Marraskuiset 2018

Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde
/ 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS
pikkutakkutukka / 2.
Himskatti / 25 / ensimmäinen / NKL


1.11
voittamaton
/ 26 / ensimmäinen / TYKS
noommi / 26 / eka / KYS
Pocahontas- / 31 / ensimmäinen / NKL

2.11
Jesunasu
/ 25v / toinen / SATKS
Happiness89 / 28 / ensimmäinen / Oys

4.11
Tintarella / 30 / 2. / NKL
minimustikka / 27 / toinen / JS
Triple82 / 35 / NKL

5.11
nanuska
/ 34 / kolmas / nkl
Idrisni / 32 / toinen / Tays
Aurinkotaivas / 33 / ensimmäinen / tays
Ninnukka+ / 33 / ensimmäinen / nkl


6.11
Starangel / 36 / 3 / JS

7.11
Paukku_2018 / 30 / ensimmäinen / HYS
hennap / 22 / eka / OYS
Kaapoli / 25 / 1. / TAYS

8.11
Susa.s
/ 32 / neljäs / Js
Missuli / 24 / ensimmäinen / PHKS
rosas / 29 / kolmas / TYKS


9.11
haaveistatotta
/ 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen / toinen / 24 / KYS
oinas-84 / kuudes

10.11
M0mmy
/ 27 / toinen / tays
Milkaliina / 31 / viides / JS

12.11
Jonsu- / 34 / toinen / KYS

14.11
ena--
/ 31 / neljäs / Espoon sairaala

15.11
ijomeo
/ toinen / 27 / OYS
maximus / 37 / 2. lapsi / Espoon sairaala
Moonastiina / 27v. / ensimmäinen / KYS
Nadine88 / 30 / eka / SATKS
ruusupuska / 32 / esikoiset

16.11
Nemonino
/ 24 / ensimmäinen
Johku5 / 33 / kolmas / K-HKS
mimako / 26v / ensimmäinen / K-SKS

17.11
Farfallallaa
/ 35v / kolmas / NKL
Kallio89 / 28 / 1. / TAYS
Pallero_83 / 34 / ensimmäinen / OYS

18.11
Eevariina81
/ 36 / 3. / Nkl
SHAM93 / 24v / ensimmäinen lapsi / OYS

21.11
Sarp
/ 24 / 1.&2. / NKL

22.11
kosmo
/ Neljäs / Tays
Iituliina25 / 25v / ensimmäinen / kys

23.11
lohe
/ 34 / kolmas / JS
Mangolassi / 35 / neljäs / TYKS

24.11
erke
/ 28 / ensimmäinen / JS

25.11
Muftikka
/ 29 / kolmas / SATKS


28.11
Aurorials
/ 29v / esikoinen / TAYS tai K-HKS

29.11
Kirsikkapuunlintu
/ 23 / ensimmäinen / P-KKS

30.11
kieloneiti
/ 32v / toinen lapsi / NKL


Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi / synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille,mukava saada uusia vielä mukaan. Toivottavasti osa jäisi tännekin kirjoittelemaan (y)

@Sonde onpa kurja vaiva tuo pyörtyily. Toivottavasti siihen löytyisi jotain apua!

Itselläni alkaa ensiviikolla verensokerien mittaus, en pysty tällä hetkellä vielä menemään rasitukseen, joten aloitetaan kotiseuranta varmuuden vuoksi, kun kahdessa aiemmassa on radi ollut.
Maanantaina pitäisi alottaa. Ei harmita yhtään, etten joudu rasitukseen, mutta en minä liioin nauti tuosta sokerien kyttäämisestä kotonakaan :confused:

Oksentaminen on vähentynyt hiukan, oksennan enää aamuisin ja joskus lämpimän aterian, eli enää 1-3 krt päivässä..

