Marraskuiset 2018

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja Miukuliisa, 20.02.2018.

1. Johku5

Johku5 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    0
    @Miukuliisa laitoin yksityisviestä fb ryhmästä.
    Nyt olis viikkoja hurjat 4+5 eli liityn innolla ryhmään mukaan :) etovaa oloa löytyy ja järkky väsymys. Toistaiseksi ei oo vielä tarvinnut vessaan juosta. Tää on nyt mun kolmas raskaus/lapsi.

2. hillanella

hillanella Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    6
    Äitiyspakkaus oli ihan huippu! :love: Tosin, etenkin tuo vahvan värikäs potkari pahensi pahaaoloa :poop:

Mietin, et miks porukka testaa noita raskaustestejä miljoonia? Eikai se siitä muutu ellei vuodot ala? :censored: Jos ei usko tulosta niin miksei ota kuvaa testistä? Saatikka jos epäilee ulkoista niin miksei hakeudu TK:n kautta labraan verikokeeseen, jossa voidaan todentaa hcg arvon nousseen (=raskaus jatkuu). Ja juu, kyllä mä ymmärrän erittäin hyvin jos onkin kärsinyt pitkään vaikeuksista tulla raskaaksi.

Ihmettelen, ei negana tätäkään saa ottaa! :barefoot::love:
    Piti vielä lisätä, että joo, ei tää multa oo pois, mutta haluan vain tietää :oops:

3. Johku5

Johku5 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mä tykkäsin kanssa siitä uudesta pakkauksesta. Tai no se makuupussi ei ollu hieno mut muuten kyllä:geek:

4. Nadine88

Nadine88 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.10.2017
    Saadut tykkäykset:
    259
    Haha, sä oot kyl ihanan suorapuheinen :D

Ja ei, ei tällä oo järjen kanssa mitään tekemistä mut kai se sit antaa itelle varmuutta asiasta. Ekaa kun odottaa nii jotenki pelkää koko ajan pahinta. Luulen että oma olo helpottuu kun pääsee neuvolatädin kanssa juttelee :rolleyes:

5. kosmo

kosmo Jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.12.2013
    Saadut tykkäykset:
    15
    Täällä epämääräinen vuoto loppunut ainakin toistaiseksi. Mulla on vielä yksi apteekin oma, jonka testaan varmaan huomenna tai mieluummin vasta lauantai aamulla, jos maltan odottaa.
    Mä ainakin haluan nähdä saanko yhtään selkeemmän viivan testiin, koska tähän mennessä saamani viiva on kyllä ihan onneton haamu vasta..
    Mulla ei oo kyllä mitään tietoa koska ovis olis ollu, että ehkä tässä on vielä toivoa :rolleyes:

Kosmo ja mini 4+0

6. Smirgeliina

Smirgeliina Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heips, ehkä minäkin tänne jo uskaltaudun. Viikoista ei mitään käryä, mutta plussatesti tehty 11.3. Olo on ällö pääsääntöisesti ja siksi testikin tuli tehtyä. Mutta keskenmenoriski on mulla korkeampi, koska kuparikierukka killuu todennäkösesti masukin seurana. Eli tulin raskaaksi kierukasta huolimatta Ens viikolla lääkäri sen takia. Mutta karkea arvio viikoista on 4+

7. kosmo

kosmo Jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.12.2013
    Saadut tykkäykset:
    15

Jep, eihän tuolla testailulla oo mitään tekemistä järjen kanssa :LOL: itelläni esikoisesta riitti yksi testi ja näistä seuraavista "muutama" enemmän :rolleyes: Kai se on enemmänkin se, että se tuo itselle jotain mielenrauhaa, voit joka aamu todeta olevasi edelleen raskaana, kun testiin saa kaksi viivaa. Ja kyllä pitäisihän se olla selvää yhden testinkin jälkeen, mutta ei sille vaan mahda mitään :D

8. Sonde

Sonde Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.05.2014
    Saadut tykkäykset:
    19
    Onko kokemusta pahoinvointirannekkeista?

Ekassa käytin Gaviscon nimistä närästys(?)lääkettä mikä oli hirvee eikä kyllö juurikaa apua. Nyt miettiny et pitäiskö vuorostaa ostaa ne rannekkeet.

9. Farfallallaa

Farfallallaa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    3
    Tätä mä olen myös aina miettinyt ja itse oon tehnyt aimmissa raskauksissa vain sen yhden testin, ja senkin vasta siinä vaiheessa, kun menkat ovat jo olleet myöhässä. Tätä ketjua jokunen päivä sitten lukiessani opin kuitenkin jotain ihan uutta, eli että kemiallisessa raskaudessa se viiva ei vahvistu. Siksi tein toisen testin, ihan vain poissulkeakseni sen mahdollisuuden, ja kun siinä paketissa sattui olemaan kaksi testiä. Muuten se ois varmasti jäänyt käyttämättä.

Ja joo, mä tykkäsin myös uudesta äitiyspakkauksesta. :)

10. Pocahontas-

Pocahontas- Jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.11.2017
    Saadut tykkäykset:
    17
    @hillanella eihän siinä järkeä olekaan enkä oo sitä väittänytkään, enkä myöskään ole pyytänyt siihen mitään hyväksyntää :)

11. kosmo

kosmo Jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.12.2013
    Saadut tykkäykset:
    15

Muutama kaveri on saanut näistä apua siihen etovaan/huonoon oloon.
    Mutta itse kun kokeilin, niin ei ollut apua tuohon 24/7 oksenteluun.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  12. Päppyrä

Päppyrä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    192
    Onks teillä ollu millasia viivoja dpo 14 suunnillee? Aloin just pelkään et kaikki ei oo hyvin ku toi viiva mikä tänää tuli ei oo kovin tumma :unsure: kuitenki siis selkee, mut kuitenki...

13. Farfallallaa

Farfallallaa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    3
    Mulla tuossa tuo ylempi on kaiketi dpo 14 (päättelin ovulaation ajankohdan oireista) ja alempi sitten viikkoa myöhemmin. Ei kovin tumma, mutta selkeä.

Liitetyt tiedostot:

14. Nadine88

Nadine88 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.10.2017
    Saadut tykkäykset:
    259
    Noi alun viivat taitaa aika paljon olla kiinni siitä että koska kiinnittyminen on tapahtunut. Sehän on kuitenkin tosi iso haarukka ja periaatteessa kiinnittyminen voi tapahtua vasta dpo12. Jos haluaa seurat viivojen vahvistumista nii kannattaa tehdä testi 2-3 päivän välein.
    Mun testi dpo13:
    IMG_20180311_084551.jpg
    Dpo 15:
    IMG_20180313_101848.jpg
    Dpo17:
    IMG_20180315_105813.jpg

Äkkiä siis vahvistuu. Ja sori jos joku ei ny ymmärrä tätä testailua, mut annetaan kaikkien toimia niinku parhaaksi näkee :rolleyes:

15. Päppyrä

Päppyrä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    192
    Kiitos @Farfallallaa ja @Nadine88 :love: Rauhotti mun mieltä kummasti :) Vähä viä epäuskoset fiilikset täällä. Ja pelottaa. Eilen illalla sain testiin siis iiiiihan haaleen haamun ja aamulla vahvemman jo :) jatkan himotestailua :ROFLMAO:

16. voittamaton

voittamaton Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    135
    @hillanella eiköhän niitä tehdä ihan vaan oman mielenrauhan takia. Se juuri saatu viiva todistaa, että olet ainakin toistaiseksi raskaana. Mitä iloa olisi eilisestä tai viikon vanhasta testistä valokuvana? Ei ainakaan itselleni yhtään mitään.

Jos raskautta toivoo vuosia, rypee masennuksessa ja koko ennen eletty elämä on jo unohdettu sen kaiken keskellä, niin yhtäkkiä saatu plussa tikkuun on shokki. Sitä ei voi ymmärtää. Ei voi uskoa, että tämä oli nyt tässä ja raskaana ollaan. Eikä uskallakkaan uskoa, koska kaikki voi minä hetkenä hyvänsä edelleen romahtaa ja palataan samaan (tai pahempaan) pisteeseen missä oltiin ennen sitä plussatestiä.

17. Päppyrä

Päppyrä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    192
    Tän aamun testissä haaleempi viiva ku eilen :cry: pelottaa :cry:

18. kosmo

kosmo Jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.12.2013
    Saadut tykkäykset:
    15
    Onko saman merkkinen testi? Eri merkkisten testien viivat voi olla erivahvusia (n)

Itselläni tän aamunen edelleen tosi tosi haalee ja aamulla pyyhkiessä ruskeaa tuhrua, vähän samanlaista niinku menkat olis loppumassa (n)

Ei kai meidän muukaan auta, kun odottaa :poop:

19. Päppyrä

Päppyrä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    192
    @kosmo joo saman merkkinen testi oli (pc) ja onestepin herkkä anto myös haaleen viivan. Vuotoo ei onneks näy. Vaikee uskoo koko raskautta edes todeks muutenki viel.

20. pikkutakkutukka

pikkutakkutukka Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.10.2017
    Saadut tykkäykset:
    41
    @Päppyrä koita tsempata niin että teet vaan joka toinen päivä! Mä ostin kaksia eri merkkisiä niin että tein toisella esim ma-ke-pe ja toisella ti-to-la. Näin saa tehdä siis testin joka päivä testin mutta tietty vertaa vaan saman merkkisiä keskenään.

Tässä mun testejä. Siniset sofi, punaiset rfsu. Kuvasta siis puuttuu ne ”rinnakkaisesti” testatut.

