Marraskuiset 2019

Jos sitä itsekin vihdoin ja viimein hyppäisi mukaan. Tätä ketjua olen seuraillut maaliskuun alusta asti, mutta tämänpäiväisen ultran jälkeen vihdoin sain aikaiseksi kirjautua. :ROFLMAO:

Esikoista odotetaan ja ultran mittausten mukaan hiihdellään viikoilla 12+3. Kaikki näytti olevan hyvin ja nyt vain odotellaan kirjettä verikokeiden osalta. (y) Rakenneultra aikaistui hieman ja se on nyt juuri ennen juhannusta, hurjaa! :giggle:

muoks. LA 5.11. / yorath / 26v. / 1. lapsi / NKL

Kenellekäs piti laittaa sitä viestiä siitä fb-ryhmään liittymisestä? :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Onko kellään mitään käsitystä noista PAPP-A ja HCG-arvoista? Tiedän, ettei ne kerro yksinään yhtään mitään, mutta ois kiva tietää ees jotain suuruusluokka..
Juu, ymmärsin kanssa, että ne muutetaan uuteen muotoon huomioiden vaikka ja mitä. :) mulla oli nuo arvot nyt PAPP-A jotain reilu 300 ja HCG jotain 200. No, myöhemmin selviää. :D
Vaikuttaa sun arvot ihan ok, mulla oli esikoisesta näin Veriarvot 368 myy g ja pappa 99 myy g. Näissä arvoissa oli molemmissa häikkää, eka liian korkea ja toka liian matala. Toisesta raskaudesta en muista
 
MoM-arvot oli just niin huonot kuin arvelinkin, 0,57 ja 3,2 tms, mutta riskiluvut oli silti alhaalla! :) 1:3500, 1:100000 ja 1:100000. Kaikki rakenteet ja elimet oli niin kuin pitääkin, syke normaali 160, liikkeet normaalit, niskaturvotus normaali ja pituisiin vastasi vain päivää vanhempaa kuin menkoista laskettuna. :) korkean HCG:n takia kuulemma rakenneultran jälkeen seurataan kasvua vähän tarkemmin kuin normaalisti, mutta muuten ei mitään poikkeavaa. (y)

Mites @tylleröinen_21 teillä meni ultra? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
@AnnMariii np 1.3, vastasi 4 päivää isompaa mutta lasken 3 edellisen ultran mukaan että nyt mennään 12+4. Riskiluvut tulee postissa n. viikon sisällä tai sitten soittavat jos jotain on. Ultra itsessään oli aika nopea ja vähän tympeä käynti, mutta pääasia että kaikki oli hyvin :)
 
@AnnMariii np 1.3, vastasi 4 päivää isompaa mutta lasken 3 edellisen ultran mukaan että nyt mennään 12+4. Riskiluvut tulee postissa n. viikon sisällä tai sitten soittavat jos jotain on. Ultra itsessään oli aika nopea ja vähän tympeä käynti, mutta pääasia että kaikki oli hyvin :)
Ihanaa! :love: On kyllä hauska miten erilaiset käytännöt eri puolilla on! Meillä ultraan ei saanut mennä ennnen kuin verikoetulokset on tulleet, ja niistä yhteisriskiarvot laskettiin sitten paikanpäällä. :) Nyt tuntuu kyllä taas niin paljon konkreettisemmalla tämä koko homma,varsinkin koska mitään oireita ei enää ole ja vatsakaan ei ole vielä kasvanut. Nyt on onneksi ultrakuva muistuttamassa, että kyllä tässä raskaana ollaan vaikkei siltä tunnukaan:giggle:
 
@AnnMariii täällä ne käydään antamassa etukäteen ja sitten joku ne siellä laskee ja käsitin että soittavat kyllä melkeen heti perään jos jotain on. Jotain arvoja lääkäri katseli, mutta sanoi vain että postissa tulee perässä. Siitä jäi sellainen olo että äkkiseltään jo ehkä katsoi ettei mitään ole.. Meillä myös lääkäri ultraa vaikka yleensä kätilö.
 
