Marraskuiset 2018

Raskaustestien tekijät ovat hyvin yksilöllisiä ja joillain HCG hormonia erittyy hyvin nopeasti ja suurenevissa määrin. En tiedä vaikuttaako teillä lyhyt aikaväli hormonin reiluun eritykseen? Itselläni on ainoat "positiiviset testit" olleet Clearbluet, muilla ei näy mitään ennen rv5+. Ja eikö tuo ole ihan normaalia että alkion koko (/viikot) voi vaihdella +/-1vko, kun tarkkaa ajankohtaa ei tiedä (ts. kiertosekaisin)

Olipas sekava ja karsea vastaus, anteeksi. Mutta näin paljon aiheesta lukeneena ja yhteensä 5v lapsia yrittäneenä (toinen tulossa) alan olla kohtalaisen hyvä näissä ennakkoluuloissa :whistle: (liikaa aihe asioita ja forkkia lukeneena)
Kiitos vastauksesta, ihan hyvä vastaus!

Mun mielestä on ihan mahdollista just ton sekaisin olevan kierron takia että viikot olisivatkin pienemmät kun ajattelin - mietityttää vaan se kun kohtuontelo oli nyt ”isompi” kun tässä vaiheessa viikkojen puolesta olisi pitänyt olla mutta ehkä mulla vaan on iso kohtu

Hohhoi. Väsyttää. Töissä 9h päivässä, työmatkoihin tunti, kotona kohta 2v aktiivinen poika joka edelleen heräilee öisin useamman kerran ja muutenkin menee illalla vasta 9 jälkeen nukkumaan ja kotityötkin pitäisi tehdä. Lisäksi yritän jostain löytää aikaa liikunnalle (yleensä kukonlaulun aikaan aamulla kun poika vielä nukkuu tai illalla kun hän on mennyt nukkumaan). Mistä mä saisin tunteja lisää päivään että ehtisin nukkumaankin? Helpoin ois joustaa liikunnasta mutta se on mulle sellanen henkireikä että en haluaisi siitä luopua muita väsyneitä?

// edit! Ihan tyhmä kun tää poistaa kaikki mun hymiöt välistä!
 
Viimeksi muokattu:
Muutama iltapäivänä on vuotanut rusehtavaa/vaaleanpunaista verta. Pitäiskö huolestua enemmänkin? Toki alkuraskaudessa vuotoa saattaa kuulemma ollakin. Äsken tein raskaustestin, ja viivat piirtyivät jo heti vahvana. Tosin eihän sekään ole tae, että kaikki olisi hyvin.... :unsure:

Niin ja siis nyt menossa 5+3.
Hei! Lueskelin ketjua ja pakko vastata viestiisi. Minulla tuli raskausaikana useamman viikon pientä rusehtavaa vuotoa ja alavatsaa jomotteli. Yksityisellä lääkäri kertoi sen olevan normaalia ja terve vauva sieltä sitten saatiinkin Muistelisin, että vuodot alkoi siinä rv5 tienoilla. Tsemppiä, toivottavasti tämä rauhoitti mieltä edes hitusen.
 
Mä samaistun niin @Minimustikka sun raapustukseen. Suosittelen nyt kuiteski irrottaa aikaa kotitöistä lepäämiselle, jos liikunta on hyvinvoinnin ja jaksamisen kannalta ehdoton henkireikä. Kotona ei aina tarttee olla vimpan päälle vaan voi vähän sulkee silmiään pölypalloilta. Summasummaarun, eli tärkeintä on että sulle ja sun molemmille lapsille riittää enegiaa (nykyiselle ja tulevalle).
 
  • Tykkää
Reactions: Minimustikka
Hei! Lueskelin ketjua ja pakko vastata viestiisi. Minulla tuli raskausaikana useamman viikon pientä rusehtavaa vuotoa ja alavatsaa jomotteli. Yksityisellä lääkäri kertoi sen olevan normaalia ja terve vauva sieltä sitten saatiinkin Muistelisin, että vuodot alkoi siinä rv5 tienoilla. Tsemppiä, toivottavasti tämä rauhoitti mieltä edes hitusen.
Hei Himma!
Kiitos viestistäsi! Kyllä tämä rauhoittaa, että hyvin tässä voi vielä siis käydä ❤ Enemmän kuulee juuri niitä huonoja asioita. Siksi on ihanaa kuulla myös näistä onnistumisista.
Soitin tänään neuvolaan. Käskivät vaan seurata tilannetta. Näin varhaisess vaiheessa mitään ei voi tehdä.
 
