Maalismussukat - syntyneet

Tintti83 Olikos se Kamiliya joka aikoi tehdä pinon tonne taaperopuolelle..

Fa Niin mäkin aina maistan ensin ennenkuin annan, mutta toi tosiaan hais jo kun aukaisin. En tiedä oliko sit pilaantunut satsi vai mikä..

1v neukku 8665g, 73cm, py 45,7cm, tasaisesti kasvaa. 2 piikkiä sai nyt, kolmas haetaan seuraavan kerran ku nekku 1v4kk iässä.. Paljon sai kehuja neuvolatädiltä. Touhukkaaksi totesi tytön. Ja näyttipä neiti neuvolatädille kuinka hienosti jo kävelee:)

Meillä siis jo kävellään jo sukkelasti neuvolatädin sanoja lainatakseni:) Kokoajan kävelee, ajoittain konttaa vielä. Tuttipullot on jätetty jo unholaan:)
Synttäreitä juhlittiin tosiaan viime sunnuntaina. Lahjoja tuli melkoisesti.

Pottaan tehdään kotipäivänä ahkerasti. Joku päivä tais olla täyskuiva kun käytiin niin usein potalla. Hoitotäti ei osaa "lukea" venlan "vessamerkkejä" niin siellä tulee kakat aina vaippaan:( Harmittaa kun kotona niin hienosti potalla käynti onnistuu. Olipa mieskin saanu viimeviikolla pottaan "saaliin" kakat:)

Nytpä en muuta kerkiä kirjoittaan ku neiti heräs unilta..
 
Voi että, nyt se on minunkin muruseni vuoden ikäinen. :heart: Jännä on ollut muistella vuoden takaisia fiiliksiä. Kyllä sitä oli aika epävarma olo. Etenkin kotiin tulo pienen käärön kanssa jännitti, kun ei voinu enää nappia painamalla pyytää asiantuntevaa apua (etenkin imetyksen kanssa tarvitsin aluksi aina apua). Vaikka vuosi on menny nopeasti, niin toisaalta tuntuu, että noista alkuajoista on kauheen pitkä aika. Nykyään pojan kanssa on niin paljon helpompaa, kun tietää (useimmiten), mistä mikäkin vikinä johtuu. Ja on selkeä rytmi ja muutenkin aika ennakoitavissa tuo meidän jätkä. Vaikka ne pikkuvaavit niin ihania onkin, niin ei mulla ole kuitenkaan haikea olo siitä, että poika kasvaa, eikä mulla ole enää vauvaa. On aivan ihanaa, kun poika kasvaa ja oppii uutta ja elämä hänen kanssaan on mukavampaa ja helpompaa (no, ainakin sinne uhmikseen asti). Vauvakuumetta mulla oli tuossa joku aika sitten, mutta sekin on nyt hävinny.

Huomenna juhlitaan synttäreitä. Tämä varsinainen synttäripäivä onkin menny arkisissa askareissa, kun käytiin ensin kaupassa ja sitten aloin leipoa kakkua ja piirakoita huomista varten. Huomenna on sitten onneksi aikaa nautiskella.

Hauskaa viikonloppua toivottelee

Marni ja hymypoika 1 v
 
vuoden ikäinen potalla se on hienoa jos joku sen ehtii jo noin aikaseen vaivan nähdä. tottuminen pottaan on kiva juttu, mutta rakon ja suolen hallitseminen tulee vasta vuoden päästä noin.... aikasintaan. eli jos hoidossa on koko ajan vaippa, niin en kyllä katsoisi pahalla... itellä on isompiakin hoidossa kellä vielä vaipat, ja se on niin kovin yksilöllistä miten kukin edistyy. pääasia että kotona on ne tutut rutiinit :) perhepäivähoitaja ei MILLÄÄN voi olla viemässä tuon ikäistä potalle heti kun sen ilme/ele kertoo... vallankin jos on pieniä useampi...

valitettavasti se vaan menee niin....

oma rokotuksia tuli kaikki kolme, mittoja en muista nyt neuvolalta, paino liki 9kg. rokotuksista ei seurannut mitään. paitsi ehkä kiukkuinen oli seuraavana päivänä. ja käsi oli arka. ens viikon puolella voi odottaa kuumetta ja ihottumaa.

nyt nukkunut taas kaksi yötä putkeen, kun kaupan maito pistettiin pois. hiljakseen aloitetaan totuttelu taas. saa kuitenkin viiliä ja puuron maitoon, sekä kastikkeissa maitoa.

kävelee kunnolla, sanoja tulee jotain tapailuja .... hiukset ihan älyttömän pitkät :) elämä helpottuu koko ajan, vaikkakin joka kaapin oven on avaamassa, ja joka tavaran räpeltämässä...

ihana pallero joka tapauksessa :)
 
Meillä nostellaan tuttia öisin vaihtelevasti, useamman kerran yössä.: / Kivasti katkeaa aina uni eikä meinaa päästä syvään uneen ollenkaan. Viime yönä vaihdettiin miehen kanssa paikkaa (pinnis sivuvaununa mun puolella) ja nukuin tosi sikeästi, kun tiesin alitajuntaisesti, että mies oli vahtivuorossa. Jännä juttu, muuten olen kovin herkkä heräämään. Pari kertaa vain heräsin ja näin pitkästä aikaa jopa unia.

