvolakäyntiä.

Rva J. & pikku kakkonen rv 31 + 5
 
Mä kävin tänää neuvolassa ja tosiaan myös hb 117 ja rauta pitää aloittaa. Mulla on kyllä normaalistikki suunnilleen sitä luokkaa ollut.

Yöheräilystä sen verran että oon valvonut lähes koko raskausajan :( nukun 1-3tuntia yössä jos sitäkää. Nyt neuvola lääkäri sano että unettomuuden hoitoon pitäis aloittaa mirtazapin lääke joka kuulemma turvallinen raskaus ja imetys aikana. Kieltäydyin kuitenkin kyseisestä lääkkeestä. Mulla kotona 14kk vanha tyttö jonka kanssa kuitenkin jaksan touhuta päivät, joten en mielelläni raskausaikana aloita mitään lääkettä.
 
Heips mammat :)

Tarinoin nyt tännekin hieman....

Tervetuloa kaikki uudet maalismammat mukaan!! ja oikein paljon onnea tulevasta perheenlisäyksestä! <3

Amarinwa: Paljon onnea uudesta työpaikasta! hieno homma että sait sen! :) Toivottavasti suonenvedot on jo hellittänyt, itsellä ei onneksi ole tuota vaivaa ollut mutta siis ihan yleisesti jo ennen raskautta toki koin muutamia ja ei ne kyllä kivoja oo :/ Äiti aina sanoi että se johtuu veden juonnin puutteesta, kait se pätee tähänki että vesi on se vanhin voitehista, tiiä sit :D

aLime: Toivottavasti siellä oot nyt hyvin päässy tervehtymään josko se vesirokko pahasti iski. Siipan pojalla oli kanssa vesirokko tuossa muutama viikko sitten ja vaikka olen itse sen jo sairastanut pienenä niin siippa sanoi ettei aio sitä riskeerata että sen vielä saisin joten ei päästy näkemään sitten siipan veikkaa ollenkaan hetkeen aikaan, nyt onneksi on jo tervehtynyt. Paranemisia sinne koko perheelle!

RvaJ: Kyllähän siellä tukholmassa juu osaavat lääkärit yms on myös ja varmasti kaikki sujuisi mutkitta vaikka siellä vauva päättäisikin ulos tulla :) Otat vaan rennosti ja nautit etkä stressaa turhaan :) Toivottavasti pahempi väsymys on hellittänyt ja olet saanut vireyttä takaisin :)

mellix: toivottavasti sinäkin olet ihan hyvin pärjäillyt nyt lisäraudan syömisen myötä. Minä en kanssa mielelläni mitään ylimääräistä syö nyt raskauden aikana, en edes kipulääkkeitä ole napsinut, ainoastaan sen yhden antibioottikuurin ihan raskauden alussa kun pissatulehdus meni munuaisiin ja olin sängyn pohjalla korisemassa kolme päivää :D siis hyvät voinnit myös sinne ja toivotaan että olet saanut nukuttua paremmin :)

Faelivrin: Ihana kuulla että siellä on jo vauvahankinnat hyvällä mallilla, ootte sitten valmiina kun pieni päättää putkahtaa maailmaan :) onkos sulla ollu muuten mikä vointi ja onko neukkulakäynneillä kaikki ollut hyvin?

Tigerina: En tiennytkään että vauvat vielä raivotarjontaan menon jälkeenkin sieltä pois vielä tulee vai ymmärsinkö nyt ihan väärin? =) anteeksi tyhmyyteni jos niin on, haha :D

Sitten omat kuulumiset. Neukkulassa oltu tiistaina ja kaikki on siellä hyvin. Pikkumies ei ole vielä raivotarjonnassa mutta pää alaspäin kuitenkin hengailee, jonka osasin taasen hikasta ja potkuista kylkiluihin aavistaa :) Verenpaine oli tosi hyvä 110/64, mutta minulla se ei ole yli 121/76 mennyt ollenkaan. painoa on tullut lisää 8 kiloa koko raskauden aikana tähän mennessä. Hemoglobiini oli 129 ja muuten kaikki oli hyvin. siis täällä ei kummempia sen suhteen. En tiiä mikä on suomeksi mutta täällä se on ligaments ja varsinkin round ligament on nyt tosi kipeenä ollu jo jonkin aikaa, mä kyllä silti oon kova touhuumaan vieläkin et varmaan sen takia on sit kipeytynyt ja vauva kun kasvaa ja painaa siihen ni eihän se toki asiaan auta :D kätilö sanoi että niin kauan kun itestä hyvältä tuntuu niin touhuile pois :D

Sairaalakassista mainitsinkin jo tuolla FB:ssä mutta tännekin nyt laitan kysymyksen että mitäs ootte meinannu sinne pakkailla? Mulla ei ees koko kassia vielä oo mutta on jo jotai sisältöä sinne kyllä, kuten alkkareita ja terveyssiteitä ja vauvan vaatteet ja pesuvermeet yms. yökkäri täytyis vielä ostaa :) Muuten on aikalailla kaikki vauvan kamat haalittuna, tuo vauvan sänky on vielä mietinnässä kun pinnis oli liian iso meen makkariin niin mietittiin että ostetaan sellanen moses basket sitten pienelle sinne siksi aikaa kun rintasyötän. Se on siis vielä hankkimatta. Eilen tilailin baby sitterin, ammeen ja itkuhälyttimen jossa on se liiketunnistin, eli tunnistaa vauvan hengityksen ja hälyttää sitten jos ei enää niitä reksiteröi, ite kun oon sellanen yliherkkis ollu näiden vauvajuttujen suhteen niin siippa sanoi että parempi olla sellanen ni mäkin nukun edes vähän öisin kun meidän pikkuapina on syntynyt :D



Eipä täällä muuta, voikaa oikein hyvin kaikki mammat ja masukit <3


Myy*+pikkumies 32+2
 
Heipparallaa!

