Marraskuiset 2019

Jaa-a en kyllä tiedä miten tässä jaksaa tulevat viikot. Eilen illalla tuli ihan pieni tippa ruskeaa tuhrua. Viime raskaudessa oli sama homma, nyt tuli vain vähemmän. Heitin kirveen kaivoon ja ostin karkkia suruun. Ilta jomotti ja yöllä oli hetken kans jomoa. Vuoto pitäisi la-su alkaa. Ruskea Vuoto ei kuitenkaan lisääntynyt ja aamun testit oli tälläisiä. Ke-pe otettu.. Ylemmät siis tältä aamulta.
 

Attachments

@tylleröinen_21 Pitäiskö sulla siis alkaa menkat la-su jos on alkaakseen? Jännää. Oliko noi molempien kuvien ylemmät testit tältä aamulta? Ainakin vahvempi viiva. Olen lukenut, että joillekin naisille tulee tuollaista tuhrua vaikka olisi raskaana. :)

Tänään 5+0. Kovasti mahaa juilii ja väsyttää. Jännä kun alavatsasta tuli ihan saman tien herkkä, kun lapset tulee mahan päälle pomppimaan niin sattuu.
 
  • Tykkää
Reactions: tylleröinen_21
Täällä uusi toiveikas ilmoittautuu:). Jos toiveet ja merkit osoittautuvat toteen, niin esikoista odotellaan syntyväksi 5.11. Ensimmäisen testin tein eilen aamulla ja tuloksena hyyyyvin haalea plussa. Oireina reilun viikon verran ollut kovaa väsymystä ja vatsan turvotusta. Menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen, eikä vielä tänäänkään mitään vuodon alkamisen merkkejä ole havaittavissa. Nyt jännityksellä odotellaan miten tilanne kehittyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Onnea uusille plussanneille ❤

Sain kahden viikon päähän ajan julkiselle puolelle varhaisultraan, saas nähdä miten kestän tätä odotusta..

Tein huvikseni eilen kaappiin jääneen liuskatestin, siihen tullut testiviiva oli niin vahva ja tumma että näytti melkein mustalta
viikkoja nyt 4+6 tai 8+3 tai jotain siitä väliltä..

Olen alkanut miettiä myös vaihtoehtoa että odottaisin kaksosia, ja siksi raskaushormonia kehossa niin paljon että testit ovat ihan hulluja
 
Uskallan myös ilmoittautua tänne mukaan. Sain ensimmäisen positiivisen 25.2. ja nyt menossa oletetusti 4 + 3. Digillä sain tänään 2-3 ja en vieläkään voi uskoa tätä todeksi. Esikoinen on 8v. ja tätä pikkuista yritetty kolmatta vuotta. Lapsettomuushoidotkaan eivät tuottaneet tulosta viime kesänä ja nyt luomuplussa. Alavatsassa nipistelee menkkamaisesti ja kokoajan pelkään että menee kesken..
 
Paljon onnea plussista:love:

Niin kivaa, että alkaa meidän marraskuistenkin porukka pikkuhiljaa kasvaa. Tänään aamulla testasin digin ja näytti raskaana 2-3 eli niinkuin pitääkin. Nyt siis oletettavasti 4+2. Sain myös eilen varattua ajan varhaisultraan, joka on 18.3 eli reilu pari viikkoa pitäisi vielä odotella.

Missä kohtaa te muut ajattelitte kertoa muille raskaudesta? Itse hiukan epäröin kertoisinko jo varhaisultran jälkeen lähimmille vai vasta sitten ekan julkisen puolen ultran jälkeen(n)
 
@Nappula00 Me ollaan kerrottu jo ihan lähipiirille, osittain senkin vuoksi että tarvitaan anoppi vahtimaan esikoista varhaisultran ajaksi. Muille kerrotaan varhaisultran jälkeen, jos kaikki on hyvin.

