.•*¨*•.•*¨*•. Maalismussukat 2011 .•*¨*•.•*¨*•.

kävely täällä mennään kuin vanha tekijä:) Välillä näyttää että menee jo kohta
juoksuaskelia välillä kun niin kovaa kävelee.

uhma täällä kyllä kans ilmaistaan heti jos ei mene neidin mieliksi:| Pukeminen on
ajoittain yhtä tuskaa, kun neiti heittäytyy selkä kaarella huutamaan mutta olen siitä nähen
jatkanut pukemista, hammasta purren:D

uni yöt nukkuu jo hyvin, paitsi nyt kun on taas sairaana. Meillä on ollu jo
3 korvatulehdusta vähälle aikaa.: / Nykyään ei ole tarvinnu edes tuttia käydä laittamassa,
välillä huutelee yöllä mutta nukahtaa itsekseen.

hampaat täällä tehdään yläkulmuria, ai että osaa olla kuikkuinen neiti. Kuinkahan
kauan noita tehdään?

omanapa.. Sain tietää perjantaina että työt jatkuu syyskuulle ainakin, JEE!!!
Täällä oli jännät paikat pääsiäisenä, juoduin tekemään eräänkin r.testin. Ennen "menkkojen"
alkua mulla alkoi kohtu "turpoamaan" kummasti tuntui jopa mahan päältä. Oksetti ja
pissatti ja nännit oli tosi herkkänä. No tosiaan tein testejä 3 eri päivinä kaikki negoja. Sit
sunnuntaina alkoi vaaleanpunainen vuoto. Ja maanantaina pyyhkiessä verisempää mutta
vain pyyhkiessä. Tiistaina alkoi kauheat kivut mutta ei vuotoa. Keskiviikkona pääsin tk
lääkärille, mutta hänen mielestä kohtu ei ollut muuttunut. Kävin verikokeissa siellä kaikki
ok ja r.testi verestä nega. Lääkäri totes että seuraile tilannetta.. Kun lääkäri paineli kohtua niin
se aristi ihan pirusti tuntui että taju lähtee. Epäili kohdun ulkopuolista kun aristaa mutta ei
kuitenkaan määrännyt ultraan:O Nyt edelleen minusta kohtu
pullottaa kummasti. Aattelin mennä yksityiselle gynelle kuhan palkka tulee.
Jaahas äkäpussi heräs unilta..
 
Ihana, keväinen, aurinkoinen päivä! Ulkoilimme heti aamusta, meillä poika osaa jo hyvin kävellä pihallakin kengät jalassa. Siellä tutkitaan kaikenlaista (kiviä, käpyjä, lunta, hiekkaa, kaikkea!), lapioidaan lunta, kävellään ees taas ja käydään silittelemässä auton kylkeä :D Ulkoilu on kyllä nyt kivempaa ja monipuolisempaa kun lapsi voi itse liikkua ja tutkiskella paikkoja siellä. Mutta pukeminen sen sijaan ei ole muuttunut yhtään mukavammaksi, ennemminkin hankalammaksi - hirveä huuto ja vastustus tuntuu olevan nykyään joka kerralla. Argh, tulis jo se ihan oikea kesä! :)

Puhuminen on edelleen jäissä. Uusia äänteitä poika välillä ääntelee, mutta sanoja ei yhtään. Joka paikkaan pitää osoittaa sormella ja sanoa "Ö ö ö!". Siinä sitten koitetaan arvailla että mitähän tuo tarkoittaa. Aika hyvin poikaa jotenkin kuitenkin ymmärtää, ja äitini sanoikin että kuinkahan pitkään tuolla puheen alkaminen kestää kun sitä kaikki jotenkin niin hyvin ymmärtää. :) Äh, mulle ei mitään väliä millon alkaa sanoja tulla, kunhan ennen kouluun menoa jotain puhuisi - tai jos ei, niin sitten viitotaan ;)

Nukkuminen sujuu kuten ennenkin. Viime viikkoinen pidempi sukulaisreissu häiritsi vähän unia, tai etenkin herääminen aikaistui aiempaan verrattuna. Mutta nyt taas kotiin palattuamme nukkuminen on jatkunut erinomaisesti. Illalla noin 20 maissa nukkumaan ja aamulla noin 7 maissa ylös. Yöllä poikaa ääntelee ja kääntyilee, mutta rauhoittelemassa ei tarvitse käydä - tai hyvin hyvin harvoin vain. Meillä suurin helpotus sekä pojan että äidin nukkumiseen tuli kun siirsimme pojan nukkumaan omaan huoneeseensa.