Tänään oli aamulla toinen neuvola, kaikki oli ok, paino edelleen laskussa, mutta enää vaan muutaman sata grammaa..
Juhannus viikolla mulla olis neuvolalääkäri käynti, olisko jotain 18+ vk sillon (n)

Nyt täytyy mennä pienille päikkäreille, kun muksutkin nukahti :sleep:

Kosmo ja mini 14+0
 
Me käytiin kans eilen lääkärineuvolassa. Se oli kyllä oikeestaan aika hauskaa. Se mun omalääkäri oli semmonen rempsee ja huumorintajunen tyyppi. Mulla on sydämessä ollut jo aiemmin todettu läppävuoto, niin sain sit lähetteen sydämen ultraankin, että nyt voidaan kontrolloida senkin tilanne näin raskauden aikana. Kävin siinä ultrassa tänään ja kaikki ennallaan. :)

Terkan kanssa eilen juteltiin, ja ollaan varmaan joka kerta keskusteltu siitä raskausajan diabeteksestä, ja se kysyi nyt multa että haluanko mennä ylimääräiseen sokerirasitukseen, kun asia kuitenkin jännittää mua itteeni. Teki sitten mulle lähetteen labraan, että pääsen käymään vaikka viikkoja on vasta 16 takana. Normaalistihan toi sokerirasitus tehtäis vasta viikkojen 26 tietämillä kai, ite en riskiryhmään tietääkseni kuulu, mutta kuulemma kaikki jotka on täyttäneet 25 vuotta niin menee automaattisesti. Ajattelin sitten ehkä ens viikolle tai sitä seuraavalle varata sen ajan labraan niin pääsee näkeen tulokset. :)

Rakenneultra on sit 29.6. Se vähän jännittää, kun nt-ultrassa se kätilö oli jotenkin tylyn ja hermostuneen oloinen. Inhottavaa ajatella, että minkälaisen porukan kanssa sit joutuu sinne rakenneultraan. :D

Itellä on pituutta aika paljon, ja oon ymmärtänyt että kohtukin on aika takana, niin mitään selkeetä raskausmahan alkua ei oo täällä vielä näkyvissä. Ainut ongelma on työhousujen kans, kun niissä ei vyötärö jousta yhtään, niin joutuu nappi auki kulkemaan :D Esimies kyllä kertoi, että voisin käydä hakemassa äitiyshousut itelleni työvaateliikkeestä. Mutta jotenkin helpottavaa kun ei vielä oo mitään selkeetä ulospäin havaittavissa, kun en halua töissä asiasta muille puhua niin ei oo pakkokaan, kun mitään ei näy. :D Ei oo toi työilmapiiri koskaan ollut semmoinen, että tekis mieli jakaa omia asioita juuri kenenkään kanssa.

Lomista joku oli keskustelussa kysellyt. Meillä lomien kanssa menee niin, että mulle on kertynyt 30 lomapäivää tälle lomakaudelle joista saan 24 päivää käyttää kesälomakautena (touko-syyskuu) ja ne aion käyttääkin. Loput 6 lomapäivää (korotettuna 9 päivää siis) jää talvilomakaudelle. Mutta koska mun äitiysloma alkaa virallisesti "jo" 2.10. niin en ehdi niitä talvilomia pitää. Talvilomista jää siis sen 9 päivää ens vuoteen. Tällä hetkellä mun töihin paluu ois jonkun laskurin mukaan 15.8.2019, jonka jälkeen ois 4 viikkoa kesälomaa (oon ymmärtänyt että ä-lomalta kertyy normaalit lomat) ja sitten se 9 päivän talviloma, eli oikeesti menisin töihin vasta joskus syyskuun 2019 ihan lopulla. Huikeeta :D

Mutta pahoinvointi on oikeestaan loppunut kokonaan, pari kertaa oon käynyt yrittämässä oksentamista kun on tullut huono olo ja heikotus jonkun 7-8h ateriavälin takia. Kun vaan muistais ja ehtis syödä aina muutaman tunnin välein edes jotain pientä. Töissä sitä pahoinvointia ei oo tullut ollenkaan, joten uskon että oon päässyt aika helpolla tässä.

