~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *~Huhtikuussa -08* ~ ~ ~

Ketju meille, jotka jaoimme raskausfiiliksiämme Maalismasut 2008 -ketjuissa!


Nyytit pehmeät syleihimme annettiin,
ne vauvalta tuoksuvat, ovat lämpimät niin.
Ne itsekin varmaan tietävät sen,
ett sulattavat jokaisen sydämen.
Hiustupsusta pieniin varpaisiin
ne ovat ihanat, ihanat niin!
Hyvin teimme, minkä teimme,
haikaroilta nyytit veimme!






24.1.2008
BiaBia ja poika / rv 34+1 / 2515g / 42,5cm / pipo 32,5cm

31.1.2008
Korven tyttö sekä Alma ja Bertta / rv 35+3 / 2345g 46,5 cm / 1760g 44,5cm

1.2.2008
Me6 ja tyttö / rv 32+5 / 2250g / 46,5 cm

8.2.2008
Ippu ja Ansku / rv 34+4 / 2870g / 48cm / pipo 32,3cm

9.2.2008
riksu82 ja Amanda / rv 35+4 / 2260g / 45cm / pipo 33 cm

16.2.2008
härkäneito ja tyttö rv 37+0 / 2540g / 46,5cm / pipo 33,5cm

19.2.2008
Hexodus ja poika / rv 37+6 / 3600g / 50cm / pipo 37cm

23.2.2008
Misupai ja Siiri / rv 39+0 / 3084g / 51cm

27.2.2008
oonaliina ja poika / rv 37+0 / 3850g / 52cm / pipo 35cm
Ninnukka02 ja poika / rv 39+4 / 3550g / 50 cm / pipo 34cm

1.3.2008
Jade80 ja Julius / rv39+3 / 4115g / 50cm / pipo 36,5cm
leenuski ja poika / 38+6 / 3060g / 48cm / pipo 34,5cm

4.3.2008
Tansuli ja Joona / rv 40+1 / 4400g / 56cm / pipo 36,5cm

5.3.2008
zuku ja tyttö / rv 40+6 / 3490g / 49cm / pipo 35cm
hope08 ja poika / rv 38+5 / 4080g / 52cm / pipo 35cm
Valvatti sekä poika ja tyttö / rv 38+1 / 2800g / 2600g / 49 cm

6.3.2008
muumi82 ja poika / rv 41+2 / 4170g / 52 cm / pipo 35cm

7.3.2008
Jennah ja tyttö / rv 40+1 / 2950g / 48 cm / pipo 36cm
maria-86 ja tyttö / rv 41+0 / 3780g / 51cm / pipo 37cm
Mamma Muu ja tyttö / rv 38+2 / 4000g / 51cm / pipo 35cm

8.3.2008
Rhea ja poika / rv 39+4 / 3190g / 48,5cm / pipo 34cm

9.3.2008
äityliini83 ja poika / rv 39+5 / 3960g / 53cm / pipo ??cm

10.3.2008
mrs fox ja Nuppelo / rv 38+6 / 3100g / 49cm / pipo 34,5cm
KettuRepussa ja Lilja / rv 39+0 / 3495g / 49cm / pipo 37cm

11.3.2008
skog ja tyttö / rv 42+1 / 3870g / 53cm / pipo 33,5cm
äiti lokakuu ja poika rv 37+5 / 3910g / 51cm / pipo 36cm

12.3.2008
enne ja Leo / rv 40+6 / 3540g / 50cm / pipo 37,5cm
LapsetOvatElämäni ja poika / rv ?? / 4010g / 51cm / pipo 37cm

14.3.2008
Heidi1985 ja poika / rv 41+0 /4175g / 52cm / pipo 38cm

15.3.2008
tutteli78 ja poika / rv ?? / 3685g / 51cm / pipo 36cm
Kellukka ja poika / rv 38+2 / 3470g / 51cm / 35cm
Marmeladi ja poju / rv 41+4 / 4140g / 53cm / pipo 35,5cm

16.3.2008
funny ja poika / rv 40+3 / 3500g / 50cm / pipo 35 cm

17.3.2008
Oikukas ja Leevi / rv 40+4 / 3480g / 49cm / pipo ??cm
LauraN ja tyttö / rv 41+0 / 3432g / 52cm / pipo 35cm
mamma-miia ja tyttö / rv 38+2 / 3465g / 50cm / pipo 35,5cm

18.3.2008
pikkuvaemo ja poika / rv 39+1 / 3790g / 52cm / pipo 35,5cm

20.3.2008
kleopatra ja poika / rv 38+3 / 2920g / 49cm / pipo 33,5cm
Helmi35 ja tyttö / rv 39+0 / 2850g / 48cm / pipo 34cm
mama-L ja tyttö / rv 41+0 / 3440g / 49cm / pipo 34cm
Leijonanmorsian ja poika / rv 41+3 / 3070g / 50cm / pipo 33cm

21.3.2008
saini81 ja Elias / rv 40+0 / 3210g / 48cm / pipo 34cm

22.3.2008
suvitus ja poika / rv 41+0 / 3760g / 51cm / 36cm
PJM ja tyttö / rv39+6 / 3300g / 50cm / pipo 36cm

23.3.2008
Amalia- ja tyttö / rv 39+6 / 3650g / 51 cm / pipo 35cm

25.3.2008
taaperotx3 ja poika / rv 42+1 / 4800g / 52cm / pipo 36cm
Tyrannosaurus ja poika / rv 40+5 / 3825g / 50cm / pipo 36cm
mantsukka ja tyttö / rv 40+1 / 4840g / 53cm / 37cm

26.3.2008
Bellona ja tyttö / rv 39+6 / 2864g / 48cm / pipo 32cm

27.3.2008
Ninni78 ja Lina / rv 41+4 / 4800g / 53cm / pipo 37cm
margit ja tyttö / rv 40+1 / 3830g / 52cm / pipo 36,5cm

30.3.2008
pimmi84 ja tyttö / rv 40+4 / 3780g / 51cm / pipo 34cm
Sienna ja poika / rv 42+0 / 3465g / 47cm / pipo 33,5 cm
piutsuli ja tyttö / rv ?? / 4560g / 54cm / pipo 36cm

4.4.2008
pitkäkoipi ja tyttö / rv 40+5 / 4310g / 52cm / pipo 34,5cm

6.4.2008
Riinu ja tyttö / rv 42+0 / 3740g / 53cm / pipo ??cm

9.4.2008
ootus82 ja poika / rv 42+2 / 3040g / 50cm / pipo 34,5cm

11.4.2008
Piitsi82 ja tyttö / rv 41+6 / 4488g / 53cm / pipo 38,5cm
ootus82 ja poika / rv 42+2 / 3040g / 50cm / pipo 34,5cm

12.4.2008
angel08 ja tyttö / rv 41+6 / 4010g / 54cm / pipo 38,5cm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~~AIEMMAT KESKUSTELUMME~~

Helmi- ja maaliskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t977759

 
Kiitos Ippu uudesta pinosta :hug:

Tää kävi turinoimassa vielä vanhaan, kun en tätä vielä hokannut, tässäpä teksti tännekin:


Aurinkoista alkuviikkoa täältäkin :wave:

Ja hirmuisesti taas onnitteluja kaikille vauvaantuneille!!! :flower: Erityisesti Ninnille, kärvistelit jo niin pitkään :hug: Onnea pörrötukkaisesta rinsrenssasta :heart:

Täällä kaikki hyvästi ja rauha maassa! Eilinen meni aika hektisissä merkeissä vanhemmilla, poitsulla aika leppoisasti - oli nääs ristiäiset :heart: Nimeksi tuli se aiemmin mainitsemani "työnimi" ja juhlat meni hyvin. Päivänsankari veteli sikeitä koko kastamisen ajan ja vielä juhlissakin nukkui välillä silmiään availlen, vaikka kiersikin sylistä syliin. (Tankkaus osui siis kohdalleen ;) eikä meidän pelkäämää kirkon akustiikan kokeilua tullutkaan)
Kauheesti tuli lahjoja, vaatetta hirmuinen pino, valokuvakehystä, albumia, lusikkaa, peitto ja tyynykin ja pehmoleluja etc.

