Marraskuiset 2018

Hei onko teillä käytössä jotain sovelluksia, missä näkyis viikot tms.. mikä olis hyvä?
Vitsit kun en yhtään muista mikä sovellus mulla oli viime raskaudessa. Nyt on käytössä vain Flow, jota oon käyttänyt jo aiemmin kuukautiskierron ja painon yms. seuraamiseen, mutta vaihdoin sen vain raskaustilaan. Tää näyttää vain monesko raskausviikko on menossa, mutta itse pitää laskea tarkka rv. Viime raskaudessa oli joku muu, mutta en kyllä muista oliko se edes hyvä vai huono, mutta siinä näkyi aina tarkka raskausviikko. Lisäks mulla oli joku countdown-sovellus laskettuun aikaan.
 
Tätä mä olen myös aina miettinyt ja itse oon tehnyt aimmissa raskauksissa vain sen yhden testin, ja senkin vasta siinä vaiheessa, kun menkat ovat jo olleet myöhässä. Tätä ketjua jokunen päivä sitten lukiessani opin kuitenkin jotain ihan uutta, eli että kemiallisessa raskaudessa se viiva ei vahvistu. Siksi tein toisen testin, ihan vain poissulkeakseni sen mahdollisuuden, ja kun siinä paketissa sattui olemaan kaksi testiä. Muuten se ois varmasti jäänyt käyttämättä.

Ja joo, mä tykkäsin myös uudesta äitiyspakkauksesta. :)
Mä haluan pahoitella, jos joku pahoitti mielensä tuosta minunkin kommentista. Ei ollut tarkoitus! Oon tosiaan myös ihan aidosti miettinyt tätä asiaa joskus, siis ihan hyvällä, mutta tosiaan tätä ketjua lukiessa asia on aika hyvin auennut minulle ja olen samalla saanut täytettyä pari aukkoa sivistyksessäkin. :) Tuon kemiallisen raskauden lisäksi olen ollut sellaisessa käsityksessä, että raskaushormoni poistuu kehosta tosi hitaasti eikä se näkyisi kotitestillä, mutta kiva oppia aina uutta. Ja kiitos myös kun olette jaksaneet avata omia henkilökohtaisia syitänne ja ollaan saatu aiheesta asiallista keskustelua. Ja tosiaan itsekinhän tein sen toisen testin vielä, ja olihan se aika jännää vielä tokallakin kerralla. :love:

Mutta joka tapauksessa, mua ei missään nimessä haittaa muiden testailu eikä ole koskaan haitannutkaan. Ei se oo keneltäkään muulta pois. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Taateel
Mulle tää oli ensimmäinen raskaustesti, jonka tein, ikinä elämässäni :D Mitä niitä turhaan tekemään :D

Kuinka moni on jo kertonut jollekin? Kenelle aiotte kertoa ensimmäisenä? Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, ja vaikka toisaalta haluaisin kertoa jo monille niin toinen osa musta haluaa pitää tän vielä todella pitkään salassa. Ensimmäiset tulee varmasti olemaan molempien perheet ja sitten muutama paras kaveri, muiden kanssa voisin odottaa jopa siihen saakka että maha alkaa näkymään. En myöskään halua tehdä mitään ”julistusta” asiasta esim. Facebookissa, kun muutenkaan en siellä juurikaan jaa mitään juttuja, ni miks joidenkin puolituttujen pitäis saada tietää. Eri asia tietty jos kavereina olis vaan oikeesti läheisiä ihmisiä.
 
Mää oon kertonu jo siskolle ja parille parhaista kavereista :) Niiden kans puhutaa kaikesta muutenki ja kertoisin myös keskenmenosta nii miks en alusta asti si :) Porukoille vasta joskus varmaan nt-ultran jälkeen vasta, samoin miehen vanhemmille sillo.
 
Mä oon kertonut jo yhdelle kaverille kun oltiin syömässä ja hän oli tilaamassa meille viinipulloa ruoan kanssa :D Parille kaverille ja omille vanhemmille ajattelin kertoa varhaisultran jälkeen jossain kohtaa kun sopiva tilaisuus tulee. Mies saa päättää milloin hänen vanhemmille ja kavereille kerrotaan, varmaan haluaa odotella hetken pidempään.

Mä ajattelin ostaa omille ja miehen vanhemmille sellaiset isovanhempien kirjat ja antaa ne samalla kun kertoo raskaudesta :) Miten te muut ootte ajatelleet kertoa?
 
Mun äidillä on jo 3 lastenlasta joten hänelle tää on tuttua puuhaa, miehen vanhemmille tää on ensimmäinen. Mut molempien vanhemmille olis kuitenkin kiva kertoa kasvokkain. Saa nähdä miten saadaan hoidettua kun välimatkaa kuitenkin on jonkun verran. Ajattelin lähinnä lätkästä ultrakuvan käteen :D
 
Mun siskolla on laskettu aika noin kk ennen mua ja se mietti et voitan samaa aikaa kertoo meidän vanhemmille sit mun nt-ultran jälkee :) Varmaa vaa lykätää ultrakuvat kätee:ROFLMAO:
Miehen vanhemmillekaa ei varmaa mitenkää erikoisesti, kunhan todetaa että vauva on tulossa:D
 
Mun siskolla on laskettu aika noin kk ennen mua ja se mietti et voitan samaa aikaa kertoo meidän vanhemmille sit mun nt-ultran jälkee :) Varmaa vaa lykätää ultrakuvat kätee:ROFLMAO:
Miehen vanhemmillekaa ei varmaa mitenkää erikoisesti, kunhan todetaa että vauva on tulossa:D
Voi kun ihanaa kun saa siskon kans yhtä aikaa odotella :) mulla yks kaveri raskaana mut hän on edellä nelisen kuukautta ja yks tuttu edellä 5 kuukautta. En oo heillekään vielä kertonu. Olis ihanaa jos joku vielä läheisempi tulis raskaaksi suunnilleen samaan aikaan <3
 
Ultran mukaan kaikki hyvin! Jännää et tää ja eka ultra kävin samaan aikaan eli rv 7+2. Ekassa pituus oli n.1.34cm ja nyt 1.07cm. Eli tämän on pakko olla tyttö. Eka siis poika ja joka ultrassa sen mitat huiteli maksimia (isä 190cm). Nyt kasvu näyttäis maltillisemmalle, joten veikkasn tulevan enemmän äitiin. Näin siis omalla teorialla :D

Ja kummatkin siis ovat sen viikon mittojen sisässä.

Nyt voi huoletta olla vaikkei oireita hirveenä oo pahoinvoinnin lisäks.
 
Testien teko, minä en ainakaan pahoittanut mieltäni kenenkään viestistä, koitin lähinnä itsekin vain tuoda näkemystä miksi minä ja ehkä muutama muukin niitä tekee.
Toki ehkä vähemmällä huolella voisi päästä jos tekisi vain yhden testin, kun menkat reilusti myöhässä :whistle:
Meillä esikoinen nyt 9 vuotias ja häntä tehtiin pari vuotta, kakkosta tehtiin 6 vuotta, kuopusta muutama kuukausi ja tätä nyt 8kk joten voitte vaan kuvitella, että meidän testirahoilla rahoittaisi varmaan jo maailmanympärys matkan :ROFLMAO::ROFLMAO: koska niitä testejä siis tietysti kului myös nega kierroissa muutama :whistle:

Tänään päivällä pienten nukkuessa istuin sohvalla ja silittelin masua ja puhuin vauvalle, että olisi ihanaa jos hän nyt voisi tiukasti pysyä kiinni siellä :love: pitäisi vaan uskaltaa nauttia alusta saakka tästä. Hieman toki haikeakin, jos kaikki menee hyvin tämä taitaa meidän viimeiseksi jäädä :whistle:
Mutta näin iltaa kohden huomaan taas miettiväni, että onkohan kaikki sittenkään kunnossa :poop:

Tänään pääsin jo ensimmäisen kerran oksentamaan lounaani, joten tästä se nyt sitten alkaa, viilillä ja piimällä pärjää aika pitkälle tästä eteenpäin :sick:

Sonde
, ihania ultra kuulumisia teillä, jotenkin tuli hassu tunne, kun ite vasta miettii onko edes oikeesti raskaana ja toiset on jo alkur.ultra viikoilla :eek:

Kosmo ja mini 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä vähän vaikea sopeutua tilanteeseen, kun koko ajan huono olo. Mieskin pahalla tuulella. Tekee reissutöitä ja tulee kotiin ja täällä minä vaan valitan ja mökötän. Ei kuulemma ihmettele miksi on niin paljon yh-äitejä. Että tämmöset tunnelmat täällä.
 
Ei olla vielä kerrottu kenellekään. Tavallaan tekis kovasti mieli, mutta jotenkin on kova pelko ja epävarmuus, ja jotenkin ajattelen, että kertominen ja kaikkien onnittelut tekisi asiasta konkreettisempaa ja alkaisin fiilistellä asiaa enemmän, jolloin mahdollinen keskenmeno olisi entistä suurempi pettymys. Onko muilla tällaisia ajatuksia?

