Maalismammat 2013 :)

Tryffeli89 Mulla kanssa jää ateriat kesken vaikka on kylläkin ruokahalu lisääntynyt. On vaan nälkä kokoajan ja täytyy napostella. Ihan jo senkin takia, ettei tule huono olo ja ala pyörryttää. Nyt menossa 5+2. Noin 4+ alkoi rinnat aristaa ja tuo lihapiirakanhimo :D Mutta mulla tosiaan toinen raskaus, että nää tuntemukset on tuttuja jo, eli ne on helpompi tunnistaa oireiksi. Hiki, tai oikeestaan "tuskasuus" jo pienestäkin asiasta, on kans ollut nyt esillä n. viikon.

Myy* Mulla oli ehkäsykapseli kädessä, ja heti ekasta ovulaatiosta alkoi tämä. Esikkoa tehtiin puolisen vuotta ennen ku tärppäsi :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ja tervetuloa minunkin puolestani kaikille uudemmille maalismammoille! :)

Lueskelin taas ketjua, joka on ehtinyt jo parissa päivässä vähän venymään niin, ettei meinaa mukana pysyä :) Koitan kommentoida jotakin aina kun ehdinkysymyksiin ja puheenaiheisiin.

Myy*, viimeisimpää kyselyysi vastaten : meillä oli yritystä puoli vuotta ennen kuin tärppäsi. Sitä ennen olin syönyt Cerazette- merkkisiä pillereitä, jotka tosin eivät minulle käyneet (aiheuttivat jatkuvaa vuotoa ja mielialan muutoksia). Vauvatoiveen toteuttaminen sitten alkoi samalla, kun päätimme, että enpäs hanki lopettamieni pillereiden tilalle enää toisia. :)

Jep, olen kuullut samaa, että pillereiden lopettamisen jälkeen voi kestää yli vuosikin, ennen kuin on mahdollista tulla raskaaksi. Itselläni tosin kierto ainakin palautui normaaliksi alle 2 kk lopettamisesta. Tosin jonkin verran lyhempänä..

Siitäpä tuleekin mieleen kysymys, oletteko kuulleet samaa/tiedättekö faktoja:
Luin jostain, että naisella kuukautiskierron lyheneminen merkitsee sitä, että hedelmällisyys on alentumassa/alentunut.
Tuli mieleen, kun olen nyt 25-vuotias, mutta kiertoni on noin 10 vuodessa lyhentynyt jo noin 6-7 päivällä! Teininä oli siis 31-32 pvää ja nyt enää 25 pvää...

Ainiin, Faelivrin kyselit missä päin vaikutamme kukin. :) Sen verran taidan kertoa, että Pohjois-Savossa asun ja synnäri tulee olemaan siis KYS. :)

Vilijonkka33, aikaisista voimakkaista oireistako päättelet kaksosia? :) Itselläkin on mielessä käynyt, kun oireet suht aikaiste alkoi, vaikka nyt vähän lievempiä ovatkin. Ja kun oma äitini on kaksonen, niin on todennäköistä, että voisin saada kaksoset minäkin (olen kuullut, että se on periytyvää, mutta hyppää yleensä yhden sukupolven yli). :)

hattivatti<
, itsekin iloitsen, kun voi täällä forumeilla mielinmäärin lukea ja kirjoitella raskausjuttuja, kun tuntuu ettei tarpeekseen saa tästä hössöttämisestä! :D minulla tosin ensimmäinen, niin hössötys on melkein hysteeristä... Jokos jännittää, miten tyttärellesi kerrot vauvauutiset vai oletko jo valmistellut etukäteen?

mamma_84, onnea plussasta vielä sinullekin! :) aina kannattaa ajatella ja toivoa parasta vaikka varautuisikin pahimpaan. Toivottavasti pääset varhaisultraan, niin huolesi vähenee.

Taidan itsekin vielä ensi viikolla uudestaan soitella neuvolaan, ja kysellä eikö ole mitenkään mahdollista päästä aiemmin varhaisultraan.. Jee, nyt sitten alkoi jo seuraava viikkokin, tänään tasan 5+0! Voivoi, menisipä aika vähän nopeammin!

