Marraskuiset 2018

Ensimmäinen aamu pitkään aikaan kun kaikki ei okseta!
Oon vaan aivan järjettömän turvonnut koko ajan. Ystävät jo alkaa arvaileen ja kyseleen.
Täällä kans maha erityisesti iltaisin ihan kunnon raskausmahan näköinen! :ROFLMAO: olen vielä melko hoikka niin näyttää kun olisi lihonut 5kg parissa viikossa :D voi kun se muuttuisi jossain vaiheessa ihan oikeaksi vauvamasuksi :love:
Onko teillä muuten dopplereita käytössä tai oletteko aikeissa hankkia? Joku taisi unbornheartia täällä suositella. Mä en jotenkin osaa ollenkaan päättää hankkisinko, mielipide vaihtelee koko ajan. Tavallaan olisi aivan ihana kuunnella kotona sydänääniä ja saada siitä mielenrauhaa, mutta mahdolliset haitat alkiolle huolettavat, niiden turvallisuudesta ollaan niin montaa mieltä. (n)
 
Kävin verikokeissa aamulla. Netin kautta näyttää et otettu vaan spuolitaudit (negat) :devil: muutenki hankala työpäivänä asioita hoitaa niin kiva ku hoitaja(t) tyriny ja luultavasti joudun uusiks käymään. Vertasin ekaan raskauteen niin sillon mitattu vaikka ja mitä. Nyt puuttu ne np-ultraan liittyvät, joita lähinnä oisin halunnu tietää.

Eilen ja tänään sit tullut päänsäryt. Panadolilla mennään, ei eilen auttanut jouduin ottaa buranaa. Onneks se on nykyään täysin kielletty vasta loppuvaiheessa.

Tiistaina sain töissä vihjailuja... Tänään kysy suoraan odotanko vauvaa ku olen ollut pois... Menin itse hämmennyksiin et vastasin kieltävästi ja yllättävän uskottavasti, kun ei epäillyt vastaustani :LOL: en halua töihin kertoa, jos jotain menee vikaan niin inhottava selitellä. Jostain syystä se veriseula ja ultra kalvaa takaraivossa.
 
Kävin verikokeissa aamulla. Netin kautta näyttää et otettu vaan spuolitaudit (negat) :devil: muutenki hankala työpäivänä asioita hoitaa niin kiva ku hoitaja(t) tyriny ja luultavasti joudun uusiks käymään. Vertasin ekaan raskauteen niin sillon mitattu vaikka ja mitä. Nyt puuttu ne np-ultraan liittyvät, joita lähinnä oisin halunnu tietää.

Eilen ja tänään sit tullut päänsäryt. Panadolilla mennään, ei eilen auttanut jouduin ottaa buranaa. Onneks se on nykyään täysin kielletty vasta loppuvaiheessa.

Tiistaina sain töissä vihjailuja... Tänään kysy suoraan odotanko vauvaa ku olen ollut pois... Menin itse hämmennyksiin et vastasin kieltävästi ja yllättävän uskottavasti, kun ei epäillyt vastaustani :LOL: en halua töihin kertoa, jos jotain menee vikaan niin inhottava selitellä. Jostain syystä se veriseula ja ultra kalvaa takaraivossa.
Oottele rauhassa niitä verikokeita, jos tänään vasta kävit niin ne pyynnötkään ei vielä Kannassa välttämättä näy vaan voi hyvin tulla näkyviin myöhemmin :) toivottavasti ottivat kuitenkin kaiken tarpeellisen!
 
Meidän perheen lapsiluku piti olla täynnä mutta näin se elämä vain yllättää! Viime viikolla kävin ultrassa kun kierto on ollut niin epäsäännöllinen ja plussasin pari viikkoa sitten. Ultrassa rv oli tasan 6+0 ja syke näkyi! ❤ Ilmoittaudun siis mukaan marraskuisiin. Rv nyt 7+1. La 20.11. Neljäs tulossa.
Haluaisin mukaan myös fb ryhmään
Meillä kans totaalinen yllätys. Meillä kävi vahinko 3 päivää menkkojen jälkeen. En hakenut jälkiehkäisyä kun ajattelin, ettei tuossa vaiheessa kiertoa voi tärpätä. En ajattele enää ikinä mitään
 
Täällä viikkoja omien laskujen mukaan 9+6, varhaisultra ja neuvola olivat hieman eri mieltä, mutta josko asia np-ultrassa parin viikon päästä tarkentuisi. Pahoinvointi ollut välillä aivan jäätävän lamaavaa, mutta onneksi nyt on siedettävällä tasolla jotta pystyy töissä käymään. Väsymyskin on hieman helpottanut. Turvotus vatsalla ollut ihan järkyttävää, näyttää ja tuntuu siltä kuin eleltäisiin jo loppuraskautta. Nykyään hengästyykin ihan pienistä. Löytyykös täältä muuten muita voimanoston harrastajia? Tai miten muilla treenit kulkee? Neuvolasta sanottiin että niin kauan voi harrastaa kun itsestä hyvältä tuntuu mutta sykkeet saisi maksimissaan olla 150, missä ne on kyllä hankala ainakin itsellä pitää kun tosiaan hengästyy jo pienestä. Tämä raskaus on kyllä niin erilainen verrattuna esikoisen odotukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä on aika mennyt vatsataudissa. Kun raskausetovaolotila alkoi helpottaa iski tauti päälle. Ihanaa... Mulla muuten la muuttui. Eli jos sen voi korjata listaan? 5.11. @voittamaton .

Mm mulle voi laittaa täällä yv-viestin, niin kerron lisäohjeet, miten salaiseen fb-ryhmään pääsee. @Miukuliisa on toinen kenelle voi laittaa viestiä fb-ryhmästä.
 
@Triple82 täällä oli myös sama episodi...onneksi vatsatauti oli nopeasti ohi. Mutta sen jälkeen mulla tuli taas voimakkaampana raskauspahoinvointi! Eihän se toki ollut poistunutkaan tässä välissä mutta muutaman päivän oli jo ollut siedettävää. Mä en ole vielä yhtään päässyt iloitsemaan raskaudesta tän olon takia :cry:
 
Huh, toivottavasti helpottaisi pian.. itsellä on vieläkin epätodellinen olo koko raskauden suhteen. Odotan sitä np-ultraa, jos sitten pystyisi rentoutumaan. Varhais-uä:ssä kävin, kaikki oli hyvin, mutta silti nyt on alkanut taas pelottaa..

@Triple82 täällä oli myös sama episodi...onneksi vatsatauti oli nopeasti ohi. Mutta sen jälkeen mulla tuli taas voimakkaampana raskauspahoinvointi! Eihän se toki ollut poistunutkaan tässä välissä mutta muutaman päivän oli jo ollut siedettävää. Mä en ole vielä yhtään päässyt iloitsemaan raskaudesta tän olon takia :cry:
 
Täällä nyt rv 6+4.. kärsin järkyttävästä aamupahoivoinnista ja väsymyksestä.. vilkkaan 1,5v pojan kanssa touhuaminen saa mut kuoleman partaalle.. ekassa raskaudessa ens edes kärsinyt mistään tämmösistä
Mä voin vaan kuvitella! Mä teen kuolemaa pelkästään näyttöpääte työssä :LOL: Tsemppii!

Samaa ongelmaa mitä muilla - TURVOTUS!! :confused: Hoikka kroppaisena alavatsa selvästi pullistunu (painoa myös +6kg ilman että ruokavalio muutoksia, paitsi banaanin yösyöminen pahoinvointiin). Nää oversize vaatteet ahdistaa, kun on tottunut vartaloa imarteleviin vaatteisiin ja nyt pukeutuu lakanoihin :cry::poop: Ehkä tää tästä vielä iloks muuttuu. Töissä pitäis kertoa ens viikolla, kun nt ultraois 24.4 :ninja: STRESSAA!

Edit: Piti vielä tuohon viime viikkoiseen unettomuus kommentteihin vastata, että lääkäri ei suoraan määrännyt melatoniini lääkkeitä vaan suositteli niitä minun tapauksessa, jossa uni muutenkin herkässä ja tilanne jossa en saa nukuttua on kamala, se legendaarinen p***uun ammuttu karhukin on kesy mun kiukkuun verrattuna
 
Heippa!
Mä liityn tänne seuraan, tein torstaina plussatestin ja näillä näkymin la 25.11. Varasin just ensimmäisen neuvola-ajan 24.4 tiistaille. Jännittää ihan kamalasti ja nyt mietin että miten jaksan odotella tonne asti.
Onko teillä hyviä kokemuksia alkuraskauden uä:stä? Kannattaako varata ja käydä?

Mompsu ja papu 6+5 (?)
 
Heippa! @Miukuliisa haluaisin FB-ryhmään myös.

Eli mulla 2 km (mennyt jo rv5-6) takana, ei lapsia ennestään. Nyt päästy rv 8+1 (?) Varhasultrassa kävin 7+2, syke löytyi ja pituus alkiolla oli vain 9mm... lääkäri sanoi että vastaa tuota 7+2 mut ei kyllä mun lukemani mukaan. Raskauskiekon mukaan piti olla 7+6 mutta mulla ei oo ihan säännöllinen kierto (28-34) vaan heittelee jonkun verran. Oireet on ollut minimaaliset, ja taas on ihan sellainen olo että ei siellä mitään ole. Hieman väsyttää ja nälkä on valtava. Painoa tullu 2kg lisää huomenna on neuvola... haluaisin taas ultraan tsekkaamaan onko toukka elossa. minkäs kokoisia teidän pikkuiset on ollut varhaisultrassa?
 
Mulla oli tänään eka neuvola ja sielläkin oli mahdollisuus nopsaa ultrata. Nyt näkyi sikiö jo vatsan päältä ja siellä se sydän läpätti. 8+4 menossa nyt. Paljon tuli asiaa, kaikki tuntuu uudelta, kun esikoinen on jo kohta 7v. Jotenkin alkaa pikkuhiljaa tuntumaan todemmalta kaikki. Sikiön koosta ei ole sen kummemmin ollut puhetta muuten kuin että vastaa kuukautisista laskettuja viikkoja.
 
Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde
/ 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS
pikkutakkutukka / 2.
Himskatti / 25 / ensimmäinen / NKL


1.11
voittamaton
/ 26 / ensimmäinen / TYKS / nt-ultra 20.4
noommi / 26 / eka / KYS
Pocahontas- / 31/ ensimmäinen / NKL

2.11
Jesunasu
/ 25v / toinen / SATKS
Happiness89 / 28 / ensimmäinen / Oys

4.11
Tintarella / 30 / 2. / NKL
minimustikka / 27 / toinen / JS

5.11
nanuska
/ 34 / kolmas / nkl
Idrisni / 32 / toinen / Tays
Aurinkotaivas / 33 / ensimmäinen / tays
Triple82 / 35 / 3 / NKL

7.11
Starangel / 36/ 3 / JS tai NKL
Paukku_2018 / 30 / ensimmäinen / HYS
hennap / 22 / eka / OYS


8.11
Susa.s
/ 32 / neljäs / Js
Missuli / 24 / ensimmäinen / PHKS


9.11
haaveistatotta
/ 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen / toinen / 24 / KYS
oinas-84 / kuudes

10.11
M0mmy
/ 27 / toinen / tays

12.11
Jonsu- / 34 / toinen / KYS
Eela- / 29 / 1.lapsi / OYS
pampulax / 8.lapsi / kaks

14.11
ena--
/ 31 / neljäs / Espoon sairaala

15.11
ijomeo
/ toinen / 27 / OYS
maximus / 37 / 2. lapsi / Espoon sairaala
Moonastiina / 27v. / ensimmäinen / neuvola 16.4 / KYS
Nadine88 / 30 / eka / nt-ultra 3.5 / SATKS

16.11
Nemonino
/ 24 / ensimmäinen

17.11
Farfallallaa
/ 35v / kolmas / NKL

22.11
kosmo
/ Neljäs / Tays

23.11
lohe
/ 34 / kolmas / JS
Mangolassi / 35 / neljäs / TYKS


28.11
Aurorials
/ 29v / esikoinen / TAYS tai K-HKS

29.11
Kirsikkapuunlintu
/ 23 / ensimmäinen / P-KKS / 19.4 neuvola


Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi / synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
[QUOTE="Annah91, post: 31890073, member:
minkäs kokoisia teidän pikkuiset on ollut varhaisultrassa?[/QUOTE]

Mä kävin tarkalleen 7+3 ja bebe oli täsmälleen viikkoja vastaava koossa 11,8-12,4 mm.

Näillä viikoilla mittatulos on niin marginaaliherkkää että odottelin rauhassa nt ultraa. Hirveän vaikea siitä pienestä saada oikeaa mittaa ja kuvakulma vaikuttaa jo paljon. Ja jos ovis ei ole tarkkaan tiedossa tai muuten niin jo yhden vrk kasvu on iso heitto. Tsemppiä!

Mun LA on siirtynyt 6.11 ja synnäriksi valittiin JS

Mä päätin myös siirtyä pääosin fb puolelle koska luurilla tän selaaminen on ihan shaibaa...

StarAngel 10+0
 
Heippa!
Mä liityn tänne seuraan, tein torstaina plussatestin ja näillä näkymin la 25.11. Varasin just ensimmäisen neuvola-ajan 24.4 tiistaille. Jännittää ihan kamalasti ja nyt mietin että miten jaksan odotella tonne asti.
Onko teillä hyviä kokemuksia alkuraskauden uä:stä? Kannattaako varata ja käydä?

Mompsu ja papu 6+5 (?)
Suosittelen, jos haluaa mielenrauhaa :LOL: Me käytiin Helsingin PerheArtessa (79e) ja oli niiiiiin ihana kokemus, kun näkyi pikku sykerö siellä ja sykkeet :X3: Oli ehdottomasti parhaita "sijoituksiani" eli suositteluni. Käytiin viikolla 7+0.

Tervetuloa mukaan uusille plussanneille :love:

Tiiättekö sen fiiliksen, kun lomafiilistelee tulevaa matkaa ja tajuat, että miten pitkällä raskautta on ja lomakohteessa päivisin +30+ :ROFLMAO: Tajusin, etten mahdukkaan niihin viime kesäksi ostettuihin pikkubiksuihin ja olo varmasti lämmin, kuten viime raskaudessa :ROFLMAO::LOL: Noh, pääasia päästä poikkee suomesta :X3::love:
 
Hei kaikille!

Täällähän onkin jo reippaasti keskustelua! :)

Minulla on ilmeisesti nyt meneillään raskausviikko 8+jotain. Katsoin netistä, että laskettu aika menisi marraskuun loppupuolelle.

Meillä on 2013 ja 2015 syntyneet pojat, joten kolmas lapsi olisi tulossa.

Erona aiempiin raskauksiin on se, että oireet alkoivat todella aikaisin ja ne ovat olleet intensiivisiä. Oksentelua ei ole onneksi ollut, mutta väsymystä ja nälkää senkin edestä. Herään öisinkin, kun on niin kova nälkä. :D Edellisissä raskauksissa tällaista oli vasta loppupuolella. Mielenkiintoista!

En ehtinyt juuri lukea muiden kommentteja, kun nyt nopeasti ilmoittauduin tähän ketjuun, mutta tutustun tarkemmin myöhemmin.

Laitan pampulaxille viestiä FB-ryhmään liittymisestä. :)
 
Hei vaan pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille.

Olen käynyt lukemassa kyllä viestejä,mutta en ole yksinkertaisesti jaksanut itse kirjoittaa mitään.
Olo on ollut viimeisen viikon (ehkä jo ylikin) aivan kamala. Ikinä en ole ollut näin pahoinvoiva vai miten sen kirjoittaisi.
Siis olenhan oksentanut joka raskaudessa ja paljon.
Mutta nyt mulla on KOKO ajan ällöttävä/kuvottava/:poop: olo. Se ei lopu syömällä, juomalla, oksentamalla ei millään o_O
Ehkä hivenen helpottaa makaamalla, mutta siihen mulla ei ole mahdollisuutta, joten olen iltaisin aivan poikki :sleep:
Onneksi on ihana mies, joka valitettavan paljon joutuu nyt tekemään pitkien työpäivien jälkeen kotityöt :love:
Anteeksi omanapainen valitus :censored: Ajattelin vain piipahtaa ja ilmoittaa olemassa olostani..

Kosmo ja mini 7+5 (?)
 

Yhteistyössä