Marraskuiset 2019

@Li88 ensinnäkin onneksi kaikki oli hyvin, paljon jaksamista! Kaverillani vuosi tosi paljon verta viikolla 11 tai 12 niin, että oli varma keskenmenosta ja lääkäri oli myös, eikä suostuttu edes ultraamaan. Ihan varmuutta ei ollut mistä veri oli tullut, hematooma oli yksi epäily. Mutta siitä raskaudesta syntyi täydellinen terve vauva eikä muita vuotoja enää ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Haluatko salaiseen Faceyhmään? viestiä nimimerkille muttakun: (nuolta klikkaamalla voi kokeilla löytää hänet) :)

Tai haluatko mukaan alla olevalle listalle? ilmoita alla olevalla tavalla tiedot ja laita väri punaiseksi, jotta erotan helpommin ne viestien seasta. Kiitos!

Laskettu aika-nimimerkki-ikä-monesko lapsi-synnytyspaikka

LA 1.11.-Sahna-27v-2.lapsi-SATKS
LA 2.11.-teeakka-32v-4.lapsi-K-HKS
LA 2.11.-Esmenet-40v-2.lapsi-Keski-Eurooppa
LA 3.11.-Camy-32v-2.lapsi-NKL
LA 3.11.-HooMama-33v-3.lapsi-OYS
LA 5.11.-yorath-26v-1.lapsi-NKL
LA 7.11.-tylleröinen_21v-1. lapsi-TYKS
LA 8.11.-Nappula00-23v-1.lapsi-TYKS
LA 9.11.-Mukipukipuu-29v-3.lapsi-TAYS
LA 9.11.-MatildaJ-31v-1.lapsi-NKL
LA 11.11.-muttakun-4.lapsi-K-HKS
LA 15.11.-BabyElephant-33v-2.lapsi-NKL
LA 16.11.-JeanetteJ-27v-1.lapsi-NKL
LA 17.11.-Tiuhti_84-34v-2.lapsi-EKKS
LA 18.11.-vuuti-34v-3.lapsi-KYS
LA 20.11.-Minji-33v-1.lapsi-NKL
LA 21.11.-Pereskia-23v-1.lapsi - ?
LA 23.11.-Nannou-29v-2.lapsi-NKL
LA 24.11.-Marjusk-28v-1.lapsi-?
LA 26.11.-Suspi-27v-1.lapsi-TAYS
LA 26.11.-Zipi-36v-5.lapsi-SEKS
LA 26.11.-Aprikas-41v-1.lapsi-LS
LA 26.11.-annvake-23v-1.lapsi-TAYS
LA 27.11.-Henttu82-37v-2.lapsi-KYS
LA 27.11.-Jansaa87-4.lapsi-Satks
LA 27.11.-Emppuelkku-30v.-1. lapsi-NKL
LA 30.11.-li88-34v-3.lapsi-KYS

Synnytyssairaalat:
EKKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Mites @Li88 menee vuodon kanssa? :)
Hyvin pientä tiputteluvuotoa on vielä. Hieman on olo jo helpottanut, ja asiasta lisää lukeneena uskon jo että tämä vielä hyväksi muuttuu.
Itse epäilen vuodon syyksi sellaista kun viikolla 7+ ultras lääkäri 1,5 cm halkaisijaltaan olevan kystan munasarjoissa ja ne oli nyt sit ihan pe puhtaat (eli se kysta oli hävinnyt, et olisiko se puhjennut..). Tuli illammalla sit vielä sellainen 3cm halk. kokoinen ohut riekale ulos, niin olisiko ollut se kystan pinta. (n)

Ja hei.. Oikein hyvää äitienpäivää kaikille! :love:
 
Ultrassa käyty ja sekä hyviä että huonoja uutisia. Verenvuodon syy selvisi. Olin odottanut kaksosia, joista toinen meni kesken. Mitenkä kukaan lääkäri ei ollut aiemmin huomannut mitään vaikka kolmesti oli ultrattu ennen tätä?!
Ja hyvät uutiset on että tällä toisella on kaikki hyvin ja sanoi lääkäri että kun kesti tuon kovan verenvuodon ym. niin hyvin epätodennäköistä että tämä toinen enää kesken menisi. Sitä paitsi tällä on ihan oma sikiöpussinsa. Sitä ei tiedetä missä vaiheessa toinen on sitten menehtynyt, mutta jotain epämääräisiä jäänteitä ja pari senttiä leveä sikiöpussi siellä vielä oli.. Voi poistua vielä vuotona tai sitten jää sinne.

Kylläpä on nyt sekalaiset ja ristiriitaiset tunteet. Olen onnellinen kun vauvalla on kaikki hyvin. Mutta sit surettaa tämän kaksosen kohtalo. Toisaalta vasta sain tietää että lapsia olisi ollut kaksi, joten miten osaisin surra sitä mitä en tiennytkään olevan olemassa? Mutta nyt tiedän.. Ja se tulee aina olemaan mielessä että tällä lapsella oli kaksois sisko tai veli. Itkettää.. surusta ja ilosta yhtäaikaa.
 