Tänne ei siis kovinkaan ihmeitä kuulu. Ainoa uusi asia on tuo kengillä kävelyn oppiminen ja siten taas hiukkasen laajentunut maailma :) Kovasti kesää täällä odottelemme!! Aurinkoista viikkoa kaikille! :cool:

Niin ja joo, Kaana, ihana kuva pojastasi!!!
 
Onpa ollut muka kiire kun en ole ehtinyt tänne kirjoitella. Höpö höpö, en ole vain saanut aikaiseksi =)

Mun ihana ystävä sai pari tuntia sitten poika vauvan :heart: Odotin kovasti viestiä, koko päivä meni jännittäessä miten homma etenee. Mitä tahansa tein niin samalla mietin mitähän ystävä juuri nyt tekee jne. Pitkin päivää viesteiltiin ja yhdeksän maissa illalla lähti saliin osastolta. Siitä saakka olin kuin tulisilla hiilillä vai miten se sanonta meneekään.

Sitten sellaista aivan hupsua tuosta Iholla-sarjasta. Katsotteko sitä? Tykkään sarjasta ja erityisesti Marian perhe saa minussa aikaan kummallista fiilistä. Mua joskus melkein itkettää se heidän ihana pikku poika! Nyt mua naurattaa, koska tuntuu aivan sekopäiseltä tämä juttu :LOL: Kun katson ohjelmaa ja Maria lapsineen on siinä niin mietin, että jos mulla ei ois maailman ihaninta pikku poikaa niin itkisin sen vuoksi, koska haluaisin yhtä ihanan ku heillä. Ja nyt kun mulla siis on oma ihana pikkuinen niin katson silleen ihaillen, että kohta mullakin on tuollainen, joka itse rikkoo kananmunia. Ei hitto ei tätä varmaan tajua kukaan :D Mun mieskin katsoi mua vähän oudosti ku sille sanoin :whistle:

Yritän koota itseni ja kirjoittaa jotain järkevää huomenna!

Katjahei toivottavasti tilanteesi on jo parempi!
 
Kovin on hiljaista täällä ollut, joten pitää nyt muutama rivi kirjoittaa vielä kun poitsu nukkuu päikkäreitä. Varmaan tuolta jo kohta heräilee, kun on pari tuntia ehtinyt nukkua...

Ihanaa, että on toukokuu! :) Näin se kesä lähenee lähenemistään. Odotan jo innolla, että vedet lämpiää ja päästään rantsuun. Siitä tulikin mieleen, että aiotteko ostaa lapsosellenne uikkarit vai meneekö rantsuun nakuna? Toisaalta kun ajattelee, niin olisihan se luonnollista olla nakuna, kun on vasta reilu 1 v., mutta jostain syystä sitä kuitenkin haluaisi uimapöksyt laittaa jalkaan, kun eihän sitä tiedä, mitä pervoja siellä ratsussa on. Toisaalta tuntuu ihan kamalalta ajatella näin!! Mikä tässä ajassa on vikana, kun pitää pelätä sitä, että joka kulman takana vaanii joku pedofiili. Tässä nyt hieman kärjistän, sillä ei se toki ole semmonen ajatus, mikä koko ajan olis mielessä, mutta kuitenkin...

Muita kuulumisia... Ollaan kotiuduttu hyvin uuteen kotiin! Ihan äärettömän tyytyväisiä ollaan oltu tähän valintaan, vaikka edellisestäkin kodista pidettiin. Tuo parveke on kyllä aivan mahtava juttu, kun sinne on niin helppo lasta nukuttaa ja nukkuukin ulkona paremmin kuin sisällä. Eilen käytiin myös tutustumassa lähellä olevaan seurakunnan perhekerhoon ja siitä tykättiin kovasti. Poika viihtyi mielettömän hyvin! Leikki innoissaan leluilla ja ihmetteli muiden lapsosten menoa. Minäkin sain heti juttuseuraa. Mukavilta vaikutti muut äidit. Tuossa meidän lähellä on myös kiva leikkari, jossa ollaan muutamaan otteeseen käyty. Varmasti aletaan nyt käydä enemmänkin - sekä leikkarilla että tyossa perhekerhossa. Harmi vain, että tän kuukauden jälkeen alkaa jo kesätauko.

