Marraskuiset 2018

Tänne kuuluu tosi hyvää! Eilen oli 20+0 eli paremmalla puolella ollaan :D

Päänsärky ei oo vaivannut enää ollenkaan sen hierojan jälkeen ja olenkin nyt siitä asti joka aamu tehnyt tollasen nopeen niska-hartiajumpan mikä avaa vähän paikkoja. Uusi aika hierojalle on varattuna ensi viikon alkuun. Ihanaa kun mihinkään ei satu ja olo on aika normaali kaikinpuolin (y)

Rakenneultraan on vielä kuusi pitkää päivää enkä millään jaksaisi odotella niin kauaa. Onneksi on jokaiselle päivälle joko töitä tai jotain muuta ohjelmaa niin ehkä saan ajan kulumaan vauhdilla ja torstai tulee pian. Jos sukupuoli selviää niin alan sitten tehdä urakalla viimeisiä hankintoja, listalta puuttuu vielä ainakin 56 ja 62 koon yöppäreitä, paaaljon harsoja, mobile (ajattelin askarrella itse), unipesä ja imetystyyny.

Kaikki isot hankinnat on jo tosiaan tehty ja pienemmistäkin hankinnoista suurin osa. Alussa olin ihan paniikissa miten saadaan kaikki hommattua mutta kivasti niitä on pikkuhiljaa kertynyt ja muutama juttu on saatu kavereiltakin käytettynä kun eivät enää tarvitse (mm. amme ja leikkimatto).

Odotan jo innolla seuraavaa neuvolakäyntiäkin kun silloin täytellään kelalappuja ja saan pistää äitiyspakkauksen tilaukseen :D

voittamaton ja banaani 20+1
 
@kosmo. Kyllä se kuuluis noin mennä. Mun neuvola vaan mokas, eivät ottaneet yhteyttä jne. Asia tuli ilmi vasta peruskäynnillä, jolloin asiaa vietii eteenpäin. Ja nyt en ole yksinkertaisesti päässyt hakeen, koska samat työajat. Db-hoitaja oikee timpras et miten muka pääsen muille ajoille. Sanoin et joudun ottaa vapaapäivän ja hoitaan asioita. Nyt mulla alko loma niin meen ens viikolla.

Lisäks en oo asiaa stressannu näin alkuvaiheessa, koska vasta puolesta välistä alkaa yksilöllinen pituus-paino kehitys eli just mihin ne sokerit vaikuttaa. Ja tässä vaihessa se ois mitattu uudestan. Nyt sit ryhistäydyn sen asian suhteen :D

Mietin mittauksessa miten saan tehtyä sen 1h kuluttua... Esim.illalla meen suoraa nukkuun iltapalan jälkeen.
Jos jaksat niin kirjotapa hyviä vaihtoehtoja esim.iltaan et sokerit ois aamulla ok. Kuulemma puuro ja banaani kiellettyjä.
 
Tänne ei ihmeitä, vatsa alkaa kasvaa. Onneks ei oo nyt muutamaan viikkoon töitä, oon välttynyt edelleen kertomasta omasta tilastani siellä.

Väsymys on alkanut tuleen takas, johan oli pari viikkoa tuossa että olin oikein energinen. Pahoinvointia ei oo enää ollenkaan ollut, mutta närästystä riittää. Asiaahan ei auta se, että tekee mieli kaikkia mausteisia ja tulisia ruokia. Onks muilla mitään kästittämättömiä himoja? Mä en oo siis ikinä tykännyt salmiakista yhtään, nyt voisin syödä vaikka pelkästään niitä. Harmi että on rajotettujen listalla. Lisäks musta on tullut järkyttävä tomaattifanaatikko (ja basilika) ja sitten voisin vetää oliiveja kaksin käsin. Onneks suht terveitä himoja.

En oo vielä tuntenut kunnolla liikehdintää, ens viikolla puoliväli. Semmosta jännää "kierimistä" olen välillä havainnut, mutta en oikeen osaa pitää sitä vielä minkäänlaisena. Toki mulla on istukka tuossa edessä, niin sekin voi ilmeisesti vaimentaa kaikkia tuntemuksia.