Nyt on sitten päiväimetykset lopetettu ja imetellään enää aikaisin aamusta (tai aamuyöstä) ja sitten illalla ennen nukkumaanmenoa. Josko saataisiin parin viikon sisällä pistettyä pillit pussiin tässä asiassa. Odotan toisaalta innolla, mutta toisaalta luopumisen tuska voi olla yllättävän suurikin. Meillä kun nämä kaksi pienokaista riittävät mainiosti.:heart::heart:

Likka on kakannut pottaan jo viimeiset kolme kuukautta. Kertaakaan ei ole tarvinnut kakkavaippaa vaihdella tänä aikana. Muuten ei olla potalla juurikaan istuskeltu. Varmaan aamu/iltapesujen aikaan voisi istuttaa potalle hampaidenharjausta varten. Potta toimisi kyllä ehkä enemmän tuolina kuin varsinaisena pottaharjoitteluna.:LOL: Esikoinen (täytti juuri 3v) on edelleen vaipoissa. Kakkaa pönttöön, muttei osoita mitään innostusta potalle pissaamiseen. Houkuteltu ollaan ja tarrat ollut käytössä. Käydään kyllä ahkeraan potalla/pöntöllä, muttei ota oikein tulta alleen. Neuvolasta ohjattiin unohtamaan koko juttu tällä erää ja ottamaan kesällä ulkona vaippaa pois. Ihanaa, kerrankin neuvolantäti, joka ei vouhota turhista.=)

Meillä ei ole tullut oireita enää lehmiksestä. Voi olla, että lievä atooppinen ihottuma polvitaipeessa olikin jotakin muuta. Toivotaan niin. Likka juo ihan mukavasti jo nokkamukista, muttei varmastikaan saa riittävästi maitotuotteita vielä päivässä. Kalkkitabletteja siis syödään tällä erää. Rypsiöljyäkin lisätään jo 2tl puuroon iltaisin, kun imetystä on enää kahdesti päivässä. Saa sitten riittävästi rasvahappojakin.

Tänään käytiin Ikaalisissa moikkaamassa mökkeilemään tulleita kavereita ja käytiin kylpylässä syömässä pidemmän kaavan mukaan sekä Titinallen talossa. Kivaa vaihtelua. Huomaa, että tien päälle lähteminen ei ole enää suurten ponnistusten edessä, vaan pääsee jo helpommin liikkeelle. Helpotusta siis siinäkin määrin, että päästään näistä pienemmistä ympyröistä jo enemmän irtautumaan.

Yksi päivä lähdin yksin lasten kanssa Ideaparkiin tasauspäiville. Tein hyviä löytöjä alesta, mm. Reiman kurahanskoja, Joonatanin hanskoja, kumpparit ja kesälenkkarit sekä muuta kivaa välikausikampetta. Äitini tuli sitten lopussa vähän jeesaamaan, että pääsin itse pyörähtämään parissa kaupassa ja ostin kesää varten pari toppia ja farkkuhameen. Nyt kun on kroppakin jo viittä vaille vanhoissa mitoissa. Jee, kesää odotellessa!:p
 
Täälläkin synttärit vietetty ja tosi ihanat oli :heart: Pikkunen sai mieluisia ja tarpeellisia lahjoja ja tarjoilut onnistu hyvin =)
Pieni päivänsankari ja ihan eka oma kakku :)
[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]

MuutaMeilläkin on siirrytty samaan ruokaan muun perhen kanssa ja hyvin maistuu, paljon paremmin kuin vauvojen mössöt :D
Niin ja meillä kävellään! Ukkeli konttaa enää vaan sillon kun ujostuttaa, muuten aina kävellään.
Antakaas hei hyviä kenkävinkkejä kevääks! Meillä ei isommille oo ostettu muita näin pieniä kenkiä kun nahkaset ensiaskelkengät ja nyt aattelin et jotkut kunnon ulkoilukengät pitäs saada mut minkälaiset ja mistä... :D

nannah ja päivänsankari
 
Nyt täytyy kyllä itsekin PPH:n työtä tehneenä tulla kommentoimaan, että hoitaja ei millään ehdi ruveta seurailemaan 1v:n ilmeitä, että koska pitäisi potalle päästä. Hoidossa se alkaa parhaiten sujua, kun lapsi osaa itse mennä potalle. Minä ainakin käytin pieniä pottaan tutustumassa vaipanvaihdon yhteydessä ja vasta, kun itse sinne menivät niin harjoiteltiin enemmän. Kotiin se harjoittelu kuuluukin vielä tossa vaiheessa, kun tosiaan rakonkaan hallitseminen ei vielä kehityksen puolesta voi sujua täysin. Ryhmässä, kun on se kolme muutakin lasta.

