Marraskuiset 2019

Minä eilen ihmettelin kaupassa, kun ällötti ihan kaikki ruuat, en pystynyt miettimään tulevia ruokia ollenkaan ja autossa istuminenkin sai pahan olon aikaiseksi. Mietin, että kylläpä alkoi äkkiä kunnon raskausoireet. Noh, viime yö meni vessassa, joten se taisikin olla ihan kunnon tauti. :(

Ilmaa kertyy normaalia enemmän ja ennen plussaa oli kamalaa väsymystä ja närästystä. Rinnat ovat normaalia aremmat.

Sain lapsettomuuspolilta vielä ajan alkuraskauden ultraan, se on kolmen viikon päästä (7+2). Tänään jouduin jo soittamaan neuvolaankin, kun mulla tyroksiini käytössä ja polilla unohti kysyä annoksen nostamisesta lääkäriltä, niin käski soittamaan neuvolaan. Sain ekan ajan viikon päähän tuosta ultrasta. Toivottavasti tällä kertaa ei tartte soitella perään ja perua kaikkia aikoja, niin kuin viimeksi kävi keskenmenon takia. Siksi olisin halunnut odottaa neuvolaan soittoa ja soittaa vasta kun näkee että ultrassa kaikki ok. Mutta nyt on ohjeet tyroksiinin nostamisesta.
 
Nyt on varhaisultra takana!
Kohdusta löytyi pikkuinen katkarapu ja sykkivä sydän :love:

Viikkoja nyt 6+5 ja laskettu aika 1.11.

Mysteeriksi jää miksi raskaushormoni nousi niin nopeasti että testit näytti mitä sattuu.. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Onnea ❤
Mullaki on hirveesti pahoinvointia, eniten iltaisin ja aamuisin mutta kyllä pitkin päivää tulee sellasia kuvotusaaltoja..
Mun pahoinvointi on vielä sellasta laatua et ruoka ei maistu, tuntuu että laatta lentää heti jos syö vähänki liikaa. Sama oli esikoista odottaessa, paino vain laski noin viikoille 22-23 asti kun mikään ruoka ei mennyt alas ja oksensin joka päivä. Jugurtin oon nyt havainnu hyväks ainakin aamuisin kun ennen töihinlähtöä on pakko syödä edes jotain..
 
Täällä kanssa yksi viikko sitten plussannut moi :) viikko sitten (kp 27/30-33) tosiaan selkeä plussa, jonka varmistin vielä maanantaina (kp 31/30-33) iltapäivänäytteestä ja vahva plussa tuli samantien. :) lähinnä huvin vuoksi tein vielä aamulla digitaalisen, ja tuloksena oli 3+, eli ovulaatio vissiin ollut aikaisemmin kuin normikierrossa. Kaksi aiempaa on päättynyt joskus 6+ viikolla keskenmenoon. Viimeksi käytiin myös varhaisultrassa, jossa kaikki oli ok, mutta siitä pari päivää niin tuli fiilis että kesken meni. Varasin sitten yksityiselle ajan ultraan (koska kunnalliselle ei päässyt ilman vuotoja), ja keskenhän se oli mennyt heti edellisen ultran jälkeen. Viikon verran odoteltiin tyhjentämistä, kunnes hain lääkkeet polilta. Noiden kahden km takia pääse kunnalliselle taas varhaisultraan, aika kolmen viikon päästä. Siitä seuraavana päivänä neuvola-aika, jos ultrassa jotain elävää löytyy (ja jos sinne asti ylipäätään päästään).

Nyt siis viikkoja menkkojen mukaan 5+0, vaikkakaan en tiedä pitäisikö laskea erilailla kun on normaalia pidempi kierto? Oireina ajoittainen särky alavatsassa ja tissit on arat. Välillä taas ei mitään kipuja missään. :D viikko sitten myös flunssamainen olo. Nyt on myös ihme lämpötilan vaihteluja: ensin hytisen kahden peiton ja kolmen vaatekerraston alla, muutaman tunnin päästä tuskaisen kuuma pelkkä T-paita ja alushousut jalassa :D myös kunto on laskenut, pienikin salitreeni tuntuu ”pahalta”. Ruokavalionkin joutuu uusiksi laittamaan, kun on totuttu ketoosi-/vhh-elämään. :(

Päivä kerrallaan yritetään mennä, vaikka jännittääkin. Välillä varma fiilis siitä, että meille tulee lapsi, seuraavana päivänä taas siitö että ei tästä mitään tule.
 