Rakenneultraa odottelen, haluaisin jo päästä ja saada tietää, että miten on kasvettu.. ja mahdollisesti, että kumpi olis tulossa itellä on ollut tosi vahva poika-fiilis, mutta paljon on tullu lähipiiristä tyttö-veikkauksia.. laitettiin vedonlyönti pystyyn siis mites muut? Aiotteko pitää jännityksen loppuun asti vai haluatteko tietää kumpi tulee?

Me ei olla ostettu vauvaa varten yhtään mitään vielä, aattelin vähän syksymmällä sitten. Ei oo yhtään ajatusta, että mikä olis oikeesti tärkeetä. Lapsivakuutusta kyllä jo tiedustelin eri yhtiöiltä. Onks niistä kenelläkään kokemuksia tai vinkkejä, että mitä pitäis ottaa huomioon? Saman hintasia tuntuu kyllä olevan.

Kaapoli & vompatti 19+2
 
Mulla oli rakenneultra maanantaina (rv 19+0), sitä aikaistettiin ton mun radin takia. Kaikki rakenteet oli ok, ja meille on tulossa pieni poika! Oli kyllä helpottavaa saada nähdä vauva, kun radi on tuonut mukanaan niin paljon huolta. Kaikki raskauskilot ja muutama ylimääräinenkin on kadonnut kolmessa viikossa, kun sokerit ei kestä edes porkkanaa tai tomaattia... Noh, nyt aloitettiin lääkitys, josko siitä olisi apua.
 
Kiva kuulla rakenneultrakuulumisiakin jo! Itsellä menee vielä juhannuksen jälkeisen viikon loppupuolelle ennen kuin pääsee sinne - odottavan aika on pitkä! Mekin ajateltiin sanoa samoin kuin esikoisesta eli että mielellään kuullaan sukupuoli JOS se on selkeästi nähtävissä, mutta jos menee ns arvailuksi eli ei ole selvä näkymä niin sitten ei haluta tietää veikkauksia. Toki aina on mahdollista että ultraaja tulkitsee väärin mutta viimeksikin sanoi että on niin selvä ettei usko erehtyvänsä.

Lomaa odotellessa. Vielä kesäkuu töitä ja sitten voi pysähtyä hetkeksi! Jännittää jo etukäteen että miten syksyn työrupeamasta vielä sitten selviää... Mutta sen näkee sitten!

Mutta mietin neuvolakäyntejä ja ajankohtia. Mulle olis 11.7. terkalle käynti - silloin saisi paperit kelaa varten. Mutta se osuu ikävästi loman keskelle. Mietin, että olisikohan se kamalaa jos siirtäisi vasta elokuun alkuun. Onkohan tuolla käynnillä mitään erikoista minkä vuoksi olisi välttämätön just tuolloin käydä? Pissatikutuksen ja verenpaineen kun saisin mitattua ilman neuvolakäyntiäkin... Mitäpä luulette? Soittelen rakenneultran jälkeen neuvolaan kyllä ja keskustelen heidän kanssaan. Mutta ajattelin jos jollain visiota aiheesta (y)

Maximus 18+3
 
@noommi, onko sulla aiemmin ollut lääkitystä? Sulla ei siis ruokavaliolla saanu pidettyä arvoja rajoisss?


Mulla ei mitään himoja, paitsi just laku ja salmiakki kun kaupassa niitä näkee. Neki varmaan just siks ku ovat kiellettyjä.

Sukupuoli halutaan tietää jo hankittavien vaatetuksen ym.takia ja aiotaan myös muille se kertoa.

Nyt viime päivinä liikkeet tuntunu useasti päivässä. Välillä inhottavasti kun kumarrun eteenpäin niin vauva potkaisee mua ylävatsaan rintojen alle (oma päätelmä, koska isku on todellakin voimakas, ei mikään hipaisu). Tulee yhtäkkiä kova "vastaisku" sille kun kumarrun et maha menee kasaan. Ikäänkuin vatsa osuis johonki kovaan ja näkymättömään keppiin :eek: Onko muut kokenut tätä?


