Marraskuiset 2018

Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde
/ 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS
pikkutakkutukka / 2.
Himskatti / 25 / ensimmäinen / NKL


1.11
voittamaton
/ 26 / ensimmäinen / TYKS / nt-ultra 20.4
noommi /26 / eka /KYS
Pocahontas- / 31/ ensimmäinen / NKL / neuvola 29.3.

2.11
Jesunasu
/ 25v / toinen / SATKS
Happiness89 / 28 / Ensimmäinen / Oys

4.11
Tintarella / 30 / 2. /NKL
minimustikka / 27 / toinen / JS

5.11
nanuska
/ 34 / kolmas / nkl
Idrisni / 32 / toinen / Tays
Aurinkotaivas / 33 / ensimmäinen / tays

6.11
Triple82
/ 35 / 3 / NKL

7.11
Starangel / 36/ 3 / JS tai NKL
Paukku_2018 / 30 / ensimmäinen / HYS
hennap / 22 / eka / OYS / 28.3.


8.11
Susa.s
/ 32 / neljäs / Js
Missuli / 24 / ensimmäinen / PHKS


9.11
haaveistatotta
/ 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen / toinen / 24 / KYS

10.11
M0mmy
/ 27 / toinen / tays

12.11
Jonsu- / 34 / toinen / KYS
Eela- /29 /1.lapsi /OYS
pampulax / 8.lapsi / kaks

14.11
ena--
/ 31 / neljäs / Espoon sairaala

15.11
ijomeo
/ toinen / 27 / OYS
maximus / 37 / 2. lapsi / Espoon sairaala
Moonastiina / 27v. / ensimmäinen / seuraava ultra 5.4 ja neuvola 16.4 / KYS

17.11
Farfallallaa
/ 35v / kolmas / NKL

18.11
Nadine88
/ 30 / eka / SATKS

22.11
kosmo
/ Neljäs / Tays

23.11
lohe
/ 34 / kolmas / JS
Mangolassi / 35 / neljäs / TYKS


28.11
Aurorials
/ 29v / esikoinen / TAYS tai K-HKS

29.11
Kirsikkapuunlintu
/ 23 / ensimmäinen / P-KKS / 19.4 neuvola


Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi / synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Hei,
Ajattelin myös liittyä joukkoon. Viikkoja taitaa olla tällä hetkellä 8+5. Pikkuinen on saanut alkunsa hedelmöityshoitojen avulla. ensimmäistä kertaa kokeiltiin ja heti onnistui. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti. Lapsettomuus johtuu munasarjojeni aikaisesta toiminnan hiipumisesta, eli toisinsanoen vaihdevuodet ovat tulollaan. Onneksi kuitenkin hormonipistosten avulla saatiin kypsytettyä kolme munasolua, joista yksi on nyt alkiona kohdussani ja kaksi pakkasessa odottamassa mahdollisia uusia yrityksiä.
Kauhistuttaa ja jännittää, mutta samalla olen superonnellinen.
Maha on alkanut pullottamaan jo nyt, onko muilla havaittavissa turvotusta mahassa näinkin varhaisilla viikoilla?

Aurinkotaivas, 33, ensimmäinen, 5.11, tays
 
Viimeksi muokattu:
@Aurinkotaivas ja @lohe teidät on lisätty listalle, tervetuloa :)

Täällä vaan paha olo jatkuu. Kroppa ei meinaa kestää raskasta vuorotyötä ja syömättömyyttä ja niinpä jouduin nyt toisen kerran jo hakemaan saikkaria. Oon laihtunut yli 6kg kolmen viikon aikana ja olo alkaa olla kaikinpuolin aika heikko. Täytyy ensi viikolla soitella neuvolaan jos olot ei lähde paranemaan.

Keskiviikkona olisi aika johonkin verikokeisiin ja pissatesteihin ja sen jälkeen saakin alkaa odottaa jo nt-ultraa, johon on enää vajaa kolme viikkoa :D

voittamaton ja pekaanipähkinä 9+2
 
Huh hah hei ja pääsiäistä kaikille!

Täällä olo on vaihteleva, pääosin hyvin pahoinvoiva mutta hetkittäin ihan ok! Kiitos siitä @noommi kun vinkkasit B-vitamiineista! Ne yhdessä pahoinvointirannekkeiden kanssa tekee olosta jotakuinkin siedettävää. Odotan kyllä niiiiin paljon että olo hellittäisi ja voisi alkaa iloita ja nauttia raskaudesta! Kyllä sekin vielä koittaa, uskon niin (y)

7+2
 
  • Tykkää
Reactions: noommi
Heipparallaa!

