maksaako ex minimin vai enemmän elatusmaksuja?

  • Viestiketjun aloittaja yssinhuoltaja
  • Ensimmäinen viesti
niimpä niin, tietääkseni ei isän ole tarkoistuskaan maksaa puolta lapsen kuluista!! vaan sen jonka luona lapsii asuu!! eihän isää kukaan tue kun lapsi vierailee hänen luonaan, matka kulut on asunossa on oltava tilaa myös lapselle, onkos kukaan ottanut tälläisia huomioon, eipä tietenkään, katsotaan vain omaan napaan!! että eiköhän ne kulut mene molemmila ihan tasan!! ja uskon kuule että moni isä tapaisi lapsiaan useimmin, mutta äidit estää nämä, meillä ainakin on näin, aikan monella muullakin tuntuu olevan!! eli sanoisin että turhaa ruikutusta!! :kieh: :kieh: :kieh:
 
http://www.iltasanomat.fi/arkisto/uutinen.asp?folder=%2FUutiset%2FKotimaa&pvm=14.6.2006&id=1188426

Suhteellisen tuore uutisointi, jonka mukaan alle kouluikäisen elatuksentarve, ilman päivähoito-, asumis- ja harrastuskustannuksia on 290 euroa.

Ihana lukea tuollaista tekstiä, jolloin ei tarvitse lainkaan ihmetellä, että minä puhun yli 500 euron kuluista, jopa 600 eurosta per kk.

Etä maksaa kuluista oman osuutensa, se lasketaan niin, että määritellään lapsen elatuksen tarve, vähennetään siitä lapsilisä ja jaetaan se vanhempien tulojen suhteessa. Jos etän tulot ovat suuremmat, silloin etä maksaa enemmän.

Ja kun ÄITI täällä viisasteli, että kun exällä on niin hyvin, niin lapsihan voisi asua siellä. Ei voisi, koska isä on kotonaan vain puolet kuukaudesta, osan aikaa pitää sitten tasoitella rankan työn jälkeen nauttimalla alkoholia. Ja jos äiti maksaa päivähoidosta 200 euroa kuukaudessa, ei taida hänelläkään ihan huonosti mennä :p

Lapsi on hankittu yhdessä ja häntä on kovasti toivottu, jotkut kulut, on jo etukäteen sovittu, esim. vakuutusmaksut. Ja jos kovin edullisia vaatteita lapselleen hankkiin, etä moittii, että lapsella on kauheita lumppuja. Ja lapsi on meillä isällään huomattavasti enemmän kuin joka toinen viikonloppu, myös pitkillä lomilla. Nekin on jo aikoinaan sovittu ja elatusmaksuissa huomioitu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 00:22 vieras kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/arkisto/uutinen.asp?folder=%2FUutiset%2FKotimaa&pvm=14.6.2006&id=1188426

Suhteellisen tuore uutisointi, jonka mukaan alle kouluikäisen elatuksentarve, ilman päivähoito-, asumis- ja harrastuskustannuksia on 290 euroa.

Ihana lukea tuollaista tekstiä, jolloin ei tarvitse lainkaan ihmetellä, että minä puhun yli 500 euron kuluista, jopa 600 eurosta per kk.

Etä maksaa kuluista oman osuutensa, se lasketaan niin, että määritellään lapsen elatuksen tarve, vähennetään siitä lapsilisä ja jaetaan se vanhempien tulojen suhteessa. Jos etän tulot ovat suuremmat, silloin etä maksaa enemmän.

Ja kun ÄITI täällä viisasteli, että kun exällä on niin hyvin, niin lapsihan voisi asua siellä. Ei voisi, koska isä on kotonaan vain puolet kuukaudesta, osan aikaa pitää sitten tasoitella rankan työn jälkeen nauttimalla alkoholia. Ja jos äiti maksaa päivähoidosta 200 euroa kuukaudessa, ei taida hänelläkään ihan huonosti mennä :p

Lapsi on hankittu yhdessä ja häntä on kovasti toivottu, jotkut kulut, on jo etukäteen sovittu, esim. vakuutusmaksut. Ja jos kovin edullisia vaatteita lapselleen hankkiin, etä moittii, että lapsella on kauheita lumppuja. Ja lapsi on meillä isällään huomattavasti enemmän kuin joka toinen viikonloppu, myös pitkillä lomilla. Nekin on jo aikoinaan sovittu ja elatusmaksuissa huomioitu.
Muutama virhe tuossa tekstissäsi oli. Eli alle kouluikäisen peruselatuksen tarve on 250 euroa kuussa. Eikä tulojen suhteessa mitään jaeta, vaan maksukyvyn. Eli jos esim. isän nykyinen vaimo on kodinhoidontuella, isällä saattaa olla kelpuutettavia vähennyksiä niin paljon, ettei maksukykyä ole lainkaan. Riippuu tietysti tuloista.
 