Tänään nukuttiin taas 10:een, joten samassa rytmissä näköjään ollaan kesäajasta huolimatta..

Nyt pitäis alkaa raivaamaan pöytiä, kun joka paikassa näyttää olevan tavaraa (ja syötävää), kastejuhlat oli kirkolla, mut pitihän ne jäljellejääneet kamat tuoda takaisin kotiinkin.... *huoh*
Hyvät ja huonot puolet tossa kirkolla juhlimisessa; paremmin mahtuu sinne, astiat ja kaikki valmiina, ei tarvii siivoo/järkkää tiloja kotona, mut sitten toi roudailu onkin aika kiitettävää... Voileipä- ja täytekakkuineen, kukkineen, juomineen ja kaikki muut jutut päälle. Mut suoriuduttiin siitä ehkä jopa kunnialla B)

Ei maar, nyt hommiin, on vaan lusmuiltu kundin kaa sohvalla koko päivä ja nyt hän onpi sängyssä päikkäreillä, joten nyt tarttis mamman tehdä jotain :D

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille :hug:

Hexodus ja "Taisto takatukka", huomenna 6 vkoa :heart:
 
Tutteli oli edellisessä pinossa kysellyt vauvan ummetuksen hoitamisesta.
Meillä vaivaa myös, johtuen kaiketi siitä rautavalmisteesta, ja ollaan hoidettu Levolacilla, sitähän kun saa antaa vauvallekin. Ollaan annettu 2,5 ml kerrallaan, ja yleensä se yksi annos pitää röörit auki pari-kolme päivää.
Toisethan sanoo että on ok jos vauva ei kakkaa vaikka viikkoonkin, mutta meillä tyttö kyllä alkaa kitkuamaan jo, jos on yksikin kakaton päivä jääny väliin, ja silloin saa kyllä jo toisen oloa helpottaa, ettei suotta toisen tarvitse masu pipinä olla! :'(

Kastelahjoista en hoksannut itse kertoakaan, hyvä kun Hexodus muistutit kertomalla omistanne! =)
Ansku sai siis pehmolelun, bodyn, vaippakakun, kummikehyksen, soittorasiakuution/säilytysrasian (jossa myös valokuville paikat kaikilla neljällä sivulla), korurasian (joka myös soi kun kansi avataan), kakkulapion, sekä ikonin & lampukan.
Muut oli oikein kivoja lahjoja, mutta minä kiittämätön olen tosi ihmeissäni tuon ikonin kanssa.. kun eihän me olla ortodokseja!! Ja luterilaisinakin melkoisia "tapauskovaisia".. :( Luterilaisuuskin täällä meidän kotona näkyy tasan vihkiraamattuna hyllyssä. Miehen mummo siis toi tuon ikonin ja lampukan, hän on ortodoksi. Ja katseli jo seiniltämme paikkaa ikonille, että tuossa olohuoneen nurkassa olisi hyvä paikka. No apua kun en minä tahdo sellaista seinälleni!! Siis hurjan pinnallinen ajatuskin, mutta kun tykkään tosi simppelistä ja minimalistisesta sisustuksesta, niin se kultakruusailtu kehys ja lampukka ei kerta kaikkiaan sovi tyyliin.. oikein mihinkään huoneeseen. Samalla nolona, että miten sitä ilkeääkin miettiä sisustusta, kun on kyse uskonnollisesta asiasta ja esineestä. Mutta toisaalta; kun ei me tosiaan olla kyseisen uskonnon edustajia. Se ei tunnu oikein sopivaltakaan siis. Toisaalta taas ikoni on IKONI, ei sitä mihinkään varastoonkaan voi viedä! :eek: Tässäpä siis mammoille mietittävää, mitä myö sillä oikein tehdään?! Enne varsinkin, sinä etkös ole kertonut olevasi ortodoksi? Sinun mielipide kiinnostaa siis erityisesti! Ja onko teillä kotona ikoni?

Ippu :heart: Annika 7vkoa +
 
Tulenpas korkkaan tän uudenkin pinon pikaseen kun neiti nukkuu.

Meillä on arki alkanut pyörimään hienosti, vauva vaan syö ja nukkuu, seurustelut on nyt ajoittunut aamuyöhön, n. klo 04-06 hän ei malttais nukkua vaan tapittaa mua ihanilla silmillään :heart: :heart: . Täällä on koko perhe aivan haltioissaan ja niin rakastunut uuteen perheenjäseneen kuin vain voi olla :heart: :heart: Mulla on maitokin alkanut vihdoin nouseen kunnolla, ostin eilen sähköisen rintapumpun et sain purettua ne ihanat muhkurat rinnoista pois. Neiti on kyllä saanut nan:ia lisäksi kun sairaalassa sanoivat mulle et kannattaa antaa lisämaitoa vielä kunnes oma maito noussu kunnolla.

Ristiäispäivää ei olla vielä edes mietitty, nimi on jo valmiina ja toi Alexandra jää toiseksi nimeksi, etunimi pysyköön toistaiseksi salassa ;) mut on ruotsinkielinen kun meidän sukunimikin on ni pitäähän niiden yhteen sopia.

Voisin pikaisesti kertoa meiän synnytyksen kulusta jos jotakuta kiinnostaa...
Eli keskiviikkona 26.3 mulla oli aika äitiyspolille noin klo 09.30 ja siellä tehtiin ne rutiinijutut taas ennen lääkärillepääsyä, eli kävin verikokeissa ja sit käyrille noin puoleksi tunniksi. Sit pääsinkin jo lääkärille missä lääkäri ja kandi teki molemmat sisätutkimuksen jossa todettiin ettei mitään muutosta edelliseen kertaan ollu tapahtunu, eli kohdunsuu edelleen kahdelle sormelle auki ja kanavaa se 2,5 cm jäljellä :kieh: Mut onneks mulla oli se tosi mukava lääkäri joka oli ollu mulla joskus aiemminkin ja laittoi mut sitten osastolle käynnisteleen synnytystä. Osastolla mulle laitettiin cytoecia kohdun suulle 2 kertaa, ensin klo 11 ja toinen laitettiin klo 18. Kovemmat supistukset alkoivat seuraavana yönä noin klo 02, säännölisiksi ne muuttuivat klo 04 jolloin mut laitettiin taas käyrille, silloin vauvan sydänäänet olivat "monotomiset" (mitä lie tarkoittanut :ashamed: ) ja lääkäri määräs käyrille uudestaan klo 05. Ja kun ne äänet olivat sitten viideltäkin vielä monotomiset niin mut lähetettiin synnytyssaliin parempaan tarkkailuun, miehelle soitin klo 05.10 et nyt pitäis lähtee tuleen...

