Marraskuiset 2019

Moi @candyqueen ja onnea. Voi harmi, matkan peruminen on tietty tylsää, mutta onneksi on sitten jo paljon uutta ihanaa mielessä :) voi ääh, miltä kuulostaa tuo oksentaminen, onko se ollut tasoa yksi oksennus päivässä vai onko vaatinut ihan nesteytystä?

@Shara meillä on myös varhaisultra samana päivänä! Meillä on vasta ilta-aika.
 
Moikka!

Ehkä minäkin uskallan nyt jo kirjoitella tänne. Eilen sain siis vihdoin kauan (tai ainakin siltä se tuntui) odotetun plussan. Meillä yritystä takana noin vuosi ja seuraavaksi oltaisiin menty jo lapsettomuushoitoihin eli aika uskomattomalta tuntuu, kun nyt näyttäisi siltä, että niiltä vältyttiin. Tässäkin kierrossa sain ovisplussan vasta 29 kiertopäivänä enkä uskonut, että näin myöhäisellä oviksella plussaisin, mutta toisin kävi.

Näillä näkymin laskettu aika siis olisi 8.11. Tässä plussakierrossa kävin akupunktiossa ja sitten myös menin paljon rennommalla asenteella kuin aiemmissa. En sitten tiedä oliko näillä oikeasti merkitystä, mutta aiemmissa kierroissa ei ainakaan raskaus ole edes alkanut!

Meillä on myös tarkoitus mennä varhaisultraan katsomaan, että kaikki on niinkuin pitääkin:)
 
2 viikkoa pitää oottaa varhaisultraa, niin jännittävää! Saapa nähä näkyykö sillon sykettä, mutta käydään tsekkaa viikot kun kerta päästiin julkiselle puolella tsekkauttaa. :)

Mites muilla menee? Onko uusia plussia? :whistle::giggle:
 
@Rnna tosi hyvä että pääsitte julkiselle!

Onnea uusista plussista!

Täällä kaksi viikkoa ja pari päivää vielä varhaisultraan, niin piinaavaa! Oon semmoisessa työssä, että ”pakko” itseni kannalta kertoa työnantajalle pian, mutta ajattelin malttaa odottaa tuon varhaisultran kuitenkin.

Hurjan kuulonen pahoinvointi, toivottavasti tämä menisi iisimmin! Mulla ei ole pahoinvointia ainakaan vielä, tietyt hajot kyllä etoo pahasti, ja alavatsa sekä -selkä on aika kipee, ei pysty kauaa istumaan. Ja sitten tietty mietin joka oireesta että toivottavasti tämä on normaalia. :D On se tästäkin taas hölmö stressata!
 
  • Tykkää
Reactions: Rnna
Onnea uusista plussista!

Kyllä kiehtoisi tuo varhaisultra, mutta itsessään näyttää hinnastossa olevan sen reilu 100€ ja siihen päälle ne muut toimisto ym maksut niin varmaan lähemmäs 150€ kokonaisuudessa.. Mulle varattiin jo ensimmäinen neuvola, mutta eihän se ole vielä moneen viikkoon.
 
@Yllätyshaave totta että se on aika kallis! Mutta pääkapunkiseudulta voi löytää kyllä ”hieman halvemmallakin” (kalliilta se musta silti tuntuu) tuo Perhe-Antra (jonka @Camy vinkkasi) on kaikkineen 79€ ja tuolla minne mä varasin eli Ovumialle siellä 111€ kaikkineen maksuineen.

Meillä tosiaan mennyt jo aiempiin hormoneihin + ultriin se vähän reilu tonni, niin nyt kun tärppäsi ei malta tässä säästää, vaikka ei kait nyt enää ois niin tärkeää ultrata...
 
Mä jouduinkin siirtämään meidän varhaisultraa viikolla, kun tajusin että alunperin varatussa ajassa on vielä riski ettei syke näy. Otan mieluummin varman päälle.

Tänään tuli yhtäkkiä kauhea huonon olon aalto, jollaista ei esikoisesta koskaan ollut. Ei sentään tarvinnut oksentamaan lähteä, mutta vähän hirvittää jos näin varhaisessa vaiheessa tuli sellaista... Mulla ei olisi nyt keväällä aikaa voida huonosti :LOL:
 
Onnea uusista plussista!

