~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *~~Toukokuussa -08* ~ ~ ~

Misupai, joo minähän se siellä, heh heh. :D Ja voipi hyvinkin olla että mieheni tunnistit, hän on nimittäin ihan näitä syntyperäisiä Jyväskyläläisiä ja muistaakseni justiinsakin Viitaniemessä aikoinaan ollut koulussa. Täytyypä tarkistaa. Tuomo on hän etunimeltään! Hän tosin oli niihin aikoihin aika erinäköinen, omisti sellaiset hervottoman isot pyöreät rillit! Aivan mahtavat mielestäni! Ja jossain vaiheessa oli ponnarikin, mutta en oo varma oliko se sitten vasta myöhemmin.

tutteli, ihanaa että löytyy kohtalotovereita!!! vaikka tietysti pahoillani oon teidänkin puolesta, tiedän paremmin kuin hyvin tuon tunteen kun pitää suunnitella milloin ipanan sais tarpeeks taju kankaalle että pystyis lähtee ajamaan pidempää matkaa. Ja useimmiten se kyllä onneksi sit onnistuukin, mut meil on vielä semmonen juttu et autossa ei oo ilmastointia, joten innolla odotan heinäkuun matkaa Kuhmoon... Matkaa täältä jotain vajaa 500km. Muistissa vielä viime trippi Helsingistä takaisin kotiin, kilometrejä 300, ajoaika 7 tuntia... Keskipäivällä kun tyhminä lähdettiin ja mä pelkäsin kokoajan et Telma saa jonkun lämpöhalvauksen kun niin kovin huusi. Niin sit tulikin "pari" pysähdystä... Täytyy varmaan jatkossa ajaa yötä vasten noita pidempiä matkoja. Mikä istuin teillä Misupai on? Meillä on Maxi Cosi Cabriofix ja se on joku testivoittajaistuin. Ja kyllä neiti musta siinä on tosi hyvässä asennossa ja näkee kivasti joka suuntaan, mut silti aina meinaa hermot mennä. Eilen mentiin autolla kauppaan jonne on meiltä pari kilometriä ja Telma ei itkenyt yhtään! Riemuvoitto! Ollaan ajateltu myös istuttaa häntä pikkasen siinä istuimessa kotonakin ettei kehittäis hirveetä inhosuhdetta sitä kohtaan. Vaikka on tainnut jo vähän kehittää...

Telma nukkui eilen upeasti päikkäreitä! *kopkop* Tai niinkun on nukkunut jo monena päivänä. En tiedä onko syynä Disflatyl, masullaan nukkuminen, extra-röyhtäytykset vai yleinen parantunut turvallisuudentunne, mutta kyllä se vaan nukkuu! Ja äiti on saanut omaa aikaa useamman tunnin päivästä. Ihanaa :heart: ! Eilen siis päikkärit olivat 10.30-13.45, 15.30-17.30 ja illalla vetäisi vielä n. puolen tunnin tirsat just meidän ruoka-aikaan. Eli kaikenkaikkiaan mieletön päivä! Ja edellisenä yönä unta oli 21-09, muistaakseni 3 herätyksellä. Iskä nous vielä Telman kanssa ylös, ja äiti sai nukkua kymmeneen, siis kymmeneen! Ihanaa.

Me ei olla vielä mitään vellejä tai muitakaan aloitettu. Ihan tissillä mennään kun tuntuu vielä riittävän oikein hyvin. Ajattelin muutenkin että jos sujuu hyvin rintaruokinnalla niin ei varmaankaan anneta vellejä ollenkaan kun ei ne taida olla sen täyttävämpää tavaraa kuin korvikkeetkaan, vaan siirrytään sit suoraan puuroon joskus myöhemmin. Heinäkuussa mökillä varmaan maistellaan vähän pottua tai bataattia, perinteisesti. Siellä on monet mun serkkuipanatkin ekat soseensa saaneet. :) Mut tosiaan haluaisin pysyä pelkällä tissillä mahdollisimman pitkään, se on äidin ja lapsen ihanaa yhteistä aikaa ( :heart: ) ja lisäksi älyttömän helppoa, ja taloudellistakin. Korvikkeiden hintoja kun oon joskus katellu niin kyllä sinne aika pitkä penni menis meiltäkin, huh. |O

Nyt kotihommiin kun Telma vetää hirsiä pihalla,
t. mama-L & Telma Temmeltäjä aka Tellukka-Tappi (c) Mummi 2kk+1vko!
 
Tätsy kirjoitti:

"Suloinen poika! Hyväkuntoinen ja jäntevä. Kasvaa hienosti, kaunis iho."

On se terkka vaan ihan loistava, ihanaa kaikkien niiden paskojen jälkeen <3 leeviki huomas heti että on hyvä tyyppi ja vaikka oli ihan unessa kun oli päiväuniaikaan niin heräs naureskelemaan ja juttelemaan tädille :D Kasvaa ihan keskellä käyräänsä :)

Mittoja:

17.3......... 3458gr......... 49cm......... 34,5
23.4......... 4816gr......... 56cm......... 37,9
27.5......... 5950gr......... 59,5cm........39,7

Mainitsin kuivasta ihosta ja kuulemma n.90% vauvoista on joten ihan normaalia :) oonkin rasvaillu ahkerasti. Eikä ollut yhtään yllättynyt kun sanoin että nukkuu +/- 19 tuntia vuorokaudesta. en mä nyt toisaalta kuvitellutkaan että siinä olis mitään outoa. :)

----------------

Parisuhde on onneksi ihan "normaalitilassa", vähän vitutti tuhruttelu niistä cerazeteista mutta se näyttäisi nyt olevan ohi kokonaan. tietty eihän sitä tiedä jos vielä vaikka yltyy. Mutta kammaritilanne on pysynyt melkein ennallaan ja ekan kerran innostuttiin n. 3vk synnytyksestä. Se on erona etten mä enää huomaa jos on ollu väliä monta päivää
:LOL: eiks imettäessä naisen se halukkuushormoni oo alimmillaan, tässä sen huomaa mun kohdalla :) Kerran-pari viikossa kuitenkin.


Meillä viihdytään autossa onneksi. Taino voiko sitä viihtymiseksi sanoa mutta nukahtaa kuitenkin lähes aina :) joskus jos tulee itku, pysähdytään johonkin ja syötän vähän aikaa ja sitten taas jatkuu matka. Kuka nyt nälissään tyytyväinen olisikaan B) Olis kyl ikävää jossei autossa viihtyis kun se helpottaa niin paljon kulkemista ja tavaroiden kantamista.

Mä meen syksyllä jatkamaan opintoja! tuli oikein kunnon opiskelumotivaatiokin kun kävin pyörähtämässä siellä viime viikolla.
Sain eilen syksyn ekan jakson kurssit katsottua, nyt vähän jännittää meneekö syksy sitten suunnitelmien mukaan vai ei :) neljänä päivänä olisi periaatteessa nyt lukkarissa tunteja + tentittävät kurssit, mutta luulen ettei paikalla tarvi olla kuin ehkä kolmena.

yritetään miehen kanssa saada toimimaan niin että kun mä meen aamutunnille niin hän tuo leevin mulle kun mun tunnit loppuu ja sitten mä vien hänet duuniin. otin parille päivälle vaan siis aamun ekat tunnit. ja yhdelle iltapäivätunnit, eli mä haen miehen töistä ja hän vie mut kouluun.

Jos tää ei toimi niin sitten onneksi miehen äiti voi hoitaa vauvaa :) Meinaako kukaan muu mennä jo syksyllä töihin/kouluun? Me halutaan lähtee vaihtoon ensi vuonna niin mun on pakko mennä suorittaa kursseja ja selvittää asioita sinne jo nyt. Tosin on se kiva myös valmistua joskus... :D


Mama-L meil on muuten sama istuin ku teillä, mäkin oon tykänny siitä :) on se paljon parempi kuin gracon autobaby ainakin, meillä oli se aluksi. Se oli tosi hepposan tuntunen sivusuunnassa vaikka siinä oli se jalusta, ja olikohan se nyt autoliiton vai minkä sivuilla sanotaankin miinuksena ettei siinä oo sivusuojaus ollenkaan kunnossa. Mut ton maxi cosin istuimen saa tosi tukevasti siihen turvavyöhön eikä heilu yhtään ylimääräistä. Meillä ei oo autossa sitä isofixiä vaikka on vuoden -04 :kieh:
 
Helou! :wave:

Jösses miten neiti säikytteli mua äsken, huus niin ettei ikinä ennen! Yliväsymystä, veikkaisin. Heräs nimittäin 5 aikaan aamulla höpöttelemään (tänään meen piru vie ostaan sen pimennysverhon!! :kieh: ), ja 5:35 hiljeni. 6:12 tuli isoveikka meidän makkariin, ja 6:42 neiti herkis taas höplättelemään. Tainnutin tissillä jonkinlaiseen unentapaiseen, mistä havahtu lopullisesti tuttuun tapaansa 7:30. Valvoi tunnin, meni ulos unille 8:25. Nukku tunnin, mentiin kavereille mammatapaamiseen, missä ekaa kertaa isommat hälinät neidin kuullen. Jakso valvoa vajaan tunnin. Sit pulttas täysin, joten puin päälle ja kaverin kerrostalon partsille nukkumaan. Nukku ehkä sen 45min, kunnes herkisi huutamaan ku päätä ois leikattu!!! Tajusin että kuuma hällä oli, ku eihän parvekelaseilla varustettu parveke oo niin viileä kuin ihan rehellinen ulkoilma, missä neiti yleensä nukkuu, me kun asutaan rivarissa. Joten pika-pikaa kotiin, että pääsi ensinnäki tuttuihin ääniin ja pääsin vaihtamaan kevyempää päälle, ja koitin vähän syöttääki. Ja sit että takas unille ulos. Ni mikä huuto, ku puin ulkovaatteita takas päälle. Ihan rehellistä kirkumista, naama punasena. Itellä rakko tuhannen täys ku kylässä kahvia killittäny... esikko vieressä kitisee lounas-nälkäänsä... huoh!! No, neiti rauhottu kyllä vaunuihin suht. nopeasti, eli väsymystä parkui, eli ei mitään hätää sinänsä, mutta kamala että ehin kyllä miettiä kaikki maholliset viat ja nastan vaipassa ja luoja ties mitkä härpättimet että mikä sillä on. Hyvä kun en miehelle soittanu että tuu ny herrajjeekeri hätiin ku tämä vaan parkuu. Onneks onnistuin pysymään rauhallisena kuitenki ja luotin siihen intuitiooni että väsyny se on, enkä alkanu suuremmin hyssyttelemään ja vatkaamaan, vaan yritin vaan rivakasti saada sen sinne pihalle viileään, nukkumaan, rauhoittumaan. Huoh.