Tervetuloa joukkoon mellix ja Marhula

Meillä isäntä on torstaista sunnuntaihin Himoksella laskettelemassa ja täytyy sanoa, että vähän kävi huono tuuri pakkasten suhteen. No, epäilemättä kaljahanat eivät kuitenkaan ole jäässä. On sitä kyllä saanut täälläkin olla takkaa lämmittämässä kellon ympäri. Ilmalämpöpumppu on päällä koko ajan, tuplakerrokset vaatetta ja silti palellaan. Ja tuo koiranperkule ei suostu tekemään tarpeitaan näillä pakkasilla ulos. Olen yhdet pissat ja kakat tänään kertaalleen siivonnut :mad:.

Faelivrin Teillä on jo erinomaisella mallilla valmistelut vauvaa varten!

mellix Ymmärrän hyvin, ettet halua aloittaa lääkitystä raskausaikana. Toivottavasti sitten vauvan synnyttyä oma nukkumisesi paranisi, joskin vauva toki valvottaa minkä valvottaa.

Tigerina Toivottavasti tärppää opiskelupaikan kanssa! Koska se selviää?

aLime No huh, kylläpä voi olla huonoa tuuria, että sairastuu toistamiseen vesirokkoon ja vielä raskausaikana! Toivottavasti ei ole kuitenkaan vauvalle enää vaaraksi. Voisi kuvitella, että olisi alkuraskaudessa ollut vaarallisempaa.

Rva J Olen aiemmissa raskauksissa syönyt magnesiumia, mutta kun ei niistä silloin ollut apua, niin en ole nytkään kokeillut. Eikä vedestä eikä jalkojen pitämisestä lämpimänä. Onneksi ei ole enää kuin pari kuukautta. Olen napsinut pitkään rautaa aina silloin kun olen muistanut ja Hb on noussut viitearvoihin. Ihana reissu teillä tiedossa! Luin syksyllä jostain vauvalehdestä jutun, jossa vauva oli lähtenyt syntymään viikolla 23 risteilyllä. Tuo vauva selvisi joten tuskin teillä hätää on =)

Myy* Mun ymmärryksen mukaan raivotarjonta tarkoittaa, vauva on pää alaspäin kasvot äidin selkään päin. Ja sitten on erikseen rt 1 ja 2 sen mukaan, kummalle puolelle äidin kylkeä vauvan vartalo tulee. Siis oikealle vai vasemmalle. Raivotarjontakin voi vielä muuttua perätarjonnaksi. Erikseen puhutaan sitten siitä, että vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt lantioon. Ihan loppumetreillä neuvolassa kokeillaan, vieläkö pää liikkuu lantiossa vai onko jo kiinnittynyt. Sen jälkeen ei yleensä asento enää muutu. Ja jos puhun taas ihan läpiä päähäni niin tietävämmät saavat oikaista =). Piti googlettaa tuo moses basket. Ilmeisesti tarkoitit jotain muuta kuin tuollaista rottinkista koppaa. Tai mulle ei ainakaan mene jakeluun, miten se toimii yösyöttöjen yhteydessä :). Kuulemma on sellaisia patjojakin, jotka rekisteröivät vauvan liikkeet ja hengityksen. Mä tulisin varmaan ihan vainoharhaiseksi sellaisten kanssa..

Sairaalakassista Tulee varmaan pakkailtua siinä samalla kun tehdään lähtöä sairaalaan :LOL:

Eka nlalääkäri oli torstaina. Täällä ei kuulemma enää tehdä neuvolassa raskauden aikana sisätutkimuksia, jos ei ole jotain erityistä syytä. Runsaan valkovuodon takia toivoin, että se tehdään. Pissanäytteestä oli myös erytrosyytit parilla plussalla joten senkin takia tehtiin. Kaikki oli ok. Lääkäri kiinnitti huomiota kauniiseen jalkaani, siis suonikohjuun. Varmisti, että tiedän pinnallisen laskimotukoksen oireet. Nyt olen sitten taas pitänyt näitä äitiystukisukkiksia, niin inhottavat kuin ovatkin jalassa. En löytänyt äitiystukisukkiksia kaupunkimme liikkeistä joten tilasin netistä muutama viikko sitten. Taulukon mukaan olisi pitänyt tilata koko XL enkä turhamaisena voinut uskoa olevani sellaista kokoa. Tilasin L-koon ja nyt saan koko ajan kiskoa näitä ylös.. OLisi vaan pitänyt uskoa etten ole just nyt niin kovin siro =)

Nyt mua kaivataan.. Vointeja kaikille!

Amarinwa ja Wiskari 32+4
 
Heip!

Myös täältä lämpimät tervetulotoivotukset uusille palstalaisille! :)

Amarinwa Onnea paljon uudesta työpaikasta! Hyvä että nauvolalääkärissä oli kaikki ok! Mitä facebookista lueskelin, on muillakin tuo runsas valkovuoto ollut kiusana. Niin myös täälläkin, mistä lie johtunee. Meillä myös tänään siivoiltu pissakakkoja eteisestä kun ei meidänkään koiruus tykkää pakkasesta :( Inhottavaa!

