Marraskuiset 2018

Moikka!

Laitoin pyyntöä fb-ryhmään liittymisestä, kirjoittelisin siellä mieluummin :) Täällä kans pari viikkoa sitten plussattu eli la olisi 9.11. Varhaisultraa jo jännittelen, se on meillä automaattisesti aina ensimmäinen neuvolakäynti. Eli viikon päästä pääsis kurkkimaan onko kaikki ok :)

Mulla ennestään kaksi lasta, ennen toista spontaani keskenmeno + keskeytynyt keskenmeno eli riskit varsin hyvin tiedossa. Nyt kuitenkin tärppäsi ihan "vahingossa" ja oireet hyvin vahviina olemassa niin ei osaa oikein silti pelätä :)
 
Mul oli pakkomielle leffaviivoista ja tänään vihdoin pääsin käsiksi pc:n liuskaan reissun jälkeen ja tulihan ne ja vieläpä 2h päivälirusta :ROFLMAO: onneks on testit ny tuhlattu nii jos rauhottuis tää testaus :whistle:
IMG_20180319_193709.jpg

@Pocahontas- mulla kans vähän aaltoilee toi tissikipu. Saattaa hiukan helpottaa ja sit seuraavassa hetkessä ne on taas tosi kipeet. Se onki mun vahvin oire kun paha olo puuttuu ainaki toistaseks.
 
  • Tykkää
Reactions: pikkutakkutukka
Moikka kaikille :) Olipas kiva löytää tälläinen keskustelu täältä, kun en facebookissa halua liittyä mihinkään ryhmään vielä tässä kohtaa. Plussasin noin kuukausi sitten, ja kävin vielä verikokeissa perään koska en luottanut tikkuihin..:LOL: Arvioituja viikkoja 7+4, ensimmäinen ultra vasta ensi kuun lopulla. Malttamattomana odotellaan, haluaisin saada varmat viikot jo tietoon sillä epäsäännölliset ja kummalliset kuukautiset vaikeuttavat viikkojen arviointia. Ja tietysti konkreettisesti nähdä että siellä masussa todella sydän sykkii. :love: Oireita lähinnä pahoinvointi, aivan tajuton väsymys ja järkyttävä turvotus. Rauta maistuu suussa, ja janottaa taukoamatta. Ensimmäisessä neuvolassa kävimme jo, ja hämmennys ja mieletön onnellisuus uutisesta päällä kokoajan. Olen 22-vuotias ja tämä on ensimmäinen raskauteni, luonnollisesti isoja kysymyksiä pyörii päässä paljon.
Vasta rekistöröidyin tännekin, mielenkiinnolla seurailen teidän keskustelua. :)
 
Tervetuloa uusille :)
Pitäis kyllä osata ajatella kuin @Aurorials ja nauttia nyt tästä hetkestä, eikä murehtia huomista (y)
Musta vaan tuntuu, että mitä enemmän raskauksia on takana ja enemmän itellä ikää, sitä hölmömmäksi mä ajatusteni kanssa käyn :D

@emskeralda nää on kyllä tosi kivoja ryhmiä, kun saa vertaistukea muilta ja varsinkin kun ensimmäistä odotat ja kaikkk on niin uutta. Itse olen joka raskaudessa kirjoitellut tällä palstalla :love:

Kosmo ja mini öööö 4+5 (?)
 
Huomenta täältä maailman toiselta puolen :ROFLMAO:
Täällä on kello edellä joten mun viestit tulee vähän hassuun aikaan :) Vielä pari päivää lomaa jäljellä ja sitten olisi tarkoitus palata arjen keskellä. Pitkä lento pelottaa, jos pahointi yllättää matkalla:confused: Kärsin vielä ahtaanpaikan kammosta, joten 17h lennot yhteensä eivät tule olemaan nautinnollisiao_O

Mulla myös rintakivut vaihtelee, ne onkin mietityttänyt mua, mutta kiva kuulla että muilla samaa niin ei tarvi olla huolissaan :)

Meillä on eka neuvola melkein heti kun palataan Suomeen. Olisin halunnut käydä varhaisultrassa ennen neuvolaa, katsoo nyt saisinko niitä vielä muutettua. Haluan käydä varhaisultrassa jotta saisin mielenrauhan jos kaikki on hyvin :) Kokoajan kummittelee mielessä onko tuolla massussa mitään:love:

Tekisi mieli huutaa jo koko maailmalle asiasta, niin onnesaan olen:p ja varsinkin kun toisille isovanhemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi ja tää tulee olemaan heille niin yllätys:LOL:! He ovat jo luovuttaneet lapsenlapsien suhteen;) miten maltankaan odottaa siihen 12-13 vk:n ultraan!

