Marraskuiset 2018

Tervetuloa uudet! Ryhmä on nyt olemassa fb:ssa, pistäkää viestiä minulle tai @pampulax ille kun haluatte liittyä. Alkuvaiheessa siellä ei paljoa porukkaa ole mutta kun olot tässä varmistuu niin sinne voi liittyä myös(y)! Mutta keskustellaan toki täällä myös!
 
Onnea kaikille plussanneille:love:

Menkkajomotuksia täälläkin, välillä tosi kovia. Lisäksi palelee koko ajan ja imetys on alkanut sattua (imetän 1v8kk taaperoa). Eilen illalla iski myös kooma väsymys:confused:

Minulle tämä olisi 8.lapsi, mikäli päästään tavoitteeseen:love:
 
Mulla on välillä myös juilimisia alavatsalla, varsinkin jos ponnistan tai kierrän vartaloa. Harmittaa kun en esikoisen aikana raskaudessa kirjannut ylös tuntemuksia alkuraskaudessa. Välillä on niin oireetonta että hirvittää! Eilen tein toisen digitestin kuitenkin ja se näytti viikkoja 2-3, onneksi! Tiistaina näytti vielä 1-2. Nyt on rv 4+4. Voikohan tästä nyt päätellä jo edes jotain? :unsure: Raskaushormoonit lisääntyneet hiukan? @pampulax huh huh!:LOL: 8. lapsi, respect!!
 
  • Tykkää
Reactions: pampulax
Mulla on välillä myös juilimisia alavatsalla, varsinkin jos ponnistan tai kierrän vartaloa. Harmittaa kun en esikoisen aikana raskaudessa kirjannut ylös tuntemuksia alkuraskaudessa. Välillä on niin oireetonta että hirvittää! Eilen tein toisen digitestin kuitenkin ja se näytti viikkoja 2-3, onneksi! Tiistaina näytti vielä 1-2. Nyt on rv 4+4. Voikohan tästä nyt päätellä jo edes jotain? :unsure: Raskaushormoonit lisääntyneet hiukan? @pampulax huh huh!:LOL: 8. lapsi, respect!!

Mihin Clearbluella perustuu tuo viikko näyttö? Siis osaako testi laskea hormonimäärän? Mikähän on se raja-arvo noiden kahden välissä? Milloin keksivät testin, mikä näyttäis suoraan sen arvon numeroina :D
 
Hiihtolomalta palattu viime yönä kotiin ja kaapissa ollut digi piti heti avata. Se näytti raskaana 2-3 viikkoa, joten olo nyt vihdoin huojentunut kun olen viivojen tummumista stressaillut. Testi mietti kuitenkin kauhean kauan (tai siltä se tuntui) niitä viikkoja. Ensin tuli teksti raskaana ja sitten sai odotella vielä hyvän aikaa ennen kuin viikot pärähti näkyviin. Mulle apteekista sanottiin että ne digin viitearvot olis
1-2 viikkoa 25-200
2-3 viikkoa 200-20000
3+ yli 20000. En tiedä miten paikkaansapitävä tieto tuo nyt on, mutta jaan kuitenkin.
 
Ja uuteen viikkoon selvitty! Mitäs muille kuuluu?

Mun oireet loistaa edelleen poissaolollaan ja rinnatkaan ei oo enää kipeät :unsure: Jotenkin tulee vaan ihan liikaa mieleen km raskauden oireettomuus. Voi Arg tämä odottelu on piinaavaa! En yhtään osaa asennoitua tähän raskauteen positiivisesti tai luottavasti :cry:

Olikos kellään muuten vielä varhaisultraa varattuna? Jos siis on aikeissa mennä.
 
Huomenta! Mulla on kans melko oireetonta :(. Toisaalta edellisessä raskaudessa joka päättyi keskenmenoon, raskausoireet jatkui senkin jälkeen kun oli mennyt kesken: paleli ja etoi välillä. Ja harmittaa aivan kamalasti kun en esikoisen aikaan kirjannut tarkasti päivittäin oireita ylös. Silloinkin oli kamala paniikki että siellä ei ole elämää eli ilmeisesti kovin isoja raskausoireita ei silloinkaan ollut. Nyt niistä muistiinpanoista olisi ollut lohtua tai apua epätoivon hetkellä!