Meillä isä maksaa 118 euroa/kk, enkä enempää kaipaa.

Tyttöä katsoo joka toinen vkonloppu ja monesti käy arkisinkin moikkaamassa. Vaatteita ostaa myös lapselle kiitettävästi. Harrastuskustannukset minä maksan. Rahasta me emme kiistele, eikä tapaamisista.


 
Eroperhe sivuilla luki, että jos lähivanhempi ei ole hyvätuloinen, niin tuo 118? on riittämätön lapsen elatukseen. Taisin tuolla jo aiemmin kirjoittaa, että minun exäni maksaa 113?/lapsi. Minä olen tällä hetkellä hoitovapaalla. Okei, oma valintani, mutta minä en tahallisesti hankkiutunut siihen tilaan että olen hoitovapaalla. Okei, voinhan minä pistää tuon 1-vuotiaan tarhaan ja mennä töihin, mutta se työpaikkakin pitäisi hankkia. En ole tahallisesti tarkoituksella jäänyt työttömäksi, mutta enpähän vaan ehtinyt opiskeluiden jälkeen hankkia vakituista työpaikkaa kun jäin siitä 4 kk:n kuluttua äitiyslomalle.

Esikoiseni aloittaa nyt ammattikoulun. Pakollisia tarvike- ja kirjahankintoja pitää tehdä heti n.300 eurolla. Ja kuka ne maksaa? Periaatteessa minä, käytännössä minä ja nykyinen mieheni, jolla ei siis ole mitään VELVOLLISUUTTA elättää lapsiani. Ihan turha exän alkaa vaatimaan jotain elatusmaksujen puolittamista JOS lapset ovat hänen luonaan kesällä kaksi viikkoa. Eivät kyllä edes olleet, hänellä oli tänäkin kesänä lapsilleen aikaa vajaa kaksi viikkoa...

Alkoi menemään hieman asian vierestä. Kiukuttaa vaan, kun ihmiset täällä aina sanovat lähiäitejä ahneiksi ämmiksi. Ei muuta ku jokaiselle vaan kynä ja paperia käteen niin näkee oikeasti mitä se lapsi kuluttaa! Ja mitä isommaksi kasvavat niin sitä enemmän kuluttavat. Jos olisin vielä ihan yksin lasten kanssa, niin eipä sitä näin eleltäisi. Tuskinpa olisi edes tätä tietokonetta jolla tässä näpyttelen. Opiskelutarvikkeisiin oli todennäköisesti ollut pakko "kerjätä" siltä isukilta rahaa.
 
niin ei tietäkään kukaan vi tilanteellen mitään , mutta onko se exäsi vika kuitenkaan että olet hoitovapaalla!! tuskimpa ja silloin ei hänen ole tarvettA siitä kärsiä!!! on totta että opiskelut maksavat!! ja olisi kyllä ihan ok että isä myös näitä opiskelujakustantaisi kykyjensä mukaan!! kirjoja saa onneksi mukavasti käyttetynä!! ja eikö lapsessi saa opintotukeakin??
 
"niin ei tietäkään kukaan vi tilanteellen mitään , mutta onko se exäsi vika kuitenkaan että olet hoitovapaalla!! tuskimpa ja silloin ei hänen ole tarvettA siitä kärsiä!!! on totta että opiskelut maksavat!! ja olisi kyllä ihan ok että isä myös näitä opiskelujakustantaisi kykyjensä mukaan!! kirjoja saa onneksi mukavasti käyttetynä!! ja eikö lapsessi saa opintotukeakin??"
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 09:35 mie vaan kirjoitti:
ex maksaa 170? kuussa tytöstä ja soskusta sanoivat että se ei kuitenkaan meinaa sitä etteikö isän tarvisi osallistua pyörien, suksien, luistimien yms harrastus välineiden kustannuksiin. Mutta toistaiseksi isä ei ole osallistunut minkään kustannuksiin. Hän on katsokaas töissä eikä hänellä ole koskaan rahaa, mutta minä joka olen työttömänä mulla sitä on vaikka kuinka paljon :LOL: onneksi hyviä kamppeita löytyy vähän käytettyinä kirppikseltä. =)
No miksi sinä et sitten ole työssä??? ja sossusta voivat sanoa ihan mitä tahansa miehen ei ole pakko maksaa muuta kuin elarit!!! olemme selvittäneet tämän!! kun meillä äiti yritti ostattaa kaikki mahdolliset eikä itse mitään!! tämä siis meillä en tarkoita että sinä olisi samanlainen!! mutta toivon että täällä ihmiset ymmärtäisivat että kyllä se isäkin ELÄÄ JA TARVITSEE RAHAA OMAAN ELÄMISEEN!!miettäkääs itte että laittaisitte 200 euroa tosta vaan sivuubn joka kuukausi!! on sillä miheläkin asunto ruoka ym kuluja! eikä hän mitää avustuksia saa!! hänellä voi myös olla perhekin elättettävään!!! kun asia on kuitenkin niiin että jokaine elää tulojensa mukaan!! eityöttämät parisuuhttesakaan mitään kummalisuuksia osta tai pienituloiset vanhemmmat, herää kysymys miksi yh lapsilla pitäisi aina olla!!?? ja on ihmeellistä että kun isä tienaa niin kaikki rahat isältä pois vaan sillä lapsi kuluttaa kamalasti enemmän kuin silloin esim kun oltiin yhdessä! tuskimpa moni pehe laittaa 700-800 e kuussa lapseensa?? epäilempä suuresti! eoi meillä ainakaa ole varaa uollasia laittaa!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 12:20 minä kirjoitti:
niin ei tietäkään kukaan vi tilanteellen mitään , mutta onko se exäsi vika kuitenkaan että olet hoitovapaalla!! tuskimpa ja silloin ei hänen ole tarvettA siitä kärsiä!!! on totta että opiskelut maksavat!! ja olisi kyllä ihan ok että isä myös näitä opiskelujakustantaisi kykyjensä mukaan!! kirjoja saa onneksi mukavasti käyttetynä!! ja eikö lapsessi saa opintotukeakin??

Juu ei ole exän vika. Ja miten niin kärsiä? Onko se ihmiselle kärsimystä huolehtia ja elättää omia lapsiaan?????? Ja olis ihan ok että osallistuisi myös opiskelutarvikkeiden kustantamiseen, mutta enpä taida edes kysyä kun kuulemma maksaa jo niiiiiiin paljon mulle joka kuukausi. Ja ei, lapseni ei saa opintotukea kun on liian nuori.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 09:52 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 12:20 minä kirjoitti:
niin ei tietäkään kukaan vi tilanteellen mitään , mutta onko se exäsi vika kuitenkaan että olet hoitovapaalla!! tuskimpa ja silloin ei hänen ole tarvettA siitä kärsiä!!! on totta että opiskelut maksavat!! ja olisi kyllä ihan ok että isä myös näitä opiskelujakustantaisi kykyjensä mukaan!! kirjoja saa onneksi mukavasti käyttetynä!! ja eikö lapsessi saa opintotukeakin??

Juu ei ole exän vika. Ja miten niin kärsiä? Onko se ihmiselle kärsimystä huolehtia ja elättää omia lapsiaan?????? Ja olis ihan ok että osallistuisi myös opiskelutarvikkeiden kustantamiseen, mutta enpä taida edes kysyä kun kuulemma maksaa jo niiiiiiin paljon mulle joka kuukausi. Ja ei, lapseni ei saa opintotukea kun on liian nuori.
Eikös jo 170 ole paljon?? ja jos ei saa opintotukea niiin eikös sitten tule sitä lapsilisää??? Mutta miksi isän yksin kuuluisi kaikki maksaa???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 10:00 vierailija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 09:52 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 12:20 minä kirjoitti:
niin ei tietäkään kukaan vi tilanteellen mitään , mutta onko se exäsi vika kuitenkaan että olet hoitovapaalla!! tuskimpa ja silloin ei hänen ole tarvettA siitä kärsiä!!! on totta että opiskelut maksavat!! ja olisi kyllä ihan ok että isä myös näitä opiskelujakustantaisi kykyjensä mukaan!! kirjoja saa onneksi mukavasti käyttetynä!! ja eikö lapsessi saa opintotukeakin??

Juu ei ole exän vika. Ja miten niin kärsiä? Onko se ihmiselle kärsimystä huolehtia ja elättää omia lapsiaan?????? Ja olis ihan ok että osallistuisi myös opiskelutarvikkeiden kustantamiseen, mutta enpä taida edes kysyä kun kuulemma maksaa jo niiiiiiin paljon mulle joka kuukausi. Ja ei, lapseni ei saa opintotukea kun on liian nuori.
Eikös jo 170 ole paljon?? ja jos ei saa opintotukea niiin eikös sitten tule sitä lapsilisää??? Mutta miksi isän yksin kuuluisi kaikki maksaa???

Mikä 170e? Exä maksaa 113e/lapsi. En ole missään vaiheessa väittänytkään että isän pitää maksaa kaikki. Mutta miksei mulla ois oikeutta vaatia häntä oikeasti osallistumaan lastensa elatukseen maksamalla puolet? Tuo 113e on todella pieni teini-ikäisen lapsen elatukseen, pistetään siihen vielä lapsilisä 100e ja 110e, ja minulta vielä tuo 113e, ei todellakaan riitä. Mutta ei se mitään, en tarvitsekaan exältä yhtään tuon enempää, se vaan käy pidemmän päälle ketuttamaan kun se saituri oikeesti kuvittelee maksavansa mulle miljoonia, joista varmaan riittää munkin luxuselämään, ja alkaa oma-aloitteisesti puolittelemaan elatusmaksuja jos tytöt ovat yli kaks viikkoa hänellä ja blaablaablaa...