Paska ylläri postissa; opintolainan korot maksuun... enkä muista vieläköhän saan näihin korkoihin Kelan avustuksen, vai joko pitää jostain ne rahat oikeesti itellä kaivaa. Ai että ottaa päähän ku pitänykki niitä lainoja sillon opiskeluaikana ottaa. Toisaalta pakkopa se oli ku mies ei sillon vielä ollu töissä, jollain oli elettävä, mutta silti. Nyt ku ne tulee maksuun, ni ei oikein naurata! :(

Meillon muuten tuo gracon autobaby istuin, ja oon samaa mieltä, että sivusuunnassa se on tosi heilakka! :( Mut tässä vaiheessa ei enää aleta uutta ostamaan, ku pianhan (no ei pian, mutta siis... u know.) tuo siirtyy sitte turvaistuimeen. Tai tuohon esikoisen istuimeen, esikolle ostetaan sitte turvavyöistuin. Tai näin on suunniteltu, katotaan mitä sit toteutetaan kun on sen aika.

Ai että se nyt levottomasti nukkuu ku yliväsyneeksi pääsi, saa juosta tuttia laittamassa nyt kun unenvaihe vaihtuu... :|

Oikukas, Leevi nukkuu +/- 19h / vrk? No huh, mä oon oikeesti noita meidän päikkäreitä pohtinu et liikaa nukkuu, mut ehkei sentään, jos kerta teilläki moisia määriä unta vuorokaudessa. Ku meillä päikkyjä kertyy yhteensä kuutisen tuntia, ekat 4h ja tokat 2h, ja yöllä yhteensä about 12h. Yhteensä 18h siis unta / vrk.

Parisuhde Henkisesti ihanaa, ja ois fyysisestiki, jos joskus ehtis ja jaksais!! :kieh: Mullois uus kierukkaki!! :p Ei tarttis miettiä kumin hakemista ja paikalleen tälläämistä, vois hilipasta aina ku siltä tuntuu ja ku ois aikaa, mutta oikiasti; kun lapset nukahtaa, ni sitä haluaa iteki vaan huokasta, ja mennä pian kohta nukkumaan iteki... :kieh: No joo, on me toki useamman kerran ehitty tässä puuhastella, mutta ei kyllä tosiaankaan joka viikko :/ Ja sit tuon kierukan hormonit on vissiin tehny sen, että miehen tupakointi haisee mun nenään paljon vahvemmin ku ennen. Kyselin jo että ootsä vaihtanu röökimerkkiä tms. ku haiset noin tuplapahalle?! Mut ei ollu... sit hokasin että se on muuten alkanu haista enemmälti sen jälkeen ku se kierukka laitettiin, eli niinköhän vaan hormonit, nuo mahtavat manipuloijat, on tehneet tässäkin kohtaa temppunsa että hajuaisti on herkempi!! Ni ei mua sitte seksihommat kiinnosta, ku isäntä tulee tuhkakupin hajusena kyöhnäämään... ja vois kuvitella että valituksen määrä ois vaikuttanu että vähentäis koko hommaa, ni ei. No pastilleja se sentään osti ku sanoin että tee ny ees sen verran asian eteen, jos meinaat joskus vielä näissä merkeissä kanssani iltaisin huvitella! :LOL: Nii ja vähän on hidastanu sekin, että tuon kierukan laiton jälkeen oon vuotanu joka päivä vaihtelevassa määrin... lievät menkat koko ajan :whistle:

No van, tässä taitaa olla taas turinointia kerrakseen! :wave:

Ippu :heart: itkuinen Ansku
 
ONNEA Rhealle naimisiin menon johdosta! Täällä myös opetellaan uuden nimen kirjoitusta ja tosi tilanteessa sen sanomista..vähän jo alkaa sujua =)
ONNEA vauvoille kivoista nimistä! Aika erilaisia nimiä on vauvat saaneet. Ja sehän on hyvä juttu.

Ei oo superäitejä täälläpäin ainakaan näkynyt :D Mutta nyt kun jo kolmas ja pienellä ikäeroilla..niin jollain tapaa on erilailla varmuutta ehtinyt ilmaantuun ja "virheistä" on opittu. Siksi esim. oon alusta asti opettanut Juliuksen omaan sänkyyn nukahtaan itsekseen. Pääsee myöhemminkin paljon helpommalla. Osaa katsoa asioiden edelle ja yrittää tehdä niitä nyt jo sillain, että on sitten hyötyä myöhemmin. Ennaltaehkäisy on hyvä monessa asiassa. Nimim. kokemusta on kolmen kanssa niiiiiin monessa jutussa.. Nytkin jää niin vähän aikaa itselle ja parisuhteelle. Tälläin oon saanut sitä vähän edes lisää. Vaikee kirjoittaa mitä tarkoitan, toivottavasti edes sinnepäin sai selvää :ashamed:

Ihannevauvoja meillä on ollut. Se on yksi syy miksi niitä jo kolme onkin. Ja yhtä vielä joskus haluaisin yrittää. Kaikkien kanssa ollaan päästy suhteellisen helpolla. Itkuisia tai masuvaivaisia ei oo olleet. Aina siihen ollaan kuitenkin oltu varautuneita. Vauvat on meillä olleet tyytyväisiä, kilttejä, viihtynyt itsekseen, nukkuneet hyvin jne. Siihen ei itse oo voinut vaikuttaa. Monella tapaa voi silti tehdä minusta arjesta omalle perheelle sopivimman.. Kaikki lapset on erilaisia niin myös meillä. Haasteina täällä on 4-v äidiltä peritty temperamentti, tytön ruoka-allergiat ja korvatulehdukset aikoinaan ja nyt Juliuksen päikkärit. Vaunuissa nukutaan hyvin niin kauan kun ne liikkuu ja sänkyssä 1-2 tunnin unia vaan. Vaunuissa jatkaa onneksi uniaan tai viihtyy hereillä ollessaan tutti suussa. Näin myös turvakaukalossa autossa. Välillä on kuitenkin melkoista tutin viemisrallia kyllästymiseen asti.

Auttaisko teillä muilla tutti autossa matkustaessa? Vai putoisko se kokoajan tai muuta vastaavaa.. Julius viihtyy autossa hyvin, jos on virkeenä tai sitten ihan puhki ja nukahtaa auton hyrinään. Auta armias, jos tulee sellainen väsy, jolloin ei saa hyvin unenpäästä kiinni. Sitten on huutoo meilläkin! Ollaan annettu tutti niin hyvin viihtyy ja kohta yleensä nukahtaa. Tai sitten oon vaan imettänyt jonka jälkeen matka jatkuu. Tutti on meillä kova sana vaunuissa ja autossa. Vaunuihin nukahtaa hyvin ilman heilutuksia ja tuttia, mutta tunnin nukkumisen jälkeen sitä saa välillä aina käydä laittamassa suuhun, että unet jatkuu. Eilen nukku näin klo 10- 14!!Oli ennätys päiväunet B) Ja äiti ihmeissään! Nyt on nukkunut sisällä kahdesta saakka. Hyvä juttu sekin!

Yöt menee edelleen loistavasti. Eilen nukahti klo 20.07 vain kymmenen minuutin syömisen jälkeen. Mä jo luulin, että herää monta kertaa kun noin vähän aikaa vaan söi. Mutta ei..04 heräsin tuhinaan ja hain pojan syömään, jonka jälkeen jatkoi uniaan aamu kahdeksaan omassa sängyssään. Tälläin on mennyt jo pidemmän aikaa.

Julius on vähentänyt syömistään tosi paljon. Syö harvemmin ja vaan vähän aikaa. Yöunille mentäessä söi ennen puolesta tunnista tuntiin. Enää vaan 10-15 min. Painoo oli silti tullut hyvin ja oli sen 7,7 kg. Kai se paino alkaa pikkuhiljaa tasaantuun ja syö vaan kerralla sitten enemmän. Voimakkaasti kyllä imee!

Meillä myös herraneliö =) Teidän innoittamana kaivelin sen vauvan lelukorin pohjalta. Nyt ollaan sitäkin tutkittu. Kovasti se kiinnostaa!

Ipulle kiitos! Sä aina hyvin vastailet ja kommentoit toisten juttuja ja kirjoituksia =) Välillä aina tuntuu, että ihan itselle vaan käyn kirjoittelemassa. Kiva kun aina välillä vastailet ja kommentoit.

Me hoidetaan hyvin lapset, koti, pihaa ja kaikenlaisia muita asioita. Parisuhteen asiat on vähän huonommalla hoidolla. Ihan hyvin siis menee, mutta kahdenkeskisiä asioita vois olla paljon enemmän! Yksinkertaisesti ei aina vaan jaksa, huvita tms. Enemmän pitäis vaan iltaisin yrittää jaksaa toistakin huomioida.

No nyt on pikkumies heränny, joten :wave:
Palataan taas!

Jade ja Julius pian 3kk :heart:
 
Kirjoittelin pitkät pätkät ja nyt ne kaikki hävis! Höh!

No, pikasesti jotain..