Jänniä aikoja:p:love:

-Happiness89 ja kirppu 7+1
 
Ja taas lensi aamukahvit pönttöön... Eilen ei pahin olo onneks kestäny kovin kauaa, ehkä jotain tunnin-kaks. Ja tissien kipu täälläki vaihtelee. Välillä jo lähes normaalit, mut hetken päästä saattaaki olla tosi kipeet. Niin pinkeet nää ei oo enää ku esim viikko sitte tai loppu viikosta viel oli. Mut seki on mulla vaihdellu jo tässä :D
 
Niin ja vein tieteski todistuksen töihin. Koodi oli määrittelemätön raskauspahoinvointi. En alkanut tarkemmin selittään pomolle (onneks hällä olo muuta tekemistä niin huikkasin asian oven raosta ja jätin todistuksen).

Jotenki hirveintä ois se keskenmeno kun pitäis sit kertoa,ettei olekaan enää raskaana. En ole läheinen pomon kans, emme siis tunne toisiamme henk.koht.ollenkaan (iso työmaa).
Halusitko tuon termin saikkutodistukseen vai antoiko lääkäri edes muita mahiksia? Sulla lienee vakkarisuhde töissä? :) (Mä en uskaltais tollaista saikkutodistusta töihin kiikuttaa, etenkään näin koeajalla ollessa :oops:)
 
Mulla on menny maha aika kovalle jo ny. Yleensä aina mullon maha sekasi ja löysällä, mut nyt ei :D Milläs muulla ku luumuilla mahaa saikaa pehmitettyä (luumuja on voi sietää :sick:)
Mustikat auttaa, kun syö 2-3dl. Apteekista voi kysellä myös mm. Pegorionia oon itse käyttänyt (juotavaan tai jogurttiin sekotettava jauhe) (y) Pystytkö ennen tätä päivää juomaan vielä kahvia? :eek: Mulla teki pahaa jo ennenku plussasin eli "kahvikuivilla" jo monta viikkoa, minä, joka ennen elin kahville :sick:
 
Mulla ei oo mitää ongelmaa kahvin kanssa paitsi että se haisee pahalle vaik ennen rakastin sen hajua. Ainut että jos juon aamukahvin lisäksi päiväkahvin nii hyvin usein istun sit vessassa tunnin sen jälkeen eli vatsa menee aivan sekaisin. Ennen ei ollu tätäkään ongelmaa.
 
Halusitko tuon termin saikkutodistukseen vai antoiko lääkäri edes muita mahiksia? Sulla lienee vakkarisuhde töissä? :) (Mä en uskaltais tollaista saikkutodistusta töihin kiikuttaa, etenkään näin koeajalla ollessa :oops:)

Ei edes kysynyt mitä haluaisin siihen syyksi. Automaattisesti laittoi.

Tosiaan olen vakituinen ja suoraan sanottuna senkin varjolla olen uskaltautunut antaa itselle armoa ja toipumisaikaa flunssasta yms. Ennen väkisin kärvistelin flunssat ja raskauspahoinvoinnit (ei kylläkää ollut näin voimakasta) töissä.

Kävi niin hassusti et olin puolivälissä raskaana ku paikkoja tuli hakuun. Tieteskää en raskautta hakemukseen laittanut. Olin omalle tiimille ja esimiehelle kertonut, mutta ylemmälle taholle mistä päätökset tehdään en. En tiedä oliko heillä siis kautta rantain raskaus tiedossa. Niin vain sain sen paikan enkä voinut uskoa. Jäin siitä siis pian äikkärille. Olen miettinyt et ehkä tässä tapauksessa raskaus olikin eduksi. Jos mua ei ois valittu (oli kuiteski muuten hyvät suositukset ja yks kauiten olleista) niin oisin voinut nostaa metakan ja viedä asiaa liiton kautta eteenpäin. Ehkä siis laskivat parhaaksi etteivät joudu itse mahdollisesti oikeuteen asti et edullisemmaksi tulee maksa 3kk äitiyspalkka :LOL:
En tiedä. Omia arvauksia nämä.

Ymmärrän kyllä määräaikaisena joutuu oleen melko varpaillan monilla aloilla näissä poissaoloissa :unsure: niinkuin itsekin olin.