Nyt eka nla takana. Hoitaja oli mukava mut melko kiireinen. Aikaa varattu 1.5h (ajanvarauksessa sanoi) ja olin huoneesta ulkona tasan tunnin päästä. Mut eipä mitään, kun tuttua asiaa suurin osa.

Painoa tullut (vaatteet päällä) 3kg. Että semmosta :alien: turvotus valtavaa, eikä yön aikana laske.

Sokerirasitus, ultra, verikoe ja lääkäriaika varattu.
 
Sain eilen illalla hyvin haaleen haamun onestepin rtestiin ja tänä aamuna onesteppi ei näyttäny mitää, mut pc:n testi näytti selkeen viivan, tosin aika haalee viel mut kuitenki selvä viiva:rolleyes: Tänää siis dpo 14 ja menkat ois pitäny alkaa. Viikon jo menny mahassa menkkajomotuksia ja välillä aika koviaki :/
Pakko mennä hakee lisää testejä kaupasta :D Mulla siis ois viikkoja vasta 4+0.
 
Eilen sanoin hoitajalle ettei ole ollut pahoinvointia nimeksikään.

Illalla se sit alkoi. Kerkesin nukahtaa, kun heräsin oksettavaan oloon. Ämpäri vieressä makasin täysin liikkumatta. Pohdin onko sittenkin ihan tauti mut muut oireet (kuume, hikoilu ym. Mitä mahataudissa on) puuttuu.

Tuntui aaltoilevan, välillä helpotti ja taas paheni. Aamuyöllä helpotti ja nukahdin. Nyt siis kotona seuraan tilannetta. Mitä mää teen. Tuli sen verran puskista et huh. Tuntuu ettei uskalla lähtä mihinkään.

Nyt taas maataan ja nieleskellään oksettavaa tunnetta. Lapsi levottomana kimpussa, en pysty sitä viemään tarhaan et sais oman rauhan.
 
Eilen sanoin hoitajalle ettei ole ollut pahoinvointia nimeksikään.

Illalla se sit alkoi. Kerkesin nukahtaa, kun heräsin oksettavaan oloon. Ämpäri vieressä makasin täysin liikkumatta. Pohdin onko sittenkin ihan tauti mut muut oireet (kuume, hikoilu ym. Mitä mahataudissa on) puuttuu.

Tuntui aaltoilevan, välillä helpotti ja taas paheni. Aamuyöllä helpotti ja nukahdin. Nyt siis kotona seuraan tilannetta. Mitä mää teen. Tuli sen verran puskista et huh. Tuntuu ettei uskalla lähtä mihinkään.

Nyt taas maataan ja nieleskellään oksettavaa tunnetta. Lapsi levottomana kimpussa, en pysty sitä viemään tarhaan et sais oman rauhan.
Tää on valitettavasti jotai mihin on pakko tottua melkee viikoille 12 saakka :sick: Koetetaan kestää sillä kaiken hyvän edestä tässä kaiketi kärsitään :whistle:(y)

Mulla reilu viikko tätä jatkuvaa "huonoa krapulaa" (oksettaa, oksu ei tuu, kylmä/kuuma -vaihtelut) ja töissä pitäis päätetyössä selvitä. Mua kyl täs on auttanut Granny Smith -omenat ja sitruunan reilu lisääminen juomaveteen.
 
Onnea @Päppyrä :love: ja tervetuloa tänne marraskuisten joukkoon. Mulla kans 4+3 tai 4+6 riippuen miten sen nyt sit laskee.

Tänään koitan soitella neuvolaan. Sinne ei vaa ollu mitää soittoaikaa ajanvarauksille mut kai sielt sit vastataan tai ei tilanteesta riippuen.
 
Heippa kaikille!

En oo aiemmin seurannu täällä mitään keskusteluja, vaan liityin vasta äsken. Olen laskenu että la olis 12.11. ja ensimmäinen lapsi meille tulossa :) Liittyisin mielelläni myös fb-ryhmään, koska tää keskustelupalsta on mulle tosi outo käyttää. Hyvää odotusta kaikille :)
 
Mä en pysty olee testaamatta. Ei vieläkään leffaviivoja mut hyvin vahvistunu kyllä. Ehkä parin päivän päästä olis jo tasavahvat:whistle: eiks täällä oo ketää muuta himotestaajaa:ROFLMAO:

Dpo17, menkat 4 päivää myöhässä
katso liitettä 3094

Hyvän näköiset viivat @Nadine88 (y) Mä olen myös himotestaaja, myönnetään :whistle: Oon tehny joku 10 testiä :X3: Melko lievät oireet ollu ni testailu konkretisoi tätä :) Mies ei tajuu :ROFLMAO: Rv 7 tasan siis mul menossa :) Huomenna on VU ja se jännittää ihan sikana! Toivottavasti syke kuuluu!! :love: On tää jännää!
 
Varovaisesti täällä huutelen, eilen kp28/29 testattu jotakin viivan tapaista päiväpissasta. Testasin, koska en uskonut olevani raskaana ja mulla on paha tapa elätellä turhia toiveita, jotka venyttää kiertoa aina.
Joten olen ottanut tavaksi testata päivää ennen, jotta menkat siten alkaisivat ajallaan..
Nyt mulla on käytössä terolut tasaamaan yli pitkiä kiertojani.
Mutta siis siinä näkyi jotain, mietin että mikähän sekin on ja pakkohan sitä oli kauppareissulla ostaa uusi testi. Ja aamullla tehdyssä näkyi kyllä selkeämpi viiva, ei yhtä selkeä kuin aikaisemmista lapsista, mutta viiva kuitenkin. Tää oli pc:n liuskatesti minkä ostin kaupasta ja näistä mulla ei kyllä oo kokemusta..
Eilen illalla ja tänään aamulla tullut pyyhkiessä rusehtavaa/vaaleanpunaista limaa hiukan. Mulla toki kuopuksesta tuli ihan normi menkatkin tässä vaiheessa kiertoa/raskautta, että pelkään luottavani siihen että kaikenlaiset vuodot on mulle normaalia alkuraskaudessa.. Ja viiva olisikin sen takia ollut tosi hailu, kun oliskin ollut vaan joku kemiallinen, mutta en voi sitä vielä tietää, joten ei auta kuin jatkaa testailua ja katsoa mihin vuoto etenee..

Sillä ehkä päätin kirjoittaa jo tänne vaikka sitten en voisi loppuun saakka täällä oleilla on, että edes mies ei vielä tiedä. En illalla viitsinyt sitä olematonta viivaa hälle näytellä, kun ajattelin että se on joku viivanpaikka. Enkä nyt ole hälle töihin soittanut tuosta aamullisesta testistä..
Joten oli rauhottavaa lueskella muiden juttuja ja "sanoa ääneen" olen raskaana :D:love::eek:

Tämä ihanainen olisi meille neljäs, jos hän meille vaan suodaan :love:
Kaksi tyttö ja yksi poika. Mutta kyllä tämä silti ihanaa ja ihmeellistä on. Ei voi lakata hymyilemästä, koko ajan ajatuksissaan, olin jopa aamulla iloinen huonosta olosta joka aamupalan jälkeen esiintyi.
Miten sitäkin muka on voinut olla ikävä :LOL:
Mä siis oksennan puoliväliin raskautta paljon ja joka päivä ja koko ajan :censored: ja puolen välin jälkeenkin loppu ajan aina sillon tällön. Ja sillä ei ole ollut väliä onko masussa tyttö vai poika, kaikista yhtälailla oksentanut.

Neuvolan tädille ajattelin soittaa vasta, kun nyt tiedän varmasti missä mennään. Alkuraskauden ultraa harkitsen. Kaikista muista olen saanut ultran äitipolilta, koska lapset on hormonihoidoilla alkunsa saaneet. Nyt toki en vielä ihan ollut polin asiakas, mulle oli tarkoitus tehdä polille lähete keväällä ja siihen saakka piti syödä teroluttia jotta kierto olis tasaantunut normaaliksi siihen mennessä..

Olipas tässä paljon omanapaista tekstiä, nyt alan lukeen alusta saakka teidän viestejä.