Ensiksi kiitokset itkuhälytinkommenteista.

Ja Me6:lle Ergo kommenteista. Itsellä on vielä harkinnassa tuo Manduca-reppu. Siinä on se vauvajutska jo valmiina... Tässä linkkiä:

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/manduca/

Muuten taitaa olla aika samantyyppinen kun Ergo. Jomman kumman kyllä hankin.

Niin ja onnitelut uusista ihanista nimistä! Ja Rhealle rouvautumisesta! :flower:

Ninnille vielä, että kyllä katseeni keskittyi vaan Linan ihaniin hiuksiin silloin kaupungilla! :) Menitte niin nopeasti ohi, etten oikein muuta ehtinyt katselemaan. Istuin itse Aschanin kahvilassa siellä yläkerrassa. Itse kyllä syyllistyn myös noihin pikalähtöihin ja sitten saa kaupungilla hävetä jos ja kun joku tuttu tulee vastaan..

No, nyt ei taas ehdi enempää.

Oonaliina + Arttu 3 kk
 
Harmaata päivää etelästä. Tosin aika lämmin on, joten ei tarttenut tumpata hulluna päälle, kun tuossa piipahdettiin mun töissä toivottamassa oppilaille hyvää kesää ja juomassa opejen kesäkahvit. Aika kätevästi meni reissu bussilla toiseen suuntaan, kun neiti istui kaukalossa ja takas tultiin naapurin tädin kyydissä.

Neuvolassa oltiin aamulla varhain. Ikää siis 3 kk ja mitat seuraavanlaisia (2kk):
- 5930g (5290g)
- 62,5cm (59cm)
- 39cm (37,3cm)

Äidinmaidolla mennään ja neiti kasvaa omalla käyrällään tasaisesti, paino laahaten ja pituus menee plussalla. Itse olin 3 kk iässä 5660g ja 62cm, joten aika samoissa neidin kanssa. Itse olin tosin 500g kevyempi syntyessäni. Äitiinsä tullut.

Rokotekin saatiin ja vain vähän kirpaisi. Pari itkukohtausta on tullut tänään ja oli ihan raastavaa, kun neiti huusi kun hyeena. Nyt hän on niin aurinkoinen, että vaan naureskelee tuossa vieressä lattialla ja hihkumista harjoittelee!!

Mama-L:
Joo, kyllä se sitten sun mies oli, muistan kyllä hänet ulkonäöltä. On mua varmaan pari vuotta vanhempi, mutta oli sen verran pieni koulu, että jäi ihmisiä hyvin mieleen. Tai mulla on oikeastaan aika hyvä ihmismuisti. Meidän istuin on Gracon Duologic eli se missä kaukalo on osa istuinta. Se menee 18 kiloon asti ja sen vuoksi sen kaukalo-osa on vähän erilainen malliltaan. Mut toi viihtyminen on niin monesta tekijästä kiinni, toiset vaan ei viihdy. Siihen ei auta varmaan muu kuin se, että ajatte pisimpien unien aikaan ja tutti vaan käden ulottuville tai sit lypsä omaa maitoa ja annat sitä Telmalle. Hauskaa, että te ajatte aina toisin päin Hki-Jkl väliä toiseen suuntaan mummolaan kun me. No, 2009 päästään jo vähän nopeampaan, kun tie Hartolaan asti levenee ja nopenee.

Onks teidän pikkuisilla jo puruleluja? Millaisen ootte hyväksi havainneet? Meillä on Ainun viilentävä, mutta se on liian iso Siirin pikku suuhun. Metästettiin Ainun sellaista rengasta, mutta Jyväskylästä ei löytynyt. Ostin sit Lastentarvikkeesta Tommee Tippeen purulelun, joka tuttimainen. Ei mikää JEE, mutta toimii jotenkin! Neiti nimittäin söisi muuten nyrkkinsä...

Mut nyt soitetaan isomummolle ja kysellään kuulumisia. Mukavaa iltaa! Me odotellaan sadetta noista harmaista pilvistä.

MIsupai ja Siiri 3 kk 4 pvä
 
Jade, kiitos sanoistasi! :flower: Tässähän miltei punastuu... :ashamed: No ei vaan, ite tulee aina hurjan hyvälle mielelle jos joku omia tekstejä kommentoi, joten sitä kautta sitä yrittää ilahduttaa muitakin, että kirjoittaa, jos vain tulee jotain kommenttia mieleen. Niinkuin nytkin sinun kirjoituksessasi yöunenne; mielettömät! =) Suorastaan kadehdin, meillä kun on nyt alkanut joku ihme tuttirumba öisin... minun makuun ihan liian tiheästi ähisee ja on jotain vailla; onko se sit tutti vai tissi vai mikä, en tiedä, mutta herään siihen joka tapauksessa ja useimmiten otan sitte tissille... tai käyn laittamassa tutin. Mikä meinaa sitä että pomppaan sängystä vähän väliä.. kun tytön sänky ei ole ihan omani vieressä. Blaah. Tänään ostin pimennysverhon, katsotaan rauhoittaisiko se öitä yhtään kun on oikeasti pimeää (yövalon valo vain), tuntuu nimittäin että nyt valon määrän lisääntyessä on lisinyt nämä yöhärpätyksetkin :( .

Ai niin ja Jade vielä, tuosta syömisten vähentymisestä; sulla on kato putket vaan suoristunu, ni ei tarvi ku muutama tolokku imasu ni jo on masu täysi! ;)

Misupai, meillä ei ole vielä purulelua (tai kyllä meillä on olemassa, mutta ei vielä käytössä tytöllä ), sitten vasta kun varmuudella hampaiden takia ne kädet sinne suuhun menee. Näin alussahan se käsien lupsuttelu on sitä, että vauva on LÖYTÄNYT kätensä, ja tutustuu niihin suullaan, joka on vauvan paras "aisti", paras tuntoelin tässä vaiheessa. Siksi se käsien lupsuttelu on tärkeää, eikä sitä minun mielestä pitäisi estää, tai tarjota sen tilalle muuta. Jos vallan imee sormiaan tms, niin silloin on tietysti parempi tarjota tuttia tilalle, koska tutista on helpompi vieroittua sit aikanaan, kuin peukun imemisestä, mutta sitä lupsuttelua en lähtisi estämään, se on osa kehitystä. Esiaste mm. sille että vauva oppii aikanaan syömään itse, kun käden liike suuhun harjaantuu. Kuolaisia käsiä voi syliin ottaessa pyyhkäistä vaikka harsoon, jos ne kovin inhottaa, ja me ainakin iltapesuilla ihan pestään vauvan kädet, kun ne on pitkin päivää sinne suuhun kulkeutuneet.
Tästä tuli nyt sit samalla mieleeni, kun semmosen jutun luin vast'ikään jostain, että siinä vaiheessa kun vauva alkaa lupsia käsiään, voi lopettaa tuttien keittämisen, koska sormissa kulkeutuu joka tapauksessa jo bakteereja lapsen suuhun. No, me tosin on keitetty niitä muutenki tosi harvoin, lähinnä käyttöön otto -keittäminen, ja silloin jos isoveli on käyttänyt vauvan tuttia suussaan, ni keitetään ennenkuin annetaan taas vauvalle. Isoveikalla kun on varmaan jo karies-bakteeri suussaan.

Ippu :heart: Ansku 3kk 2vkoa
 
Pikaseen tulin vielä lukeen juttuja joita oli taas kivasti tullut...

Ippu tuli tosta kommentoimisesta mieleen et oon ihan unohtanu vastata kun kyselit unipussista... Siellä meidän Lina nytkin nukkuu, ei oo ollu enää sellasta vehtaamista peiton kanssa, uni jotenkin rauhallisempaa. Ja päällään hänellä on yleensä ihan yöhaalari tai sitten body ja jotkut puolipotkarit. Eikä oo kyllä hikoillu. Tuuletan kyllä makkarin joka ilta ennen nukkumaanmenoa et siellä on mukavan viileetä.

Hikoilusta puheenollen, hikoileeko moni teistä äideistä öisin? Mulla on edelleen tuskanhiki joka yö, lähinnä niskassa, tyynyä saa kääntää/vaihtaa joka yö. Hormoneista se ilmeisesti johtu, onko jollain parempaa tietoa?

Sitten yks asia vielä mistä mun on pitäny kysyä, että onko monen vauvalla karstaa? Linalle tuli tossa parisen viikkoa sitten ihan parissa päivässä. Oon sitä rapsutellu pikkuhiljaa pois, en oo vielä öljyhoitoa sille tehny, siis silleen et oisin öljynny päänahan ja antanu sen pehmittää sitä karstaa ja sit rapsuttanu pois. Pitäis varmaan joku päivä tehdä niin. Linalla kun tota tukkaa ni vaatii sen jälkeen varmaan muutaman pesun et saan ne öljyt pois hiuksista.

Päiväunistakin
ootte jutellu, Linalla ei päivisin mitään rytmiä, välillä nukkuu vaan sellasia vartin pätkiä tai sit jos hyvin käy kuten just tänään, hän nukkuu jopa 3 tuntia putkeen. Mut useimmiten ne jää sellasiks pätkäuniksi. Ja sillon viihtyy parhaiten mun sylissä mikä välillä aika raskasta kun tuntuu etten saa mitään aikaseksi. Vaunuissa hän ei hereillä ollessaan viihdy juuri ollenkaan ni meiän kaupungilla olot menee yleensä siihen et joudun häntä kantaan paikasta toiseen ja sit samalla työntää niitä tyhjiä vaunuja :kieh: :kieh:

Autossa Lina on alkanu viime aikoina huutaan, siinäkin oli poikkeus tänään, nukkui molemmat matkat kun mentiin appivanhempien mökillä käymään. Ja matkaa noin 30 km/suunta. Mut aika rasittavia välillä on noi automatkat, mekin kun liikutaan paljon autolla.