Tämä nyt ei ole kellekään osoitettu vaan yleisesti totean, että sitten on hyvä hoitaa lapset kotona jos haluaa asioiden sujuvan täysin omalla tavalla. Inhottaa hoitajana, kun satelee vaatimuksia siitä sun tästä ja sitä sun tätä pitäisi tehdä. Päivähoitoon kuuluu perushoito ja kasvatusta yhdessä kodin kanssa mutta päävastuu kaikessa on aina kodilla :) Tämä tuli mieleen siitä, kun minulle yksi mamma sanoi kerhossa, että kyllä ne siellä päiväkodissa sitten opettaa. Olin vähän, että anteeksi mitä. Hoitajat tekevät varmasti parhaansa, jos ei kelpaa niin sitten kotihoitoon.
 
Viimeksi muokattu:
tintti onnea kärrylle! on haaveissa itelläkin , kaverilla on ja TOOOOSI näppärä. esim siinäkin tapaukses et on lapsi vaikkapa puolikuntoinen mutta voi raitis ilma olla hyväksi. sit vaan lapset kyytiin ja ulos lenkki ajelemaan/ juoksemaan ... ja itekin saa happea :) nero se ihminen kuka tuonkin vempaimen keksinyt :)

vauva tulossa :D niin siinä kävi että meidän perhe saa vielä yhden lisä-jäsenen :) loppuvuodesta jakaudutaan, marras-joulukuuhun ajoittuu laskettu aika. palstailut jääny jo nyt minimiin kun hiukan on työpäivän jälkeen kaikkensa antanut... joten enpä osaakaan enää sanoa jatkanko taaperopuolelle, katsoo nyt mihin tässä enää ehtii/ jaksaa... kun kotona on vilskettä sitten ihan riittämiin. :)

mutta koko perhe on soikeana onnesta :heart: ite oon voinut ihan hyvin, väsymys ja etova olo velloo, mutta sehän kuuluu asiaan :) muutenkin koneilut jääny, kun illalla on niin puhki ettei edes päivän postia meinaa jaksaa lukea :D

oma 1-vuotias on jo niin reipas kaikessa, itse kantaa lika-vaipan roskikseen, ja se on hänen tärkeä virkansa :) muutenkin yrittää pukea riisua itse, no eihän siitä vielä mitään oikeesti tule, mutta jännä miten noinkin pieni haluaa yrittää :)
yöt tasoittuneet, ja pikkuhiljaa alettu siedättää taas kaupan maitoon ja nyt ilmeisesti oikealla määrällä kun ei ummetus ole ainakaan vielä iskenyt. muutoinkin syömisen suhteen taas menee hyvin, kun taas hiukan vaihdeltiin tarjottavia.

muutoin ei mitään ihmeempiä kuulu, tasaista arkea. mutta erittäin onnellista :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Flower!!! :heart: ja koko perhe :)

Meillä tällä hetkellä jotain "varhaisuhmaa". Onkos muilla? Joka ikinen kerta kun ei saa mitä haluaa/ kielletään tekemästä rupee huutaan täysillä. Ekaks kun kieltää, jatkaa kahta kauheemmin ja tosiaan kun menee hakeen pois, rupee kiljuun. Heittäytyy jopa maahan huutaan.. Meillä siis tällä hetkellä itketään lähes suurin osa päivästä :/ Kurjaa.. Mut kaikenlaisia vaiheita sitä on käytävä läpi.. Esikolla en muista yhtään tällasta.

Noh ei kai muuta :)

Mukavaa päivää kaikille!
 
Nannahin hienon kakun kuvan julkaisun jälkeen ei ehkä pitäisi omaani julkaista, mutta teen sen silti, koska haluan julistaa koko maailmalle, että tässä on elämäni ensimmäinen kakku, jonka olen itse tehnyt kokonaan. Kakku sai makunsa puolesta kehujakin :D
Halusin kuvan sankarista ja kakusta ennen kakun leikkaamista ja miten kävi... Pikku-herra lättäsi käden kermavaahtoreunaan ja heti perään pöytäliinaan :LOL:



Onnea Flower :heart: Itsekin usein huomaan haaveilevani vauvasta. Tosin en siitä raskauden loppuajasta, mikä taas muistui äsken mieleen kun ystäväni oli kylässä ison mahansa sekä tahtoikäisen kummityttöni kanssa huh...

Kaarja meillä on samanlaista mielenilmaisua ajoittain alkanut esiintyä. Se on jotenkin niin hauskaa, mutta eihän sille voi sentäs nauraa, ainakaan ihan joka kerta ;) Tosin ei meillä poika itke juuri koskaan. Sellaista tavaroiden repimistä ja hyvin teatraalista maahan heittäytymistä. Joskus jopa katsoo hieman sivusilmällä maassa makoillessa, että huomaanko!

Meillä kans on tärkeää viedä tai minun sylistä pudottaa vaippa roskiin. Minun pikku-apuri!

