~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *~Huhtikuussa -08* ~ ~ ~

Heippa taas pitkästä aikaa :)

Vauva ja taapero vievät sen verran aikaa että ei tunnu millään ehtivän edes käymään koneella :/ Täälläkin ihmetellään noita masuvaivoja, mutta onneksi ei sentään ole vielä tuommoisia tuntien huutoja... Pahimmat kitinät on öisin ja heräillään 1-2 tunnin välein, että aika väsyneinä ollaan :/ ...tai siis minä oon ku ei tuo mies herää mihinkään...

Aika omituiset 3 viikkoo on ollu ku välillä masentaa ja vituttaa niin pahasti ettei tosiaankaan huvittais tehdä yhtään mitään, mutta sitten taas yhtäkkiä virtaa löytyis vaikka mihin. Tää väsymys kylläkin maksimoi tuota masentavaa oloa ku haluais vaan nukkua ja nää pirpanat tuntuu tekevän kaikkensa etten mä varmasti saa levättyä. Vauva vie energiat öisin ja esikoinen päivisin... Sitten vielä ukko ja kissat tulee kiehnäämään illalla ku pääsee vähäksi aikaa sohvalle loikoilemaan :headwall:
Tuntuu siltä että mua revitään koko ajan joka suuntaan ja kohta napsahtaa :whistle:
Ens viikolla ei ainakaan oo tulossa helpotusta ku ukko lähtee koko viikoksi Ranskaan työreissulle eli helpotusta ei oo luvassa...

No joo... Vali vali...

Ipulle piti kommentoida tuosta mies-ongelmasta että niinhän ne sanoo että vauva-aika on hankalinta aikaa parisuhteessa... Ja mun mielestä parisuhde ei voi olla koko ajan ihanaa vaan siinä on välillä niitä aikoja jolloin täytyy vaan yrittää ja painaa eteen päin kunnes taas helpottaa. Sullakin kun on ollu tuota matalalentoa mielialan kanssa niin kyllä se varmasti heijastuu mieheenki...
Mulla oli varsinki raskauden loppuaika aika tympääntynyttä touhua ja mä vaan valitin ja olin niin kypsä että siitä sai kuulla jos kukakin. Mies kommentoikin tuossa yks ilta että mä oon muuttunu raskausajasta tosi paljon ja tuntuu siltä että mä oisin tullu häntäkin paljon lähemmäs nyt viime aikoina. Oli kyllä kiva kuulla tuommoista palautetta kun tuntuu siltä että mä oon vaan yliväsyny ja kiukkuinen koko ajan :ashamed:
Mutta kehoittaisin kyllä odottamaan vielä ja kattomaan että mihin homma kehittyy ku mullaki oli varsinki esikoisen syntymän jälkeen semmonen olo että ukko sais painua hornan tuuttiin ja mä pärjäisin paljon paremmin yksin vauvan kanssa. Onneksi sentään hillitsin itseni :whistle:

Ja suvitukselle tuosta avun saamisesta että aika hiljaista on täälläkin :( Mun äiti kävi jopa tuossa tiistaina kun oli vapaapäivä, mutta eipä hän ole käynytkään meillä kuin pari kertaa koko vuoden aikana... Miehen siskon saa avuksi ehkä pariksi tunniksi jos ilmottaa kuukautta ennen ku on koko ajan menossa ja esikoisen kummitäti (mun paras ystävä) sanoo kyllä olevansa saatavilla ja vannottaa soittamaan jos apu on tarpeen, mutta ei loppujen lopuksi ennätä käymään edes kylässä kuin ehkä kerran tai pari kuussa. Mun suvulla tuntuu olevan vähän sellainen periaate että jos lapsia kerran päätetään tehdä niin kyllähän niistä pitää sitten itse selvitä ja miehen suku taas asuu sen verran kaukana ettei niistäkään ole apua.

No mutta nyt alkaa vauva hermostua ilmavaivojen kanssa ja pojulla olis päikkäriaika, että täytynee lähtä yläkertaan ihmettelemään että miten sais kaiken hoidettua...

Kovasti jaksamisia kaikille mahavaivojen kanssa painiville ja myöskin babybluesista kärsiville :hug:

Pimmi ja pieni kohta 4 viikkoa
 
Funny, Suvitus ja Bellona, oli hyvä lukea teidän kuulumisia. Tää on sitä vertaistukea parhaimmillaan :hug: Eilenillalla tyttö nukahti kahdeksan jälkeen ja nukkui tunnin, olin jo onnellinen, että saattoiko tällainen ihme tapahtua... No ei, itkuhan siitä tuli yhdeksän pintaan ja jatkui kahteentoista. Mutta nyt jaksoin itse vain pienillä väli-itkuilla ja hoidin melkein koko ajan itse. Mies kanniskeli ja vaihtoi vaippaa mun iltapalan ja hengähdystauon (& itkutauon =)) vrran. Jospa tähän tottuis! Nukun aina kun pystyn ja yritän vaatia itseltäni mahdollisimman vähän. On vaan huomenna nuo pirhanan ristiäiset... Onneksi niidenkin järjestelyyn on saatu ja tulossa apua. Meillä on tosiaan molempien perheet tosi hyvin mukana, saadaan olla onnellisia. Mun perheestä suurin osa asuu 25 km säteellä :saint:
Tsemppiä teille joilla ei oo apu-mahdollisuutta ja etenkin kaikille, jotka on paljon yksin kotona. Nostan kyllä hattua kaikille yksinhuoltajille, en tajua miten ne jaksaa (etenkin jos on tällaisia ongelmia)!

Kylvyistä me on kylvetetty 1-2 kertaa viikossa ja muulloin putsaan vanulapuilla. Ensin oli neidillä niin kuiva iho ja nyt ei oo yksinkertaisesti jaksettu, kun ollaan oltu reissun päällä (eli paossa kerrostalosta iltaitkujen alettua). Näpyt ovat lieventyneet vedellä???!!! En tiedä jos ne olikin jotain huutamisesta johtuvia hikinäppyjä...

Ippu jossain vauva-lehdessä oli kolumnisti viisaasti kirjoittanut, että alle 3-vuotiaiden lasten erot (siis ilman selvää syytä) pitäisi lailla kieltää. Kun ei ole juuri yhteistä aikaa ja jaksaminen on äärirajoilla, voi helposti tuntua, että menee pelkäksi nahisteluksi. Ekojen viikkojen jälkeen oltiin niin väsyneitä, että kun käytiin kahden lenkillä, tuntui ensin kuin ois ekoilla treffeillä - niin vaikealta tuntui keksiä puheenaiheita edes :LOL: Nyt on ehkä vielä väsyneempi tila molemmilla, mutta tähän on totuttu jo ja en minä tuota heittäismistään hinnasta yli laidan :LOL: Mutta tsemppiä! Kyllähän sitä välillä tympii toisen naama ihan varmasti, olipa kyse mistä suhteesta vaan!

Nyt kuuluu kutsuhuutoja ja pitää ruveta kohta siivoamaankin... Siis hyvää viikonloppua kaikille!

Skog

p.s. Myös Pimmille tsemppiä v*****kseen!
 