Poitsu on alkanut entistä enemmän matkimaan meidän tekemiä juttuja ja toistamaan erilaisia sanoja perässä. Spontaanisti sanoo kuitenkin vain muutaman sanan. Selvästi kuitenkin huomaa, että ihan uudella tavalla ymmärtää ja hoksaa juttuja.

Eipä tällä kertaa sen kummempia...

Kirjoitelkaahan kuulumisianne, ettei ihan kuivu kasaan tämä meidän taaperopuolen palsta! ;)
 
Moikka!

Mun tulee tällä hetkellä enemmän kirjoteltuu tonne odotuspuolelle, ja kun sinnekin kirjottaminen on välillä vaikeaa tän vilkkaan ja huomionhakusen taaperon kanssa, ni tänne ei meinaa millään sit ehtiä.

Nyt kuitenkin pikapäivitystä ennenkun se tuolta pian taas herää :)

Meillä siis myös jo kävellään. On kävelty muutamia viikkoja. Ihanaa ku pystyy ihan eritavalla nauttiin ulkoilusta ja puistoiluista, nyt kun kävelee. =) Väsyneenä tosin askel on TODELLA horjuva :D

Sanoja ei tuu. Tai "äitä" kyllä sanoo, on hokenut sitä jo tosi pitkään, mut ilman merkitystä. Nyt oon ollu huomaavinani et ehkä välillä jopa tarkottaa äitiä, mut tiedä häntä. Jotenkaan en usko et meil puhuminen vielä kauheen lähellä. Tää on kyllä tosi paljon myöhäsempi tän kanssa esikkoon verrattuna, joka jo 10kk iässä sano ekat sanansa ja siitä se sit lähti.

Me ollaan jonkun verran uimahalleissa käyty ja kun sinne on kerran tarvinnut uikkarit hommata, ni kyllä me varmaan niitä rantsullakin käytetään. Josain mökkirannoissa (jos/kun kavereiden mökeillä käydään) saa kyllä touhuta peppu paljaana :)

Mä oon epäsäännöllisen säännöllisesti kattonu iholla. Ja täytyy nyt sen verran kommentoida et must se Maria puhuu ärsyttävästi, se vähän niinku koko ajan lässyttää! Ärrimurri.. Vaikka muuten vaikuttaa aika aidon mukavalta ja sillee ihanalta ihmiseltä, ni vitsi et se vois puhuu normaalisti! :D Se laulaja-heebo (en nyt muista nimeä) on kans vähän hämmentävä :p

katjahei: Toivottavasti asia on selvinny!

Meillä kyllä tää neiti on äärimmäisen vaativa tapaus. Hyvin eri luokkaa kun isosiskonsa. Oon välillä ihan pihalla et miten pitäs tän kans toimia, ja koko ajan enemmän ja enemmän arvostaa esikon vauva- ja pikkulapsiaikaa. Kyllä sillon vaan oli helppoa!

Mutta ei kai muuta? Mieskin tulossa kotiin päin. Ollu keskiviikosta asti poissa, työmatkalla, ja nyt siis kotiutumassa. Ihanaa ollu olla ihan rauhassa muutama päivä, mut kivahan tuo on kotiinkin saada :)

Mukavaa kevättä (ihanaa et on kevät ja pian kesä!!) kaikille =)
 
uikkarit on tytölle kesäksi.

Eipä ole selvinnyt mikä toi juttu oli viime kuussa.. Itse olen nyt epäillyt, oliskohan voinut johtua tuo menkkojen pois jääminen siitä kun olen laihtunut melkein 7kg tammikuusta lähtien.. Ja nyt jälkeen päin ajateltuna olin todella stressaantunut tuolloin..
Lisäksi nyt vasta olenkin stressaantunut, kun parisuhde rakoilee pahemman kerran.:ashamed: OLen alkanut etsimään minulle ja tytölle omaa asuntoa. Lisäksi minun piti viedä rakas koirani viimeiselle matkalle keskiviikkona. Koiralla oli ikää jo 10 vuotta, kauhea ikävä rakasta:heart: Olen montaa kertaa ollut lähdössä käyttämään toista pihalle kunnes muistan että eihän minulla ole enää koiraa:( Tuntuu että kaikki menee päin pe.rsettä.. Minulla ei ole täällä ketään joka minua voisi auttaa. Osaako joku sanoa, kannattaako mun mennä sosiaalitoimistoon vai minne??
 