Viime viikolla oli ultra ja tällä kertaa joku oli hengissä :) Olin jo henkisesti taas valmistautunut siihen, että elävää tyyppiä ei löydetä, tuntuu todella oudolta.. Mulla on koko ajan melkein sellainen hyvin pieni paineen tunne tuolla alapäässä, en oikein osaa kuvailla sitä. HUSin alueella noi tulokset ja riskilukemat tulee aina postissa myöhempään, vaikka labroissa käydään useampi viikko ennen ultraa, todella erilaisia käytäntöjä näköjään on eri alueilla. Ultrassa laskettu aika siirrettiin päivällä eteenpäin, ei kai sillä oikeasti ole juurikaan merkitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nannou
@Weevil on tuo kyllä kumma, kun itsekin Husin alueella käyneenä olen saanut kuulla, että vasta yli 5 päivän heitoissa vaihdetaan laskettua aikaa! Varhaisultrassa oli kolme päivää pienempi ja tässä tokassa päivän pienempi, eikä muutettu laskettua aikaa. Ei siinä sinäänsä mitään, sama se minulle olisi, mutta jotenkin hassua, että on niin eri käytäntöjä.
 
Meille kanssa sanottu, että laskettua aikaa lähdetään muuttamaan vasta kun poikkeama on vähintään 5 päivää. Toki nuo ultrien mukaan lasketutkin kirjataan neuvolakortille ylös, mutta viikot lasketaan kuukautisten mukaan jne. :)
 
Kävin maanantaina labroissa ja 13.päivä ois ultra. Jännittää ihan hirveesti. Flunssa alkaa olla menossa pois, tosin yskä vaivaa edelleen ja yhdessä tän pahoinvoinnin kanssa on aikamoinen combo:sick:
Täällä sama homma, yskä piinaa ja on melkosen mielenkiintoista pahoinvointiin yhdistettynä. Keuhkoputkeen sattuu myös niin paljon, että kävin varuiks lääkärissä. Lääkärikin nauro, että olishan mulla vaikka mitä helpotusta määrätä ja neuvoo, jos et olis raskaana. Nyt ei oikein oo muuta kun höyryhengitys ja lepo
 
Tutulta kuulostaa toi yskä ja allergia.. tirskun ja yskin välillä niin paljon että ykä lentää. Välillä aivastus tai yskiminen tuntuu alamahassa.

Sit oon parina yönä nähnyt unta että alan vuotamaan verta:unsure:vissiin alitajunnassa pelko menetyksestä tai tunteesta että onko mahassa ketään.. oon herännyt ja mennyt vessaa kattoo tuleeko verta ja todennut että se oli onneks unta..
 
Inhottava uni @Henttu82. Minä ainakin näen raskaana ihan tosi paljon enemmän unia kuin yleensä! Välillä painajaisia.

Eilen illalla kilahti netpostiin tieto, että seuloissa kaikki ok. Reilu viikko meni ja jos ei olisi netpostia, niin ehkä tänään on kirje perillä eli noin 1,5 viikkoa tiedon saamiseen. Tässä oli tietty noita pyhiä välissä.
 
Itsellä kanssa uni ollut niin pinnallista, että unia näkee kyllä jos jonkinmoista. Eipä ihme, että loppupäivä meneekin horrostaessa, vaikka näin pitkällä ollaankin jo eikä väsymyksen ”kuuluisi” enää vaivata.

Häiritseekö ketään muuta tää keskiraskauden helppo ja oireeton aika? Kun vatsa ei näy, liikkeet ei tietty vielä tunnu ja ei mitään kunnon jatkuvia oloja siitä, että olisi raskaana, on aika epäuskoinen olo... :D ehkä ainoa oire satunnaisten repäisykipujen lisäksi on se, että suolisto ei yhtään tunnu tietävän miten pitäis toimia. :mad: Vähääkään jos syö ”väärin”, eli liian vähän tai liian paljon tai liian hitaasti tai nopeasti tai usein tai harvoin, tulee todella kipeä ummetus tai todella kipeät ilmavaivat... :sick::ROFLMAO:
 
AnnMarii, itse en voi sanoa oloa oireettomaksi. Flunssan myötä pahoinvointia on jälleen, vatsa jo pullottaa ja rinnat todella kipeät. Oikein hehkuva keskiraskaus :whistle:

Me saatiin np ultrassa jo poikalupaus ja muutenkin oli kaikki mallikkaasti :love: Onko muilla toiveita sukupuolen kuulemisesta jo ennakkoon?
 