Tulin valilla kommentoimaan ja kirjotteleen. Meilla 5vkoa ikaa ja mahavaivoista karsitaan myos. Valilla jo iltapaivalla itkeskellaan vahan, mutta enimmakseen sit illalla ennen kylpya. Jotkut paivat menee hienostikin :)

Kylvettamisesta sen verran etta jatketaan kuten synnarilla eli kylvetaan paivittain, tosin illalla ennen unia kun synnarilla kylvettiin aamulla. Sen jalkeen yleensa ei enaa itketa muuta kun nalkaa ja vasymysta, tai ennemminkin kitistaan.

Matkustamiset alkaa kun saadaan passi. Kuvat teetettiin kun ikaa oli 3vkoa ja nyt odotellaan etta meidat saadaan kirjattua vaestorekisteriin niin paastaan konsulaattiin passihakemusta jattamaan. Toukokuun lopussa tai kesakuun alussa olis nimittain tarkotus mun ja Eliaksen tulla Suomeen vahaks aikaa. Syksylla luultavasti Marokkoon toisia isovanhempia tervehtimaan ja siina valissa haluisin kayda jossain taalla Keski-Euroopassa tai edes tuolla etelassa. Siita kylla tulee varmaan joko auto tai juna reissu.

Me ei vielakaan paineta paljoa 3380g (3210g) naytti vaaka tiistaina kun kaytiin punnituksessa. Tosin nyt oli jo viime viikosta noussu paino ihan mukavasti. Sylissa viihdyttais vaikka koko ajan ja muutenkin pitais seurustella paljon.

Saini ja Elias 5vkoa
 
Heips!
En olekkaan ehtinyt tänne kirjoittaa kuin vauvan tiedot. Päivät humahtaa ohi,mut ei ihan huomaatta...siittä pitää huolen liki 2.5v esikoinen. Alku oli aika ok,tykkäs hoitaa siskoa ja muutenkin meni ok,mut nykyään on aika ilkimys. Onhan se tietty niin pieni ettei tajua tekevänsä pahaa siskolle mutta väliin tuntuu et osan tekee ihan tahallaan. Tökkii silmiin, ottaa tuttia pois, ottaa peittoa pois jne. Ymmärrän kyl et pienet aivot ei muista kaikkea mut vois sitä kuitenkin puhetta uskoa :kieh: tietty tää vaatii vaan meiltä vanhemmilta nyt malttia ja lisää malttia.
Mut kun toinen makaa 15kg painolla 4kg vauvan päällä eikä siirry kun käsketään/huudetaan, niin palaa hermo.
Mitens teillä muilla joilla oli 2-3v ikäeroa on nyt esikoisen kanssa menny?

Vauva on periaatteessa helppo. helppo jos saa olla vain sylissä. Sylissä nukkuu ja on rauhallinen mut heti kun lasken sänkyyn tai sitteriin, alkaa huuto ja se kestää kunnes pääsee takas syliin. Ja tän huomasin tytöstä jo laitoksella :eek:
Tämä tietty vaikeuttaa arkea entisestään kun esikoinen tarvii kuitenkin niin paljon apua vielä.
Yöt menee kuitenkin tosi hyvin,
Uni tulee 21-22, syö n.3t välein,osax syö ja nukahtaa,joskus pitää pumppailla jalkoja et paukku saadaan pois kiusaamasta. Mahavaivoja on ollu alkuun mut kun saatiin imetys sujuun (tais olla väärä imuote>ilmaa masuun) on pahemmat hävinnyt. Mut esikoisella ei ollu mitään ongelmaa pierujen ja kakan tulon kans, niin tää kyl vääntää ja tuhisee!
Skog ja bellona ja muut: ihan hirveesti jaksamisia mahavaivoihin :hug: on varmasti todella raskasta. Moni on saanut apua vyöhyketerapiasta? Ja käsittääkseni koliikkihierontaa ei tehdä kuin max 5kertaa (??) joten vaik se ehkä on kallista,ja jos se vaan auttaa, ei ehkä sit kuitenkaa ole mahoton? Voimia!!

Rytmiä meillä ei ole kuin aavistus: herätään 8-9 maissa, tisut ja unet heti päälle.
Olen yrittänyt saada näin pvällä ulos 2-3t unille ja sit n.17-18 mennään ulos mis nukkuu ok.
Mut heittelee kovasti päivittäin.
Ja väliin nukutaan torkkuja kokoajan sylissä (20-40min) et hereillä oloa on aika vähän. Ja sekin sit karjutaan....
Meillä tytöllä nyt jo toistamiseen nuha. Tosi kurjaa, ei kuumetta kuitenkaan. Ollaan annettu keittotippoja ja nenäfridalla imetty räkää pois.

Ristiäiset on toukokuun puoles välis,nimeä ei olla lyöty lukkoon.

Me kylvetään kerran vkossa.
Hormooninäppyjä on kovasti,ikävän näköisiä.

Jaksamisia kaikille vauva-arkeen ja parisuhde kiemuroihin. Ehkä joskus(esim.silloin kun vauva-arki on vasta aluillaan) kanstii olla funtsimatta asioita liian syvällisesti, tää on todella voimia vievää aikaa vaik vauva ois helppokin.
tsemppiä!

T.M+ neitonen 4vkoa ja 1pvä
 
Upeaa kevätpäivää kaikille :wave:

Musta tuntuu ihan ku meiän mahavaivat alkais helpottaa?? Eilen ei tainnut huutaa suoraa huutoa kuin tunnin :D
Ja oon tullu siihen tulokseen ettei ne johdu mistään mitä mä syön tai juon vaan syynä on joko ne d-tipat tai sitte ihan vaan se isältä peritty koliikkivatsa.
Eli toivon mukaan menee ittellään ohi!
Mutta kyselen kyllä ens viikon neuvolassa kaikenlaista..

bellona, kerro sitten toimiko vyöhyketerapia! Toivotaan että toimii!! :attn:

Ja nukuttamisesta vielä että vauvaa en enää nukuta omaan sänkyyn ennen ku huomaan että siellä viihtyy! Viime yönä luovutin koko homman ja otin suoraan viereen nukkumaan ja kainalossa nukku koko yön. Heräsi varmaan 1,5-2tunnin välein syömään mutta se oli ihanan helppoa ku toinen oli siinä hollilla jo B)
Meilläki ku toi esikoistyttö tarttee päivisin aktiviteettia ni mä tarviin kyllä paremmat yöunet ku mitä tähän asti oon saanu..
Tytön nukuttaminen on tullut ihme kyllä helpommaksi! Sängyn vierellä mä joudun istumaan ja pitämään kädestä kiinni ja näytellä nukkuvaa, mut siinä menee noin 15-30min ni tyttö nukkuu sikeesti, ihanaa et tääki on helpottunu koska hetki sit nukuttaminen oli täyttä tuskaa :ashamed:
Ja nukuttamaan ei kelpaa kukaan muu kuin äiti :whistle:

Miesasiaa kommentoin vaan et meillä menee siltä osin ihan hyvin et molemmat toisista välitetään ja tykätään paljon, ongelma ehkä enemmänki mun korvien välissä :ashamed: Siis tän väsymyksen ja muun takia en oo jaksanu huomioida miestä fyysisesti MITENKÄÄN. Sänkyhommia en aio alottaa ennen jälkitarkastusta, mut 3viikkoo on kulunu ku tapahtu mitään :ashamed: Mä en vaan jaksa ja musta tuntuu et miehestä tuntuu tää asia pahalta.. Mut täytyy yrittää jos viikonloppuna jaksais.. Huokaus.

