Marraskuiset 2018

Mä oon kans käyny lukemassa joka viestin mut oon kirjoitellut enemmän tuolla facessa. Mä oksensin eilen ekaa kertaa ja ihan muutaman kerran iltasella. Töissä jo oli kamala olo ja piti oksennusta pidättää. Tänää aamu myös alkoi oksennuksella mut sen jälkeen ollu suht siedettävä olo vaikka semmone jatkuva kuvotus onki koko ajan. Iltavuoroon pitäs selviytyä. Työkaverit ja pomo ei tiedä joten ottaa koville se feikkaaminen ja kun on asiakkaita nii niillekin pitää esittää olevansa ihan ok.

Viikko neuvolasta menny ja 3 viikkoa ja 2 päivää ultraan. Verikokeet on ens viikolla. Voi kun menis aika nopeasti tuohon ultraan saakka. Pelottaa ihan hirveästi kun ei käyty varhaisultrassa mut täytyy vaan uskoa että kaikki on hyvin. Kotidoppleria oon testaillut ja saan tietystä kohtaa aina hetkeksi lukemia 130-160 välillä mut ei viel mitää jatkuvaa. Kohtu tuntuu olevan jossain lantion uumenissa että ei ihmekään ettei vielä kuulu.

Nadine ja pikkuinen 8+5
 
Montako teitä on jo fb:ssa? Täällä aika hiljaista, jotku ei ole kirjoittaneet ollenkaan sitten ilmoittautumisen. Onkohan siis tullut keskenmenoja ja asia unohtunut ilmoittaa.

Minä vielä pysyn tällä palstalla. Pari viikkoa vielä ultraan. Verikokeet, joista valitin tulivat. Arvot miltei samat kun ekassa raskaudessa. Hcg vain 20, mutta ekassa ollut 22 eikä siitä mitään erikoista sanottu. Ne loppulaskelmat silloin oli siis kymmenissätuhansissa. Siks olen luottavaisesti vaikka tuo 20 on reilusti alle sen alarajan.

Välillä parempia päiviä mut edelleen on huonoa oloa miltei päivittäin. Kuitenkin olen jo "oppinut" elämään sen etovan tunteen kanssa siten, että kun on normaali olo se tuntuu oudolle :ROFLMAO:

10+6
 
Viimeksi muokattu:
Nyt sain luettua jonkin verran aiempia viestejä. Uskomaton tuo pampulaxin tapaus! :O

Joku kyseli pakastemarjojen syömisestä. Jos on suomalaisia, syön niitä vaikka jäisinä. Ulkomaiset pääsääntöisesti, esim. puolalaiset keitän.

Näissä odotusryhmissä on muuten jännä miettiä, että onkohan joukossa ketään tuttuja. Toisen lapsen odotusryhmässä kävi niin hauskasti, että siellä oli mun lisäksi 3 naista esikoisen odotusryhmästä. :)

Niin ja mun tiedot voi lisätä: Muftikka/25.11./SATKS/kolmas/29
 
Nyt sain luettua jonkin verran aiempia viestejä. Uskomaton tuo pampulaxin tapaus! :O

Joku kyseli pakastemarjojen syömisestä. Jos on suomalaisia, syön niitä vaikka jäisinä. Ulkomaiset pääsääntöisesti, esim. puolalaiset keitän.

Näissä odotusryhmissä on muuten jännä miettiä, että onkohan joukossa ketään tuttuja. Toisen lapsen odotusryhmässä kävi niin hauskasti, että siellä oli mun lisäksi 3 naista esikoisen odotusryhmästä. :)

Niin ja mun tiedot voi lisätä: Muftikka/25.11./SATKS/kolmas/29
Hei toinenkin satakuntalainen! Mä oon jo ajatellu että jään ainoaksi kun ei facenkaan ryhmässä oo ketään :) tervetuloa siis (y)
 
Mä oon jotenkin arka kirjoittamaan mitään, ettei kukaan vaan tunnista minua. Se olisi katastrofi :D
Oksennan päivittäin, väsyttää pirusti ja maha on ollut sekaisin koko raskausajan. Neuvolassa laskivat mulle väärin lasketun ajan. Korjaan sit jos se ultrassa vielä muuttuu. Ultran sain 2.5 keskiviikkona. Silloin neuvolan mukaan on viikkoja 13+0.

Pistin viestiä, että pääsisin fb-ryhmään niin voisin enemmän avautua meidän perheestä ja tilanteesta. Tänne kuitenkin kaikki pääsevät lukemaan.