Tulipa tässä mieleen sellainenkin, että jos etävanhempi (yleensä isä) saa uuden perheen ja lapsia, niin sitä pitäisi ymmärtää ja suostua vaikka luopumaan koko elarista kun sillä isällä on muitakin lapsia elätettävänään ja on joutunut hankkimaan isomman asunnonkin kun etälapset vierailevat ja silloin on kuluja jne jne. Mutta jos lähi (yleensä äiti) saa uuden miehen kanssa lapsia, niin eihän se ole exän vika että ollaan hoitovapaalla ja on tulot pienentyneet ja mene nyt hyvä ihminen töihin äläkä kotona makaa valittamassa ja odota että se exä maksaa kaiken...<br><br>
 
Tulipa tässä mieleen sellainenkin, että jos etävanhempi (yleensä isä) saa uuden perheen ja lapsia, niin sitä pitäisi ymmärtää ja suostua vaikka luopumaan koko elarista kun sillä isällä on muitakin lapsia elätettävänään ja on joutunut hankkimaan isomman asunnonkin kun etälapset vierailevat ja silloin on kuluja jne jne. Mutta jos lähi (yleensä äiti) saa uuden miehen kanssa lapsia, niin eihän se ole exän vika että ollaan hoitovapaalla ja on tulot pienentyneet ja mene nyt hyvä ihminen töihin äläkä kotona makaa valittamassa ja odota että se exä maksaa kaiken...


Ihan samaa olen minäkin huomioinut, lukiessani erinäisiä viestejä täällä. Vielä sekin on pistänyt silmääni, että jos yh ilmaisee yhtään varojensä vähyyttä. on häntä aina kehoitettu lähinnä, joltain tahoilta, syömään vähemmän ja halvemmin, sekä käymään kirpparilla. Lapsienkaan ei tarvitse harrastaa mitään mikä maksaa, ei kaikkien muidenkaan kuulemma harrasta. Itse en ole vielä yh, mutta takuuvarmasti sellainen jos ei ihmeitä tapahu. Hirvittää vaan ihmisten ajatusmaailma, miesten osuudesta lastensa elättämiseen ja elämään.
 