Meillä (tai ehkä enemmän mulla :LOL:) on sellainen suhtautuminen, että mikäli raskaus menee kesken, se ei ole mun vikani tai mun aiheuttamani asia, vaan sikiö ei vaan syystä tai toisesta ollut elinkelpoinen. Haluaisin jotenkin vähentää sitä tietynlaista häpeää ja hyssyttelyä mitä keskenmenoihin liittyy, ja että niistä(kin) voisi puhua avoimemmin, koska niitä tapahtuu ja ne on yleisiä. Musta on hirveä ajatus, jos kokisi keskenmenon, eikä siitä voisi/uskaltaisi puhua läheisten kanssa. Ymmärrän kyllä täysin myös toisenlaiset näkökulmat asiaan!
 
Onnea minunkin puolesta jälleen uusille plussaajille!

Uutisen kertomisesta.. Me ollaan kerrottu jo ihan lähimmille heti plussatessa, on ihana jakaa tietoa rakkaimpien kanssa. Ja yhden km kohdanneena, koen kuitenkin että mahdollisesta surusta on myös tärkeää saada puhua jollekin. Vaikeampi ottaa se puheeksi jos ei ole tästä ilosta ensin kertonut. Ja onhan tämä niin ihanaa, etten olisi pystynyt täysin omana tietona montaa viikkoa pitämään mutta tässä jokainen tekee tavallaan, ei varmasti oikeaa tai väärää tyyliä ole

Sanna: jännä kuulla mitä vatsasta löytyy itse edelleen mietin varaisinko varhaisultraa.

Itsellä 5+1 menossa eikä oikeastaan mitään oireita. Vähän huolestuttaa onko elämää.. En muista joko olen tähän aikaan aiemmin voinut huonosti. Toisaalta ihanaahan se on kun ei tarvitse kärsiä pahoinvoinnista. Jostakin vaan luin että se pahoinvointi suojaa keskenmenolta.
 
  • Tykkää
Reactions: Shara
@Shara Totta kyllä puhut ja varmasti, jos jokin olisikin pielessä niin siitä kertominen vasta vaikeaa olisikin. Jotenkin, kun melkein vuosi odoteltiin ennen yhtäkään plussaa, niin on kasvattanut sitä kynnystä kertoa ennen kuin tietää, että kaikki on hyvin. Olen myös hieman taikauskoinen sen suhteen, että jos kertoo näin aikaisin, niin kaikki ei suju kuitenkaan hyvin (ihan kun uskoisin siihen muutenkaan). Kuulostaa ehkä hieman hullulta:LOL:

Tiedän myös ettei meidän perheenjäsenet ehkä osaa odottaa meiltä mitään vauvauutisia, niin ehkä on helpompi kertoa varhaisultran jälkeen. Niin tai näin, kuten sanottu ei kai sitä oikeaa ja väärää tapaa ole:)
 
@Nappula00 Taikausko ja pahimpaan varautuminen taitaa olla näissä asioissa aika yleistä :D Mulla on ollut esikoisen syntymän jälkeen sellainen ajatus, että juuri tuon lapsen meille piti syntyä, ei sen joka olisi tullut vaikka kuukautta aiemmin ja myöhemmin, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Samaa ajattelen nyt tämän (toivottavasti) tulevan kolmen lapsen kohdalla.

Täytyy kyllä myöntää, että mieltä vähän painaa kun olen joutunut syömään plussasta asti kahta antibioottikuuria. Kerroin kyllä alkuraskaudesta lääkärille, soitin HUSin teratologiseen palveluun (suosittelen jos mikään lääkeasia painaa mieltä!) ja kysyin vielä apteekissa farmaseutilta, ja kaikki kolme sanoivat, että ovat turvallisia käyttää. Silti mietityttää :unsure: Tajusin myös että mun pahoinvointi johtuu raskautta todennäköisemmin toisesta niistä lääkkeistä, kun sen yleisenä haittavaikutuksena oli pahoinvointi.
 
@Sahna myös mä olen diagnosoinut itselle kaksoset (mies kyllä sanoo että varmasti kaikki käy samoja ajatuksia). :D :D Mulla kans vahvat viivat ja tuli niin ajoissa! Kun kävin viimeisessä ultrassa letrotzolien jälkeen katsomassa onko folikkelit lähtenyt (vihdoin) kypsymään niin oli yksi 14mm ja toinen 17mm folikkeli ja lääkäri sanoi ”Onhan tässä pieni kaksosraskauden riski, mutta kyllä silti kannattaa lähteä yrittää”. Tästä reilun vuorokauden jälkeen ovulaatiopiikki ja ovis kolmen vuorokauden päästä, eli periaatteessa toi 14mm ois myös voinut kypsyy tarpeeksi isoksi ennen ovista... :D

Mullakaan ei ainakaan vielä oo oksentelu, mutta tosi huono olo tulee välillä! Ja kovat vatsakivut (välillä toispuoleista), mikä huolestuttaa eniten!

Edit. Unohtui: me ollaan kans kerrottu lähimmille ystäville ja perheille kerrotaan sitten varhaisultran jälkeen. Toisen työn esimiehelle ajattelin myös kertoa silloin, mutta toiselle joudun varmaan kertomaan jo aiemmin, että saa ekan neuvola-ajan sumplittua työaikaan.
 
Nuo ovatkin jännittäviä ajatuksia @Soilemaria ja @Sahna saa nähdä kuinka monella löytyykin kaksi sykettä!

Me ollaan kerrottu usealle kaverille, yksi kollegani tietää ja veljeni avovaimoineen myös, kerroin kun kysyin lastenhoitoapua varhaisultran ajaksi.

Täällä aika oireetonta yhä. Välillä närästävää tai vähän ällöä oloa. 5+0
 
Varovasti tulen minäkin tähän porukkaan mukaan.

Eilen tein päiväpissasta haalean plussan, tänään aamulla hieman selkeämmän plussan. Takana 8kk tjottailua, imetän vielä 10/17 taaperoa, joka saattanut hieman hankaloittaa raskautumista, aiemmat raskaudet alkaneet ekoista yrityiskierroista.
Laskettu aika pitäisi osua nyt jonnekkin 12.-14.11 hujakoille.

Kotona meillä tyttö 5/11 ja poika 10/17, lisäksi taivasvauva 12/16. ❤

Mä voin vaikka tehdä faceryhmän, laitan tähän viestiä sitten miten pääsee liittymään kun olen saanut ryhmän askarreltua.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Camy
Ehkä uskallan liittyä mukaan, tänään digiin 2-3 viikkoa :love:

Taustaa : Ikää pari kuukautta vaille 22, Esikoisen yritys alotettu 5/2018, laitettettu tauolle 7/18 josta kuitenkin 8/18 plussa, josta alusta asti tunne, että kesken menee. Todettiin keskeytytneeksi rv 10+1 ja oli mennyt viikolla 8+1. Raskaus oli ahdistavaa aikaa kun jotenkin sen tiesi, ettei tästä tule vauvaa. Nyt ei samanlaista tunnetta, vaikka toki vähän pelottaakin. On vain mentävä päivä kerralla. Varhaisultraan menen viikola 8+ jotain. Viimeksi käytiin viikolla 6, silloin piti tosin olla ja 8+ mutta joko ovis oli myöhemmin tai kehitys laahasi. Syke oli "hento" mistä arvasin myös ettei kaikki ole hyvin...

Oireita ei täällä vielä ole väsymystä lukuunottamatta. Öisin unet olleet huonoja ja pätkinäistä, mutta voi olla että jännitän vaan niin kovin :geek:

@Shara ihana asenne ! Mekin miehen kanssa muutamalla kerrottu, koska kerrottaisiin keskenmenostakin. Ja toki lähipiiri osaa assennoitua nyt paremmin kun tietää taustan...
 
Salainen faceryhmä luotu!

Ryhmään pääsee mukaan laittamalla minulle täällä viestillä oman nimen (tuntomerkkejä profiilikuvasta jos monta saman nimistä)/linkin profiiliin. Lisään kaveriksi hetkeksi jotta saan lisättyä ryhmään, sen jälkeen poistan kavereista. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Me kerrottiin heti kaikista lähimmille, koska muuten ne ihmettelis mikä mua vaivaa kun olisin niin huonovointinen :sneaky: koska heille kerrotaan myös jos tää menis kesken. En pysty salaa tälläsiä asioita mun lähimmiltäni:unsure:

Täällä ollut jo aamupahoinvointia, melkein oksensin tänään aamulla. Nyt 5+3, perjantaita odotellessa kun pahamaineinen 6+0 vaihtuu ja kolmella aikaisemmalla kerralla on silloin alkanut 9kk yrjöputki :LOL: Mut mä ihan odotan sitä, nimittäin muuten hätäilen koko ajan onko mahassa ketään jne. :unsure:

Väsymys painaa kovasti, huimaa ajoittain ja alavatsalla erilaisia tuntemuksia. Alaselkää särkee myös.
 