Katjahei Tosi ikävä kuulla teidän tilanteesta. Erityisesti tarkoitan tuota kriisiä ja toisen asunnon etsimistä. Olet ehkä täällä aiemmin kertonut teidän tilanteesta, mutta en nyt valitettavasti muista. Saanko kysyä, että mikä on johtanut tuohon, että olet alkanut etsiä toista asuntoa? Onko mitään tehtävissä? Olisiko teidän mahdollista käydä miehen kanssa keskustelemassa jonkun ammatti-ihmisen kanssa? Sitä on aina ikävä kuulla eroamisista etenkin silloin jos on lapsia ja itse haluaisin jotenkin tukea ja rohkaista parisuhteen pelastamiseen, jos vain jotain on tehtävissä. Tietenkään ero ei ole aina itsestä kiinni ja ääritilanteissa (pahoinpitely ym.) se on ainoa vaihtoehto. Perheasiain neuvottelukeskuksella on toimintaa monella paikkakunnalla ja sieltä voisi ainakin saada henkistä tukea. Paljon voimia sinulle!! Toivottavasti kaikki järjestyy!! :hug:
 
katjahei: Kurjaa että asiat tuolla mallilla :/ Ja osanotto koiran puolesta :hug: Kyllä noi karvasetkin Niin niin tärkeitä on..
Marni tuossa jo esittikin hyviä kysymyksiä ja varmaan kannattaa noilla sivuilla käydä kurkkaamassa. Mä en osaa enempää auttaa, mut sosiaalitoimisto varmasti on väylä mistä voi kysyä, mitä voi tehdä ja minne ottaa yhteyttä.
Jaksamisia!
 
Katjaheille voimia vaikeuksien keskelle! Toivottavasti asiat järjestyy! :hug:

Ostin juuri tänään pojalle uimahousut. Ajattelin juurikin, että laitamme ne yleiselle rannalle jalkaan, mökillä tai muualla omalla porukalla ei niin väliä. En tiedä miksi tällaiseen ratkaisuun päädyin, tuntuu vain itsestä sopivimmalta noin.

Minäkin katson Iholla -sarjaa. En nyt jatkuvasti, mutta kun jaksan/ehdin. Ja Kaana, minäkin tykkään ihan hirveästi siitä Marian pojasta, siitä Fidelistä! Se on niiiin symppis ja sen seuraaminen saa minutkin välillä liikuttumaan. :)

Me ollaan alettua käymään joka viikko perhekahvilassa ja tykätään molemmat, sekä poika että minä, siitä tosi paljon. Poika nyt ei paljon leiki muiden lasten kanssa, mutta viihtyy hyvin kun on uusia leluja joilla leikkiä :) Ja minä tietysti tykkään kun on aikuista seuraa joiden kanssa jutella ja ihan ollakin vaan. Ei tule kotona mökkihöperöksi ;)

Ulkona ollaan alettua myös olemaan todella paljon. Poika tykkää ihan hirveästi ja touhuaa siellä omiaan, mitä milloinkin. Käydään kahdesti päivässä ulkona - pihalla, leikkipuistossa, pyöräilemässä, mitä milloinkin. Löysin täältä uusilta kotinurkilta aivan mahtavan leikkikentän, ei ole kaukana ja on tosi iso ja kaikenikäisille jotakin. :) En itse ole aiemmin ollut mikään himoulkoilija, mutta on se nyt kivaa kun poika tykkää eikä kätise siellä koskaan ollenkaan! Ja nyt on kyllä oma pihakin missä puuhailla kaikenlaista... pihasysteemit onkin nyt levällään meillä kun siellä täällä pitkin pihaa kuopsutan ja suunnittelen koko ajan. Se on kivaa! :)

Niin ja joo, arvatkaa! Sain etukäteisäitienpäivälahjaksi uuden pyörän! Ja ostettiin siihen pojalle istuin ja kypärä tietysti, ja nyt ollaan huristeltu ajaa pitkin ja poikin. Poika nauttii kun mennään nopeampaa kuin kävellen mutta näkee silti paremmin kuin autossa. Jospa siinä itelläkin kunto vaikka paranis ajellessa. Ihanaa! Pyöräilettekö te?