Faelivrin Ihanaa, että vaunut olivat mieleiset. Meillä jotkut Brion käytetyt vaunut ja olen salaa haaveillut että hankkisimme sittenkin uudet mutta saa nyt nähdä. Ehkä ensin kokeilen miten noilla sujuu. Itse katselin myös noita samoja kun teillä :) Itse en ole vielä noita talkkeja sun muita purnukoita ostanut ja sitterikin vielä puuttuu sun muuta pientä :eek: Ehkä pitäisi alkaa jo toimia :D

aLime Kurja juttu tuo vesirokko ja hassua että se uudestaan on päälle puskenut! :eek: Toivottavasti ei vaikuta lapseen mitenkään ja pikaiset paranemiset! :)

Rva J. Hyvä että rautakuuri on auttanut tuohon hemoglobiiniin :) Itsellä se on vain noussut raskauden myötä ilman mitään rautaa mitä ihmettelin kun en mielestäni aina ihan niin monipuolisesti ole syönytkään, mutta hyvä niin :) Pitäkäähän hauskaa risteilyllä, tuskin se vaavi juuri silloin haluaa maailmaan putkahtaa! :)

Myy* Sairaalakassia ei ole täälläkään vielä pakattuna. Pitää jossain vaiheessa ruveta katselemaan mitä sinne laittaa, mutta uskon että vaikka tulisi lähtö synnytykseen liian ajoissa, ei se niin vakavaa ole jos sieltä jotain uupuu. Voihan tuttavat ja mies sitten tuoda sairaalaan kaikkea jos jotain tarvitsee =) Ikävää tuo kipuilu vaikka en tarkalleen tiedä mitä kohtaa tarkoitat. Itsellä on ainakin nivuset olleet välillä älykipeät! Taitaa olla jotain liitoskipuja, niitäkö tarkoitit? =)


Täällä ollaan flunssan kourissa! Inhottavaa varsinkin kun ulkona on älyttömän kylmä niin ei uskalla kotoa lähteä edes kaupaan lähteä parinsadan metrin päähän ettei pahene lentsu. Kuumetta ei ole ollut mitä olen ihmetellyt kun itsellä yleensä pitää aika korkeaa kuumetta tällaisessa flunssassa. Silti koko ajan olo kuin olisi kuumetta ja keuhkot ja nokka huutaa apuaa! :( Toivottavasti ei kestä kauaa, pitäisi neuvolaankin alkuviikosta raahautua.
Vauvan liikkeitäkin olen stressanut nyt flunssan aikana kun tuntuu että se ei pahemmin tuolla ole liikuskellut kun iltasin vähän kun tönii. Tiedä sitten mistä johtuu, ehkä se haluaa vaan nukkua kun äippä vaan yskii koko ajan :|
Sain kuulla kivojakin uutisia vähän! Kaverini meni möläyttämään, että minulle aiotaan järjestää vauvakutsut (babyshower) yllätyksenä helmikuussa! Itse en ikinä ole ollut kenenkään vauvakutsuilla ja ne ovatkin kai aika uusi juttu Suomessa. Mutta ihan kivaa että sellaiset tulee :) Vähän rupesi jännittämään jo kun itse en ole yleensä pahemmin omia synttäreitäkään juhlinut ja nyt on sitten oikein minua ja vauvaa varten järjestetty tuollaiset kutsut :flower: Onko teillä muilla tuollaisia kutsuja? =)
Voikaa hyvin ja pukekaa lämpimästi näillä hulluilla pakkasilla!!!

Catnip90 & tyllerö 33+5
 
Heipat!

Vauvan raivotarjonnasta, ilmeisesti voi vielä näillä viikoilla kääntyä ihan miten päin tahansa jos ei ole pää jo niin perillä menossa tonne synnytyskanavaan ettei pystyis heittämään itseään toisinkinpäin... ainakin nyt tuntunut että niin paljon liikehtii mutta aika hankalahan tuota on minun ainakin tunnustella että onko se kääntynyt se pää siellä jotenkin muuten päin? Voi hyvin ollakin että vauva edelleen samassa raivotarjonnassa kun jo kahteen kertaan todettu.. täytyy minunkin kyllä kysyä viisaammilta :D

Opiskelupaikasta, joo, toivotaan tosiaankin että aukeaisi tuo paikka mulle, ilmeisesti elokuussa tehdään valinnat ja sitten syyskuussa alkaisi opinnot.

Muuten ei kyllä voinnissa muutosta ainakaan yhtään parempaan suuntaan. Alkaa jo tosissaan itkua pukkaamaan ku tuntuu et nää kivut on jo ihan toivottomia.. Mä tiedän jo nyt et soitan torstaina terkkariin ja pyydän et jatkaa saikkua. Kiittimet vaan ristiin et sanonta pitää paikkansa "kaikki kivut jää yleensä synnytyspöydälle". Mä pelkään vaa sen puolest ettei joku vatsalihas täs odotelles viel repee, tekee pahaa jopa vessassa yrittää ponnistaa ku ei tota kipukohtaa voi edes tukea millään.... :/

Mut eipä muuta päivitettävää tällä kertaa.

Tigerina + pikkuherra 31+2
 
Faelivrin
Heipsan ja hauskaa alkavaa viikkoa kaikille! :)

Tullut taas mun viime kirjoitteluista paljon juttua tänne, joten pahoittelen jos sivuutan jotkut jutut kokonaan.

aLime - Siis ymmärsinkö sun jutustas nyt ihan oikein? Sairastit nyt siis vesirokon jo toisen kerran?? Kuinka voi olla mahdollista? En oo kyllä koskaan ennen moista kuullut.. Toivottavasti siellä on kaikki kuitenkin mennyt hyvin. :)

Tervetuloa mukaan maalismammoihin mellix ja Marhula! :)

Rva J. - Kuulostaa mukavalta tuo risteilylle lähtö! Tekis itsekin niiiin paljon mieli, mutta mies sanoi, että mennään vasta kesällä seuraavan kerran sitten vauvan kanssa. Ehkäpä mä maltan sitten sinne asti. :) Mutta mukavaa reissua teille siis! Toivotaan kuitenkin, ettei se pikkuinen sen risteilyn aikana päätä syntyä :)

