Maitoallergia tai sitten ei...?

Olisikohan se peruna? Kun selväsi kieltäytyy perunaa syömästä. Pitääkin tehdä huomenna sosetta, jossa ei ole ollenkaan perunaa ja syöttää sellaista sosetta viikko. Pakko varmaan vaan karsia muutamia ruoka-aineita pois pikkuhiljaa näin aluksi ja katsella tilannetta ennenkuin soittelen allergologille.
 
Ruoka- ja oirepäiväkirja on paras väline allergioiden löytämiseen. Kaikkien ruokien lisäksi siis kirjataan kaikki pienimmätkin oireet. Sieltä päiväkirjasta sitten alkaa vähitellen löytymään yhtäläisyyksiä ruokien ja oireiden välille. Oireita voi tulla viiveelläkin, joten ihan haasteellista on tulkitseminen :whistle:

Tulkintoihin kyllä auttaa, kuten totesitkin, että ei ole aluksi laaja ja vaihteleva ruokavalio. Teillähän syödään jo vaikka mitä! Paras on syöttää yhtä uutta kerrallaan esim. ainakin viikon ja seuraa mitä tapahtuu. Jos on epävarmuutta sopivuudesta, toisenkin kokeiluviikon voi pitää.

Maitoallergian toteamiseen päiväkirja soveltuu huonommin imeväisikäisten kohdalla silloin kun sitä yhtä maitoa juodaan koko ajan useita kertoja vuorokaudessa, niin ei mitään eroa päiväkirjan avulla löydy. Eri asia on sitten välttäminen ja altistus -menetelmän käyttö.

muoks: voithan toki edetä noinkin että karsit joitakin epäilyksenalaisia pois ja seurailet millainen on vaikutus. Varmaa olisi hyvä joku lista niistä jotka ovat yleisallergeeneja tai vastaavia. Perunalle on yllättävän moni vauva muuten allerginen!
 
VOi että!!
Ihan kuin mä olisin kirjoittanut!!!
Meillä poika tulee 8 kk ja sairaalassa oltiin maitoaltistuksessa ja pieniä pukluja...KAsvot meni punaisiks mutta katosi samantien.
Kotiin tultiin ja sama jatkui.Vaihdoin soijamaidolle muttei tilanne parantunut.

Nyt ollaan kaks päivää ihan ilman maitoa!!
Eilen tuli pukluja vaikka ei saanut maitoa.Mä oon nyt taipuvainen uskomaan että tä on vaan läppälöysyyttä ja siihen jos saatais lääkitys lakkaisi tä pulauttelu.

Poika oli mittauksessa 71 cm ja n.8,1 kg.
Käyrä on tosi laskeva ollut 5 kk lähtien.Neuvola ei meitä kuullut ollenkaan.Yksityisellä kävin.

Meillä oireet on
-pulauttelu,jopa 20 kertaa päivässä
-räyhtäily
-kuplinta,närästys

iho ok,nukkuu hyvin,yleensä iloinen,tässä oli kitinäpäiviä joita sitten kuvittelen että johtuu vaikka mistä.
Mut nyt ollaan tosiaan ilman maitoa ja kattelen nä kaks päivää miten käy...

Otin porkkanan myös pois sillä se tuntui olevan huono.
Bataatti perunasose,siihen kesäkurpitsaa ja kukkakaalia sekä possua.

Mut nyt tuo maito pois niin katotaan.Poika ollut tosi rauhallinen eilisen ja tänkin päivän.Johtuuko sittenkin maidosta vaiko siitä että maidon kanssa pulauttelu on kovempaa sillä maito tulee herkästi ylös ja voi tehä happamia röyhyjä enemmän..

On tää aika touhua!!!
Kai se ph mittari laitetaan ja katotaan...

Jaksuja AP!!
Samassa veneessä ollaan!! :hug:
 
kata-74: eikös teillä ollut niin että se soijamaito aluksi muutaman päivän helpotti tilannetta aika paljonkin..? Taisit kirjoittaa niin toiseen ketjuun tällä allergiat ja sairaudet -palstalla. Jos näin oli, niin se viittaisi maitoallergiaan. Soijamaito on auttanut jonkun aikaa maitoallergiaan, mutta sitten vauva olisi allergisoitunut sillekin, mikä on suhteellisen tavanomainen kehitys... Onneksi on noita muitakin erityiskorvikkeita, jos soijamaito ei sovi. Maitoallergia ei toki poissulje että ei olisi myös sitä rakenteellista löysyyttä, jota on syytä mahdollisesti myös hoitaa.