Enkä ymmärrä miks raskaana olevia syrjitään. Ei ole työnantajalta pois juurikaan, koska kela maksas äitiysrahoja sille yms. Eikä työnantaja joudu mitään maksaan, ainoa jos paljon saikulla niin se ehkä kirpasee palknmaksussa, mut eikö siinäkin kela korvaa jotain.
 
Kahvi tullu sujuvasti ylös tänää ja eile. Tänää join kahvia uudestaa viel 3h heräämisestä ku pääsin töihin ja yökötti nii paljo et jouduin käydä kakomassa vessassa, onneks ei ylös tullu kuitenkaa. Saa nähä mitä mun kahvin juonnille käy :/
 
Soittelin tänään neuvolaan, pääsen huomenna ja perjantaina verille niin nähdään nouseeko hormooni normaalisti:love:

Ja 17.4 eka neuvola jos kaikki menee hyvin sinne asti:p

Aika mukava oli toi neuvolatäti puhelimes, tuskin muisti että haukku mut marraskuussa vainoharhaseks :confused: no kuhan saan tukea ja turvaa nyt :ninja:
 
En muistanutkaan enää kuinka lamaannuttavaa tää väsymys voi olla :sleep: hienoa olla päivä noiden taaperoiden kanssa, kun välillä tuntuu että voisi nukahtaa seisovalteen :D

Täällä elelty pari päivää jo viilillä, piimällä ja raejuustolla,ne on ne aikaisemmissakin rakauksissa hyväksi todetut ruuat mitkä pysyy sisällä. Kaikki muu taitaakin päätyä pönttöön :sick:
Kyllä ihmisen täytyy rakastaa lapsia, kun tähän hommaan ryhtyy monta kertaa vaikka monta kuukautta menee näin :p
Mullakin tää on nyt kuudes raskaus, ekan ja tokan välissä on kaks kkm rv 9 ja 11.
Mutta on nuo ipanat vaan kaiken tän arvosia :love:

Sain varattua sen neuvola ajankin. 19.4. Muistaakseni, viikkoja on silloin jo 9+ jotain. Mutta ei mulla sinne mikään kiire ole. Tuttuja juttuja..

Tulisipa jo pian kevät, en jaksaisi enää tätä kylmyyttä ja lunta :cautious:

Kosmo ja mini 4+5
 
Heippa hei! :)
Uskaltanen liittyä joukkoon...
Täällä olisi menossa rv 6+4 ja la olisi näillä näkymin 9.11. Verikokeella on jo kahdesti tarkastettu hcg:n nousu ja perjantaina päästään varhaisultraan :love:
Ollaan tätä kaveria yritetty kohta kolme vuotta ja sekundäärinen lapsettomuus on "vaivana". Yksi plussa saatiin kaksi vuotta sitten, mutta meni kesken alkuunsa ja toinen plussa saatiin viime syksynä ovulaation induktiolla ja inseminaatiolla. Valitettavasti se raskaus olikin tuulimuna ja keskeytettiin rv9:cry:
Sen jälkeen on tehty toinen inseminaatio ilman tulosta ja nyt! Kun juuri ilmoitin miehelle, että en halua ja jaksa vähään aikaan hoitoja ja polilla ramppaamista, olin aivan kypsä koko yrittämiseen niin tämä kaveri veti halolla päähän :LOL: Meidän luomuihme! Menkat oli jo pari päivää myöhässä enkä yhtään ajatellut olevani raskaana enkä oikeastaan siinä kiukku tilassa halunnutkaan olla. Ja kappas, heti piirtyi toinen viiva testiin! Aivan älytöntä, sekosin jokseenkin siihen paikkaan :ROFLMAO:
Eli tässä sitä ollaan, toivottavasti paksuna. Edelleenkään en uskalla sitä uskoa, mutta ehkä sitten perjantain jälkeen :rolleyes:
 
Mulla on menny maha aika kovalle jo ny. Yleensä aina mullon maha sekasi ja löysällä, mut nyt ei :D Milläs muulla ku luumuilla mahaa saikaa pehmitettyä (luumuja on voi sietää :sick:)
Täällä kans vatsaongelmia! Ensin oli ummella, sitten viikon ripuli ja taas ummella :poop::confused:

Kaurapuuro vois mahan toimintaa vauhdittaa tai joku mysli tms. kuitupitoinen. Päärynät muistaakseni löysyttää myös mahaa :)
 
Kuumat aallot ja oksetus joka alkaa jo yöllä... Nukuin niiiiin huonosti. Heräilin koko yön ku oksetti tai oli kylmä tai kuuma:sick::sleep: Aamukahvia koitin juoda vähä aikaa mut se tuli samantien ylös joten kaadoin suosiolla loput lavuaariin.
Eilen illalla pyyhkiessä tuli iiiiihan hailakan vaaleenpunasta valkovuotoo, siis sen huomas vaan syynäämällä :/ Mut nyt ei yöllä eikä aamulla mitään joten toivotaan parasta.
 