Myy* - Mukava kuulla, että siellä suunnalla on asiat hyvin. :)
Mä suunnittelin pakkaavani varuiksi sen sairaalakassin ens kuun puolella. Eiköhän sinne sitten jotain tavaraa keksi. Mulla on ainakin parissa neuvolasta saadussa kirjassa ihan hyviä apumuistilistoja. Voi vaikka niistä sitten katella. :)

Amarinwa - Hyvä, että sielläkin on ollut kaikki neuvolalääkärissä hyvin. Mullekin on suositeltu jonkinlaisia tukisukkia, mutta en oo saanut kyllä aikaseksi edes etsiä niitä. Ei jostain syystä vaan koskaan tule mieleen kun tuolla kaupoilla pyörii. Jostain kumman syystä on mielenpäällä aina niin paljon kaikkea muutakin.. :) Toivottavasti sulle on apua niistä sukkiksista!

catnip90 - Pikaisia paranemisia siihen flunssaan!
Voi että nuo vauvakutsut kuulostaa kivalta! Itsekin ottaisin sellaiset kyllä mielelläni, mutta ehkä vähän tökeröä alkaa kenellekään ehdottamaan, että järjestäisi minulle sellaiset :D Mutta nautihan sinä omistasi sitten kun niiden aika koittaa. :)

Tigerina - Kuulostaa kyllä erittäin inhottavalta nuo sun kivut. :/ Kyllä se tosiaan kannattaa vaan sitten sairaslomalla olla jos kerta noin kipeetä tekee. Toivottavasti ne kuitenkin pian edes vähän hellittäis. Jaksamisia sinne!

Noniin.. ja sitten taas jotain omiakin kuulumisia.

Täällä on muuten kaikki oikein hyvin, mutta lauantaina jouduin kyllä kokemaan melkosia kauhunhetkiä. Oltiin yksissä juhlissa kun illalla vessassa käydessä huomasin, että oli tullut jonkin verran veristä vuotoa. Ja mullahan ei ole mitään tuollaista tullut aiemmin koko raskausaikana, joten kauhea paniikkihan siinä iski. Hain sitten miehen mun luo ja itkun seasta sille sepitin, että mikä mulla oikein on. Soitettiin sitten sairaalaan ja käskivät tulla tarkastuttamaan, että kaikki on kunnossa. Niinpä me sitten kauhealla kiireellä vaan puettiin päälle ja lähettiin sairaalalle. Mun piti vielä ajaa kun mies oli ottanut pari. Ei meinnanut ajamisesta tulla kyllä mitään kun mua vaan kamalasti itketti ja lunta tuiskutti ihan hirveästi, joten en meinannut nähdä ollenkaan, että mhiin oikein ajelen. Päästiin kuitenkin perille ja siinä vaiheessa kun kuulin vauvan sydänäänet niin meinasin purskahtaa oikein kunnon itkuun kun tuli niin suuri helpotus ja laukes se kaikki jännitys siitä. Sit pääsin vielä lääkärin tutkittavaksi ja ultraan. Vieläkään ei tiedetä, että mistä vuoto johtui, mutta kaikki on siis kuitenkin hyvin. Miehestä se oli loppujen lopuks kuulemma ihan mukava käydä siellä, koska lääkärin ultratessa hän pääsi pienen siellä näkemään. Mies vaan tohkeissaan sanoi, että "Se näytti jo ihan vauvalta! Sillä oli nenät ja kaikki!" :) Lääkäri kertoi meille myös sen, että vauva oleskeli ainakin sillä hetkellä siellä jo pää alaspäin, mitä se ei aiemmin vielä ole ollut. Ja tekipä vielä painoarvionkin, joka oli 1,9 kg! Siellä on siis jo kunnon mötkäle. :)
Mutta sellainen tarina siis.. Tuon kaiken draaman jälkeen on vauva onneksi liikkunut niin hyvin tuolla, että ei ole tarvinnut huolissaan pienen voinnista olla.
Mutta kyllä sitä viimeistään nyt ymmärsi, että miten paljon sitä vauvaa jo rakastaakaan, vaikka se ei ole vielä syntynytkään. :)

Faelivrin & pieni aarre 32+3
 
  • Tykkää
Reactions: mariana87
Iltaapi!

Catnip Noista vauvakutsuista kysyit. Odottaessani esikoista olin kaveripiirini ensimmäinen odottaja. Silloin torppasin vauvakutsuehdotukset, koska käsitykseni niistä oli muodostunut lähinnä jenkkileffojen pohjalta eikä vaikuttanut mun jutulta ollenkaan. Myöhemmin olen ollut järkkäämässä useampia vauvakutsuja ja hiukan harmitellut, että omalla kohdallani ne silloin torppasin. Nyt meillä on yläaste- ja lukioaikaisessa tyttöporukassa minun lisäksi yksi esikoistaan odottava ja meille ollaan järkkäämässä yhteisiä vauvakutsuja. Vauvatavaroita en toki enää tarvitse kuten esikoista odottava, mutta toivottavasti tehtäisiin sellainen kipsimasu. Niitä ollaan parit kerrat tehty kutsuilla ja ne on aika upeita. Kiva, että kaverisi sellaiset sinulle järkkäävät =). Mites jakselet flunssan kanssa? Paranemisia!

