Makaronilaatikko lihaliemeen?

  • Viestiketjun aloittaja maidoton
  • Ensimmäinen viesti
maidoton
Maito lopussa, reseptiä kaipaisin miten makaronilaatikko tehdään lihaliemeen. Keitänkö makaronit jo liemessä vai onko ne tehtävä erikseen? Entä tuleeko liemeen vielä munia vai sellaisenaan?

kiitos etukäteen
 
Ja mie teen tuon makaroonilaatikon ihan vaan niin, että ruskistettujen jauhelihojen sekaan laitan vettä ja lihaliemikuution/jauhelihamaustetta ja mahdolliset muut mausteet mitä mieleen tulee. Ja sitten sotken ne makaronien kanssa sekaisin. En siis laita edes noita kananmunia ja hyvin maistuu :p
 
nam nam
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
teet ihan normaalin makaronilaatikon, mutta keität vaan lihaliemestä ja vedestä nesteen, mihin vatkaat munia joukkoon, ja kaadat makaronien päälle.
mä en oo kuullut ettäsinne laitetana munia joukkoon. oon aina kansa tehnyt silleen että pelkön llihaliemen kaadan kattilasta vuokaan ja hjops uuniin.päällä etietty korppujauhoa ja voi nokareita.
 
Kokki
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
teet ihan normaalin makaronilaatikon, mutta keität vaan lihaliemestä ja vedestä nesteen, mihin vatkaat munia joukkoon, ja kaadat makaronien päälle.
Sellainen vinkki, että kannattaa sen lihaliemen jäähtyä ennenkuin sotkee munat sekaan. Muuten tulee munakokkelia ;)

Muuten ihan samoilla ohjeilla ja määrillä kuin maitoon tehtynä, maidon tilalle vaan lihaliemi. Voi käyttää lihalientä jo makaroonienkin keittämiseen, tuo oman makunsa niihin. Ja samaa keitinlientä sitten siihen "munamaitoon".
 
nammm
Alkuperäinen kirjoittaja nam nam:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
teet ihan normaalin makaronilaatikon, mutta keität vaan lihaliemestä ja vedestä nesteen, mihin vatkaat munia joukkoon, ja kaadat makaronien päälle.
mä en oo kuullut ettäsinne laitetana munia joukkoon. oon aina kansa tehnyt silleen että pelkön llihaliemen kaadan kattilasta vuokaan ja hjops uuniin.päällä etietty korppujauhoa ja voi nokareita.
myllyn paras makaronipussissa sanotaan et 3kanamunaa makaronilaatikkoon.
 

Yhteistyössä