Onneksi hän sentään nukkuu yönsä hyvin, joka ilta nukahtaa edelleen 21-22 ja syö 1-2 kertaa ennen kuin aamulla noustaan. Että ei valittamista sillä suunnalla.

Voi kun menis aika jo vähän eteenpäin et voisin alkaa antaa kiinteitä, joskus kk:n päästä ajattelin pikkuhiljaa aloitella. Meillä piti muuten olla neuvola eilen mut neuvolantäti oli kipeenä ni siirtyi ens vkon perjantaihin. Käytiin vko sitten kyllä äidin töissä kun eräs neurologi tutki Linan, hänellä ollu sellasta ihme täristelyä jaloissa ja käsissä, mut kaikki ok, hänellä vaan niin kova lihasjännitys mikä pyrkautuu tärinänä. Menee ohi itellään eikä sille tarvi tehdä mitään. Niin ja hänet siis mitattiin siellä, pituutta oli jo 59cm ja painoa 5195g, eli siro tyttö on meidän jättiläisestä tullut =)

Nyrkkejä meidänkin neiti tykkää imeskellä, tuttia en oo häntä edelleenkään saanu syömään ja taidan luovuttaa sen suhteen. Harmittaa vaan kun ei suostu pullosta syömään. Rajoittaa aika paljon mun menoja, yksin en oo oikeestaan missään vielä käyny. Eli meillä on myös tissitakiainen.

Mut nyt kauniita unia kaikille!

Ninni ja Lina 2kk
 
Kauhia ko ootta mahottomasti kerenny kirjottaa tuota juttua! Mulla meni monta tuntia niiden lukemisessa ku samalla tätä taloutta tässä pyörittäny ja mummin luonaki tuossa päivällä käväsin. Piti ihan paperille pistää asioita ylös että muistan sitten niihin kommentoida, kun nääs on tää ÄDE :LOL:

Mistähän mää alottasin?
No vaikkapa siitä, että kerta muutkin ootta lastenne nimet kertoneet, niin joskopa se mieki sitten uskaltaudun paljastamaan ;) Elikkäs Matias Petterihän se meillä on :D

SuperÄitiä ei täälläkään kyllä ole näkynyt :D Tietenkin se, että jo kolmas lapsi on niin osaa jotenki ottaa asiat paljon rennommin ja matkan varrella on tarttunut mukaan hyviä niksejä ja jippoja joilla pitää pienin tyytyväisenä. Tottakai täälläkin on ollut niitä ihme huuto kohtauskia ja hetkiä kun on ihmeissään ollut kun mikään ei tunnu auttavan. Mut sitä tää lapsi perheen elämä on. Täynnä yllätyksiä, koskaan ei tiiä millanen päivä tulee? Tahdonkin sanoa ihan samaa mitä joku muukin kerkes sanomaan.. en vaan muista että kuka?(äde).. mutta jokainen äiti on superäiti :D Ja jokainen keksii ne omat keinot selvitä eri tilanteista. Kukkia minultakin teille kaikille äideille:flower:

Rhea:lle.. Sydämelliset Onnittelut Rouviintumisen Johdosta!
:hug: Itse en ole vielä uskaltanu ottaa sitä askelta, vaikka jo kolmattatoista vuotta yhdessä kuljetaan :whistle: Oliko jossain niitä kuvia?..

Olipas harmillista kuulla, että joidenkin pikkuset ei tykkää tuosta matkanteosta. Meillä kyllä ovat kaikki tottuneet siihen, että raahataan paikasta toiseen ihan pienestä pitäen. Ruotsissa asuessa pyrittiin käymään kerran kuussa täällä koto suomessa ja matkaa tuli siis viikonlopulle se 900km. Matias kyllä tykkää auto kyydistä ja ymmärtää jo kun sanoo että lähetäänkö ajamaan autolla? Poika on ku hangon keksi jo puettaessa ja samalla kun sanotaan että *brum, brum* :D Moottori urheiluhullu siitä tulee ku meistä kaikista muistakin ;) Kantsii tosiaan vaikka siellä kotona istuttaa siinä istuimessa, jospa siitä sitten vaikka huomaisi, että ihan mukavaa hommaa on :) Tai voihan jompi kumpi mennä sinne taakse seuraksi istumaan, niin ei tunne oloaan niin yksinäiseksi. Meillä kun tuo seuralaispalvelu on ihan omasta takaa, isommat jutustelee ja laittaa tuttia pikku velulle :D Stemppiä teille sinne!

Parisuhde on meillä kyllä tällä hetkellä kaikin puolin tasapainossa.
Ehkäpä me on viimein opittu ymmärtämään toisiamme, opittu antamaan anteeksi.. kasvettu yhteen. Kuulostaa hieman kliseiseltä tuo ilmasu, mutta kun sitä ollaan ihan penikasta asti yhdessä oltu.. niin parempaa sanaa en asialle nyt keksi. 16 ja 17 vuotiaat oltiin kun seurustella alettiin, ammattikoulua sillon käytiin ja monta mutkaa.. ylämäkeä ja alamäkeä on matkanvarrella ollut näinä 13 vuotena. Esikoisen syntymä oli ajaa meidät eroon, samoin kävi keskimmäisenkin kanssa. Ero oli todella lähellä ja erillään asuttiinkin jonkin aikaa. Kunnes sitten annettiin toisillemme ja itsellemme uusi tilaisuus. Viimeiset pari vuotta on mennyt kyllä ihan hyvin ja jonkilaista kuherrus aikaa kai eletään? En tiiä miten sen muuten sanois? Intohimo on taas löytynyt, mutta voi pojat että me on tehty sen eteen niskalimassa työtä! Eikä se ole tullu ilmatteeksi, arvet on syvät ja niitä hiljokselleen on paranneltu. Nyt sitten ollaan siinä pisteessä, että on hyvä olla. Kummallakin.

Tuostapa päästään sitten aasinsillan kautta nuihin petipuuha aiheisiin ja sen voin sanoa, että kun on toisen kanssa opetellut näinkin kauan näitä iloja, niin voi pojat että meillä on rattosaa ;) Minun mies kans polttaa, mutta on oppinu sen ettei kovin läheistä tuttavuutta kannata tulla tekemään juuri tupakilla käytyään. Tällä mammalla ei taida edes moista hormonia tuottaakkaan, vaikka ihan täysimetyksellä ollaan. Lakanoita pöllyytetään joskus jopa 2 kertaa päivässä :p

Ja nii päästäänkin sujuvasti tuohon pimennysverhoon.
Ostimma sen lauantaina ja voi elämän kevät kun on ihana nukkua! :D Eipä aurinko meitä ja pikku miestä herättele jo puoli 6:den aikaan aamulla, vaan saamma nukkua ihan rauhassa hämärässä(ei siis riitä koko ikkuna leveydeltä, mutta suurimmat peittää) ja viileässä. :D

Tissillä mennään täälläkin vielä, mutta jo vois alkaa antamaan jäppiselle korviketta/velliä pullosta aina iltasella. Ompi sen verta iso mies, että luulempa jo olevan ihan passeli juttu. Ja ajatuksena olis päästä tuossa vajaan 3 viikon päästä juhlimaan miehen 30 vuotis päiviä ;) Voipi sitten mummi tulla hoitamaan hyvillä mielin, kun pulloilu onnistuu :)

Oikukas.. kokeiles BEVITA rasvaa siihen kuivaan ihoon, on todella hyvä rasva.

Joku kyseli työhön/kouluun palaamisesta, en muista kuka?No mie olen äippälomalla ihan sinne joulukuulle asti, kattoopi sitten mitä siitä eteen päin :)

Täällä kans kuumeilua ilmassa vaikka Matias on vasta tuon 2,5kk:tta
:wave: Mies katto mua ihan ku hullua ku sanoin asiasta :LOL: Hormoonit.. pannaan sit sekin vaikka niiden piikkiin ;) Onnea PLUSSAUKSESTA :hug:

On myös toisenlaista kuumetta..
tämä on miehelläkin.. nimittäin asuntokuume. On vähän katteltu rivaria/paritaloa. Mutta ainahan sitä saapi haaveilla ;)

Mutta nyt on kyllä jo pakko lopettaa kun tulee ihan älytön romaani! Se on moro tältä erää :wave:

Marmeladi & Matias 2,5kk
:heart:
 
Huomenet kaikille! :wave: Täällä on mieletön auringonpaiste, jos olis keskikesä jo, ni tästä tulis kunnon inkkari-päivä kelin puolesta, mahtavaa!! =) =) =)

Hikoilua täällä ei ole enää esiintynyt, sitä oli kyllä sillon alussa aivan älyttömästi. En yleensä hikoile paljon, mutta sillon oli tissien väli öisin aina ihan märkä. Paita mulla ei kastunut, paitsi siinä vaiheessa ku siihen painelin ne hiet ja jatkoin unia! ;)

Ninni, ja muutkin karstan kanssa painivat: karsta lähtee parhaiten, kun vauvan pään pesee kylvyssä vauvashampoolla, ja niin, että sen karstaisimman alueen raaputtelee kynsillään sen shampoon seassa kevyesti. Kampaajalta saatu vinkki, ja esikoisen karstat pysyi kyllä hyvin kurissa. Nyt huomasin että Annikalle on alkanu kertyä enemmälti, mutta tajusin, että mies on kylvettäny vauvan nyt ihan yksinään, esikoista oltiin aina molemmat kylvettämässä ja minä hoidin sen shampoon vaahdotuksen ja raapistelut. Miehellä taas ei ole kynsissä tietenkään pituutta ollenkaan ni eihän se sitä saa raapisteltua. Pitää siis alkaa mulla oleen mukana taas tossa hiustenpesu-vaiheessa, että saadaan karsta kuriin ennen ku ihan villiintyy. Musta se öljyämisjuttu kuulostaa niin hankalalta, varsinkin kun molemmilla vauvoilla on ollut paljon tukkaa (ja entäs sitten teillä Ninni! ;) ), joten me on tyydytty tämmöseen "ylläpitohoitoon" karstan suhteen ja se on toiminut hyvin. Kannattaa kokeilla! =)

Marmeladi, voi että kuulostaa ihanalta tuo sinun ja miehesi parisuhde. Tuotahan se parhaimmillaan on! :heart: Yhteenkasvamista, kumppanuutta, toveruutta, lämmin suhde jossa myös kipinöi!! =) Mutta hei, jaappas nyt vinkkisi; mistä te löydätte aikaa ja fyysistä jaksamista moiseen petitahtiin? Kelpais nimittäin mullekin!! ;) =) Tarkoitan siis sitä, että ite illan päätteeksi kaatuu ihan väsynä sänkyyn. Miten te jaksatte? Vai ehkä juuri SEN voimalla? ;) =)

Mutta mutta.. jos alkaisi suunnitella pihalle lähtemistä, tuo ilma on nimittäin oikeasti huikea!! =) Näiden pilvisten päivien ja viileiden ilmojen jälkeen..