Tigerina Luulin, että sulle oli jo kirjoitettu saikkua äitiysloman alkuun asti. Pakkohan sitä on antaa, ei tuollaisten kipujen kanssa voi kukaan töitä tehdä. Tosi kurjalta kuulostaa kyllä. Kovasti jaksamisia! Toivottavasti hellittäisi eikä sentään vauvan syntymään asti olisi noin kipeänä :(


Faelivrin Herranen aika, miten onkin ollut pelottavaa tuo vuoto! Voin uskoa, että matka sairaalaan on ollut aivan loputon. Onneksi pienellä kaikki oli hyvin ja mukavaa varmasti saada myös painoarvio. Outoa, ettei vuodolle mitään selitystä löytynyt. Pääasia, että se loppui ja kaikki oli hyvin! Ja kyllä se pieni vaan on tavattoman rakas, vaikka häntä ei ole tavannutkaan kuin ruudun välityksellä ja potkuja tunnustellen. Kun miettii sitäkin paniikkia, jonka vallassa olin viikolla 6 verenvuodon alettua. Toinen oli vasta solurykelmä, mutta kun tiesi, että kyse on omasta lapsesta..

Sieltähän se ihanainen mieheni tuli eilen laskettelureissulta. Väsyneenä ja pahan hajuisena. Tosiaan laskettelu oli jäänyt vähän taka-alalle ja juhliminen taisi olla pääasia. No, nyt on kotona ja ennen reissua jo ilmoitin, että ennen kesää ei sitten tarvitse mennä yhtään kertaa juhlimaan. Jotenkin on voimat vähissä kun tuntuu, että joko olen töissä tai sitten yksin lasten kanssa. No, kaksi viikkoa kun vielä jaksaa niin sitten alkaa äitiysloma. Töissä on aika levotonta ja vähän on saanut miettiä, mihin tilanteisiin sitä uskaltaa tämän masun kanssa enää mennä. Toki meillä on hälyttimet ja muut ja miehiä joka vuorossa, mutta ne väkivaltatilanteet tulevat monesti niin äkkiä. Se henkinen paine kuluttaa omalta osaltaan voimavaroja.

Nyt pitäisi kyllä rykäistä itsensä sänkyä kohti. On taas mennyt niin monta yötä hyvin, että pessimisti miettii, onko ensi yö se kun nousen klo 2-3 aikoihin.

Amarinwa ja Wiskari 32+6
 
Faelivrin hui että on ollut pelottava kokemus! Ei tuollaista toivois kenellekään. Mutta on se hyvä tietää, että siellä on jo noinkin iso vauva ja että ollaan jo näillä turvallisemmilla viikoilla sen suhteen, että jos vauva päättäiskin jo syntyä.

Vauvakutsuista
Tälläsiä oon salaa itselleni toivonu... ja vähän siskolleni vihjailluki asiasta, mutta en sit tiiä saako hää niitä koskaan järkättyä. En oikein tiedä ketään muuta kelle vois noinkin suoraan asiasta vihjasta; ystävät kun vois ottaa sen vähän töykeänä käytöksenä... Mutta olis kiva päästä viettää rauhallista tyttöjen iltaa hyvässä seurassa, hyvän ruuan merkeissä ja sit jotakin, mikä liittys pikkuseen. Etenki nyt, kun ekan kohdalla oli omaa, sekä sukulaisten ja tuttavien hössötystä, et onko nyt kaikki tarpeellinen hankittu ja tavaraa ja vaatetta sateli sieltä ja täältä. Mut tän tokan kohdalla, kun kaikki hankittava on käytännössä jo valmiina ei oo tullu mitään tällästä... Mutta saas nähdä saanko kutsuja ikinä.

Nyt tuntuu, että oon koko ajan menossa neuvolaan ja/tai pelkokeskusteluun, kun neuvolakäynnit tosiaan joka toinen viikko ja pelkokeskusteluissakin oon käyny parin viikon välein psykiatrisen hoitajan kanssa. Joka tän aamusessa keskustelussa ehdotti uutta keskustelukäyntiä äippäpolille kätilön luokse puhumaan vähän konkreettisempia synnytyksestä, siihen valmistautumisesta jne. Mutta on noista keskusteluista ollut apuakin; en ainakaan enää oo nähny synnytyspainajaisia ja muutenkin ajatukset synnytystä kohtaan on muuttuneet jotenki rauhallisemmiks.

Näillä siis kohti torstaista neuvolaa.

Rva J. & pikku kakkonen 32 + 3
 
Faelivrin
Hei vaan jos tätä enää kukaan teistä lukee! :)

Taidatte nykyään enemmän höpötellä siellä facebookin puolella kerta täällä on näin hiljaista. :/ Toivottavasti täällä vielä joku kävis vaihtamassa kuulumisia minunkin kanssa.

Amarinwa - Juu on täällä onneksi jo selvitty siitä vuodon aiheuttamasta järkytyksestä. Toivottavasti ei tarvitse mitään tuollaista enää uudelleen kokea. Jos nyt vaan sais rauhassa odotella eteen päin niitä synnytyksen alkamisen merkkejä vain. :)
Taitaa itse kullakin alkaa melko pian tuo äitiysloma. Niin se aika on vaan rientänyt! Minulla se virallisesti alkaa ensi viikon lopussa vaikka täällä ollaan kotosalla oltu muutenkin. Olehan tosiaan varovaisena siellä töissä. Jos vähääkään tuntuu siltä, että ei jotain pitäisi tehdä tai olla jossain ei pitäisi olla mukana niin sitten vaan jättäydyt suosiolla pois. Kyllä se pieni siellä masussa on nyt ehdottomasti etusijalla. :)

Rva J. - Oli se kyllä mukava kuulla, että vauva on jo noinkin iso! Vaikkakin se tuli kyllä vähän yllätyksenä kun aiemmin meille veikkailtiin hieman pieni kokoisempaa vauvaa. :)
Voi kun saisitkin ne vauvakutsut! Mullakin on ainoastaan mun sisko, jolle ehkä voisin tällaisesta haaveesta mainita, mutta luulen, että on siskollakin sen verran kädet täynnä ohjelmaa, ettei taida enää aika riittää vauvakutsujen järjestämiseen. :/ Ois kyllä kiva kokemus ne kutsut.
Mukava kuulla, että pelkokeskusteluista on ollut sulle apua. Ihanaa, ettei tarvitse enää nähdä painajaisia. Toivottavasti asiat sulla helpottuvat vielä entisestään. :)

Minä kävin tänään taas neuvolassa. Kaikki oli oikein hyvin ja pieni oleskeli siellä masussa edelleen pää alaspäin. Paino on noussut nyt raskauden aikana yhteensä 11,8 kiloa. Aika hurjalta tuntuu, mutta täytyy toivoa, että jää iso osa sairaalaan ja loput lähtis sitten suht helposti pois. :)

Kävin viime viikolla tarkistuttamassa veroprosentikin äitiysrahaa varten ja onneksi kävin! Kela kun olisi multa ottanut vain 9,5 % kun oikea prosenttimäärä kuuluu olla minulla 17. Olis muuten tullut mätkyjä ekaa kertaa elämässä. :)

Alkaa kyllä olo olemaan toisinaan melko tukala. Siivoaminen, lenkkeily ja liikkuminen muutenkin vie nykyään huomattavasti enemmän aikaa ja voimia. Mutta vielä on lenkillä käyty ahkerasti. Joinakin päivinä pitää kylläkin tehdä lyhyempi lenkki kuin normaalisti ja yhtä vauhdikkaasti ei todellakaan enää eteen päin pääse. :)

Nyt ollaan muuten sitten kaikki tarvittava hankittu! Ainakin mitä näin etukäteen osaa ajatella tarvitsevan. :) Käytiinki ihan itse ostamassa sellainen telakallinen Brion turvakaukalo kun sattui löytymään sopiva tarjous. On se sitten näppärä se telakka! Onneksi päädyttiin siihen :)

Mutta nytpä en jaksakkaan enää enempää höpötellä jos sattuisikin niin, ettei näitä enää kukaan tule lukemaan. Toivottavasti niin ei kuitenkaan käy. Hyviä vointeja mammoille sekä masuasukeille! Muistakaahan tulla sieltä facebookin puolelta välillä tännekin! :)

Faelivrin & rinsessa 33+3
 
Heippa hei!

Myönnettäköön että kaikki taitaa olla aika tykästyneitä tohon facebook-ryhmään joten siellä taitaapi aika paljon aktiivisempana homma pyöriä. Itse tulen kuitenkin aina aika ajoin kurkkaamaan tänne.

Omista kuulumisista ei ihmeempiä, saikulla siis edelleen olen ja äippälomaan saakka jatkuu. Ei oo kiputilanne yhtään helpottanut, mut lepäily ja paikallaan oleilu auttaa pitämään kivun sellaisella tasolla ettei häiritse ihan niin paljon jokapäivästä elämää. Tosin ei tarvita kuin yksi aivastus ja taas räjähtää kipu uusiin lukemiin :/

Neuvolat on muuttuneet nyt 2 vkon välein käynneiksi ja hyvinpä asiat sielläkin näyttävät olevan, verenpaine ollut koko ajan ihan normaali, pissa ollut joka kerta ihan puhdas, vauvalla hyvät, vahvat sydänäänet ja vilkkaat liikkeet, lapsivettä normaalisti, sf-mitta nyt viimeisimmällä käynnillä 31 cm. Iso maha on, 14 kg tullut painoa alusta asti, mutta kaikki on kyllä tossa mahassa, muualla ei näy. Raskausarpia nyt loppua kohden enenevästi ilmaantunut, ehkä en edes kaikkia huomaakaan. Ja vauva on tosiaan raivotarjonnassa, hyvin osannut hakea oikean asennon, aikanaan sitten laskeutuu lantioon kunnolla.

Unenlaatu on kyllä heikentynyt, saatan helposti valvoskella 2-3 asti aamulla ja heräillä pirteänä 8 aikaan. Tosin sitten päikkärit tai parit siinä päivän aikana tulee otettua.

Tarvikkeet vauvalle alkaa olemaan kasassa, vielä pinnasängyn kokoaminen ja vaatteiden pyykkääminen olisi edessä päin. Loput mitä tullaan tarvitsemaan, on helppo pyytää ristiäislahjaksi.

Jännitys hiipinyt liiviin salakavalasti, alkaahan tässä jo olemaankin viikkoja kasassa ja synnytys mietityttää kovasti. Perhevalmennus on jo käynnissä, vielä 2 käyntiä jäljellä, sitten ensi kuussa sinne synnärille tutustumaan. Viikoista puheenollen, tuoreinta masukuvaa:



nyt ruokalevolle mahan viereen makaamaan!

Tigerina + pikkuherra 32+4
 
Heipsan kaikki!

On tosiaan aikaa kulunu ku olen täällä käyny kirjoittelee mutta lukemassa kylläkin olen säännöllisesti eksynyt.

Faelivrin Onneksi vuoto loppui ja kaikki oli kunnossa. Mutta ihan varmasti on pelästyttäny puoli kuoliaaksi. Nyt vaan toivotaan että pikku ukot ja akat pysyy kyydissä turvallisimmille vesille.

