Marraskuiset 2019

@Henttu82, useinkin on tunne, että en ole raskaana tai oikeastaan että pieni on kuollut kohtuun. Vaikka verta ei tullut ja raskausoireita on.

Pääsiäisreissun jälkimaininkina jäätävä ummetus. Kääk. Ja hirvee väsymys, ei kyllä jaksa paljon kotihommia tehdä (tai ei kiinnostakaan) ja sen kyllä huomaa.

Meillä oli neuvolassa lääkäri nyt 9+ ja siellä ultrattiin. Lisäksi tarjotaan sairaalassa niskaturvotus- ja rakenneultrat.

Huolestuneena mietin, että mitähän ulkohousuja käytän kohta, kun nykyisistä aukeaa nepparit heti ja kohta ei enää farkutkaan mahdu kiinni. Syksyllä ei luultavasti mahdu enää takkikaan. Kengät on pakko ainakin ostaa uudet, kun nykyiset tennarit niin kapeat, ettei niihin kyllä turvonneet jalat mahdu. :D
 
@Marjusk nyt on menossa 10+4. Eli 10+0 sain sykkeen ekan kerran kuuluviin, sitten 2 päivää meni niin etten löytänyt, ja eilen löysin uudestaan. :) itse en jaksanut stressata siitä, että sykettä ei löydy, koska tiesin ettei sen ”kuulukaan” vielä löytyä. Täällä ei neuvolassakaan kuunnella ennen ku 12+ jälkeen, koska luultavasti ei kuulu ennen sitä.
EDIT: ja tosiaan, löysin tuon oman dopplerini 5 eurolla torista, joten ei ollut mikään iso sijoitus. :D

@vuuti mulla ei ole alkanut vatsa, tai mikään muukaan turpoamaan vielä. Painokin putosi eka reilu kilon, nyt tullut kyllä takasi :giggle: mutta olis kyllä kiva, jos alkaisi jo pikkuhiljaa masu kasvamaan, sais enemmän raskausfiilistä! Toivottavasti sulla menee väsymys helpommaksi ja ummetus poistuisi :poop:
:LOL:

Mull oli neuvolassa hemoglobiini 135, eli oikein hyvä, mutta mulla ei oo koskaan ollut sen kanssa ongelmia :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vuuti
@vuuti pujota vaan ponnari napinlävestä kiinni nappiin ja sitten vaan vähän pitempi paita niin saat jatkoa housujen vyötärölle (y)

Minulla näkyy masu jo sen verran, että on tosi vaikea piilottaa enää, lähinnä töissä olen vähän pilotellut. Onneksi ultra on jo ylihuomenna!

Täällä ei vielä ääniä kuulu, 12+1. Ihan tavallista ettei vielä kuulu, älkää huoliko sen perusteella liikaa!
 
  • Tykkää
Reactions: vuuti
Mulla oli hg 138 pari viikkoa sitten kun mitattiin neuvolassa, eli tosi hyvä. Viimeisin raskaudessa loppuajasta söin rautalisää kun oli alhaiset.

Mulla on kuminauhapatentti housuissa niin saa käyttöaikaa, tosin kaivelin kaapista äippähousut jo varuiksi esille.

Mulla on myös ollut jäätävä väsy aina iltaa kohden ja palellu hulluna. On ollut pitkähihainen ja sen päällä fleecetakki ja sit vielä viltti päällä hyrissy sohvanpohjalla. Välillä sit hikoiluttaa :LOL: ja lenkillä kun käy niin hengästyy herkästi.
 
On ollut niin paljon kaikkea nyt, etten ole hetkeen ehtinyt kirjoittelemaan tänne. Pääsiäinen meni nopeesti perheen kanssa ja ulkoiltiin myös aika paljon. :)

Kävin 12.päivä ekassa neuvolassa, mutta eipä siellä nyt ekalla kerralla vielä mitään ihmeellistä ollut. Ei yritetty vielä kuunnella sydänääniä. Sain jo myös ajat nt-ultraan ja rakenneultraan postitse. Ens viikolla olis ne labrat.