niimpä niin pitäisi olla isän koko ajan kukkaron nyörit auki ja olla antamsaasa heti sitä rahaa kun etä perheessä hiukan olosuhteet muuttuu!! jumakauta mitä ajatusmailmaa!! eli miehillä siis ei ole ole omaa elämää ollenkan eikä kuluja!! jumankauta kuvitteletkko että heillä välttämättä on yht äkkiä tosto noin vaan antaa lisää rahaa!! ja olen huomannut että täällä on tuo tietty porukka joka on sitä rahaa vaatimassa!! tiedän jo valmiiksi että nyt on joka toinen karvat pystyssä ja puhisemassa! kyllä on niin että jos on huonot tulot asumistuki on aika huikea sitä saa jopa vaikka kävisi työssäkin anoppikin saa!! ja kyllä tietääkseni sosu tukee ja jos on huono palkka töissä sinulla on todennäköisesti aika pieni hoitomaksu ti ei sitä ollenkaan!! tuntuu vaan että isiltä kaikki pois pappa betalar!! ainakin nämä jotka lisää vinkuvat kun ei riitä mihinkään kalliit vuokrat hoitomaksut!! ja parhaimassa tapauksessa niin pient tulot kummalista silti maksetaan muka korkeimman mukaan!! ja sit ollaan #&%?$!* ja pihejä kun ei anneta!! ja ihmetellään kun ne on kiukkusia !! siihen meinaan kylästyy kun joka arvmasen hetki käy puhelin tarvis sitä ja tätä anna rahaa!! Juuu minä olen se miehen nykyinen hirviö vaimo joka kuluttaa sen mies paran kaikki rahat joita ei sitten enää riitää niille entiselle kuin se vavaiset 18 euroa kuussa! ja mennyt vielä tekemään uusiakin tämän kanssa! ja juu en suostuka ttomaan kun näinä aikas monina vuosina ollaan oltu ei ole tämä rouva tehnyt pivääkään työtä!! makaa vaa perhehomeessa kotona ja vinkuu kun ei ole rahaa ja niin vaikia!! pistää vi..tuttamaan! tiedän että on ihmisiä jotka todella yrittävät!! mutta todella työttömyys ja kotona oleminen ei ole miehn vika vaan nykypäivänä melkeimpä jokaisen omavalinta!! meneppä itte töihin ja maksa jollekin joka ei tee mitään!! juu juu on kyse lapsista niihin onkin hyvä vedota!! ja mutta heitämpä vasta pallon miksette mene töihin ja hanki vielä parempaa elämää sille lapselle kun sitä kerta rahalla saa!! kyllä me maksamme sen reilun satasen koska katsomme että se todella riittää lapselle kuukaudeksi sillä yksikään lapsi ei kuluta joka kuukausi 400 euroa!! ja asumiskustannukset on ihan jokaisen itsepäätetävissä voit asua halvalla jos haluat!! ja kuten sanoit huonotuloisena kyllä kela tukee!! eli kyllä tämän pitäisi ruokaan lääkkeisiin ym riittää! ja eikös nyö lääkärissä käynnit ole ilmaisia kun j oku niistä vaan valitti!! mutta voin näi vaansanoa että ei kenelläkään ole helppoa mutta ei se ruikuttamalla parane!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 18:04 äiti kirjoitti:
niimpä niin pitäisi olla isän koko ajan kukkaron nyörit auki ja olla antamsaasa heti sitä rahaa kun etä perheessä hiukan olosuhteet muuttuu!! jumakauta mitä ajatusmailmaa!! eli miehillä siis ei ole ole omaa elämää ollenkan eikä kuluja!! jumankauta kuvitteletkko että heillä välttämättä on yht äkkiä tosto noin vaan antaa lisää rahaa!! ja olen huomannut että täällä on tuo tietty porukka joka on sitä rahaa vaatimassa!! tiedän jo valmiiksi että nyt on joka toinen karvat pystyssä ja puhisemassa! kyllä on niin että jos on huonot tulot asumistuki on aika huikea sitä saa jopa vaikka kävisi työssäkin anoppikin saa!! ja kyllä tietääkseni sosu tukee ja jos on huono palkka töissä sinulla on todennäköisesti aika pieni hoitomaksu ti ei sitä ollenkaan!! tuntuu vaan että isiltä kaikki pois pappa betalar!! ainakin nämä jotka lisää vinkuvat kun ei riitä mihinkään kalliit vuokrat hoitomaksut!! ja parhaimassa tapauksessa niin pient tulot kummalista silti maksetaan muka korkeimman mukaan!! ja sit ollaan #&%?$!* ja pihejä kun ei anneta!! ja ihmetellään kun ne on kiukkusia !! siihen meinaan kylästyy kun joka arvmasen hetki käy puhelin tarvis sitä ja tätä anna rahaa!! Juuu minä olen se miehen nykyinen hirviö vaimo joka kuluttaa sen mies paran kaikki rahat joita ei sitten enää riitää niille entiselle kuin se vavaiset 18 euroa kuussa! ja mennyt vielä tekemään uusiakin tämän kanssa! ja juu en suostuka ttomaan kun näinä aikas monina vuosina ollaan oltu ei ole tämä rouva tehnyt pivääkään työtä!! makaa vaa perhehomeessa kotona ja vinkuu kun ei ole rahaa ja niin vaikia!! pistää vi..tuttamaan! tiedän että on ihmisiä jotka todella yrittävät!! mutta todella työttömyys ja kotona oleminen ei ole miehn vika vaan nykypäivänä melkeimpä jokaisen omavalinta!! meneppä itte töihin ja maksa jollekin joka ei tee mitään!! juu juu on kyse lapsista niihin onkin hyvä vedota!! ja mutta heitämpä vasta pallon miksette mene töihin ja hanki vielä parempaa elämää sille lapselle kun sitä kerta rahalla saa!! kyllä me maksamme sen reilun satasen koska katsomme että se todella riittää lapselle kuukaudeksi sillä yksikään lapsi ei kuluta joka kuukausi 400 euroa!! ja asumiskustannukset on ihan jokaisen itsepäätetävissä voit asua halvalla jos haluat!! ja kuten sanoit huonotuloisena kyllä kela tukee!! eli kyllä tämän pitäisi ruokaan lääkkeisiin ym riittää! ja eikös nyö lääkärissä käynnit ole ilmaisia kun j oku niistä vaan valitti!! mutta voin näi vaansanoa että ei kenelläkään ole helppoa mutta ei se ruikuttamalla parane!!
Olikohan tämä vuodatus kenties minulle?
 
Fabulous Patsy Stone
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 17:32 vieras kirjoitti:
Tulipa tässä mieleen sellainenkin, että jos etävanhempi (yleensä isä) saa uuden perheen ja lapsia, niin sitä pitäisi ymmärtää ja suostua vaikka luopumaan koko elarista kun sillä isällä on muitakin lapsia elätettävänään ja on joutunut hankkimaan isomman asunnonkin kun etälapset vierailevat ja silloin on kuluja jne jne. Mutta jos lähi (yleensä äiti) saa uuden miehen kanssa lapsia, niin eihän se ole exän vika että ollaan hoitovapaalla ja on tulot pienentyneet ja mene nyt hyvä ihminen töihin äläkä kotona makaa valittamassa ja odota että se exä maksaa kaiken...

Ihan samaa olen minäkin huomioinut, lukiessani erinäisiä viestejä täällä. Vielä sekin on pistänyt silmääni, että jos yh ilmaisee yhtään varojensä vähyyttä. on häntä aina kehoitettu lähinnä, joltain tahoilta, syömään vähemmän ja halvemmin, sekä käymään kirpparilla. Lapsienkaan ei tarvitse harrastaa mitään mikä maksaa, ei kaikkien muidenkaan kuulemma harrasta. Itse en ole vielä yh, mutta takuuvarmasti sellainen jos ei ihmeitä tapahu. Hirvittää vaan ihmisten ajatusmaailma, miesten osuudesta lastensa elättämiseen ja elämään.
Minä olen myös ihmetellyt sitä että jos lähiäiti on hoitovapaalla sitä arvostellaan että itseppä on hankkiutunut siihen tilaan, mutta jos uusioäiti päättää jäädä vaikka sitten se p.erse homeessa kotihoidontuelle niin se on oikein ja hän voi sitten vaan kotona olla työttömänä ja mitään tienaamattomana ja kykenemättä lastensa elatukseen osallistumaan. Käsittääkseni molemmat vanhemmat ovat elatusvelvollisia, eli jos ei pepa kestä kotona venymistä niin sitten menkää myös te duuniin ja lopettakaa miehen kukkarolla eläminen :kieh:
 
niin tuota en oikein usko että sinäkään maksaisit jos sinun puolisosi olisi toisen miehen lapsesta kotihoidon tuella?? empä kuule usko!! se on ihan puolisoiden pätettävissä jos mies haluaa nykyistä vamoiaan elättää hän saa !! exää sen siaan ei todellakaan ole pakko!! :kieh: ;) ikävää jos nämä exät eivät sitää kestä!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 23:44 vieras kirjoitti:
niin tuota en oikein usko että sinäkään maksaisit jos sinun puolisosi olisi toisen miehen lapsesta kotihoidon tuella?? empä kuule usko!! se on ihan puolisoiden pätettävissä jos mies haluaa nykyistä vamoiaan elättää hän saa !! exää sen siaan ei todellakaan ole pakko!! :kieh: ;) ikävää jos nämä exät eivät sitää kestä!!
Eihän tässä ole mistään puolison elättämisestä kyse, vaan lasten! Ei exäni tarvitse minun elämistäni mitenkään maksaa. Mutta jos ja kun olen hoitovapaalla, tulot ovat pienet, miksi minä silti pistän rahaa (kuulostaapa kamalalta) lapsiini enemmän kun exä, heidän isänsä joka on töissä? Juu, ei ole exän vika että olen hoitovapaalla, mutta tilanne olisi ihan sama jos olisin töissä. Ja tässä ei nyt suinkaan ole siitä kyse, että minulla olisi jotain ongelmia lasteni elättämisessä. Ei, en tarvitse exältä penniäkään lisää rahaa, en edes halua. Tajuaisipa sekin ihminen miten vähällä loppujen lopuksi pääsee. Ei tarvitse maksaa huimia elareita, ei tarvitse elämästään uhrata joka toista viikonloppua lapsilleen, voi ottaa heitä luokseen silloin kun huvittaa, ei mitään vastuuta tai velvollisuuksia.
 
