*Maalismasut 2009*

Maaliskuussa 2009 syntyneiden ryhmä



Joukko on kutistunut, mutta mukaan mahtuu aina lisää leikki-ikäisiä maalismussukoita :heart:


Mukana pyörijät:

Outius & Annika

Zoanne & Roni

Riksu & Kalle

Kaatjuska & Siiri

Cadillac & Jere

Marsu Ja Siskit & Emppu

Danjuska & Jenna

Päksy79


Edelliset ketjut:
Kevään ketju **Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**
Kesän ketju Maalismasut 2009:stä vauvautuneet, kesän ketju
Syksyn ketju Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*
Talvi ketju Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *talviketju*
1-2v.ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/taaperot-1-2v/1659267-maalismasut-2009-a/sivu20.html
2-3v. ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/taaperot-1-2v/1942802-2-vuotiaat-maalismasut/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia outiukselle uudesta ketjusta :)
Kyllä se kevät sieltä tulee ja kesäkin, tänään käytiin puistoissa ja käveltiin, takkia piti riisua kun tuli kuuma ja taitaa se pian joutaa tuo haalarikin mäkeen, kun kaikki lumet sulivat.
Meinasin viedä Ronin kohta ulos kokeilemaan uutta polkupyörää jonka sai synttärilahjaksi, mistähän saisi työntötangon joka tulisi kiinni vaikka tarakkaan, koska satulan alle tuleva nostaisi satulaa joka on ihan ala-asennossa ja Roni juuri ja juuri ylettää polkimille.
 
kiitos outius uudesta pinosta. etusivu näyttää hyvältä. aika vähän meitä täällä enään pyörii mutta onneksi edes me muutamat. ollaanhan kirjoiteltu jo monta vuotta :) ei sitä tiedä vaikka vanhatkin kirjoittelijat tänne vielä joskus eksyy ;)
 
Hellurei!! jipii!! muitakii löytyy!! tosi ihana juttu!! :)
Tääl ollaan terveitä ja kohta pihalle lähössä. Empulla on alkanu ummetusta olemaan ja sitä hoijellaankii nyt luumumehulla ja levolacilla aamusin tyhjään masuun. Nyt antaa Minnille ja Empulle vaatteet ja pukastava Ansu ja pihalle!! Morjens!

~ Marsu ja siskit ~
 
heippa hei!

En tiedä muistetaanko meitä enää kun kirjoittelu on totaalisesti jäänyt.

Aika hurisee töissä ja kodin pyörittämisessä.

Niin ne vaan meidän lapsoset ovat 3 vuotiaita =) Vaikka en kyllä suostu uskomaan, että Jenna vielä kolmea on :D
Typy on varsinainen minä-ite ja omaa tahtoa löytyy.. mutta myös syli on todella tärkeä ja nauttii varsinkin iltaisin silittelystä ja sitä saisi jatkaa loputtomiin :)

Jenna käy siis tällä htekellä päiväkodissa kun itse töissä. Heinäkuussa on miehen loma, jolloin lapset jäävät kotiin. Poika aloittaa elokuussa koulutaipaleen :heart: ja Jenna jää minun kanssa kotiin.
Meille siis viimein suotiin onnenpotkaus ja syyskuun alussa on vauvan LA :heart:
Esikoinen on pitänyt huolen siitä, että kenellekkään ei ole jäänyt asia epäselväksi ;) Ja Jenna tykkää tunnutella massua ja naurattaa kovin kun vauva sattuu potkaisemaan.. milloin käteen, milloin poskelle =)

Pitänee yrittää ryhdistäytyä kirjoittamisen suhteen ja vaikka selata edellinen pino läpi niin pääsisi kärryille edes vähän muitten kuulumisista. Tässä nyt aikaakin kun paljon olen sairastellut ja vielä lääkäri pamautti pari päivää sairasloma kun tulehdusarvot koholla.