@maximus, sieltä kysy. Ainakin mulle tuntuvat olevan ehdottomia et pakko käydä tietyn ajan sisällä. Eräs hoitaja (mulla siis ollut jo 3 eri hoitajaa ku tuuraavat toosiaan) oli niinki tarkka et anto kaikki ultrat ym.just keskelle sitä suositeltua raskausviikko ajankohtaa.
 
@noommi, onko sulla aiemmin ollut lääkitystä? Sulla ei siis ruokavaliolla saanu pidettyä arvoja rajoisss?


Mulla ei mitään himoja, paitsi just laku ja salmiakki kun kaupassa niitä näkee. Neki varmaan just siks ku ovat kiellettyjä.

Sukupuoli halutaan tietää jo hankittavien vaatetuksen ym.takia ja aiotaan myös muille se kertoa.

Nyt viime päivinä liikkeet tuntunu useasti päivässä. Välillä inhottavasti kun kumarrun eteenpäin niin vauva potkaisee mua ylävatsaan rintojen alle (oma päätelmä, koska isku on todellakin voimakas, ei mikään hipaisu). Tulee yhtäkkiä kova "vastaisku" sille kun kumarrun et maha menee kasaan. Ikäänkuin vatsa osuis johonki kovaan ja näkymättömään keppiin :eek: Onko muut kokenut tätä?


@maximus, sieltä kysy. Ainakin mulle tuntuvat olevan ehdottomia et pakko käydä tietyn ajan sisällä. Eräs hoitaja (mulla siis ollut jo 3 eri hoitajaa ku tuuraavat toosiaan) oli niinki tarkka et anto kaikki ultrat ym.just keskelle sitä suositeltua raskausviikko ajankohtaa.
Ei ollut lääkitystä aiemmin, ja pelkästä ruokavaliosta ei tosiaan ollut apua - oikeastaan ainoa, mikä ei nostanut sokereita kattoon, oli kurkku... Toistaiseksi tää metformiini ei oo vaikuttanut sokereihin mitenkään, mutta toivon, että siitä olisi apua. Vaste voi kuulemma olla huonompi, kun ei ole ylipainoa.
 
Jotenkin unohtui koko tämä ryhmä, kun saatiin np-ultrassa yllättävä uutinen, meille tuleekin kaksoset!
Maha on jo kuin jalkapallo ja jo muutaman viikon on voinut tuntea satunnaista möngertelyä, nyt kevyitä potkujakin.
Huomenna mennään yksityiselle ultraan, kun ei millään jakseta enää odottaa reilua kolmea viikkoa rakenneultraan. Tekis jo mieli ostaa muitakin kuin neutraaleja vaatteita...
Huomasin, että täällä oli muutama muukin kaksosten odottaja. Olis kiva kuulla kokemuksista, kun tää odotus on kuitenkin erilaista kuin yhden kanssa.
 
Mulla sama kuin @Mangolassi lla, haluan päästä ostamaan jo tyttö- tai poikaväreissä vaatteita, päästä virkkaamaan vauvalle peittoa ja alkaa askartelemaan mobilea. Muutenkin tuntuu, että odotuksesta tulee konkreettisempaa kun saa tietää enemmän tuosta pienestä tyypistä joka mua potkuttelee. Onneksi enää kaksi vuorokautta ja muutama tunti.. :D

voittamaton ja banaani 20+5
 
Mää ostin jo pari yökkäriä ns.tyttöväreissä kun oli alessa :rolleyes:

Pahoinvoinnin perusteella olen 100% varma tytöstä. Myös peiton heilutus puhuu sen puolesta; se tapahtui 2vrk ennen ovulaatiota, minkä tikutin. Eka lapsi tehtiin ovulaatiopäivänä (myös tikutin) ja pahoinvointi huomattavasti helpompi ja tuli poika.

Nämä on mun teoriat :D ja tuo tytön pahoinvointi on todettu "virallisillakin" sivuilla. Tytöt nostaa sitä hormonia korkeemmaksi=enemmän pahoinvointia. Tokikaan tämä ei täysin ehdoton kaava ole. Huomenna sen sit saa tietää.

Myöskää en siks oo hankkinu tavaras, jos kaikki ei ookaa hyvin vaan pahimmillaa joudutasn keskeyttään.

Ja edelleen matalaa profiiloa oon pitänyt, jos kaikko ei oo hyvin. Eli huomisen jälkeen kai pakko jo fb:sss julkistaa ja sieltäpä työkaverit ym.saa tiedon.

Onko teillä tyttö/poika oloja tsi veikkausia?

Ps.hirveenä virheitä kun niin huono kosketusnäyttö enkä jaksa korjata.
 
Mulla oli alussa tosi varma tyttöolo, mutta nyt lähiaikoina oon keinahtanut ihan fifty-fifty-ajatuksiin. Muutama tuttu on sanonut, että ois poikamaha tai kasvoista näytän, että odotan poikaa. Pahoinvointikin loppui kuin seinään jo rv13, senkin puolesta vois olla poika. En kyllä tiiä yhtään ite nyt :D
 
Radi itselläni ei tosiaan koskaan ole toiminut ihan se "oikea oppinen" ruokavalio mistä db hoitajat puhuvat. Puurot ei sovi ollenkaan. Ja tietysti vaaleat leivät,makaroni/pasta täytyy jättää pois.
Ainoa leipä oikeestaan on 100% ruisleipä.
Peruna ja riisi sopii.
Maito tuotteiden kanssa saa olla myös tarkkana. Paitsi ne mitkä sisältää paljon proteiinia ja vähän hiilareita. Maitoa en juo ollenkaan ruoalla,niin saan syödä enemmän ruokaa,koska maito lasillinen nostaisi turhaan arvoa ylöspäin :ROFLMAO:
Rahka ja marjat on ykkös suosikki aamu ja välipalalle,mansikat on nyt tosi hyviä.
Ja jos jaksaa vielä vatkata kermaa rahkan joukkoon se sopii minulle vielä paremmin jostain syystä..
Myös leipäjuusto on suosikkini.
Iltaisin kaikista paras on munakas erilaisilla täytteittä, lihaa/kasviksia/tomaattia mitä nyt mieleen tulee. Tai joku ruokaisa salaatti, ekstra lihalla/kanalla/kalalla :whistle:
Eihän sitä tietenkään kiva ole syödä illasta toiseen kananmunia monta kuukautta,mutta toistaiseksi näillä mennään.
En jostain syystä millään haluaisi lääkitystä vaikka siitä ei ole mitään haittaa vauvalle (n)
Mutta @noommi en ole koskaan ennen kuullut,että kellään olisi noin hankala,varmasti ollut hankalaa kun mikään ei sovi. Toivottavasti löytäisitte oikean lääkityksen. Että uskallat syödä muutakin, kuin kurkkua (y)

Mulla oli alkuun tyttö olo, mutta nyt olen kallistunut pojan puoleen. Aiomme ehdottomasti myös kysyä kumpi on tulossa. Meillä on valmiiksi ihan liikaa vaatteita jemmassa molemmille,joten laitan myyntiin sitten ne kumpaa ei tarvita. Eli toivottavasti veikkaus menee oikeaan :ROFLMAO:
Eli minä en valitettavasti pääse ostamaan vaatteita,koska meidän vaatteilla vaatettaisi kolmekin vauvaa ellei enemmän :whistle:
Mutta voin silti alkaa hypistellä vauvan vaatteita sitten heti heinäkuun puolen välin,kun selviää että kumpi on tulossa :love:

Huomenna mulla olis lääkärineuvola, se on nyt eka meillä ja viikkoja on 17+. Heinäkuun 16 pvä on rakenneultra ja sitten seuraava neuvola aika menee johonkin heinä-elokuun vaihteeseen missä on sitten kela asiat.
Mun neuvolan täti on myös aika tarkka neuvola ajoista,odotan jo neljättä ja edelleen käyn n. 4vk välein neuvolassa,vaikka muut uudelleen synnyttäjät ja edes toiset ensi synnyttäjätkään ei välttämättä käy noin usein.. mutta kai tämäkin on paikkakunta kohtaista.

Himoja on tällä hetkellä kaikki mikä on radin takia kiellettyä.. Usein huomaan kaupassa katselevani sipsi hyllyllä kaihoisasti sipsejä,vaikka normaalisti en edes oikein pidä sipseistä.
Tai tuoretta sämpylää ja koka kolaa :p mutta niiden aika tulee sitten marraskuussa.