Haha, no näköjään sekin sitten vaihtelee :LOL:

Meille sano kätilö np-ultrassa, että hän ei ikinä halua lähteä arvailemaan sukupuolta siinä vaiheessa, koska kaikki näyttää siinä vaiheessa vielä niin helposti pojalta. :) mun yhdelle tutulle kävi niin, että ultrissa kerrottiin, että poika tulee, mutta tulikin sitten yllärityttö. :ROFLMAO: Me ”toivottais” tyttöä, mutta eipä sillä oikeasti ole väliä. :barefoot: EDIT: ja siis todellakin halutaan tietää sukupuoli etukäteen, meillä se ei ole salaisuus. :)
 
Jännä että noin päin, olen luullut että yleensä se poikaveikkaus on tyttöveikkausta luotettavampi. No saa nähdä, meillä ennestään poikia niin tämä tuntuu luontevalta :LOL::love:

Mulla kanssa unet raskausaikana paljon lennokkaampia kun yleensä. Mutta pissalla ei ole enää tarvinnut heräillä kuten alussa (y)
 
Omakantaan oli mullekin tullut verikokeen tulokset PAPPA 620,22 mU/l ja hcg 29,19 ug/l. Eipä noista paljo ymmärrä vaikka oon googlaillu.

Nt-ultra meni vasta 21.5 ja viikot ois 13+2. Mielestäni meni vähän tiukille kun ohjeistus on ennen 13+6. Ois voinu mennä jo edellisviikolla:whistle:

@AnnMariii itellä on pahoinvointi on vähentynyt, edelleen väsyttää, mutta oireet on muuttunut ja rauhoittunut, joten fiilaan kyllä tuota jännittämistä kun toinen kolmannes lähenee :eek:

En ehkä haluais mitään sukupuoliarvauksia nt-ultrassa vaan vasta varmemmin rakenneultrassa(y)
 
Omakantaan oli mullekin tullut verikokeen tulokset PAPPA 620,22 mU/l ja hcg 29,19 ug/l. Eipä noista paljo ymmärrä vaikka oon googlaillu.

Nt-ultra meni vasta 21.5 ja viikot ois 13+2. Mielestäni meni vähän tiukille kun ohjeistus on ennen 13+6. Ois voinu mennä jo edellisviikolla:whistle:

@AnnMariii itellä on pahoinvointi on vähentynyt, edelleen väsyttää, mutta oireet on muuttunut ja rauhoittunut, joten fiilaan kyllä tuota jännittämistä kun toinen kolmannes lähenee :eek:

En ehkä haluais mitään sukupuoliarvauksia nt-ultrassa vaan vasta varmemmin rakenneultrassa(y)


Milloin kävit verikokeissa? Kauan meni että tuli tulokset? Mä kävin tiistaina kokeissa. Nyt ootellaa 17.5 nt-ultraa. Menis aika nopeasti eteenpäin.

Mäkin oon nähnyt raskauden aikana kaikenlaisia unia, hyvin ihmeellisiä mutta myös niitä ikäviä mitkä pistää miettimään. Ja pelkäämään.
 
@Henttu82 heti seuraavana päivänä verikokeesta oli tullut tulokset omakantaan :)

Näen kyllä tosi paljon nyt raskauden aikana levottomia unia, mutta en onneksi mitään km tai vauvan menettämiseen liittyviä. Alitajunta se pyörittää meille unet joita valveillakin on ajatuksissa, niin ajatella se vaan jonkinlaisena mielen käsittelytapana:)
 

Yhteistyössä