Synnärille siirryin sit n.klo 05.20, mies tuli siitä hetken päästä. Sitten alkoi kivut olla jo aika kovat, kätilö ehdotti ilokaasua ja sitä koitinkin mut kun osannu sitä oikeella hetkellä ottaa ni vaadin saada epiduraalin. Mutta koska kohdunsuu oli vielä niin epäkypsä niin päätettiin puhkaista kalvot ja se saikin ihmeitä tapahtumaan, kohdunkanava hävisi ja sitten tulikin anestesialääkäri laittaan epiduraalia. Sitäkin sitten ronkittiin ja ronkittiin kunnes mun oli pakko nousta istuun et saatiin paikalleen. Tämä ilmeisesti sen takia kun mulla tuli siinä vaiheessa supistukset jo 1-2 min. välein ja tosi kipeinä niin mun oli tosi vaikee pysyä paikoillaan. Epiduraali saatiin kuitenkin paikoilleen ja kello tais olla silloin jo 07.30 tai jopa enemmänkin. Ah sitä taivasta mikä avautui kun lääke alkoi vaikuttaan! Mut sit alkoikin jo ihan samantien kauhee paineen tunne pyllyssä ja jokanenhan tietää mitä se tarkoittaa =)

Kahdeksan aikaan sain luvan alkaa ponnistaan kun olin jo kokonaan avautunut ja kun yhteistyö sujui aivan täydellisesti kätilön kanssa niin meidän neiti näki päivänvalon torstaiaamuna 27.3.2008 klo 08.11. Ilman tikkejä, ilman repeämistäselvittiin ja alakerta on jo nyt kuin ennenkin, mitä nyt häpyluu on välillä kipeä, mutta noin yleisesti kaikki siellä onneksi kunnossa!

Kun neidiltä mitattiin happisaturaatio reilun tunnin ikäisenä oli se alle rajojen, alarajan kun heillä 95, hänellä lukema vaihteli 85 ja 93 välillä. Sitten kutsuttiin lastenlääkäri paikalle ja hän passitti vauvan keskolaan :'( Sinne mut sit jätettiin yksin kun mies lähti viemään vauvaa hoitajan kanssa keskolaan hoitoon. Siellä hän vietti ensimmäisen vuorokautensa infektioepäilyn vuoksi ja sai hän vähän lisähappeakin, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, oli ilmeisesti vain hörppässyt lapsivettä ja se oli vaikeuttanut hengitystä. Kaikkien kokeiden tulokset olivat hyviä ja perjantaina hän pääsi mulle vierihoitoon. Lauantaina saimme kotiutumisluvan ja nyt totutellaan siis vauva-arkeen!!!

Että sellanen tarina! Tuun sit korjaileen noita tarkkoja aikoja kun saan neuvolasta synnytyspaperit! Mut synnytyksen kesto tais sit olla 4h 11min, ponnistusvaihe 11 min.

Nyt meen syömään ennen kuin muru herää ja vaatii oman ruokansa =)

:heart: :Ninni ja Alexandra 4 vrk

Muoks. Tosi pikanen tarina tulikin...
 
Ippu Mua oikein nauratti tuo sun kirjoitus tuosta ikoni-ongelmasta :D Hehee.. Mun täytyy ihan tunnusta tässä häpeäkseni että ei, meillä ei ole ikonia.. :ashamed: Eikun hetkinen, On meillä Esikoisen kastelahjaksi kirkosta saama pieni ikoni (sai sen kasteristin kanssa). Mun mielestä on tyhmää laittaa se ikoni vaan muuten vaan seinälle jos se ei ole "teidän juttu". Toisaalta tyhmä sitä on kaappiinkaan sulkee.. hmm. Ei sitä oikein palauttaakaan voi. :/ En tiedä mikä olis hyvä ratkaisu. Teette niinkuin teistä on paras, ei sitä tarvitse keskelle olohuoneen näkyvintä seinää pistää ja jos ei sille löydä paikkaa esim jostainkirjahyllyn nurkalta niin laita se sinne kaappiin. Eihän sitä tiedä jos teidän tyttö sitten joskus aikoinaan vaikka osaisikin arvostaa sitä, jos ei muuten niin ainakin isomummolta saamana kastelahjana. Kyllä te jotenkin sen ratkaisette :hug:

Mulla on sulle ippu ihan toisenlainen kysymys (ja tuttelille myös) Meidän Leolla on selkeesti kans vatsavaivaa, mut mistä mä tiedän onko se ummetusta tai et auttaisko se levolac miedän ongelmassa. Poika syö tissiä tosi usein, tai mä annan sitä kyllä joka itkuun, toimin näin esikonkin kanssa ennenkuin opin erottamaan eri itkujen syitä. Sitten poika vaikeroi ja kun saa pieraistua niin on hetken tyytyväinen, kakattua saa helpoten siten että mä vaipanvaihdon yhteydessä nostelen sen jalkoja tai varovasti "pumppaan" niitä vatsaa vasten. Sit kun se kakka tulee ni se on aikalailla sellasta "pötkyä"-- tosi kuivan oloista, vähän ku muovailuvahaa ja rakeisen näköstä. Välillä tulee ihan pelkkää keltasta nestettä :eek: Eli ihan ku se ei olis sekottunu.. en osaa selittää.. Yritin kysyä siitä neuvolantätiltä mut se vaan sano et jos vauva pissaa ni kuivasta kakasta ei tarvii huolehtia. Mut kysyn uudestaan torstaina ku meil on eri neuvolantäti. Mutta osaatteko sanoo et onko tuo ummetusta? minkälaista teidän vauvojen kakka on? Siis selkeesti kakkaaminen on vauvalle vaikeaa ja selvästi helpottaa kun saa ilmaa ulos.. miten sitä vois auttaa..? :attn:

Tänään oli siis eka päivä kun oltiin poikien kaa keskenään ku isä lähti töihin. Hyvin me pärjättiin :D Aamulla mentiin puistoon niinku normaalistikin isoveikan kanssa, lähtemisessä kesti vähän kauemmin et sain molemmat puettua mut muuten hyvin meni reissu. Leo nukku vaunussa koko ajan. Muutenkin päivä hurahti nopeesti ku oli kokoajan tekemistä. Ruuanlaitto oli yhtä taiteilua ku toinen poika oli sylissä ja toinen jalassa kiinni..jauhelihakastike yhdellä kädellä :p :whistle:

Juup. Näillä mennään tällä kertaa.

enne ja Leo Reilut pari viikkoo
 
Ippu: Meillä kans ortodoksisia sukulaisia (äidin äiti, kummipojan perhe, tutut) ja oon saanut lahjaksi ortodoksimunan ja häälahjaksi ikonin. Ei olla suuremmin stressattu, eikä esillä erityisesti pidetty. On aina kysytty kyllä, mitä ne tarkoittaa, koska niissä on usein jokin sanoma niissä kirjaimissa tms. Musta ne on tosi hienoja, mutta ei pidetä esillä samasta syystä kuin tekin. En vain osaa niitä pitää, koska ei olla ortodokseja. Yleensä ortodokseilla on ikoni esillä ja koti siunataan esimerkiksi kastetilaisuudessa. Myös jokaisella perheenjäsenellä voi olla oma ikoni.