Juuri ollaan tulossa nt-ultrasta. Siellä se pikkupallero köllötteli ja sydän löi :love:kaikki mittaukset ok laskettu aika ei muuttunut. Nyt voi huokaista ja alkaa kunnolla odottaamaan palleroa.
Oi ihanaa <3 Meillä oli myös ultra eilen. Mulle jäi jotenkin huono maku, kun koko homma kesti ehkä noin 2 min. En oikeastaan ehtinyt edes ymmärtämään/näkemään koko hommaa. Meilläkin mittaukset ok. :) riskiluvut tulee vasta kirjeellä kotiin!

Mutta sydän löi ja kaikki oli hyvin :) saatetaan kyllä mennä yksityiselle ultraan 16 viikon kohdalla kun tuo oli kyllä niin pikainen! :D
 
Viimeksi muokattu:
Oi ihanaa <3 Meillä oli myös ultra eilen. Mulle jäi jotenkin huono maku, kun koko homma kesti ehkä noin 2 min. En oikeastaan ehtinyt edes ymmärtämään/näkemään koko hommaa. Meilläkin mittaukset ok. :) riskiluvut tulee vasta kirjeellä kotiin!

Mutta sydän löi ja kaikki oli hyvin :) saatetaan kyllä mennä yksityiselle ultraan 16 viikon kohdalla kun tuo oli kyllä niin pikainen! :D
Oho, onpas kurjaa! Meillä kyllä katseltiin kaikki mahdolliset elimet läpi, ja kätilö selitti koko ajan mitä kuvassa näkyy ja että tämäkin on täysin normaali jne. Jouduttiin toki vähän myös odottelemaan että kaveri liikkuisi riittävästi, että saatiin niskaturvotus mitattua pariin kertaan. Hän kun vaan heilutteli käsiä ja jalkoja ja välillä pomppasi nopeasti ylös.
 
Onpas muuten todella ärsyttävä vaihe raskaudesta tää 15. viikko! Tavalliset farkut puristaa, kiristää, ahdistaa mutta äitiysvaatteet on auttamatta liian isoja varmaan vielä vähintään kuukauden ajan :mad::ROFLMAO: äitiysfarkuissa tuntuu aina olevan lantio-osa niin hirmuisen löysä, että veikkaan ettei ne tule mulleikinä istumaan. Tuskinpa tuo häpyluun tuosta tulee kauheasti turpoamaan ihan hetkeen :ROFLMAO: mitähän tässä keksisi päällensä, kun mikään ei istu (n) mistä te muut löydätte vaatteita??
 
@AnnMariii meillä on kaverien kesken äitiysvaatteiden kierrätys, annetaan niitä kaverilta toiselle. Lisäksi olen ostanut nyt H&M:ltä itselle ja lastentarvikekirppareilta löytyy myös usein kivasti äitiysvaatteita.

Täällä on tuntunut jo aika hyvin liikkeitä, viime aikoina ollut vähän hiljaisempaa ja mietin olisiko vaikka istukka nyt liikkunut niin, ettei enää tunnu niin hyvin. Neuvolasta sanoi, että vaikka on jo tuntunut liikkeitä niin saattaa yhtäkkiä mennä viikkoja ennen kuin tuntee taas. Dopplerilla löytyy suht pian äänet, vaikka en ole hetkeen testaillut. Hurjaa miten nopeasti aikaa menee, nyt jo 17.viikko alkanut.
 
Heippa, uusi marraskuinen liittyisi seuraan! Odotan toista lastani, esikoinen on jo 6-vuotias. Pitkään hänen oli tarkoitus jäädä ainoaksi, mutta mieli muuttuikin. Sitten ilmeisesti ikäni asetti haasteita, mutta kahden vuoden yrittämisen jälkeen vihdoinkin tärppäsi :) Alkuraskaudessa oli jotain häikkää hormonitasoissa, ja sitten vielä jäimme kiinni seulassa ja päädyimme kromosomitutkimuksiin. Nyt kaikki kuitenkin näyttàisi olevan hyvin (y)

Odotusaika on ollut selvästi rankempi kuin ensimmäisellä kerralla, liekö ikä painaa :rolleyes: KokopäIväinen pahoinvointi alkaa onneksi pikku hlijaa lieventyä, mutta väsymys vaan jatkuu ja vatsa turpoaa iltaa kohti aikamoiseksi palloksi. Sitä kukoistavaa toista kolmannesta odottelen edelleen :LOL:

Tässä tiedot listaan:
LA 2.11. - Esmenet - 40v. - 2. lapsi - Keski-Eurooppa
 
@Camy mun lasketun ajan saisi muuttaa, se on nyt 11.11.