Pari päivää sitten poika nousi karhukävelyasennosta seisomaan ja otti muutaman askeleen, ensimmäistä kertaa niin, ettei kukaan ollut vastassa. Eilen ja tänään myös muutamia itsenäisiä askeleita. Mun puolesta ei tarttis oppia käveleen ennen meidän ah niin ihanaa Kreikan matkaa, joka on toukokuun alussa. Saas nähdä...

Pottaa ei meillä ole otettu edes esille vielä. En jotenkin koe sitä vielä ajankohtaiseksi. Uskon, että hyvin ehtii myöhemminkin.

Syöminen on ollut välillä ei niin innostavaa ku tähän saakka. Meillä poika on suorastaan kuin linnunpoikanen avannut suuta siitä saakka kun kiinteät aloitettiin. Nyt voi mennä parikin päivää, ettei oikein mikään ateria maistu. Ensin vähän huolestuin, mutta tämäkin taitaa olla normaali vaihe. Kuitenkin joka päivä syö, mutta joinakin päivinä 1/3 normaali määrästä. Vettä juo nokkamukista hyvin, maidon juonti on nokkamukista sekä lasista kovin vähäistä, mutta ai että kun maidon laittaa tuttipulloon niin mmm mmm-ääntelyn saattamana hurahtaa pari desiä. Ja just kun toivoin, ettei siihen pulloon siirryttäis ollenkaan! Imetän vielä 1-2/vrk.

Pääsiäisen jälkeen ajattelin ottaa tehokuurin omaan syömiseen, ennen ulkomaanmatkaa sellainen kuukauden herkkulakko. Olen hyvin tyytyväinen tosin -6 kg ennen odotusta painooni, mutta herkkuja tulee syötyä liikaa.

1v. neuvolassa laitettiin vain 2 rokotetta ja se kolmas laitetaan kuukauden kuluttua. Joillekin oli laitettu kerralla kaikki 3. Miksihän näin?! Ei meidän nlatäti perustellut miksi vaan 2. Taas sitten pitää mennä sinne. Musta tuntuu, että meillä on ne nlakäynnit aina sellaisina päivinä ku ois jotain kivempaakin tekemistä.

Mitä aiotte pääsiäisenä? Me lähdetään pojan kanssa kaksistaan lentokoneella Hkiin, hui mua jännittää se jo nyt!

Ihanaa päivää kaikille :wave:
 
Flower: ONNEA, ihania uutisia :)!

Meillä myös uhmaa, neuvolassa sanottiin että voi alkaa jo 1-vuotiaana joillakin lapsilla. Tosin en tiedä johtuuko siitä vaiko kulmahampaista, joita on tulossa kerralla kolme kappaletta! :/

Kenkäkaupassa käytiin tänään ja eccon ensiaskel kenkää suosittelivat, noin 60 euroa on hinta. Meillä myös vuorellinen kumisaapas villasukan kanssa ollut käytössä puistoillessa ja sitten ihan tossuilla mennyt vielä kun ei tuon talvikengän kanssa suostu kävellä. Muuten tyttö on todella reipas kävelijä. Kävelee puistomatkankin melkeen kokonaan (vajaa kilometri) eli mielestäni tosi hyvin. Onhan se hidasta ja paljon tutkitaan, kannan suurempien kuralätäkköjen yli jne. mutta hienosti jaksaa ja sen ansiosta nukkuu päiväunetkin paremmin.

Nyt on jo monta päivää nukuttu vain yhdet unet, helpottaa ihmeesti arkea :)

Mutta siellä se neiti kuulostaa heräilevän, joten...
 
Eiks mekin voitaisi järkätä jokin maalismussukoiden tapaaminen :D
Nää uutiset mitä täältä aina lukee, ei tee hyvää sille että päässä muhii ajatus vielä vauvasta :) Vaikka realiteetit nyt pukkaa siihen suuntaan että töihin tai kouluun välillä..
 
Kaana: ilmeisesti neuvolan virallinen suositus on, että 1v neuvolassa otettaisiin kaikki kolme rokotetta yhtäaikaa. Meillä neuvolantäti kuitenkin antoi ymmärtää, että olisi hyvä ottaa ne kahdessa erässä ikävien vaikutusten välttämiseksi. Painotti kuitenkin, että virallinen linja on, että kaikki yhtäaikaa. Onhan noita tuhkarokkotapauksia ollut. Me nyt ei olla muutenkaan mihinkään ulkomaille lähdössä, joten mitään hoppua ei ole. Ollaan menossa maanantaina, jos uutta pöpöä ei saada.

Mä olen tykännyt paljon Superfitin kengistä, mukaanlukien ensiaskelkengistä. Meillä kun molemmilla lapsilla on aikas rintavat jalat, niin ovat vähän väljempää mallia. Yllättäen likalle käykin esikoisen kengät, kokoa 22! Käytiin kenkäkaupassa ja myyjä oli sitä mieltä, ettei pienempiä kannata ostaa. Siellä olisi ollut niin ihanat violettiset haalariin sopivat, mutta ehkä nyt ei kannata ostaa, kun kerran sopivan kokoiset on, vaikkakaan ei väriltään niin sopivat.:LOL:

Onnea flower again vauvauutisista!!!:flower: Ihanaa, kun voi vilpittömästi onnitella ilman mitään kateuden tunteita. Me ollaan tyytyväisiä kahteen lapseen. Mutta siis ihanaa, että vauvautumisia tulee tännekin!