AnnMariii: onko sulla näkynyt ultrassa sykekkin noissa keskenmenneissä? Jostakin olen lukenut että km riski pienenee paljon kun syke näkyy.

Tsemppiä tähän raskauteen, toivotaan että kaikki menee nyt hyvin.

Sahna, voi että jos yli puoliväliin raskautta tarvitsee kärsiä pahoinvoinnista. Mulla olot on helpottaneet ekan kolmanneksen päättyessä ja siihenkin tuntuu olevan iäisyys nyt näissä oloissa (n)
 
@Yllätyshaave kyllä oli sykekin näkyvissä varhaisultrassa. Itse en ole kuullut muuta kuin että varhaisultralla ei sinänsä ole ”merkitystä”, koska vaikka kaikki olisi ok niin keskenmenon riski on silti huomattava. Tiedä sitten. Oli miten oli, kolmannen jälkeen vasta pääsee tutkimuksiin, joten ilman apuja mennään vielä tämä kerta :) varsinaisiin lapsettomuustutkimuksiin ja -hoitoihin ei kyllä edes ryhdyttäisi.
 
Äippäpolilla alkuraskauden ultrassa käyty ja pieni sykkivä sydän siellä näkyi. :love: Vastasi täysin viikkkoja, eli tänään 6+6. Toivottavasti nyt menee hyvin ja tuo pieni pysyisi matkassa. Lääkäri oli tosi mukava, vanha gynekologi, joka oli leppoisa ja asiansa osaava. Klexane aloitetaan tukihoidoksi tähän nyt ja Primaspan lopetetaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Soilemaria
Täällä kanssa varhaisultran tuloksia: kaksi sykettä löytyi ja kaikki hyvin. Vastasivat molemmat kokoa 6+6, vaikkakin on vasta 6+4, mutta sekin kuulemma normaalia! Voi olla että ovis on kuitenkin ollut päivän aiemmin. :)
 
Liityn myös mukaan vaikka ihan alussa ollaan vielä :love: Maanantaina oli dpo 11 ja sain ekan plussan herkkään testiin. Nyt dpo 16 ja menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen mutta sain eilen digiin viikkoja 2-3 :giggle: Ollaan jo viime vuoden tammikuusta asti yritetty niin tämä tuntuu niin hyvältä. Laskettu aika varmaankin 21.11.

Mulla on ollut lievää huonovointisuutta jo tiistaista asti. Tänään pahimmillaan. Tiistaista torstaihin oli ihan jäätävä nälkä kokoajan. Nytkin auttaa huonoon oloon vain kun syö tarpeeksi usein.
 
Uskaltaisinkohan jo liittyä mukaan... Tein viikonloppuna kolme plussatestiä (koska eihän se yksi nyt mitenkään riitä:D) ja viimeisimpänä eilen digin, joten kai sitä uskaltaa vähitellen jo uskoa:love: Meillä ennestään 02/2017 poika, joka sai alkunsa ekasta yrityskierrosta. Tätä toista yritettiin muutama kuukausi. Olen niin onnellinen ja toivon vaan, että pysyy mukana ja saadaan terve vauva syliin<3

Laskurin mukaan laskettu aika olisi 23.11.2019:love:
 
  • Tykkää
Reactions: AnnMariii
@Nannou vautsi, ihanaa miten helposti ja nopeasti toisilla tarttuu pikkukaverit mukaan! <3 onnea plussasta! :)

Tännekin tuli nyt kummallisesti pahoinvointi mukaan kuvioihin! Ekaa kertaa ikinä oli aamulla huono olo. Ei pelkästään etova ja oksettava, vaan myös jotenkin tosi heikko ja sellainen yleinen huonovointisuus. Eikä ollut mitään tekemistä syömisen/syömättömyyden kanssa, niin kuin usein sanotaan. Onneksi meni ohi reippaalla aamulenkillä. Onneksi on tuo karvainen kaveri, joka pakottaa raikkaaseen ulkoilmaan vaikka kuinka huono olisi. :D