Mulla on jo monta päivää ollut mielessä parikin gallupia:

Öisestä elämästä. Vaihdatteko vaipan joka syötöllä? Me on nyt vaihdettu, kun neidille tuli vaippaihottumaa aika pahasti peppuun ja häpiksiin. Muuten vaihdan kerran.

Ne, jotka ootte ottaneet äippäpakkauksen, pidättekö paljonkin niitä vaatteita? Kun me ei oo vielä pidetty, kun ovat niin hitsin isoja. Ainoa mitä käytetty pakkauksesta on makari, peitto, pyyhe, tumput. Eli kaikkea sitä, mikä ei oo kokoon sidottu.

Tänään onkin ollut ihana päivä, kun lämmin sää yllätti ja saatu nauttia todellisesta keväästä ja sen tuoksuista. VAunuteltiin pari kertaa ja neiti nukkui kaikki unensa ulkona. Villatakki/collari jätettiin jo pois puvun alta ja oli oikein sopivasti. Eikä ollut lisäpeittoa makarin päällä...

Mutta nyt taidetaan ottaa ilmakylpyjä pepulle ja sitten vähitellen aletaan rauhoittumaan yöunia ajatellen.

Misupai ja Siiri 5 vkoa
 
Yö-vaipan vaihto: Me vaihdetaan aina syötön yhteydessä yölläkin, koska kestovaipat imee vaan tiettyyn pisteeseen saakka ja muuten saa aamusella pestä peitot ja kaikki kun pissaa vaan lorisee lahkeesta.. :eek: Ei kyllä ole vielä onneksi mitään ihottumaoireita ollu!

ÄP vaatteista: Me käytetään kans makuupussia ja sitä haalaria rattaissa, muuten kaikki on vielä isoja. Tulee niitä varmasti käytettyä sitten kun ovat passeleita. Voisi siinä pakkauksessa kyllä noita 50cm vaatteita olla muutama.. :/

G: Makaako teidän vaavit jo lattialla paljon?
Masullaan vai selällään?
Me vasta tänään maattiin ekaa kertaa hetken aikaa.. ei oikein oo paikkaa missä makuuttaa ja aina on oltava ite paikalla kun noita eläimiä on vahdittava. Pidän sitä kuitenki tarpeellisena kehityksen kannalta, mut jotenki se ei tapahdu luonnostaan, vaan pitää aina suunnitella etukäteen, että tänään laitan pojan lattialle vähäks aikaa. :/

Mä varasin kastepapin tänään ja käytiinpäs sitten kuulutukset hoitamassa samalla. :ashamed: :heart: Samalla aamenella hoidetaan siis molemmat toimitukset. Kekkerit ois tarkoitus pitää 25.5 kun pystyy olla pihalla. Jääpä hittusen aikaa laihduttaa ja kasvattaa tukkaa. :LOL:

Ippu: tuohon listaan voit lisätä rv 39+4 ja pipo 34cm

Rhea ja ihqu-Nomppu 3vko ja 2pv
 
Kiitos Ipulle uudesta pinosta, jospa ehtisin tähän sitten mukaan paremmin. Meidät voi siis lisätä tuohon etusivun listaan näillä tiedoilla:

Bellona ja tyttö / rv 39+6 / 2864 g / 48 cm / pipo 32 cm

Yövaippaa ollaan vaihdettu vähän satunnaisesti. Viime yönä vaihdoin ensin alkuyöstä kun tyttö huusi märkää vaippaa, mutta taas sitten aamuyöstä en vaihtanut, kun vauva nukkui tyytyväisenä. Siitä oli sitten kyllä kiitoksena kastuneet villahousut, kun kestovaipat ei tosiaan ime loputtomiin.

Tyttö oli syntyessään niin pieni, ettei meillä ollut paljon tarpeeksi pieniä vaatteita. Äippäpakkauksen vaatteille ei siis juuri ole ollut käyttöä. Kävin sitten eilen ostamassa lisää vaatteita näin ensi hätään. Tyttö kuitenkin puklauttelee hihat niin likaiseksi, että vaatteita saa olla vaihtamassa aina pari kertaa päivässä.

Tänään istuminen jo sujuu, huomattavaa paranemista siis havaittavissa eiliseenkin verrattuna. Pitää nyt lueskella tuota helmi-maaliskuun pinoa, kun kaikilla muilla paitsi Ninnillä on täällä niin paljon enemmän viikkoja. Kävin jo tänään kävelyllä, mutta alapäässä tuntuu kyllä vielä painetta varsinkin reippaammin kävellessä. Kai se on tässä vaiheessa vielä ihan normaalia?

Bellona ja rakas 5 vrk
 
Rhealle onnittelut tulevasta rouva-arvonimestä!

Meillä neiti nukahti juuri, joten nyt alkaa äidin laatuaika. Mulla on tarkoitus tehdä jalkahoito, koska odotusaikana kantapäät meni ihan kauheaan kuntoon. Ne on ihan kuin joku kuiva savinen pelto! Onko ideoita niiden hoitoon. Raspannut ja rasvannut olen. Tänään meinasin kylvettää jalkoja, jotta pehmenisivät edes vähän.

Makoilugallup:
Joka päivä pidetty jostain reilu pariviikkoisesta selällään, muistaakseni. Nykyisin ollaan sekä selällään että mahallaan. Mahallaan neidille tulee välillä tuska, kun poski vaan laahaa peittoa, mutta selällään jaksaa ja viihtyy.

Bellona, se paineentuntu on ihan normaalia. Mulla on vieläkin välillä häpyluussa tuntemuksia lenkillä tai sen jälkeen, vaikka synnytyksestä on jo 5 vkoa. Ja lantio edelleen leveämpi kuin ennen, tahtoo sen vanhan takasin!!! Tietääkö joku palautuuko lantio ennalleen?

Nyt jalkahoitoon.

Misupai, odottaa ukkelia töistä kotiin.
 
enne ja misupai, kiitos ikoni-kommenteista! =) Siispä annamme sen toistaiseksi olla vaatehuoneessa parempaa paikkaa oottamassa. Laitetaan seinälle sitten jos tuntuu siltä, ja sille sopiva paikka löytyy! Sitä ennen toivotaan, ettei lahjan antanut mummo tule ihan heti käymään! ;)

enne, kyllä mä sanoisin teidän vauvan vaivaa ummetukseksi. Kun eikö maidolla elävän vauvan kakan "pitäisi" olla semmosta löysää sinappia, joka tulee ulos melkein "joka pieraisulla"? Tässäkin on tietysti yksilöllisiä eroja, mutta... kokeile mitä Levolac tekee? Ei siitä varmasti ainakaan haittaa ole!
Meillä kakka on semmosta sinapin väristä, vähän kuin limaa (venyvää hitusen), ja siinä on pellavansiemenen kokoisia pikku kikkareita. Mielenkiintoista! B)

Vaipanvaihto yöllä En vaihda yöllä enää ollenkaan, paitsi jos on vuotanut, eli vaatteetkin märkinä ni sitten vain. Tai jos haisee että kakka on tullut, mutta sitäkään ei ole nyt tapahtunut enää moneen monituiseen yöhön.