-Oinas ja viikkoja kai nyt about 10.
 
Moikka täältäkin pitkästä aikaa! Päivät menee nyt jo paljon nopeemmin ohi kun ihan alkuraskaudessa, hyvä vaan! Edelleenkään ei mikään hirveän paha olo ole vielä tullut, pientä aaltoilevaa etovaa oloa, joka lähtee yleensä syömällä aina hetkeks pois. Mulla oli viime viikolla se toinen ultra sen vuodon takia. Edelleen sitä rusehtavia vuotoo oli ja välillä enemmänkin. Mutta ultrassa näky jo isompi tyyppi kun viimeksi ja sydämen syke näky selvästi :) nyt ei oo pariin päivään ollu vuotoo, jospa se loppuis. Alle viikon päästä ois eka neuvola, sitä kyllä odottelen :) tsemppiä kaikille, jotka joutuu kärsimään huonosta olosta!!

Viikkoja nyt 9+0
 
Ensimmäinen neuvolakäynti takana. Eipä tuossa ihmeitä tapahtunut, sovittiin jatkoaikatauluista. Pahoinvointi edelleen melkoista! En jaksa/pysty tekemään paljon mitään ilman että huono olo provosoituu kyökkimiseksi. Onneksi tänään saanut levätä vain! Aamun neuvolan jälkeen söin ja lepäilin puoliunessa 3h! Luksusta. Päivä kerrallaan..

Maximus, 9+0
 
Täälläkin pahoinvointi jyllää edelleen. Sen lisäksi on nyt tullut selkäkipuja, pissatulehdusta, hiivatulehdusta ja ties mitä kaikkia oireita ja jumeja. Päivä kerrallaan kohti sitä ihanaa hehkeää keskiraskautta :D

Nt-ultraa odottelen kovasti ja se onkin edessä ensi viikon perjantaina. Kuun lopussa olisi sokerirasitus mitä en odota yhtään niin innolla :ROFLMAO:

voittamaton ja ruusukaali 11+0
 
Täälläkin pahoinvointi jyllää edelleen. Sen lisäksi on nyt tullut selkäkipuja, pissatulehdusta, hiivatulehdusta ja ties mitä kaikkia oireita ja jumeja. Päivä kerrallaan kohti sitä ihanaa hehkeää keskiraskautta :D

Nt-ultraa odottelen kovasti ja se onkin edessä ensi viikon perjantaina. Kuun lopussa olisi sokerirasitus mitä en odota yhtään niin innolla :ROFLMAO:

voittamaton ja ruusukaali 11+0

Mää täällä parhaillaan just paastoan, huomenna tuo sokerirasitus. Joudun sukurasitteen vuoksi jo nyt sen tekeen, mutta hieman epäilen mitä tästä tulee. Toissa yönä heräsin 2h välein kolme kertaa hirveeseen vellovaan tunteeseen ja syödähän se piti niin hetkeksi olo parani. Viime yö menikin hyvin enkä herännyt huonoon oloon. On siis tuuria miten ens yö..

Ei auta ku perua se, jos tulee pahoinvointia. Mun vaan erittäin hankala saada töistä vapaata niin pitkä aika (2.5h). Huominen siis lomapäivä. Keskiraskauden rasitus menis hyvin kesälomalla mut en tiiä "antaako" neuvola odottaa sinne asti..
Ekassa arvot oli hyvät, vaikka isot riskitekijät oli jo sillon.
 
Minä kieltäydyin sokerirasituksesta. Ekat neljä raskautta pääsin ilman sitä, viidennessä olin jo niin ”vanha”, että se vaadittiin. Nyt olen jopa ylipainoinenkin, mutta ei mulla ole ikinä sokerissa ollut mitään ja mun vauvat ovat painaneet täysiaikaisina 2900-3500g.
 
Mulle ei oo puhuttu mitään tosta sokerirasituksesta. Ei oo kyllä sukurasitetta eikä ylipainoa mut ikää jo 30v. mikähän se ikäraja on että tohon joutuu? En oo harmissani jos onnistun sen välttämään. Paasto kuulostaa kamalalta.
 
Nadine88: Joo, satakuntalaisia ei niin helposti löydykään. :) Samana vuonna olemme myös syntyneet.

