Marraskuiset 2018

Voi epävarmuus:alien: saas nähdä teinkö testin liian aikaisin ti tuli kahteen tikkuun haamut (minusta melko näkyvätkin kuite) mutta nyt eilen näytti negatiivista.. Toki plussat aamupissassa ja nega iltapäivästä.. menkathan kyllä pitäis alkaa vasta huomenna..
Onko kaikki ollut saman merkkisiä testejä? Noin alussa mä en ainakaan saanut mitään kovin näkyvää päiväpissasta, ellei sitten ollut tosi pitkä pidätys ja "vahva"/keltainen virtsa.

Ja jos vaan mitenkään pystyy, kannattaa pitäytyä joka toinen päivä testattavissa aamutesteissä. Sillä tavalla pitäisi vahvistuminen näkyä, jos liian usein testailee, kerkee usein säikähtää turhaa kun viiva välillä haaleneekin ennen kuin taas vahvistuu. Helpommin sanottu kuin tehty toki :whistle:
 
Hola ihanaiset! :X3:

Täällä jo hyvän aikaa sitten plussannut (25.2) ja nyt on verinäytteestäkin todennettu, että istukkahormoonin taso moninkertaistanut <3 Täällä mennään rv 5+4 ja neuvola 23.3 :eek: LA 3.11 :X3::X3::X3:

Valaiskaa minnuu, mistä ootte varhaisultraa varanneet ja millä hinnalla? Löysin Mehiläiseltä, mutta hinnat alkaen 150e! :confused: Vauva.fi:ssä luin, että jopa 40-60e hinnalla pääsisi? Vai onko nyt kyse, kun asuu täällä korvessa länsi-uusimaalla ettei edullisia palveluita tunnetakaan?
MUOKS: Perhe Arteen varattu aika la 17.3 (pitäkkee peukkui!) :love::X3::X3:

(Pitänee tyrkkiä kaveripyyntöä, että pääsee fb ryhmäänne mukaan)
 
Viimeksi muokattu:
Melkeen vuoden yrittämisen jälkeen plussattiin lauantaina. Laskettu aika olis 7.11. Minulle vauva on ensimmäinen, miehelle neljäs. Aivot on tällä hetkellä ihan solmussa miettimisestä. Sekaisin onnesta ja pelosta. Neuvolan sain jo 19.3. Kaikki on uutta ja ihmeellistä joten ihanaa ja opettavaista seurata keskustelua ❤
 
Heippa!
Täällä plussattu ekan kerran maanantaina ja LA ois 15.11 Hieman on vielä epätodellinen olo vaikka oireet painaa päälle ihan tosissaan. Aamulla sinnittelin tunnin hereillä ennen ekoja päikkäreitä. Ja tuntuu niinku tissit vois räjähtää hetkenä minä hyvänsä. Lapsi ois mulle toinen ja miehelle ensimmäinen :) ollaan sovittu, että vielä ei kerrota raskaudesta kenellekään, niin hyvä kun pystyy täällä puhumaan.

15.11/ijomeo/toinen/27/OYS/ei vielä tiedossa
 
Tein ryhmän fb:n puolelle. Ryhmä on salainen, joten se ei näy kenelläkään ulkopuoliselle, eikä sitä löydy hakemalla.
Ryhmään tulijat, laittakaa minulle yksityisviesti tätä kautta, jossa linkki/tuntomerkit teidän fb profiiliin. Lisään teidät kaveriksi, jotta voin liittää salaiseen ryhmään. Kun olen liittänyt, poistan teidät kavereista.
Oi! Marraskuisille on siis fb-ryhmä! Mahtavaa :) Laitan yv:tä tääl..
 
Moikka! Täällä plussattiin eilen. Meille kummallekin ensimmäinen kyseessä :) Laskettu aika 8.11, jos kaikki menee hyvin. Paljon on mielen päällä kaikenlaista.. itsellä oireet näkyvät aika voimakkaasti. Vatsakivut, alaselkä ja pää kipeä jne..:D
Voisin liittyä fb-ryhmään jos saisi ajatuksia vaihdettua :)
 
Moi!

Mie plussasin 25.2., ja siitä asti oon ollut onnen ja huolen sekaisissa fiiliksissä. Lapsi olisi meille ensimmäinen. Ehdittiin yrittää vain kaksi kuukautta ennen kuin jo tärppäsi, vaikka oltiin varauduttu huomattavasti pidempään yritysaikaan ja mahdolliseen lapsettomuuteen minun sairaushistorian takia. Tällä hetkellä mietityttää erityisesti päällä oleva flunssa, eilen kuumetta oli pitkästi yli 38 astetta. Toivotaan, että kaikki menisi hyvin!

