Maito allergiaa.?

Elikkäs meillä 5 kk vanha poika vauva jolla alkoi tossa 3 kk vanhana iho ensiksi hilseillä ja punoittaa,etenkin taipeissa ja märkiä läiskiä ihossa.Välillä iho todella hyvä ja sitten taas ei. Tälla hetkellä poika syö Neoncate maitojauhe valmistetta joka tarkoitettu maitoallergisille myös soseita jotka itse valmistan. Kellä täällä ollut tällaista iho ongelmaa.? Meillä tulossa allergia testit mutta itseäni suuresti ihmettää kun poika juonut tätä maitojauhe valmistetta 2 kk ja mitään muutosta ei ole ihossa tapahtunut vieläkään.
 
Elikkäs meillä 5 kk vanha poika vauva jolla alkoi tossa 3 kk vanhana iho ensiksi hilseillä ja punoittaa,etenkin taipeissa ja märkiä läiskiä ihossa.Välillä iho todella hyvä ja sitten taas ei. Tälla hetkellä poika syö Neoncate maitojauhe valmistetta joka tarkoitettu maitoallergisille myös soseita jotka itse valmistan. Kellä täällä ollut tällaista iho ongelmaa.? Meillä tulossa allergia testit mutta itseäni suuresti ihmettää kun poika juonut tätä maitojauhe valmistetta 2 kk ja mitään muutosta ei ole ihossa tapahtunut vieläkään.
 
Neocate on vaikeasti maitoallergisille tarkoitettu vastike. Se ei sisällä maidonainesosia, mutta voi sisältää epäpuhtauksia, öljyjä ja muita aineita, joille vauva reagoi. Jätä ensin kaikki käyttämäsi soseet pois ja seuraa kaksi viikkoa paraneeko iho. Jos vauvan kakka on ripulia tai limaista tai muuten outoa, on sekin allergian oire.
Kirjoita muistiin kaikki soseet, joita olet antanut hänelle, jotta voit kertoa ne lääkärille. Ota kuvat kakkavaipoista, jos kakka on outoa ja näytä nekin lääkärille.
Jos iho (kakka) paranee pelkällä Neocatella, Neocate sopii ja oireet tulevat soseista. Allergiaa ei todeta testeillä vaan jättämällä epäilty ruoka-aine pois pariksi viikoksi ja sitten sitä annetaan uudestaan ja seurataan tuleeko oireita. Kokeillaan vain yhtä ainetta kerrallaan, jolloin on helpompi saada selville, mikä on aiheuttanut oireita.
Hyvä, että olet jaksanut itse tehdä soseita, nyt ei tarvitse selvittää kaikkia kaupan soseiden ainesosia, kun etsitään oireiden aiheuttajaa. Oma vauvani sai oireita soseiden riisitärkkelyksestä, joten ilman ainesosaluettelon lukemista olisi tuntunut, että kaikki soseet aiheuttavat oireita. Veteen keitetystä riisipuurosta tuli jättioireet.
 

Yhteistyössä