Noista kuvaamistasi oireista... kyllä tuo refluksilta aika varmasti vaikuttaa, joten se ph-mittaus voi sen vielä varmistaa. Musta oleellista olisi päästä pian syiden selvittämiseen, mitä kautta hoidotkin löytyvät. Refluksin hoidossa joskus joudutaan kokeilemaan montaakin eri kautta ennenkuin sopiva setti löytyy.

Voimia sinullekin selvittelyihin. On se aika pirullista tuo epätietoisuus, tiedän.

 
Joo,heti ekana iltana huomasin miten paljon parempi poika oli.
Tänään ei ole pulauttanut kuin kahdesti pienet lätäköt...
Eli taas kallistun maitoallergiaan... :/

Mutta tuota lääkärikin sanoi että Almiron kokeillaan seuraavaksi.Kai se voi olla hyvä linja sitten,mutta jos se onkin refluksia nii ihan turhaan maidot vekslattu tässä.
En tiiä..Puuh...
Kun on 5 muuta lasta tässä vielä niin ei ehdi ja muista koko aikaa olla tuntosarvet pystyssä ja stressaa ihan liiaks kaikesta.

Eilenkin poika oli miehen äidillä ja se oli mennyt antamaan sosetta jossa OMENAA Ja BANAANIA ja jotein ananaksia sun muuta.Perkule.Sotkee koko homman.
Miks on niin vaikeeta tajuta että syöttäää niitä mitä mukaan annetaan!

JA sitten koen huonoa omatuntoa kun olis ite pitänyt tarkkailla ja olla pojan kanssa.

Eipä tässä kun salapoliisihommat jatkuu.Mutta on tuo poika selkeesti rauhallisempi kun maito on tauolla.
Kiittis Ahmutar tsemppauksesta!! :wave:
 
Tuo selvittelyvaihe on aina se kaikista hankalin juttu. Ei kannata vetää muuten johtopäätöstä, että jos Almiron ei sovi ei kyseessä voi olla maitoallergia. Kaikki erityiskorvikkeet ei sovi kaikille ja Almiron ei käy herkimmille maitoallergikoille.

Mä olen joutunut tekemään ihan selvän linjauksen, että lapselle ei syötetä MITÄÄN, mille minä en ole henk.koht. antanut lupaa. Nyt jos jätän hoitoon, äitini kyselee moneen kertaan ne ruoat läpi. Olen tainnut papattaa siitä nyt ehkä jo liikaa...Laitan kuitenkin aina kaikki sapuskat kotona valmiiksi, ettei kukaan vahingossa saa päähänsä lähteä vähän maustamaan niitä. Puurot tosin mummo keittää itse ja siinäkin olen muistuttanut välineiden puhtaudesta, ettei hämmennä samalla kauhalla tattaria ja kaurapuuroa. Kyllä se ajan kanssa menee jakeluun.

Oma isoäitini sen sijaan ei meinaa käsittää, että ruoka ei ole maidotonta, jos esim. liha on ruskistettu voissa tai makaroonilaatikkoon laittaa vaan vähän munamaitoa...
 
Okei...Tänään on poika ollut tosi paljon parempi... :wave:
huomenna soitan lekurille ja katotaan mitä sitten!

Nallepuh,mäkin oon laittanut ruuat mukaan,mutta kun anoppiRAKAS ei niitä anna.Ihme jänkäpää kun hänen pään mukaan mentävä,pojan terveys kyseessä.Hänen kommentti oli vaan että ainahan banaania on lapsille annettu ja omenaa!!
Jaa-a.Tulis tänne sitten näitä selvittelemään kun toinen sotkee ruokailut.

Mun oma äiti on tosi tarkka,ja hänen kanssa tä toimii ok.Mut anoppi on niin toista maata.
 
kata-74:
mäkin oon laittanut ruuat mukaan,mutta kun anoppiRAKAS ei niitä anna.Ihme jänkäpää kun hänen pään mukaan mentävä,pojan terveys kyseessä.Hänen kommentti oli vaan että ainahan banaania on lapsille annettu ja omenaa!!


Mä varmaan kilahtaisin täysin jos noin kävisi. Ollaankin lähdössä anoppilaan helmikuun alussa... :LOL: Ovat vielä sellaisia "ruokaihmisiä" ja jatkuva ihan hyvää tarkoittava vieraanvarainen ruokatuputus muutenkin vieraille päällä... Noh, eiköhön mun anoppi kuitenkin onneksi tajua ruoka-allergioiden päälle, kun heidän perheessään on niitä ollut.
 
Kata kantsisko pyytää miestäs puhuun äidilleen..? Ei muuten, mutta nuo harmittomat kokeilut voi johtaa rajuunkin reaktioon.. Ettei niin vain pääsisi käymään..

Ja ainahan on annettua banaania.. :headwall: Jokaisen allergiaperheen kauhu suunnilleen, näin ollen nyt kuullut monelta taholta ja omppu saattaa jo ilman allergiaakin käydä vatsan päälle, ihan aikuisellakin.. Ehkä olisi hyvä ohjeistaa antaumuksella, että anoppisi ymmärtää..

Meillä ei onneksi kukaan anna mitään, mihin en ole antanut lupaa antaa ja anoppi kyselee varsin tarkkaan.. Vaikka ruokia on vähän jne, niin kirjoitan päivärytmin unineen, ruokineen jne anopille ylös. Samaten omalle äidilleni. Ovat kuitenkin sen verran harvoin Jeren kanssa.. Ja mies ei puutu ollenkaan enää ruokapuuhiin, kun todettiin että on allerginen tapaus.. Että näin meillä..
 
Täältä on tullut kullanarvoisia vinkkejä :flower: !

Meillä onkin huomenna neuvola, josta tuskin tullaan yhtään viisaammiksi tämän asian suhteen, saadaan kuitenkin paino ja pituus. Meilläkin, kuten katalla, painokäyrä lähti laskuun 5kk iässä, kun alettiin syödä enemmän kiinteitä. Ottaa kyllä päähän koko nlasysteemi, kun alusta asti olen kertonut pojan oksentelusta ja pulauttelusta. Mitään asialle ei tehty ennenkuin poika oksensi viikon ja täältä saamien tuntomerkkien avulla yhdistin oireet refluksiin ja vaadin päästä lääkärille. Silloinkin vapaa aika oli kahden viikon päähän, mutta onneksi pojan oksennustaudin aikana sairaalassa ollessa pääsimme jo tutkimuksiin.

Taidanpa silti kokeilla vielä tuota maidotonta kuuria ja ostaa vaikkapa soijamaitoa ihan ilman lääkärin ohjeistusta. Mitä siis kannattaa kokeilla? Pitää kuitenkin katsoa tämä perunahomma ensin. Miten monta päivää kannattaisia olla ilman perunaa, että huomaa eron jos se allergisoi? Suunnitelmani on katsoa omin päin peruna ja maito, jonka jälkeen ehkä viljat ja varata sitten aika allergologille. Kuitenkin siellä lähdettäisiin purkamaan näistä yleisimmistä. Meillä ei ole vakuutusta joten yritän ensin itse keksiä pahikset, ennenkuin ruvetaan ramppaamaan yksityisellä. Saan sitten heti ekalla kerralla jo mainita kokeiluni.

Tänään meillä oli eka perunaton päivä, vaikka eipä mennyt sekään kovin loistavasti. Kahden tunnin kuluttua lounaasta annoin riisivelliä välipalaksi. Kului tunti ja poika puklasi sulamatonta ruokaa noin 1rkl:n verran. Vartin päästä annoin sormiruokana palan omenaa (on syönyt omenasosetta hyvin), jonka jälkeen kiltisti oksensi. Ei itkenyt, eikä hätääntynyt, ruikkasi päivän ruuat lattialle. Ei näköjään mahalaukku tyhjene kunnolla, kun noin pitkän ajan jälkeen ruoka on samanlaista kuin syötettäessä. En tiedä oliko omena niin hapanta, että se aiheutti mahassa olleen maidon piimimisen ja siten oksennuksen, ihan niinkui lakkasose pahimman oksennuskauden alussa. Olinpa taas niin ajattelematon että menin ylipäätänsä antamaan tuoretta omenaa, johan tuo itseäkin närästää.