Joten pimmin kirjoittama 'revitään joka suuntaan'-olotila myös täällä! Jos aikaa ei vie esikoinen niin sitten vauva, jos ei lapset niin sitten mies, jos ei mies niin sitten kissa, milloin saisin vain olla ja ei tarttis edes ajatella.. 'Aivot hyllylle'-meiningillä..

Hoitoavusta:
Mun äiti ja sen perhe asuu alle kilometrin päässä mut niillä oma yritys joten aikaa ei ole millekään muulle.
Esikoisen kummitäti asuu 2kilometrin päässä mut hän tekee välillä paljon töitä ja on kuitenkin nuori (26v.) ja tarvitsee myös omaa vapaa-aikaa.
Mun veli asuu 2kilometrin päässä mut hällä 4lasta joista vanhin 6v. ni ei aikaa myöskään.
Miehen vanhemmat 2kilometrin päässä ja miehen äiti ei edes käy töissä vaan on kaikki päivät kotona eikä hän silti ehdota että välillä vahtisi lasta/lapsia, tästä olen kovin loukkaantunut mut enhän voi ketään pakottaakaan.
Miehen isovanhemmat asuu alle kilsan päässä ja he onki nyt vieny tyttöä joka päivä hetkeks pihalle ja oon niin mielettömän kiitollinen ja onnellinen siitä että :heart:
Tyttö on vielä tosi kiltti ja tyytyväinen tapaus, jotta hiekkikselle vaan ni kaikki on hyvin, miksei kukaan sellasta ihanuutta ottais mielellään hetkeks hoitoon??!! :/

Me kylvetetään pari kertaa viikossa, ei vaan jaksa useammin :ashamed:

Tässä taas tekstiä kylläkseen :)

Nyt hakemaan kahvetta :p

Suvitus+Vihtori :heart:
 
Ja mahavaivaisille että eilen kekkasin taas uuden joka hetkeks katkas meiän pojan itkun.
Laitoin äijän makaamaan mahalleen semmosen jumppapallon päälle ja työntelin edestakas ni oli ihan kummissaan ja saattaa olla et mahaanki autto, joten tässä taas uusi vinkki!
En tietenkään takaa että toimii mut mä ite ainaki valmis kokeilee mitä tahansa ku huuto ei lakkaa :xmas:

Ja margitille että meiän 2,5vuotias tekee samanlaista kiusantekoa että ottaa tutin sängystä (ja tietenkin AINA siitä tuttiosasta) ja välillä laittaa myös omaan suuhun, tuttia saa siis olla koko ajan pesemässä, vaikken hermoheikko olekaan.
Tyttö on myös läppässy vauvaa ja jaloilla 'vahingossa' tökkii ja jaloilla silittelee.
Mutta nää jutut helpotti ku oon sanonu että pikkuvelille tulee paha mieli jne.. ku meiän tyttö on niin herkkis tapaus et on kuitenki tärkeetä että pikkuveli hänestä tykkää :heart:
Myös erilaisten kirjojen kautta helppoa ainaski meiän tyttöön 'vaikuttaa', minttu-kirjoista mieletön apu! Minttu ei tahdo-kirjaa luetaan joka päivä ja aion metsästää kaupoista erilaisia kiukuttelu- ja uhmakirjoja koska niiden kautta tosi helppo opettaa mikä oikein ja mikä sattuu jne..

Mut nyt sitä kahvia :p

Suvitus häiriköi B)
 
Ihana kesäinen päivä. Me ollaan ulkoiltu melkein koko päivä, mitä nyt syömässä käytiin ja tyttö nukku pienet päiväunet. 2-vuotias sai eilen uuden Hello kitty pyörän. On muuten aika söpö =) Pyörällä ajoa vähän treenailtiin. 4-v oppi vihdoin ajamaan ilman apupyöriä. On nyt aika polleaa poikaa. Toki tollasesta taidosta saa hyvin ollakin :)

Kyvyssä Julius käy kaksi kertaa viikossa. Ilta- ja aamupesut tehdään lavuaarissa. Meillä tykätään olla kylvyssä ihan kauheesti. Välillä, kun isi heijaa vedessä ja laulaa, niin kuuluu oikein naurua ääneen =) Se on ihanan kuulosta, kun pikkunen nauraa sydämen pohjasta :heart:

Meillä nukuttiin viime yö ihan kokonaan yhteen putkeen!Klo 21 meni yöunille ja klo 8 aamulla heräsi. Itse nousin pumppaan tissit, kun mies lähti töihin. Oli niin kipeet, kun tietenkin oli niin täynnä ja vielä on sitä rintatulehdusta. Yleensä Julius on heräänny kaksi kertaa syömään. Ainakin yhden kerran. Toivottavasti jatkaa samanlailla, sopii meille hyvin!

Niin ja tänään on kuulunut pojan suusta ensi kerran kiljaisuja ääneen. Sellaista iloista hihkumista on jo ollut pidemmän aikaa, mutta noi kiljahdukset on uusi juttu taas. Sisko ja veikkakin oli ihan innoissaan, kun vauva osaa kiljua =)

margit meillä on siis vauvan lisäksi 4-v ja 2-v. Isomman kanssa ei oo ollut mitään ongelmia, eikä aluksi tuon 2-v tytön kanssa kaan. Sitten, kun vauva oppi hymyileen ja jutteleen sille tulee kahta kauheammin leperreltyä. Sen jälkeen on 2-v alkanut vähän koitteleen äidin ja isin hermoja. Enimmäkseen on alkanut leikkimään ruualla, esim. haarukka käy aina välillä mukissa, sylkee ruokaa tai ruokaa lentää lattialle. Pari kertaa on leikkinyt kakallaan, kun en oo heti kerinny tuleen pyyhkimään, jos oon vaikka imettämässä. Imetyksen aikana, kun isi ei oo kotona välillä keksii kepposiaan. Kaksi kertaa on läppäissyt vauvaa poskeen. Onneksi ihan pikkuisen vaan. Sillon oltiin kyllä tosi vihaisia hänelle.
Vähän on meillä onneksi menossa ohi tämä mustasukkaisuus. Kovasti tyttö myös vauvaa hoitaa, halii ja suukottelee. Äidin tyttö on aina ollut, niin eihän se kivalta voi tuntua, kun mulla ei oo enää niin paljon aikaa hänelle ja vauvaa hoidan paljon. Auttaa meillä ainakin, kun pari kertaa päivässä annan laatuaikaa ja olen läsnä vaan tytölle. Pienet hetketkin kaksin on tärkeitä.

Jade ja Julius huomenna 8 vkoa :heart:
 
Mä mietein asiaa ja ajattelin ettei mua tarvitsekaan laittaa enään listaan. Kirjoittelen jatkossa tuolla toisella maaliskuisten palstalla.

Mukavaa jatkoa kaikille. Käyn kuitenkin lukemassa joskus teidän kuulumisia.