Nyt on mentävä ruokaa laittamaan kun mies lähti lasten kanssa ulkoilemaan, lupasin että ruoka odottaa kun palaavat.
Josko huomenna ennättäisin ajan kanssa Jennankin kuulumisia kirjoitella.

danjuska ja jenna
 
Moi taas!!!
Nyt on jääny kaikki viiminenkin käyminen... Mulla on nyt alkanut ne opinnot ja ne tuntuu töiden ohella vievän kaikki mehut :)
Tällä hetkellä oon harjottelussa ja sen aikaa on töistä taukoo, mut kyllä se harjottelu vie voimat. En muista koska oisin töiden jälkeen ollu näin rätti poikki väsyny!

Onnea kaikille uusia vauvoja saaneille :heart: teitä on monta! Ihanaa!!!
Ja onnea kaikille vauvoja odottaville :heart:

Meillä on ihan hirmusesti alkanu neidolla olemaan "mä osaan", "ei tartte auttaa" eikä mikään neuvottelu enää auta. Koska hän OSAA :D Tänään just sanoin hoitotädille, "et voi morjens on sulla kätten voiteet näiden pimujen kans" johon hoitotäti, ettei mulle koskaan sano noin ja kuinka ollakkaan saman tein neiti ilmotti "kuinka osaa eikä tarvi apuu"
Mites muiden tahtojen taistelut?

Terveenä onneks ollaan oltu.

Ihanaa, et kesä tulee. Meilläkin ollaan kovasti jo treenattu pyöräilyä. Viime kesänä mentii taluttamalla, koska niin pääs nopeempaa, mut nyt jo polkeminen sujuu kivasti, toki ihan pientä matkaa poljetaan. Lähinnä kotitietä. Traumat tais saada ko ekalla kertaa ko poistuttiin pihasta ni ajo ojaan ja naama viisti ojan pohjaa. Onneks ei mitään jälkeä tullu. Henkinen puoli ja EKO tais saada kolauksen :cool:
Hienointa taitaa olla ko on naarmua siellä täällä, tosi naisellista meininkiä :)

Kaikkein hienointa tuntuu olevan pomppiminen trampoliinilla. Siellä viihtyis kaiket päivät. Sit mulla ois kesäks projekti sisustaa leikkimökki, josko sielläkin sit leikit sujuis. pojat ko ei koskaan innostunu moisesta mökistä.

Niin ja 3-vuotisneuvolassa tehtävät suju hyvin ja oli kans ihan innoissaan monta päivää ennen. Mitat oli 94cm/n.14kg.

Outius: tosta lasten lihomisesta ko juttelit edellisessä ketjussa... Meillä esikoinen oli aika pullee vielä 1-luokalle menessä. Mä huolestuin asiasta siinä kohtaa ko painokäyrä alko mennä jyrkästi ylöspäin. Alettiin huomattavasti vähentää herkkuja. Ja siitä se hoikistuminen alko, ei laihtunu, mut pituutta tuli ja kun paino pysy samana ni on nykyään hoikka poika. Välillä repsahtaa herkkujen suhteen, mut pääsääntönä on lauantaisin. Ja siitä on pyritty pitämään kii. Vaikeinta oli mummulassa, jossa silloin käytiin useinkin, saada mummu ja pappa ymmärtämään asia :)

terkuin Päksy
 
Viimeksi muokattu:
iltoja

Täällä jäkisleskenä kirjoittelen :) Lapset untenmailla ja kovin on hiljaista.

Jos ekaks laittais Jenskun kuulumisia:

3v neuvola mitat oli 13,4kg ja 93,9cm. Reippaasti teki tehtävät jne.

Kovin voimakastahtoinen neiti ja nykyään käytetyin lause on "minä haluan" tai "mutta kun minä haluan silti" Välistä toooosi rasittavaa.
Omatoimisuutta löytyy ja monessa asiassa pitää seurata, ettei saa päähänsä mitä sattuu. Tässäkin huomaa eron isoveljeensä.. Poika kysyi tai varmisti aina asian ennen kuin teki ;) Oli paljon varovaisempi. Ja on tietyissä asioissa edelleen.