Oireet eivät erikoisemmin ole muuttuneet; väsymystä edelleen (*haukotus), tissit turpoaa ja kipuilee, heikottava olo, pissattaa useammin (etenkin illalla/yöllä), aamulla ja aamupäivällä ei tee mieli syödä mitään, illalla taas tekis mieli lappaa jotakin naamaan jatkuvalla syötöllä :p ainiin, ja turvotusta! tekis mieli tilata jo raskaushousut!!

Jee, sain siskoltani Odotus päivä päivältä-kirjan!

Mutta nyt, hyvää viikonloppua kaikki maalismammat.
 
Viimeksi muokattu:
Onpas meitä täällä jo aikamoinen joukko, hyvä niin!!

Meillä mentiin mentaliteetilla tulee jos tulee ja huhtikuussa nappas mutta se meni kesken ja nyt sit taas plussas, mutta tällä kertaa on oireet olleet paljon vahvemmat ja ollaan menty tuon päivän ohikin jolloin edellinen meni kesken.Eli hiukan luottavaisempi mieli nyt :)

Oireita on tullut nyt lisää aikaisempien rintojen aristuksen ja öllötyksen lisäksi. Ruokaa ei välttämättä tee niin mieli mutta voi että sitä napostelis kokoajan jotain pientä :D
Eilen illalla tuli itku ihan pienen pienestä asiasta ja isäntähän pelästyi ku yhtäkkiä paruin ku putous :LOL:
Toinen oli myös ihmeissään uusita dollypartoneista jotka on yhdessä yössä suurinpiirtein pullahtaneet tohon :D
 
Faelivrin
aLime, itse oon huomannut, että mun tekis koko ajan mieli syödä kalaa ja jotain makeaa. Ton kalan kanssa vaan pitää olla hieman tarkkana kun tässä tilassa ei ihan kaikkea saa popsiakaan. :)
Ruokahalu on kyllä yleisestikin lisääntynyt. Yleensä oon todella pieniruokainen yksilö, mutta nyt syön varmaan kolme kertaa useammin päivässä kun aiemmin ja tuntuu silti, ettei olis maha täynnä. Mutta ehkäpä se on ihan normaalia. :)

tryffeli89, en mäkään ole vielä kummempaa pahoinvointia huomannut ja eihän kaikilla odottajilla sitä tulekaan. Mutta lueskelin jostain, että kuudennella viikolla se useimmiten alkaa, jos alkaa.
Ainiin ja jostain keskustelusta luin, että myös PK-seudulla varhaisultrien hinnat liikkuu siellä sadan euron paikkeilla. Kannattaa soittaa ja kysellä. Ja kuulemma ei ennen seittemättä raskausviikkoa kannata mennä, ettei turhaan säikähdä jos sydänääniä ei vielä kuuluiskaan. Itse olen menossa rv 7+4 :)

mariana87, mä en ainakaan aiemmin ole kuullut tuosta, että kuukautiskierron lyheneminen tarkoittaisi hedelmällisyyden alenemista. Mä olen aina ollut siinä uskossa, että se on ihan normaalia, eikä tarvihe olla mitenkään huolissaan. Mistä kuulit tästä? Ja mulla itseasiassa muistaakseni on ollut juuri toisinpäin, että teininä kierto oli lyhyt (aina alle 30 pv) ja nyt vanhempana se on sitten just sen 30.

Täytyy teillekin kertoa kun nauratti tänään. Mies "joutui" ilmoittamaan pomolleen tästä mun raskaudesta koska piti saada maanantaiaamu vapaaksi, kun tulee mun mukaan sinne neuvolaan. No pomo tietysti onnitteli, mutta totesi kuulemma samalla, että "On se mies sitten etevämpi kuin nainen, kun osaa tehdä ihmisen toisen sisään." :D
 
Faelivrin Ihana pomo sun miehelläs :D :D On se mies sit niin ihmeellinen!

mariana87 Mulla kans lyhentyny kierto teinivuosien 31:stä 25:teen... en sit tiedä mistä johtuu.

Me kerrottiin jo meijän 2v neidille, että tulee pikkusisko tai -veli, että on syy miksi ei äitin sylissä voi enää hyppiä. Ensin hän totes, että lainaa pehmokoiraansa vauvalle :) Tänään aamulla jutteli päiväkotimatkalla, että pyöräilee sitte vauvan kanssa. Kovat on jo suunnitelmat! Niin ja aina välillä tulee sanoo "Unohdin jo. Äitillä vauva mahassa. Heihei vauva!" :)
Toivottavasti innostus ja ilo vauvasta säilyy vielä kun vauva sitten tulee :S
 
Faelivrin , joltain keskustelupalstalta sen "tiedon" muistaakseen nappasin. Nyt kun googlettelin niin löytyy juttuja paljon että kierron lyheneminen liittyy vaihdevuosiin.. Eli ei meitä varmaan koske sama asia :D

Tunnusti vaan niin jännälle, kun viimeisen puoli vuotta on jotenkin jatkuvaan ajatellut, että nyt on se aika kun haluan todella sen lapsen ja kaikille toitottanut kuinka biologinen kello tikittää..! Tai jotenkin ollut semmoinen tunne, että "nyt tai ei koskaan". :D noh, eiköhän tuo turha pelko ollut tuo hedelmällisyyden aleneminen, kun tässä nyt vauvaa ootellaan. Ensimmäistä ainakin! :D

aLime, onpas ihanaa että teidän tyttö niin hyvin on uutisen ottanut! :) jospa se vauva-into tosiaankin pysyy vielä syntymän jälkeen, ettei mustasukkaisuus alkaisi kalvaa. Tosin 2-vuotias on itsekin vielä niin pieni, että paljon tarvitsee vanhempia, niin ei voi tullakaan niin suurta eroa, kumpi saa huomiota enemmän.
 
Hmm, vielä semmoinen juttu tuli nuista oireista mieleen, että onko teillä ollut miten pitkään alavatsakipuja?? Kun mulla on nyt noin viikon ajan joka ikinen päivä ollut enemmän tai vähemmän kipuilua (nipistäviä sekä repäiseviä ja välillä jomottavaakin kipua). Onhan varmasti normaalia? :O

Vaikuttaisi kuitenkin, että hCG-hormoni on ainakin nousussa, kun mitä tänään vielä tuommosen yksinkertaisen liuskatestin tein, niin heti samantien ilmesty kaks tummaa viivaa. :)
 
Faelivrin
aLime - Juu, on ne miehet vaan ihmeellisiä. Kummasti vaan unohtu, että kumpi osapuoli sen vauvan sisällään kasvattaa :D
Ihanasti on kyllä sun tyttös uutisen vauvasta ottanut vastaan. :) Ja eiköhän se innostus säily vielä senkin jälkeen kun vauva on sitten kotona. Pienet tytöt on monesti innokkaita "hoitamaan" pieniä sisaruksiaan. :)

mariana87 - Mulla on ollut noita samanlaisia vatsakipuja jo useampi viikko. Varmaan kolmisen viikkoa ellei enemmänkin. Ja kaikki on kyllä vakuutelleet, että ihan normaaleja ovat. Juttelin tällä viikolla erään mun raskaana olevan ystävän kanssa ja se sanoi, että sillä oli ihan samoja kipuja ollut raskauden alkuviikot. Joten en usko, että on mitään hätää. :)
 
Moikka!

Onnittelut plussasta ja tervetuloa joukkoon tryffeli89 ja hattivatti<! mamma_84, kovasti onnea myös teille tähän raskauteen ja tervetuloa!

Oli juttua, että kauanko kesti, ennen kuin tärppäsi. Imetin kuopusta noin toukokuun puoleen väliin saakka. En enää joka päivä, mutta siitä huolimatta riittävästi, jotta kierto ei käynnistynyt. Ekat kuukautiset alkoivat sitten 3-4 viikkoa imetyksen lopettamisen jälkeen ja heti tärppäsi. Ja mikä erikoisinta, ekaa kertaa elämässäni tosiaan tunsin oviksen. Ennen en ole mihinkään testeihinkään saanut ovisviivoja. Kun esikoista yritettiin, olin syönyt pillereitä 8 vuotta. Silloin taisi viidennestä kierrotsa tärpätä. Kuopuksen kohdalla imetys oli yhtä hyvä ehkäisijä kuin tälläkin kertaa. Heti kun lopetin, tulivat pian ekat menkat ja sitten tärppäsi. Toisaalta mukavaa, että imetyksen ehkäisytehoon voi luottaa lähes 100 %.

Meillä mies osallistui esikoisen about kaikkiin neuvoloihin, mutta ei enää kuopuksen. Ultrissa oli mukana. Meillä oli kyllä muutama seurantaultra tytön pienen koon vuoksi ja niissä kaikissa ei ollut. Tuskinpa tulee nytkään neuvolakäynneille, mutta ultrien ajaksi yritämme järkätä lapsenvahdin.

aLime Onpa suloinen isosisko kun siellä jo niin juttelee vauvasta =)

Ainulii Kiitos lukuvinkeistä! Muistan kuulleeni tuosta Vauvatehtaasta, mutta en ole ennen lukenut. Täytyy lukaista joku päivä lisää.

Tänään on ollut vaikeampi päivä pitää itsensä optimistisena. Tämä oireettomuus rassaa, ja kun lukee teidän juttuja, että jo viikolla 4 on vaikka mitä oireita! Ei auta, vaikka kolmatta kertaa ollaan pappia kyydissä ja tosiaan kohtuu vähillä alkuoireilla silloinkin menty :(. Eilen tein jostain ihmeen syystä testin keskellä päivää. Kirkuvan punainen plussaviiva tuli välittömästi ja ennen kontrolliviivaa. Mutta eipä se paljoa kerro koska plussa voi kaiketi tulla testiin aika kauankin keskenmenon jälkeen. Ja myös tuulimunaraskaudessa tietysti. Onneksi tässä on nyt ollut paljon puuhaa kun olemme järjestelleet rakennuslupia yms. Mutta ei mene minuuttiakaan ettenkä ajattelisi asiaa. Anteeksi kun valitan tätä epätietoisuutta ja pelkoa alvariinsa. En missään nimessä halua pilata kenenkään iloa raskaudestaan, mutta on huojentavaa kun saa tätä johonkin purkaa.

Mutta nyt lopetan rutinat ja menen tekemään ruokaa näille rakkauspakkauksille. Poitsulta otettiin tänään apupyörät pois ja hän on hiukkasen tohkeissaan =). Ihania odotuspäiviä kaikille!

Amarinwa, rv 6+2
 
vatsan nipistelyt kuukautis kivun tyyppiset kivut ihan normaaleja, ei kannata olla huolissaan...

Ihan mahtavia nuo miesten kommentit ja aivoitukset...:D

Ei olla vielä kerrottu tulevalle isosiskolle mitään! kun ei välttämättä malttaisi olla hiljaa asiasta ja jos sattuukin tässä alkuvaiheessa jotain niin ei tarvitse sitten kenenkään selittää mitä kävi ja miksi! Vaikkakin luulen, että tyttö ymmärtäisi jo! Reagtiona odotan tietysti iloa, mutta odotan mustasukkaisuutta ilmaantuvan kun kuitenkin hän elellyt koko ikänsä ainokaisena ja sukujen vavvana!

Amarinwa- Ekassa raskaudessa ei mulla ollut muita oireita kun rintojen turpoaminen, et toivoa vielä on! Ja kovasti tsemppiä sinne, ilman muuta kerro huolesi ja ajatuksesi!

Noista kun olette puhuneet miten nopsaa tärppäs, niin mulle ei kannata ees vilauttaa ilman ehkäisyä ilmeisesti miehen vehkeitä. Me käytiin keväällä perinnöllisyys klinikalla selvittämässä kantaako mieheni sellaista periytyvää geeniä joka aiheuttaa kehitysvammaisuutta pojilla ja lievempiä oireita tytöille.. Ja tulokset tuli kesäkuun puolessa välissä ja olivat meille iloisia uutisia. Sen jälkeen soittelin aikaa kierrukan poistoon ja sain ajan kesäkuun loppupuoliskolle ja heti tärppäs!

Ja sijainnista voin paljastaa, että asun kehä 3 ulkopuolella!

Oletteko muut jo miettineet ns. työnimeä? Meillä siitä käydään kovaa väittelyä ja ehkä me päästään jossain kohtaa yhteis ymmärrykseen siitä :p

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Faelivrin
Hyvää iltaa kaikille mammoille, jospa tämä olisi minulta tämän päivän viimeinen kommentointi.. :)

Amarinwa - Mulla ei ole ollut mitään tietoa, että imetys on noin tehokas ehkäisykeino! :eek: Opinpa siis tänäänkin jotain uutta ja mielenkiintoista. :)
Se on hyvä vaan, että purkaa pois jos on jotain mieltä painavaa ja luulenpa, että juuri täältä löytyy monta ymmärtäjää. Ja tosiaan, monien ihmisten raskaudet ovat oireettomia, joten ei se oireettomuus vielä mitään kerro. Toivon kuitenkin kovasti, että sullekin jotain oireita ilmaantuis, ettei tarvitsisi jatkuvaa huolta kantaa.

Olisikin raskaus vaan niin helppo asia, että kun raskaustesti näyttää plussaa niin se olisi sitten varma juttu, että vauva syntyy. Ja ettei mitään riskejä olisi olemassa. No juu.. Pientä toiveajattelua. :)

hattivatti< - Meillä tuota maha-asukkia kutsutaan Hippuseksi. :) Se on vähän niin kuin kultahippunen, mutta ei siinä rahallisessa mielessä. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.. :D

Juu mutta nyt tämä maalismamma toivottaa kaikille hyvät yöt! :wave:
 
Onpas kiva nähdä että täällä käy kunnon tohina :) ajattelin alkuunsa kun ketjun aloitin että taidan olla ainoa salaa "yli-intoinen" tuleva mamma, hih :)

On ihana tietää että muut on aivan samassa tilanteessa ja pyörittelee aivan samoja asioita pääköpassaan kun meikäläinen.

mariana87: Mulla on kanssa noita vatsanippailuja melkein päivittäin,joskus saattaa olla päiviä kun ne on oikein kivuliaita. Kysäisin tätä kätilöltäni ja hän sanoi että normaalia on ja se on kohdun kasvamista joka siellä nippailee. tokaisi puhelimessa että tällä hetkellä kohtuni koko on jo tuplaantunut joten nippailua tulee varmasti myös jatkossa kun minin kasvu on nyt alkanut kunnolla.

Vieläkin tuntuu niin epätodelliselta, tai ei oikeen vieläkään tajua että pieni ihmisen alku(ainakin toivottavasti) siellä vatsassa pyörii :)

Aikaisemmin jossain vaiheessa joku mainitsi turvotuksen, varsinkin iltaisin ja pakko sanoa että kyllä, täältä löytyy yksi kaasupallo. Siippa tossa sanokin mulle että heti kun silmät menee tällä neidillä kiinni niin alkaa peräpää juttelemaan, johon tietysti tokaisin(niinkuin vauvatehtaan blogin mamma) että en se minä oo, se on mini masussa. Ei mennyt läpi, koska siippa sanoi että tuolla kaasuttelulla masussa taitaa asustaa täysikasvuinen mies :LOL:

Mulla on nyt ollut ongelmana tosi paha huimaus, tänään meinasi taju lähteä kunnolla. Liian matalalla tän neidin verenpaineet ja äkkinäiset ylösnousut on kunnon tuskaa, ja jos on hetken seissyt paikallaan niin alkaa pyörimään kunnolla, josta sit tietenkin seuraa huonovointisuutta...oravanpyöräefekti, makaan kun tekee pahaa ja kun nousen ylös hakemaan mehujäätä helpottamaan pahaa oloa niin huippaa ja alkaa tekemään pahaa vielä kahta kauheemmin...alan kuulostaa jo kunnon marinalta täällä :D

Amarinwa: Tottakai saa sanoa mitä mielessä pyörii ja täytyykin, sitä vartenhan täällä tämä tukiryhmä on, eikös niin kaikki maalismammat? :) Ilman muuta me kuunnellaan ja ollaan aina hengessä mukana, ja pidetään kaikki toisillemme peukkuja että kaikilla menee raskaus hyvin ja ensi vuoden alkupuolella meillä kaikilla on pienen pieni uusi perjheenjäsen sylissä <3
 
Myy*
Siekin oot tainut jäädä koukkuun vauvatehtaan teksteihin :D Mahtavaa huumoria sun miehellä :)

Olen kanssa sitä mieltä että tänne vaan purkaa mieltä painavat asiat, tutkiskellaan ja mietitään niitä sitten porukalla :)
 
Tietenkin täällä ketjussa saa ja pitääkin purkaa tunteita ja ajatuksia jos siltä tuntuu. Itseänikin huolestuttaa tämä raskaus ja kaikki kamalimmat asiat pyörii mielessä. En uskalla iloita asiasta kamalasti, koska pelkään, että vauvaa ei sitten tulekkaan. (Ehkäpä vähän hölmöä taikauskoa, mutta kaikki mahdollinen pyörii mielessä.)