 
Tuo soija on kyllä aika allergisoivaa tavaraa, joten kannattaa olla tarkkana sen kanssa. En kyllä kans paljoa laskisi tuon neuvolan varaan. Mä suosittelen varaamaan sen ajan allergologille kuitenkin mahdollisimman pian. Tuo on melkoista arpomista aina nuo pahisten löytämiset ja siinä kannattaa pitää ehdottomasti oire/ruokapäiväkirjaa sekä olla aloittamatta mitään uusia ruokia. Kannatta melkein aluksi jättää pois kaikki, mistä ei ole varma ja palauttaa niitä sitten oireettomalle lapselle yksitellen takaisin. Saattaa mennä päiviä ennen kuin tuloksia huomaa ja joskus kunnon pahisten jälkeen alkaa helpottaa vasta parin viikon päästä. Monesti esim. erityiskorviketta joudutaan juottamaan jopa pari viikkoa ennen kuin lapsi on täysin oireeton. Parannusta pitäisi näkyä kuitenkin jo aiemmin. Sinuna en jäisi tahkoamaan asiaa neuvolaan, vaan menisin sinne allergologille. Kannattaa ensin ottaa lääkäristä vähän selvää, että ymmärtääkö mitään lasten allergioiden päälle, ettei mene rahat hukkaan. Itse lääkäri käynti ei minusta kovin paljoa maksa.
 
Kyllä minäkin liputtaisin että aika pian menisitte jollekin hyvälle allergologille. Kannattaa tosiaan ottaa myös etukäteen selvää ymmärtääkö refluksi-/suolioireisen allergian päälle. Jotkut allergologit ovat hyvin ihopainotteisia...

Yksin tehdessä nuo kokeilut ja oireiden tulkinnat ovat musta tosi vaikeita. Yksin kotona pähkäillessä tilanteen selvittely voi vaan pitkittyä ja soppa tulla vaikeammaksi. Hyvän ammattilaisen kanssa säästyy loppujen lopuksi sekä aikaa että rahaa, kun jää turhat ja pitkittyneet kokeilut ja testailut pois. Neuvoloiden ammattitaitoon allergia-asioissa mä en luota yhtään: sieltä on hyvin harva järkevää apua saanut.
 
Huomenia!
Tänään soittoaika lääkärille ja saa nähdä mitä sitten...
POika on vähän pulautellut näinä kahtena päivänä kun ilman maitoa ollaan oltu.
Ehkä kaikkiaan noin 10 kertaa.Eli yli puolella on vähentynyt puliminen...

Joo,tuo anoppi ottaa NIIN aivoon ettei ole totta.Mies oli puhunut siellä,mutta en tiiä meneekö perille...
Anoppi on vanha maatalon emäntä ja siellä tehään niinkuin hän haluaa...
Mutta auta armias jos vielä antaa jotain Miskalle niin siihen loppuu käymiset!!

Maisan kanssa oli sama juttu,kananmuna allergia kun oli niin sanoin ettei anneta omin päin mitään muuta kuin jo annettuja.Pah,siellä annettiin mansikkaa ja perunaa vaikka tyttö oli täysimetyksellä 6 kk asti.

Oivoi,taas alkaa niin nyppimään.Tuon 2 vuotiaan pitäis mennä tänään sinne ja mun pitäis viedä...EHken viekään... :whistle:

Elviiraiinalle,musta tä kaks päivää ilman maitoa oli melko hyvä kokeilu.Näkee johtuuko maidosta,tai ei kokonaan voi nähdä mutta tilanteen parantumisen näkee.
Sen voisi tehä kotona ihan ominpäin musta,näin voisi jo lääkärille mennessä kertoa jotain.

Ja ruokavaliosta sen verran,että peruna voi teillä olla pahis,mutta onko taustalla se maito kuitenkin?
POrkkanan jätin meiltä pois ja Miska saa tällä hetkellä peruna-bataattisosetta ( pottua n.30 ja bataattia 70 suhteessa)
Siihen kesäkurpitsaa ja kukkakaalia hivenen.POssua lihana.EN ole ruvennut kokeilemaan nyt kanaa enkä kalaa sillä tä tulkintavaihe vois sotkeentua.

Mutta poika on iloinen vesseli,sitä ollut aina -nyt iso ero että viihtyy lattialla itekseen kovasti jo!
Sylissä oli aiemmin ja paljon.Päivän aikana varmaan n.8 h sylissä.PÄikkäritkin...
Nyt huomaa kuinka oon ollut kantojuhta.... :p

Sitä sokeutui vain ja tosiaan meilläkin neuvola vaan kohautteli olkapäitään tuon pualuttelun kanssa.
Neuvoloihin lisää allergioista,musta tä on kamalaa miten luottaa nlasysteemiin joka ei tiedä tuon taivaallista mistään.

Kyllä perusasiat pitäis neuvolassakin olla terkoilla hanskassa.