Lähetin nyt varmuuden vuoksi muutamalle ihmiselle yksityisviestin, kun odotan niin innoissani sitä, että pääsisin fb-ryhmään. :D

Mulle on tehty kaksi sokerirasitustestiä kummassakin raskaudessa. Arvot ovat olleet hyviä, mutta syinä testeille olivat 25:llä alkava painoindeksi ja sukurasitus isän puolelta. Tässäkin raskaudessa testit ovat varmasti edessä.

Suosittelen vahvasti ottamaan eväät mukaan testipaikkaan, jotta ne pääsee syömään heti testin loputtua. Vuonna 2013 ekan sokerirasitustestin jälkeen mulla oli niin hirveä olo, että luulin pyörtyväni pyöräillessäni sairaalalta kauppaan. Yksi nainen kävi kysymässäkin, että tarvitsenko apua, kun näytin varmaan niin huonovointiselta.
 
@Sonde selvisitkö sokerirasitukseen ja jos, niin miten meni?

Ite kuulun riskiryhmään PCO:n takia, kuulemma sokeri imeytyy huonommin tms. Sukurasitetta ei ole ja painoindeksikin taitaa olla jossain 21 hujakoilla, mutta ikää on jo 26v.

Eka sokerirasitus osuu sattumalta vapaapäivään, mutta oisin pyytänyt siihen omaa lomaa, jos olisi ollut työpäivänä. Toisen yritän saada kesälomalle, onpahan jotain mitä odottaa :D

Mulla on ollut tänään yllättävän hyvä olo! Heräsin aamulla pirteänä (mitä ei oo tapahtunut yli kuukauteen) ja oon saanut aamupalan ja kahvinkin alas ilman yökkäilyjä. Nyt mietin uskaltaisiko lähteä uimaan vai pitäisikö kuitenkin vaan lepäillä ja kuulostella oloa vielä ainakin huomiseen :ROFLMAO:
 
Heippa!

Mulle ei jostain syystä tule viestiä, jos joku on laittanut myös yv:n. Täällä. Kaikkiin viesteihin olen vastannut ja laittanut ohjeet miten toimia.

Mulla pahoinvointi/etova olo helpotti. Väsyttää kyllä paljon.. tänään kävin seula-labroissa ja ensi viikolla on nt-ultra .
 
Nadine88: Joo, satakuntalaisia ei niin helposti löydykään. :) Samana vuonna olemme myös syntyneet.

Lähetin nyt varmuuden vuoksi muutamalle ihmiselle yksityisviestin, kun odotan niin innoissani sitä, että pääsisin fb-ryhmään. :D

Mulle on tehty kaksi sokerirasitustestiä kummassakin raskaudessa. Arvot ovat olleet hyviä, mutta syinä testeille olivat 25:llä alkava painoindeksi ja sukurasitus isän puolelta. Tässäkin raskaudessa testit ovat varmasti edessä.

Suosittelen vahvasti ottamaan eväät mukaan testipaikkaan, jotta ne pääsee syömään heti testin loputtua. Vuonna 2013 ekan sokerirasitustestin jälkeen mulla oli niin hirveä olo, että luulin pyörtyväni pyöräillessäni sairaalalta kauppaan. Yksi nainen kävi kysymässäkin, että tarvitsenko apua, kun näytin varmaan niin huonovointiselta.
Selvis facesta että olemme myös samalla paikkakunnalla (y)
 
No mää etin tietoa ja oli et se aiheuttaa yleensä huonoa oloa kun ne sokerit nousee. Muistelin myös ekaa kertaa ja kyllä siinä tuli huimausta ja epämukavaa oloa silloin rv 16.
Sit päätin et ku nyt vasta rv 12 ja vielä ajottain huonoa oloa et siirsin sen ajan. Eipä ois kiva jos se ois mennyt pilalle ja kuiteski pitänyt uusia. Pelasin varman päälle ja meen vasta rv 16 et ois tämä "perus" pahoinvointi jo lopullisesti ohi eikä tarvis sen takia pelätä.

Mulla molemmilla vanhemmilla db, ikää ja ylipainoakin jokin verran. Sinänsä samat lähtökohdat ku ekassa, paitsi ikää enemmän. Mielellään osallistun kaikkiin tutkimuksiin, joista voi saada tärkeää tietoa omasta terveydestä.
 
Mulla ei ekassa raskaudessa ollut radia, mutta tokassa raskaudessa yksi arvo oli juuri ja juuri rajan yli. Kotimittauksissa sitten kävi ilmi, että ongelma olikin paljon suurempi ja heittelyä oli tosi paljon, vaikka sokerirasituksessa oli hilkulla, etten saanut puhtaan papereita. Pärjäisin kuitenkin ilman lääkitystä, mutta sopivan ruokavalion ja ruokarytmien löytämiseen meni yli kuusi viikkoa, eikä radiruokavaliosuositus toiminut mulla ollenkaan.