Tämmösiä tänne meille kuuluu. Puuhaa riittää ja tuntuu että energiamääräkin vaan kasvaa (sekä äidillä että pojalla) kun aurinko paistaa! Tulisipa aurinkoinen kesä! :)

Iki-ihanaa äitienpäivää kaikille 2011 maaliskuisten äideille! Toivottavasti kaikki saisivat nauttia päivästään! :heart:
 
Moikka! =)

Meilläkin joo pyöräillään ja neiti tykkää kyllä myös tosi kovin! Mutta toisaalta, en oo tainnu ikinä kuulla etteikö joku lapsi tykkäis pyörän kyydissä olemisesta :) Esikoinenkin rakasti sitä ja kuljetinkin häntä vielä viisivuotiaanakin, jos mentiin jotain pidempää matkaa. Ilmeisesti se on näiden mieleen kun mennään lujempaa, mut kuitenkin näkee hyvin. :)

Ihana ilma! Eilisen mielttömän kovan tuulen jälkeen.. Täydellinen ilma äitienpäivälle :) Siispä Ihanaa äitienpäivää!!
 
Moi! Mäkipä kerron jotain kuulumisia.

Tuntuu että tää kevät on mennyt sairastellessa. Pojalla ollut kaks korvatulehdusta, meillä kummallakin norovirus, mulla kuumetta, pojalla flunssa, ja nyt mä oon menossa ite työterveyteen tänään jatkuvan pää- ja kurkkukivun vuoksi. Sairaslomapäiviä on töissä kertynyt.
Sillon kun oli mahatauti niin oltiin kummatkin terveyskeskuksessa nesteytyksessä. Minä siis tipassa ja lasta pakkojuotettiin. Lähete annettiin myös lastenosastolle, mutta sain pojan kotona hoidettua.

Pyöräilty ollaan täälläkin ja poika tykkää kovasti :) Vielä ei kävele, muutamia askelia kyllä ilman tukea. Kiipeillä kyllä silti osaa! :D

Tällasta tasasta arkea meillä enimmäkseen on. Työssäkäyntiä ja päiväkodissa olemista.. Vapaapäivistä nautin ja on mukava sillon olla vaan kotona eikä jaksais lähteä minnekään. Mutta nyt on vapaat aika pitkälle mennyt sairastaessa :(
 
:wave: hei vaan kaikille.

meillä ulkoillaan vaihtelevasti. tuo piha kun kastuessaan mene ihan velliksi :headwall:
nyt tälläki hetkellä sataa kaatamalla |O

ihana seurata tuon likan kehitystä. aamulla sanoi "kiitti" (meillä siis ei montaakaan sanaa vielä sano) ja osaa heittää palloo,juosta ja kävellä takaperin :heart: tekee kaikkea pyydettäessä. esim. vie tavaroita paikalleen,laittaa ovet kiinni ym...

oma olo on ihan hyvä,mahaa ei enää piilotella ja muutenki oireet helpottanu. aattelin uskaltautua vielä hepan selkään parin viikon päästä.
 
Hei pitkästä aikaa! Ja nytkin vain pikaisesti tulin kertomaan, että meilläkin poika on alkanut kävellä. Matkat ovat vielä muutamia metrejä ja jos kova kiire (kuten yleensä aina on) jonnekkin niin konttaamalla pääsee nopeammin.

Kreikan reissu meni aivan huippu hienosti. Ilmat todellakin suosi meitä, matkaseura oli mitä parhain, jos jotain pitää huonoa sanoa niin hotellin sänky oli hirveän kova =) Pieni miinus kokonaisuuten nähden. Lapsen kanssa koin matkustamisen helpoksi tai ainakin tämän ikäisen kanssa... en sitten tiedä jos olisi huonosti viihtynyt rattaissa, että olisiko ollut enemmän haasteita. Uimapukuna meillä oli UV-kokopuku ja ihan järkyttävän ruma uimalakki, mutta siinä paahteessa olivat todella tarpeen. Tuota pukua käytetään nyt tämä kesä. Sitten lisäksi on uimahousut, mutta reissussa en auringon vuoksi niitä edes miettinyt. Oli nimittäin todella aurinkoista. Näin pientä en tosin edes Suomessa veisi suoraan aurinkoon ihan nakuna, no ehkä pikainen uinti-pulahdus, mutta en leikkimään yms.

Pyöräilyä olisi tarkoitus kokeilla heti kun saadaan pyöränistuin haettua kummitätiltä. Kypärä jo onkin :heart: Omalla "pyörällä" poika on jo harjoitellut. Ihan vielä ei oikein jalat ja polkimet kohtaa :LOL: Aisasta olen siis työnnellyt vauhtia.

Myöskin H&M:n uimakengät oli hyvä ostos ja Julbo Looping aurinkolasit aivan huiput!!! Crocsit osoittautuivat paremmiksi kengiksi rattaissa istuvalle kuin sandaalit.



Meillä oli omasta takaa safety boxin vartija :D



Mitä teille muille kuuluu? Onnea kovasti vauvaa odottaville!!!
 
Kaana: Hyviä kuvia ja hienoa kun reissu on mennyt hyvin :) Itelläkin olis toiveena lähteä pojan kanssa joskus reissuun. Äiti ja isäpuoli pyysi meitä niiden mukana ens syksynä Israeliin, mutta en mä vielä taida lähteä ja eipä vissiin olis rahaakaan.

Täälläkin taapero on alkanut kävellä. Tänään hoksasin että kävelee jo enemmän kuin konttaa. Mä olen nyt töissä yövuorossa. Alan tehdä vähemmän nyt öitä, tai vaan yhden yön kerrallaan. Mä tykkään ihan yövuoroista muuten, mutta koen tosi raskaana nämä lapsen kannalta ja tunnen huonoa omatuntoa siitä kun se on 17 tuntia hoidossa, muutaman tunnin kotona, sitten taas 17 tuntia hoidossa. Ja se näkyy pojalla kauheena väsymisenä ja huonona nukkumisena, en itekään saa levättyä öiden välissä ja kun itse oon rättipoikki niin se sitten vaikuttaa kans kaikkeen.

Mun äiti käy nyt sytostaattihoidoissa. Pääsisinpä joskus OYS:iin mukaan, olis mielenkiintoista :D Sillä on lokakuuhun asti sairaslomaa.

Ei kai meille muuta.. kesä tulossa :D Ens viikonloppuna kaverin häät :) Tämmöstä työssäkäyntiä ja sumplimista asioiden kans.
 
LD Oispa ihana jos tekin pääsisitte reissuun! Varmasti ihan hyvä ratkaisu vähentää noita yövuoroja... Sun ei kyllä huonoa omaatuntoa kannata potea, mun mielestä voit olla ihan pirun ylpeä itsestäs, että hoidat työt ja lapsen yms. arjenhommat itsekseen. Tottakai lapsen parhaan mukaan sitä aina yrittää parhain päin kaiken hoitaa.

Miten teillä lapset, taas meinasin kirjoittaa vauvat, joita meillä ei ole enää ;) , syö nykyisin? Meillä ei sitten millään saada 5 ruokailua päivään. Poika on syönyt jo jonkin aikaa paaaaljon vähemmän kuin aiemmin. Ehkä kasvu on nyt tasaantunut tms. Tarjoan ruokaa ja välipaloja, mutta joskus maistuu ja joskus ei. En ota asiasta paineita, koska uskon hänen osaavan säädellä itse ruoan määrän. Joku aamu- tai iltapala voi olla aivan olematon ja joku toinen päivä menee puuroa reilu 1dl, hedelmää paloina tai soseena, leipää, piimää tai maitoa ja ihan kunnon määrät. Parhaiten tuntuu maistuvan lämmin ruoka, mutta sitä on melkein mahdotonta saada 2 kertaa päivässä. Banaani on nyt suurin herkku. Ruokailukerrat jos tuollainen banaani välipala tai rahka/viili tms. välipala lasketaan on maksimissaan 4.

Pyöräilemässä käytiin eka kertaa eilen. Poika istua törötti kyydissä ja huuteli ihmisille :LOL: Ilmeisesti tykkäsi.

Olen päättänyt jatkaa kotiäiteilyä. Alunperin olin menossa tai ainakin ilmoittanut työnantajalle meneväni töihin syyskuussa, mutta jatkan hoitovapaata. En tiedä vielä mihin saakka. Me toivottavasti jossain vaiheessa saataisiin vauva perheeseen, joten sen myötä kotona olo sitten jatkuisi luontevasti. Mutta jos ei saada niin sitten menen töihin öö joskus, en oo sitä vielä miettinyt. Nautin tosissaan tästä ajasta niin paljon, että ilolla jätän töihin paluun myöhemmäksi.