Itse kävin viime viikonloppuna synnytysosastolla iltasella näyttäytyy ku ei pikku ukko liikkunu päivänä aikana kun muutaman kerran vaikka liikelaskuja tehny ja makiata ottanu. Käyrille päästyä alkoi juniori potkimaan niin mahottomasti, sykkeet oli hyvät ja liikettä riitti. Lääkäri sitten vielä ultrasi ja mittasi poitsun.
Painoarvio oli kaksi viikkoa sitten 1600g ja nyt viikonloppuna 2100g eli 600g tullu kahdessa viikossa lisää painoa ja päänympärysmitta vastasi viikkoja 34 eli kunnon kasvupyrähdyksen ottanu. ei ihme siis jos täytyy huilia päivä :D
Nyt taas meno tuttua mylläystä.
Mutta kyllä sitä itsekin pelästyi kun kolmen liikelaskun kerran jälkeen ei liikkeitä kuulu eikä näy.
Lääkäri oli aivan ihana. Käski tulla heti uusiks jos tulee lisää tälläisiä päiviä ettei toinen liikuskele. Kehotti tulemaan mielummin liian herkästi kuin että pohtii monta tuntia ja stressaa.

Joku oli puhellutkin että alkaa olee tukala olo, niin yhdyn tähän täysin kyllä tuohon. Varsinkin kun on syönyt niin olo on toooooosi tukala :D

Mutta nyt taastelkun pariin ennen kuin tämäin teksti katoaa kesken kirjoittelun..


Ainulii ja pikku ukko 33+0
 
Heiiii mamit! Pitkästä aikaa. Mä olen käynyt täällä välillä kurkistelemassa, mutta jostain syystä kirjottelu ei ole ottanut onnistuakseen. Kiva lukea teidän kuulumisianne ja huomata, että maaliskuun mammojen ryhmä on kasvanut (jokalailla) hurjasti. :)

Ja mitämitä, Facebook-ryhmäkin?! :) Mahtavaa. Voiko siihen ottaa osaa? Vai vaaditaanko joku aktiivisuustakuu, haha ;) Aika menee niin vauhdilla, syyskuussa kaikilla oli aika onnettoman pikkuiset kummut vasta ja pian ne ipanat puskevat sieltä jo maailmaan, huisia!

Kaikenlaista on mahtanut matkalle, meillä oli myös Faelivrinin lailla lyhyt vuotoisa jännitysmomentti tuossa uudenvuoden tietoilla. Voi sitä paniikkia ja stressiä. Sen lisäksi lapsivesi ollut normaalin alarajoilla ja nyt bebe viihtynyt kuukausia perätilassa. Jipii. Mutta siis oikeasti jaksan kyllä iloita ja olla hyvällä mielellä, kyllä luonto järjestää hommat. Pitää vain nöyrtyä, kaikkeen ei voi itse vaikuttaa.

Laittakaa tietoa tuosta fabe-ryhmästä...palaan pian lueskelemaan viimeisimmät (syyskuun jälkeen naputetut :LOL: ) viestit aatoksella läpi. Hyvää vointia kaikille! :heart:

Taruselli & vuokralainen 34+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Rva J Ei varmaan ole hukkaan menneet nuo synnytyspelkoon liittyvät keskustelut, jos painajaiset ovat jääneet pois. Pientä vinkkiä vaan rohkeasti vaikka siskon suuntaan kutsuja ajatellen. Itsekään en mitään vauvatavaraa kaipaa vaan rentoa iltaa ystävien kanssa, joita aivan liian harvoin näkee. Ja lapset ajattelin jättää isän huomaan tuon illan ajaksi, jotta saa ihan rauhassa naatiskella!

Faelivrin Mun mittapuulla tuollainen rapiat 11 kg vaikuttaa melko pieneltä painonnousulta. Itselläni taulussa lukemat 15 kg eikä oikeastaan edes ahdista. Se hillittömin painonnousu oli silloin alussa ja puolivälissä. Nyt kun vauva oikeasti kasvaa, niin paino pysyy melkeinpä samoissa lukemissa koko ajan. Hyvä, että olit tarkkana veroprosentin kanssa! Hitsi, pitäisikö munkin käydä nuo äippäloma-ajan verotukset tarkastamassa..? Olen aika ulalla tällä hetkellä palkanmaksujen ja muiden takia. Luottamusmies ja sairaanhoitopiirin lakimies joutuivat neuvottelemaan, miten mun kohdalla toimitaan kun olen äitiyslomalla silloin kun työsuhde alkaa. Se homma kääntyi edukseni ja saan palkkaa ekat kolme kuukautta äitiyslomalla =) Kiva kuulla, että sulla lenkkeily edelleen onnistuu!

Tigerina Jaksamisia kipujen kanssa! Hienoa, että vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin, vaikka äitee joutuukin kärsimään. Aika lyhyiksi yöunesi jäävät, onneksi saat sitten päivällä paikkailtua.

Ainulii Kylläpä pieni pelästytti teilläkin! Ainahan noista kohtukuolemista saa välillä lukea, kun liikkeet vaan loppuvat. Ihana lääkäri todellakin, kun oikein kehotti tulemaan jos tuntuu, että pienen liikkumisesta tulee huolta.

Taruselli Kiva kuulla sinusta! Vai on siellä neiti perätilassa ja hieman vähissä vesissä : /. Onneksi nyt on jo niin turvalliset viikot, että tarvittaessa voidaan pieni nopeastikin saada maailmaan jos näyttää se katsotaan vauvalle paremmaksi vaihtoehdoksi. Ja näinhän se on, että luonto näitä hommia hoitelee ja me vaan koitetaan myötäillä perässä..