just joo ei ole isällä mitään tunteita laopiaan kohtaan :kieh: :kieh: voihan vi....!!! ei tietenkään mies on tunteetin pas...ka!! mitä sinä tiedät mitä mies tuntee? hänellä voi olla suunnaton ikävä lapsiaan ja myös suuri huoli!! voi todella olla esteitä ym.. miksi ei lapsiaan tapaa.. mutta tuskin hän ongelmistaan ekaksi exälle kertoo!! varsinkaan tuollaisilla asenteiilla :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 09:44 vieras kirjoitti:
just joo ei ole isällä mitään tunteita laopiaan kohtaan :kieh: :kieh: voihan vi....!!! ei tietenkään mies on tunteetin pas...ka!! mitä sinä tiedät mitä mies tuntee? hänellä voi olla suunnaton ikävä lapsiaan ja myös suuri huoli!! voi todella olla esteitä ym.. miksi ei lapsiaan tapaa.. mutta tuskin hän ongelmistaan ekaksi exälle kertoo!! varsinkaan tuollaisilla asenteiilla :kieh:
No, yli 10 vuotta menty tällä systeemillä, luulis että siinä ajassa ehtis asiansa järjestää siihen malliin että pystyy tapaamaan lapsiaan useammin jos haluaa! Jos minä joutuisin jostain syystä muuttamaan pois lasteni luota, ei mikään asia maailmassa estäisi minua tapaamasta heitä! Ei vaikka lasten kanssa asuvan vanhemman asenne olisi mikä tahansa! Kun aloin odottaa nuorimmaistamme, tämä rakastava isä sanoi minulle, että jos en tee aborttia niin hän häipyy. Ja lapsen synnyttyä sanoi inhoavansa tätä. Täytyy olla juu todella rakastava isä että tuollaista voi suustaan päästää omaa vastasyntynyttä lasta katsellessaan. Minä en ole näitä asenteitani ja mielipiteitäni exälleni kertonut, ikinä en ole ollut hankala, #&%?$!*, estänyt tapaamisia tai vaatinut sitä helvatin rahaa joka asiaan. Pitäisikö minun jotenkin ymmärtää sitä ihmistä ja ajatella, että kyllähän se lapsiaan rakastaa ja ikävöi, vaikkei se ikinä soittelekaan niille tai minulle kun olivat pienempiä, että mitä niille kuuluu. Pitäiskö mun vaan ymmärtää, kun eromme jälkeen muutti Ruotsiin eikä edes hyvästellyt lapsiaan, kavereitten kanssa vietetyt läksiäiset oli tärkeemmät. Pitäiskö vaan ymmärtää, kun se sitten muutti takaisin Suomeen, niin ei millään lailla ottanut yhteyttä kysyäkseen lapsistaan saatika että olisi halunnut tavata heitä. Joo, ihan varmasti rakastaa ja ikävöi sun muuta, minä vaan olen niin kamala ja veemäinen ettei sitä voi mitenkään näyttää!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 21:26 Fabulous Patsy Stone kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 17:32 vieras kirjoitti:
Tulipa tässä mieleen sellainenkin, että jos etävanhempi (yleensä isä) saa uuden perheen ja lapsia, niin sitä pitäisi ymmärtää ja suostua vaikka luopumaan koko elarista kun sillä isällä on muitakin lapsia elätettävänään ja on joutunut hankkimaan isomman asunnonkin kun etälapset vierailevat ja silloin on kuluja jne jne. Mutta jos lähi (yleensä äiti) saa uuden miehen kanssa lapsia, niin eihän se ole exän vika että ollaan hoitovapaalla ja on tulot pienentyneet ja mene nyt hyvä ihminen töihin äläkä kotona makaa valittamassa ja odota että se exä maksaa kaiken...

Ihan samaa olen minäkin huomioinut, lukiessani erinäisiä viestejä täällä. Vielä sekin on pistänyt silmääni, että jos yh ilmaisee yhtään varojensä vähyyttä. on häntä aina kehoitettu lähinnä, joltain tahoilta, syömään vähemmän ja halvemmin, sekä käymään kirpparilla. Lapsienkaan ei tarvitse harrastaa mitään mikä maksaa, ei kaikkien muidenkaan kuulemma harrasta. Itse en ole vielä yh, mutta takuuvarmasti sellainen jos ei ihmeitä tapahu. Hirvittää vaan ihmisten ajatusmaailma, miesten osuudesta lastensa elättämiseen ja elämään.
Minä olen myös ihmetellyt sitä että jos lähiäiti on hoitovapaalla sitä arvostellaan että itseppä on hankkiutunut siihen tilaan, mutta jos uusioäiti päättää jäädä vaikka sitten se p.erse homeessa kotihoidontuelle niin se on oikein ja hän voi sitten vaan kotona olla työttömänä ja mitään tienaamattomana ja kykenemättä lastensa elatukseen osallistumaan. Käsittääkseni molemmat vanhemmat ovat elatusvelvollisia, eli jos ei pepa kestä kotona venymistä niin sitten menkää myös te duuniin ja lopettakaa miehen kukkarolla eläminen :kieh:
No, siinä on se ero, että tämän nykyisen puolison kanssa on yhdessä sovittu, että tämä hoitovapaalle jää. Entisen puolison kanssa harvoin tällaista kukaan sopii, koska ei yhteisessä taloudessa eletä. Siksi myös entinen puoliso joutuu lain mukaan menemään töihin, ja hoitamaan oman osuutensa yhteisten lasten elatuksesta. Eihän siinä isän uudessa perheessäkään ISÄ hoitovapaalle jää. Ja jos uuden perheen vuoksi ei ole maksukykyä elättää aiemman suhteen lapsia, kunta maksaa elatustuen, ja tässä mennään kyllä ihan ohjeiden mukaan.
 