Kuumat aallot ja oksetus joka alkaa jo yöllä... Nukuin niiiiin huonosti. Heräilin koko yön ku oksetti tai oli kylmä tai kuuma:sick::sleep: Aamukahvia koitin juoda vähä aikaa mut se tuli samantien ylös joten kaadoin suosiolla loput lavuaariin.
Eilen illalla pyyhkiessä tuli iiiiihan hailakan vaaleenpunasta valkovuotoo, siis sen huomas vaan syynäämällä :/ Mut nyt ei yöllä eikä aamulla mitään joten toivotaan parasta.
Voi tuo on kyllä pahinta kun yöt menee pyöriessä! Jos vaan mikään pysyy sisällä niin mulla on auttanut se, että syön yölläkin. Otan evääksi aina sängyn viereen jotain, mitä laitan suuhuni heti jos herään pahaan oloon. Olen koittanut suolakeksejä (ei toiminut), ananasta (ei oikein toiminut) ja viinirypäleitä (toimii parhaiten). Ja sitten se, että pahasta olosta huolimatta pakottaa itsensä illalla syömään jotain. Tietty olettaen, että se pysyisi sisällä.

Hurjasti tsemppiä kaikille näiden kanssa kärvisteleville!

Ja @Mahulda lle myös sydämellisesti onnea ja tervetuloa!:love:
 
Mulla sekoaa pää ton miehen kanssa. Senki mielialat vaihtelee, niinkuin ois raskaana.
Ihan jo alkuaikoina keskusteltiin, että ei mennä ikinä naimisiin. No nyt se on eri mieltä. Huomenna taas eri mieltä. En pysy mukana :D
 
Terkkuja sairastuvalta!

Ihan tukossa ja vähän lämpöä :( yöt ihan tuskaa ton tukkoisen nenän kanssa kun en haluais käyttää nenäsuihkeita kun ei niitä oikein suositella :unsure:

@hillanella Sun tilanne ja kaikki kuulostaa niin omalta :LOL: ”oversize” vaatteet (paidat) täälläkin käytössä, normi housut ja hameet menee kyllä ja itseasiassa viimeraskaudessa meni melkein kaikki housut ihan loppuun saakka!

Mulla ei oo rinnat ollenkaan kipeät mikä tietysti mietityttää vaikka siis se syke + viikko sitten varhaisultrassa 6+2 (n)

Huomenna eka neuvola! Jotenkin nyt toisessa raskaudessa tää eka käynti kun ei pysty kuunnella sydänääniä eikä vielä ole mitään kovin isoja ongelmia mihin neuvolasta saisi apua tuntuu aika turhalta ja vaan vaikeelta selitellä töissä miksi on poissa :cautious:
 
Nenäsuihke on niin paikallinen hoito, ettei sillä ole juurikaan merkitystä sikiölle. Hyödyt voittaa haitat jos sen avulla saa nukuttua. Eräs ystävä jotunut kaikkien neljän raskauksien aikana alusta loppuun asti käyttämään nenäsuihketta eikä siitä ollut mitään haittaa. Hänellä limakalvot reagoi raskauteen ja oli aina koko raskausajan ihan tukossa.
 
Nenäsuihke on niin paikallinen hoito, ettei sillä ole juurikaan merkitystä sikiölle. Hyödyt voittaa haitat jos sen avulla saa nukuttua. Eräs ystävä jotunut kaikkien neljän raskauksien aikana alusta loppuun asti käyttämään nenäsuihketta eikä siitä ollut mitään haittaa. Hänellä limakalvot reagoi raskauteen ja oli aina koko raskausajan ihan tukossa.
Hei, juuri piti tulla samaa sanomaan ja lisätä vielä, ettö mulle neuvolan täti on aina suositellut sitä 0,5 mitä lapsilleki käytetetään. Sillä ainakin mulla aukee nenä niin, että saan yöt nukuttua. Raskausaikana olen koittanut käyttää sitä vain just yötä vasten ja ehkä vaan jonkun 3-4 iltaa putkeen.
Etten sitä ihan purkki tolkulla oo köyttänyt.
 

Yhteistyössä