Rakenneultra on siis seuraava etappi sen sokerirasituksen jälkeen ja sit heinäkuussa seuraava neuvola, kun halusin sen vasta rakenneultran jälkeen. Se onkin sit eri neuvolassa ja eri terkka vastaanottamassa kesäsulun vuoksi. Jännää. :)

Koitan käydä täällä vähän useemmin, mutta töissä on niin kiirettä ettei kyllä mitenkään riitä aika kauheesti muuhun. :D

Tsemppiä kaikille.

t. kaapoli ja vompatti 16+2.
 
Minäkää en töissä oo sanonut. Löysät työvaatteet niin helppo piiloitua. Sain myös tietää et yks työkaveri jää äitiyslomalle ens viikolla enkä oo huomannu et ois raskaana. Aattelin itekki katsoo kuin pitkään menee et huomataan.

Muutenkin oon nyt matalalla profiililla. Ei vaan huvita kertoa yks.elämässäkään. Nyt kertottiin anopille ja rv 18 menossa jo.

Vuosilomia ei kerry kuin 6kk ajalta nykyään. Kela rajannut se. Kylläkin laskin et mulla (ja varmaan teillä muillakin) kertyy työssäollessa 6kk (huhti-syys), kunnes jään älomalle, jolloin tulee se toinen 6kk (loka-maalis) niin täydethän siinä tulee. Hyvä "ajoitus" :D meillä saa pitää talvilomatkin pois. Jos jemmaa niitä eikä palaa vielä töihin (kesä 2019) niin maksetaan rahana pois. Siinä ite häviää kun ei sas rahaa+lomaa vasn pelkän rahan.

Joo tuo pyörrytys on erittäin inhottava. Kun ei voi muuttaa työasentoa sillai et sitä ei tulis eli istua, tai jos se tulee niin pitää päästä maate.

Mulla tuli se db jo ajat sit. Ei oo nlasta otettu yhteyttä, käsitin et jossain ottavat heti yhteyden et hakee se oma mittari yms. Eli vähä ku ylimääränen nlakäynti. No ens viikolla sit kuulee.
 
Uudet lisätty listaan, tervetuloa kaikille!

Hyvä, että teille tuli lomat puheeksi! Täytyy itsekkin vähän alkaa funtsimaan, että miten lomat kannattaa pitää vai kannattaako yrittää säästellä. Heinäkuussa oon lomalla kaksi viikkoa ja tuo loma on sovittu jo ennen kuin edes olin raskaana, mutta kaksi viikkoa jäisi vielä käyttämättä kesälomasta ja tietty ensi vuoden talvilomakin. Äitiysloman pitäisi alkaa syyskuun loppupuolella, eli jos pitäisin loput lomat ennen ä-loman alkua niin saisin aloittaa lomailun jo elokuun loppupuolella. Oiskohan se fiksuin tapa? (n)

Tunsin ekat potkut varmuudella tiistaina eli 16+5 :love: Muutenkin tuntuu olevan aika hyvä kausi menossa, ainoa vaiva tällä hetkellä on päänsärky. Kävin hierojalla tällä viikolla ja aattelin varata uuden ajan vielä parin viikon päähän jos niistä saisi apuja :whistle:
 
@voittamaton . Minäkin ehdotin pomolle et jos pitäisin ns.talviloman ennen älomaa. Hän vain tokas tyuliin "kannattasko, oot varmaan sillon jo saikulla". Hieman särähti ja kerroin, että ainakin ekassa raskaudessa tein näin ja olin " loppuun asti". Jotain sit yritti selitellä kun tajus et hiemam töksösti esitti asian.
Toisekseen, jos sille saikulle joutuis (myrkytys,paikat auki tms) niin ainakin meillä se siirtäis lomapäivät talteen, en siis häviäis niitä.

Ja tosiaan ei ole sohvaa, sänkyä tms mihin mennä levähtään töissä. Lattia vain, ja muutenkin fyysinen ja sosiaalinen työ niin ei kovin pysty itse ylimääräsiä taukoja pitään. Kun oiski itsenäinen ja omaan tahtiin tehtävä työ, jossa voi tauottaa jaksamisen mukaan. Luin netistä et sinällää jo normasalia täs vaiheessa. Kohtu painaa ja vaikuttaa verenpaineeseen, siis laskee, mikä aiheuttaa pyörrytystä jne.