Ippu :heart: Ansku 3kk pian 3 vkoa
 
Jade, Marmeladi ja muut joilla on jo useampia lapsia: olisi kiva kuulla nuo teidän parhaat kootut vauvanhoitovinkit, joiden avulla elämästä tulee helpompaa ja osaatte ottaa noin rennosti!

Pääsinkin kehumasta miten rauhallinen meidän tyttö on... nyt on sitten pari päivää ollut aivan mahdotonta menoa, ei viihdy yksin kuin korkeintaan viisi minuuttia ja kaipaa selvästi vain seuraa, kun huuto loppuu heti kun menee seurustelemaan ja vaihtuu hymyksi ja nauruksi. Ja kädet ja jalat vispaavat hullun lailla. Toivottavasti tämä on vain joku ohimenevä kehitysvaihe, joka johtuu siitä, että parin päivän aikana on tullut näitä uusia taitoja: kiljunta ja nyrkkien löytyminen.

Mutta muuten on ollut "kiva" lukea ongelmista, esim. autossa ja vaunuissa viihtymättömyydestä, kun on tajunnut alkaa arvostaa tuollaisia asioita, joita on pitänyt itsestäänselvyytenä - siis sitä, että tyttö nukkuu vaikka miten pitkät automatkat ja rauhoittuu vaunuja työnnettäessä. Niin että meidänkin vauva on ihannevauva edes joissain suhteissa. =) Ja yöt mennään edelleen hyvin kahdella syötöllä, joista jälkimmäinen on usein vasta klo 7-8, mutta lasken sen yöksi vauvan näkökulmasta, kun jatkaa yleensä sen jälkeen vielä unia.

Enempää ei nyt ehdi...

Bellona ja Aava 2 kk
 
Aurinkoista huomenta! On hieno päivä tulossa. Lämpötila ei kuitenkaan ihan kesäisiksi taida nousta. Tai sitten nousee.. Toivottavasti, kun tyttö lähti luokkaretkelle maauimalaan.

Arttu se vaan nukkuu yöuniaan vielä! Meni illalla puoli 10 nukkumaan, söi klo 03 ja 06 ja pikkuhörpyt puoli 9 paikkeilla. Miten sitä unta riittääkin. Nyt nukkunut sitten lähes 13 tuntia. Itse olisin jo valmis lähtemään ulkoilemaan, mutta ei tästä vielä pariin tuntiin ainakaan mihinkään päästä. Meillä menee nykyään aika usein nämä aamut pitkiksi. Olenkin ajottanut yleensä menot vasta tuonne iltapäivään, niin ei tule turhan kiire.

Parisuhteesta: meilläkin on yhteistä taivalta jo niin pitkälti takana, että suhde on muodostunut lujaksi parisuhteeksi, missä molemmilla on oma tilansa ja luottamusta sekä kunnioitusta toista kohtaan. 21 vuotta ollaan kimpassa kuljettu. Monet karikot ollaan matkanvarrella ylitetty ja monista murheista selvitty. Henkinen yhteenkuuluvuus on todella vahva, ainoastaan tuo fyysinen puoli välillä tökkii. Minä en ole mitenkään erityisen innostunut noista petipuuhista. En ole koskaan ollut kovinkaan aktiivinen sillä saralla. Ei vaan kiinnosta. Tietenkin mieheni yritän pitää tyytyväisenä, mutta ei aina jaksa. Alkuaikoina se olikin meillä sellainen isompi ongelma, mutta sekin on jo tasoittunut. Ei tuo "vanha" mieskään enää niin usein ole vonkaamassa. Läheisyyttä kyllä meillä muuten löytyy. Päivittäin halaillaan ja suukotellaan. Aina heippasuukot vaihdetaan lähtiessä ja tullessa. Pieniä kosketuksia puolin ja toisin päivän mittaan. Eli siinäkään mielessä ei läheisyyttä puutu...

Matkanteosta on ollut juttua. Meillä Arttu on ainoa lapsista, joka ei niin hyvin viihdy autossa. Olen sitä miettinyt, että johtuukohan siitä, että häntä ei heti alussa niin paljoa kuljeteltu.. En tiedä, mutta nuo meidän muut ovat heti laitokselta asti tottuneet paljon liikkumaan ja aina ovat autossa rauhoittuneet ja viihtyneet. Kylllä Arttukin siellä viihtyy, kun auto liikkuu, mutta heti kun pysähdytään esim. liikennevaloihin alkaa jo pieni ähellys. Ja jos paikalla ollaan pitkään, muuttuu jo itkuksi. Olemmekin nyt yrittäneet vähän enemmän taas kulkea autolla. Kesällä kun joudutaan pitkiä matkoja ajelemaan. Mökillekin on matkaa 500 km.

Karstaa rapsuttelin just eilen pois. Minä tein oikein öljyhoidon, kun oli niin paljon päässyt karstaa kertymään. Eikä Artulla ole tuota hiusta vielä niin paljoa, että se olisi haitaksi. Sitä just eilen mietin, että onko siitä karstasta jotain haittaa? Kaikilta sitä olen kyllä rapsutellut, mutta nyt vasta mietin että miksi?

Hikoilusta vielä sen verran että se pahin vaihe on jo ohi, mutta kyllä vieläkin öisin hikoilen. Nykyisin nukummekin ikkuna auki, kun muuten on niin kuuma. Vaikka meidän koti on kyllä muuten kesällä ihanan viileä. Muutenkin huomaan, että hiki nousee pintaan paljon helpommin kun ennen. Kävelylenkin jälkeen saa vaihtaa kaikki vaatteet. Ja esim. neuvolassa on selkä ihan märkänä. Ja minä kun inhoan hikoilua ja kuumaa oloa! Ennemmin palelen kun hikoilen!

No, jos menis vaikaa tyhjentämään tiskikonetta, niin saisi vähän ääntä aikaiseksi jospa tuo herra jo heräilisi...

Oonaliina ja unikeko Arttu 3 kk
 
Hei, meidät pitää nostaa kun jo toiselle sivulle oltiin pudottu. Missä kaikki luuraa? Ihanan ilman pihalle ajamina? =)

oonaliina, minun mielestä karstasta ei oo mitään haittaa, paitsi esteettinen. Vai hautuiskohan se iho siellä alla kovin jos sitä ois oikeen paljon ja ilmat lämpimät ja vauvoilla vielä lakkikin päässä..?
 
Ilma on ihana, joskin tuulinen. Mutta ulkona on neidin kanssa oltu jo kaksi kertaa ja pian lähdetään uudestaan vielä viimeisille torkuille. Neiti on ollut tänään hieman kiukkupussi, uni ei tahdo maistua vaunuissakaan samaan malliin kuin normaalisti. VArmaankin se eilinen rokotesatsi... toivottavasti. Onneksi yö meni hyvin, tosin illalla neiti oli niin pirteä, että meinasi vanhemmilta huumori loppua!!

Tuossa äsken kastelin pihaa, kun laitettiín lisää nurmikonsiementä ja lannosta, mutta vettä ei ole tullut yli viikkoon. Eihän ne siellä mitään idä, jos ei oo kosteaa. Ois kiva saada toi nurmikko kuntoon ennen joulua!!! Viime talvikin pilasi osin nurmikkoa, kun ei tullut lunta ja sitä sulamis-jäätymis-juttua oli monta kertaa.

Karstaa oli meilläkin tuossa ristiäisten aikaan eli kuukausi takaperin. Siirilläkin on reilusti tukkaa, joten sinne sitä yhtäkkiä ilmestyi. Mie oon pessyt päätä Natusan vauvashampoolla ja sitten sylissä ollessa rapsutellut neidin päätä. Oon myös harjannut myötä- ja vastakarvaan. Sekin kuulemma auttaa näillä tukkalapsilla.

Ite en oo enää hikoillut öisin, mutta lenkillä tulee enemmän hiki kun ennen. Mut se nyt varmaan johtuu hormooneista sekä huonommasta kunnosta, niin ja toki lämpenevistä säistä, heh heh.

Pesin tänään pari koneellista kesävaatetta neidille. Oli siinä läjässä muutakin 68 cm kokoista, mutta pääosin kesäkolttua ja pöksyä sekä bodeja yms. paitoja. Ostin kaikki kesävermeet 68 cm, vaikka nyt käytetään 62 cm, koska kesäähän se on vielä elokuussa. Ikävä olisi, jos jäisivät heti pieniksi. Ja lyhythihaisissa ei niin haittaa ja leikkipuvun selkäosa on kiva olla reilu eikä nafti. Ylipitkiä hihoja ja lahkeita inhoa enemmän kuin harakoita.

Nyt lattialeikkeihin neidin kanssa, palataan illalla, jos neiti aikoo mennä joskus nukkumaan. Isi sanoi neidille töihin lähtiessä, että pitää olla nukkumassa ennen kun isi tulee (noin 21.45)...

