Makkaraperunat?

Juu kyllä ne makkaraperunat on ehtaa grilliruokaa. Oikein sellaiset rasvassa paistetut ranskalaiset ja makkaraa kuutioituna, sipulia joukkoon ja sinappia. :p

Minulta kysyttiin joskus haluanko leipäkakkuja, ja odotin saavani jotain ihanaaa voileipäkakkua Mielessä pyöri joku ihana savukalatäytteinen versio...
Yksi voideltu leipäviipale kurkkuviipaleella oli siten se leipäkakku.
 
"vieras"
No aatelkaa nyt mikä pettymys mulle oli, kun kieli vyön alla ajoin nälkäisenä 20-30km kotiin ja mietin niitä ihania, rapeita ranskalaisia ja tummaksi paahtuneita makkaroita... :p Ja perillä minua odotti... :O Keitetyt perunat ja makkarat! :O Se ei edes ollut mitään makkarasoppaa, koska siinä ei ollut vihanneksia, eikä muutenkaan makua, mutta makkarasopaksi sitä siis kutsuttiin. :(
:D Julmaa. Olisin kyllä itekkin ihmetellyt, vaikka mun käsitys "makkaraperunoista" onkin vähän erilainen kuin tuo ranskikset ja lenkki. Meillä ne tarkoittaa runsaassa sipulissa, valkosipulissa ja voissa paistettuja perunoita ja nakkeja. Pannulle toisinaan heitetään vielä kananmunakin paistumaan. Syödään ketsupin kera. :p
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23266586]:D Julmaa. Olisin kyllä itekkin ihmetellyt, vaikka mun käsitys "makkaraperunoista" onkin vähän erilainen kuin tuo ranskikset ja lenkki. Meillä ne tarkoittaa runsaassa sipulissa, valkosipulissa ja voissa paistettuja perunoita ja nakkeja. Pannulle toisinaan heitetään vielä kananmunakin paistumaan. Syödään ketsupin kera. :p[/QUOTE]

Tuohan on jo pyttäriä. Makkaraperunat on ranskalaiset ja makkarat.
 
"vieras"
No, ranskalaisia+ makkaraa (molemmat friteerattuna)+ kurkkusalaattia+ sipulia+ ketsuppia ja sinappia :) Sitä saapi kun grilliluukasta pyytää makkaraperunat. Sit niihin toki saa jos jonkinlaista lisuketta.
 
"vieras"
Mulle se tarkoitti keittoo (ei kaljaa), ja ilmeeni oli sen mukanen ku kaveri tilas grilliltä makkaraperunat aurajuustolla:D
Kysy viel et laitetaanko mulle sama.Öh ei!

Nyttemmin ne tarkoittaa mulle ihan ranskiksii ja makkaraa.Äiti puhuu edelleen makakraperunoist ku tekee keittoa,ite en sit tiiä et mitä odottaa ruuaks.
 

Yhteistyössä