Täällä plussasta asti ollut alhaisesta verensokerista johtuvaa huonoa oloa ja heikotusta, myös huimausta ja alaselkä- ja - vatsakipuilua. Tänään rv 4+5, ja oksentaminen on alkanut 3 aiemmalla kerralla 6+0 joten sitä odotellessa!

Onko muilla (varsinkin uudelleensynnyttäjillä) vaateongelmia? Mulla on esikoisen jälkeisissä raskauksissa turvonnut maha heti plussasta asti aika palloksi, housut ei nytkään mee enää kiinni. Ongelmana on se, ettei mulla oo mitään pitkiä ja/tai löysiä paitoja ollenkaan! Millä peittäisi siis pömpötystä. Myös itse kohtu on perinteisesti noussut kuopistaan aika nopeasti esiin, ja näkyy hyvin kun mulla on muuten litteä maha ja olen pienikokoinen. Tänään otin mun vanhat matalovyötäröiset mammafarkut käyttöön, ihana kun ei purista mistään ja ne näyttää ihan tavallisilta housuilta. Yritän perjantaina käydä etsimässä jotain peittävää paitaa, ja ajattelin alkaa käyttää jotain löysähköjä mekkojakin, haha. :)
 
Candyqueen: olen aiemmissa voinut pitää omia normaaleja vaatteita aika pitkälle. Tällä kertaa tuo alavatsan turvotus on huomattavaa, farkkujen nappeja pitää jo aukoa ja viikkoja vasta 4+. Heh. Mulla vastevarasto sisältää runsaasti löysiä paitoja muutenkin niin niihin kyllä menee vatsa kauan. Housuostoksille saa kuitenkin jo lähteä tuon turvotuksen vuoksi aika nopeasti.

Pitäisikö meidän jossakin vaiheessa väsätä perinteistä listausta ryhmäläisistä. Ja varmasti facebookinkin ryhmää kasataan myös? Onko taidokkaita ja innokkaita näihin?
 
En vielä virallisesti liity mukaan koska tänään vasta rv 3+4 ja menkat voi vielä alkaa. Takana kkm syksyltä joten hyvin hyvin varovaisin mielin ollaan liikkeellä. Halusin kuitenkin tulla kysymään, että miten teillä oireet ihan alussa? Mulla ei oo mitään, ei ees rinnat kipeät saatika nännit... Onko muilla ollut näin aikasin? Viime raskaudessa oli nännit hyvin kipeät jo tähän aikaan. Testi näytti päivällä tältä ja illalla sitten toi alempi. Kaikista alin on otettu aamulla, eli taidan olla niitä joilla hormoni erittyy parhaiten päivällä tai illalla..
 

Attachments

Minulla esikoisesta tultiin.suoraan onnittelemaan 8+ viikolla, kun vatsa oli sen verran turvonnut enkä pystynyt piilottamaan omilla vaatteilla ja tyylin vaihtaminen löysiin vaatteisiin olisi sekin ollut silmiinpistävää. Yritin laittaa esim mustan topin ja sellaisen löysän avoimen neuletakin päälle ja kokeilin eri kuoseja. Tuohon asti se auttoi. Nyt onneksi tyyli on muuttunut rennompaa ja löysempää suosivaksi, korkeampia farkkuja jne niin tuntuu helpommalta löytää vaatetta. Ei nyt ole ollut vielä niin pahaa turvotusta päivisin, iltaa kohden availen kyllä jo tuskaisena farkun nappeja!

Tänään on ollut hiukan närästävä olo, ja olen joutunut ravaamaan pissalla. En viimeksi käynyt näin usein vessassa päivän aikana edes loppuraskaudessa.

@tylleröinen_21 näyttää tosi hyvältä ainakin. Minulla ei ollut mitään oireita vielä plussatessa, ja nytkin ihan tosi vähän vasta.
 