Salla07: kiva olisi järjestää tapaaminen. Kuinkahan kaukana me vain asutaan toisistamme. Toisaalta nyt kun päiväimetyksiäkään ei enää ole, niin voisin ainakin teoriassa päästä paremmin liikkeelle.

Me oltiin tänään järkätty lastenhoitaja (mun äiti) avuksi ja varattu miehen kanssa pöytä ravintolasta lounasaikaan. Tarkoitus oli käydä samalla shoppailemassa Miinusviiruspäivillä. No, esikoisen yskä äityi yöllä tosi pahaksi ja sitten nousi kuume uudelleen.:'( Ei kun kiltisti varaamaan Mehiläisestä aikaa ja yhteinen aika miehen kanssa peruuntui. Kova pettymys. Ei olla oltu yli vuoteen missään kahdestaan.:(
 
Mäkin voisin olla mukana tapaamisessa, jos vaan vähänkään inhimillisen matkan päässä =) Taidetaan tosiaan aika kaukana toisistamme kaikki asustella..

"Kivaa" (tai kivaa ja kivaa...) että muillakin uhmaa, mut et on ehkä sit ihan normaalia. (?)
 
heippa vaan kaikille :wave:
enpä oo ehtiny pahemmin lueskelemaan täällä,meidän neiti kun lähti kävelemään reilu 10kk ikäisenä. kiipee joka paikkaan ja muutenki suuna päänä kaikkialla :rolleyes:
pientä uhmaa täälläkin havaittavissa!! varsinki jos jotain kiellettyä kädessä ja otan sen pois.
kengät ei oo ensiaskelkenkiä ollenkaan. kuomilla opetteli kävelemän.
samaa ruokaa on syöny jo pidemmän aikaa ja lehmänmaitoakin juonu pari kuukautta.
rokotus sain valita laitetaanko MPR nyt vai parin kuukauden päästä,laitatin kaikki kolme samalla huudolla
pääsiäisenä on mun kaverin häät,eli reissussa ollaan
pottaan vasta tutustutaan, annan omalla painolla oppia sinne tekemään. niin oon muidenkin lasten kans tehny...
plussa täälläki pärähti testiin alkuviikosta :D joulukuun alkuun ajoittuu LA
ja tälläkään kertaa en aio naamakirjassa sitä kuuluttaa!
 
kiitos onnitteluista :) onnea tämä onkin ..... eikä kauhistuta loppuajan vaivat, ne on niin äkkiä unholassa kuitenkin...

tombatar oi kauheesti onnea sullekkin :wave: ihkuu :)

ja mua (flower again) ei näy odotuksen suhteen palstoilla, saati naamakirjassa sen suhteen... mä luulen että tämä yksi palsta teidän kanssa riittää.... ei aika riittäisi millään päivittämään kahdelle palstalle kuulumisia, kun tässä kuitenkin liki 10 tunnin työpäiviä painaa.... huhhuh...
lähipiiri ja muutama kaveri tietää jo raskaudesta, ja uskon että sana leviääkin äkkiä :) mutta ei sitä vielä nyt mihinkään naamaan laita... ehkä sitten ekan ultran kuvan voi laitella taas.

uhma on juu... mutta mä en kiinnitä mitään huomioo. silleen menee parhaiten ohi. jos ei suostu syömään kiukutellessa ni sitten on ilman seuraavaan ateriaan saakka. jo on alkanu maistumaan ;)

rokotukset kaikki kolme laitettiin kerralla, seuraavana päivänä oli tosi huonolla tuulella, mutta muita oireita ei ole tullu.

kohta saunaan ja herkuttelemaan, onhan sentään mullakin karkkipäivä :D
 
Viimeksi muokattu:
V oppi kiipeämään viimeviikolla sohvalle. Ja heti perään hyppimään siellä.. Ei uskalla yhtään jättää yksin, 1vllä ei oo nyt niin paljoa vielä varmasti järkeä että tajuaisi kamalasti että niin ei saa tehdä.