Tääl ois hieman epävarma mamma testien tuloksesta. Nyt siis kp 31/28. Kolmas päivä menkat myöhässä ja eilen tehty aikas vahva haamu cb testillä. Tänään pregcheck liuskalla näytti negaa. Jospa pari päivää odottais (jos malttaa) ja sit uus tsekkaus..
 
  • Tykkää
Reactions: noommi
Keskustelua on tullut jo useampi viikko seurattua, mutta nyt tuli sellainen olo, että olis kiva liittyä mukaan. Vaikkei tässä nyt ensimmäistä kertaa ollakaan raskaana, mutta tuntuu 9 vuodessa taas asiat muuttuneen. Eli minut saisi liittää listan jatkoksi ja liittyisin mielelläni sinne fb-ryhmäänkin.
23.11. Mangolassi / 35 / neljäs / TYKS
 
Olipas mukava kahvivierailu. Tarjolla vain kylmä- ja lämminsavustetuista porosta ja lohesta tehtyjä herkuja ja juustokakkua. Rakastan noita kaikkia mut eihän raskaana olevalle suositella.

Otin riskin ja maistoin poroa ja kakkua (tehty valion tuotteista eli sentään pastöroituja). Jouduin pakotettuna ottaan lisää, mutta käärin servettiin ku silmä vältti :rolleyes:

Mulla jostain syystä alkanut pyöriin mielessä nt-ultra ja verikokeet. Oon melko varma et jotain hälyjä niissä tulee. Ekassa myös ne otettii mut en yhtää stressannu tai aatellu asiaa. Nyt mielessä pyörii ku rv 5+0 oli korkee hcg, sen viikon ylärajalla. Sittemmin sain tietää et korkee hcg viittaa down häikkään. Tuo siis häiritsee kun alussa jo oli korkealla. (n)
 
Pakko liittyä mukaan ennenkuin on liian myöhäistä. Haluaisin myös fb-ryhmään.
Meille tulee vauva. Ihan käsittämätöntä, mutta totta. Sen ei pitänyt olla edes todennäköistä.
Olen tänään tasan kuukauden tätä asiaa sulatellut.

LA 9.11/ kuudes /synnytyssairaalan lisään joskus
 
Viimeksi muokattu:
Oliko täällä jo uniongelmaisia? Yritin lueskella pari sivua taaksepäin mutten onnannu bongaamaan .. Facebookissa ei tuu pyörittyä, kun mobiililaite tekee todella huonon olon, työkoneella ei pääse facebookiin.

Mulla menee yöt kutakuinkin näin jo viimeiset 2 viikkoa
- klo 21 nukkumaan
- klo 23-00 ensimmäinen pahaolo (½ banaani) ja pakollinen wc käynti
- klo 3-4 toinen pahaolo (½ banaani) ja pakollinen wc käynti
- klo 6 herätys myös vapailla pahaanoloon -> nopeasti aamupalalle (kylmää banaania!)

Lääkäriltä vinkki melatoniinin käyttöön, mutta kun ongelma ei oo nukahtaminen vaan nimenomaan pitkä nukuttu pätkä, kun nyt ne ovat noin 3-4h mittaisia pätkiä :( Oon kyllä virkeä kun herään, mutta vapaapäivinä nukun 1-2 päiväunet (klo 11 ja klo 15) 30min - 1h. Työpäivinä pääsen sohvalle lepäämään 10minuutiksi ruoan jälkeen, joka kuitenkin vähän pelastaa päivän oloa (väsy -> pahaolo)
 
@voittamaton mulla on kans joka raskaudessa jo ennen ensimmäistä neuvolaa paino pudonnut ensimmäisestä 4kg toisesta 10kg ja kolmannesta 6kg. Jokainen vauva on silti voinut hyvin (y) ja ainoastaan esikoisesta taisi sitten tuon lähteneen 4kg päälle paino nousta 3kg. Muista ei koskaan noussut lähtöpainoon saakka edes.. Itse kävin muutamia kertoja tiputuksessa, se toi paremman olon päiväksi tai kahdeksi, sen suurempaa hyötyä siitä ei ollut, mutta suosittelen kysymään neuvolastasi myös tästä. Toisilla on auttanut enemmänkin.
Tällä hetkellä oma olo alkoi nyt pyhinä huonontua rajusti ja mikään ei ole pysynyt sisällä, eli jos saman lailla jatkuu, taitaa 3vk päästä neuvolassa vaaka näyttää taas muutamaa miinus kiloa :confused: ja se tiputus kutsua meikäläistäkin... Sipsit ne on ainoat mitä en oksenna (paitsi ehkä jos pussillisen söis) muutaman illassa, kun syö niin nukkumaan mennessä ei ole ällö olo (y)

@hillanella jännä että lääkäri heti määräämässä lääkettä tuohon vaivaan o_O siis ikävä vaiva, mutta näin raskaana voisi kuvitella, että ensin suositeltaisiin jotain muuta keinoa. Toki voi olla ettei tuohon ole hoitokeinoa (n)
Itse aina puolenvälin jälkeen alan valvoa öisin, en millään nukahda uudestaan, kun herään. Vielä näin ei ole, tässä alkuraskaudessa olen aina niin väsynyt, että nukahdan samantein, kun pään tyynyyn lasken. Käyn yöllä 1-2 krt vessassa samalla, kun pienemmät lapset herättää milloin mistäkin syystä..

Mitenkä muiden pyhät meni?
Mä menen nyt hetkeksi päikkäreille kans, kun pienemmät nukkuu :sleep:

Kosmo ja mini 6+5
 
Ai niin piti vielä kommentoida @Sonde että noi on kans sellasia kaikki verikoe arvot minkä selityksiä ei koskaan pitäisi itse mennä netistä googlettaan, siitä saa vain turhaa stressiä itelle.
Itse siis myös tokasta raskaudessa menin googlaan näitä sikiöseulonta verikokeiden tuloksia ja olin hetken aivan varma, että vauvalla on jonkin asteinen down. No niitähän ei pitäisi kuulemma vertailla toisten tuloksiin, vaan jokaisen on henkilökohtaisia ja ne pitää vielä lisätä niihin ultran tuloksiin, jotta saadaan se varma tieto,
Eli netistä voi olla yhtä sun toista, ja jollain se on ollut down ja toisella ei ja välttämättä silti ei voi olla varmaa, että juuri tämä tieto olisi sitä oikeaa ja niin sinulle kävisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Sonde
@hillanella , täällä myös yölliset huonot olot ongelma. Viime viikon selvisin, kävi vain hetkittäin. Eilen illalla alkoi, vasta 3 aikaan yöllä olo alkoi helppottaa et uni tuli. Söin myös banaania, hapankorppua, viiliksen ja rennietäkin otin, en edes muista monta kerta kävin ylhäällä.
Kun miehen kello soi ja heräsin, iski samaten uudestaan. Kotia jäin. Niin tympäsee, kun ei saa nukkua, tulee hulluksi enkä ole työkykyinen miltei unettoman yön jälkeen. :mad:

Luulin jo et ei enää näin pahenisi. Huomenna alkais viikko 11, niin luulis jo et hormonit ois huipussaan eikä enää nousis. Luin et yleensä raskauspahoinvointi on pahempaa niillä, jotka herkkiä matkapahoinvoinnille ja muutenkin oksentamaan/voimaan huonosti. Itsellä ei nuo ole ongelmia, joten ihmettelen miten nyt iskeekin näin pahana tää.
 
@hillanella Mulla on ongelmana etten saa yöllä unta jos olen herännyt. Ja usein herään kun esikoinen herää pissalle tai pitää peitto laittaa paremmin tms. Mun onni on se että yö on ainoa aika kun EN voi huonosti. Mutta uni ei vaan tule.... viime yönä heräsin klo 3 ja siinäpä se sitten olikin... Ja aamulla klo soi 6:30 jolloin sitten tietty väsyttää ihan tolkuttomasti! Jos jollain on hyvää konstia nukahtamiseen yöllä niin olis kiva! Illalla nukahdan kyllä ihan vaivattomasti.
 