Tein testin hurjan ajoissa, kun alkoi jo todella mietityttää, miksi himoitsen jatkuvasti mustikkakeittoa, jota en ole syönyt vuosiin, ja useampi päivä putkeen on oksettanut kovasti koko päivän. Tuli jo selvä plussa, vaikka nyt pitäisi olla vasta 3+0. Imetän vielä esikoista ja luulen, että ovulaatio on kyllä tapahtunut aiemmin, kun nyt jo on näin hurjia oireita. Viime raskaudessa ei ollut päivää ennen odotettuja kuukautisiakaan vielä muita merkkejä kuin jatkuva vessahätä ja "tiesin" olevani raskaana jo ennen plussaa. Silloin ei ollut kuin vähäistä pahoinvointia joskus rv 6-7... nyt voin ihan käsittämättömän pahoin suurimman osan päivästä.
 
tylleröinen_21: yksi raskaus mulla meni niin, että oireita tuli vasta pari viikkoa plussasta pahoinvointina. Edellisen aikaan plussatessa oli rinnat kipeä, närästi ja alavatsalle nippaili. Tästä alkoi pissahätä yllättää öisin jo ennen testiä. Mutta moninaiset voi olla oireet ja tosi monihan ei plussatessa koe mitään oireita vielä. Itsellä oli enemmän oireita niissä kierrossa missä vuoto alkoi. Joten Onnea!

kanelikahvi, ethän ois raskautunut jo edellisestä kierrosta kun noin aikaisin näyttää plussaa? ❤
 
@tylleröinen_21 Mulla esikoisesta ei tullut oikein mitään oireita missään kohtaa, lievää pahoinvointia ja satunnaisesti yökkäilin, mutta sekin oli joskus 7+ viikolla. Rinnoilla en oireillut missään kohtaa, enkä saanut mitään mielitekoja eikä ruuat tai kahvi ällöttänyt.

@candyqueen : Mun ekassa raskaudessa vatsa pullahti kunnolla esiin vasta ihan loppumetreillä, vaikka tyttö olikin syntyessään tosi iso. Kasvoi vissiin jotenkin selkään päin :D Mun piti ostaa koko raskauden aikana vaan kahdet äitiyshousut, muuten pärjäsin normivaatteilla. Nyt on kyllä vatsalihakset paljon huonommassa kunnossa, joten saa nähdä miten käy. Mun pukeutuminen on kyllä usein mallia leggingsit ja tunika, niin ei pitäisi haitata vaikka masu alkaisikin pömpöttää aiemmin :LOL:

Mulla ois varmaan huomenna menkkojen oletettu alku, jänskättää. Sain aika vahvat viivat testeihin jo aika varhain, en oikein tiedä mitä niistä ajatella. Tekisi mieli hakea digi, eikö sen tässä kohtaa pitäisi näyttää max. 2 - 3 viikkoa hedelmöityksestä?
 
Itse suunnittelin, että voitaisiin varata varhaisultra 18.3, siihen tuntuu olevan ikuisuus, mutta silloin pitäisi ainakin sykkeen jo näkyä. Ennen omaa ultraa odotankin innolla teidän muiden ultrakuulumisia. Tämähän on vasta meille esikoinen, joten kaikki on niin uutta ja jännittävää eikä millään malttaisi odottaa. Onneksi olen aloittamassa uudessa työssä ensi viikolla, niin saa ajatuksia hiukan muualle, jospa se aikakin sitten kuluisi kuin itsestään!

Jotenkin myös epäusko tätä raskautta kohtaan vaivaa aika-ajoin. Vuosi ilman yhtäkään onnistumista on tehnyt sen, että tästä onnistumisesta on niin epävarma. Samalla, kun lukee muiden kertomuksia keskenmenoista, niin kyllähän se hirvittää, vaikka pitäisi vaan ottaa rauhallisesti ja ajan kulua. Miten te muut saatte pidettyä hermot kurissa, onko siihen edes olemassa mitään hyviä vinkkejä?
 
@Nappula00 En oikein osaa sanoa muuta kuin sen perinteisen, että yrittää pitää itsensä muuten kiireisenä. Huono neuvo, tiedän. Alkuraskaus on kyllä väkisinkin aika raastavaa aikaa, kun sitä on huolissaan oireettomuudesta, liioista oireista, oireiden muuttumisesta, joka vessakäynnillä pelottaa alkaako vuoto...

Viime raskaudessa oma olo helpotti varhaisultran jälkeen, kun jos siellä on kaikki hyvin niin keskenmenoriski putoaa aika pieneksi. Ekan kolmanneksen jälkeen sitten raskaus alkoi mennä enemmän omalla painollaan, kunnes taas lasketun ajan lähestyessä aika taas hidastui ja tuleva synnytys alkoi jännittää. Tsemppiä, kyllä tästä selvitään!

Muoks. Itselleni oon tässä tänään diagnosoinut jo rypäleraskauden, ei tää tunnu olevan toisellakaan kerralla yhtään helpompaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nappula00
Siis joka kerta yhtä raastavaa nää ekat kaks viikkoa plussan jälkeen mulla yleensä epäilykset hellittää kun oksentelu alkaa, mut sitä ennen jännittää kyllä ihan sikana. Yritän nyt suhtautua neutraalisti ja rauhallisesti ja ajatella että kaikki menee hyvin. Ja täytyy keksiä kaikkea tekemistä. Jes, enää 8 päivää odotettuun oksentelun alkamiseen

@tylleröinen_21 Mulla oireet alussa (ennen plussaa) viluisuus, huimaus, heikotus. Ei mitään ihmeempiä. Lämmönnousu.

Edit. Ja Facebook-ryhmä olis tosi jees!

Edit2. Mä en oo koskaan käynyt varhaisultrassa. En raaski! Onhan se raastavaa kyllä odotella
 
Hei kaikille! Rohkaistun nyt minäkin tähän ryhmään, kaipaan vertaistukea :D Täällä olisi perheeseen tulossa toinen lapsi, esikoinen ensi syksynä 3 vuotta. Viime raskaudessa oireet alkoi aikaisin ja muistan että joka päivä tuntui "joltain". Kaikennäköisiä epämääräisiä tuntemuksia oli. Oksentaa en joutunut, mutta ehkä pari kuukautta oli jatkuva huono olo ja kuvotus, ihan ympäri vuorokauden. Väsymyksen muistan, se oli aivan mahdotonta ensimmäisten viikkojen aikana!

Nyt en tiedä kuinka pitkällä raskaus on. Kierto tietenkin juuri tässä kuussa heitteli :rolleyes: Virallisesti olisin kai 5+6, mutta oletan olevani tästä viikon verran jäljessä. Tein nimittäin negatiivisen testin silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa pari viikkoa sitten, ja tulos oli negatiivinen. Viime perjantaina olo oli edelleen omituinen ja kuukautisetkin viikon myöhässä, sain erittäin herkällä testillä tosi haalean haamun. Sunnuntaina Clear Blue Digital näytti "Raskaana 2-3 viikko". Eli hmm, ehkä viikonloppuna tulisi 5 viikkoa täyteen.

Mulla on ihana neuvolan terkka, joka laittoi lähetteen varhaisultraan raskauden keston määritykseen näinkin pienen heiton vuoksi. Sieltä odottelen nyt aikaa tulevaksi. Ensimmäinen neuvola on 18.3.

Oireita on ollut vaihtelevasti. Sillä viikolla kun lopulta plussasin, oli pari kertaa vilunväreitä ja pari kertaa kova turvotus. Viime viikonloppuna oli selkeitä ja jopa repiviä mahakipuja, ne on kyllä rauhoittuneet. Nyt oikeastaan vain rinnat hellänä, maha tuntuu ns. oudolta ja on vähän turvotusta. Väsyttää, mutten osaa sanoa johtuuko lyhyistä öistä vai raskaudesta, ei mitään hurjaa vielä.

Toivotaan että kaikilla meillä menisi kaikki hyvin :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Soilemaria ja Camy
Täällä myös maanantaina vahva plussa! La: 9.11 mekkojen mukaan. Oireita kova vilu ja väsymys. Alavatsassa kuplii ja tuntuu että jokin prisessp on nyt käynnissä. Olo hyvin rauhallinen ja rento mikä on poikkeavaa, yleensä säntäilen kaikkialle Kovin toivottu eikä tarvinnut kauaa tehdä kun viime ovulaatiossa eli n.3vk sitten päätettiin että nyt tehdään ja miten kävikään näin yhtäkkiä. Oltiin varauduttu, että saattaa mennä jopa vuosi, en olisi uskonut että bielv tämän vuoden aikana Meiltä löytyy yksi 8v ja yksi 4v ennestään. Ihanaa päästä tähöt raskaus kuplaan taas
 
  • Tykkää
Reactions: Soilemaria ja Camy
Esikoisesta stressasin alkuraskaudesta, varhaisultra vähän helpotti. Nyt sitten minulla on yllättävän rauhallinen olo ja yritän ajatella, että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan (jota toivottavasti ei tapahdu).

Täälläkin on väsymystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nappula00

Yhteistyössä