Krisu ja vauva 4viikkoa
 
laitoin sulle taas siitä blogista yv:tä. Sain nyt vihdoin omanikin toimimaan. Ja ihan hyviä pointteja sulla tohon ehkäisy-asiaan, ite oon tullu kuitenki siihen tulokseen että tohon täysimetys yms. tehoon luotan ku oon asiaa hirveesti tutkinu, siihen jälkitarkastukseen asti toki vaan (6.5) ja sit otan minipillerireseptin heti. :)

skog, suvitus, bellona ja funny ihan älyttömän paljon voima:hug: teille kun masuvaivojen kanssa painitte!!! En voi edes kuvitella miten raskasta kun täälläkin kiukun sattuessa jos joskus sattuu tunnin kiljumaan niin meinaa pää haljeta. Joten uskomattomia sissejä ootte, hengessä oon mukana ja koittakaa jaksaa!

Sit oli pari galluppia taas... Meillä kylvetään suunnilleen ehkä joka kolmas päivä. Neidillä on tosi hyvä eikä yhtään kuiva iho niin vois kyllä useamminkin, kun hän niin tykkää. Nyt on kipeänä ja nuhainen ollut nii en oo ihan hirveesti uskaltanut kylvetellä ettei vaan palellu. Toisaalta mies on sit välillä ottanut sen suihkuun mukaan höyryjä hengittelemään niin on tukkoiseen nenään auttanut. Ja hormoninäppyjä on silloin tällöin muutama pieni, mutta vaihtavat kyllä paikkaa... Semmosia ihan märkäpäisiä finnin näköisiä neuvottiin meillä neuvolassa ihan perus antiseptisellä aineella putsaamaan.

Matkustus, nyt ollaan tehty vasta 1 pidempi autoreissu ja se oli 170km Kuopioon... Ja tosi hyvin meni, menomatkalla pysähdyin kerran syöttää ja takastulomatkan nukkui kokonaan. Vappuaattona ois tarkotus lähtee ajelee sit mun siskon luo Helsinkiin about 300km suuntaansa, mut eiköhän sekin ihan hyvin mee. Vähän mietittiin et jos yötä vasten ajais kun sillon toi nukkuu parhaiten, nyt on 2 viime yönä nukkunu ekan pätkän 21-03 eli 6 tuntia!!! Ja äiti kiittää levosta. :heart: Aajuu ja sitten syyskuussa ollaan lähdössä sukumatkalle Kreikkaan pienen kanssa mut kun täysimetyksellä on niin luulen että hyvin sujuu ja helpompihan vauvan kanssa on matkustaa kun taaperon ku se ei vielä mihinkään karkuun pyrähtele. Ja asutaan sellasessa villassa siellä missä on huoneistot kaikille yms. eli ei mikään tavishotelli.

Parisuhteesta oli juttua... Musta taas tuntuu et ollaan vaan lähennytty miehen kanssa, ja vaikka samalla lailla ei yhteistä aikaa oo ku ennen niin ihanaa on yhdessä tätä elämää rakentaa ja läpi mennään vaikka harmaan kiven. Tosin hän on tukenut mua niin mahtavasti ja laittanut ruokaa + hoitanut kotia sillon ku mä oon ollu vauvassa kii että ei voi muuta kuin kiittää. Ja nyt kun toimii taas nää aviollisetkin touhut samaan malliin ku ennen niin kyllä rupee kaikki olemaan raiteillaan... Ja vaikka oiskin vaan iltaisin aikaa se pieni hetki kahdestaan ennenku minä simahdan niin se käytetään kyllä aina hyödyks, pannaan telkku kiinni ja saunotaan, köllitään ja jutellaan paljon. Ipulle jaksamisia tuohon tilanteeseen, ja mulla ainakin aina auttaa semmonen kun ajattelen että mihin mä tossa miehessäni alunperin rakastuin ja kun tarkkaan katsoo niin on ne samat piirteet ja asiat siellä vieläkin. :heart:

Piti vielä kysymäni että onko kellään muulla kokemusta rintaraivareista? Meillä on nyt suunnilleen joka toisella syötöllä pienimuotoinen käsikähmä ja taistelu ennenku saan neidin suostumaan tissille. Tilanne on siis silleen hanskassa et aika nopeasti saan syömään sen itsekin mutta erikoista kun ei oo koskaan ennen ollut mitään tällästä, tissi on ollut ehdoton ykkös-paras kaveri... Pelkkä imetysasentoon laittaminen saattaa hänet välillä ihan raivon partaalle ja kiljuu solkenaan. Voi olla tolla vähän tukkoisella nenällä kyllä vielä osaa tähän, varsinkin kun yleensä se raivoominen alkaa siinä vaiheessa kun maito rupeaa herumaan. Varmaan vaikeampi niellä semmosta niagaravirtaa kun henki ei kulje nokan kautta. Kovasti odotan et saan oman aurinkoisen maitohöperön pullukkaiseni takaisin...

Tänne omaan napaan ei sen kummempaa, nyt on tosiaan parina yönä neiti kiskaissut ekan pätkän unta putkeen 6 tuntia eli tosi hienosti. Ja päikkäritkin ovat sujuneet. Tänään on hieman mahaansa kitissyt, luulen että toi tuore ruisleipä ei oikein sovi mun ruokavalioon enää kun tuntuu tytön masuun tekevän kipeää... Nyt laittamaan saunaa päälle ja miehen kainaloon, Salkkareita odotellessa... Taitaa tuo tipunenkin tuolta jo heräillä pikkuhiljaa iltapuuhiin.

:heart:: mama-L & Pieni kultatipuenkeli 1kk 5pv.

 
Pikavastauksia: :D
Ei ole hormooninäppyjä kun satunnaisesti jokunen.
Kylvetetään aina kun käydään kotona saunassa. Minä löylyttelen kun mies kylvettää ja sitten minä puen ja syötän kun mies saunoo. Taas on sauna päällä ja kohta mennään.. eli noin 2 kertaa viikossa kylpy.
Hoitoapua ollaan saatu molemmilta mummuilta tosi hyvin. Huomenna ois taas hoitoreissu edessä kun mennään valitseen molemmille hääasut ja kukat.
Rintaraivarista.. En tiedä voiko sanoa raivariksi ku ei tuo meis huuda, mutta se pyörittää päätä ja ähkii, eikä tartu millään kii vaikka kuinka muotoilee sormilla nänninpäätä ja ohjaa suuhun. Joskus menee viiski minuuttia pyöriessä ja sit hermostuu ja itkee ku ei ruokaa heru.

Mulla ei tahdo millään iltosin riittää maito kun pikkumies söis sen verran tiuhaan eikä maito nouse niin nopeesti. Yöllä saa kunnolla ainakin syötyä kun nukahtaa heti röyhtäytyksen jälkeen. Sillon onki pidemmät syöttövälit ja ehtii maito nousta. Viime yönä nukku 22.30-6.00. :eek:

Onko jollakin kokemusta minipillereistä? Mä alotin reilu viikko sitte ja nyt tulee pientä veristä vuotoa. Lasketaanko kuukautisiksi? Johtuuko noista pillereistä? Mikä ero on minipillerillä ja tavallisella?

Kovasti jaksamishaleja kaikille koliikin ja babybluesin kanssa painiville!! :hug: :hug:

Nyt sinne saunaan..

Niin joo, mä taisin huija viimeks kun kirjoittelin. Laskin, että tuo ukko onkin vasta huomenna sen seitsemän viikkoa. :eek: :ashamed:
 
Pikapikaa taas kirjotan, Lina on mun sylissä ni täälasta yhellä kädellä näpyttelyä tää nyt on :) .

Kauheesti jaksamisia itkuisten vauvojen äideille ja isillekin! Meidän esikoinen huusi 4 kk ennen kuin hänellä todettiin maitoallergia ja saatiin hänelle sellasta neo-cate-maitojauhetta. Tiedän miten raskasta se huuto voi olla, ite ainakin elin sen ajan kuin jossain sumussa... Keskimmäinen oli onneksi alusta asti kiltti vauva ja niin tuntuu tämäkin neiti olevan. En sit tiedä onko sillä mitään tekemistä asian kanssa et esikoinen syntyi etuajassa rv 36+6 kun keskimmäinen tuli laskettuna päivänä ja tämä "Lillan" 41+4. Oon joskus kuullu että isommat ja lähellä laskettua aikaa syntyneet vauvat on tyytyväisempiä, tiedä sitten.

Ipulle :hug: , kyllä sua nyt koetellaan! Toivottavasti on vaan hormonit jotka tekee temppujansa ja alkais tollaset tunteet mennä ohi!

Jälkitarkastuksesta sen verran et en oo vielä edes varannu aikaa, kai sinnekin pitäis soitella. Hormonikierukan meinaan ehdottomasti laitattaa, on kyllä niin kätevä!
Jälkivuotoa mulla tulee vielä sen verran et pikkarinsuojilla pärjää, eli sellasta pientä tuhrua vaan. Sais jo loppua kokonaan ku on jo kuitenki yli 4 vkoa synnytyksestä, tahtois jo vähän miehen läheisyyttä. Ja kondomia meinataan käyttää vaikka neiti onkin täysimetyksellä. Keskimmäinen kun sai alkunsa vaikka vielä imetin éikä mulla ollu vielä edes menkat tullu. Eli Mama-L ei siihen imetyksen ehkäisytehoon voi luottaa!
Kauan on muilla jälkivuoto kestänyt?

Ristiäispäivä on nyt sovittu, kirkko ja pappi varattu, 25.5 saa neiti sitten virallisesti nimekseen sen Lina Alexandra, sen voit Ippu lisätä tonne etusivulle kun jaksat.

Nyt tais neiti nukahtaa masullaan mun syliin, on ollu päikkärit tänään vähän vähissä, ollaan oltu liikkeellä koko päivä ettei raukka saanu kun katkonaisia unia otettua. Yöt meillä menee edelleen samalla kaavalla, nukahdetaan yöunille 22-23, ekan kerran syödään 4-6 tunnin päästä ja sit 2-4 tunnin päästä taas. Oon niin kade siskolle jonka 10 viikkonen poika nukkuu jo 8-10 tuntia yhteen putkeen :eek: Ja on kanssa täysimetyksellä. Siihen on meiilä vielä matkaa. Pitää varmaan viedä neiti joku ilta tädin tissille tankkaamaan yötä varten :LOL:

Angel kuulin et teidän neiti on kuulemma aivan ihana ja niiin paljon pienempi kun meidän pikkuinen =) Kyllä se pari viikkoakin vaan niin paljon vauvaa kehittää, ei oo enää niin "vastasyntynyt" rääpäle

Missäs Pikkuvaemo on? Ihan kun oisin ite täällä kauheesti ollu...

Nyt alkaa neiti painaa kättä eli lopettelen tältä erää.

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

:heart: :Ninni ja Lina 4+1 vkoa
 
Ninni, paljonko teidän tytöillä on sit ikäeroa? Aika vähän vissiinkin jos oot jo 4kk päästä siirtynyt antamaan esikoiselle tuota maidotonta korviketta imettämisen sijaan. :eek: En tiiä luitko tota mun aikasempaa juttua minkä luin sieltä tohtori.fi:stä jonka mukaan ehkäisyn teho on 98% jos kaikki seuraavat ehdot täyttyvät; eli lapsi on täysimetyksellä, alle 6kk vanha ja kuukautisia ei ole. Vrt. esim. kondomiin, ehkäisyteho 88-97%. Monelta eri sivulta oon tästä lukenu... Me ollaan sit lisäks vielä keskeytetty yhdyntä. Ja tosiaankin, neiti on vasta viisi viikkoa vanha, ja mulla jälkitarkastus 6.5 ja sillon on ne minipillerit tarkotus ottaa. http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=75&Itemid=165
tuolta voi lukea kans lisää tästä ehkäisymenetelmästä. :)

Tosiaan eihän kenenkään tarvii tähän menetelmään luottaa mut mä oon asiaa aika paljon tutkinut... Pisti mietityttämään varsinkin toi kondomin ja tämän LAM-menetelmän ehkäisytehojen vertailu... Jokainen tyylillään silti.

Juu ja en mäkään muuten luottais yhtään tota jälkitarkastusta pidempään tähän vaikkei menkkoja vielä oliskaan, kun sit rupee jo ikää olemaan neidilläkin enemmän.
 
Iltaa vaan täältä meiltäkin.

Vatsa vaivojen
kanssa painii täällä näköjään useampikin mamma ja vauva. On kyllä todella rankkaa tuollaset itku kohtaukset. Ite oon huomannu että niinä kertoina kun istualtaan syötän menee helpommin ilmaa vauvan mahaan ja sillon itketään välistä kovastikkin. Niinpä mie olenki imettäny sitten mahollisimman paljon makuultaan ja sillon ei ilmeisesti ilmaa pääse mahaan, koska samanlaisia itkuja ei ole ollu. Että kokeilkaas jos ois apua vaikka tuosta. Meillä itkut pysyny vielä ihan kurissa ja ei ole ollu tosiaan ku pari kertaa selittämätön huutokohtaus, mut vielä ihan siedettävissä mittasuhteissa. Mutta voimia teille kaikille :hug:

Ihmissuhde koukeroihin
voisin mieki sen sanoa, että tämä aika kun lapsi/lapset on pieniä on sitä rankinta aikaa. Kumpikin on väsyny ja toisen sanomiset ja tekemiset saa raivostumaan ihan turhasta. Ite olen yrittäny nyt tällä 3:nella kertaa muistaa pitää huolta omasta voinnista. Siis syön ja nukun tarpeeksi. Nää perustarpeet kun on kondiksessa niin kaikki muu menee siinä sivussa. Muistaa vaan antaa sen toisenki osapuolen nukkua ja syödä tarpeeksi. Ja nukkuu sit vaikka vuorotellen ja vaikka eri huoneessa jos muuten ei pysty. Ja ihan pienikin tauko siitä arjesta auttaa. Mie esim. kävin tänään ihan yksin saunassa ja olin siellä tunnin! Voi että oliki ihanat löylyt pitkästä aikaa ja mieli lepäs ku ei tarvinnu aatella yhtään mitään. Oli vaan ja nautti löylyistä. :D Ja ei kannata turhaan ressata mistään kotitöistäkään. Kyllä ne villakoirat pärjää siellä nurkissa ihan vallan mainiosti, eivätkä karkaa mihinkään ;) Mun kyllä täytyy antaa kaikki kunnia mun miehelle, kovasti on ollu mukana ja auttanu. Laittaa ruokaa, siivoo, hoitaa pojua.. hellii mua.. jne.. mitäpä muuta sitä tarviskaan.. hyvin siis menee..

Kylvetetty
ollaan parisen kertaa viikossa tuota meijän pikku miestä. Mies hoitaa tän homman kun en luota tuohon mun olkapäähän.

Hoitoapua ei olla vielä tähän mennessä tarvittu. Mutta apulaisia on kyllä tarjolla useempiakin sitten kun tarvetta ilmaantuu.

Rintaraivareita saadaan meilläkin välillä. Äiti kun on niin turkasen hidas, eikä tajua toimia herran ajatuksen nopeudella :LOL: Jätkä vetää kyllä välillä sellaset pultit että! :D Mut rauhottuu kyllä sitten viimestään ku nostaa hetkeksi pystyyn.

Mutta olikohan tuossa jo tarpeeksi juttua.. :)

Marmeladi ja kiljusen herrasväki
 
Iltaa! Painelin jotain ja tekstit katosi ja pomppasin alkusivulle. Hups. No, täällä kakut on leivottu ja täytetty, huomenna koristellaan. Pöytää pitää vähän vielä kaunistella ja itsensä tietty laittaa. Kastetilaisuus on 16.00 kirkolla ja sit tullaan tähän kotiin. 17 henkeä on tulossa, mikä vaikuttaa ihan sopivalta. Saa nähdä, miten neiti huomenna käyttäytyy, kun on niin paljon porukkaa ympärillä. Äitiä vähän jänskättää...

Jälkivuodosta: 6 vkoa kesti ja loppumispäivänä rakasteltiin eka kerran. KOndomia käytetään, kuten aina ennenkin. Kuukautiset oli kaiketi alkuviikosta, pikkarisuojalla pärjäsi. Tuskin se muutakaan vuotoa oli?!??! No, ei voi minkään, että näin aikaisin alkoi. En olis kaivannut.

Hoitoavusta: Mun porukat 260 kilsan päässä. He haluavat kovasti osallistua ja ovat nytkin olleet koko viikon apuna ja "elämyslomalla" vauva-arjessa, kuten isäni sanoi. Isäni käy täällä noin 2 krt kuussa työreissulla. Ovat myös tarjonneet hoitoapua, jos meillä jotain menoja. Vielä ei olla tarvittu yöhoitoa. Miehen vanhemmille 420 kilsaa ja käyvät täällä ehkä 2 krt vuodessa. Nyt varmaan useammin, toivottavasti. Eivät ole niin innokkaita kun mun porukat, kun kaikenlisäksi tekevät vuorotyötä ja ovat huonoja reissaamaan. Meidän puolen suku on muutenkin paljon "hullumpaa" ja reissaavampaa.

PArisuhde: Mies ollut jotenkin kireä tässä jonkin aikaa. Inhoaa työtään, koska se ei ole täysin koulutusta vastaavaa. Väsyneempi on kuin minä, vaikka ei herää öisin "syömään". Tiedän, että töissä on ollut kiirettä ja hän ei malta mennä illalla ajoissa nukkuun. Läheisyyttä on sohvalla iltaisin, mutta aika vähän kuitenkin. Sängyssä todellakin vain nukutaan, rakasteltu tasan kerran ja siinä kaikki. Tekisi mieli enemmän, mutta en viitsi mankua.

Nyt pitäs varmaan lähteä koisimaan, kun vauva tahtoo kuitenkin yöllä syödä. Ensin kuitenkin lypsylehmä-leikki tiedossa, ettei kastu sänky.

Jaksuhaleja mahavaivaisten vauvojen perheille! Muistakaa, että aikansa kutakin! KOhta nää pienet jo juoksee ja nukkuu läpi yön.

Misupai ja Siiri Helmi Olivia 2 kk 3 vrk
 
Ippu täällä menee vähintäänkin yhtä "loistavasti"miehen kanssa :( Viimeset 2vkoa ollu joka pvä jotain vääntöä ja tuntuu ettei mistään asioistakaan olla enää yhtä mieltä esim.ristiäisistä, lastenhoidosta ja kasvatuksesta, raha-asioista yms. Mies laukoo niin älyttömiä kommentteja minun mielestä, että tuntuu niinku 3 pojan sijasta mulla olisnkin ne
neljä(mies se neljäs) niin lapselliseksi touhu välillä yltyy!!! Mies onki alkanu viihtymään työpaikalla päivät pitkät ja nyt myös viikonloput mitä ennen ei tosiaankaan olis tehny kun pakon edessä ja mulle on AIVAN SAMA(en kaipaa sitä tähän äksyilemään ja pyörimään jaloissa)! Olen kans miettiny johtuuko tämä nyt hormooneista taas vai mistä, mutta yritän välttää pikaisia johtopäätöksiä ja ottaa päivän kerrallaan :ashamed:

Meillä tosiaan ne ristiäiset ens viikonloppuna ja olen yrittäny laittaa kotia kuntoon ja leipoa, mutta tosiaan miehen kanssa niistäkin ollut niin kovaa vääntöä ja olen monet kerrat mieleni pahottanu joten fiilikset menneet ristiäistenkin suhteen pakkaselle :( Olispa vaan näin ihanat ilmat niin vois vieraita ulkonakin istuttaa ja kestitä kun musta alkaa tuntumaan, että tilat loppuu kesken ja istumapaikat etenkin! Meille on tulossa n.30 vierasta +oma poppoo päälle ja alakerrassa tilaa n.50 neliöö.

No, mutta lähden kukan istutukseen...aurinkoista päivää kaikille :)
 
Onko jollakin kokemusta minipillereistä? Mä alotin reilu viikko sitte ja nyt tulee pientä veristä vuotoa. Lasketaanko kuukautisiksi? Johtuuko noista pillereistä? Mikä ero on minipillerillä ja tavallisella?

Voinko käyttää tampaxia jo? Vai mahtaako olla alakerrassa niin iso hole, ettei paljo tampaxit auta!? :ashamed:

muumi82:ko se oli, jolla myös häät samalla ku ristiäiset!? Ootko selvittäny mihin kaikkialle siitä nimivaihdoksesta tulee ilmottaa ja mitkä kortit uusia? Onko jotain aikarajoja noiden suhteen? Mä oon ihan pihalla.. :eek: Muutkin tietäjät voi kertoa.
 
Mama-L meiän "isoilla" neideillä ikäeroa 9 päivää vajaa vuosi =) Eli aika pian esiokoisen syntymän jälkeen olin taas raskaana... Nyt oon kauhulla aatellu miten oonkaan sillon jaksanu, mut olinhan 7 vuotta nuorempi silloin =) Mut on kyllä tytöillä ollu niin ihanasti seuraa toisistaan, on kyllä niin paita ja peppu vaikka ihan erilaiset luonteiltaan.
Käy vähän Linaa sääliksi kun hän ei todellakaan oo saamassa leikkikaveria.

Rhea noista nimijutuista, mun mielestä maistraatti ilmoittaa aika moneen paikkaan automaattisesti kun sun nimi vaihtuu, esim. pankkeihin, vakuutusyhtiöihin yms. ja niiltä tulee sit uudet kortit ilman erillistä ilmoitusta, siis et sä joutuisit tekeen. Ton seuraavan tekstin kopioin maistraatin sivuilta:


Perustiedot

Kun nimi muuttuu avioliiton myötä

Kun puolisot valitsevat yhteisen sukunimen, jommankumman nimi muuttuu. Nimi muuttuu myös silloin, jos yhteisen sukunimen edellä haluaa käyttää jotain entistä sukunimeä. Ennen vihkimistä puolisoiden sukunimivalinnoista voidaan ilmoittaa maistraatille oheisella sukunimen valinta -ilmoituslomakkeella. Vihkimisen jälkeen nimenmuutos rekisteröidään väestötietojärjestelmään.

Valtion ja kuntien viranomaiset saavat tiedon sukunimen muutoksesta ilman asiakkaan toimenpiteitä. Sen jälkeen kun Kansaneläkelaitos on saanut ilmoituksen nimenmuutoksesta, se lähettää automaattisesti uuden Kela-kortin (kuvallinen Kela-kortti on maksullinen, ja sitä on itse haettava). Useimmat pankit, vakuutusyhtiöt sekä kauppaketjut päivittävät asiakasrekisterinsä väestötietojärjestelmän avulla.
Lina nukkuu jo, ihanaa et saan olla "rauhassa" kun mulla on ollu maha kipee tänään, pakki sekaisin ja kiertää inhottavasti aika ajoin. Toivottavasti ois jotain pikasesti ohimenevää. Käsidesi on ollu mulla kovassa käytössä, kädet ihan korppuna jo kun kuivattaa.
Linalla oli tänään niin aurinkoinen päivä, neiti oli yhtä hymyä suurimman osan päivästä. Ihanaa kun hän on alkanu hymyileen ihan tarkoituksella, on myös kova jutteleen.

Hormoninäppyjä on meiän neidin kasvoilla, käsillä, rinnuksilla ja vatsassa, kasvoissa aika reilustikin, mun isäpuoli määräskin hänelle siihen voidetta ja toivottavasti saatais näpyt häviimään muutamassa päivässä. On se vaan niin kätevää ja ihanaa kun on tollanen "omalääkäri" joka aina käytettävissä! Nytkin soitin hänelle ja hän sit soitti reseptin apteekkiin.

Mut eipä mulla nyt tän kummempia, palailen taas!

:heart: : Ninni ja Lina 4+2 vkoa
 
Huh huh. Ristiäiset onnellisesti ohi! Päivä oli pitkä, mutta hienosti meni ja neitikin pysyi normaaleissa rutiineissaan. Kaste oli vasta 16.00, mikä oli miusta tosi hyvä aika. Päikkäreitten jälkeen neiti oli virkeimmillään ja kirkossakaan ei tullut itkua, nukahti kummin syliin. Kotona sitten jaksoi vieraita viihdyttää. Tarjoiluja oli reilusti, joten rääpitään ensi viikolla. Ei siis haittaa vaikka vieraita tulisi kylään avuksi.

Pikkuinen sai nimekseen Siiri Helmi Olivia, joka on täälläkin jo aiemmin esiintynyt. Ihan on nimiensä mukainen neiti, kun nimikirjasta on katsottu ja pappikin oli ne ominaisuudet paperille kirjannut. Ihana pappi oli, onneksi.

Lahjaksi hän sai kummilusikan, kummikehyksen, muistojen kirjan, Muumi-aterimet ja lakanat, kultaisen ristin (isomummo ostaa aina), satukirjan, mekon isomummon tekemänä, runokirjan. Ja juhlat tietenkin.

Rhealle: joudut vaihtamaan ajokortin, passin, etukortit, kelakortti tulee automaattisesti ja mitä muita kortteja sulla on. Ajokortti ja passi maksaa jotain 40 euroa kipale. Se on niin väärin, että me naiset joudutaan vaihtamaan ja miehet pääsee taas helpommalla. Sit väestörekisterikeskuksen sivuilla taitaa olla lista, jossa on firmat joille menee tieto suoraan väestörekisteristä. Muille sun tarvii ilmoittaa uus nimi. Mut mulla on häistä yli vuosi ja vasta vähän aikaa sitten muistin ilmoittaa puhelinliittymäfirmaankin...

Mut nyt koisimaan, kun hiukan väsyttää. Neiti onneksi nukahti normaaliin aikaan ihan rauhassa.

Misupai
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rhea:
Onko jollakin kokemusta minipillereistä? Mä alotin reilu viikko sitte ja nyt tulee pientä veristä vuotoa. Lasketaanko kuukautisiksi? Johtuuko noista pillereistä? Mikä ero on minipillerillä ja tavallisella?

Voinko käyttää tampaxia jo? Vai mahtaako olla alakerrassa niin iso hole, ettei paljo tampaxit auta!? :ashamed:

muumi82:ko se oli, jolla myös häät samalla ku ristiäiset!? Ootko selvittäny mihin kaikkialle siitä nimivaihdoksesta tulee ilmottaa ja mitkä kortit uusia? Onko jotain aikarajoja noiden suhteen? Mä oon ihan pihalla.. :eek: Muutkin tietäjät voi kertoa.
Moi Rhea.

Mie käytin vuosia nuita minipillereitä, mutta siitä on monta vuotta aikaa, enkä oikein enää muista miten ne vuodot meni? Mutta sen muista että meni tosi kauan aikaa ennen ku tajusin että mun pahantuulisuus ja mielialanvaihtelut johtu niistä. Taisivat olla Minulet merkkisiä..*muisteloo* Eipä tästä mun vastauksesta tainnu sulle paljoo apua olla :whistle:

Marmeladi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Misupai:
Pikkuinen sai nimekseen Siiri Helmi Olivia, joka on täälläkin jo aiemmin esiintynyt. Ihan on nimiensä mukainen neiti, kun nimikirjasta on katsottu ja pappikin oli ne ominaisuudet paperille kirjannut. Ihana pappi oli, onneksi.

Mistä sie tuommosen nimi kirjan oot hommannu? Tahtois kans.:D
 
Aurinkoista huomenta!

Eilen käytiin sitten siellä vauvahieronnassa/vyöhyketerapiassa, ja oli kyllä hintansa (25 e) väärti. Tyttö nautti selvästi hieronnasta ja alkoi jopa hymyillä hierojalle; eilen ja tänä aamuna mekin ollaan saatu oikein paljon tyytyväisiä hymyjä. Hieronnan jälkeen oli ihan rento reporanka ja saatiin hyviä ohjeita siitä, miten itsekin voidaan painella ja hieroskella ja saada liikoja ilmoja ulos ja rauhoitella vauvaa. Eihän tuo mikään hokkuspokkustemppu tietenkään ollut niin, että kaikki itkut olisi saman tien kadonneet, mutta ainakin eilisilta selvittiin pienellä kitinällä ja viiden minuutin huudolla - mikä on kyllä suuri ero edelliseen päivään, jolloin suoraa huutoa oli tuntikausia. Päikkäreitä tyttö ei vieläkään nuku (ei ole nukkunut enää viikkoon) muuta kuin jos ollaan vaunu- tai rintareppukävelyllä, muuten unet on sellaisia korkeintaan viidentoista minuutin pikanukahduksia. Joten seuraa saadaan kyllä pitää edelleen koko ajan, mutta ihan eri asiahan se on seurustella nauravan kuin huutavan vauvan kanssa.

Nyt kun on vielä hyvin nukuttu yö takana niin alkaa palata usko siihen, että kyllä tästä vielä selvitään... Eilen kävi kaverikin kylässä puolivuotiaan tyttönsä kanssa, ja oli kyllä jo niin erilainen kuin tuollainen pieni vauva, että ihan väistämättä tuli mieleen, että pitää yrittää nauttia tästä pikkuvauva-ajastakin, vaikka se on välillä raskasta.