Minulla on varhaisultra neuvolaan varattu 13.3. Pitkät pitkät pari viikkoa!
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista :love:

Täällä mennään nyt 4+4 ja uskalsin varata jo neuvolankin. Eli mulla on varhaisultra 19.3 ja eka neuvola 21.3. Ollaan lähdössä lomailemaan ensi viikolla, joten toivottavasti nämä piinaavimmat viikot menee vauhdilla. Ajattelin, että liittyisin tuonne face-ryhmään varhaisultran jälkeen, siihen asti ainakin höpöttelen täällä :)

Ainiin ja kyseltiin oireista, täällä niitä piisaa! Ylös nouseminen pyörryttää, paleltaa, vitamiinit etoo, alavatsaa ja nivusia nippailee ja jomottaa, janottaa ja väsyttää. Nämä nyt ainakin tuli heti mieleen :D
 
Tervetuloa uusille! Ja onnea tasapuolisesti plussasta, sekä yllättyneille että sitä jo pidempään odottaneille :love:

Soitin @voittamaton myös tänään neuvolaan ja sain ajan 14.3. Olisin halunnut itse mennä vasta myöhemmin mutten jaksanut siinä alkaa sitten sumplimaan vaan otin mitä tarjottiin. Keskenmenosta ehdin käydä neuvolassa niin vähän sitä tässä tietysti pelkään... :unsure:

Onneksi on tosiaan kaikkea kivaa tälle viikolle tiedossa niin menee edes yksi viikko nopsaan ohi! Kunpa vaan meillä kaikilla menisi kaikki hyvin (y):rolleyes:
 
Tänään ilmaantui huonoaoloa. Viikko meni ilman. Todella ahdistavaa ku tuntuu "täysolo" ja et oksennus lentää, vaikka oikeesti maha tyhjä. Jotenkin aaltoilen tuli tunnin ajan, välillä paheni niin etten voinut enää mihinkään (työn tekoon ja muiden kans keskusteluun) keskittyä vaan mietin jo pakoreittiä vessaan. :sick:
Muuten melko oireetonta, ei maha alueen tuntemuksia ollenkaan.

Kuhan sasn verikoe tulokset niin varaan ultran. Omasta pussista joutuu maksaan mut saapa mielenrauhan, ainaki hetkeksi. :LOL:
 
Huomenia! Onko kellään muulla uniongelmia?

Mä oon 18- ihan kuolemanväsyny ja nukkumaan meen n 22 maissa. Aamulla herään kuitenkin aina 4-6 välillä. Miksi Oi miksi? Mietin että stressaanko muka niin paljon etten saa enää aamulla nukuttua vai mikä tää homma on o_O
 
Heip! Hyppään remmiin. Eilen tuli plussattua jo jonkin aikaa oireita uumoiltua. Rintojen kipuilua ja vihlaisuja vatsassa. Vielä melko epätodellinen olo. Väsymyksestä ei tietoakaan. Omien laskelmien mukaan LA olisi 31.10. Varhaisultra houkuttelisi, mutta taidan ensin soittaa neuvolaan, milloin he tarjoaa ensimmäistä käyntiä. On tämä melkoista. Esikoiseni on viisivuotias ja tuntuu, että olen ehtinyt näinä vuosina unohtaa kaiken odotusajasta. Ehkäpä tämä ryhmä auttaa palauttamaan raskausajan koukerot kirkkaana mieleen :D Kuulumisiin!
 
Heip! Hyppään remmiin. Eilen tuli plussattua jo jonkin aikaa oireita uumoiltua. Rintojen kipuilua ja vihlaisuja vatsassa. Vielä melko epätodellinen olo. Väsymyksestä ei tietoakaan. Omien laskelmien mukaan LA olisi 31.10. Varhaisultra houkuttelisi, mutta taidan ensin soittaa neuvolaan, milloin he tarjoaa ensimmäistä käyntiä. On tämä melkoista. Esikoiseni on viisivuotias ja tuntuu, että olen ehtinyt näinä vuosina unohtaa kaiken odotusajasta. Ehkäpä tämä ryhmä auttaa palauttamaan raskausajan koukerot kirkkaana mieleen :D Kuulumisiin!
Tervetuloa mukaan! Mulla esikoinen 3 ja suht hyvin kuvittelen ainakin nä alkuajat muistavani. Tosin välissä oli yksi raskaus eli tiedä sitten mikä on minkäkin raskauden muistoja :D Pitkään muuten maltoit testien kanssa! Mulla suht sama laskettu ja viime viikon ma jo testasin. Mut parempi vaan mitä myöhempään ni se on kaikki pois näistä ”odotteluviikoista”.

Tein ite tänään digin ja 2-3 näytti (y) Tosin Googlen mukaan tuo nyt ei esim tuulimunaa sulje lainkaan pois :( Ootteko muut vielä jatkanu testejä?
 
Oottekos kukaan vielä testailleet digillä ja saaneet jo +3 tuloksia? Itellä on nyt 4+6 ja laskeskelin, että uskaltaisin ehkä jo tällä viikolla joku päivä kokeilla. Aikaisintaanhan se voisi tulla torstaina kun on 5+0, mutta ajattelin odotella sunnuntaihin eli 5+3 :whistle:
 

Yhteistyössä