Mites muilla menee painon kanssa? Varsinkin niillä, jotka kertoi turvotuksesta? Itsellä paino pysynyt samassa, vähän jopa tippunut, vaikka olen joutunut ruokavaliotakin muuttamaan raskauden alettua! :eek:

Onko muita treenaavia? Hirveästi ristiriitaisia tietoja löytyy myös liikunnasta. Toisaallla sanotaan, ettei saisi liikkua siten, että syke olisi yli 150, mutta toisaalla sanotaan, että voi jatkaa liikuntaa kuten ennenkin niin kauan kuin vointi on hyvä. Tuo 150 raja kyllä veisi kaiken liikunnan ilon itseltäni. :S
 
Kiitos onnitteluista @AnnMariii <3

Vielä ei hirveesti ole raskausoireita tosin ei ollut esikoisestakaan muistaakseni vielä tässä kohtaa. Vatsassa on kyllä tuntemuksia ja turvotus iski jo nyt! Sekä karmee väsymys! Se taisi olla viimeksikin ekojen oireiden joukossa. Viikonloppunakin yritettiin katsoo leffaa, mutta nukahdin kesken:D Miehellä on siis hyvää seuraa tällä hetkellä.

Olisin kiinnostunut siitä fb-ryhmästä. Esikoisen ryhmä oli aivan ihana vertaistukipaikka:love: En tosin tiedä uskallanko ihan vielä liittyä vai odottelenko vielä jokusen päivän.
 
Jospa minäkin nyt ihan tosi varovasti liityn mukaan :)

Esikoista on tässä tovi koitettu saada alulle, ja nyt yk7 vois olla todellinen lucky number seven, kun kaikki testit, joita tein kaksin käsin, näyttivät viikonloppuna plussaa. Eilen piti vielä ihan erikseen digi lähteä apteekista hakemaan, ja oli kyllä niin herkkä olo nähdä siinä se "Gravid Raskaana 1-2"! Oireina tällä hetkellä tosi kipeät tissit, väsymys ja vatsan polttelu. Välillä on myös vähän heikottanut. Varhaisultraan menemme ehdottomasti mahdollisimman pian.

Nyt sitten eletään kauhun keskellä, pysyykö matkassa ja meneekö kaikki muuten hyvin. Itse olen jo vähän, eh, varttuneemmassa iässä, ja viimeisen puolen vuoden aikana olenkin jo ollut huolestunut, onko aika musta jo ajanut ohitse. Ihan täysin ei sentään näemmä ole, kun ainakin jotain on aikaiseksi jo saatu.

Facebook-ryhmään ajattelin ängetä mukaan heti, kun henkisesti kykenen, jotenkin pelottaa että asiat alkaa mennä pieleen, jos liikaa innostuu...

LA tämän hetken tietojen mukaan ihan marraskuun lopussa :)
 
Pakko päästä jonnekkin kertomaan tää raskausuutinen! Täällä plussattiin tänään. Olo on vähän puulla päähän lyöty kun edellisen synnytyksen jäljiltä ei oo menkat edes alkaneet vielä ja nyt kaikki testit näyttää plussaa.

Meillä ennestään siis 2,5 vuotias poika sekä 9 kk tyttö. Tän uuden tulokkaan lasketusta ajasta ei oo mitään muuta hajua kun, että varmaankin marraskuun lopulla.

Pelottaa hirmusesti, että kun oon niin häkellyksissä, onnellinen ja iloinen. Niin jotain pahaa tapahtuu ja menis kesken. Toivotaan, että pieni pysyy marraskuulle saakka mukana <3

Oliko marraskuisten ryhmä facebookissa?
 
Paljon onnea uusista plussista, Onpa teitä mukavan monta! :love:

Mulla aivan kamalaa tämä pahoinvointi, en muista aiemmin tällaisesta näin pahasti kärsineeni. Jatkuu aivan vuorokauden ympäri ja töissä oli aika kaameaa :sick: Täytyy yrittää pitää kirkkaana mielessä, minkä vuoksi tästä kärsii niin jaksaa paremmin :love:

AnnMarii taitaa se jonkinlainen sykerajasuositus olla, mutta itse olen ainakin liikkunut raskaana ollessa kroppaa kuunnellen ja hyvin on aina mennyt. Eli ei mitään maximirepimistä, mutta kyllä ihan reilun hikistä liikuntaa olen harrastanut. Nyt tuntuu että alkuraskaus verottaa voimia niin paljon väsymyksen ja pahoinvoinnin merkeissä ettei jaksa yhtään urheilla. (n) Hehkuvaa keskiraskautta odotellessa :whistle:
 
Paljon onnea uusista plussista!