Bellona ja tyttö 1 kk 1 päivä
 
Sairaalasta kotiin.
Juu meil on ollut tosi huono-onninen viikko. Maanantaina sairastui isoveli, alkoi räkäteudillä, mut paheni hengenahdistukseksi ja oli kuumeinen. Käytettiin päivystyksessä mut selvittiin kotilääkityksellä. Sitten tapahtu se mitä pelkäsin, tauti tarttui Leolle. Torstaiaamuna aikaisin mä suuntasin lasten kaa päivystyseen kun Leolla oli korkea kuume ja nenä tukossa. Ne epäili ekana korvia ja meidät laitettiin korvalääkärille joka PUHKAISI TÄRYKALVOT TURHAAN. Niis ei ollukaan mitään tulehdusta. Mä ja kaksvuotias esikoisemme katsottiin siinä vieressä ja itkettiin ja pikku-Leo huusi kun sitä pideltiin väkisin kiinni ja puhkottiin korvat. Sit sille laitettiin kanyyli päähän ja otettiin keuhkokuvat. Limanäytteet, virtsanäytteet ja verinäytteet, lopulta meidät otettiin osastolle. Siellä oltiin sit kolmisen päivää ja yötä antibiotilla varmuudenvuoksi, mut mitään syytä ei löytyny kuumeelle tms ni se lopetettiin eilen ja me päästiin kotiin. Kuume on ohi, mut vielä räkänen. Oon lopen uupunut tästä kaikesta pyörityksestä samoin poika.

Palaan asiaan ku jaksan.

enne ja Leo 6vk

Ps. taas alko vuotaa multa kirkasta verta vaik jälkivuoto oli jo loppunu ja oletin et kuukautisetkin oli jo viikko sitten ja ne loppu jo. En tajuu-
 
Voi enne!! :hug: Kuulostaa hurjalta!!! :hug: Ja tosi erikoista että ensimmäisenä on päädytty suoraan puhkaisemaan tärykalvot, eikä odoteltu ensin vaikka jonkin aikaa että paraneeko tauti lääkkeillä ja levolla. Höh. Tuli tosi paha mieli Leon ja sinun puolesta, oikeasti melkein itku.. kun kuvittelen sitä tilannetta. Pikkuista kiusattu ja satutettu, turhaan!! Nyyhky!!! :'(
Jaksuja hurjasti sinne!! :hug:

Kommentoin illalla lisää ja kerron omia kuulumisia, jos vain ehdin.. ollaan tällä hetkellä minun vanhempien luona "lomailemassa", nauttimassa maalaisilmasta =)

Ippu :heart: Annika
 
Pikaseen vaan...

bellonalle ekaks et ihanaa et kuulostaa jo paremmalta! Ja oma kirjotukseskin oli jo paljon paremman kuulonen= siis että itsekin voisit jo paremmin :)
Toivotaan että tästä alkaa myös teidän helpompi vauva-arkenne, jotta siitä saa kaiken sen ihanuuden irti. Juuri niin kuin itsekin sanoit, näähän kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia!

Meillä menee jo tosi hyvin! Disflatyl-tippoja en anna enää eikä mahakipuhuutoakaan enää ole, voiskohan olla et olis ne tipat aiheuttanu??!!
Poika on tosi tyytyväinen ja nauraakin jo!
Meillä myös alettiin hymyilemään 3-4viikon ikäisenä ja nyt jo nauretaan, esikoisella meni mielestäni pidempään..
Kiva jos oon tyypille tippoja laittanu ja ne onki ollu ne aiheuttajat :ashamed:

Rhea kysy minipillereistä. Muuta en osaa sanoa kun että mun mielestä ne saattaa sitä vuotoa ja tiputtelua aiheuttaa, ei siis välttämättä oo menkat sulla vaan pillereiden aiheuttamaa. Mikäs se merkki olikaan, cerazette? En muista oliks noi niitä minipillereitä vai ihan vaan normeja.. Eroa niissä ainakin on se vaikutustapa/aine, minipillereitä kun voi imetyksen kanssa käyttää, niitä toisia ei.. Hahhah, en paljoo nyt saa itestäni irti, voin tulla myöhemmin selittää mitä tarkotan :D
Ja nimijutuissa en osaa auttaa, täällä se on vasta edessä päin :wave:

Ja ennelle paljon vaan haleja, ei muuta voi sanoa, pahalta tuntu mustaki lukea sun tekstis :'(

Kohta vormuloita kattelee B)

Suvitus+Vihtori 5vkoa
 
Ninni, no onpa tosiaan pienellä ikäerolla. Mutta varmasti mukavaa kun on seuraa toisistaan vaikka sulle varmaan "rankahkoa" se pikkuvauva-aika. :) Meilläki on noilla miehen typyköillä ikäeroa vuosi ja 3 kuukautta ja sekin tuntuu jo pieneltä!

Rhea, mä oon moneltakin taholta kuullu et juurikin nuo Cerazette-minipillerit joita määrätään jälkitarkastuksen yhteydessä (sopii imettäjille) aiheuttaa tiputteluvuotoa joka ei välttämättä liity millään tapaa menkkoihin. Ja miksikäs et voisi tamponeja kokeilla, mä en ainakaan keksi syytä. Jälkivuotoonhan niitä ei suositella mut en usko että toi enää sulla sitä on. Mä ainakin aion jatkossa kans joka vuotoon jatkaa taas tamponeilla, en inhoo mitään niin paljon ku siteitä ja nyt on saanu istuu kuukauden vaippa pöksyssä kokoajan niin kiitos riittää. :D

enne, täälläkin tuli tippa linssiin ku omalle kohdalle aattelis! Jaksuja sinne! :hug: Toivottavasti pikkusen vointi paranee pian. Meilläki on tota räkäköhää ollut täällä mut ei onneks kuumetta nii ei oo tarvinnu lääkärireissua tehä... Mut kamalaahan se on kattoo ku näin pienet sairastaa.

Misupain neidille onnea virallisestikin hienosta nimestä!!

Meillä vedettiin sit ensimmäiset vuosisadan raivarit eilisillalla, melkeinpä 2 tuntia suoraa huutoa... Ei ollut nälkä- eikä kipuitkua vaan ihan suoraa yliväsymystä mielestäni... Pitkät päikkärit jäi lyhyeksi kun käytiin isoja tyttöjä käyttämässä tivolissa. Meidän tipu on hirveen tarkka rytmeistään et het menee hermot jos tommosia muutoksia tulee, varsinkin niiden tärkeiden pitkien 3h päikkäreiden aikaan... Mut äiti sit vihdoin pelasti tilanteen ja sain kun sainkin tytön rauhoittumaan syliin oman täkkinsä sisään. :heart: Tää päivä onki sit menny hienosti, nyt nukkuu jo toisia pitkiä parin tunnin päikkäreitään ja viime yönä eka pätkä unta kesti 6 tuntia ja mamma kiittää!

Nyt rupeis olee jauhelihakeitto valmista joten äkkiä syömään kun vielä kerkiää ja sit mökille saunomaan ku on niin upeat ilmat!

t. mama-L & Tirppa 1 kuukausi + 1 viikko.
 

Yhteistyössä