Pahoinvointi edelleen vaihtelee ja vatsa on aamuisin sekasin. Keskenmenon pelko kummittelee vieläkin, mutta eipä tässä auta muu kuin antaa ajan kulua ja toivoa parasta. (y)
 
Meillä oli np-ultra tänään 12+4, vastasi viikkoja 12+6
Pikkusella tais olla tanssitunti meneillään kun ei meinannut sen aikaa pysyä paikoillaan että saatiin mitat otettua :D
Kaikki oli kuitenkin hienosti, jospa nyt alkaisin pikkuhiljaa osata nauttia raskaudesta ja jättää pelot taakse.. :) Meillä ei tästä tiedä vieläkään muut kuin meidän vanhemmat ja sisarukset..
Varovaisesti veikkas tyttöä tässä kohtaa :love:
 
Meillä oli np-ultra tänään 12+4, vastasi viikkoja 12+6
Pikkusella tais olla tanssitunti meneillään kun ei meinannut sen aikaa pysyä paikoillaan että saatiin mitat otettua :D
Kaikki oli kuitenkin hienosti, jospa nyt alkaisin pikkuhiljaa osata nauttia raskaudesta ja jättää pelot taakse.. :) Meillä ei tästä tiedä vieläkään muut kuin meidän vanhemmat ja sisarukset..
Varovaisesti veikkas tyttöä tässä kohtaa :love:
Ihanaa! :love: Voi että, itse pitäis vielä vajaa viikko jaksaa odotella!
 
Meillä myös ultra takana ja kaikki oli oikein hyvin. Katsoi ja kertoi tosi hyvin jo rakenteistakin, saatiin laskettua sormiakin viidet kummassakin kädessä. Viimeksi ei ollut näin tarkka tämä ultra muistaakseni tai sitten nyt ultraaja vaan kertoi enemmän kaikesta ääneen. Söi siellä peukaloa ja makaili sen verran unisena, että heräteltiin kylmällä mehulla ja jumppaliikkeillä. Sen jälkeen liikkui hyvin. Vastasi myös laskettua aikaa. Tänään 12+3.

@Sahna kysyitkö vai kertoiko itse mitä sukupuolta veikkaa? Jännää nähdä onko oikeassa! He ovat aika paljon nähneet varmasti.
 
Moi!

Täällä 8+4 näyttäis tälle päivälle ja ensimmäinen raskaus. Käytiin eilen varhaisultrassa ja ekassa neuvolassa. Yllättäen löytyi kaksi pientä tyyppiä ultrassa, nyt vaan jännitetään, löytyykö niiltä omat istukat ym. vai onko vähän enemmänkin riskiraskaus (ei näkynyt varmuudella tuon lääkärin laitteilla). Laskettu aika siis 30.11. tai tyyppien koon perusteella 2.-3.12.

Kuten näkyy, oon uusi täällä ja siksipä kyselen tyhmiä :D Fb-ryhmään haluaisin, mutta miten täällä alustalla laitetaan toisille viestejä? Löysin vaan vaihtoehdon statusviesti, mutta se kuulostaa siltä, että se menee johonkin ihan julkiseen profiiliin :eek:

EDIT: Haa, löysin yksityisviestit! Unohtakaa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Camy
@AnnMariii viikko menee onneksi ihan supernopeesti :)

@Camy ihanaa että teidänkin vauvalla on kaikki hyvin :love:
Ihan oma-alotteisesti lääkäri kertoi että hänen mielestä näyttää tytöltä, mikä oli aika jännä mun mielestä, ettei kysynyt et halutaanko tietää. Esikoisesta ei aikanaan haluttu tietää sukupuolta mutta tästä lapsesta oltiin jo miehen kans puhuttu et kysytään sukupuoli, joten sinänsä ei haittaa että sitä ääneen veikkaskin :)
Mites muut, haluutteko tietää vauvan sukupuolen ultrassa vai odotatteko synnytykseen?
 