Palapelejä Jenna on tykännyt aina tehdä ja onkin veljeensä verrattuna aika ilmiömäinen. Isoveikka kun ei tuossa iässä suurin surminkaan halunnut palapelejä tehdä. Tuskastui vain ja ei paljone paikkojen hahmottaminen oli hankalaa.

Jenna sai 3v lahjaksi mm.baby bornin (oliko Siirikin saanut semmoisen ) ja kovasti sillä leikitään. Se lähtee aina päiväkotiin mukaan lelupäivänä jne. Ja Jennan masussa kasvaa kuulemma myös vauva ;) :D "Äiti kokkeileppa miten se potkii!" :D

Pyörällä polkee ihan pieniä matkoja. Vedessä viihtyis noon kauan kun vaan tarkenee. Täällä uimahalli todella kylmä ja minä ja Jenna ollaan puolen tunnin jälkeen aivan jäässä aina. Katinkullassa käytiin jokunen vk sitten ja voi miten tyttö nautti :)

Outius: Itse olen suht tarkka herkkujen kanssa kotona. Viikonloppuisin herkutellaan kohtuudella. (joskus viikolla jotain vanukkaita tms jälkkäriksi) Mutta esim. keksejä meillä näkee todella harvoin pöydässä jos ei vieraita ole.. Jossain vaiheessa homma meinasi mennä totaalisesti yli niin vedin sitten iha tiukan linjan.
Jenna kun on muutenkin tosi huono syömään, mutta herkkuja sitten uppoaisi vaikka millä mitalla. (äitiinsä tullut.. Tosin mulle maistuu sekä makea, että suolainen :LOL: ) Mummoloissa/kylässä on sitten vähän eri asia. Mutta esikoisellekkin olen pyrkinyt opettamaan että kylässäkään niitä keksejä ei koura kaupalla syödä..
Vaikka sinänsä en lihomisesta tarkka ole (ei ole ollut ainakaan tähän mennessä tarvetta) mutta liika sokeri on liikaa siitä huolimatta.

Kaatjuska: En muista joko olen onnitellut, mutta onnea tulokkaasta! =)
Mikä on vointi ollut?

Kuinka moni muuten nukkuu/ei nuku päikkäreitä??
Jennan unen tarve tuntuu vaan lisivän ja kiukuttelua on ilta jos ei vähintään tunnin tirsoja nuku. tai sitten pitää olla tosi hyvät yöunet alla, että menee päivä ilman unia kitkattomasti.

jaahas.. eläimille ruuat antamaan ja suihkuun. Sitten jos hetken ihmettelis tätä hiljaisuutta ennen nukkumaan menoa.

Kiva pv ollaan lasten kanssa vietetty. Tosin selvästi näkee, että eivät ole tottuneet, että isä on poissa kotoa kun Jenna kysellyt pitkin päivää milloin isä tulee ja poikakin sanoi illalla että hänellä on iskää ikävä :heart: Ja niin on mullakin =)
 
Danjuska: Meillä myös "minä ite" kuuluu todella usein mutta sylikin kelpaa :)
Tsemppiä tulokkaan kanssa :) Ja paljon paranemisia :)
Roni tykkää myös palapeleistä, mutta palat ei saa olla niitä tavallisia palapelin neliöpaloja koloilla tai pampuloilla vaan toimii paremmin jos on niitä epäsäännöllisreunasia.

päksy Niin sanotusti tulee valittua taistelut. Jos tenava tahtoo tehdä itte niin tehkööt, kyllä siitäkin välillä huutoa riittää mutta yritän sit vaivihkaa auttaa. Aina ei voi tietty kaikkea saada/antaa mutta kyllä joskus voi antaa vaikka leikkiautoja suihkuun tms ettei tarvitse sitä huutoparkua kuunnella :D
Meillä ei tuo pyöräily ole ottanut sujuakseen. Taidan virittää narun tankoon jos tenava pääsis vähän polkemisesta siten jyvälle. Ei oikein jaksaisi enää rattaiden kanssa käydä lenkillä :D

Meillä myös omaa tahtoa löytyy kokeilemisen ja tekemisen ja auttamisen suhteen. Joka pyykkiä pitäisi päästä kantamaan ja joka kerta saada laittaa astianpesukone päälle ja itse pitäisi saada aina riisua. Eilen oli ties kuin pitkä huutoparku suihkussa kun ei saanut itse riisua paitaa (koska ei sitä tehnyt käskystä huolimatta..) No, kaikki on yleensä hyvin kun on nukuttu hyvin eikä ole kiire.
Roni on ihan haka muistipelissä, tänäänkin hävisin ihan kuusnolla vaikka keskityin parhaani mukaan.

Päiväunet Roni nukkuu oikeastaan joka päivä. Herää noin 8, päikkärit nukkuu 2h noin 12-13-> ja illalla käy nukkumaan noin 21:00.
Jos on mummolassa yötä tms että päikkärit on jääneet välistä niin nukkuu kotona pitkään. Tosin ei sitten onnistu että nukkuisi joka aamu pitempään eikä päikkäreitä. Siinä käy niin, että illalla on niin ylikierroksilla ettei uni tule, sitten herää kuitenkin aikaisin ja ennen päikkäriaikaa on jo kuin herhiläinen.

Zoanne ja Roni :)
 
Moikka!

Minäkin käyn täällä silloin tällöin lueskelemassa, vaikken kirjoittelekaan (ei ole mukamas mitään uutta =)

Danjuska ja Kaatjuska, onnea molemmille!!!

Meillä on myös minä ite, ja auta armias että herralla menee huudoksi, jos yrittääkin auttaa... Laskemaan poika on kova, menee jo 14 asti, tosin 13 tulee ennen neljäätoista. Laskee aina ja joka paikassa :heart:

Minulle tuli toissapäivänä keskenmeno, tosin viikkoja oli vasta 5, mutta silti pettymys oli kova. Lupa toiselle on ollut nyt 1,5 vuotta, joten kai on kohta pakko mennä kattomaan että mikä tässä maksaa, jonnekin "kevyeen kenttätutkimukseen".

Ai niin ja polkupyöräilystä: Ei polje Leo yhtään, huikkailee vaan, et Äiti työnnä jo siitä tangosta!

Onko muilla koivuallergiaa? Leolla on Xyzal siihen, mutta ei tunnu auttavan, päivä päivältä on enemmän tukossa. Osastollakin oltiin pari päivää, kun hengitys meni vaikeeks ja silmät muurautu umpeen. Babyhaler on tarvittaessa. Onneks tiistaina on soittoaika Helsinkiin lääkärille, ei me tällä lääkityksellä vielä pärjäillä |O

T.Marais ja Leo
 
Myöhästyneet äitienpäiväonnittelut kaikille teille!

Me saimme parhaan mahdollisen äitienpäivälahjan: pieni tyttö, 3180 g syntyi varhain äitienpäiväaamuna kello 01.19:heart:

Kiitos vain viime viikkojen tsempityksestä Cadillac, Zoanne, Outius ja muut. Anteeksi, että en jaksanut vastailla ajallaan - viimeiset kolme viikkoa ennen synnytystä oli kyllä hankalia jatkuvien harjoitussuppareiden takia. Synnytys sitävastoin sujui kaikin puolin hyvin ja nopeasti 7 tunnissa ensimmäisistä kunnon suppareista. Kerttiin olemaan sairaalassa vähän reilut kaksi tuntia ennen tytön syntymää. kun käyrä oli ajettu, olin jo 7 cm auki ja tosi kipeä. Epiduraalia ei voitu enää laittaa, mutta onneksi sain aivan mainiosti onnistuneen puudutteen (liian vähillä unilla matkassa oleva ei saa päähänsä nyt virallista nimeä avulle...). Ponnistusvaihe oli kyllä kauhea ja repeämää tuli. Onneksi lopputulos palkitsi jälleen!

Siiri kävi eilen tulokasta katsomassa. Pienestä hämmennyksestä huolimatta ensikontakti pikkusiskoon tuntui olevan oikein myönteinen. Pussaili, halaili ja piti sylissä. Kovasti kyseli vauvajuttuja. Pikkusiskon "tuoma" leikkikännykkä oli tosi tärkeä juttu - oli toivonut sitä jo jonkin aikaa.

Marais olen niin pahoillani keskenmenostasi:hug: Toivottavasti tutkimuksista on apua ja pääsette vielä onnellisesti odottamaan pikkuista.

Danjuska onnea raskaudesta. Toivottavasti tulehdusarvot ovat laskeneet. Ihana tilanne, että saat jäädä kotiin Jennan ja vauvan kanssa odottelemaan koulukasta iltapäivisin kotiin! Siiri ja Jenna olivat aika saman kokoisia 3-vuotisneuvolassa: Siiri 92,9 cm ja 13,3 kg. Ihanaa tuo Jennan "odotus" ja vauvanuken hoitaminen:)

Cadillac tsemppiä teille huonon nukkumisen kanssa. Mulla edelleen kovin tuoreessa muistissa Siirin rankka vauvavuosi ja toinen ikävuosi nukkumisen suhteen, joten koitan nyt asennoitua valmiiksi pahimpaan. Pessimisti ei pety:kieh:

Zoanne toivottavasti töitä löytyy. Onko ollut paikkoja miten auki ja oletko ollut haastatteluissa?

Outius mukavaa kesätyörupeamaa! Onko töihinmeno ihan mieluista? Muutitte siis kesäksi lähelle sun vanhempia?

Päksy oli kiva kuulla teistäkin taas! Onko opiskeluiden kanssa ollut rankkaa? Ootko sinä töissä nyt kesäajan? Kauankos sun opiskelut vielä kestää?

Pyöräily on meillä aika hyvällä mallilla. Kilometrin, puolentoista kauppa ja leikkikenttä reissut menee jo aika mukavasti pyörällä. Toki työntöaisa on välillä käytössä. Sisaruslautaa en ainakaan nyt aluksi ole vaunuihin Siirille hankkimassa vaan koitetaan harjaannutta tuota pyöräilytaitoa.

Nyt tulokas heräilee, joten tissittämään!
 
Kaatjuskan perheelle suuren suuret ja lämpöiset onnittelut pikku prinsessan johdosta!!! :heart: :)

Marais: :hug: olen tosi pahoillani puolestasi. Meillähän oli kans kolmas haaveissa siitä lähtien kun Jennan oli noin vuoden. Kesällä 2010 tuli km ja sitten taas kesti ennen kuin tämä tulokas ilmoitti tulostaan. Pitkiä kuukausia oli välillä :( Kerettiin käydä Oulussa väestöliiton klinikalla sillä kartoitus käynnillä, että olis sitten tarkemmin alettu selvittää missä vika, mutta eipä keretty edes aukiolotutkimukseen kun tämä ilmoitti tulostaan :heart:
Vaikka lääkäri epäilikin, että se kkm, tulehdukset ja kaavinta on hyvin voinut minua vaurioittaa sen verran, että raskaaksitulo hankalaa.

Itse olen saikulla. to ja pe supisteli sen verran, että menin illalla sitten polille. Viikko sairaslomaa ja lepoa. löytynyt bakteeri ja raskastyö ilmeisesti laukaisivast supistelun.

Jennalla taas pissavaivat alkaneet, vaikka oli jo pitkään niin hyvä ja kerettiin jo huokasta että kohta saadaan yövaippakin jättää pois. Huomenaaamulla vien näytteen labraan, ettei ainakaan tulehdusta ole.
 
kaatjuska paljon onnea pienestä tyttövauvasta :heart:
marais paljon haleja :hug:
ihanaa kun rupee olemaan lämmintä. täälläkin vähän rauhoittuu meno kun saa lapset olla ulkona. jerekin viettää lähes koko päivän ulkona jos on hyvä ilma. syömässä käy välillä.
vielä meille kerkesi kevät flunssa iskemään mutta jere sairasti äkkiä pois. neealle tuli jo kolmas korvatulehdus : /
pyöräilystä jere pyöräili jo viime kesänä todella hyvin ja sanoinkin isännälle että jos koitettais jossain vaiheessa ottaa apupyörät pois. katsotaan loppukesästä miten käy.
siitepölyallergiasta meille kenellekkään ei onneks ole tullut mitään oireita tänä vuonna. mutta telkkarista tuli ohjelma jossa aiheesta keskusteltiin, että tänä vuonna jopa ne kenellä ei ole allergiaa saavat oireita koska koivun kukinta on todella runsasta. joten outius teillä kuulostaa ihan siitepölyn oireista mutta se kuume on todella mystinen.
onko teidän lapsilla jotain hauskoja sanoja? mie aina naureskelen kun jerellä on omia sanoja asioista esim. pyörä on rikettirinketi, paprika on pratkida, lättähattu juna on hätty lätty, korjattu on koirattu, haluan on haulan ja näkkileipä on pärisevä leipä :D
yritän aina pistää kaikki sanat ylös niin voidaan sitten naureskella kun jere on iso :)
nyt oli hyvä aika kirjoitellakun neea nukahti tissille ja jere lähti isin kanssa ulos. viikot kotona on aika hulinaa kun iskä on edelleen viikot poissa ja mie yksin lasten kanssa. toivottavasti loppuu kohta tuo reissuhomma. kolmen viikon päästä lähdetään legolandiaan ja heinäkuussa viikoksi tampereelle diabetes perhekurssille. se on mulle lomaa. ei tarvitse koko viikkona tehdä ruokaa eikä siivota ja lapsille on joka päivä jotain ohjelmaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista päivää :)

Pyöräily on sujunut vähän paremmin. Viritin narun tankoon ja saan siitä hidastettua, ohjattua ja vedettyä. Käytiin tänäänkin pienellä lenkillä ja aika hyvin Roni saa pidettyä kintut polkimilla ja poljettuakin jopa jonkin verran. Pyörä on ehkä himpun verran iso, mutta uskoisin että ihan hyvä kun polkemaan kunnolla oppii. Ainut mikä vielä on vähän huono, on se, ettei Roni paljon jaksa keskittyä, katselee maisemia ja pyöräilisi vaikka tolppaan.

Marais: Pahoittelut keskenmenosta :( :hug: Onnea ja tsemppiä ja jaksamista jatkoon :)

Outius: Eikai siinä ilman apupyöriä polkemisessakaan mitään vakiota ole :) Vasta näin arviolta Ronin kanssa saman ikäisen pojan viuhtovan omalla fillarilla ilman apupyöriä menemään ilmeisesti isänsä perässä. Olin ihan himpun verran monttu auki :O
No, kai se Ronikin oppii, en ainakaan painosta, itsekin vaikka olin menevä ja ketterä tenava kuten Ronikin, opin vasta ekalla luokalla pyöräilemään ilman apupyöriä :)

kaatjuska: Onnea pienestä paketista :flower: :heart:
Työt tuntuu olevan vähän kiven alla, pari kourallista hakemuksia olen lähettänyt ja yhdessä haastattelussa käynyt. Torstaina toiseen :)

Danjuska: Milloinkas sinulla onkaan laskettu aika? Minustakin tulee muistaakseni lokakuussa täti ja olen ihan innoissani. Neulon jo tulevalle siskontytölle tai pojalle talveksi pipoa :D

cadillac: hassu tuo rikettirinketi :D Meillä ei kauheasti omia sanoja ole, mitä nyt muualta jää päälle. Roni sanoi pitkään mä, muttan kun tolkutin että se on minä tai miä ja lampaat sanoo mää niin jäi pois :D Muuten puhuu ihan sitä, mitä on kuullut, ärrää ei vielä osaa sanoa, joten jotkut sanat on hassuja senkin takia :)

Meillä ei mitään kummempia, terveenä on oltu ja toivottavasti pysytään, töistä ei tietoa eikä hoitopaikasta. Nautitaan lämpöisistä päivistä vain :)

Zoanne ja Roni :heart:
 
moi

Ihan ekaks tuosta siitepölyallergiasta.. Meillä mulla oireina jatkua nenän vuotaminen ja silmien kutiaminen. Lisäksi kuoriutuu kivasti nahkat silmäluomista : / Jennalla kans kutisee iho jonkun verran ja nenä vuotaa. Muutaman kerran on silmänympärykset menneet ihan punaiseksi ja kutiavaksi. Mut josko se kohta helpottais! Reissuilemaan kun lähdetään niin zytrec tipat on aina mukana kaiken varalta.

Zoanne:
Mulla la on 5.9 :)

Outius: Meillä poitsu taisi oppia ajamaan ilman apupyöriä 3,5v:n iässä.. Jennalla menee ainakin sinne ensi vuoden kesään, ei niin paljon kiinnosta tällä hetkellä ;)

miten tänne saa nykyään helpoimmin lisättyä kuvan? Aijaa.com takkuaa meillä pahasti jostain syystä |O



Vielä 2vk:a hoitoa/eskaria lapsilla ja pääsevät sitten lomailemaan :D Itse odotan myös kovasti lomaa!
 
Moroloiskista! Voi mite rauhallista tääl ku siskit on päikkäreillä :) ite otan vähä kaffetta ja eile tekemää tiikerikakkuu :p
Ihania ilmoja kyl ollu :) välil o vaa kiukutteluu ni sit menee fiilikset ulos lähöstä..kiukutteluista huolimatta menee oikee mukavasti :)

~ Marsu ja siskit ~
 
Huomaa että kesä tullut ja lämpimät ilmat kun pino hiljenee ;) mekin viihdytään aika paljon kesäsin ulkona, onneks tällä uudella puhelimella on helppo pyöriä netissä. Nyttenkin neea uni tissillä ;) meillä tapahtuu kaikkea kivaa juuri. Huomenna lähtö legolandiaan ja isäntä enään viikon reissuhommissa. Tulen kirjoittelemaan kuulumisia paremmin reissun jälkeen :)
 
Tottakai me siut muistetaan suski90 :) meille syntyi Neea tyttö 30.11 :)
Me palattiin eilen illalla legolandia reissulta. Molempina päivinä satoi kun siellä olimme mutta silti oli mukava reissu. Linja-autossa matkasimme 900 kilometriä per suunta ja hienosti lapset jaksoivat. Jopa Neea. Jere tykkäs todella paljon varsinkin niistä rakennetuista kaupungeista. Uudestaan täytyy mennä kun neeakin ymmärtää jotain leegoista. Nyt ruvetaan miettimään porukalla taas seuraavan kesän kohdetta ;)
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei!! Tääl menee oikeen mukavasti, rippijuhlia ollu ja ihania kesäpäiviä!!

suski90 joha mie tän vaavin oon suana puol vuotta sitte!!! :) 11.12.2011 klo 03:37 :heart:

Eilen oli Annin 6kk neuvola, pituutta tyssillä 68.3cm ja painoo 8.680kg. Samalla koitettiin Emiliian näköö tarkastella, ku viimex siin jotai häikkää,joko ei nähny kunnolla tai sit jotai suorituspaineita..joka tapauksessa ens kuussa on näkötarkastus.
Nyt kahvia ettimää ja pesemää pyykkiä! Moro!

Terkuin Marsu, Minna, Emilia ja Anni
 
Aurinkoista juhannusta kaikille :) me vietämme sen ihan kotinurkissa kyläläisten kanssa. Jos ensi vuonna menis taas ahvenanmaalle kun neeakin on jo isompi. Viimeksi oltiin kun jere oli 3kk ja ihan hyvin meni reissaaminen.
 
Pika kuulumisia täältä päin! :) oikee mukavasti menee! Uhmaakii on Empulla ku joka asiasta nöksähetää ja itku on herkässä. Pihalla ollaan oltu paljon ja siel tyssit viihtyyki ku on kiikut,kiipeily jutut,karuselli.. :)
Meil on hirmusen kuuma..yläkerrassa semmosta 28 välillä! Nyt toista yötä nukutaa alakerrassa..tyssit olikii iha onnessaan!! :)
Minnillä alkaa jo ens kuussa eskari!!!
Ansu kasvaa ja kovasti seuraa isosiskien tekemisiä :)
Hyvvee kessee kaikille!!
~ Marsu ja siskit ~
 
Hei taas!

Onkin viime kerrasta vierähtänyt sen verran pitkä aika, etten meinannut muistaa edes salasanaa tänne:headwall:
Ekaksi onnittelut Kaatjuskalle vauvasta!! Ja Danjuskalle tulevasta vauvasta. Sulla ei olekaan enää pitkästi odotusta edessä.
Meille kuuluu semmoista, että oon enää pari kuukautta lasten kanssa kotona ja sitten olisi paluu työelämään edessä. Onneksi lasten ei tarvitse vielä hoitoon, vaan mies on kotona tän vuoden loppuun. Ja nyt ollaan koko perhe lomalla (miehen loma= mun loma:D)
Lomasuunnitelmissa olisi reissu Muumimaailmaan tämän kuun lopulla, eli silloin oltaisiin Naantalin suunnalla viikko, jos olisi jotain tapaamissuunnitelmia siellä päin.
Kalle oppi kuukausi sitten ajamaan ilman apupyöriä ja hienosti on mennyt. Pieniä kaatumisia silloin tällöin tulee, lähinnä liikkeellelähtiessä. Muutenkin on poika niin kasvanut, että tuntuu jo välillä niin isolta. Ja sitä puhetta (kun alkoi niin myöhään puhumaan).... sitä tulee nyt koko ajan, ja kysymyksiä ja ihmettelyä.
Siirikin on kasvanut, vietettiin pari viikkoa sitten 1v synttäreitä. Kova menijä tyttö on ja Kallen perään koko ajan kiire. Yhteisiä leikkejä on lähinnä kaikenlainen riehuminen :heart:
Ihanaa, että täällä vielä ihmiset jaksaa kertoilla kuulumisiaan, vaikkakin tahti onkin vauva-ajoista hiljentynyt. Olisi kyllä tosi mukava nähdä teitä livenäkin

t. Riksu, Kalle ja Siiri
 
Heipä hei pitkästä aikaa :)

Sadepäivä ja muistin etten ole lueskellut/päivitellyt kuulumisia hetkeen.

Meille ei mitään kummoisia, töitä olen etsinyt mutta aika hiljaista on ollut, pitää varmaan pian hakea kauppojen kassojenkin paikkoja.
Muutetaan ensi kuussa omakotitaloon, vuokralle ainakin toistaiseksi katsomaan, tuleeko siitä mitään ja onko se liian kallis ratkaisu :)
Roni on aika tomera, puhelias ja utelias tapaus. Välillä vähän uhmaa meinaa olla jos ei saa kävellä yksinään kaupassa tai kiellän jotain. Vähän on tavarat lennelleet mutta se onneksi alkaa jo jäämään pois kun olen siitä laittanut arestiin.
Polkupyörällä ajaminen sujuu jo oikein hyvin, vielä kun muistaisi aina katsoa menosuuntaankin, meinaa tuo keskittyminen välillä herpaantua :) Ja ylämäissä tarvitsee vetoapua :)

Zoanne ja Roni :heart:
 

Yhteistyössä