Facebookin salainen ryhmä sulkee ovensa kuun vaihteessa, jonka jälkeen mukaan ei enää pääse uusia. Eli jos haluaa vielä face-ryhmään mukaan, niin minulle täällä yksityisviestillä nimi/tuntomerkkejä minkä avulla löydän oikean hekilön facebookista. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Hei,
Minäkin voisin nyt liittyä tähän faceryhmään. Olen jo jonkinaikaa sivusta tätä seuraillut ja nyt uskallan tänne liittyä. Tänään 13+0!! :love:
Pahoinvointi alkaa helpottaa, iltapahoinvointia vielä ja huimaa tosi helposti, mutta en enään oksentele tai pyörtyile. Toki tuo kuuma ilma pistää koville! Voiko sanoa että nyt on kiva että taas vähän viilenee (y)
Naimisiin mentiin miehen kanssa alkuvuodesta ja haaveissa on aina ollut että sitten kun naimisiin ollaan menty niin on yrittämisen aika.
Tulin heti ensimmäisten kuukautisten jälkeen raskaaksi, joka ei todellakaan ollut odotettua!
Sillä minulla on endometrioosi sekä monirakkulainenmunasarja. Voin kertoa että olen hyvin onnellinen ja siunattu tästä raskaudesta. Olimme varautuneet yrittämään yli vuoden, sekä lapsettomuuspelkoja on ollut monta vuotta.
Nuori kun olen, niin sillä voi olla jotain merkitystä asiaan (nopeasti raskaaksi tulemiseen) :):D
Tein ekan raskaustestin vasta kun pahoinvointi ja väsymys iski ja olin jo viikolla 6+5, siispä viivat olivat hyvin tummat ja paksut. Pariin kertaan tein ja hain apteekista samantien viikkonäytöllä joka näytti +3.

LA 26.11.2019 - annvake - ikä 23v - esikoinen - TAYS Tampereen yliopistollinen sairaala
 
@KengulleRuu mulla on siis se ongelma noiden mammahousujen kanssa, että juurikin se alas laskettu ”vyötärö” roikkuu pussina edestä. :ROFLMAO: Mun vähän kasvanut vauvamaha ei oo kasvanut riittävästi sieltä melkein häpyluun päältä, jonne asti tuo vyötärölinja tuntuu noissa äitiysvaatteissa aina laskevan. Mutta normifarkut puristaa kun vatsa turpoaa. Reidet ja peba ei kuitenkaan oo kasvanut, joten isompaa kokoa normi housuista ei voi oikein ostaa :whistle:
 
Mulla jää kanssa joissakin housuissa mitä oon kokeillut se vähän roikkumaan. Noissa mamaliciousin housuissa se häpylyyn päältä tuleva osa on ollu yhtä tiukka kuin normi housuissa. Mutta sit kohdun kohdalta ne ei purista mikä on ihanaa.
 
Onko muut hakenut jo äitiysavustusta? Aloin itse miettimään sitä, että mulla on neuvolalääkäri vasta viikolla 20+0, eli tosi myöhään, ja tohon äitiysavustukseen on ehtona että on käynyt terveystarkastuksessa ennen 5. kuukautta. Eikös tuo 21. viikko ole jo viides kuukausi? Vai lasketaanko tuohon kuukausiin viikot vasta neljännen jälkeen?
 
Onko muut hakenut jo äitiysavustusta? Aloin itse miettimään sitä, että mulla on neuvolalääkäri vasta viikolla 20+0, eli tosi myöhään, ja tohon äitiysavustukseen on ehtona että on käynyt terveystarkastuksessa ennen 5. kuukautta. Eikös tuo 21. viikko ole jo viides kuukausi? Vai lasketaanko tuohon kuukausiin viikot vasta neljännen jälkeen?
Äitiysavustusta voi hakea kun raskaus on kestänyt 154 päivää. Eli rv 22+. Mulla se tulee täyteen heinäkuun alussa :) Hakemuksen liitteeksi tarvii raskaustodistuksen. Ennen viidettä kuukautta pitää olla käynyt terveystarkastuksessa, jotta on oikeutettu saamaan avustuksen. Näin minä ymmärsin.
 
Toi terveystarkastus tässä juuri hämmentää. Siis riittääkö siihen se, että on käynyt normaalisti neuvolassa? Vai vaatiiko se sen lääkärikäynnin? Koska tosiaan riippuen siitä, miten noi raskauskuukaudet lasketaan (menkoista vai oikeasti raskaudesta), olen lääkärikäynnin aikaan raskaana 4. tai 5. kuulla... toisaalta on tässä tullut päivystyksessä käytyä sisätutkimuksissa plus normit neuvolat siihen päälle, eli ikään kuin neuvolalääkärissä, eli eiköhän sekin selvittelemällä menisi. :D
 

Yhteistyössä