Liikkeitä en tunne vieläkään. Muistakin olen tuntenut myöhään 20+ viikolla ja vasta niitä kunnon potkuja, en oikein ole osannut erottaa sitä möyrinää mistä muut puhuu..
Nytkon luulin jo tuntevani jotain, mutta sitä ei ole tuntunut enää viikkoihin. Ja nyt mulla on istukka edessä, kun muissa ollut takana,joten voi olla että joudun odottelemaan liikkeitä vielä jonkun aikaa.
Mutta sydänääniä olen kuunnellut,joten tiedän että siellä se pikkuinen edelleen elelee :love:

Kosmo ja mini 17+5
 
Jänniä nää sukupuoleen liittyvät uskomukset. Mulla oli ekassa raskaudessa ihan järkyttävät olot, oksensin pari kuukautta ihan kaiken syömäni ja poika tuli. Kahdessa seuraavassa ei ollut kummempia oloja, tytön ja pojan sain. Nyt kaksosraskaudessa olis kai pitänyt voida tuplahuonosti, mutta oksensin vain kerran, muuten oli vähän kuvotusta. Ja tän päivän ultrassa kätilö veikkaili kahta tyttöä.
Suosittelen oikein lämpimästi pk-seudun odottajille Kiehtoa, meillä oli tosi mukava käynti. Kätilö tarkisteli moneen kertaan vauvojen sukupuolta ja mittaili kokoa. Hyvin kummatkin kasvaa viikkojaan vastaten.
Pitihän se sitten käydä vähän vaatteita hypistelemässä ja pienet pipot ostettiin neideille.
 
Mulla oli verestä hcg rv 5+0 siinä viitearvon ylärajalla, en nyt muista tarkalleen. Mut sillo jo aattelin et varmaan tulee huonompi olo, koska se arvo oli tuplat verrattuna ekan raskauden mittaukseen samaan aikaan. Enkä väärässä ollut, mutta olot tuli kylläkin vasta rv 8 eli aika paljon kerkes nousta ennenku alko tuntuun.

Tänään se selviää. Oon tietenki eilisestä asti kattonu netistä mitä ultrassa voi näkyä jne. Aika paljon se kertoo. Pääsen sairaalan sikiötutkimisyksikköön. Hirvittää kyllä, jos kaikki ei oo ok vaan joutuis keskeyttään. Oon nimittäin jo niin asennoitunut et pääsen pois työelämästä joksikin aikaa :rolleyes:

Ja lisäks päätettii jo alussa et jos tää keskeytyy niin ei edes yritetä enää uudestaan. Vaikka helpolla oon raskaaksi tullut mut et koko 21 viikkoa taas alusta niin ei enää ikinä. Myös ekasta synnytyksestä jäänyt kammo ja siitä aattelin pyytää jotain "keskusteluapua" pelkopolilta. Niistä enemmän kunhan vaan eka selvitetään onko kaikki kunnossa.

Oon nyt mittaillessa huomannu et suklaaprot.rahka kyllä auttaa makianhimoon eikä vaikuta sokeriin. Oon siis jälkiruokana syönyt.
 
Noniin. Terve ja erittäin selkeä poika lupaus kölli. Tai paremminkin istuu, minkä olen itsekin tuntenut kun pää tissien alla ollut useamman päivän jo :love:

Mitat oli yläkantissa, kuten ekakin olin. Erittäin helpottunut olo nyt. Ja eipä tarvi nyt kummemmin vaatettakaan miettiä kun poika on entuudestaan. Eipä siis pahoinvointi vs.sukupuoli mennyt oikein mitä luulin :LOL:
 
Mites painoarviot? Täällä n.450g, käyrän yäreunassa mut ok kuulemma.

Mietin sitä diabetestä et kuin ne arvot kulkee "käsikädessä" vauvan painon kans? Jos siis arvot koko ajan ok niin voiko silti tulla isohko ihan vaan siks kun on todettu se db? Pitää varmaan kysyä hoitajalta kun soittaa.

Eka oli n.4000g vaikka ei db:tä ollut. Mies isokokoinen ja pitkö enkä minäkään kovin pieni ole. Voiko perimä siis vaikuttaa jo vauvan kokoon? Nytkin lapsi ikäisiään pitempi.
 
@Sonde vauvan painoarvio oli 21+0 n. 420g joka kätilön mukaan oli normaali paino tässä kohtaa. Reisiluun pituus meni yläkäyrillä, kaikki muut mitat oli normaalit.

Ainakin mun kaveriperheen vauva on pituudessa mennyt koko ajan muiden samanikäisten edellä kun molemmat vanhemmat on tosi pitkiä, äiti 180cm ja isä melkein 200cm. Eli eiköhän se voi vaikuttaa? :D

Me ollaan suht pitkiä myös, muttei kyllä noin pitkiä. Ite oon 172cm ja mies 190cm, saa nähdä tuleeko nyt pitkäjalkainen poikakin :ROFLMAO:
 
Teettekö hankinnat kaupasta, kirppikseltä vai onko vielä aiemmat vauvan vaatteet tallessa?
Oon nyt käynyt kirppiksillä muutaman kerran vain vauvojen hankinnat mielessä ja yllättynyt miten edullisesti ja paljon löytyy tosi siistejä vaatteita.
Uutena haluan ostaa kaikki sänkyyn tulevat jutut ja unipesät ja luultavasti vaunut.
 
Tyttö/poika olot itselläni tosiaan kaksi tyttöä ja yksi poika. Oksentanut olen jokaisesta monta viikkoa ja useita kertoja päivässä. Pojasta ehkä kesti inan vähemmän. Sekä tässä raskaudessa pahoinvointi loppui kaikista aikaisemmin. Sen perusteella voisi ehkä ajatella olevan poika. Vatsan muoto mielestäni oli tytöistäkin hyvin "poikamallinen" ei näkynyt takaa päin ollenkaan, ettö olisi ollut mahaa. Kasvoi niin eteenpäin, mutta poikamaha se vasta eteenpäin kasvoikin, kyllä ne sitten kuitenkin oli erilaiset malliltaan. Nyt en vielä osaa katsoa miltä maha näyttää.

@Mangolassi mä oon hirveen huono käymään kirppiksillä. Meillä on tavarat ostettu aikanaan uutena ja suurin osa vaatteista. Niitä on sitten säilötty seuraaville ja kavereiden ja sisarusten välillä on vaatteita kierrätetty.
Ihan pienten vaatteet pysyy kyllä yllättävän hyvinä paljosta pesusta huolimatta, joten kirppiksellä varmaan tekis kyllä hyviä löytöjä.

Viime viikkoinen lääkäri aika peruttiin, huomenna uusi yritys.
Sen jälkeen olisi tarkoitus lähteä lasten kanssa pienelle mökkilomalle, vain minä ja lapset,mies ei vielä ole lomalla :barefoot:mitäköhän siitäkin tulee :ROFLMAO::ROFLMAO:

Ihania ultra kuulumisia teillä ollut, omaan vielä se reilu 3vk ja nyt alkoi vähän jännittää,kun luki teidän muiden juttuja. Olen muuten koittanut olla vielä ajattelematta omaa ultraani..

Kosmo ja mini 18+5
 
Äh, ei tule uni :cautious: tämä onkin oikea paikka hakea sitä :whistle:

Mutta huomasin tässä selaillessani @Sonde lle unohdin vastata. Rd toteaminen ei automaattisesti tarkoita isoa vauvaa, jos arvot pysyy hyvänä. Näin mulle db hoitaja joskus sanoi.
Itsellä ekassa ei ollut radia ja vauva oli reilu 3500 syntyessään rv37. Tokassa ja kolmannessa oli radi toka oli reilu 4100 rv 38 :whistle: ja kolmas oli rv38 3500. Eli viikkoihinsa nähden meillä on tytöt ollu isoja ja poika vähän pienempi, myös pituudessa tytöt oli 52cm ja poika 50cm.
Ja edelleen meillä tytöt kasvaa yläkäyrillä pituudessa ja poika keskikäyrällä. Vaikka vanhemmista kumpikaan ei ole erityisen pitkä. Mies on perus mittanen 179cm ja minä jopa ehkä vähän lyhyt alle 160cm. Meillä esikoinen on ihan kohta mun pitunen ja menee nyt kolmannelle :eek:

Ja mitä proteiini rahkaa olet syönyt? Mä olen aina ollut vähän huono syömään makeutusaineellisia juttuja ja raskausaikana välttelen niitä vielä enemmän,mutta kiinnostaisi tietää mikä on sallittua raskaana. Tiedä sitten "uskallanko" koskaan itse ostaa :D

Entä oletko huomannut nyt mittaillessa onko ruokia mitkä ei sovi?
 
Me ollaan osteltu vauvalle tarvikkeita sekä uutena että käytettynä. Käytettynä on ostettu hoitopöytä, pinnasänky, manduca, sitteri ja muutamat ulkohaalarit. Uutena sitten suurin osa vaatteista, itkuhälytin, yhdistelmävaunut ja turvakaukalo+telakka. Plus tietty kaikkea pientä kuten imetyskorun tilasin juuri netistä :D

Vakuutus pitäisi hankkia vauvalle tässä suht pian vielä ja muutamat pienemmät hankinnat. Tekisi jo kauheasti mieli alkaa kasaamaan huonekalujakin, mutta niiden kanssa odottelen vielä ainakin muutaman viikon :ROFLMAO:
 
@kosmo, oon mittaillu ja kaikki ollu hyvin rajoissa. En siis oo muuttanu ruokavaliota yhtään, koska omasta mielestänisyön jo suhtsuositusten mukaan. Voin siis jatkaa näin ja seuratasn. Jos myöhemmi arvot nousee (kuulemma normaalia et loppua kohti) niin sit taas katotaan ruokia tarkemmin.

Sen oon kyllä muuttanu et en tosiaan syö makeaa. Herkut on suklas prot.vanukas ja perus jackyt. Jälkkärinä syötynä arvot ok. Jos taas syön keksiä niin se nostaa korkeammalle. Oon siis testannu nämä itse. Hootajallakin semmoinen periaaate ettei orjallisesti tarvi noudattaa jos arvot ok. Mielestäni hyvä juttu, yksilöitähän me ollaa vaikka sama diagnoosi oiskin.

Mulla vaatetta löytyy ja muutki isommat hankinnat. Otan kelarahan ja ostan niillä puuttuvat (sitteri,hoitoalusta/-pöytä, mobiili, uusi patja ja rintapumppu).

Just kävin neuvolassa ja sain kelapaperit. Mutta hieman pelon sekaisissa fiiliksissä. Mulla supistuksia oli rv18-19 jonki verra. Ja nyt oon lomalla ollut rauhassa. Sunnuntaina sit siivosin eli liikuin reippaasti niin alko menkkakivut/-krampit. Sillon jo mietin et onko normaalia. Tiedän tapauksen et laps synty n.rv25 yllättäen, syynä jokin tulehdus.
Aattelin tuntemuksista sanoa. En kerenny ku hoitaja tuli huoneeseen et onko oiretta, leukosyytit ja proteiini 3+ ja sokeri 1+.

Ei muutaku lääkäri paikalle, jonka mukaan alakerta näyttää ok (toki auki ja lyhyempi kamava mut johtuu kun on jo aiemmin synnyttäny). Otti myös jonku pikatestin mikä ok. Huomenna pissanäyte labraan. Hoitaja epäilee virtsatulehdusta.
Jotenki toivosin et ois se tulehdus, koska jos se puhdas niin käsitin et seuraava vaihtoehto on myrkytys, et ois tulossa.

Että kannattaa kyllä jo täs vaiheessa heti raportoida kivuista ym! Saan kuulemma saikkua heti ku palaan töihin jos vähäkää tuntuu kipua. Ihanaa et ottavat tosissaan.


Muokkaan. Termit oli hukassa. Eli tapissa oli leukosyytit ja erytrosyytit 3+ ja proteiini 1+. Glukoosi -.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin. Labratulokset normaalit eli negat. Hoitaja soitti ja nyt ei auta ku seurata tilannetta. Jos jatkuu eikä selkeää tekijää löydy niin sit sairaslomalle. Pikkusen ne säikäyttää etenkin öisin tulee melkoset pakokauhufiililset "mitä jos se nyt syntyy" :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä