Marraskuiset 2019

Miten tähän ryhmään liitytään? :) Kukaan tuttu ei ole ollut raskaana, niin mennyt aika yksinäisesti koko raskaus. Ja ei kauheasti ketään, keltä kysellä asioista. En ole ennen ollut tälläisillä palstoilla. Laskettuaika on 11.11. Ja viikko 30. Ensimmäinen raskaus. SATKS. Ja ikä on 27.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Annmarii työpaikkaonnitteluista - nyt oonkin muutaman viikon jo ehtinyt käydä töissä. (y)

Tää sokerirasitushomma on kyllä jännä - en siis vieläkään tiedä mun tuloksia. Ei näy Kannassa tai sähköisessä äitiyskortissa mitään, ja viime neuvolassa asiasta ei puhuttu sanaakaan. Enkä hölmönä tietty itekään muistanut kysyä. Jotenkin itelläkin sellainen ajatus, että olisihan ne sieltä soittaneet, jos jotain häikkää arvoissa olisi ollut, mutta silti olis kiva olla varma. En mielellään synnyttäis mitään diabetes-jättivauvaa...

Täällä hankinnat parhaillaan mietinnässä. Aattelin paneutua asiaan pikkutavaroiden osalta sitten äitiyslomalla enemmän. Vaunuvalintaa rajoittaa mm. kerrostalon pieni hissi, ja turvakaukalon osalta mietitään, olisko kätevin sellainen kääntyvä, vai sellanen, jonka saa kiinni ratasrunkoon ilman mitään adaptereita. Pohdinta, jota en olisi puoli vuotta sitten kuvitellutkaan joutuvani tekemään. Mä olisin ihan onnellinen, jos joku myis sellasta all inclusive -pakettia: pinnasängyt, hoitotasot, kantoliinat kaikki kerralla! :D
 
Miten tähän ryhmään liitytään? :) Kukaan tuttu ei ole ollut raskaana, niin mennyt aika yksinäisesti koko raskaus. Ja ei kauheasti ketään, keltä kysellä asioista. En ole ennen ollut tälläisillä palstoilla. Laskettuaika on 11.11. Ja viikko 30. Ensimmäinen raskaus. SATKS. Ja ikä on 27.
Täällä varmaan saat kysellä, mukaan vaan. Vähän hiljaista täällä on, kun aiemmin keväällä on perustettu faceryhmä, mutta aika monta meitä on, joten kyllä tänne aina joku kuitenkin vilkuilee. Parempi jos ei jää kysymysten kanssa yksin!
 
Mä alan pikkuhiljaa kanssa pohtimaan tulevia hankintoja. Mietin kanssa noita talvivauvan vaatteita, enkä tiedä mitä kaikkee tarvis. Olin ajatellu että en hanki toppahaalari ollenkaan, jos lampaantalja ja untuvapussi riittäisi. Sit olisi sinne sisälle vielä villahaalari. Ootteko muuten päätyneet millaisiin vaunuihin?
 
Mä alan pikkuhiljaa kanssa pohtimaan tulevia hankintoja. Mietin kanssa noita talvivauvan vaatteita, enkä tiedä mitä kaikkee tarvis. Olin ajatellu että en hanki toppahaalari ollenkaan, jos lampaantalja ja untuvapussi riittäisi. Sit olisi sinne sisälle vielä villahaalari. Ootteko muuten päätyneet millaisiin vaunuihin?
Me päädyttiin talvitavaroissa nyt vaan ihan alkuun merinovilla-alushaalari+fleecehaalari/nallehaalari -comboon, sit 62-68 kokoisena löytyy vähän paksumpi villaneuloshaalari. Pieni lämpöpussi vaunuihin (ei mahdukaan kaukaloon kun ostettiin sellainen, missä on vastasyntyneille lisätuet) ja toisaalta myös äitiyspakkauksen haalari lämpöpussina, se onkin sitten vähän paksumpi. Kypärämyssyjä haluisin pipon alle, mutta en yhdestäkään kaupasta ole löytänyt kuin sellaisia kalliita. Toisaalta jos ostaisi merinovilllaisen niin pärjäisi yhdellä kappaleella, kun niitä ei oikeastaan tarvi pestä.

Vaunuista meillä on Hartanin Toplinet, jotka saadaan ilmaiseksi. On siis jo vanhat (2 lapsella ollut käytössä), ja voi olla että on myös liian isot mun makuuni, mutta kun ilmaiseksi saadaan niin niillä nyt alkuun mennään. Ehtiihän sitä sitten ostaan mieluisat paljon myöhemminkin, jos mieli tekee :)
 

Yhteistyössä