Ja kesä tulee, pari viikkoa ja mies lähtee ekalle viikon työreissulle. Hurjaa olla viikko yksin näiden kanssa, taidan kyllä huudella mummolapaikkaa isommille yhdeksi yöksi vaikka :D
 
Viimeksi muokattu:
Tombatar Onnea kovasti ja kiva kun pitkästä aikaa kirjoittelit :wave:

Tikrulainen Voi surku miten huono tuuri kävi. "Onneksi" kuitenkin peruuntumisen syy oli kovin inhimillinen. Joku muu syy ois voinut ärsyttää paljon enemmän. Toivottavasti pääsette pian syömään tai muuten vaan humputteleen. Me ei miehen kanssa olla juurikaan vietetty kaksistaan aikaa, hetkinen kun oikein mietin niin syömässä ollaan käyty kerran ja kaverin häissä muutama tunti sekä pari tuntia pikkujouluissa joista minä lähdin pojan luo kotiin. Siinäpä ne kerrat tais olla :O Meillä ei lapsi ole koskaan ollut yötä ilman minua tai isäänsä. Kumpikaan ei raskisi vielä. Toki ollaan jompi kumpi käyty jossain ilman lasta, yöreissussakin. Minulle on paljon luontevampaa olla lapsen kanssa kuin ilman. En kaipaa sellaista aikaa olla ilman lasta, jota jotkut kutsuvat omaksi ajaksi. Tietysti menen ihan tyytyväisenä vaikka kampaajalle (jee tiistaina) tai hierontaan (jee olin eilen) tms. mutta paikat joihin voin mennä lapsen kanssa niin menen varmasti hän mukana ennemmin kuin ilman. Niin Tikrulainen tämä ei ollut siis mitenkään sulle tarkoitettu paasaus, kunhan pohdin tässä omaa tilannettani :D

Rokotukset ei aiheuttanut mitään oireita ennen viime yötä. Nlatäti onneksi muisti sanoa, että nyt voi tulla viikon viiveellä kuume ja nyt se tuli. Poika ei ole muuten lainkaan sairas ja syömättömyyttä lukuunottamatta normaali. Tänään on mennyt pieni purkki hedelmäsosetta, pieni pala leipää ja maitoa. Siinä koko päivän syömiset. Aika vähällä on mennyt. Jospa jo huomenna maistuis.

Tapaaminen on teoriassa ihan kiva idea, mutta veikkaan välimatkan koituvan ongelmaksi. Täällä oli kuitenkin pari Oulustakin, joten mehän voitais tavata kyllä! Tai voitte tietysti kaikki tulla tänne, meillähän on remonttikin valmis ja kaksi uutta huonetta :LOL:

Heh tuo naamakirja juttu tai siis se ilmaisu. Minähän en ole lainkaan siellä naamakirjassa niin ei oo kuulkaas kauan ku älysin, että kaverini puhuessa naamakirjasta hän tarkoitti fb:a :LOL: Hiljaa sisäistä naurua itselleni nauroin juu..

Tekis mieli keksiä jokin aprillipila, mutta en kertakaikkiaan nyt keksi mitään!
 
Huomenta!

Onnittelut raskautuneille!!!!

Rokotuksista saatiin kaksi ja kolmas otetaan 1,5v neuvolassa.

Uhma pahenee pahenemistaan...

Tintti: Ei kai kukaan nyt kirjoittelisi useilla eri nimimerkeillä???? Olisi minusta jo hieman outoa! Siinä taitaisi olla jo pahempikin palsta-addikti tai monipersoona jos ei yksi tunnus riitä... :LOL:

Oma palstailu on jäänyt täällä vähemmälle mutta joskus tulee käytyä lukemassa mitä tänne kuuluu. Vähentynyt on selvästi kirjoittelu mutta työelämään palaaminen, arki, uudet vauvat jne veroittaa aikaa varmasti joka suunnassa. Toisaalta tämä ketju oli myös ehkä riitaisin ikinä mihin olen törmännyt... Muttei ehkä kuitenkaan viimeinen samaa sorttia :popcorn:

Taaperopalstasta täällä oli teillä puhetta niin toivottavasti saatte jatkettua sellaista sillä mukava se on jakaa niitä myöhäisempiäkin juttuja omien aikataulujen mukaan! Itse ainakin koen tuon täältä alkaneen toisen palstan sellaiseksi, että kirjoitetaan siellä vielä varmaan rippijuhlien tarjoiluistakin :D
 
Voi surku minun pienellä vauvalla oli tänään aamulla 40 astetta kuumetta. Käytännössä ei ole vielä noussut yöuniltaan, vaikka hereillä on välissä ollut. Paaaaljon on tissiä mussuttanut ja annan nukkua hänen vaan. Tekisi mieli vaippa vaihtaa, mutta kun herää edes vähän niin sitten.

Annoin Panadolia ja kuume laski, mutta kovin on uupunut pikkuinen nyt. Vähän meinasi jo alkaa huolestuttaa, mutta uskon olevan normaalia rokotuksen aiheuttamaa kuumetta. En siis odota, että tämän päivän ruokailusaldo olisi eilistä parempi, mutta riittänee jos juo paljon. Yllätyin kyllä kuinka voimakas reaktio nyt tuli rokotuksista. Tosin kuulin, että nämä 1v. annettavat rokotteet saattavat aiheuttaa enemmän oireita ku aiemmin annetut. Meillä todellakin näin kävi.

Tintti ilmoittelepa sitten kun tulet niin voitas nähdä!
 
Heippa!

Te olette valtavan ahkeria kirjoittelemaan, minä oon laiskamato :ashamed:

1v. bileet juhlittu ja sankari jo nukkuu, meni väsymys yli.
Muuten hyvin Assin kanssa menee.