Ja mitä testailuun tulee niin ennen keskenmenoa olleessa raskaudessa tein yhden testin ja se oli siinä. Ei tullut mieleenkään tehdä useita!

Noh, varhaisessa keskenmenossa viiva oli alkuun niin haalea että oli pakko tehdä useampi. Ja kun viiva ei kunnolla vahvistunut niin osasi jo jotain ehkä pelätäkin. Nyt tässä raskaudessa sitten on taas testejä kulunut! Mutta kukin tyylillään ja raskautta edeltänyt elämä ja raskaudet vaikuttaa aika paljon siihen, kuinka paljon osaa ja uskaltaa iloita :unsure: ACE059FD-83B2-417F-BA82-E1796B2F40C0.jpeg

21. Nadine88

Nadine88 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.10.2017
    Saadut tykkäykset:
    259
    Voi @Päppyrä kyllä se hyvin voi vahvistua. Kun testaa joka päivä nii pissan vahvuus yms kaikki vaikuttaa helposti viivan vahvuuteen eli kokeile tota pikkutakkutukan neuvoa :) toivotaan parasta.

Mä tein yhden rfsu:n tälle päivälle. Ei vielä tasavahvat mut niin lähellä. Tänää dpo18
    IMG_20180316_093342.jpg

22. hillanella

hillanella Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    6
    Pakko jo sanoa, että olisi erittäin huolestuttavaa, jos jokaiselta pitäisi saada jonkin maallinen hyväksyntä plussatestien teolle. Tämä EI ollut tarkoitukseni kysymyksessä vaan kysyin mielestäni kohtuullisen asiallisesti miksi testataan moneen kertaan, koska itse en vaan ymmärrä. Aina saa ihmetellä maailman menoa, eikä siitä kannata loukkaantua (y):love:

Mä vähän arvelin, että tää kysymys on mehiläispesän sorkkimista kepillä, mutta koettakkee kestää. Mie tuun vielä paljon kyselemään ajan saatossa (y) Ja edelleen, kysymykset ei ole tarkoitettu negatiiviseksi tai pilkkaaviksi. Tottakai jokaisella on oikeus onneen, olkoon sitten monet tikuttelut, mutta kysyminenkin on ok (y);)

23. Sonde

Sonde Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.05.2014
    Saadut tykkäykset:
    19
    Onhan se viivojen seuras jännää, mutta jos ne ei vahvistu niin se taas aiheuttaa (turhaa)huolta, jos vuotoa ei ole. Mullakaa ei nyt vahvistunut kontrollin kans samaan niin kävin verikokeissa, joissa hcg-arvo oli sen viikkoarvon ylärajalla. Sitten en enää testannut, koska on se verikoe niin varma et raskaana ollaan vaikkei vahvistu :D

Jos huolettaa niin käykää mittaan arvo niin saatte selkeän vastauksen.

Mulla jäi clearbluen hymiö ovulaatiotestejä 8kpl käyttämättä. Ostaakohan kukaan niitä, jos toriin laittaa ilmoituksen o_O olivat kalliita niin siks tuntuu ettei haluais jättää niitä käyttämättä.

24. kosmo

kosmo Jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.12.2013
    Saadut tykkäykset:
    15
    Tuo hcg-arvon mittaus ei vaan joka paikassa onnistu, meillä ei esimerkiksi pääse siihen, jos ei ole mitään "kunnollista" syytä miksi siihen pitäisi päästä (n)
    Nyt varmaan itse pääsisin, mutta en ole soittanut neuvolantädille. Ajattelin nyt viikonlopun yli odottaa ja katsoa vahvistuuko viiva tai alkaako vuoto kunnolla. Ja katson sitten maanantaina tilanteen mukaan soitanko vai en..

Hillanella saahan sitä kysyä, eikä yhden "epäonnistuneen" kysymyksen jälkeen tosiaan kannata jättää kysymättä jos joku muu asia myöhemmin mietityttää.
    Mutta raskaus ja varsinkin alkuraskaus voi monille monista erisyistä olla erittäin herkkää aikaa, joten kannattaa ehkä miettiä kirjoitusmuotoa pari kertaa ennen postausta (y)

Mun tän aamun testi näytti vähän samalta, kuin pikkutakkutukan dpo 10 tai 11 (n)

Kosmo ja mini edellisistä kk laskien 4+1

25. Päppyrä

Päppyrä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    192
    Nii kaua ku oireita on ja vuotoo ei nii kai se on uskottava että raskaana ollaan :D Soitin jo neuvolaanki:whistle::ROFLMAO: sain ekan ajan 2,5viikon päähä ja se sano, että tuskin se viivan paksuus vaikuttaa ku kuitenki viivat näkyy :)
    Uusin oire mikä tullu tänään on kylmä-kuuma-aallot:D

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri