Marraskuiset 2018

Täällä yksi jolla tosiaan päivät menee selviytyessä. Tänään kotiuduin vuorokauden osastolla olosta. Tiputukseen jouduin, kun mikään ei pysynyt enää sisällä, ei edes vesi. Oksensin kolme päivää sappinesteitä.. Ja nousi sitten 39 asteen kuume. Tää päivä mennyt vielä kotona lepäillessä. Äitini on onneksi eläkkeellä jo, joten on ollut lasten kanssa päivisin, jotta mies voi käydä töissä.
Palaan kyllä kirjottelemaan lisää,kunhan tää pahoinvointi joskus helpottaa.

Ai niin ja ennen osastolla menoa pääsin kurkkaamaan pikkuista, ultrattiin että kaikki on hyvin. Ja siellä se katkarapu köllötteli. Muutamaa päivää pienempi, mitä kk laskien, mutta näin oletinkin, kun testit oli kk alkupäivänä vielä tosi haaleita.

Kosmo ja mini päivistä ei tietoa
 
Mulla eka neuvola ensi maanantaina. Sain kyllä jo heti, kun soitin ja varasin ajan, tietopaketin Radin ruokavaliosta jne. kun kerroin että aiemmissa raskauksissa se ollut. Saapa nähdä milloin itse joutuu siihen rasitukseen. En odota sitä yhtään... :unsure:

Minäkin voisin siihen FB ryhmään liittyä.
 
Mulla oli se eka neuvola nyt. Nopeasti meni reipas 1,5h. Oon vaan stressannut, että kuinka terveellisesti pitää syödä ja paljonko liikkua yms. Hyvä fiilis tuli kun terkkari sano että saa syödä herkkuja melko huoletta, painon puolesta. liikunnassakin sano että oon tavallista aktiivisempi. Mentiinkin siitä sit heti Hesburgerin lounaalle
Sydänäänetkin hän sai kuulumaan, vaikka helposti ei löytyny.
Paljon puhuttiin myös mun työstä. Öitä ei kuulemma kannata tehdä, koska meillä ollaan yöt yksin töissä, eikä raskaana olevat palaudu öistä enää hyvin. Myös kun työssä on suurehko väkivallanuhka, niin siitä puhuttiin. Onneks vatsaan tulevat iskut on harvinaisempia ja sit pyrin välttelemään myöhemmin tiettyjä asiakkaita jos pystyy. Hyvä vaan jos en joudu öitä tekemään kesälläkään kun en oo niitä vielä tehnytkään juurikaan...
mutta hyvällä fiiliksellä ollaan! :)
Viikkoja nyt 10+0
 
Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde
/ 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS
pikkutakkutukka / 2.
Himskatti / 25 / ensimmäinen / NKL


1.11
voittamaton
/ 26 / ensimmäinen / TYKS
noommi / 26 / eka / KYS
Pocahontas- / 31 / ensimmäinen / NKL

2.11
Jesunasu
/ 25v / toinen / SATKS
Happiness89 / 28 / ensimmäinen / Oys

4.11
Tintarella / 30 / 2. / NKL
minimustikka / 27 / toinen / JS

5.11
nanuska
/ 34 / kolmas / nkl
Idrisni / 32 / toinen / Tays
Aurinkotaivas / 33 / ensimmäinen / tays
Triple82 / 35 / 3 / NKL

6.11
Starangel / 36 / 3 / JS

7.11
Paukku_2018 / 30 / ensimmäinen / HYS
hennap / 22 / eka / OYS
Kaapoli / 25 / 1. / TAYS / 7.5. ultra

8.11
Susa.s
/ 32 / neljäs / Js
Missuli / 24 / ensimmäinen / PHKS


9.11
haaveistatotta
/ 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen / toinen / 24 / KYS
oinas-84 / kuudes

10.11
M0mmy
/ 27 / toinen / tays

12.11
Jonsu- / 34 / toinen / KYS
pampulax / 8.lapsi / kaks

14.11
ena--
/ 31 / neljäs / Espoon sairaala

15.11
ijomeo
/ toinen / 27 / OYS
maximus / 37 / 2. lapsi / Espoon sairaala
Moonastiina / 27v. / ensimmäinen / KYS
Nadine88 / 30 / eka / nt-ultra 3.5 / SATKS

16.11
Nemonino
/ 24 / ensimmäinen

17.11
Farfallallaa
/ 35v / kolmas / NKL

22.11
kosmo
/ Neljäs / Tays

23.11
lohe
/ 34 / kolmas / JS
Mangolassi / 35 / neljäs / TYKS

25.11
Muftikka
/ 29 / kolmas / SATKS


28.11
Aurorials
/ 29v / esikoinen / TAYS tai K-HKS

29.11
Kirsikkapuunlintu
/ 23 / ensimmäinen / P-KKS


Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi / synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille.

Ilmoittaudun nyt joukkoon, oon täällä käynyt välillä kaikessa hiljaisuudessa lueskelemassa ja ajattelin, että kai minäkin listalle tuun.