Itsellä on myös menkkamaista jomotusta ja nippailuja. Jotenkin tuntuvat ajoittuvan yöajalle? Voi tietty olla, että sängyssä maatessa siihen kiinnittää enemmän huomiota.

Olisi kiva jos kaikki ketjussa kirjoittelevat voisivat lisätä viestin perään viikkonsa ja päivänsä. :) Niitä on mukava seurata, mutta tuntuu hankalalta aina etsiä ketjusta viestit jossa viikot lukee ja siitä sitten laskeskella.

tryffeli89 & rv 4+2
 
No kävimpä hakemassa apteekista uuden testin ja testailin. Tuli taas järkytys, sillä viiva oli haaleampi, kuin keskiviikkona tekemässäni testissä. :'( Tarkoittaako tää nyt sitä, että ei taaskaan meille vauvaa tule? Miten nopsaan noiden viivojen pitäisi tummua? Keskiviikkona eka testi ja nyt lauantaina toinen. Eikös se viivan tummuus kerro siitä hormonin määrästä? Kyseessä apteekin oma raskaustesti. Mä en kestä taas tätä, itku tuli.
 
Ainulii: Jeps, naureskelen usein ääneen vauvatehtaan tekstejä ja käännän niitä siipalle englanniks ja nauretaan sit yhdessä :) Mukavaa luettavaa kyllä, eli kiitos vielä kerran linkistä :)

Tryffeli89: Oliko testi sama jolla testasit nyt ja silloin ihan alkuunsa? Siinäkin on eroja mitä testejä käytät vaikka olisikin sama herkkyys testeissä. Minulla ei edes testi näyttänyt plussaa, taisin plussata vasta 4+6. älä vielä hätiköi, voi olla aivan hyvin vain testin ero. Ja vuotoa ei ole ollut eikä mitään sen suurempia kipuja vatsassa? Jaksuja sinne tryffeli :hug:
 
Kiva kun jaksatte rutinoitani lukea ja tsemppailla =)! Miehelleni en viitsi 24/7 ruikuttaa ja muutenkin koitan lasten edessä pitää huolen kurissa.

hattivatti< Teillä onkin ollut jännitettävää, kun olette perinnöllisyystutkimuksissa käyneet. Hienoa, että saitte sieltä hyviä uutisia ja noin pian tärppäsi!=) Meillä ei ole ollut työnimiä lapsille heitä odottaessa. Milloin milläkin hellittelynimillä olemme heitä kutsuneet. Ei ole ainakaan vielä sellaista tähän raskautten ilmaantunut. Sen sijaan syntymän jälkeen ovat saaneet kutsumanimet, joista pois oppiminen onkin ollut hankalaa ristiäisten jälkeen. Mielessä pyörii nyt enemmän ihan oikeat nimet, pojalle on nimittäin mahdottoman hankala keksiä nimeä. Tytön nimiä olisi vaikka millä mitalla mielessä. Onko muilla ajatukset kulkeutuneet näin kausa?

tryffeli89 Se tuli mullakin mieleen, että oliko saman merkkinen testi kuin millä ekan kerran testasit? Älä missään nimessä vielä heitä kirvestä kaivoon. Muutamille ystävilleni on juuri hiljattain käynyt niin, että joku testi on välillä näyttänyt jopa negaa. Ja kaikki on kuitenkin ollut kunnossa ja raskaus edennyt mainiosti. Toiselle kamulle taas tuli Clearbluehen kaksi viivaa, mutta raskautta osoittava viiva oli kapea ja terävä, kuin kynällä piirretty. Testissä oli siis vikaa eikä raskaus tosiasiassa ollut alkanut.

Amarinwa, rv 6+3
 
Odottele muutama päivä jos vuotoa ei tule eikä kipuja kerran ole. Testaat sitten uusiksi. Myös testit voivat olla viallisia, ja josko tosiaan teit tämän jälkimmäisen testin keskellä päivää ja sen ensimmäisen testin aamuvirtsasta niin siinäkin on iso ero. HCG hormoni nousee nopeaan mutta sekin on niin tapauskohtainen, itselläni ilmeisesti nousi aika hitaasti ja siksi plussasin aikas myöhään. Jostain luin muutenkin että HCG hormoni pääsee huippuunsa viikoilla 7-12 jonka ollaan epäilty olevan yhteydessä myös tuohon huonovointisuuteen koska se on pahimmillaan juuri alkuraskaudessa ja helpottaa toiselle kolmannekselle mentäessä.
Eli mun mielestä odottelet rauhassa ja testailet uudelleen parin päivän kuluttua aamuvirtsasta.
 
Faelivrin
Täällähän on taas höpötelty vaikka mitä.

tryffeli89 Kiva idea tuo viikkojen lisääminen :)
Ja älä tosiaan vielä hätäänny. Nuo testit ne välillä näyttää mitä sattuu.
Itse testasin sillon sellaisella clear blue testillä ja se ainakin antoi todella selkeän tuloksen. Testaat vaan myöhemmin vielä uudestaan. Pidän täällä peukkuja, että saisit sinäkin selkeän positiivisen tuloksen sieltä. :)

Mä voisin muuten kertoa yhden lisäyksen nuihin raskausoireisiin. Aloin nimittäin tässä muutama päivä takaperin ihmettelemään otsaani ilmestynyttä finnirykelmää ja taas tietenkin päädyin googlen ihmeelliseen maailman, josta selvisikin, että se onkin melko yleinen raskaus"oire". Ihmettelin finnejä siksi koska mulla ei melkeinpä koskaan ole ollut finnejä, ei edes teininä. Kerran vuoteen olen ehkä yhden pienen finnin saanut. Kiitos äidille ja isille hyvästä ihosta :)
Lukipa netissä vielä muuten sekin, että useimmiten nuo finnit raskauden aikana tarkoittaa sitä, että olisi tyttö tulossa. :)

Faelivrin - 6+1
 
No vertahan se alkoi sitten vuotamaan ja menkkamaiset kivut. :'( Onneksi tämä tuli nyt näin alussa, muuten olisi ollut kamalampaa. Ei moni varmaan olisi edes tätä raskautta huomannut, nimittäin itse testasin heti päivänä jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Mulla on vaan niin kellon tarkka tuo kierto, niin siksi testailin. Menkkojen olisi nimittäin vasta huomenna pitänyt loppua ja jos en pitäisi noista kirjaa, niin en olisi tajunnutkaan.

En tiedä pitäisikö tästä huolestua, kun kevät 2010 tuulimuna ja nyt sitten tämä keskenmeno? Taitavat olla melko yleisiä kuitenkin? Maanantaina soittelen lääkäriin, jos vielä ultraavat ettei mitään ole jäänyt, tms.

Mukavaa odotusta muille, toivotaan, että teillä menee paremmin. :)
 
Voi itku tryffeli89! Onko vuoto kovin runsasta? Niin kuin tässä on minullekin monet sanoneet, niin kyllä sitä vuotoa saattaa liittyä raskauteen eikä välttämättä ole km kyseessä. Voimia sinulle kovasti! Jos vain jaksat ja haluat kirjoitella, niin olisi kiva tietää, miten sinulle kävi.
 
tryffeli89:mie olen niin pahoillani sun puolesta :( mutta niinku Amarinwa tossa aiemmin sano jo että ei vuoto välttämättä kiity km:n.
ite sain alkuvuodesta keskenmenon.Tai kyseessä oli siis keskeytynyt keskenmeno,joka tuli mulle tietoon vasta varhaisultrassa. Kaikki koittivat lohduttaa sillon että onneksi noin aikasin (vkoja sillon 9+1 mutta koko vastasi vkoa 6+).Mutta itteä se sattu kuitenki yhtä paljon vaikka niin alussa vasta oltiinkin. Mutta nyt iloisempiin aiheisiin :) Onko kellään muulla turvotusta alamahassa? Siis mulla on ihan kamalan turvonnut alavatta ja näyttää kyllä kun peiliin katsoo että viikkoja ois useitakin. Niin siis viikkojahan ei todellakaan ole nyt kun 4+6 xD
 

Yhteistyössä