Meillä oli tänään varhaisultra ja kaikeksi helpotukseksi siellä näkyi pienen syke ja laskettuaikakin meni täsmälleen oikein eli 8.11 viikkoja siis 6+3. Oli ihanaa kuulla, että kaikki on niinkuin pitääkin, mutta ei se siltikään poista pelkoa, että kaikki menisi hyvin. Ei siis auta, kun toivoa parasta:)

Täällä vaivaa kauhea väsymys, mutta muuten olen selvinnyt vähällä. Muutamana päivänä on hiukan ollut etova olo, mutta suuremmalta pahoinvoinnilta olen onneksi säästynyt vielä ainakin toistaseksi(y)
 
@AnnMariii etsin myös samaa tietoa ja päädyin siihen, että ainakaan vielä ei pitäisi sykerajoilla olla väliä. Pitää kysyä neuvolasta sitten tarkemmin. Joku nyrkkisääntö oli, että pitäisi pystyä puhumaan samalla, mutta sekin oli myöhemmälle ajalle.

Ihanaa kun osa on ollut jo varhaisultrassa, pian on jo meidän vuoro mennä.
 
Hei! Ajattelin nyt liittyä mukaan tänne ryhmään, itsellä viikkoja nyt 7+3 ja laskettu aika olisi 4. marraskuuta. Onnea myös kaikille muille plussista! :)

Kauhea pahoinvointi sekä migreenimäinen päänsärky vaivaa täällä päivittäin. Jouduin hakea jopa sairaslomaa koska työnteosta ei tule mitään, heikottaa niin paljon. Onko muilla ollut päänsärkyä? Itselläni taipumusta migreeniin (harvoin) ja nyt tuntuu että se nostaa taas päätään. Ei saisi valittaa kun näin ihanan asian vuoksi kärsii, mutta ottaa lujille kun ei voi kun maata kotisohvalla. :( Keskenmenokin on alkanut pelottaa jostain syystä. Ehkä siksi, kun tein kuukausi ennen tätä positiivista testiä myös haalean positiivisen, joka kerkesi olla matkassa vain 4 päivää kunnes alkoi vuoto. Nytkin sitä kai jotenkin pelkää että se vuoto alkaa, mutta ei saisi stressata..Tämä nykyinen positiivinen oli kyllä onneksi vahva viiva.
 
Moikka! Mä voisin myös uskaltautua mukaan tänne. Nyt siis menossa rv 6+0 ja reilu kaks viikkoo sulateltu ajatusta siitä, että ehkä tässä ollaankin raskaana. Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon joten aika paljon jännittää miten tässä käy. Alkuraskauden ultraan pitäisi päästä julkiselle, ehkä ens viikolla pitäis soitella neuvolaan ja varata aikaa. Oireita on jo jonkin verran, väsyttää tosi paljon, rinnat on arat ja pahoinvointi alkaa nostaan päätään. Mä voisin kanssa tulla faceryhmään mukaan vähän myöhemmin, kunhan ensin saan vähän varmistusta siitä, että kaikki on hyvin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Heippa kaikille! Kai uskallan liittyä porukkaan..? Jännät paikat täällä, tuntuu että nyt tarvii hiukan vertaistukea. Tein viime lauantaina hyvin haalean haamuplussan aamulla ja eilen ”huvikseni” uuden illalla, tulos selkeä plussa. Ainoa huoli on, että menkat tulivat myös viime vklp.. Soittelin lääkäriin kyllä jo ja käskivät olla huoletta ja ekat menkat voivat tulle, silti tunteet ihan sekaisin. o_O Ei meinaa uskoa todeksi :eek: Sanomattakin selvää varmaan, että olisi ensimmäinen.. :LOL:
 

Yhteistyössä