Mulla kammo raskausajan hieronnasta. Ekassa puhkes aurallinen migreeni sen jälkeen (harvoin saan niitä). Vissiin liiankin tehokkaasti pisti kropan uusiksi.
 
@Sonde toihan on totta, että nykyään lomat säästyy jos joutuu syystä tai toisesta sairaslomalle, eli sen takia ei kannata murehtia ainakaan vaikka pitäisikin lomat just ennen ä-loman alkua.

Mulla vähän sama tilanne töissä kuin sulla, eli seisomatyö jossa ollaan asiakkaiden kanssa tekemisissä 90% työajasta. Tauot pidetään silloin kun se työtilanteeseen sopii, eli välillä joutuu väkisinkin ootteleen tunnin, että pääsee vessaan tai saa banaanin suuhun :D

Ite en kyllä usko, että pystyn loppuun asti olemaan töissä. Tän hetken tavoite on, että kesäloman jälkeen (loppuu heinäkuun puolessa välissä) pystyisin olemaan vielä kuukauden ainakin töissä. Sitten aloitan joko lomat tai oon siihen asti töissä kuin pystyy ja jään saikulle.
 
Ainiin piti vielä sanoa tuosta sun migreenistä @Sonde ! Käytkö normaalistikkin hierojalla vaikket olisikaan raskaana? Ite käyn säännöllisen epäsäännöllisesti n. 10 kertaa vuodessa hierojalla, niin keho on ainakin tottunut hierontaan. Mulla hierottiin kyllä aika ronskisti ja seuraavana päivänä oli vähän "hakattu" olo mikä mun kohdalla on vaan hyvä merkki, että hieronta toimii :D
 
@Sonde toihan on totta, että nykyään lomat säästyy jos joutuu syystä tai toisesta sairaslomalle, eli sen takia ei kannata murehtia ainakaan vaikka pitäisikin lomat just ennen ä-loman alkua.

Mulla vähän sama tilanne töissä kuin sulla, eli seisomatyö jossa ollaan asiakkaiden kanssa tekemisissä 90% työajasta. Tauot pidetään silloin kun se työtilanteeseen sopii, eli välillä joutuu väkisinkin ootteleen tunnin, että pääsee vessaan tai saa banaanin suuhun :D

Ite en kyllä usko, että pystyn loppuun asti olemaan töissä. Tän hetken tavoite on, että kesäloman jälkeen (loppuu heinäkuun puolessa välissä) pystyisin olemaan vielä kuukauden ainakin töissä. Sitten aloitan joko lomat tai oon siihen asti töissä kuin pystyy ja jään saikulle.

Mulla kesäloman jälkee n.rv28 menossa. Siitä ois enää 6vko töitä, kun voisin jäädä lopuille lomille ja älomalle. Hyvä et on nyt lomia niin saa huilia hyvällä omalla tunnolla. Neuvolassa kerroin pyörrytyksestä, mutta ei ymmärtänyt etten voi muuttaa työnkuvaa istuvampaan tai ylimääräsille tauoille. Ei siis sanallakaan sanonut et tarvittaessa sais kotia jäädä lepään oman voinnin mukaan. Eli ei auta ku kestää ja ottaa työterv.yhteyttä, mikäli menee ylitsepääsemättömäksi.

Myös db hoitajalle on nyt aika. Mun suvussa ja perheessä db yleistä, joten hieman turhaa se käynti. Oon jo 90-luvulla "joutunut" seuraan isäni db ruokavaliota ja mittauksia yms. Ja myöhemmin myös äitini kohdalla. Tiedän siis mitä db kotihoito on, silti pakottavat siihen perehdytykseen. Vaikka nekin tiedot saa netistä nykypäivänä. Ja senkin olen nähnyt kuin se hoitosuositukset muuttuu. Nimittäin isäni aikaan kaikki herkut ja sokerit täyskiellossa. Sillon ei ollut sokerittomia herkkuja ku yks suklaalevy ja sittemmin yhtiä karkkeja. Mut niitäkään ei katsottu hyvällä. Kahvipöydässä db:t oli pelkän kahvin, ei pullaa tms., koska ne oli kiellettyjä. Nykyään kaikkee saa sokerittomana ja hoitokin muuttunut myönteisemmäksi.
Tulipas tekstiä :D