Plussa tuli 9.3. Ennen sitä ei mitään oireita. Menneinä viikkoina on ollut hirveetä väsymystä ja todella vaihtelevaa pahoinvointia. Jotkut päivät menee horroksessa ja krapulamaisessa fiiliksessä. Toisina päivinä oksennus lentää niin että tuntuu, että pää halkee. Joinain päivinä on jopa ihan hyvä olla. Työpäivinä vähän jännittää, että miten päivä tulee menemään, mutta toistaiseks mennyt ihan hyvin. :D

Viikkoja nyt 11+1.

Alla tiedot listaa varten.. :)

7.11. / Kaapoli / 25 / 1. / TAYS / 7.5. ultra
 
Tervetuloa @Kaapoli (y) Tutulta kuulostaa oireet! Mulla on nyt viikon ajan olo mennyt parempaan suuntaan ja pikkuhiljaa alkaa olla jo suht normaali olo :)

@Sonde ihan oikeinpäin numerot meni :ROFLMAO: Mun mielestä alussa vauva.fissäkin pyöri joku ketju, johon linkitettiin tämä ketju, että halukkaat pääsee faceryhmään.
 
Hmm... kirjoitin viestin jo aiemmin mutta nyt huomasin ettei sitä näy missään! Erikoista!
@kosmo voi sentään mikä olo! Toivottavasti nesteytys auttoi tasaamaan oloa! Jospa se tasoittaisi pidemmäksikin aikaa. Olen kuullut joiltain että tiputus on toiminut joillain ns katkaisuhoitona ja pahoinvointi jäänyt siihen. Toivon että kuulut siihen ryhmään! Tokihan monilla silti jatkuu....mut toivoa sopii!

Täällä olo on myös hyvin huono mutta kärsittävähän se vain on, ei muu auta. On kyllä ollut aika masisfiilis kun ei pysty mitään tekemän ilman etomista ja vaikkei teekään niin silti on paha olo. Olis paljon helpompi jos vois edes jotenkin itse vaikuttaa oloon.

Maximus 10+2
 
Me käytiin eilen nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin :love: Pieni touhusi kohdussa kovasti, potki vauhtia kohdunseinämästä, heilutteli käsiä ja jalkoja ja vispasi päätä menemään. Oon ihan rakastunut jo tuohon pieneen ihmeeseen :barefoot:

voittamaton ja aprikoosi 12+2
 
Mulla ois ultra alkuviikosta. Pesin tänään farkut ja sillai kutistu ettei puhetta et vetskari enää menis kii. Tai menee mut olo niin tukalaa et oon joutunu litsit auki oleen ja löysähkö tunika. :LOL:

Laitoin netistä raskausvaatetta tilaukseen. Toivottavasti on passelit, valikoimaa ei hirveenä ole.

Oon pähkäilly miten kertoa asiasta. Edelleenkään ei tiedä ku mies ja pomo :whistle: tuntuu et mitä pitemmälle menee sen hankalammaksi kertominen tuntuu. Outoa. Ekassa tein fb päivityksen mut nyt en aatellu sitä. Eihän siitä tarvis ku parille sanoa niin varmana sana leviää nopeaa.
 
Joudun valitettavasti jäämään porukasta pois. Perjantain ultrassa raskaus paljastu tuulimunaksi ja huomenna alotetaan tyhjennys:cry:

Onnea kaikille odotukseen ja aurinkoista kevättä❤
Voi kun ikävä kuulla :cry:

ON. Täällä on tänään käyty nt-ultrassa. Kaikki hyvin, laskettu aika aikaistui muutaman päivän, nyt siis 2.11 :love: josko sitä kohta uskaltaisi liittyä fb:nkin puolelle...
 
Meilläki ultra takana. Kaikhyvin, vielä jännään sitä seulontatulosta, kuulemma viikko menee vaikka ekassa tulokset sai jo seuraavana päivänä. Se kun varmistuu niin pakko jo alkaa kertomaan julkisestikin.

Nyt rv 12+6 ja vastas 13+1, mutta ei alkanut vaihtaan laskettua-aikaa. Tuumasin et ekassa se aikaistu 3pv. Tää ultraaja sano et hän vasta kun heittoa on 5pv. Aika isolla erolla. Ihmettelen et eikö näissä pitäis olla valtakunnalliset standardit eikä sillai et jokainen hoitaja saa itse päättää mielensä mukaisesti?
 
Meilläki ultra takana. Kaikhyvin, vielä jännään sitä seulontatulosta, kuulemma viikko menee vaikka ekassa tulokset sai jo seuraavana päivänä. Se kun varmistuu niin pakko jo alkaa kertomaan julkisestikin.

Nyt rv 12+6 ja vastas 13+1, mutta ei alkanut vaihtaan laskettua-aikaa. Tuumasin et ekassa se aikaistu 3pv. Tää ultraaja sano et hän vasta kun heittoa on 5pv. Aika isolla erolla. Ihmettelen et eikö näissä pitäis olla valtakunnalliset standardit eikä sillai et jokainen hoitaja saa itse päättää mielensä mukaisesti?
Mä oon ymmärtänyt että yleensä vaihdetaan jos muuttuu yli 3 pv. Mun kohdalla varmaan vaihdettiin kun kuukautisten mukaan (kun se kierto oli vielä tosi epäsäännöllinen) olisi ollut eilen 13+2, nyt siis oikeesti 12+4. Kävinhän mä siellä varhaisultrassa (mutta jo 6+2) ja sanoi että silloin on vielä vaikeaa määrittää kovin tarkkaan kun jo ihan tosi pienet jutut vaikuttaa niin kamalasti niihin viikkoihin. Ja jotenkin tuntui ettei mua ultrannut kätilö kauheesti perustanut siitä varhaisultrasta (tai siitä viikkoarviosta) :LOL:
 
Mä oon ymmärtänyt että yleensä vaihdetaan jos muuttuu yli 3 pv. Mun kohdalla varmaan vaihdettiin kun kuukautisten mukaan (kun se kierto oli vielä tosi epäsäännöllinen) olisi ollut eilen 13+2, nyt siis oikeesti 12+4. Kävinhän mä siellä varhaisultrassa (mutta jo 6+2) ja sanoi että silloin on vielä vaikeaa määrittää kovin tarkkaan kun jo ihan tosi pienet jutut vaikuttaa niin kamalasti niihin viikkoihin. Ja jotenkin tuntui ettei mua ultrannut kätilö kauheesti perustanut siitä varhaisultrasta (tai siitä viikkoarviosta) :LOL:
meille sanottiin toissapäivänä neuvolassa että vaihdetaan jos yli 5pvän heitto. meillä varhaisultran mukaan 9+5 ja menkkojen 10+3, ja täällä vielä odototellaan kutsua nt-ultraan :D
 
Meillä ainakin tähän mennessä on saanut aina nuo kromosomivastaukset heti siellä paikanpäällä.
Ja laskettua aikaa muutettu jos tosiaan tuon yli 5pvä heittää. Muissa tapauksissa eivät kuulemma viitsi alkaa siirtämään.

Täällä oma olo edelleen hiukan heikko, oksennan vieläkin päivittäin, mutta en ehkä ihan joka ruokaa enää :confused:
No tää oli tiedossa.. Mutta kyllä se vaan silti voimat vie, kun kunnon ruoka ei pysy sisällä.

Mulla on kans kahdessa edellisessä ollut radi, joten tässäkin sokerirasitus on edessä heti, kun olot paranee.
Itselläni ei myöskään toiminut se suositus ruoka ollenkaan vaan sokerit nousi niistä tosi korkealle.
Itse sitten löysin itselleni sopivat jutut. Hiilarit minäkin jätin aika vähälle.
Leivät,puurot,pastat, ja hedelmät oli kiellettyjen listalla.
Söin paljon lihaa/kanaa/kalaa ja salaattia/vihanneksia. Eli ihan kunnolla pystyi kyllä hyvää ruokaa syömään.
Ja kesällä toimi tosi hyvin, kun grillas pihvit koko perheelle ja muille keitti vielä uudetperunat kylkeen, kaikki tykkäs (y)
Ja päivittäin söin rahkaa tuoreilla mansikoilla tai vadelmilla.

Toki pystyin syömään myös esim. Eskimopuikon halutessani, eli ihan ilman herkkujakaan ei ollut pakko olla.

Tokihan se vaatii paljon, kun mistään ei saa nopeasti helppoa ja valmista, esim. Jos jossain reissussa oli. Eli kaikki piti itsellä olla valmiina tai piti etukäteen katsoa sellainen ruokapaikka mistä saisi itselleen sopivaa ruokaa juuri oikeaan aikaan.

Itselläni oli eka neuvola tällä viikolla, ei suostunut täti kuuntelemaan vielä sydänääniä :unsure: eli vieläkin vain täytyy jaksaa uskoa, että kaikki on hyvin. Ultraan aikaa 2,5vk.
No ainakin olot on sen mukaiset, että jonkun tuolla vatsassa luulisi majailevan :love:
Neuvolassa kaikki oli ok. Hiukan kuiva olen edelleen ja paino oli tippunut 9kg :eek:

Ja oho aika paljon facessa porukkaa, en alunperin ollut ajatellut liittyä,mutta kun täällä ollut niin hiljaista sitä jo hetken harkitsin.
Mutta jää kyllä osaltani pelkäksi harkinnaksi, on vähän liian paljon mun makuun..

Kosmo ja mini 10+0
 
Oli ne tulokset tullut nettiin jo seuraavana päivänä. Ikä riski melkee 700, 21-tri melkee 70000 ja 18-tri 100000, ihan hyvissä lukemissa kaikki.

Viime yönä pahoinvointi palasi ja 12 jälestä nyt päivällä vasta helpotti. Meen jo 14.viikolla :alien:

Kesällä onkin helppo vaikuttaa ruokailuun ku muutenkin huonompi ruokahalu lämmömnvuoksi. Liha ja salatti oikee passeli :)

@kosmo melkoosesti paino tippunut. Onko sulla todettu se pahoinvointi "sairaus", vai mikäs sen nimi onkaan? Se hyperjoku.. Kiva, jos joku jää tänne palstalle mun kamuksi :)
 

Yhteistyössä