1.11./noommi/26/eka/KYS/neuvola 27.3.
 
Moi!

Mie plussasin 25.2., ja siitä asti oon ollut onnen ja huolen sekaisissa fiiliksissä. Lapsi olisi meille ensimmäinen. Ehdittiin yrittää vain kaksi kuukautta ennen kuin jo tärppäsi, vaikka oltiin varauduttu huomattavasti pidempään yritysaikaan ja mahdolliseen lapsettomuuteen minun sairaushistorian takia. Tällä hetkellä mietityttää erityisesti päällä oleva flunssa, eilen kuumetta oli pitkästi yli 38 astetta. Toivotaan, että kaikki menisi hyvin!

1.11./noommi/26/eka/KYS/neuvola 27.3.
Heippa!
Normaali flunssa ei sinänsä aiheuta vaaraa alkiolle, mutta korkeaa kuumetta olisi hyvä alentaa parasetamolilla
 
Mitenköhän stressi vaikuttaa alkioon? Meillä on viimeiset pari viikkoa ollut huonoja uutisia huonojen perään..miehen ja koiran terveyteen liittyviä asioita.. tossa pari viikkoa sitten keskusteltiin että olisi parasta lykätä vauvahaaveita mutta tässä nyt sitten ollaankin.. tosi hämmentynyt olo..
 
Täällä ilmoittautuu uusi onnellinen plussaaja :love:
Taustaa: Sain 6kk yrittämisen jlk tietää endometrioosista ja se oli tehny 6cm kystan oikeaan ovarioon. Odotin leikkausta, 4kk odotusta oli takana ja toivo luonnollisesta raskautumisesta oli mennyttä. Nyt sitten hakeuduin vatsakipujen takia päivystykseen, pelkäsin et kysta olis puhjennut mutta se olikin vauva!! :love: Vieläkin ihan pöllämystynyt, just oli ”niukat 7 päivän menkat” joka olikin kiinnittymisvuotoa :LOL: Niin onnellisia ollaan tästä ihmeestä, yk 12 oli meiän kierto :love:

Pocahontas- / LA 1.11/ ensimmäinen / NKL / varhaisultra 16.3/ neuvola ?
 
Heippa!
Normaali flunssa ei sinänsä aiheuta vaaraa alkiolle, mutta korkeaa kuumetta olisi hyvä alentaa parasetamolilla
Jäi kertomatta viestissäni, että parasetamoli ei käy mulle. Soittelin eilen neuvolaan ja sain tosi epämääräisen ohjeistuksen - yksittäisestä Buranasta ei pitäisi kuulemma alkuraskaudesta olla mitään haittaa, mutta parempi silti jättää ottamatta. Kuuman mehun voimin siis taistelen flunssaa vastaan. Nyt kuume taas nousussa :(
 
Jäi kertomatta viestissäni, että parasetamoli ei käy mulle. Soittelin eilen neuvolaan ja sain tosi epämääräisen ohjeistuksen - yksittäisestä Buranasta ei pitäisi kuulemma alkuraskaudesta olla mitään haittaa, mutta parempi silti jättää ottamatta. Kuuman mehun voimin siis taistelen flunssaa vastaan. Nyt kuume taas nousussa :(
Onpa kurjaa. Nyt vaan sit paljon lepoa ja nesteytystä
 
Mä kärsin edellisen kanssa kovasta pahoinvoinnista ja olin töistä putkeen pous 5 vkoa. Meillä kyllä työterveyslääkäri kirjoitti saikut. Jossain vaiheessa lekuri sitten ehdotti primperan pahoinvointi lääkettä ja se oli mun pelastus! Heti ekasta pilleristä alkoi elämä voittaa ja se tunne kun pystyi syömään Harmitti että ei aiemmin tullut aloitettua... Miksi et voisi lähteä keskenpäivän pois jos pahaolo iskee? Eihän se varmaan kenenkään kannalta ole kauhean kivaa jos toinen oksentelee :/
Hankala työ. Joko ollaan koko päivä töissä tai pois. Tuuraajia ei saa kesken päivän vaan pitää aamulla jo olla asia selvillä. Hommia ei voi jättää tekemättä tai siirtää toiselle päivälle tms. Toki jos tapahtuu vakavaa tai sairastut siihen noroon niin pakko lähteä. Mutta se et oksennat viikottain, jopa useamman päivän viikossa, kesken päivän pois lähtö ei onnistu, koska niitä yllättäviä poissaoloja tulisi liikaa.


Mutta kertokaapa mitäs syötte? Nälkä koko ajan, oon joutunut lisään leivän syöntiä ja tunnen et painoa on tullut (ainakin järkyttävää turvotusta). Mikä ois siis hyvä lisäruoka kaloripitoisuudelta, kun maha huutaa tyhjää ja huono-olo hiipii siinä sivussa? Ruokarytmi muuten ollut hyvä, mutta se määrä ei enää riitä vaan pitäis jotain lisätä. (n)

Tervetuloa uusille!
 
Hankala työ. Joko ollaan koko päivä töissä tai pois. Tuuraajia ei saa kesken päivän vaan pitää aamulla jo olla asia selvillä. Hommia ei voi jättää tekemättä tai siirtää toiselle päivälle tms. Toki jos tapahtuu vakavaa tai sairastut siihen noroon niin pakko lähteä. Mutta se et oksennat viikottain, jopa useamman päivän viikossa, kesken päivän pois lähtö ei onnistu, koska niitä yllättäviä poissaoloja tulisi liikaa.


Mutta kertokaapa mitäs syötte? Nälkä koko ajan, oon joutunut lisään leivän syöntiä ja tunnen et painoa on tullut (ainakin järkyttävää turvotusta). Mikä ois siis hyvä lisäruoka kaloripitoisuudelta, kun maha huutaa tyhjää ja huono-olo hiipii siinä sivussa? Ruokarytmi muuten ollut hyvä, mutta se määrä ei enää riitä vaan pitäis jotain lisätä. (n)

Tervetuloa uusille!
Syön vaan oikeaa ruokaa pienempiä annoksia, mutta useammin. Mulla myös tekee mieli koko ajan kaikkea raikasta, niin saatan napostella porkkanatikkuja tai kirsikkatomaatteja.
 
Syön vaan oikeaa ruokaa pienempiä annoksia, mutta useammin. Mulla myös tekee mieli koko ajan kaikkea raikasta, niin saatan napostella porkkanatikkuja tai kirsikkatomaatteja.

Mutta mitä "oikeaa ruokaa"? Siks haen vinkkejä, kun alkaa kyllästyttää jos syöt samaa ruokaa kolme kertaa päivässä pienemissä erissä (esim.leipä). Vaihtelua siis kaipaan. Ja lähinnä vielä näitä ns.välipaloja eli ei lämmintä ruokaa.
 
Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde
/ 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS / neuvola 23.3
pikkutakkutukka / 2. / ei vielä tietoa
pampulax / 37 / 8. / Kaks
Himskatti / 25 / ensimmäinen /NKL


1.11
voittamaton
/ 26 / ensimmäinen / TYKS / varhaisultra 19.3 / neuvola 21.3
noommi /26 / eka /KYS / neuvola 27.3.
Pocahontas- / ensimmäinen / NKL / varhaisultra 16.3/ neuvola ?

4.11
Tintarella / 30 / 2. /NKL / Neuvola 21.3.

5.11
nanuska
/ 34 / kolmas / nkl
Idrisni / 32 / toinen / Tays

6.11
Triple82
/35 /3 / NKL

7.11
Starangel / 36/ 3 / JS tai NKL
Paukku_2018 / 30 / ensimmäinen / HYS / neuvola 19.3
hennap / 22 / eka / OYS / 28.3.


8.11
Susa.s
/ 32 / neljäs / Js


9.11
haaveistatotta
/ 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen /toinen /24 / KYS

15.11
ijomeo
/ toinen / 27 / OYS

Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi /synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Mutta mitä "oikeaa ruokaa"? Siks haen vinkkejä, kun alkaa kyllästyttää jos syöt samaa ruokaa kolme kertaa päivässä pienemissä erissä (esim.leipä). Vaihtelua siis kaipaan. Ja lähinnä vielä näitä ns.välipaloja eli ei lämmintä ruokaa.
Itse en syö ollenkaan leipää, mutta silti jotenki vaikea yhtäkkiä miettiä, että mitäs sitten syön. Välipaloilla saatan syödä kreikkalaista jugurttia/rahkaa ja hedelmiä/pähkinöitä tms. Raejuusto, tonnikala ja avokaado on kans yks suosikki combo. Oikeaa ruokaa teen joka päivä ja sit syön vaihtelevasti sitä ja edellispäivän tähteitä. Ja mulla on aina jonkinlainen salaatti ruuan kaverina. Saatan myös maustaa ruokaa uudelleen jos meinaa kyllästyttää.
 
Tein ryhmän fb:n puolelle. Ryhmä on salainen, joten se ei näy kenelläkään ulkopuoliselle, eikä sitä löydy hakemalla.
Ryhmään tulijat, laittakaa minulle yksityisviesti tätä kautta, jossa linkki/tuntomerkit teidän fb profiiliin. Lisään teidät kaveriksi, jotta voin liittää salaiseen ryhmään. Kun olen liittänyt, poistan teidät kavereista.

Mä voisin faceen, pistän viestiä
 

Yhteistyössä