Mä haluun Britteihin (ma mupolitiikka)

Britanniassa on _valtavasti_ enemmän maahanmuuttaneita kuin Suomessa tällä hetkellä. Muutamissa isoissa kaupungeissa valkoinen on vähemmistön ihonväri, ja sinne saa edelleenkin tulla aika avoimesti entisistä Britti-imperiumin maista. Tuo uusi ehdotettu sääntö ei muuta tätä mitenkään.
Jep, taitaa tuommoiset säännöt tulla liian myöhään...ma mut lisääntyvätkin kuin kanit. :(
 
vierailijaguugletti
Olisin työtätekevä ja jonkin verran jopa koulutettu, sekä rehellinen.
En toisi hirveästi eri kulttuuria maahan, jossa ehkä jonkin verran on jopa kristinuskoa jäljellä. Multa ei terrori-iskua ja polttopulloja tulisi.
olet ristiretkeläisten perillinen
ne murhasi ehkä jopa 3miljoonaa ihmistä ja söivät keitettyjä vauvoja :(

voikosinuun muka luottaa?
 
vierailija
Ai he***tti kun olet Echo tyhmä. Selvästikään brittien yhteiskuntarakenne ei ole tuttu, eikä se millä maa pyörii. Olisi sinulle kovinkin opettavaista asua Briteissä, kannustan lähtemään, ehdottomasti.

T. 4 vuotta siellä asunut ja työskennellyt
 
vierailija
Ai he***tti kun olet Echo tyhmä. Selvästikään brittien yhteiskuntarakenne ei ole tuttu, eikä se millä maa pyörii. Olisi sinulle kovinkin opettavaista asua Briteissä, kannustan lähtemään, ehdottomasti.

T. 4 vuotta siellä asunut ja työskennellyt
Näin on. Ikään kuin hän nyt olisi kovin haluttu sinne, jonkinlaisen koulutuksen, rehellisyyden ja kristinuskon perusteella. Tähän se kieriskelevä nauruhymiö.
 
vierailija
Meille on kerrottu, että hoitoalalla palkat ovat Iso-Britanniassa selvästi Suomea paremmalla tasolla. Ja kuitenkin nyt kun maahanmuuttoon tarvittaisiin kielitaidon lisäksi työpaikka, jossa tienaa 30 000 euroa vuodessa, niin se onkin yhtäkkiä katastrofi.
 
vierailija
Ei mun tartteis sitä ajattelua omaksua, mulla ois se jo.

Mikään ei olis nautinnollisempaa kuin yrittää soluttautua johonki hurri-tai ahvenanmaalaiseen sisäsiittoseen sisäpiiriin jossa on samat suvut olleet satoja vuosia.
Osaan aika hyvin mielistellä vihamielisessä ympäristössä.
Niin, ei tullut mieleen, että sinua kohtaan saatettaisiin olla ennakkoluuloisia GB:ssä?

Tiedän itse asiassa moniakin eurooppalaisia, jotka ovat saaneet asiatonta kohtelua maassa sen vuoksi, etteivät ole syntyperäisiä isobritannialaisia.

Mistä päästäänkin seuraavaan aiheeseen: miten selviäisit siitä, että siellä on lukuisia syntyperäisiä, joiden ulkonäkö ei olekaan ihan sellainen, jota niin kovin ylitse muiden nostat?
 
vierailija
Niin, ei tullut mieleen, että sinua kohtaan saatettaisiin olla ennakkoluuloisia GB:ssä?

Tiedän itse asiassa moniakin eurooppalaisia, jotka ovat saaneet asiatonta kohtelua maassa sen vuoksi, etteivät ole syntyperäisiä isobritannialaisia.

Mistä päästäänkin seuraavaan aiheeseen: miten selviäisit siitä, että siellä on lukuisia syntyperäisiä, joiden ulkonäkö ei olekaan ihan sellainen, jota niin kovin ylitse muiden nostat?

Echolla menisi Briteissä aika usein pieleen kun pitäisi määritellä kuka on mistäkin. Ulkonäkö voi pettää. Ja pikkupää sekaisin kun pitäisi miettiä ketkä ihmiset voi hyväksyä, ketä pitää pelätä ja ketä halveksua.

Tein siellä sairaanhoitajana työtä sairaalassa enkä kokenut että meitä ulkomaalsisia kohtaan olisi ollut juurikaan ennakkoluuloja. Päin vastoin, olivat kiitollisia että meitä oli siellä henkilökuntaa tekemässä hommia johon ei riitä paikallista työvoimaa (niin on monella muullakin alalla). Minulla oli paikallisten lisäksi kolleegoina irlantilaisia, ausseja, uusi-seelantilaisia, filippiinoja, ranskalaisia, ruotsalaisia, italialaisia mm. Ja ihonväriltämme joukkomme oli kirjavaa.
 
vierailija
Echolla menisi Briteissä aika usein pieleen kun pitäisi määritellä kuka on mistäkin. Ulkonäkö voi pettää. Ja pikkupää sekaisin kun pitäisi miettiä ketkä ihmiset voi hyväksyä, ketä pitää pelätä ja ketä halveksua.

Tein siellä sairaanhoitajana työtä sairaalassa enkä kokenut että meitä ulkomaalsisia kohtaan olisi ollut juurikaan ennakkoluuloja. Päin vastoin, olivat kiitollisia että meitä oli siellä henkilökuntaa tekemässä hommia johon ei riitä paikallista työvoimaa (niin on monella muullakin alalla). Minulla oli paikallisten lisäksi kolleegoina irlantilaisia, ausseja, uusi-seelantilaisia, filippiinoja, ranskalaisia, ruotsalaisia, italialaisia mm. Ja ihonväriltämme joukkomme oli kirjavaa.
Joo voin hyvin uskoa. En ole asunut GB:ssä mutta muualla Euroopassa, parissakin maassa, ja tosiaankin kaikkia kansalaisuuksia löytyy.

Kai se on sitä kokemattomuuden puutetta, kun asutaan pienillä paikkakunnilla eikä juuri liikuta muualle. Eikä siinä mitään pahaa, mutta ennakkoluuloja ei kannata luoda pelkästään kuulopuuheiden perusteella.
 

Yhteistyössä