Jee mies tuli töistä, heippa!
 
Tuntuu, että viimeisen parin viikon aikana pojan kehitys on ottanut aimo harppauksen eteenpäin. Hän otti pitkään muutamia askeleita aina sillon tällön, mutta nyt hän on lähtenyt kävelemään. Tuntuu, että joka päivä kävelee aina vähän enemmän ja enemmän. Ulkona kengät jalassa hän ottaa myös joitakin askeleita, mutta lähtee yleensä konttaamaan, kun niin pääsee vielä kovempaa. Muutamina päivinä poika on myös harjoitellut syömistä itse. Yks päivä annoin hänelle lautasellisen ruokaa eteen ja laitoin lusikan käteen, niin ihan hyvin hän sai kauhottua ruokaa suuhunsa. Heti oli perillä, mitä piti tehdä. Sitten syötiin niin, että hän laittoi itse joka toisen lusikallisen ja minä joka toisen. AIna mun kärsivällisyys ei tosin riitä tuohon itse syömiseen ja sitten vain syötän. Sitä ruokaa kun on vähän joka paikassa, kun lusikka on milloin mitenkin päin. Sanoja on ruvennut myös tulemaan enempi, mm. kukka, kakka, vauva, pamppu (=lamppu), pussi (=bussi), hauva, mamma (=maito), pamma (=pallo). Muita sanoja saattaa matkia perässä, mutta ei itse niitä spontaanisti tuota. Pottailua myös harrastetaan säännöllisen epäsäännöllisesti. Välillä sinne tulee jotain, mutta useimmiten ei.

Kaana Meidän pullukka poika taitaa syödä sitten teidänkin taaperon edestä. :LOL: 5 kertaa päivässä syö. Aamulla ja illalla 2dl puuroa, välipalaksi hedelmiä ja lounaaksi/päivälliseksi millon mitäkin. Mä teen edelleen pojalle omat ruuat, mutta sellasta "isojen" ruokaa. Esim. tänään tein perunamuussia ja kasvis-lihakastiketta. Banaani on kans herkkua ja piimä uppoo tosi hyvin. Noin yleisesti ottaen on aika kaikkiruokainen. Mutta kuten Kaana tuossa totesit itsekin jo, niin jos lapsella muuten on kaikki hyvin ja jotain kuitenkin suuhunsa laittaa, niin ei kannata isosti huolestua pieniruokaisuudesta. Nää on mukuloillakin niin yksilöllisiä juttuja. Itse en tykkää yhtää ruokaa tuputtaa. Syö lautaselta sen minkä syö.

Mä olen myös ainakin tämän vuoden kotona. Ja nyt kun olen seurannut keskustelua meidän kunnan huonohkosta päiväkotitilanteesta (päiväkotipaikkoja on liian vähän ja lapsi voi joutua hoitoon hyvinkin kauas kotoaan), niin ei tee edes mieli ryhtyä siihen hakurumbaan ja stressata sitten, mihin poika joutuu/pääsee. Ens vuonna haku on todennäkösesti meilläkin edessä, mutta pitää nyt katsoa lykkäiskö sitä kuitenkin loppuvuoteen.

LD Kaikkea hyvää sinun äidille ja voimia hoitoihin ja sairaudesta paranemiseen!! Ja paljon voimia myös sinulle arjen keskelle! Pidetään tosiaan peukkuja, että pääsisitte reissuun.
 
:wave:

no se heppailu sit jäi neukkutädin pelottelun takia :( ois varmaan oma olo antanu myöten mut miks helvetissä maksaa 30e siitä et kiertää käynnissä maneesia??? mä voin sen tehä oman hevosen kans (vaikka se välillä vähä pössö onki) :kieh:

meillä neitillä puhkeemas eka poskihammas ja sen myötä ruokahaluki kadoksissa. kyllä se jonki verran vetää,mut ei sellasia määriä ku mitä tähän asti... syö kylläki kaikkee mitä tarjotaan!
kasvaa koko ajan,en oo huolissani. oman mittauksen mukaan pitutuutta alkaa olla 80cm ja painoo liki 15kg :O

(.) ei tunnu vielä(kään) potkuja. mut ehtiihän nuo...

 
Voi tuota mun kirppua, tänään on vikaa kertaa päällä marimekon 70cm body ja kappiksen 74cm housut :D Johan tässä 1v3kk iässä on ihan jees päästä eroon seiskalla alkavista vaatteista-paria mekkoa ja tunikaa lukuunottamatta varmasti.
Me ollaan ihan kesärytmissä, lapset kukkuu puolilleöin ja nukkuu kymmeneen :p
V:llä on 7 kokonaan näkyvää hammasta ja pari puoliksi, siitepölyt on helpottaneet ja 2kk kestänyt nuha ohi vihdoin.
Kotivaa'alla punniten oli viimeviikolla 10.8kg, kun isommat lapset oli tuota luokkaa 1vnä-edelleen siis jatkaa kasvamista kirppuna mutta omalla käyrällään. Pituutta lienee joku 80cm, kun kerta saa siihen vaatekokoonkin siirtyä.
 
Heipä hei.

Me muutetaan pojan kans isompaan asuntoon, 78-neliöiseen rivitalokolmioon. Mun äiti ja sen mies, sekä pikkuveli asuvat samassa talossa :D

Pojalla on kotivaakan mukaan painoa vajaa 12 kiloa, pituutta n. 80cm. Vaatekoko on tosi kauan ollut 86. Jotkut 80 kokoset menee mutta housuista on lahkeet lyhyet tuossa koossa riippuen vähän vaatemerkistä.

Hampaita on 8 eikä kuukausiin ole tullut lisää. Korvatulehduskierre on ja pääsee putkitukseen. Sairastettu ollaan tosi paljon tänä keväänä :(

Itellä oli just viikon loma, mutta ei me tehty mitään. Nautittiin vaan kotona olosta. Nyt pitäiskin alkaa sitten muuttohommiin. Ihanaa muuttaa, mutta joku toinen vois pakata mun puolesta :D
 
LD Onnea uuteen kotiin =) Ihanan paljon tilaa teille tulee!

Salla07 tomera ja kovin muotitietoinen hän on :LOL:

Missä kaikki on, miksi kovin moni ei kirjoittele tänne? Missä on kaikki ne, ketkä ei julistaneet lopettavansa ;) Käyn tasaisesti vilkuilemassa, mutta tuntuu tyhmältä alkaa kirjoittaa kun ei ole juurikaan tekstiä muilta tullut... Jos nyt kysyisin teiltä kuinka kesä on mennyt ja mitä olette puuhailleet? Ja sitten vastaan itse :D

Me ollaan sisustettu kotia, siivottu vinttiä ja pojalla onkin ihana oma huone nyt. Paljon on tavattu kavereita, puistoiltu, pyöräilty, osteltu aivan väärän kokoisia kenkiä ja sitten myyty niitä ja ostettu uusia sopivan kokoisia :stick:, alesta hankittu jo syys/talvivaatetta, oltu terveinä koko porukka, käyty uimassa, poika on oppinut täysin käveleen, yksinkertaisesti nautittu elämästä.

Tässä hän 1v 3kk rönttävaatteissaan mökillä juhannuksena. Kokko oli tosi jännä!

 
Oho tulipas isona tuo kuva... Sellaista vielä piti kysyä, että oletteko alkaneet istuttaa lasta potalla? Kuinka se sujuu? Kuinka siitä siirrytään vaippa kokonaan pois?

Tarkoitus ei ole meillä asian kanssa kiirehtiä, mutta oikeasti en tiedä (enkä vielä ole googlettanut :O) miten on ihmisillä tapana asian kanssa edetä. Meillä poika innostui potasta aivan tosissaan ja käykin siinä istumassa, nykyisin onneksi vain ilman vaippaa :LOL:, nelisen kertaa päivässä, yleensä pissa tosiaan tulee, mutta aina ei. Oon huomannut, että vaipat ei ole enää niin märkiä. Ei ole aikomustakaan vielä kuitenkaan vaippaa pois jättää hetkeksikään kun ei osaa sanoa milloin pissattaa eikä musta ole mihinkään eleiden tulkintaan...
 
En ole kylöä oikeastaan maaliskuinen mutta raskausaikana olin. Poika syntyi voipaketin kokoisena marraskuuussa 2010. Siitä ollaan selvitty ja Aleksi on jo hyvä kuntoinen poiks, todin silmäsairaus on ja motoriikassa ongelmia. Mutta selvittiin!

Kaikille maaliskuulaisille naperoille kesänjatkoja

Juli87 ja Aleksi 1.8
 

Yhteistyössä