Toki mahdollisesta keskenmenosta kertoisin lähimmille ihmisille joka tapauksessa, mutta jotenkaan en uskalla/halua vielä kauheasti iloita ennen kuin tiedän, että kaikki on hyvin.

Mulla on kolme kaveria, joilla lasketut ajat elo-syyskuussa ja yhdellä hyvällä ystävällä lokakuussa, joten siinä mielessä olisi kiva kertoa. Ehkä pitää ekaa kertaa mennä varhaisultraan, että saan vähän luottoa. Ilmeisesti rv 7+ vois mennä? Nyt 4+6 menossa ja meillä ois reissuun lähtö rv 9+4.
 
Tää palelu on ihan järkyttävää ja sit tovin päästä hiki valuu. En näin voimakkaasti ole tämmöstä ennen kokenu. Hyrrr.

Pahoinvointirannekkeista joku kysyi niin mulla on aikasemmissa raskauksissa ollu käytössä ja on ollut apua. Otan nytkin käyttöön kun ja jos pahoinvointi yltyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Sonde
@heidiik niin tuttua täälläki toi palelu ja hiki vuoron perää :D
Mua oksettaa jo nyt :sick: viikkoja siis vasta 4+2.
Kaks vuorokautta tienny tästä raskaudesta ja se tuntuu ikuisuudelta, aika ei liiku eteepäi ja koko ajan ravaan vessassa tarkistamassa ettei näy veristä vuotoo. Valkovuotoo sen verran valahtelee, että välillä oon jo iha varma että sieltä ne menkat alkaaki, mut ei onneks oo alkanu :)

Mullon perussairauksien takia eka neuvola jo 3.4 ja sillon viikkoja vissiinki ois 6+5.
Mies on kovin pessimistinen et kaikki menis hyvin loppuun asti ja sen takia oon jo itkeny muutaman kerran ja suuttunu. Sen mielestä jos tää menis kesken nii ei sattuis ja surettais nii paljo ku sitä vauvaa ei ajattelis etukätee ja puhuis siitä vaa valmistautuis siihe et iha kohta se valuu pihalle sieltä:mad::mad: Ja ei en todellakaa oo samaa mieltä..
Eilen ku olin yksin kotona ja meni aika kovia menkkamaisia jomotuksia (ei onneks kestäny kauaa tai menny paljoo) nii puhuin mahalle et voisitko pieni pysyä siellä ja kasvaa hyvin.. :D

Nii ja miten tätä voi olla ajattelematta ku melkee koko ajan jotai oireita päällä ja tissitki on kipeet:D
 
Kiitos @voittamaton :love: Todellakin pidän sulle peukkuja ylihuomiselle! Tuu sit heti kertoo, hyvin se menee :love:

Kiitos @noommi @Nadine88 ja @heidiik :X3:

Meinaatko @Nadine88 mennä ultraan ennen NT-ultraa? :)
En ajatellut mennä. En oo ennen näitä palstoja edes tajunnu että on näinkin yleistä mennä sinne. En oo siis koskaa lähipiirissä kuullu että kukaan olis käyny ja itseasiassa sitä ei täällä edes suositella. Toisaalta tekis mieli mut sit taas kun ei sekään mikään tae ole niin yritän sinnitellä nt-ultraan :rolleyes:
 
@Pocahontas- ja @Nadine88 tuun kyllä heti maanantaina kertomaan uutiset :love:

Mäkään en oo kuullut, että varhaisultraa ei suositeltaisi? Siinä kuitenkin selviää onko sikiö oikeassa paikassa ja onko sydän lähtenyt lyömään, molemmat asiat kun on välttämättömiä sikiön selviytymisen kannalta. Voi että miten paljon jännittää toi ylihuominen :D
 
Kaverin neuvolatäti(eri kuin omani) oli ainaki sanonut että jos ei ole erityistä syytä niin ei suosittele, koska keskenmenoriski kuitenkin vielä senkin jälkeen suuri. Mut en sen enempää oo perehtynyt. Mun mielestä saisivat kyl sen verran kurkata että on oikeassa paikassa ettei oo kohdunulkoinen tms.
 
Nii totta kyllä @Nadine88 et ei sitä ihan täysin uskalla huokaista vielä vaikka kävi ultrassa, tässä nyt on tän ekan kolmanneksen vähän varpaillaan jokatapauksessa :oops: Mulla nyt oli ns. erityinen syy käydä. Mut eihän se tosiaan välttämätön oo, just mietin tänään et miten sitä ihmiset on ennenvanhaa pärjänny ku ei ollu tätä mahdollisuutta :LOL:
 

Yhteistyössä