aivan ei kyllä lähi menetä mitään hän saa aina rahanasa kunnalta! mutta tuntuu vaan että kyseessä on jokin muu!!! kyllä se raha 118e on laskettu että riittää!! ihan samalla tavalla kuin esim joku työttömyysturva, sairauspäiväraha eläke ymm on laskettu että niillä pystyy elään. eletään tulojen mukaan se vaan on niin että jollain mene paremmin ja jollain huonommin! ei voi mittään !! vai pitäiskö kaikken aina saada samaa liksaa että ois oikeuden mukasta tai puolittaa töitä ettei kenenkään tarvis olla työtön?? ja saako työttömät jotain korotuksia lapsilisään ei! joten sekin on jo hieno lisä!! mutta mitä tehään natkutetaan vaan että lisää lisää!!! mikään ei riitä!! kun lapsi kuluttaa juu niin varmasti juuri niin paljon kuin haluat itse kuluttaa!!! ja on todella niin että miehen nykyinen vaimo voi olla kodin hoidon tuella se on HEIDÄN asiansa!! mutta jos sinä jaat vaikka uuden miehesi lapsesta ei se ole todellakaan entisen ongelma vaan ihan yksin sinun! ei hänen kuulu siitä maksaa juu juu menee lapsiin plää plää!!! miski siis jäät kotio jos lapset rahallisesti kärsii?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 09:59 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 09:44 vieras kirjoitti:
just joo ei ole isällä mitään tunteita laopiaan kohtaan :kieh: :kieh: voihan vi....!!! ei tietenkään mies on tunteetin pas...ka!! mitä sinä tiedät mitä mies tuntee? hänellä voi olla suunnaton ikävä lapsiaan ja myös suuri huoli!! voi todella olla esteitä ym.. miksi ei lapsiaan tapaa.. mutta tuskin hän ongelmistaan ekaksi exälle kertoo!! varsinkaan tuollaisilla asenteiilla :kieh:
No, yli 10 vuotta menty tällä systeemillä, luulis että siinä ajassa ehtis asiansa järjestää siihen malliin että pystyy tapaamaan lapsiaan useammin jos haluaa! Jos minä joutuisin jostain syystä muuttamaan pois lasteni luota, ei mikään asia maailmassa estäisi minua tapaamasta heitä! Ei vaikka lasten kanssa asuvan vanhemman asenne olisi mikä tahansa! Kun aloin odottaa nuorimmaistamme, tämä rakastava isä sanoi minulle, että jos en tee aborttia niin hän häipyy. Ja lapsen synnyttyä sanoi inhoavansa tätä. Täytyy olla juu todella rakastava isä että tuollaista voi suustaan päästää omaa vastasyntynyttä lasta katsellessaan. Minä en ole näitä asenteitani ja mielipiteitäni exälleni kertonut, ikinä en ole ollut hankala, #&%?$!*, estänyt tapaamisia tai vaatinut sitä helvatin rahaa joka asiaan. Pitäisikö minun jotenkin ymmärtää sitä ihmistä ja ajatella, että kyllähän se lapsiaan rakastaa ja ikävöi, vaikkei se ikinä soittelekaan niille tai minulle kun olivat pienempiä, että mitä niille kuuluu. Pitäiskö mun vaan ymmärtää, kun eromme jälkeen muutti Ruotsiin eikä edes hyvästellyt lapsiaan, kavereitten kanssa vietetyt läksiäiset oli tärkeemmät. Pitäiskö vaan ymmärtää, kun se sitten muutti takaisin Suomeen, niin ei millään lailla ottanut yhteyttä kysyäkseen lapsistaan saatika että olisi halunnut tavata heitä. Joo, ihan varmasti rakastaa ja ikävöi sun muuta, minä vaan olen niin kamala ja veemäinen ettei sitä voi mitenkään näyttää!
just joo eli miehes ei ole ees halunut lasta lisää ja vielä ihmettelet??katos kaikki ei ole lapsi rakkaita ja kaikki ei niitä todellakaan tahdo ihan ymmärrettävää! niin ei oikeen mee jakeluun että miski niitä on sit sellaselle ihmiselle pakko tehdä???
 
Fabulous Patsy Stone
Kerroppa miksi isä ei voi jäädä hoitovapaalle? Ja ihan huomautus etten ole hoitovapaalla, isä ei maksa lapsesta elareita, en ole uusioäiti, eli ihmettelen vaan tätä ilmapiiriä.

Tuolla toisessa osiossa oli aiemmin juttua siitä että on sovittu isän kanssa että äiti jää lapsen parhaaksi hoitovapaalle, tulee ero, niin miten se äiti muuttuukin yht äkkiä patalaiskaksi elätettäväksi? tämä vähän ihmetyttää. Eli ensin on ok, yhdessä sovittu ja sitten humpsista onkin rahanahne v.ittumainen yh joka yrittää kupata rahaa mieheltä vaikka voisi hakea ne sossusta.

 

Yhteistyössä