maistraatissa naimisiin, mitä päälle?

Pikku Piru harmaana
No meillä oli miehellä puku ja minulla sellainen juhlamekko ja korkkarit. Oli tosi lyhyt toimitus muuten. Kummankin vanhemmat oli paikalla ja äitini kuvasi sen videolle jonka näytimme varsinaisessa hääjuhlassa kaikille vieraille.
 
myö ei olla miehen kaa kovinkaan naimisiin menevää tyyppiä,kun ei se elo siitä mikskään muutu.sen mies on sanonu että naimisiin mennään jos hän voi olla verkkareissa sanoin et sopii jos miekin voin olla jossain vähemmän hienossa.
eli maistraatissa mennään jos joskus mennään,eli ei siellä tartte pakosti olla mitään hienoa pistää sitä mikä tuntuu hyvältä vaik sit ne verkkarit. :LOL:
 
Meillä vihkiminen tapahtui aikoinaan kahden kaverin todistaessa kirkon jossain "perähuoneessa" =) Itselläni oli yllä melko kesäinen mekko ja isäntä oli suorissa housuissa ja siistissä kauluspaidassa. Miespuolinen todistajamme oli niin ykköset yllä, että pappi luuli häntä sulhaseksi :kieh:
 
Pikku Piru harmaana
No käy tietenki ihan vaan joku kesämekko/hame tms. Ei sielä todellakaan tarvi olla mitkään hienot vaatteet jos niin päättää. Mun mielestä oli vaan juhlavampi kun ei menty sinne niissä verkkareissa. Olihan se sentään meidän hääpäivä! :flower: Ei ne sielä paljon asuja varmaan kato että ihan mikä teidän mielestä tuntuu hyvältä..Itse päätettiin että kun naimisiin kerta mennään niin vähän edes parempaa päälle kun tavalliset arkivaatteet. Vaikka hyvät farkut ja joku parempi paita. Niin ja onnea paljon etukäteen jo :heart: Nauttikaa siitä päivästä ja tehkää siitä ikimuistoinen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:23 öhmökömmiäinen kirjoitti:
myö ei olla miehen kaa kovinkaan naimisiin menevää tyyppiä,kun ei se elo siitä mikskään muutu.sen mies on sanonu että naimisiin mennään jos hän voi olla verkkareissa sanoin et sopii jos miekin voin olla jossain vähemmän hienossa.
eli maistraatissa mennään jos joskus mennään,eli ei siellä tartte pakosti olla mitään hienoa pistää sitä mikä tuntuu hyvältä vaik sit ne verkkarit. :LOL:
Kannattaako noin tympeän ja juntin miehen kanssa mennä ylipäätään naimisiin ollenkaan? Harvinaisen vähän taitaa ajatella muita kuin itseään. Yökötys sentään! :x
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:33 Annikki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:23 öhmökömmiäinen kirjoitti:
myö ei olla miehen kaa kovinkaan naimisiin menevää tyyppiä,kun ei se elo siitä mikskään muutu.sen mies on sanonu että naimisiin mennään jos hän voi olla verkkareissa sanoin et sopii jos miekin voin olla jossain vähemmän hienossa.
eli maistraatissa mennään jos joskus mennään,eli ei siellä tartte pakosti olla mitään hienoa pistää sitä mikä tuntuu hyvältä vaik sit ne verkkarit. :LOL:
Kannattaako noin tympeän ja juntin miehen kanssa mennä ylipäätään naimisiin ollenkaan? Harvinaisen vähän taitaa ajatella muita kuin itseään. Yökötys sentään! :x
jokainenhan saa tehdä niinkuin parhaakseen katsoo =)
 
heinäkuussa
Minulla suorat mustat housut ja pitsitunika. Jalassa korkkarit. Miehellä suorat mustat housut, juhlakengät, kauluspusero.
Mun vanhemmat todistajina: isälläni vaaleat kesähousut ja kauluspaita. Äidilläni vaalea housupuku ja pieni korkoiset avokkaat.

Eli ei ihan ylihienoa, mutta vähän arkivaatetusta siistimpää.

 
Pikku Piru harmaana
Sellanen lappu pitää hommata mistä näkee ettei ole mitään estettä avioliitolle. En nyt saa päähän sitä nimeä. Noin pari viikkoa menee siinä käsittelyssä ja sen jälkeen voidaan vasta vihkiä. Näin ainakin meillä..Meillä oli lapsi matkassa vähän alle vuoden ikäinen silloin ja anoppini piti häntä sylissä toimituksen ajan. Ja kuulutukset hommatkaa myös. Ei niitä lehteen ole pakko laittaa jos ei taho.
Meillä oli siten romanttinen automatka kun olimme maistraattiin menossa niin tämä pikku lapsemme vähän ripuloi että vaipasta tuli läpi turvaistuimeen.. :D Nooh..Ei muuta kun auto tien sivuun ja menin juhlatamineissa kyykkimaan (kirvaten mielessäni) takapenkille penkkiä putsaamaan ja vaippaa vaihtamaan. Onneksi oli vaihtovaatteet mukana.. :heart: Ihanan romanttinen ajelu..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:33 Annikki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:23 öhmökömmiäinen kirjoitti:
myö ei olla miehen kaa kovinkaan naimisiin menevää tyyppiä,kun ei se elo siitä mikskään muutu.sen mies on sanonu että naimisiin mennään jos hän voi olla verkkareissa sanoin et sopii jos miekin voin olla jossain vähemmän hienossa.
eli maistraatissa mennään jos joskus mennään,eli ei siellä tartte pakosti olla mitään hienoa pistää sitä mikä tuntuu hyvältä vaik sit ne verkkarit. :LOL:
Kannattaako noin tympeän ja juntin miehen kanssa mennä ylipäätään naimisiin ollenkaan? Harvinaisen vähän taitaa ajatella muita kuin itseään. Yökötys sentään! :x

voi kuule sie tympee ihminen.miun mies on paras mitä olla voi ,ei ikinä ole ollu väkivaltanen ,ei ryyppää ja rellestä eikä muutenkaa paha tai huono kellekään.eikä muuten ajattele itteään vaan aina toisia ja perhettään.
sille en voi mitään jos sie olet joku hienohelma niin ole kaikessa rauhassa,ei siun tarvi ymmärtää tälläsiä tavallisia ihmisiä ollenkaan.
ja junttia ei kyl miehestäin saa tehtyä ,ettei siul vaa ois sellanen juntti siel kotonas. :LOL:
eiköhän jokainen ite osaa kattoa mitä päällesä laittaa ja jos se ei jollee kelpaa ni ei voi mittää.
 
Mulla oli tummansininen iltapuku ja miehellä musta puku, siis ihan ykköset päällä. Käytiin ensin valokuvassa. Vieraita oli kaksi, sisko ja sen mies.

Vain vähän näytin hölmöltä kipitellessäni kauppatorin poikki iltapuvussa, kukkapuska kourassa klo 12.30 perjantai-iltapäivänä.... :D
 
millon se aika pitää varata?Vai ensin hoitaa ne paperit ja sitten vasta varata aika?

Sinä joka menit naimisiin siellä "perähuoneessa"?Kuinka se varaus onnistuu,voiko siellä mennä naimisiin ilman omia todistajia?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:49 vieras kirjoitti:
millon se aika pitää varata?Vai ensin hoitaa ne paperit ja sitten vasta varata aika?

Sinä joka menit naimisiin siellä "perähuoneessa"?Kuinka se varaus onnistuu,voiko siellä mennä naimisiin ilman omia todistajia?
Meillä kävi niin, että mies sanoi kultasepänliikkeen edessä, että mennäänkö ostamaan prikat? Ja minä sanoin, että kävellääs korttelin ympäri ja maistraatin kautta, kiitos. En siis halunnut kihloihin kihlautumisen vuoksi, vaan siksi, että hääpäivä voidaan määrätä saman tien.

Maistraatissa kumminkin haettiin vain esteettömyystodistusta, eikä määrätty päivää, todistus on voimassa 3kk.

Sitten muutaman viikon päästä soitin ja varasin ajan. Noin 2kk ehdimme olla "salakihloissa", koska halusimme myös salaa naimisiin.

Lapsikysymykseen: Minusta maistraatissa saa tehdä vähän niinkuin tahtoo, pidä lapsi sylissä jos haluat!
 
mulla
Kesähäät oli ja mulla oli päällä pellavanvärinen kesämekko ja normisandaalit, miehellä tumma puku. Molempia sitten voi käyttää muissakin juhlissa. Eikä kukaan olis tienny hääparin olevan kyseessä, jos minulla ei olisi ollut pientä valkoisista ruusuista tehtyä kimppua.
 

Yhteistyössä