Halutaan tietää sukupuoli. Periaatteessa olisi voinut odottaakin, koska meille ei ole väliä ja se ei kiinnosta sillä tavalla, se yllätys olisi aika hauska. Mutta olen aika käytännön ihminen ja jos vaikuttaa siltä, että meille tulee poika niin haluan jo raskausaikana myydä ja pistää lahjoitukseen meidän esikoistytön vaatteita! Olenkin nyt tutkinut nub-theorya ja liityin Face-ryhmäänkin, jossa kokeneet tulkitsijat arvailevat ja näyttäisi nyt vahvasti siltä, että meille olisi tulossa poika. Odotan kumminkin rakenneultraa, ennen kuin myyn kaiken! Mekkoja säästän esikoiselle niin kuin äitini on minulle myös säästänyt.
 
Me kans halutaan tietää sukupuoli. Vaikkei sillä ole merkitystä, ja kumpikin meillä on jo, tyttö ja poika :) On se silti kiva katella vaatetta ym sukupuolen mukaan. Äitiyspakkauksesta tulee neutraaleja värejä nii mukava ostaa sinisiä/punaisia vaatteita lisäksi ;) Ootteko tehnyt jo hankintoja?

Tänään olis Np-ultra, jännittäääää :love:
 
Mekin halutaan tietää sukupuoli, en keksi miksi sen pitäisi olla yllätys. :)

ihanaa kun alkaa tippumaan näitä hyviä ultrauutisia tänne! :love: Itsellä taas sellainen päivä, että ihan 100 % varma ettei meille tule hyviä uutisia. (n) Mutta sen näkee sitten myöhemmin ultrassa. :)
 
Meillä vielä aikaa ennen kuin np ultra on ja odotus on pirullinen pitkä, tahtoisin jo tietää onko tuolla mahassa ketään.. Mut iteppä tehtiin valinta ettei menty varhaisultraan. Joten nyt sit kärvistellään 3 viikkoa :unsure:

Ekassa raskaudessa otettiin selvää kumpiko tulee ja kyllä varmasti tässäkin halutaan tietää. Väliä ei oo kumpiko tulee. Esikoinen on tyttö niin toisaalta olis kiva saada poika, mutta yhtälailla toinenkin tyttö on niin tervetullut. Sekin käynyt mielessä että suvussa paljon kaksosia niin mitäs jos löytyy kaks??!! :) mut kolmen viikon päästä nähdään onko onko tulossa yks vai kaksi vai onko tulossa ylipäätään ketään..
Eilen pärähti 9 viikko. . :)
 
Outo kysymys. (n)
Onko teillä iltaisin kun menette sänkyyn pötköttelemään niin sellaista paineen tunnetta ja "lihas jännityksen tunnetta" alapäässä? Todella oudon tuntuista ja vaikea selittää. Joskus kuukautisten aikana oli samanlaista tunnetta. Tuskin supisteleekaan vielä tässä vaiheessa RV. 12 + 6
 
@Poksuliini mulla on aina välillä juurikin sellasta jännityksen tunnetta alapäässä, mutta todella alhaalla, selkeesti siis emättimessä eikä kohdunsuulla tai kohdun seuduilla. Ite en miellä sitä supisteluiksi, koska ainakin keskenmenoihin verrattuna ihan erilainen tunne. Voihan se olla vaan rentoutuva lantionpohjalihaksia, jotka joutuu kasvavaa kohtua ”kannattelemaan”? Alavatsalla on välillä maatessa painetta, mut sen tunnen tulevan suoliston puolelta, joka ei muutenkaan oikein tiedä miten toimia nyt raskauden aikana :D
 
Np-ultra takana. Kaikki oli kunnossa :love: LA aikaistui viikolla eli 3.11. ja viikkoja nyt 12+4, vaikka piti olla 11+4 :) saatiin ultra kuvia mukaan nii pääsee näyttämään isommille lapsille että saavat pikku sisaruksen :love: on tämä jännää.. varsinkin kun nämä aiemmat lapset on jo 9 ja 11v.
 
