Mä en vaan siedä Sanna Marinia

vierailija
Huulipunahallitus on vaarallinen, mutta vain hetken.
Isot pojat ovat laittaneet tytsät valtaan siksi aikaa, että kansan kurjistamistoimenpiteet ehditään tehdä, eli kiristykset työttömien etuuksiin, ilmastonmuutosideologian hintojen korotukset elämiseen ja uusien ivestointien pakkomaksattaminen kansalaisilla.
Todennäköisesti vanha therrat palaavat valtaan toimenpiteiden jälkeen kun on lyöty kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Ulkomaille voimme näyttää kuinka edistyksellisiä ratkaisuja ilmaston hyväksi hallitus on tehnyt ja kotiyleisölle kuinka perseestä tämän tyttökuoron toiminta oli kansalaisten kannalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Huulipunahallitus on vaarallinen, mutta vain hetken.
Isot pojat ovat laittaneet tytsät valtaan siksi aikaa, että kansan kurjistamistoimenpiteet ehditään tehdä, eli kiristykset työttömien etuuksiin, ilmastonmuutosideologian hintojen korotukset elämiseen ja uusien ivestointien pakkomaksattaminen kansalaisilla.
Todennäköisesti vanha therrat palaavat valtaan toimenpiteiden jälkeen kun on lyöty kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Ulkomaille voimme näyttää kuinka edistyksellisiä ratkaisuja ilmaston hyväksi hallitus on tehnyt ja kotiyleisölle kuinka perseestä tämän tyttökuoron toiminta oli kansalaisten kannalta.
Niin tai mulla on vähän semmonen kutina että nyt kun vihervassarit ja kaiken maailman pehmot on vihdoin saaneet vallan, niin ehkä se oli väistämätöntä, eli tän piti tapahtua. Antaa niiden mellastaa nyt, vaikka kivuliasta tätä on seurata.

Mutta kuten sanoit niin vastavoimat kytee koko ajan...jos nuo naiset ei saa ukoilta munia vietyä eli hyssyttele koko yhteiskunnan ihan pehmousvan valtaan...
 
Oon tässä vuoden sisään tajunnut että millaista on IRL keskustella pehmo-suvakin kanssa.
Siis me muuthan tavallaan saadaan nauttia heidän hyvästä käytöksestään, koska he itse kieltävät vihapuheen ja provosoitumisen itseltäänkin. Joo, ihan miellyttäviä ovat koska eivät provosoidu.

Mutta, kun toisen olemus on pelkkää hunajaista hymyä, korrektia keskustelua (vaikka ajatuskuplassa pään yläpuolella lukee "voi että kun tuo Echo on ahdasmielinen putkiaivo-juntti MUN rinnallani") niin vähitellen sitä alkaa ihmetellä että onko itsessä joku perustavaa laatua oleva valuvirhe. Sitä oloa ei tule muiden seurassa.

Se täydellinen, hymyilevä suvakki saa mut tuntemaan itseni naisena ronskiksi, ylinegatiiviseksi kriitikoksi, adhd-vouhakkeeksi, takapajuiseksi ja kylmän tunteettomaksi. Teuvo Hakkarainen nro 2:ksi.

Sitä alkaa miettiä että onko itsessä jokin vikana, vaikka itse keskustelee ystävällisesti myös. Sit tajuaa: tuo toinen on söpöstelijä. Ja silloin jokainen oma ns.hallitsematon hörähdys, kritiikki, aitous törmää toisen ns.sliipattuun täydellisyyteen ja oma itse tuntuu idiootilta.

On eri asia olla oikeasti rakkaudellinen, kuin söpöstelijä. Rakkaudellinen pystyy sanomaan siinä hetkessä myös rakentavan kritiikin ja pysyy totuudessa (tietty käytössääntöjen mukaan), mutta söpöstelijä kääntää kaiken ylipositiiviseen hattaraan.

Vaikea keksiä esimerkkejä, mutta keskustelu voi mennä vaikka näin:

Mä:
-Ei ole aurattu tuota tietä vielä, mitenhän siellä pääsee kulkemaan.
Söpöstelijä:
-Kyllä mä uskon että sinne kunnan miehet vielä ehtii auraamaan!
Mä:
-Huhhuh, tuntuu että meidän muksut on pelanneet viime aikoina liikaa, voisivat vähentää.
Söpöstelijä:
-Mut on se hyvä kun niillä on harrastus, joskus saavat siitä ammatin ja oppivatpahan englantia!
(Sori mut Fortnite-riippuvuus ja loistelias IT-ura on 2 eri asiaa)
Mä:
-Oli muuten joulukinkku hyvää, tuli syötyä sitä joulunpyhinä ihan liikaa!
Söpöstelijä, korrektisti mut nyt vähän opettavaisen kireä äänensävy puheessaan:
-no mun pesto-tofu-hummus-pata kyllä maistui mut en mä ottanu sitä kuin vähäsen.
 
Viimeksi muokattu:
Ja korostan sitä, että en tarkoita rakkaudellisuudella mitään tökeröä tai tahditonta käytöstä. Paljon on small talkia jossa ei ole tarkoituskaan tuoda omia mielipiteitä esille.

Ja esim.Li Andersson, vaikka on suvakki ja vaikka olen eri mieltä hänen kanssaan, ei ole söpöstelijä.
 
Nuo Marinin lauseet politiikassa:

Todetaan että Suomessa työttömiä, muut vakavoituvat. Positiivinen Marin hymyilee:
"Mutta me yhdessä, yhteistyöllä saamme muutoksen aikaan!"

Todetaan että Suomesta ööö lähtee koulutettuja muualle töihin, on työvoimapula jne.
Muut vakavoituvat. Marin:
"Mä uskon vahvaan Suomeen ja kykyymme ratkaista asioita!"

Siis, se ei todellisuudessa sano mitään asiaa.
 
vierailija
Nuo Marinin lauseet politiikassa:

Todetaan että Suomessa työttömiä, muut vakavoituvat. Positiivinen Marin hymyilee:
"Mutta me yhdessä, yhteistyöllä saamme muutoksen aikaan!"

Todetaan että Suomesta ööö lähtee koulutettuja muualle töihin, on työvoimapula jne.
Muut vakavoituvat. Marin:
"Mä uskon vahvaan Suomeen ja kykyymme ratkaista asioita!"

Siis, se ei todellisuudessa sano mitään asiaa.
Marin on selvästi käynyt demarien puhekoulussa, siellähän opetetaan puhumaan niin että ei tarkoiteta itse asiassa mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Oon tässä vuoden sisään tajunnut että millaista on IRL keskustella pehmo-suvakin kanssa.
Siis me muuthan tavallaan saadaan nauttia heidän hyvästä käytöksestään, koska he itse kieltävät vihapuheen ja provosoitumisen itseltäänkin. Joo, ihan miellyttäviä ovat koska eivät provosoidu.

Mutta, kun toisen olemus on pelkkää hunajaista hymyä, korrektia keskustelua (vaikka ajatuskuplassa pään yläpuolella lukee "voi että kun tuo Echo on ahdasmielinen putkiaivo-juntti MUN rinnallani") niin vähitellen sitä alkaa ihmetellä että onko itsessä joku perustavaa laatua oleva valuvirhe. Sitä oloa ei tule muiden seurassa.

Se täydellinen, hymyilevä suvakki saa mut tuntemaan itseni naisena ronskiksi, ylinegatiiviseksi kriitikoksi, adhd-vouhakkeeksi, takapajuiseksi ja kylmän tunteettomaksi. Teuvo Hakkarainen nro 2:ksi.

Sitä alkaa miettiä että onko itsessä jokin vikana, vaikka itse keskustelee ystävällisesti myös. Sit tajuaa: tuo toinen on söpöstelijä. Ja silloin jokainen oma ns.hallitsematon hörähdys, kritiikki, aitous törmää toisen ns.sliipattuun täydellisyyteen ja oma itse tuntuu idiootilta.

On eri asia olla oikeasti rakkaudellinen, kuin söpöstelijä. Rakkaudellinen pystyy sanomaan siinä hetkessä myös rakentavan kritiikin ja pysyy totuudessa (tietty käytössääntöjen mukaan), mutta söpöstelijä kääntää kaiken ylipositiiviseen hattaraan.

Vaikea keksiä esimerkkejä, mutta keskustelu voi mennä vaikka näin:

Mä:
-Ei ole aurattu tuota tietä vielä, mitenhän siellä pääsee kulkemaan.
Söpöstelijä:
-Kyllä mä uskon että sinne kunnan miehet vielä ehtii auraamaan!
Mä:
-Huhhuh, tuntuu että meidän muksut on pelanneet viime aikoina liikaa, voisivat vähentää.
Söpöstelijä:
-Mut on se hyvä kun niillä on harrastus, joskus saavat siitä ammatin ja oppivatpahan englantia!
(Sori mut Fortnite-riippuvuus ja loistelias IT-ura on 2 eri asiaa)
Mä:
-Oli muuten joulukinkku hyvää, tuli syötyä sitä joulunpyhinä ihan liikaa!
Söpöstelijä, korrektisti mut nyt vähän opettavaisen kireä äänensävy puheessaan:
-no mun pesto-tofu-hummus-pata kyllä maistui mut en mä ottanu sitä kuin vähäsen.
what?
 
vierailija
Niin tai mulla on vähän semmonen kutina että nyt kun vihervassarit ja kaiken maailman pehmot on vihdoin saaneet vallan, niin ehkä se oli väistämätöntä, eli tän piti tapahtua. Antaa niiden mellastaa nyt, vaikka kivuliasta tätä on seurata.

Mutta kuten sanoit niin vastavoimat kytee koko ajan...jos nuo naiset ei saa ukoilta munia vietyä eli hyssyttele koko yhteiskunnan ihan pehmousvan valtaan...
ydinvoimabusiness tietysti vai oletko sokea?
 
Otsikointia tältä päivältä....siis mäkin voisin mennä lässyttämään tyhjiä lauseita ihastuttavasti hymyillen ja vetää kovaa liksaa, menköön Sanna Mariini lastansa hoitamaan vaikka pidennetylle viikonloppulomalle:

Talousryhmä kritisoi hallituksen työllistämistoimia löysiksi – pääministeri Marin uskoo yhä 30 000 uuteen työlliseen kesään mennessä: "On tärkeää luoda ihmisissä toivoa ja uskoa"

:LOL:
 
vierailija
Otsikointia tältä päivältä....siis mäkin voisin mennä lässyttämään tyhjiä lauseita ihastuttavasti hymyillen ja vetää kovaa liksaa, menköön Sanna Mariini lastansa hoitamaan vaikka pidennetylle viikonloppulomalle:

Talousryhmä kritisoi hallituksen työllistämistoimia löysiksi – pääministeri Marin uskoo yhä 30 000 uuteen työlliseen kesään mennessä: "On tärkeää luoda ihmisissä toivoa ja uskoa"

:LOL:
Kyllä on parempi vain odottaa huonoja aikoja ja masentua. Uskoahan sä osaat ihmemieheen
 
Mulla on hampaista kohta kiille menny kun luen otsikoita Marinin idioottimaisista "tulevaisuudenusko"-puheista.

En jaksa edes ottaa nykyhallitusta jo tässä vaiheessa kohdannutta ryöpytystä. Marinin sisällöttömiä usko-puheita on kritisoitu, koska hän ei esitä keinoja.

No. Nyt Marin sanoi Usassa käydessään että amerikkalainen unelma toteutuu parhaiten Pohjoismaissa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006394931.html

Oikein - ja väärin. Suomi ON maailman parhaimpia paikkoja asua. Mutta ei täällä amerikkalaista unelmaa pysty elämään. Amerikkalainen unelma tarkoittaa ryysyistä rikkauksiin rikastumista, siis elintaso on silloin parempi kuin suomalaisella levyseppähitsaajalla joka asuu Lieksan keskustassa vuokra-asunnossa. Amerikkalainen unelma on asumista siistillä esikaupunkialueella, 2 autoa, uima-allas jne.

Korkea verotus, mitä pidän hyvänä asiana, pitää huolen siitä että täällä ei pääse kuin aniharvat rikastumaan. Ok, mieluummin näin, kuin USA:n tuloerot.

Ei se haittaa että Marin kehuu Suomea maailmalla.
Mutta ei tuo kana ymmärrä edes termejä.

Pohjoismainen unelma on eri asia kuin amerikkalainen unelma.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Luulen tietäväni mitä tarkoitat Echo.
Somen seurauksena suomalaisten luokkaerot tulevat nykyään selvemmin esiin kuin ennen.
Ns. eliitti, joilla on massia söpöstellä ja silotella puheitaan, eivätkä koskaan joudu tekemisiin tavallisten työväenluokkaisten ihmisten kanssa, tuntuvat aivan oikeasti pöyristyvän kun joku kutsuu heitä munattomiksi nillittäjiksi.
Se puhe mikä on arkipäivää Prismoissa, Shellin kahviossa, tehtaiden pukuhuoneissa ja kadulla, en eliitille tyystin vierasta ja he pitävät sitä "vihapuheena", likaisena puheena joka pitää kitkeä rahvaasta pois.
Eliitille on mahdollista puhua kivapuhetta, kietoa kaikki kukkiin ja ruusuntuoksuun, sillä he eivät joudu joka päivä painamaan niska limassa töitä tai tappelemaan viranomaisten kanssa saadakseen lapsille sapuskaa pöytään.
Onhan nämä luokkaerot nähty jo 30-40 luvun vanhoissa elokuvissa, jossa Tauno Palo tukkilaisena tai merirosvona herättää pöyristystä eliitin keskuudessa puheillaan ja käyttäytymisellään :)
Söpöstelijöiden ainoa kiinnittymispiste uussiirtolaisuuteen on Hesari ja Yle ja he aivan oikeasti uskovat lapsien hukkuvan Välimereen jatkuvalla syötöllä ja meritaksitoiminnan olevan kaltaistensa ihmisten hyvyyden ja pyyteettömyyden avulla rakennettua pelastustoimintaa.
He eivät joudu asumaan näiden tulokkaiden naapurissa, eikä heidän lastaan ryöstetä koulumatkalla eliittikouluun, eikä heidän tyttärensä joudu kävelemään asemahallin läpi tullessaan iltatyöstä kotiin, että voi rahoittaa opintojaan.
He kukevat joka paikkaan Audilla ja hämmästekevät maamme autojen keski-ikää. Härregyyd 12 vuotta ja miksi ne niin vanhoilla, saastuttavilla autoilla oikein ajelevat, kyllä tämä antaa aivan väärän kuvan ulkomailla, sillä olemmehan me maailman onnellisin kansa, vai mitä pappa, eikös se niin mennyt, että me olemme onnellisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Oon tässä vuoden sisään tajunnut että millaista on IRL keskustella pehmo-suvakin kanssa.
Siis me muuthan tavallaan saadaan nauttia heidän hyvästä käytöksestään, koska he itse kieltävät vihapuheen ja provosoitumisen itseltäänkin. Joo, ihan miellyttäviä ovat koska eivät provosoidu.

Mutta, kun toisen olemus on pelkkää hunajaista hymyä, korrektia keskustelua (vaikka ajatuskuplassa pään yläpuolella lukee "voi että kun tuo Echo on ahdasmielinen putkiaivo-juntti MUN rinnallani") niin vähitellen sitä alkaa ihmetellä että onko itsessä joku perustavaa laatua oleva valuvirhe. Sitä oloa ei tule muiden seurassa.

Se täydellinen, hymyilevä suvakki saa mut tuntemaan itseni naisena ronskiksi, ylinegatiiviseksi kriitikoksi, adhd-vouhakkeeksi, takapajuiseksi ja kylmän tunteettomaksi. Teuvo Hakkarainen nro 2:ksi.

Sitä alkaa miettiä että onko itsessä jokin vikana, vaikka itse keskustelee ystävällisesti myös. Sit tajuaa: tuo toinen on söpöstelijä. Ja silloin jokainen oma ns.hallitsematon hörähdys, kritiikki, aitous törmää toisen ns.sliipattuun täydellisyyteen ja oma itse tuntuu idiootilta.

On eri asia olla oikeasti rakkaudellinen, kuin söpöstelijä. Rakkaudellinen pystyy sanomaan siinä hetkessä myös rakentavan kritiikin ja pysyy totuudessa (tietty käytössääntöjen mukaan), mutta söpöstelijä kääntää kaiken ylipositiiviseen hattaraan.

Vaikea keksiä esimerkkejä, mutta keskustelu voi mennä vaikka näin:

Mä:
-Ei ole aurattu tuota tietä vielä, mitenhän siellä pääsee kulkemaan.
Söpöstelijä:
-Kyllä mä uskon että sinne kunnan miehet vielä ehtii auraamaan!
Mä:
-Huhhuh, tuntuu että meidän muksut on pelanneet viime aikoina liikaa, voisivat vähentää.
Söpöstelijä:
-Mut on se hyvä kun niillä on harrastus, joskus saavat siitä ammatin ja oppivatpahan englantia!
(Sori mut Fortnite-riippuvuus ja loistelias IT-ura on 2 eri asiaa)
Mä:
-Oli muuten joulukinkku hyvää, tuli syötyä sitä joulunpyhinä ihan liikaa!
Söpöstelijä, korrektisti mut nyt vähän opettavaisen kireä äänensävy puheessaan:
-no mun pesto-tofu-hummus-pata kyllä maistui mut en mä ottanu sitä kuin vähäsen.
Tästä viestistä hieman valkenee mistä Echon jutut kumpuavat. Voiko ihminen olla oikeasti noin sekaisin?
 
vierailija
Luovutan mielelläni Echolle hänen keksimän Tarina-täti tittelin. Echolla on vielä iso urakka edessä Sannan ja muiden naisministerien haukkumisessa. Kun laitat kaikki jorinat kirjojen kansiin, sarja on laajempi kuin kattavin tietosanakirjasarja.
Ehkä persut avittavat kustantajan haalimisessa.
 
vierailija
Luovutan mielelläni Echolle hänen keksimän Tarina-täti tittelin. Echolla on vielä iso urakka edessä Sannan ja muiden naisministerien haukkumisessa. Kun laitat kaikki jorinat kirjojen kansiin, sarja on laajempi kuin kattavin tietosanakirjasarja.
Ehkä persut avittavat kustantajan haalimisessa.
Aina vain paranee, olet virkistävä tyyppi tällä palstalla 👍😁
 

Yhteistyössä