Se olisi sitten työpäivien kanssa TJ 4! Eilinen aamuvuoro vaihtui kotipäiväksi kipeiden lasten kanssa. Poitsulla kuumetta ja tytöllä kaamea räkätauti. Sen vuoksi piti tämän päivän neuvola siirtää ensi viikoksi. Ovat kyllä nyt paremmassa voinnissa, mutta eilen ehdin jo neuvolan peruuttaa. Maanantaina kävin työterveyslääkärillä. Mulla bongattiin korkeat kolesteroliarvot kun työpaikkaa varten piti käydä labrassa ja työterveyshoitajalla sekä -lääkärillä. Nyt olen ottanut tosi tiukan linjan syömisten kanssa, vaikka pahoin pelkään tuon sukurasituksen olevan se suurin syy lukemiin. Mutta ei siitä toki haittaakaan ole, että jättää herkut väliin.. Lääkäri oli sitä mieltä, että kirurgin olisi syytä arvioida suonikohjukinttuni raskauden jälkeen. Sille ei kyllä mitään toimenpiteitä kannata tehdä, ennen kuin lapsiluku on täynnä. Ja se onkin ihan oma pohdintansa =)

Olettekos te muut vielä miettineet raskauden jälkeistä ehkäisyä? Meillä imetys on ollut 100 % ehkäisykeino aiemmilla kerroilla. Nyt olen miettinyt, että pitäisikö kuitenkin olla joku varmempikin menetelmä. Hormoniehkäisy ei vaan yhtään houkuttele, saati sitten kondomit.. No, on kyllä vienyt kuukausitolkulla aikaa ennen kuin halut ovat synnytyksen jälkeen palanneet joten sikäli saattaa olla vielä tämä vuosi aikaa miettiä :whistle:

Etsin tänään vauvanvaatteet tuolta naftaliinista ja ihan liikutuin kun niitä 50 cm vaatteita sain taas hypistellä. Ja nyt jo iski kauhistus, että apua, kohta nämä pitää pakata pois ja ehkä viimeistä kertaa!!! Ei olla miehen kanssa mitään päätöstä asiasta tehty, mutta olen henkisesti yrittänyt valmistautua siihen, että tämä saattaa olla meidän viimeinen vauva.

Jahas, lapsille välipalaa laittamaan kun neiti heräsi päikkäreiltä!

Amarinwa ja Wiskari 34+1
 
Hellurei!

Täällä käyty tänään vikassa neuvolalääkärissä. Terkka oli sairaana joten oli sitten vaan tuo lääkärintarkistus. Paikat oli kiinni ja kiinteät ja kohdunkaulaa jäljellä 3 cm. Sf- mitta oli 36cm ja noussut käyrältään nyt parina kertana liian ylös, joten kuulemma sen vuoksi nyt laitettiin lähete synnytystapa-arvioon. Sinne siis mennään vasta 38+ viikoilla. Epäilevät, että olisi suuri beibi tuloillaan. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan viiteen kiloon menisi niinkuin siskon kävi :D Suht pitkä olen, mutten kyllä halua itteäni revittää jos sattuisi hirmusen kokonen olemaan se lapsukainen :eek: Jännityksellä siis odotamme koko-arviota =)
Neuvolakäynnit ovat mulla jo nyt viikon välein, tuntuu hurjalta.
Muuten olot on ollut ihan hyvät nyt. Rautaa aloin syömään viikko sitten terkan määräyksestä ja olo on ollut heti paljon pirteämpi. Nyt on kaikki 50-56 cm vaatteetkin pestyinä ja silitettyinä valmiiksi tytölle. Äitiysloma alkoi maanantaina (tosin enhän töissä ole ollutkaan, mutta kuitenkin :D ), joten innostuin sitten laittamaan jo valmiiksi noita juttuja sen kunniaksi. Ensi viikolla varmaan mennään sitten ostelemaan miehen kanssa vielä kaikkia loppuja pikkujuttuja mitä puuttuu. Sitten seuraavaksi ootellaankin vaan sitä vaavia :flower:
Raskauden jälkeisestä ehkäisystä sen verran, että itselläkin vähän hakusessa vielä mitä sitä pitää sitten ruveta käyttämään.. Itse en mielelläni myöskään käyttäisi hormonaalista ehkäisyä kun en ole sitä tähän päivään mennessäkään käyttänyt ja kondomitkin ovat aika hankalia... :D Kai sitä pitää kuitenkin jotain menetelmää miettiä, itse en ainakaan ole heti perään valmis toista tekemään, pitäähän sitä välillä huilia, mun mielestä tää raskaus on aika rankkaa vaikka toisten mielestä se on sitä elämän parasta aikaa :D

Faelivrin Mä en ole unohtanut palstaa :) Olen kyllä käynyt päivittäin melkein kytiksellä täällä ja olen huomannutkin että hiljaista on. Itselle ei vaan aina tule mitään uutta kirjoitettavaa mieleen =) Eihän sulla ole edes paljon kiloja tullut! Mulla niitä on tullut vielä kuule enempi ja saletisti ei jää synnärille kaikki... Sen verran turvonneelta näytän :D Tukala olo vaivaa täälläkin ja pahasti välillä. Tuntuu että nyt jo istunkin jalat harallaan kun mahaa alkaa ahistamaan niin helposti varsinkin istumisesta. Samoin siivoomisesta sun muusta tekemisestä kipeytyy nivuset ja paikat, ei kiva :D Kuinkakohan raihnaisia tässä vielä ollaan parin viikon päästä!
Hyvä, että hoidot veroprosentin kuntoon, ettei mätkyt pääse yllättämään! :)

Ei muuta tällä kertaa! Lisäilen masukuvaa tännekin myöhemmin kun en jostain syystä sitä nyt saa ladattua tuonne aijaa.com sivuille...


Catnip & tyllerö 35+2
 

Yhteistyössä