Onnea Flower ja tombatar!!! :heart: :heart:
Ihania uutisia! Vauvakuume on mulla vaihtelevaa, välillä tahtoisin ja välillä en. Lähinnä tuo keskenmeno
pysäytti. Sellaista en enää halua. Mutta vilpittömästi olen kaikkien vauvuutisista onnellinen!


Uhmaa kai meilläkin, tai Assi on ollut aina kovin jääräpäinen joten en ole varma onko uhmaa vai perusluonnetta.

Palailen joku kaunis kerta paremmalla aikaa... Nyt siivoamaan tää kauhea sotku minkä iso määrä lapsivieraita sai aikaan :cool:
 
niin se meidän taaperoiden kuu vaihtui huhtikuuksi. äkkiä meni odotusaika ja eka vuosi. mä päätin etten jatka juttua enää taaperopuolelle. kattoo sitten kun tilanne joskus on toinen ja aikaa enempi. oikein oikein mukavia hetkiä ipanoidenne kanssa, ja toivotaan monta monta lisää kaikille =) tiedä sitten jos jossain törmätään myöhemmin :)

nyt keskityn olennaisiin ja tärkeimpiin, ja jotenkin tuntui siltäkin et mitä mä enää jatkaisin kun ei tässä mitään suunnattoman ihmeellisiä enää tapahdu, verrattuna tähän astiseen, kun kehitystahti on niin hurjan kova ollut mitä vuoteen mahtuu...elämää jatketaan ja on sitä elämää ilman palstaakin, nimenomaan ELÄMÄÄ :heart:

Flower again ja typy 1v ja pian 1kk
 
Hei taas pitkästä aikaa! Tuntuu että aina vaan harvemmin ja harvemmin ehtii tänne palstalle nykyään. Kaikki teidän kirjoitukset kuitenkin luen jossakin välissä ja kiva täällä on aina käväistä :)

Kaanan pojalle pikaista paranemista! Ja toivottavasti Tintin perheessä ei oksentelu tarttunut muille perheenjäsenille! On aina niin inhottavaa kun pieni sairastaa. :(

Onnea FA:lle ja Tombattarelle! Niin ja FA, ikävää että lopetat palstailun, mutta ymmärrettävää myös. Kaikkea hyvää jatkoon! :)

Itsellä ei vauvakuumetta ole tällä hetkellä minkäänlaista. Pieni häivähdys ehkä kävi kun laitoin pojan vauvakamppeita uuteen paikkaan talteen, mutta meni ohi samantien. 1-vuotisneuvolassakin terkkari kyseli joko on vauvakuumetta ja kun sanoin ettei ole, kysyi onko miehellä. Kun sanoin ettei, hän totesi että kyllä se kohta tulee. Minua hieman oudoksuttaa että jotenkin tunnutaan oletettavan että toisen lapsen haluaa pian ensimmäisen jälkeen. En tiedä haluanko enää edes lisää lapsia tai jos haluan, niin milloin. En ainakaan juuri nyt. Kai yksilapsinenkin perhe voi olla ihan hyvä ja ehjä. No, luulen kyllä että se vauvakuume vielä iskee, mutta luultavasti vasta sitten kun tuo poika on vähän isompi. Katsotaan nyt :)

Minä voisin ainakin osallistua Oulun tapaamiseen ;) Vaikka en kyllä ole koskaan missään "sokkotreffeillä" ollut ja varmaan jännittäisi ihan hulluna, mutta lupaan silti saapua paikalle jos muitakin olisi tulossa. :D

Meilläkin jonkinlaista uhmaa kai havaittavissa. Tai sitten meilläkin vain kuuluu perusluonteeseen, kuten Tiinellin Assilla :) Kovin on vahva tahto pojalla. Mutta viime aikoina on erityisesti väsyneenä kiukustuessaan alkanut mennä lattialle vatsalleen huutamaan ja potkimaan jaloillaan. Huvittavaa, välillä meinaa pokka pettää, mutta pidän naaman peruslukemilla enkä kiinnitä liikaa huomiota koko hommaan. Aika pian on noin ohi mennyt.

Yritin vaihtaa pojan päivärytmiä yksiin päikkäreihin, kun vaikutti että saattaisi toimia. Muutaman päivän toimikin, kunnes eräänä aamupäivänä poika oli todella väsynyt, ehti ihan itkemään alkaa, kun en itse tajunnut että olisi niin aikaisin niin väsynyt. Nyt on sitten taas nukkunut kahdet päiväunet päivässä. Tuntuu kuitenkin sitten sopivan vielä paremmin pojalle. Hyvä näin ja katsotaan taas myöhemmin sitä toisten poisjättämistä.

Mitähän meille muuta.. 1-vuotissyntymäpäivät meni loistavasti, viikko sitten ja mukavaa oli, niin pojalla, vanhemmilla kuin vieraillakin. Lahjat olivat erinomaisia, ei mitään turhaa tai ylimääräistä. Järjestelyt sujuivat rennosti ja kaikin puolin jäi hyvä mieli juhlista.

Poika on myös viime aikoina alkanut "kalittamaan". Näin me kutsutaan "kieltä" jota poika puhuu.. kuulostaa kutakuinkin tältä: "kalikaliklaaklaa kaaka kaaka kak kak". On siis k-kirjaimen oppinut :D Muunkinlaista hassua "puhetta" on alkanut olla, aiemmin siis jutteli vain joitakin tavuja tai äänteitä. On se kyllä hauskan näköinen kun kävelee pitkin kotia ja kalittaa puhua. Oikeita sanoja ei tule vielä yhtään. Mutta ymmärtää aivan valtavasti! Tämä äiti harva se päivä aliarvioi tuon pienen ymmärrystä... Saatan usein sanoa vitsillä jotain, jota en kuvittele pojan ymmärtävän, "Teepä sitä ja tätä" ja poika tekee! On se ihana :heart: :)

Hmmh, nyt pitää taas joutua. Ihanaa viikkoa ja pääsiäistä kaikille!
 
Poika nousi eilen klo 14 maissa ja oli kuin vieteri pystyssä samantien, oma iloinen itsensä. Kuume kuitenkin jatkuu, tänäänkin oli 40 aamulla ja tasaisesti 38 reilu ollut koko päivän. Neuvolaan soitin ja jos vielä keskiviikkona on kuumetta aamulla niin sitten käytän varalta lääkärissä, vaikka ei muuta oiretta olisikaan, kuten ei nytkään ole. Voi olla, ettei meidän Hkin reissusta tule torstaina totta, mutta sen kestän mainiosti jos kyse on lapsen hyvinvoinnista. Jos tämä on MPR-rokotteesta niin kylläpä ärhäkän kuumeen pisti.

FA mitä se siellä nyt höpöttää ;) Ihan hyvin voit joskus kirjoitella taaperopuolellekin kuulumisia, höppänä, alkaa nyt julistaa jotain lopettamista! Sitäpaitsi mulla ainakin on elämää ihan samalla tavalla kirjoitanko/luenko tätä palstaa vai en :LOL: Luen lähes päivittäin paljon turhempiakin juttuja netistä. No niin no älä sitten kirjoita enää ikinä jos niin kerran tahot :D

Mountain meillä myös alkanut kova juttelu ja käsillä osoittelu. On vaan tyyliin ön ön yy yy ny ny mm mm ja sitten katsoo mua sillain eikö niin äiti ja osoittaa johonkin missä on sata tavaraa ja asiaa. Yritän siinä sitten olla joo kyllä näin on :heart: Usein ei siis hajuakaan mitä haluaa sanoa. Kaikki isot autot ja imurit saa aikaan suuren reaktion, johon kuuluu kädet nyrkkiin, vartalon jäykistämistä ja aika totinen ilme, naama vähän punaisena ja lisäksi sellainen kunnon voima äänne. Se on super hauska ja naurattaa kaikkia :D Eipä jää epäselväksi oliko ko. juttu pojan mielestä mahtava! Lumitraktori oli mahtavin.

Joo Mountain ei mullakaan hirveesti ole tapana sokkotreffailla, mutta mehän voidaan tavata Oulussa ja kaikki vaan hiljaa tuijottaa toisiamme toivoen, että kehtais jo sanoa moikat ja häipyä :LOL: Ketä muita oli edes Oulusta, oliko muita edes?! Tintin tiedän käyvän joskus täällä ja samoin LD. Josko Tintti elokuussa tulee niin sitten viimeistään voisi tavata.

Huomenna kampaajalle jippii. Toivottavasti kuume olisi huomenna jo laskenut. Onneksi pikkuinen saa nukuttua hyvin ja näin on äitilläkin huoli pienempi.
 
Minä mielelläni kirjoittelen tänne ja sinne taaperopuolellekin, mutta kun en muka ehdi...
Kai ne on nuo hepat mitkä vie kaiken ajan ja energian. Heppoja on nyt 10kpl.

Sitten musta tuntuu etten osaa kirjoittaa mitään mielenkiintoista, minä kun en ymmärrä mistään tuotemerkkien/haalareiden yms. vertailusta mitään. Jotenkin välillä tuntuu että oon ihan lapsellinen enkä sovi ollenkaan 3-kymppisen muottiin, ei kiinnosta sisustaminenkaan tai astiat jne. :LOL:

Vaikka mun täytyy sanoa että hasukoja persoonia tännekin kirjoittelee. Kuitenkin ehkä enemmän saa ihmisestä kuvaa esim. fb:n puolella kun siellä ollaan omalla persoonalla. Mä en tätä virtuaalimaailmaakaan osaa.

Luulen että tombatar on lähinnä mun ajatusmaailmaa, onhan meillä jo yhteinen harrastus ja intohimokin, hevoset. Sitten ehkä lapsenhoitotyyli on samaa luokkaa kun meillä. =)
 

Yhteistyössä