Kosmo ja mini 4+0
 
@Nadine88 mää meinaan testata ainaki nii kaua et saan kunnon viivat ja näkyy et on vahvistunu :)
Ehkä pakko illallaki viel testata.
@kosmo mää sain eilen illalla tosi haaleen haamun ja tänää aamulla jo selkeemmän viivan :) Mulla kans tänää 4+0.
Ovis oli tässä kierrossa myöhemmin kun aiemmin nii oon oviksen ajankohdan mukaa kattonu et LA ois 22.11 tai 21.11 en muista kumpi, mut eiköhän seki selkene sitte pidemmällä :)

Kamala pelko keskenmenosta ja tuulimunasta ja kaikesta:( ja se pelko alko heti ku sain testiin kaks viivaa:D Mun pitäs soittaa neuvolaan jo pian sairauksien takia et sais si samantien lähettee äitiyspolille. Mut en tänää viä uskalla soittaa. Ehkä maanantaina jos ei vuoto ala ja viivat vahvistuu :)
Oon vieläki iha sekasi ajatuksesta et oon raskaana. Tää oli siis toivottu ja kaikkee :) Olin vaa varautunu että joudutaa yrittää kauemmin ennenku tärppää. Ny siis yk 2 ja ensi aattelin etten ees ovuloi tässä kierrossa, mut lämpöjä mittailemalla paikansin oviksen viikon myöhemmälle ku 'piti'. Edellinen kierto oli 29pv ja se oli siis eka yk pillereiden lopetuksen jälkee. Menkat mulla on viimeks alkanu 8.2 mut sillä tiedolla en tee mitää oikeestaa ku tiiän et ny on dpo 14 ja kp 36.
 
Tää on valitettavasti jotai mihin on pakko tottua melkee viikoille 12 saakka :sick: Koetetaan kestää sillä kaiken hyvän edestä tässä kaiketi kärsitään :whistle:(y)

Mulla reilu viikko tätä jatkuvaa "huonoa krapulaa" (oksettaa, oksu ei tuu, kylmä/kuuma -vaihtelut) ja töissä pitäis päätetyössä selvitä. Mua kyl täs on auttanut Granny Smith -omenat ja sitruunan reilu lisääminen juomaveteen.

Näin se pitää yrittää aatella. Oli vaan niin spooky ku heräsin siihen oloon et mitä tässä tapahtuu. Tavalliset mahataudit on just alkanut yöllä.

Laittakaa muuten ainaki välillä viestin perään rv niin lukijat tietää mikä viikko menossa. Raskaudessa kun muutokset tapahtuu niin lyhyellä ajalla.

@Pocahontas- , mulla myös ultra huomenna. Jännäää! :)

Rv 7+1
 
Hei! Täällä varovaisesti yksi ilmoittautuu joukkoon. Tein viikko sitten testin päiväpissasta 2-3 päivää ennen menkkojen oletettua alkua ja tänään, viikkoa myöhemmin, tein uuden testin katsoakseni, onko viiva tummunut. Ei kai tässä taida mitään epäselvää olla, kun ekakin viiva oli jo selkeä ja toka tummempi kuin kontrolliviiva. Laskettu aika olisi kaiketi 17.11. ja tänään siis rv 4+5.

Meillä on ennestään kaksi lasta, 2v ja 3v, ja tuntuu, että tämä epävarmuus ja pelko kaikesta vain kasvaa raskaus raskaudelta. Jotenkaan sitä ei voi uskoa, että tämä kolmaskin tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta ja ajattelee, että voiko olla muka niin hyvä tuuri, että kaikki voisi mennä tälläkin kertaa hyvin. Niin paljon pettymyksiä, menetyksiä ja surua nähnyt lähipiirissä, että erittäin varovaisesti uskallan tästä iloita enkä ole asiasta kertonut vielä kenellekään muulle kuin miehelleni. Ja nyt teille.
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Mäkin voin myöntää, että tein viimeisen raskaustestin kaapista pyörimästä eilen :D Leffaviivat tuli, testiviiva vei ison osan kontrolliviivankin väristä.

Paha olo jatkuu ja jouduin miettimään jo tosissaan, että käynkö työterveydessä juttelemassa. Yritän nyt kuitenkin sinnitellä siihen maanantain ultraan asti näiden olojeni kanssa.. Silloin sitten edes tiedetään, että tuolla masussa on oikeasti jotain elämää.

Tänään julkaistiin 2018 vuoden äitiyspakkaus! Mitäs olitte mieltä? Ite tykkäsin tämän vuoden neutraaleista sävyistä hirmuisesti. Oli mustavalkoisia palloja ja sydämiä, pingviinejä ja kissoja. Kaikenkaikkiaan kaunein pakkaus pitkään aikaan :love:

voittamaton ja vadelma 7+0
 

Yhteistyössä