 
Kata-74: auttaisikohan teillä jos sinä ja miehesi pidätte anopille pitkän luennon siitä mihin refluksitauti voi johtaa? Vaikka teillä onneksi pahimmat seuraukset on vielä kaukana, siinä voisi hieman maalailla myös "kauhukuvia" ruokatorven tulehduksista, verenvuodoista, syömättömyydestä, letkuruokinnoista, sairaalahoidoista, kasvun pysähtymisestä yms. jos vaikka siten viesti menisi paremmin perille. Aika jääräpäältä kyllä kuulostaa...
 
mutta en sitten saanut aikaa. Julkisen puolen allergologi pitää yksityisvastaanottoa iltaisin, eikä tällähetkellä ollut tietoa, milloin taas tekee omaa keikkaa. Joten on siis sama yrittää saada lähete julkiselle puolelle, koska kyseessä sama ja todennäköisesti kaupungin ainut lasten allergologi. Ainut myös yksityisellä puolella.

Mutta kysymys allergiasta: Voiko allergia aiheuttaa sitä, että ruoka jää pitkäksi aikaa mahalaukkuun eikä imeydy normaalia tahtia? Näyttäisi että meillä ruoka sulaa tavallista hitaammin. Kakka on normaalin näköistä, aika kiinteää ei kuitenkaan kikkarekokkarekovaa ja sitä tulee noin 3-5 krt/vrk pieni määrä (n 3rkl) kerrallaan.
 
Kyllä allergiat voivat aiheuttaa ruoan imeytymishäiriöitä. Lisäksi vauvoilla yleensä mun ymmärtääkseni on melko tavallista että kaikki ruoka ei imeydy vaan osa saattaa tulla toisesta päästä sulamattomana, varsinkin kiinteiden totutteluvaiheessa. Mutta allergisilla tämä ilmiö lienee yleisempää.

Minusta nuo kakkamäärät vaikuttavat vielä melko normaaleilta, ehkä hieman normaalin jakauman alapäässä... Olen aika huono näissä kakka-analyyseissa kylläkin :whistle: Toivottavasti joku toinen osaisi vastata paremmin.
 
Kyllä allergia voi aiheuttaa imeytymishäiriöitä ja ne näkyvät sitten kasvun heikkenemisenä. Kyllä nuo teidän kakat taitaa suht normaaleja vielä olla. Meillä ainakin kiinteitä aloitellessa kakkaa tuli kerralla aina vähemmän ja useita kertoja päivässä ja oli ihan kiinteää. Allergologimme mielestä se oli ihan normaalia ja sanoi, että lapsen kasvaessa kakan määrä usein kerralla on sitten isompi ja sitä tulee harvemmin. Nykyisin tulee 1-2 isoa tuotosta/vrk ja ennen tuli just noita pienempiä ja usein.
 
Voi kun mulla ei kakka-asiaan ole tietoa,meillä kakitaan kerran päivässä ja musta (4 terveen lapsen kokemuksella) määrä ja koostumus on normaalia.

Miskalla on myös varsinkin naudanliha aiheuttanut tuota hidasta sulamista,eli 4 tuntia syömisen jälkeen tuli sitä ulos vielä.EN olekaan antanut nautaa enää.

Nyt asiaan eli soitin lääkärille.HÄn oli taipuvainen uskomaan että Prepulsid vois auttaa kun pulauksia on vaikkei maitoa saakaan.Ens ke on aika ja saadaan sitten se lääkitys.Sihen asti nyt kokeillaan vielä Almiron,tä oli mun oma ehdotus lekurille joka sanoi että ok,tehään niin.Sanoi että voi olla vaikka ilman maitoakin,mut musta hurjan pitkä aika jos 9 päivää olis vedellä vaan.Kasvava lapsi kuitenkin...

Sanoi että tuo ph mittaus voi antaa vääriä tuloksia tän ikäisillä että pulautukset on enemmän alkaalisia kuin happamia.Ja tuo ei rekisteröi kuin happamat...
Et suoraan kokeillaan se Prepulsid sitten vaan.

No,kertoilenpa mitä tuo Almiron tekee,saako pulit kasvamaan mikä toisaalta ei sano vielä mitään.Maito kun voi nousta ylös jokatapauksessa...
katotaan!!
 
Kyllä se Prepulsid auttaa rakenteelliseen refluksiin. Toisaalta pulautuksia voi tulla edelleen, vaikka ei saakaan maitoa, jos ruokavaliossa on edelleen allergisoivia tekijöitä mukana. Sama kannattaa muistaa Almironin kohdalla, ei se kaikille maitoallergikoille sovi, loppupeleissä se on maitopohjainen korvike.

 
Almironin kanssa samaa pulimista mitä tuo vesikin teki...
Eli jotenkin kallistun kyllä tuohon refluksiin vaan...

Ja tuo että kun Miska ei reagoin muutoin kuin pulauttelulla,tuntuis oudolta että olis niin herkkä ja pahasti maitoallerginen...
Ruokavalio koostuu tosiaan bataatti peruna soseesta,siinä kukkakaalia ja kesäkurppaa.
Possua myös lisänä yhellä aterialla,toinen on kasvisateria.
 
Kata.. Sinuna seuraisin hieman maltillisemmin tuota oireilua, ettet tee liian hätäisiä johtopäätöksiä, kuten minäkin vähän aika sitten... :wave:

Meillä oireet tulee selkeästi päivän, kaksi jäljessä ja häipyvät n. viikon tai kahjden kuluttua pahiksen poisjättämisestä.. Elil päivä almironia ei kerro vielä mitään, kaksi viikkoa jo voi kertoa, jos se sopii.. Itse asiassa pikkuhiljaa pitäisi helpottaa.. Ensimmäisiä merkkejä saattaa ruveta näkymään ensimmäisen vuorokauden aikana..

Mitähän ootte mieltä.. Kun neocate oli loppumassa, annoin hätätilanteessa pojalle tuota nutramigenia 80ml ja jatkoin neocatella tavalliseen tapaan. Seuraava yö nukuttiin hyvin, mutta kaksi seuraavaa onkin sitten ollut yhtä hulinaa.. Tosin meillä tehdään taas hampaitakin ja flunssa on tullult kylään, mutta... Voisiko ajatella että tuo maito olisi tätä aiheuttanut? Kyllä mä sen kokeilen uudestaan, jahka tilanne tästä nyt tasaantuu, mutta yhtäkkiä sain päähäni, että pentele se 80ml nutramigenia!! :headwall:
 
Lääkäri sanoi että kun oikee maito löytyy ( jos siis allergiaa) niin pitäis näkyä aika pian.
Mutta pulauttelua on ihan samalla lailla,nyt oon antanut maitoa vaan jauheena pääasiassa ruuann joukossa mutta puleja tulee edelleen.Ja vedetkin ruuan jälkeen ihan.
Almironia vielä menee..En tosiaan usko että tä allergiaa,keskiviikkona lääkäriaika tosiaan!!
 
kata-74: On monia maitoallergikkoja, joille Almiron Pepti on yhtä pahis kuin maito. Täälläkin keskusteluissa ainakin mm. minun, Jonnakarin ja NallePuh82:n lapsille on sopinut parhaiten Neocate ja Almiron taas aiheuttanut pahoja allergiaoireita... Se että pulauttelua tai muita oireita on myös Almironin kanssa ei tarkoita, että ei voisi olla kyse maitoallergiasta. Allergologit teettävät kyllä yleensä tässä vaiheessa vähintääkin Neocaten kokeilun lapsella ennen kuin haudataan maitoallergiavaihtoehto. Kokeilun on hyvä kestää pidempään, noin kahden viikon jälkeen yleensä näkee onko kokeiltavasta erityiskorvikkeesta apua. Tämä tietysti edellyttää että kiinteissä ei ole allergeeneja, jotka oireiluttavat koko ajan taustalla sekoittaen kokeilua.

Jonnakar: onko tuo Nutramigen pilkottua maitoa kuten Almiron Pepti? Tuolta Yahoon allergialistan tiedoistoista löysin, että Nutramigen sisältäisi kaseiinihydrolysaattia. Oikein herkät maitoallergikot reagoivat kaseiinillekin.
 
Mutta jos olis allergiaa,kai siinä olis jotain kakka tms oireitakin??Siks en millään vois uskoa että tä pulauttelu ja röyhtiminen olis oire allergiasta.Iho on tosi hyvä,ei kasvoilla eikä missään mitään.
Ja jos oireileekin suolioirein,kai jokin muukin kuin puliminen olisi oire?
Kun tuo pulauttelu sopii refluksiin ja jos se lääkkeellä korjattavissa niin olen sitä valmis kokeilemaan.
Meinaan menee tässä ikä ja terveys jos maitoja vaan kokeillaan ja tuo refluksista johtuvaa.Rikkoo turhaan ruokatorvea jos apu tulisi Prepusidista.

JA kun pulauttelee ilman maitoakin.Ihan samalla lailla...
 

Yhteistyössä