Misupai ja Siiri 3 kk 5 pvä
 
ja mammalla on hyvä mieli! Pääsin tänään ekaa kertaa _vuoteen_ kampaajalle (krhm... kotivärjäys <3) ja ai että teki kyllä gutaa. Rahaa nyt ei oo koskaan liikaa ylellisyyksiin mut bongasin eilen semmosen kampaajaliikkeen jotka teki opiskelijatöitä, niin väri+leikkaus tähän mun paksuun ja keskipitkään reuhkaan maksoi 42?! Hullun halpaa siis, niin että vihdoin pääsin. Nyt on ihania vaaleita kesäraitoja pää täynnä ja kiva leikkaus, otsis ja muuten tosi kerroksittain. Aivan ihana!!! :heart: Kyllä osasi opiskelijakin työnsä. Nyt voi sit hyvillä mielin mennä siskon lakkiaisiin lauantaina kun on uus tukkakin. Mut oli kyllä aivan taivaallista, 3h olin siellä ja ihanaa omaa aikaa. Kampaaja vielä pestessä hieroi päänahkaa varmaan vartin verran, tuntu muuten aika hyvältä tähänkin ressipäähän.

Sit piti komsuilla paria juttua. Karstaa ei oo meillä näkynyt vaikka neidillä tukkaa onkin. Ollaan kovasti aina kylvyn jälkeen harjailtu sillä äp:n vauvaharjalla niin on vissiin ennaltaehkäissyt hyvin. Ja mitään ylimääräistä hikoilua en oo bongaillu, tuntuu muutenkin et hormonit on tasaantunu jo aika hyvin. Ei mielialakaan enää heilahtele. Mut voi että mua ärsyttää noi tuhruttelut niistä minipillereistä, meinaa mennä järki!!! Mutta kun kumit ei meille sovi niin toi on oikeestaan ainoo vaihtoehto... Menkat onneks tais alkaa jo, niin heinäkuulla voi kierukan laittaa kunhan annan papa-näytteen ensin. Siihen asti pitäis sit vaan kärvistellä... Oikukkaalla tais olla loppunut se tuhraus jo, kävispä mullakin niin...

Parisuhde meillä kyllä oikein kukoistaa, väsymyksestä ja arjen "harmaudesta" huolimatta. Siis oikeasti, menee paremmin kuin koskaan! Lapsi on tehnyt meille siis enemmän kuin hyvää, vaikka meidän esikoinen onkin. Miehellä lisäksi 2 tyttöä jotka vuoroviikoin asuvat täällä. Että silleen tuttu tilanne on molemmille tuo perheen pyöritys. Mut ollaan tosissaan koitettu ottaa toista huomioon, kahvia viedään vuoronperään toiselle sänkyyn arkiaamuinakin, ja koitetaan muistaa halia ja suukotella paljon! Iltaisin otetaan myös omaa aikaa kun kaikki lapsoset saadaan petiin viimestään yhdeksältä, niin kyllä siinä minäkin jaksan sen tunnin-pari vielä valvoa. :) Ois varmaan paljon vaikeempaa jos vauvakin kukkuis jonnekkin yhteentoista asti, siks ollaan koitettu pitää tää rytmi näin. Helpompaa sit jatkossakin. Ja lakanoita pöllytellään meilläkin ihan vanhaan malliin nyt kun mulla on paikatkin täysin ennallaan. Eli suunnilleen joka toinen päivä, heh. Ollaan ehtiväistä sakkia. :LOL:

Marmeladin poitsulla ihana nimi! Mä oon Matiaksesta aina kovin tykänny. Sopii niin pienelle kuin isommallekkin pojalle. ;)

Ja Misupai kyseli purulelusta. Meillä ei vielä semmosta oo mut nyrkit on kokoajan entistä enemmän suussa. Kovasti tykkää lupsutella, kun imutarpeet on aina olleet aika kovat ja tuttia ei oo koskaan ottanut... En oo mitenkään edes yrittänyt karsia tuota - tärkeää kehitystä motorisillekkin taidoille, pieni vauva kun hahmottaa tosiaan kaiken suunsa kautta. Sit jos rupee isompana peukkua menemään niin pitää miettiä uudestaan. Mut nyt tosiaan antaa mennä vaan jos siltä tuntuu. :)

Mies ja isot tytöt oli uimahallissa ja soittivat äsken matkalta että hirvee nälkä, kun 3 tuntia ovat polskineet!!! Komensin sit pizzerian kautta kotiin, kun meil on ollut löhöpäivä ja jääkaappi ammottaa tyhjyyttään. Joten kohta päästään herkuttelemaan, nams.

Iltoja,
mama-L & Telmamuru 2kk,1vko+1pv.
 
Päivät ne mennee niin vauhilla tuon pojan kans touhutessa, että hyvä ku joutaapi juomaan etes kupposen teetä :) Eipä tänne ole sitten joutanu päivällä kirjottelemaan kun on tuota hommaa nuitten mukuloitten kanssa. Vaan kohtapa tämä hetkeksi rauhottuu kun alkaapi lomat, ei tarvi olla aamusta heti patistelemassa nuita isompia ylös ja kouluun. Ihanata :D

Kivasti oli tullu kommenttia
:) Itekkin yritän aina parhaani mukaan kommentoida muiden juttuja, tuntuu tosiaan mukavalta kun ei yksinään höpise :D

ippu: meillä kans tuota karstaa on ja sitä sitten aina rapsuttelen,
vaan pitääpä tuota shamppoota ostaa jotta saadaan kunnolla pois. Inhottavan näkönenhän se tosiaan on ja luulis että kutiseekin? Tai niin aattelin jos omassa päänahassa ois tuommosta karstaa..

Kiitoksia myös kommenttisi parisuhteesta.
Ja mitä tuohon vaakamamboon tulee, niin ois kyllä tosi hauska tietää itelläkin mistä moinen vimma on päässyt meille tulemaan? :LOL: Miehen työvuorot on vaihtelevat, joten arkena kun muksut on koulussa ja pienin nukkuu saattaapi siinä aamupäivän iloksi hieman puuhailla ;) Ja kun illan virkku olen ja joka tapauksessa myöhäälle valvon, niin miehen tullessa 12:sta maissa töistä voi olla mitä otollisin aika hieman touhuilla :whistle: Tottakai on iltoja että väsyttää ku pientä sikaa ja sillon vaan tyydytään nukkumaan sylitysten. Muutenkaan ei ole mulle mitenkään normi käyttäytymistä moinen, jotenka nautitaan niin kauan ku sitä riittää :D ..hormoonit.. luulisin.. ;) Textareilla on hyvä pitää hiillosta kuumana, päivän piristettä siinä molemmille ;) Niin ja nuku aina sillon päikkärit kun voit, sitten taas jaksaa.. ja lempi kukkii :heart:

Bellona kyseli niksejä..
no mie varmaan laittelenkin niitä tänne sitten aina tarvittaessa ja kun hoksaan :)

mama-L.. voi miten oonki kade! Mieki tahtoo kampaajalle!
ihanaa tuommonen ku saapi vähän ittiään hemmotella :D Ja kiitos kaunis, nimi on kyllä meijän makuun :) Tuo on myös tosi mitä kirjoitit toisen huomioimisesta, se on kyllä tärkeää ne kaikki pienet teot ja eleet :D Halaukset, pusuttelut.. pepun taputtelut ;) Ja se me ollaan pidetty huoli että ilta 9 mennessä muksut on pehkuissa ja siitä alkaa aikusten aika. Sitten saa jutella rauhassa tai vaan löhöillä sohvalla ja kattella töllöä vieretysten :)

Unille menosta on kans ollut puhetta ja tosiaankin nuo isommat on 9 mennessä sängyssä, saattavat siellä lukea mutta sieltä ei enää kuikuilla pystyyn. Tää kuopus menee yö unille 7 ja puol 8 maissa ja herää tissille siinä 12-1.30.. siitä sit jatkaa sinne 5.30-7.. tissitellään ja joskus jo nousee ylös tai jatkaa vielä unia sinne 8 asti. Mie itehän olen joka tapauksessa noussu 6.30-7 herättelee nuita isoja, onneks ei oo montaa aamua tätä kevät kautta jäljellä :D

Puruleluakaan ei vielä ole. Vasta opettelee tarttumaan. Ostettiin lauantaina se jumppajuttu missä roikkuu niitä eri leluja, niitä ukkeli sitten tomerana kattelee ja yrittääpä koskeakkin. Jokatapauksessa kovin on tärkeänä :D Äitin hiuksia tykkää kosketella ja niskaa hivelee monesti sylissä ollessa. Tänäänki maattiin vieretysten sängyllä ja Matias kosketteli kasvoja. Ihana ihmistoukka! :D :heart:

Marmeladi & Matias :heart:
 
Nyt vasta ehdin koneella käymään. On ollut touhukas päivä ja kun lapset meni nukkuun, lähdettiin me miehen kanssa pihatöihin. Istutettiin uutta raja-aitaa ja perinteisesti rikkaruohojen nyppimistä kyllästymiseen asti. Mä en tosiaan oo mikään viherpeukalo. Yritetään kuitenkin pitää piha siistinä ja yksinkertaisen kauniina.

Oonaliinan linkki sai mut kiinnostumaan siitä Manduca repusta. Oliskohan hyvä? Mä tykkään aina välillä kantaa kantoliinassa. voisin kokeilla jotain muutakin. Näytti aika kivalta.

Misupai eihän sitä tiedä vaikka Siirille olis jo hampaita tulossa. Ei se mikään mahdottomuus oo, mutta yleensä ensi hampaat tulee puoli vuotiaana suunnilleen. Meillä esikoiselle tuli 8,5 kk iässä, mutta tyttö sai kaksi ekaa hammasta jo 3 kuisena. Se oli kyllä yllätys =) Ne kaksi nysää oli jo vaikka kuinka isot kun ne huomasin. Miehellekin on tullut 3kk ikäisenä ja mulle noin 9 kuukautisena.
Anna tosiaan maistella nyrkkejä. Se on vauvoille tärkeetä tutustumista maailmaan. Kaikki menee aina ensin suuhun ;)
Meillä on pari isompien lasten vanhaa Ainu purulelua. En silti oo huomannut, että lapset juuri niitä erityisen mielellään olis suuhun laittanut. Sinne menee kaikki mahdollinen ja myös välillä mahdottomatkin :D

Ippulle on pitänyt jo aiemmin kirjoittaa päiväunista. Älä oo huolissasi, vaikka Ansku välillä posottaa pitkiä päikkäreitä. Kuitenkin unta riittää myös yöllä. Teillä vaan tarvitaan paljon unta. Kokoajan se unentarve pienenee. Nauti, kun saat omaa aikaa tai ainakin aikaa esikoisen kanssa myös kahdestaan =) Pientenkin unentarve vaihtelee suuresti. Anskun nukkuminen on varmasti ihan normaalia.
Meilläkin kaksi isompaa oli kovia nukkuun. Tyttö nukkui 1v 3kk ikäiseksi päiväunia 10-13 ja 15-18. Illalla meni yöunille viimeistään klo 21 ja nukkui aamulla 7-8 asti. Oli aina hyvällä tuulella, kun koskaan ei ainakaan väsymys painanut.. Julius nukkuu päivisin vaan 4-5h, mutta öistä en voi valittaa kun menee niin hyvin!

Ninni, ootko kokeillut mitään kantojuttua Linan kanssa? Liinasta et muistaakseni tykkää, mutta jotain muuta.. Jos viihtyis paremmin esim. kaupunkireissuilla siellä. Voisit itsekin sitten nauttia enemmän ja saisit kädet vapaiksi =)
Meillä tykätään olla kantoliinassa. Siellä nukutaan joskus jopa 5 tuntia putkeen. Välillä ei tarvi kaupungilla edes imettää tms. Yleensä se olen minä joka vaan otan sieltä pojan pois..tuntuu ettei herää itse kantoliinasta muuten ollenkaan ;)
hikoilen normaalia enemmän vieläkin. En enää öisin, mutta muuten. Musta tuntuu, että nää 5 ylimäärästä kiloa hikoiluttaa. Pääsiskin niistä jo pian eroon!
Karstaa ei Juliuksella oo paljoakaan. Kahdella aikaisemmalla oli tosi paljon. Sitten aina kun karstaa lähti pois, lähti myös niitä ihania hiuksia myös. Lopulta molemmat on näyttänytkin pälvikaljuilta:LOL: Siellä täällä oli pitkiä hiuslänttejä kaljujen kohtien lomassa. Voi olla, että allergioilla oli osuutta asiaan.

Kampaajalle haluisin minäkin! Jotain uutta tukkaa oon vähän suunnitellutkin. Luonnonkiharat hiukset vaan jotain ihania malleja pois sulkee, Hö!

Onko muilla vieläkin nälkä usein? Mulla on, edelleen tulee syötyä normaalia paljon enemmän. Aina on vaan nälkä:ashamed: Haluaisin tästä masumakkarasta jo eroon!

Vauvakuumeilua on tääläkin aina välillä.. Nyt jo! En mä silti vielä oikeesti haluaisi raskaaksi. Joskus parin kolmen vuoden päästä vasta. usein asiaa tulee silti jo mietittyä. En olis uskonut! Mies ei kyllä oo vielä yhtään tässä asiassa mukana :D

Juliuksella on vähän yskää. Ekaa kertaa on toinen kipeänä. Jokeltaessa ääni kuulostaa käheältä. Toivottavasti pian paranee!

Bellonalle vastailen myöhemmin. Nyt täytyy lähtee nukkuun. Hyvää yötä kaikille!

Jade ja ihana Julius 3 päivää vajaa 3 kk :heart:
 
Tää on epätodellista, just itse heräsin, mutta ihmepoika jatkaa uniaan! Piti käydä kokeilemassa hengittääkö ja toinen on vielä aivan umpiunessa.
Muutin eilen takas meidän omaan makkariin ja ihmepoika jäi ekaa kertaa yksin omaan huoneeseen itkuhälyttimen kanssa. No, tämä kokeilu siis jatkuu. Älkää ampuko, perhepetiläiset ;) .

Karstasta, ihmepojalla oli karstaa melkein koko pää täynnä ja sitä oli myös otsalla(<outoa?). Laitoin babyoilia, puuvillapipon päähän ja lopuksi harjasin, niin kaikki lähti pois.

Kantoliinasta, meillä on se Tricotti-merkkinen valmisliina, jota ei sidota lainkaan. Toimii tosi hyvin, mutta en kyllä pelkästään sen kanssa uskaltautuis kaupungille. HKL meinaa muuten tulevaisuudessa päästää myös liinan kanssa ilmaiseksi matkustamaan. Tosi hieno juttu!

Eilen oli jälkitarkastus, olipas hauska käynti. Kun ihmepoika alkoi huutaa käytävässä kesken kaiken niin gynekologini kävi hakemassa vaunut sisään huoneeseen ja alkoi hytkytellä niitä, että sain puettua. Kaikkein uskomattomin juttu oli, että tyyppi nukahti uudestaan! Täytyy sanoa, että todella hyvää palvelua.

Minkäs nimistä se estrogeenivoide on, jota saa apteekista ilman reseptiä? Ja onkos joku testannut? Sitä lekuri suositteli, kun on niin kuivat ja ärtyneet limakalvot.

Nyt lypsylle, muuten meijerit räjähtää! -pikkuvaemo ja tuhiseva ihmepoika 10 vkoa


 
Huomenet! :wave:
Tylsä päivä tulossa, pitää sisällä olla, kun isommalla oli eilen lämpöä parhaimmillaan 38,8 ja vissiin silmätulehdus kun rähmii ja punoittaa. Onneks meillä oli Fucitalmic-resepti jonka Annika sai keskolasta lähtiessä mukaan (ku epäilivät että sillä on tulehdus, ni antoivat sen reseptin että voidaan tarvittaessa hakea lääke) ni kävin sen eilen hakemassa ja kahteen kertaan oon niitä tippoja pojalle nyt laittanu. Harmittaa vaan ku ulkona ois lämmintä ja nätti ilma, ni myö kökötetään täällä sisällä. No, tuleepahan pyykit pestyä ja parempi ottaa nyt varman päälle; päästään sit viikonloppuna ulos, kun on sinneki luvannu komeita kelejä ja täällä on tivoli missä ois tarkoitus käydä! =)

Jade, sinulle vuorostaan kiitos päiväuni-kommentista! :flower: Sitä minä oon itekin aatellu, että kun sitä unta kerta yölläkin riittää, ni ehkä kaikki on kuitenkin ok. Jos jotain vikaa, ni se, että päivään jää vaan liian vähän niitä valvomispätkiä, aktiivisen seurustelun aikoja. Ja nyt meillä taitaakin muuttua tuo päikkäri-/valvomisrytmi niin, että yöunien jälkeen seurustellaan, ja heti ku väsykitku alkaa ni laitan vaunuihin missä nukkuu sisällä pienet "yöunien jatkopalat", sitte seurustellaan ja ollaan Erittäin Hereillä, sitte menee vasta niille varsinaisille päiväunille jotka kestää sen nelisen tuntia, sitte parin tunnin aktiivinen valvominen, ja sitte ne parin tunnin unet, ja vielä ennen yöunia yksi pätkä aktiivista valvomista. Eli tulee yksi valvomispätkä lisää, ja sitä myötä myös syöttökertoja päivän ajalle kertyy enemmän, jolloinka ei tarvi sitten yöllä höntätä tissillä tiheästi siksi ettei ole päivän aikana syönyt tarpeeksi montaa kertaa. Ja en tiedä oliko hyvää tuuria vai mitä, mutta viime yönä neiti nukkuikin taas hienosti ilman turhia väliohjelmanumeroita, syöden vain kaksi kertaa. Eka syönti oli vasta 2:30 eli kuuden tunnin unen jälkeen, ja toinen joskus 4-5 maissa, en muista :ashamed: Neiti jäi siinä vaiheessa joka tapauksessa kainaloon loppuyöksi ja nukkuikin 7:30 asti, eli ei klo viiden höpötyksiä, jesh!! =)

Nälkä ON!! Ennen olen voinut ihan kevyesti sivuuttaa lounaan ja välipalat, mutta nyt minun on todellakin noudatettava säännöllistä ateriarytmiä, että jaksan ja voin hyvin. Jos lounas jää väliin, se näkyy heti tissessäkin; tuntuvat tyhjemmiltä, kun ei ole rakennusaineksia mistä maitoa muodostaa. Ja varsinainen päiväruoka me syödään klo 15 maissa, ni ennen klo 20 iltapalaa on pakko syödä joku välipala, muuten sen kyllä olossaan huomaa, on semmonen heikotus. Ihan kummallista, kun ennen jaksoin ihan helposti aamupalan voimin tuohon päiväruokaamme asti. Kai se on tuo imettäminen niin rankkaa!! ;)

Vauvakuume ei ole täällä vaivannut. Välillä toki kun on oikein ihania hetkiä, ni tuntuu, että hei, tehdään heti liuta lisää tämmösiä, kun nämä on näin ihania, mutta sitten kun on hankalaa lasten kanssa, tuntuu siltä, että ei enää ikinä yhtään!! No, tosiasiassa tilanne on se, että mulla on se kierukka, siitä riittää ehkäisyä viideksi vuodeksi ja sitten katsotaan onko vauvakuumetta vai ei, tuleeko perheeseen iltatähti vai ei. Tähän palaan ei siis ainakaan, ja kun tämän tiedostan ja olen päättänyt, niin se hillitsee kuumeet kyllä tehokkaasti.

pikkuvaemo, miten teillä siis tähän saakka on nukuttu, kun kerroit että muutit takas omaan makkariin? Ja pointsit vaan, jos hommanne jatkuu onnistuneesti, silloinhan teidän ei tarvitse enää myöhemmin koskaan "opettaa" ihmepoikaa nukkumaan omassa huoneessaan, kun nukkuu siellä alusta asti! =) Ja toivotaan että itse jaksat yösyöttöjä toisessa huoneessa käyden!


Marmeladi, kiitti vinkeistä! ;) Jospa se tästä kiihtys meilläki. Meillä vaan miehen työvuorot on aina samat (06-14.30), ja isompi nukkuu päikkärit iskän työaikana, joten päikkärit ei tarjoa meille vapaa-aikaa (paitsi viikonloppuisin), joten ainoa lapsi-vapaa-aika on iltaisin, ja siellä vaivaa se väsy. Itellä ei tuu päikkäreitä nukuttua ikinä, kun lasten unien tarjoamaa vapaa-aikaa ei tunnosta raatsivan käyttää nukkumiseen, kun on niin paljon muutakin kivaa tekemistä, kuten vaikka tämä kaksplus... ;) Ja mulla taitaa hormonit heittää toiseen suuntaan, kun illallaki oli jotain yritystä, mutta mulla loppu into kesken kaiken, eikä siitä sitte mitään tullutkaan... :'( Tuntuu että mies tekee jotenki kaiken niin väärinki, ei saa minua syttymään... ja tuntuu myös etten oikein ite osaa neuvoakaan... ehkei vaan oo halujakaan oikeasti ollenkaan, kun hokasin just että en minä oo kyllä omia ilojakaan harrastellu piiiitkään aikaan! Hormonit hormonit... "tosi kiva" jos tämä kierukka muuten tekee tämmöstä..?!

No mutta, nyt tekemään nakkikeittoa lounaalle :wave:

Ippu :heart: Ansku 3kk 3vkoa
 
Heippa!

Kivoja nimiä kaikilla :) Oliko kaikilla muilla kaks nimeä pienellä, kun meillä niitä tuli kolme että saatiin rimmaamaan sukunimen kanssa ;)?
Täällä on tylsän pilvistä ja harmaata. Ollu sadetta ja ukkosta sekä päivisin että öisin. Meillä on yöt nukuttu unipussissa ja hyvin on menny, paremmin nyt kun laitoin siihen hihat paikoilleen. Ens yötä en tiedä miten käy kun vaki unipussi menee pesuun ja toinen on testissä ekaa kertaa vasta tänään. Oli nimittäin sen verran likanen, kun sitä on maiskuteltu enemmänkin nukahtamis- ja heräily aikoina :p ihan mustana syödyt kohdat...

Olitte jutelleet tosta kaupungilla viihtymisestä. Me ollaan käyty vaunuilla ainoastaan tossa lähiostarissa mihin pääsee kävellen. Sielläkin tuli sitten suoraa huutoa kun vaunuista herättiin. Joskus kyllä jaksaa siellä köllötellä ihan hereilläkin, mutta useimmiten alkaa kitistä tai huutaa jos vaunut pysähtyy. Kaupungilla ollaankin yleensä aina kantoliinassa, jossa Elias nukkuis vaikka miten pitkään. Välillä saattaa silmät olla auki, mutta uni vie sitten taas voiton. Ja jo siitäkin syystä liinalla mennään kun tässä kaupungissa ei oo mitenkään huomioitu lapsiperheitä. Joka paikassa on pelkästään portaita, välillä isommat portit ei ees käytössä ja esimerkiks täällä missä asutaan on hirveitä mäkiä ja junalle tarvii kantaa portaat alas, kun rullaportaat tulee vaan ylöspäin ja hissejä ei oo. Ja jos sattuu olemaan hissi tai rullaportaat niin useimmiten epäkunnossa ja se kestää vähintään muutaman viikon tai kuukauden ennen kun joku muistaa korjata. Ja kaupungilla kulkiessa autot on parkkeerattu jalkakäytäville niin vaunuilla sitten ensin rotvallilta alas ja sitten ajotien kautta ohi :kieh: Eli onneks viihdytään siellä liinassa.

Karstaa Eliaksella on kanssa ja ollaan sitä vähän raaputeltu, mutta pitäis varmaan koittaa jotain tommosta vähän tehokkaampaa hoitoa, jos vaikka lähtis kokonaan.

Vauvakuume vaivaa aina välillä vähän molempia vaikka tossa yhdessäkin pikkusessa on ihan tarpeeks hoidettavaa eikä oo kovin helpolla päästy. Pitäis vaan yrittää nyt pitää järki kädessä kun seuraavat 4kk olen ilmeisesti ilman mitään tuloja paitsi asumistuki, kun sanoin työsuhteeni irti etten joudu töihin ens viikolla.

Ja hikoilusta mä yleensä herään ihan hiestä märkänä. Riippuu vähän kuinka kauan oon nukkunu. Meillä on vielä tuplapeitto käytössä mikä ei yhtään helpota asiaa.

Nyt käy käsky...

Saini ja Elias 9vkoa 6pvä
 
Moi!

Tutti ei enää kelpaa , Leo ei ole huolinut sitä enää pariin kolmeen viikkoon kai juuri ollenkaan. oon kokeillu erilaisia, mut ei. Tissi vaan kelpaa ja se suussa meneekin kaikki illat.

Ippu Kiitos miten kauniisti kirjoiti blogistani :hug: ja kiitos että käyt lukemassa sitä, sen pitäminen on varsin terapeuttista. Välil menee päiviä et ei tuu kirjotettuu mitään ja sit taas innostuu.

Esikoinen on taas kipee. pelottaa tuleeko se taas Leoonkin ku viimeks jouduttiin sairaalaankin. Kauhee huoli..

Pulauttelua on täälläki paljon, tuntuu et vaatteita menee jonain päivänä tosi paljon ku aina on rinnukset tai olkapäät maidossa. Mut jospa se jää pois itestään...

Miten mua ärsyttää tuo anoppi nyt niin tajuttoman paljon....? se ei yhtään kuuntele mua eikä kunnioita mua äitinä. kaikki nyppii mitä se tekee..

mä palaan myöhemmin, meen askartelee pikkuisen potilaani kanssa kun se heräsi.

enne ja Leo 11viikkoa
 
Siivottu taasen, kumma juttu, kun se on aina torstaina... No, siitä saa jonkun kummallisen hyvänolon tunteen, koska siivoaminen ei ole mitään kivaa.

Auringosta nautitaan tänäänkin, mutta se ärsyttää toisaalta, koska pari ikkunaa pitäsi pestä. Enkä rupea niitä niin vauhdilla pesemään, kuin aurinkokeli vaatisi. Onks muut innokkaita ikkunanpesijöitä??? Mulle se on ainakin pakollinen paha.

Meidän neiti on tänään supervaativa, mikä on epätavallista. Uni on tosi levotonta ja heti kun tutti tipahtaa niin alkaa hirmuinen ähräys ja huuto. Liikaa vaatetta ei pitäisi olla ja masunkin hän söi täyteen ennen nukahtamista. HETKINEN. Neiti heräsikin ja hyökkäsi tissiin kiinni kuin ei olisi koskaan ruokaa saanut. Eli ruoka ei riittänyt pidemmälle kuin parin tunnin uniin. Yleensä vetelee 3-3,5 tuntia. No, näin tällä kertaa. Sama juttu oli eilenkin, melkein samaan aikaan.

Mutta nyt neiti vaatii seuraa.

Misupai ja vaativa Siiri
 
Voihan kökkö.. me ollaan Nooan kanssa nuhassa ja ulkona ois pitkästä-aikaa mukava ilma. Ei tohittu lähteä vaunuilemaan kun pikku-ukon hengitys krohisee ja pärskii jatkuvasti. Päivä onki menny räkäklönttejä pyydystellessä.. :p

Marmeladi: Jos tarkoitit kuva kysymyksellä meitä, niin kuvia löytyy irc-galleriasta.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=J3nny82
http://irc-galleria.net/view.php?nick=J3nny82&image_id=82637831

Eilen oli suursiivouspäivä ja nyt on mukavan siistiä taas pari päivää.
Vähän koira pistää huolestuttamaan kun sille ei oo ruoka maistunu yli viikkoon. Juoksee vaan karkuun toiseen huoneeseen ku laitan kupin lattialle. Pikku-mies sitten syö senkin edestä. :eek:

Meillä ei vielä ole purulelua käytössä. Kuolan määrästä vois kyllä kuvitella, että kohta ois komia hammasrivistö kasassa. :kieh:
Mä en ainakaan vois kuvitellakkaan meneväni vielä töihin. Ahdistaa ku tietää, että talvella pitäs taas mennä. Mulla tulee Nomppua ikävä jo parissa tunnissa jos se on mummulla hoidossa. :snotty:
Itse en niinkään hikoile, mutta Nooa on aina niskasta ihan hikinen. Se nukkuu tällä hetkellä lyhythihasessa bodissa ja silti ihan märkänä aina. :/

Onko muiden vauvat levottomia nukkujia!? Meidän isäntä ähkii ja kiehnää unissaan hirveesti ja siks onkin siirtynyt nyt nukkumaan omaan sänkyyn. Aamulla, ku mies lähtee töihin, otan pojan viereen ja nukutan mahalleen. Sillon nukkuu 2-3h rauhassa.

Onko kukaan aloittamassa vauva-uintia? Meillä on ensimmäinen uintikerta viikon päästä. Aika jännää!! =)

Meillä oli muuten tullut viikossa Nompulle yli puoli kiloa painoa lisää. :eek: Alkaa mamman hauis kasvaa oikeen kohinalla ku pikku possua roikuttelen päivät. :D

Nyt mies tuli salilta ja mä pääsen pissattamaan koiraa. Raasu ei oo päässy kunnon lenkille kahteen päivään.. :(

Rhea ja Nooa pian 3kk
 

Yhteistyössä