Äippäpakkauksesta Me ei otettu sitä nyt, mutta esikon aikaan kyllä, ja vaatteet on tietysti käytettävissä tällä toisellakin. Toistaiseksi niistä ei olla pidetty kuin yhtä bodya, ja makuupussia vaunuissa, sekä peittoa ja liinavaatteita, ja harsoja. Tumput voisinkin kaivaa tuolta kätköistä jo, koska villatumppuja ei taida enää tarvita.

Lattialla makoilu-G Ei hirmuisesti, esikko makas tuossa iässä paljon enemmän, ja potki ja puuhasteli! Ansku viihtyy aika vähän ikäänsä nähden ylipäätään missään, muualla ku tissillä ja nukkusillaan, eli se keskosuus ehkä jonkin verran tässä vaikuttaa. Nyt on vasta alkanut jonkin verran viihtymään, mutta aika lyhyitä ne hetket vielä on. Helistintä muuten varsin yhtenä tuollaisena hetkenä testasin, että joko jaksaa katseella seurata, ja jaksoi kyllä!! Mutta vain jos sitä helisti myös, ei pelkästään jos sitä liikutti, eli tarvitsi näköaistin tueksi sen kuuloaistimuksen, että jaksoi mielenkiinto pysyä yllä.
Niin ja aina kun lattialla oleskellaan niin ollaan molemmin päin, paitsi jos on justiinsa syöty niin sit ei masullaan. Aika hienosti mahallaan ollessa jo päätä kannattaa, mutta lyhyt hetki on sekin vain! Pitäisi vaan sitä aktiivisesti harjoittaa nyt, niin siinä se sit vahvistuu! Tai ei siis harjoittamalla harjoittaa, mutta pitää kuitenkin masullaan, että niska saa vähän jumppaa.

Rhealle onnea kuulutuksista, se on sitten vain aamenta vaille valmis! =) :flower: Tuleeko vieraille yllätyksenä vai kerrotteko asiasta etukäteen?

Misupain lantiokysymyksestä tuli mieleeni, kun huomasin tässä joku aika sitten saaneeni lopultakin lantion!! Minä olen aina ollut aika lanteeton, mutta nyt minusta näyttää että kaksi lasta on lopultakin minulle moisen muotoillut, ja toivottavasti tämä ei katoa! Kiva saada vähän muotoja! =) Mutta kysymykseen en siis osaa vastata, tehdään niin että toivotaan sen sinulla Misupai katoavan ja minulla ei! ;)

Oletteko saaneet vauvoilta hymyjä jo? Huono kysymys siinä mielessä että täällä on ihan vastasyntyneitä, ja sit jo vähän vanhempia vauvoja, mutta kysyn kuitenkin! =)
Minä sain tänään toisen moisen! :heart: Ensimmäisestä taisin täällä hehkuttaakin jokin aika sitten, ja näin kauan meni, että sain toisen! Eli hitaasti syttyy, mutta kyllä se tästä varmaankin. Niitä epämääräisiä virneitä tulee toki, mutta ihan aitoja hymyjä, että tyttö ensin katsoo minua ja sitten tunnistettuaan koko naamalla hymyilee; niitä on tullut vasta kaksi. Mutta ihania ne vaan on nämä ensimmäiset :heart: :heart: Ja tietysti seuraavatkin!! =)

Nyt yöpuulle, tai ehkä pikaisesti vielä listan päivitän!

-Ippu ja Annika-
 
Kiitos Ippu uudesta pinosta!

Uskomatonta vauhtia aika vierähtää. Meilläkin poika on huomenna jo 5 viikkoa! Arki menee tasaiseen tahtiin. Nuhasta ollaan selviämässä, vaikkakin isommilla lapsilla taitaa olla jonkinlainen kurkkukipuinen flunssa nyt menossa. Kumma, että ei olla vuoteen sairastettu ja nyt kun talossa on vastasyntynyt, niin kaikki on kipeinä.

Äitiyspakkauksen vaatteet on meillä jo ahkerassa käytössä. Se "tumppubody" alkaa olla jo vähän pieni. Taitettuna hihoja ei voitu käytää kun ihan ensipäivinä. 62 cm vaatteet on nyt sopivia. Housuja on vielä 56 cm käytössä. Nytkin pojalla on se vihreäraidallinen body ja vihreät puolipotkarit ja kevytvanupuvussa nukkuu pihalla. Puku on kyllä vielä todella reilu.

Lattialla oloa ollaan harjoiteltu, mutta ei oikein siellä viihdy. Meillä on lattiat aika kylmät, joten pitkään en muutenkaan voi vielä pitää. Kallis jumppalelukin käytiin ostamassa, että saataisiin vähän viihtymään lattialla, mutta eihän tuo vielä mitään sen päälle ymmärrä. Lämmitää selän alla kuitenkin se matto.

Itselläni on ehkä vielä jonkinlaista babybluesia. Ilmenee suurena huolena pojan terveydestä. Seuraan häntä ihan koko ajan ja etsin mahdollisia viitteitä vammaisuudesta. Jotenkin vaan on sellainen olo, ettei kaikki ole kunnossa. Pojalla on kummallisia oireita: silmät muljahtelevat rytmikkäästi ylös-sivulle-alas juuri ennen nukahtamista. Samalla kasvojen ilmeet vaihtelee voimakkaasti, hymyilee, mutristaa suutaan, työntää kieltä ulos.. Myös hengitys kiihtyy. Samanlaista oireilua on myös nukkuessa, silmät aukeaa ja pyörii päässä. Lisäksi vetää voimakkaasti selkää kaarelle hereillä ollessa, sillmät menee usein kieroon, ei ota kunnolla katsekontaktia, silmissä on ns. auringonlaskukatse, eli vain puolet pupillista näkyvissä. Järjellä ajatellen tiedän, että kaikki nuo voi olla noin pienellä ihan normaalia, mutta itsellä ei ole kokemusta moisista "oireista". Onko teillä jotain tietoa asiasta? Itse olen miettinyt epilepsiaa ja kehitysvammaa. Neuvolassa kyllä asiasta mainitsin, mutta ei siellä reagoitu mitenkään. Auttakaa nyt. Olenko ihan hakoteillä? Menee koko ihana vauva-aika ihan hukkaan, kun en pysty nauttimaan pienestä miehestä.

Oonaliina + "elmeri" huomenna 5 vko
 
Minäkin voisin tänne ilmottautua

Elikkäs meille syntyi (rv39+6) tyttö 23.3 klo 02.38, Neiti oli ihan rimpsessan mitoissa 3650g ja 51cm.

Tänään ollaan oltu viikko kotona ja aivan hurjan nopeesti on aika kyllä menny. Tyttö on tosi kiltti, syö ja nukkuu ja siihen väliin aina änkää housuunsa jotain. Omalla maidolla ollaan pärjätty ja sitä on kyllä yli tarpeittenkin. Tänään ajattelin soitella äidinmaito keskukselle et jos alkaisin luovuttajaksi.

Nimeä ollaan täälläkin mietitty tiuhaan, mutta etunimi ei ole voelä varma,,, siitä on pientä vääntöö isännän kanssa, mutta toinen nimi on päätetty ja se on melkein sama kun ninnin tytölläkin... Aleksandra.

Amalia ja typy 1v2pvä
 
oonaliina, vauvat tekee nukahtaessaan juuri tuollaisia asioita, mitä kuvasit. Silmät heittää volttia ja suu mutruaa ja hengitys kiihtyy. Älä siis huolehdi, ihan normaalilta kuulostaa kaikki, ja johtuu vain siitä, että esim. silmiään vauva ei vielä jaksa hallita, varsinkaan väsyneenä, ja siksi ne pyörähtelee vaikka miten päin nurinperin =)
Meillä tyttö vetää selkää kaarelle itkiessään, sillon kun oikein harmittaa, joten tuskin sekään on merkki mistään vakavasta. Nämä "oireet" vähenee sitten kasvun myötä, vaikka tuota silmäjuttua on hyvin vähäisenä meidän esikollakin vielä nukahtamisvaiheessa, esikko 2v.
Yritä piristyä ja ajatella vammaisuuden pelon sijaan niin, että kylläpä me onnistuttiin tekemään hieno ja reipas ja terve poika! :heart: :hug:
 
Kiitos onnitteuista Ippu ja Misupai!
Eipä sitä vielä oikeen tajua että tässä rouvastuu. Uutta nimmaria pitäs varmaan alkaa harjotteleen. :LOL: En kyllä mitenkään älyn kaunista sukunimeä tässä naimakaupassa tuu saamaan. :kieh: Mitähän kaikkia kortteja ja juttuja pitää uusia tuon nimen takia ja mihin kaikkialle se uus nimi pitää ilmottaa.. :eek:

Meillä meni yö kyllä tajuttoman hyvin. Annoin yöpullon 12 jälkeen ja ukko nukku puoli seittemään asti sen voimin. SIt vaipan vaihto ja tissille hetkeks, nukku taas melkeen kymmeneen. :heart: =)

Koira on oksentanu jo kolmesti ja kerran oikein komeasti matolle. Pikkumies kakkas vaipan vaihdossa pyyhkeelle ja rinnat vuotaa paidan läpi. Oon lätränny veden kans niin paljon, että sormista lähtee jo nahka. |O :kieh:

Oonaliina: Mäkin oon tarkkaillu poikaa paljon ja mietin kokoajan onko sen liikeet ja ilmeet normaaleja. Syynä on kummityttö (sukulainen) joka ei nyt vielä kaks vuotiaanakaan edes konttaa vielä.. :( Mut pystyn kyllä onneksi samalla nauttimaan tästä vauva-arjesta täysin rinnoin. Pakko se on vaan luottaa siihen, että kaikki on hyvin ja jos ei oo niin ei sillekkään mitään mahda. Rakas tuo ukko on ihan kaikkine vikoinensakin. :heart: Toivottavasti siellä neuvolassa kuuntelisivat sinua ja saisit juteltua asiasta. En osaa yhtään sanoa kuinka normaaleja nuo silmän pyöritykset ym. on. Meillä myös katotaan usein kieroon välillä. :/

R
 
Käynpä minäkin korkkaamassa uuden ketjun :D Ipulle kiitos vaivannäöstä :flower:

Tänne ei mitään ihmeitä kuulu. Pariin otteeseen ollaan nyt pojan kaa oltu liikenteessä, mutta en ole uskaltanut vielä kauhiasti ulkoilla ennenkuin poika on saavuttanut sen 3en kilon painorajan. Noh, se on luultavasti edessä huomenna kun on neuvola ja sit lähdetään vaunulenkille :D

Meillä on kyllä niin kiltti tuo herruus, että ei voi muutakuin ihmetellä. Viime yönä söi illalla 9ltä ja sit yöllä 3lta ja sen jälkeen aamulla 8an aikaan. Sanoin miehelle että onkohan tyyntä myrskyn edellä kun kohtahan "pitäisi" alkaa ensimmäinen tiheän imemisen kausi... Noh, onneksi olen nyt saanut kerättyä sitten voimia sitä varten ;)

Gallupeja tullut kovasti, koitan nyt muistaa vastailla edes joihinkin:

Yöllä vaihdan vaipan jos tuntuu märältä tai haiskahtaa sinapille. Viimeyönä ei tarvinnut vaihtaa ja yleensäkin olen yrittänyt vasta tuossa aamuyön syötöllä vasta vaihtaa, ettei tarvi valoja laittaa päälle.

Makoilugallup: Eilen oltiin ekaa kertaa lattialla ihmettelemässä leluja ja poika viihtyi siellä vatsallaan. Meillä tuon tytön motorinen kehitys laahasi vauvana melkoisen paljon jäljessä kun häntä ei voinut lattialla pitää refluksitaudin vuoksi.

Nyt poika heräsi, joten tissi esiin...

kleopatra ja lokinpoika
 
vaipan vaihto yöllä aina silloin vaihdetaan, kun kakka on vaipassa. Yöllä käytän kertakäyttö vaippoja.

äitiyspakkauksen vaatteet ovat vielä liian isoja meidän pimulle.

lattialla ei vielä kauheasti olla makoiltu. Vatsallaan kyllä päivisin tykkää nukkua.

ensimmäinen hymy saatiin pari päivää sitten.

tänään käytiin tapaamassa pappia. ristiäiset alkaa jo jännittämään.

huuto konsertti alkoi...
 
Oonaliina Neidän (ensiyönä kolmeviikkoinen9 tekee ihan samanlaisia juttuja kuin mitä kuvailit! juuri nuo silmien pyörittelyt ja ilmeet ja hengityksen rytmi yms. on kuin olisit puhunut meidän pojasta! eli ei se voi olla vaarallista kun muillakin sitä on! se on varmaan näiden ihan pienten juttuja vaan, en ainakaan olisi huolissani :hug:

eka hymy tuli jo sairaalassa, mut taisi olla vaan mukava tunne vauvalla, ei niinkään mikään ihan tahdonalainen juttu. Niitä näkyy varsinkin nukahtaessaan vatsa pullollaan maitoa. Mut tänään kun harjoteltiin kantoliinan käyttöä, laitoin vauvan vatsaani vasten pystyyn niin hän katsoi suoraan kasvojani ja hymyili leveästi! ainakin toivoin että se oli jo tarkoitettu minulle :heart:

ippu kunhan pääsen apteekkiin niin haen ehdottomasti sitä levolacia jo kokeilen jos se auttais. Kiitos sinulle, olen saanut sulta paljon hyviä vinkkejä ja korvaamatonta tukea :hug:

enne ja leo ensiyönä kolme viikkoa..

ps. en jaksa kirjotella enempää, lähden nukkumaan kun viimeyönäkin tuli valvottua ja siliteltyä vatsavaivaista pikku piereskelijää..
 