Hei! Täällä yksi 34-vuotias nainen lisää ryhmään. Takana kaksi vuotta yritystä ja alkaneet lapsettomuushoidot. Syy selittämätön lapsettomuus. Ylläriksi tuli positiivinen raskaustesti väliuomukiertoon viime torstaina. Nyt pitkä plussan odotus vaihtui maagisen 12. raskausviikon rajapyykin odotteluun. Menossa 5. vk + 6pv tai 4vkoa +6pv. Miten se nyt pitääkään ilmoittaa. :) Mulla tulossa automaattisesti varhaisultra kuun lopulla.
 
  • Tykkää
Reactions: Winkku
Ai kauhia...nyt iski päälle kovat pelot kaikesta mikä voisi mennä pieleen. Tähän mennessä oon kieriskellyt onnellisuuspumpulissa ja nauttinut hyvin vähäoireisesta olostani. Nyt sitten epäilyttää kaikki. Neuvolaankin soitin ja mietin sen jälkeen, että jos olenkin kuvitellut kaiken...voi kökkeli sentään. Ehkä tämä kuuluu asiaan..kuuluuhan:/
 
@Winkku Kuuluu asiaan :LOL: ensimmäisessä raskaudessa mieti miten noloa on, jos varhaisultrassa gyne sanoo etten missään kohtaa ole raskaana ollutkaan, vaan kuvitellut koko jutun (vaikka olin toki tehnyt useamman plussatestin ja menkatkin oli siinä kohtaa reilusti myöhässä). Nytkin on vähän samanlaiset fiilikset, tuntuu että varhaisultraan on vielä ihan tolkuttoman pitkä aika :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Winkku
Heippa!
Varoen liityn mukaan. Täällä kirjoittelee 31 vuotias kahden tytön (2009 ja 2011) äiti. Kolmannesta ollaan haaveiltu vuoden päivät. Syksyllä yksi tuulimuna, joten tätä plussaa en uskalla vielä tuuletella. Oireet oli kuitenkin niin vahvat (pahoinvointi, väsymys ja rintojen arkuus), että tein testin vaikka kuukautiset pitäisi alkaa vasta muutaman päivän päästä.. Tiedän, ei pitäisi, mutta malttamaton kun on Nyt toivon, että tämä tarraa lujasti matkaan mukaan, mutta samalla varaudun vielä pahimpaan. Onnea kaikille teille muillekin plussanneille!
 
Ai kauhia...nyt iski päälle kovat pelot kaikesta mikä voisi mennä pieleen. Tähän mennessä oon kieriskellyt onnellisuuspumpulissa ja nauttinut hyvin vähäoireisesta olostani. Nyt sitten epäilyttää kaikki. Neuvolaankin soitin ja mietin sen jälkeen, että jos olenkin kuvitellut kaiken...voi kökkeli sentään. Ehkä tämä kuuluu asiaan..kuuluuhan:/
Kuuluu asiaan. Painin samojen ajatusten kanssa toista odottaessa. En kärsinyt juuri mistään oireista, eikä koko raskauden aikana ollut mitään erikoisempia tuntemuksia. Stressasin niskapoimu-ultraan asti, että onko siellä vauvaa ollenkaan Asiaa pahensi, että sain testeihin pelkkiä haamuja.. No nyt se haamu on koulussa Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Winkku
Ehkä liitytään mukaan... rfsun erityisherkällä sain haamun 7 min jälkeen, joka kuitenkin katosi 15 minuutin kohdalla. Ja tuolloin oli vasta rv 2+6. Aiemmin tein jo päivää aiemmin ja näytti negaa alusta loppuun. Nyt siis rv 3+2 enkä ole uudelleen testannut. Menkkojen pitäisi alkaa viikon päästä maanantaina... Onko jollain käynyt näin?
 

Yhteistyössä