Ja en käy hierojalla säännöllisesti. Silloin raskaana kävin 2 kertaa ja jälkimmäisen jälkeen se tuli. Sittemmin en oo käynyt ku jotenkin säikähdin sitä :unsure:
 
@Sonde ihanan pitkällä oot raskaudessa kesäloman jälkeen! Ite aloin laskemaan, että meen rv25 takaisin töihin kun pidän vaan kaksi viikkoa lomaa. Saa nähdä millainen olo mahtaa olla silloin :D

Oon huomannut ton ihan saman, että neuvolalääkäri ei ota kantaa työkuvioihin ja toisaaltahan sen ymmärtääkin.. Mua on aina kannustettu sieltä työterveyteen ja työterveydessä ramppasinkin alkuraskaudesta paljon pahoinvointien takia kun tarttin saikkaria. Nyt viimeksi käskettiin käydä juttelemassa siellä, että saisin työnantajan muutettua mun työvuoroja päiväpainoitteisempiin vuoroihin ja yövuorot jäisi vähemmälle. Oon yövuorojen jälkeen aina tosi väsynyt ja pahoinvoiva ja mahaa alkaa pistää loppuyöstä. Ajattelin soitella aikaa joskus tämän kuun lopulla vasta kun ainakin seuraava tehty työvuorolista näyttää mun kohdalla ihan hyvältä ja sitten aloitankin kesäloman :)

Milloin sulla on muuten rakenneultra? Mulla on 21.6 ja silloin on viikkoja 21+0. En malttaisi millään jaksaa odottaa sinne asti.

voittamaton ja bataatti 18+1
 
Tuntuu välillä, että te muut olette valovuoden edellä :D vaikka en mä nyt ooheti kun muutaman viikon jäljessä, mutta välillä tuntuu, että itellä on vielä ikuisuus puoleen väliin ja toiset on siinä ihan kohta :love:

Rd diagnoosi napsahti täälläkin, mutta ihmekös tuo, kun ollut kahdessa edellisessäkin..
Oon nyt muutaman päivän mittaillu ja paasto arvot on taas ne hankalimmat :cautious:
En tiedä mitä ja miten sitä pitäis illalla syödä, että olis hyvä. Paasto arvo ei ole vielä kotona mitaten ylittynyt, mutta on ollut joka aamu 5,3-5,4 eli aika rajoilla(n)
Mitä te muut syötte illalla? Ja kauan paasto aikanne on? Ite oon pyrkinyt 9-10 h mutta siitä huolimatta siis verensokeri alkaa aamusti nouseen.
Kauheesti myöhempäänkään en oikein voi syödä, kun syön nyt jo juuri ennen nukkumaan menoa :D

Joku kysyi joskus aikaisemmi raskausarpi voiteista. Itse käytin esikoisen aikaan,mutta siitä ei ollut mitään hyötyä, arpia tuli silti ja paljon. Vaalenivat ajan myötä kyllä mielestäni ihan riittävästi.
muissa raskauksissa en sitten ole rasvannut millään ja loppuraskauksissa vanhat arvet on alkanut tummua, mutta vaalentuu aika nopsaan lähes olemattomiksi.

Oma olo on nyt viikon ollut todella hyvä, pahoinvointi on tällä erää selätetty, mikä on aivan mahtavaa. Muissa raskauksissa olen oksentanut pitkälti yli puolenvälin.
Saa nähdä tuleeko takaisin jossain vaiheessa vai oliko tää pahoinvointi nyt tässä.

Helteet alkaa jo hiukan painaa tällaista helteistä pitävääkin,normaalisti tämmösillä keleillä oleilisin kaiken aikaa auringossa ja niin tein nytkin alkuun.
Mutta nyt olen huomannut, että olen alkanut hakeutua varjoon enemmän.

Sain juuri kuulla, että eräs ystäväni odottaa myös vauvaa, hänellä on la kuukautta myöhemmin, kuin itselläni :love:

Mukavaa viikonloppua kaikille

Kosmo ja papu 15+1
 
Ai niin ja en tiedä kuvittelenko vain,mutta parina iltana ihan kuin olisin tuntenut jotain pientä värähtelyä vasemmalla puolella alavatsassa. Molempina iltoina se on tuntunut samaan kohtaan. Mahtaiskohan olla liikkeitä. Muista olen tuntenut mielestäni aika myöhään.

Ja mulla on alkanut olla jo harjoitus supistiksia, kolmannessakin raskaudessa niitä oli jo ennen puolta väliä, mutta ei varmaan vielä ihan näin aikaisin.
Sekä ns. sukkapuikko kipua alapäässä parina yönä, että se on ärsyttävä tunne..
Tätä en kyllä muistaisi muista olleen näin aikaisin, kolmannesta lopussa oli kyllä ihan jatkuvasti. Toivottavasti sitä ei nyt jatkuvasti alkaisi oleen tästä loppuun saakka,mukava olisi öitään nukkuakin :sleep:
 
@kosmo nyt keskiraskaudessa kolmen viikon ero raskausviikoissa ei enää tunnu yhtään niin isolta kuin ihan alussa :D En osaa tuosta rd-diagnoosista sanoa mitään kun ite en ekalla kerralla jäänyt kiinni. Saa nähdä kuinka käy tokalla kerralla..

Kyllä noi musta liikkeiltä kuulostaa! Itekkin tosiaan tunsin ekat jo 16+5 vaikka odotan esikoista :)

Tervetuloa @erke ! Faceryhmään ei pääse enää, se suljettiin viime viikolla.
 
@voittamaton, mulla ultra kans 21.6 :)
Meillä työterveys ei hoida raskausasioita/-vaivoja. Jos tulee esim.raskaudesta johtuvaa selkävaivaa niin en tiiä ottavatko sinne, kun sen vaivan aiheuttaa raskaus (n)

@kosmo Mulle diabeteshoitaja soittaa tällä viikolla. Käydään puhelimessa asiat läpi ja haen mittarin. En vielä oo siis alkanut mittaileeen, enkä suoraa sanottuna edes ruokailuun kiinnittänyt huomiota :whistle: en osaa siis vielä tarkemmin kertoa.

Viikon sisällä alkanut ku makaa mahallaan tuntuu mahassa selkeä "kova" kohta, kohtu siis jo erottuu sillai jännästi. Sillon myös tuntuu möyrintä. Kokeilkaapa tätä asentoa, jos ei vielä selkeesti kohtu tai liikkeet tunnu.

Rv 19+0
 
Joo mäkin väitän, että oon tuntenu jo liikkeitä!! Semmosia pieniä kutittavia tökkäsyjä Mulla kans tosi selvästi tuntuu "kova" kohta kun makaan selällään. Neuvolassa terkkari mietti, että kun se kohtu tuntuu nuin selvästi siinä pinnassa, voi olla että isäkin voi tavallista "aikasemmin" tuntea vauvan liikkeet.

Maha on musta vieläkin aika pieni, mutta varsinkin illalla se jo paisuu niin että vähän huomaa. Turvotusta ja ilmaa nimittäin on...

Mä läträän aina muistaessa jollain öljyllä mahaa, en tiedä auttaako mutta tuskin haittaakaan on

Joko muut ootte ostellut vauvalle vaatteita tai muuta? Mä tein pari viikkoa sitten ihania kirpparilöytöjä ja ostin muutamia vaatteita :) muuten en oo vielä miettinykään, että mistä ja mitä hankitaan.

Maanantaina mulla koittaakin viikon huili ja lähden reissuun ulkomaille muutamaksi yöksi! Vettä en taida uskaltaa juoda hanasta, vaikka kyseessä on vaan belgia? Mutta muuten siellä on varmasti helppo herkutella

Viikkoja nyt 17+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Liikkeitä on havaittu täälläkin :love: Riippuu kyllä paljon omasta ja piekkuisen asennosta, kun välillä tuntuu ihan selvästi ja välillä ei niin kerrassaan mitään. Esim eilen en tuntenut kertaakaan, mutta nyt juuri taas tuntuu.

Mä olen iloinnut poistuneesta pahasta olosta, mutta samalla kironnut hemoglobiinia joka laskee kuin lehmän häntä. Ja se tuntuu kyllä ankarana väsymyksenä! Päivällä pitäis saada tunnin päikkärit nukkua mutta eihän se onnistu... Iltapäivällä menen ihan sumussa ja pikkuhiljaa siitä tokenee iltaa kohti, vaikkei nyt varsinaisesti virkistykään.

Esikoinen tietää nyt tulevasta vauvasta ja varsin kivasti asiaan toistaiseksi suhtautunut. Toki tänään ulkoillessa keksi toooosi nokkelan idean - heitti pallon suoraan mahaani jotta "vauva voi sitten potkaista sitä kanssa". Huomaavaista toki vauvaa kohtaan, mutta mä en jostain syystä lämmennyt idealle kuitenkaan :D

Maximus 17+1
 
Uskomatonta miltä tuntuu normaali kakkahätä ja pöntöllä käynti. Nyt yhtäkkiä ummetus hävinny ja tavara taas kulkee. Olin jo unohtanut kuin helppoa sekin oikeasti on. Ummetus kun meni niin pahaksi, että alkoi aivan oksettamaan ja tuntu et tavara nousee ylöspäin, kun ei alas enää mahdu. En siis tehnyt kummempia, paitsi juustoa olen vältellyt.

En oo vieläkään saanut haettua sokerimittaria, sillä saralla siis ei edistystä.

Vaatteita oon hypistellyt mut en usksltanut ostaa kun ei vielä sukupuoli oo selvillä.

Mites muilla?
 
@Sonde näköjään paljon eroa tuossa mittaus asiassakin. Meillä piti heti seuraavana päivänä hakea mittari siitä, kun sokereista oli "kiinni" jäänyt. Toki jos ei päässyt, niin pari päivää suostuvat odottamaan. Mutta meillä varmaan toimittaisivat kotiin, jos ei itse pääsisi viikkoihin hakemaan :D

Mä olenkin nyt saanut myös ne aamun arvot kuntoon ihan ruokavaliolla, välillä ärsyttää, että taas sain tämän riesaksi vaikka sen tiesinkin tulevan. Ja aikaisemmin ajattelin, ettei sillä niin väliä ole.
Mutta onhan sillä, eilenkin oltiin kaverin luona kylässä ja hän oli leiponut ihanan kakun ja tehnyt pitsaa.
No minullapa oli omat eväät ja kakkuun en uskaltanut koskea :confused:
Koko muu perhe sitten nautiskeli kaverini ihanista herkuista,minun kuolatessa vieressä :ROFLMAO:
Ja toki tiedän, että yksittäiset ylitykset ei haittaisi, mutta tää on mulle niin pään sisäinen juttu myös, etten oikein osaa syödä mitään "väärää".
En normaalistikaan herkuttele mitenkään hirveästi/normaalia enempää, mikä sitten onkaan kellekin normaalia.
Mutta tämmönen täyskieltäytyminen ei myöskään sovi mulle :poop:

Mutta muuten olo on ollut nyt pari viikkoa loistava (y) ollaan oltu lasten kanssa paljon ulkona ja puuhasteltu kotona kaikenmoista pientä järjestely/siivous/remontti juttua.

Väsymys ainoastaan vaivaa vieläkin, iltaisin olen aika poikki puuhasteltuani päivän noiden mini ihmisten kanssa :sleep:

Jaaha,nyt lakkas pikkukakkonen kiinnostamasta ja kuopus tuli huuteleen, että nouse nouse.. Hyi minua, somettavaa mutsia jonka lapset katsoo pikkukakkosta :ROFLMAO:
Täytyisi kuulemma lähteä jo ulos :rolleyes:

Kosmo ja mini 17+1 (?) Olikohan noin (n)
 

Yhteistyössä