Mekin halutaan tietää sukupuoli. Ollaan ihan varmoja, että tyttö tulisi, jotenkin vaan on sellainen tunne ja sitten myös yksi kaveri oli nähnyt unta tyttövauvasta, joten jännä nähdä:LOL:

Meillä on huomenna aamulla np-ultra ja jännittää niin pirusti suorastaan pelottaa onko siellä kaikki hyvin, vaikka käytiin myös varhaisultrassa 6+3, mutta onhan siitä jo puoltoista kuukautta aikaa. Jännittää myös sen takia, että jos huomenna kaikki kunnossa niin ollaan päätetty kertoa meidän perheille ja he tulevat niin yllättymään, että odotan jo kertomista:D
 
@mukipukipuu apua, mihinkähän toimenpiteeseen mä oon saanut ajan, kun ohjeet erit ja oon saanut aiemman ajan kuin sinä vaikka oon varannut myöhemmin... (n):ROFLMAO: vaikka eipä kai muihin sikiöseulontoihin pääsekään ilman lähetettä kuin tähän niskapoimuun.
Olisko tullut peruutuksia sitten? Vai oliko enemmänkin valinnanvaraa? :)

Ekassa neuvolassa oli hg parempi kuin koskaan: 126. Mulla normaalisti vähän sadan molemmin puolin. Kaikissa raskauksissa käynyt näin että arvot paranee.

Viikko pitäs vielä kärvistellä nt ultran kanssa. On siinä se hyvä puoli että on myöhemmillä viikoilla kun jos todellisuudessa onkin viikkoja vähemmän. Menkat jonkin verran heitellyt ja plussankin tein vasta rv8, en kyllä aiemmin edes kokeillut.

Kellekään ei olla kerrottu eikä kerrotakkaan ennen rakenneultraa.
 
@mukipukipuu ei ollut valinnanvaraa, eka vapaa oli huhtikuun lopulla ja seuraava kesäkuun lopulla. Voi olla peruutusaika, tai ehkä heillä on kaupunkikohtaisesti kiintiöitä, kun sitäkin kyselivät että mistä kaupungista olen. Mene ja tiedä. :) maanantaina meillä ultra, jännittää hirveästi! Eniten pelottaa keskenmeno, ei niinkään keskenmenon tai menetyksen takia vaan että en halua kaavintaan.
 
Meillä nt-ultra takana ja siellä pikkukaveri liikkui ihan hurjana. Hyvä, että ultraaja sai kunnolla niskaturvotuksen mitattua, niin kovin pikkunen liikkui, mutta lopulta sekin saatiin ja ihan normaali oli ja muutenkin kaikki näytti oikein hyvältä.

Vihdoin tuntuu siltä, että voi hiukan edes hengittää ja nauttia tästä raskaudesta. Meillä menee seuraava ultra ihan kesäkuun lopulle, jolloin sitten toivottavasti saadaan tietää kumpaa sukupuolta pikkukaveri on.

Yritin kanssa itse googletella noita p-appa ja hcg-arvoja, mutta en oikein tullut sen asian suhteen fiksummaksi. Ja nyt kun kävin katsomassa omassakannassa niin sinne olikin jo tullut yhteistulokset. Seulonnoista ei siis löytynyt myöskään mitään hälyyttävää ja kaikki kunnossa tällä hetkellä:love:
 
  • Tykkää
Reactions: mukipukipuu
Ihania uutisia, @Nappula00 ! Mulla ei oo omakannassa mitään tuloksista, mutta iPanasta löysin :D juu, eihän noita näköjään kannata googlaamalla selvittää, ite löysin vaan sellasta tietoa että mulla papp-a ois liian pieni ja hcg liian iso, mutta en jaksa stressata, sittenhän sen näkee :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä