mä löysin vanhalta vintiltä retro kaakeleita :0

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja telija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä laittelen tuonne kirppis puolelle linkin kun saan ne huutikseen.varmaan illalla tai viimestään huomenna.ja jos laitan sulle viestiä ellet huomaa :) ainiin kirppikselle täytyy vissiin rekkaantua :)
miks ihmeessä laittaa huutikseen, kun tässä olisi jo yksi vakavasti otettava osatja ?? mieliä vaan ja sovitte asian... ja thats it suuremmitta ahneiluitta
eiköhän tosi ostaja ne osta sitäkin kautta :)
 
telija
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja wau:
se ötökkälaatta oli makee :)
musta aika pelottavia :( mietin et mille täällä on tosiaan joskus näyttänyt :( apua..
Sehän on ollut varmaan todella hieno efektinä muiden seassa :)

Kuoriainen on tärkeä elementti Egyptin ja antiikin mytologiassa. Musta kuoriainen oli muinaisille egyptiläisille tärkeä kuolemattomuuden lantapalloa pyörittävä "jumalten veli".
 
Alkuperäinen kirjoittaja telija:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja wau:
se ötökkälaatta oli makee :)
musta aika pelottavia :( mietin et mille täällä on tosiaan joskus näyttänyt :( apua..
Sehän on ollut varmaan todella hieno efektinä muiden seassa :)

Kuoriainen on tärkeä elementti Egyptin ja antiikin mytologiassa. Musta kuoriainen oli muinaisille egyptiläisille tärkeä kuolemattomuuden lantapalloa pyörittävä "jumalten veli".
:eek: okei...silti pelkään ötököitä :x :ashamed:
 
telija
Ken on kerran juonut Niilin vettä,hän kaipaa Niilin luokse takaisin. Hänen janoaan ei tyydytä mikään muu mainen vesi.

Ken on kerran Thebassa syntynyt, hän kaipaa Thebaan takaisin, sillä ei ole maan päällä toista kaupunkia, Theban kaltaista. Ken on kujan varrella syntynyt, hän kaipaa kujalle takaisin, seetripuupalatsista hän kaipaa takaisin savimajaan, myrhan ja hyvien voiteiden tuoksusta hän kaipaa lantatulen ja öljyssä paistettujen kalojen käryyn.
Kultaisen maljani vaihtaisin köyhän saviruukkuun, jos kerran vielä saisin polkea jalallani Kemin maan pehmeätä multaa. Pellavavaatteeni vaihtaisin orjan paahtuneeseen nahkaan, jos kerran vielä saisin kuulla virran kaislikon kohinan kevättuulessa.
Niili tulvii, jalokivinä kohoavat kaupungit vihreästä vedestä, pääskyset palaavat, kurjet kahlaavat liejussa, mutta minä olen poissa. Miksi en ole pääskynen, miksi en ole kurki väkevin siivin lentääkseni vartijoiden ohitse takaisin Kemin maahan ?
Pesäni rakentaisin Ammonin kirjavien pylväiden keskelle,obeliskien leimutessa tulta ja kultaa,vihkisavun ja lihavien uhriteuraiden tuoksussa. Pesäni rakentaisin köyhien kujan savimajan katolle. Härät kiskovat rekiä, käsityöläiset liimaavat kaislasta paperia, kauppiaat huutavat kaupaksi tavaroitaan, kuoriainen kierittää lantapalloa pitkin kivettyä katua.
Kirkas oli nuoruuteni vesi, suloinen oli hulluuteni. Katkera ja hapan on vanhuuteni viini eikä hienoin hunajaleipä vastaa köyhyyteni karkeata leipäpalaa. Kääntykää vuodet, vierikää vastaani menneet vuodet, purjehdi Ammon taivasta lännestä itään, jotta vielä kerran saisin nuoruuteni takaisin. Sanaakaan en muuta, pienintä tekoa en vaihda toiseksi. Oi, solakka ruokokynä, oi, sileä kaislapaperi, antakaa minulle takaisin turhat tekoni, nuoruuteni ja hulluuteni.
Tämän kirjoitti Sinuhe, maanpakolainen, köyhempänä Kemin maan kaikkia köyhiä.

Sillä minä, Sinuhe, olen ihminen ja ihmisenä olen elänyt jokaisessa ihmisessä, joka on ollut ennen minua, ja ihmisenä elän jokaisessa ihmisessä, joka tulee jälkeeni. Elän ihmisen itkussa ja ilossa, hänen surussaan ja pelossaan elän, hyvyydessään ja pahuudessaan, oikeudessa ja vääryydessä, heikkoudessa ja väkevyydessä. Ihmisenä olen elävä ihmisessä ikuisesti enkä sen tähden kaipaa uhreja hautaani ja kuolemattomuutta nimelleni.
Tämän kirjoitti Sinuhe, egyptiläinen, hän, joka eli yksinäisenä kaikki elämänsä päivät.»


Mika Waltari
 

Yhteistyössä