Noh, sokerirasitus on taas edessä ja oon jo henkisesti varautunut, että leima napsahtaa. Pitää vaan toivoa, että sama ruokavalio toimisi, ettei tartte ihan tyhjästä alkaa taas hakea kaikkea.

Farfallallaa 9+0
 
Mulla ei ekassa raskaudessa ollut radia, mutta tokassa raskaudessa yksi arvo oli juuri ja juuri rajan yli. Kotimittauksissa sitten kävi ilmi, että ongelma olikin paljon suurempi ja heittelyä oli tosi paljon, vaikka sokerirasituksessa oli hilkulla, etten saanut puhtaan papereita. Pärjäisin kuitenkin ilman lääkitystä, mutta sopivan ruokavalion ja ruokarytmien löytämiseen meni yli kuusi viikkoa, eikä radiruokavaliosuositus toiminut mulla ollenkaan.

Noh, sokerirasitus on taas edessä ja oon jo henkisesti varautunut, että leima napsahtaa. Pitää vaan toivoa, että sama ruokavalio toimisi, ettei tartte ihan tyhjästä alkaa taas hakea kaikkea.

Farfallallaa 9+0
Mitä se ruokavaliohoito käytännössä tarkoittaa? Pitääkö siinä prikullee tiettyyn aikaan aina syödä ja just jokin tietty ruoka tai ruoka-aine?Huomasitko itse mitään tiettyä oiretta, mikä ois johtunut tuosta?
 
Mitä se ruokavaliohoito käytännössä tarkoittaa? Pitääkö siinä prikullee tiettyyn aikaan aina syödä ja just jokin tietty ruoka tai ruoka-aine?Huomasitko itse mitään tiettyä oiretta, mikä ois johtunut tuosta?
Mulla oli aika tarkat ruokarytmit; max. puolen tunnin heitto; ja tosi alas vedetyt hiilarit. Sain tosin hieman ristiriitaista tietoa hiilarimääristä, kun yksi radihoitaja oli sitä mieltä, että ei saa vetää hiilareita niin alas, vaan mieluummin lääkitys, mutta radilääkäri taas oli sitä mieltä, että jos lääkitys on vältettävissä, niin aina parempi. (Myös Ruotsissa ensisijainen hoito on vähähiilarinen ruokavalio.) Sen lisäksi mulla oli tarkkaa, että millä ruualla voin syödä esim. maitotuotteita ja millä ruualla jotain muuta tiettyä.
 
Elossa ollaan, syke kuului ekan kerran dopplerilla. Tää on sama "päivä" kuin ekassakin rv 11+5.

Kyllä tämä totta on vaikka viime viikko on melko oireetonta (rinnat normaalit eikä vatsa tuntemuksia). Pahoinvointi alkoi eilen illalla yötä myöten ja tänäänkin aaltoillut. En ymmärrä kuin pitkään tätä vielä kestää.

Oon alkanut hengästyyn puhuessa o_O siis kun istun enkä mitenkään fyysisesti rasita. Aivan huohotan ja puhisen ja ähisen. Hirveen kuulosta. Luin et saattas liittyä hemoglobiiniin, mikä oli 117 rv 7.
 
Hei,

Porukka taitaa kirjoitella FB:n puolella, kun täällä varsin hiljaista.... Vai onko muutkin kuin minä vain "päivä kerrallaan selviten" -taktiikalla liikkeellä eikä pysty juuri mihinkään?

Mä olen nyt joutunut töistä luistamaan osasta hommia (yksityisyrittäjänä onnistuu mutta tuntuu heti kukkarossa) kun ei vaan pysty pahoinvoinnin takia. Tänäänkin silti niiden töiden välissä mitä tein niin kyökin menemään minkä ehdin... Tää päivien kuluminen on niiiiin hidasta!

Maximus, 9+4
 
Täällä on paha olo helpottamaan päin ja tietysti heti on noussut huoli, että onko kaikki hyvin. Melkein parempi oli se kamala pahoinvointi niin ei ehtinyt murehtimaan kun piti keskittyä päivästä selviämään :D

Onneksi nt-ultraan on enää kolme päivää ja pääsee kurkkaamaan onko pienellä kaikki hyvin.

voittamaton ja ruusukaali 11+5
 

Yhteistyössä