Rhea, tuli tuosta sukunimestä mieleen, kun omastani en alkujaan kauhean intona ollut.... :kieh: Siis tyttönimeni kelpasi kyllä, mutta sitten tapasin mieheni, ja tietysti sitä jossain vaiheessa piti ihan sukunimeäkin kysäistä, ja arvaa oliko tippua leuka paikoiltaan, kun kuulin, että se oli nimi, johon mulla liittyi tosi vahva epämiellyttävä fiilis, en viitsi selittää tarkemmin koska nimi voisi siitä paljastua jos joku laskisi 1+1... No mutta; meinas mennä fiilis koko miehestä, että juu tästä ei muuten mitään tuu, minähän en minkään "Virtasen" kanssa ala olemaan!! Mutta niin sitä ollaan nyt sit itsekin "Virtanen" ja hyvinhän tuo on kelvannut.. ;) Eli että kaikkeen tottuu! =)
Rhea vielä; mulla sama homma vedellä läträämisen kans, kädet oli jo ihan kuivat ja haavoilla. Kävin sit ostaa apteekista Helosania iltavoiteluun ja kohtis-rasvaista perusvoidetta, mitä laitan aina käsien pesun jälkeen. Nyt näyttää kädet terveiltä taas! =)

Paikat ennallaan? Ei.. :( Jos joudun tekemään jalat harallaan jotain... öö.. no vaikka kun esikoisen paan päikkäreille, ni siitä hänen vierestään pitää nousta pois silleen tosi oudossa asennossa, ettei sänky narahda; poika kun havahtuisi siihen heti ja pitäis nukuttaa uusiksi!! Ni siitä joutuu loikkaamaan pois silleen jalat harallaan, ja sillon tuntuu, kuin koko toosa levahtaisi jotenkin auki, tuntuu kuin suorastaan tuuli kävisi siellä kun se niin aukenee.. :LOL: toisaalta oon pimppajumppaa tehny, ja pissan saan MELKEIN jo pysäytettyä, joten lihasten ei ihan toivottomassa kunnossa pitäis enää olla, joten en tiiä miksi noin käy.. tosi inhottavan tuntoista kyllä! Ni että ei oo palautunu, toivottavasti se tapahtuis kuitenkin suht. pian nyt, kun on noi tuplarattaat ja pääsee lenkkeilemään ja siinä samalla saa tuo lantion seutukin vähän liikuntaa.

skog, meidän ikoni on just valtava ja kullanvärinen.. jotain 7cm leveät kultakruusaillut kehykset. Jou!! ;)

enne, kiitos! Mukava kuulla, ja hyvä vain jos olen ollut avuksi! =) Ja kyllä se hymy taatusti oli tarkoitettu juuri sinulle! :heart:

Taaskaan en ehdi listaa päivittää, pitäisi kai tehdä se aina ensin ja sitten vasta kirjoittaa omat jutut, kun taaskin kutsu sitteristä käy, ja mentävä on! Mutta teen sen myöhemmin tänään, I promise! =)

Ippu :heart: Annika 7vkoa+
 
Huokaus, meillä huolta riittää! Eilen tai siis toissa yönä menin unenpöppörössä antamaan pojalle tissiä siis sen maidottoman korvikkeen sijaan ja voi sitä parkua koko loppuyö ja eilinen pvä! Nyt taas korvikkella menty ja viime yö oli aikasten rauhallinen, syötöt klo 3 ja 6! Korvikkeesta alkanut ummetus tai vatsan toimimattomuus jatkuu jo neljättä pvää ja veden annosta ja jumpasta ei ole ollut apua.Tänään kai haettava apteekista mallasuutetta tai duphalacia, mutta se ei kai vaikuta niin nopeasti kuin mallasuute?
Sitten mites muilla jotka syötätte pullosta...kun meidän poika meinaa hermostua imemiseen kun meillä on Nukin pullot ja air system tuttiosat ja maitoa tulee kovin vähän kerrallaan ja sitten jossakin vaiheessa leikki jää kokonaan kesken kun poika ei jaksa imuttaa ja nukahtaa ja syödäänkin sitten usein pieniä määriä(n.2h välein n.40-60ml)! Harmittaa kun syöttövälit on niin tiheät ja aina jää unet lyhyeksi(vauvalla siis) kun muutenkin niin vähän nukkuu, että vaikuttaako se kehitykseenkin jo yms.? Jokatapauksessa rintamaitoa en nyt aio antaa ja huudattaa poikaa, mutta mä haluaisin nyt selvyyden tähän tilantesen mistä pojan jatkuva itkusuus johtuu jos on rintamaidolla ja onko oikeesti jotain allergiaa vai mitä ihmettä? Tuota refluksiakin olen ajtellut kun rintamaidolla pulauttelee paljon ja selvästi suuhun nousee maitoa vähän väliä jota sitten nyrpistelee ja saa aina kaupan päälle hikan!
Kleopatra miten teidän neidin refluksi oireili ja miten hoidettiin? Mä olen aika väsyny ja turhautunu tilanteeseen :'(

Eilen varattiin kasteaika ja ristiäiset pidetään kotona 3.5.08! Kutsukortteja ajattelin tänään värkätä, vaikka en mikään askarteluihminen olekkaan mutta onko jollain hyviä ideoita miten koristelis kortin etukannen? Sisäpuolelle olen jo löytänyt hyvät riimin pätkät. Meille tulee ihan pienet kemut, laskin että max 20 vierasta! Kummia en vieläkään ole pyytänyt kun se jota ajattelin ilmoitti lähtevänsä etelän matkalle just sinä päivänä(siis tietämättä että olin ajatellut pyytää kummiksi)emmekä päivääkään haluaisi vaihtaa tai pitkittää enempää!
Meillä on suku kastemekot hukkateillä ja olenkin nyt katsellut sitten sopivaa, mutta kaupoista löytämättä.Netistä sitten löysin ihanan puvun, mutta on aika kallis ja ehkä täytyy vähän miettiä vielä sen tilaamista.Toisaalta ajattelin, että jäis sitten vaikka mun isompien lasten mahd. tuleville lapsille jne, mutta sehän taitaa ehtiä hapristua pilalle :D Tietääkö joku mistä voisi tilata hyvän ja yksilöllisen täytekakun täällä pääkaupunkiseudulla?

Voi plääh äänimerkki tuli taas pinniksestä joten moi!

Tutteli78 ja ukkeli 2vk 4päivää
 
meillä alkoi sitten uusi aika, isi aloitti tänään työt 5 viikon isyys- ja vanhempainvapaan jälkeen. Nyt olen lasten kanssa päivät yksin, mutta eiköhän tästä selvitä.

Ristiäisasiat olen saanut hoideltua valmiiksi, pappi kävi juttelee ja kaikki paperit tehtiin jo valmiiksi. Ainoa tehtävä olis löytää itselleen juhlaan vaatteet. :| Ei vaan oo shoppailuinspistä.
No, sit vedetään kaapista jotain päälle.

Vaipanvaihdosta ootte kyselleet, mä vaihdan kerran yössä jos herää toisen kerran syömään. Yleensä Alma syö vaan kerran yössä 2 maissa ja Bertta vielä 5 maissa toisen kerran. Aamu alkaa 7 aikoihin, samaan aikaan kuin isoimmillakin lapsilla.

Ummetusta tai enneminkin kakkaamattomuutta on meilläkin, johtuen tuosta rautalääkkeestä ja sen takia annan Levolacia joka toinen päivä 2,5ml. Auttaa pitämään kakan pehmeenä "sinappina". Eilen molemmat "puhalsivat" ittensä niskoja myöten :x Tosi kiva siivota...

Tytöt kävivät maanantaina 2kk:n lääkärineuvolassa ja kasvutahti on hurjaa!
Almalla 4025g ja 53cm ja Bertalla 3496g ja 50,5cm, eli on kahdessa kuukaudessa tuplannut painonsa! Muutenkaan ei kuulema lääkärin mielestä vaikuta tytöt keskosilta.

Ekat hymyt olen saanu pari viikkoa sitten ja nyt jo "jutellaan" äidille. :heart: Yleensä hymyt tulevat ruokailun jälkeen, kiitokseksi äidille. Muutenkin tytöt ovat tosi seurankipeitä valveilla ollessaan, heti alkaa kätinä jos ei ole liikettä ympärillä.

Lattialla tytöt viihtyvät selällään vain jos on jotain liikkuvaa katseltavaa, onneksi kyljellään voi katsella sisarta, siis seuraa löytyy ja se kiinnostaa. Tytöt hymyilevät toisilleen tosi leveästi. :heart: Mahallaan jaksavat olla vain muutamia minuutteja, mutta päätä pitävät jo hienosti pystyssä olkapäällä olleessan.

Nyt kutsuu mua neitikuoro, joten palataan taas kun keretään! :wave:

Korven tyttö, Alma ja Bertta 9vkoa
 
täällä nukutaan päiväunia ulkona, uskomatonta!!! :) Neidille on alkanut tulla jonkun verran ilmaa masuun kun meinaa hotkia välillä maitonsa. Oon koittanut imettää makuulteen nyt kun tuntuu että silleen jaksaa syödä vähän rauhallisemmin eikä oo niin kova hötäkkä. Jostain syystä nyt on 2 edellistä päivää mennyt niin että on suostunut nukkumaan päiväunia ainoastaan minun tai miehen masun päällä ja heti kun laskee sänkyyn niin alkaa huuto, eli tosi levottomasti nukkuu, aikasemmin oli aina niin sikeessä unessa ettei ois heränny vaik höyryveturi ois sängyn vieressä puksutellu.

Eilen pantiin sit typykkä vaunuihin ja kävästiin kaupassa, nyt kun on näin leudot kelit niin ihana oli vähän kärrytellä, ja onhan tuo jo huomenna 2vko vanha. :heart: (Kamalaa miten se kasvaa... äitin pieni tirrikkä...) Viime yö meni unen puolesta ihan hyvin, ensin nukuttiin about 23-02.30 yöunia, 3.30 sain unille uudestaan, heräs varmaankin masukipuiluun 4.30 ja siitä valvottiinkin sitten kuuteen. Kuudelta sai pieni raukka uudestaan unen päästä kiinni ja nukkui 9 asti. Ja nyt onkin vajaan tunnin jo torkkunut ulkona. Mikähän siinä onkaan että ulkona nuo niin hyvin nukkuvat!! Ei masupipuista tietoakaan. Jännä juttu kyllä.

Huomenna aloitetaan sitten meilläkin D-tipat ja pelottaa jo etukäteen vaikuttaako entisestään tuohon masuun. Eniten positiivista palautetta oon niistä D-tipoista kuullut eli niitä varmaankin ostetaan. Annan varmaankin just silleen että 3 pv 1 tippa, 3pv 2 tippaa, 3pv 3 tippaa jne. Toivottavasti menis hyvin... Pitääkö D-tippoja muuten antaa miten kauan, kesälläkinkö vaikka aurinko alkaa taas paistaa? :eek:

Mullakin toi Obsidan-kuuri päällä, 2 tabua joudun päivittäin syömään kun hemoglobiini synnytyksen jälkeen 94 ja vielä viikko synnytyksestä 96... Anoppi-asiantuntijani oli sitä mieltä että äidin rautalääkityksellä ei pitäis suurta merkitystä olla vauvan masuvaivoihin, kun se imeytyy vasta ohutsuolessa tjtn. Ja meillä kuitenkin kakka kulkee tosi hienosti ja on pehmeetä ryynimäistä tavaraa, melkein joka vaipasta löytyy. Semmosta rintamaitokakkaa. Ja siitä oon kyllä tosi iloinen et toi tavarantoimitus kulkee...

Vaipanvaihdosta, meillä on yleensä se 2 yösyöttöä about 3 tunnin välein ja molemmilla kerroilla vaihdan vaipan koska sieltä löytyy aina läjät :) Ja muutenkin semmoisella ohjelmalla kun imetän niin siihen kuuluu "hoito-osuus". Yksi syöttökerta kestää sen tunnin verran ja oon ollut siihen kyllä tosi tyytyväinen. Anna Wahlgrenin Lapsikirjasta peräisin tuo. Hyvin saa rytmitettyä rintalapsenkin elämää jos tosiaan masuvaivat tms. muut ilkeydet ei vaivaa.

Meillä tyttö kannatteli jo laitoksella päätään niin terhakkaasti että oltiin tosi huolissaan että kohta sillä repsahtaa niskat. :D Lääkärikin oli sitä mieltä että erittäin virkeä ja jäntevä tyttö. Me ollaan kyllä makuutettu sohvalla sekä vatsallaan että selällään hereillä ollessa, välillä myös lattialla torkkupeiton päällä. Hyvin viihtyy itsekseen kun ei ole heti mennyt ottamaan kun vähän kitisee. Laitan yleensä värikkään lelun siihen viereen niin sitä tykkää tapittaa. Vatsallaan ollessaan kääntelee kokoajan päätä puolelta toiselle. Ja eilen kun imetin niin neitipä otti ja kääntyi kyljeltään vatsalleen niin että jäi vaan ihan pikkuisen kättä alle. Oltiin ihan hoo moilasena miehen kanssa että miten se nyt tolleen :D Mut äärettömän ylpeä olen kyllä.

Omat paikat on olleet kyllä niin hyvässä kunnossa jo kauan että ei voi kuin ihmetellä, kyllä mulla kuitenkin 9 tikkiä löytyy tuolta, tosin nekin taitaa olla jo kaikki melkein sulaneet. Pissalla käyminen ja pidättely sujuu jo oikein hyvin eikä junalla käyntikään tee enää kipeetä. Jälkivuoto on ollut taas melkeinpä olematonta pari pv, tosin se vaihtelee vielä rankasti, välillä taas vuotaa kuin seula... Nyt se on ollut enemmän semmoista verensekaista valkovuotoa, aiemmin niinkuin kuukautisvuotoa. Aviollisia juttuja ei olla sitä itse asiaa vielä kyllä harkittukaan ku tikit on yms. mutta kyllähän sitä kaikkea muuta voi aina keksiä. ;) Ihan älyttömän läheisyydenkipeeks oon muuten tullu, roikkuisin miehen kainalossa kokoajan jos vaan ehtisin. :D Eli meillä halitellaan kyllä ihan hirveästi ja pidetään silleen parisuhteesta huolta. Mulla kun on välillä meinannu tulla epätoivo kun toi tyttö ei oo nukkunut päivisin ja oon parkunu sitä yksin suihkussa että oon maailman huonoin äiti kun mun lapseni huutaa ilmavaivoja (just joo... :D) niin mies on ollut maailman isoimpana turvana ja tukipilarina ja rauhoitellut tätäkin hössöä ja oikeessa on ollut joka kerta. :heart:

Rhealle onnea tulevasta rouviintumisesta!!! Hieno homma. Minäkin tahdon!!! Me ollaan suunniteltu mahdollisesti kesälle '09 tai '10 tota liittoutumista. Ois se vaan niin ihanaa. <3

Tässä meidän prinsessasta vielä muutama kuva (klikkaa isommaksi.) Ystävä kävi digijärjestelmäkameran kera kylässä ja aivan ihania kuvia nämä mielestäni!!!





aurinkoisin terkuin,
mama-L & Pikkuneiti 1 vko 6 pv. :heart:
 

Yhteistyössä