Moikka!
Liityn nyt tänne joukkoon. :) plussasin 16.3. Ensimmäinen neuvola on ensi viikolla. Tänään kävimme miehen kanssa yksityisellä alkuraskauden ultrassa. Ultrassa näkyi yhden sykkeen sijasta kaksi sykettä! Kaksoset tulossa, ikää heillä 7 viikkoa. Arvioitu LA 19.11.2018. Kätilö sanoi, että ei kaksoset pysy sisällä sinne asti : D Joten luultavasti kuuluisin lokakuisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Nemonino
Moikka! Uskallan näin alkuraskauden ultran jälkeen liittyä minäkin mukaan, jo useamman viikon olen keskustelua seurannut :) täällä ensimmäinen raskaus, vuoden ehdimme yrittää ja ajan jo lapsettomuusasioissa lääkärillekin varata. Edellisenä päivänä sitä sitten peruin ihmeissäni :D Meillä siis useita kemiallisia raskauksia takana, jonka takia ajattelin kiinnittymisessä olevan ongelmaa. Nyt kuitenkin kliseisesti silloin kun sitä vähiten odotti niin joku sinne onnistui kiinnittymään :love: kamalasti jännittää, eikä tätä todeksi meinaa uskoa. Pahoinvointi mulla ollut melko maltillista, kaikki hajut on kyllä kamalia ja syöminen usein vaikeaa, mutta oksentanut en ole. Pahoinvointi tuntuu jopa jossain määrin lieventyneen, vaikka viikkoja vasta 7+4. Väsyttää kyllä ja rinnat todella turvonneet ja arat. Facebookkia en enää omista, joten täällä pysyn keskustelussa mukana :) jossain vaiheessa myös jonkinlainen pienehkö whatsapp-ryhmä saattaisi kiinnostaa.

Nemonino/16.11./ensimmäinen/24
 
Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde
/ 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS
pikkutakkutukka / 2.
Himskatti / 25 / ensimmäinen / NKL


1.11
voittamaton
/ 26 / ensimmäinen / TYKS / nt-ultra 20.4
noommi /26 / eka /KYS
Pocahontas- / 31/ ensimmäinen / NKL

2.11
Jesunasu
/ 25v / toinen / SATKS
Happiness89 / 28 / ensimmäinen / Oys

4.11
Tintarella / 30 / 2. /NKL
minimustikka / 27 / toinen / JS

5.11
nanuska
/ 34 / kolmas / nkl
Idrisni / 32 / toinen / Tays
Aurinkotaivas / 33 / ensimmäinen / tays

6.11
Triple82
/ 35 / 3 / NKL

7.11
Starangel / 36/ 3 / JS tai NKL
Paukku_2018 / 30 / ensimmäinen / HYS
hennap / 22 / eka / OYS


8.11
Susa.s
/ 32 / neljäs / Js
Missuli / 24 / ensimmäinen / PHKS


9.11
haaveistatotta
/ 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen / toinen / 24 / KYS
oinas-84 / kuudes

10.11
M0mmy
/ 27 / toinen / tays

12.11
Jonsu- / 34 / toinen / KYS
Eela- / 29 / 1.lapsi / OYS
pampulax / 8.lapsi / kaks

14.11
ena--
/ 31 / neljäs / Espoon sairaala

15.11
ijomeo
/ toinen / 27 / OYS
maximus / 37 / 2. lapsi / Espoon sairaala
Moonastiina / 27v. / ensimmäinen / seuraava ultra 5.4 ja neuvola 16.4 / KYS
Nadine88 / 30 / eka / nt-ultra 3.5 / SATKS

16.11
Nemonino
/ 24 / ensimmäinen

17.11
Farfallallaa
/ 35v / kolmas / NKL

22.11
kosmo
/ Neljäs / Tays

23.11
lohe
/ 34 / kolmas / JS
Mangolassi / 35 / neljäs / TYKS

28.11
Aurorials
/ 29v / esikoinen / TAYS tai K-HKS

29.11
Kirsikkapuunlintu
/ 23 / ensimmäinen / P-KKS / 19.4 neuvola


Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi / synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Meidän perheen lapsiluku piti olla täynnä mutta näin se elämä vain yllättää! Viime viikolla kävin ultrassa kun kierto on ollut niin epäsäännöllinen ja plussasin pari viikkoa sitten. Ultrassa rv oli tasan 6+0 ja syke näkyi! ❤ Ilmoittaudun siis mukaan marraskuisiin. Rv nyt 7+1. La 20.11. Neljäs tulossa.
Haluaisin mukaan myös fb ryhmään
 
  • Tykkää
Reactions: Nemonino
Varhaisultra takana ja pikkuinen voi hyvin! :love:

Lääkäri kun kysyi miten menee ja vastasin että muuten hyvin mutta voin pahoin, oli kommentti: "no täytyy sanoa, että näytätkin siltä" :D Ei jäänyt epäselväksi!

Nyt siis 7+6
 
Heippa. Marraskuista tässä ootellaan, vielä ei oo ihan viikot selvillä, mut maanantain ultra selventänee ne :)
Onko täällä suunnitteilla joku faceryhmä? Onko se jo olemassa? Yhdessä jo olenkin, mutta tuntuu että se saattaa paisua omaan makuun liian suureksi....
 

Yhteistyössä