Marraskuiset 2019

@HHömppä tervetuloa! Oliko ihan normaalin runsaat menkat? Kyllä tuota kuulee, että ekat voivat ja tulla ja joillain useamminkin. Ja selvä plussa vuodon jälkeen on varmaan hyvä merkki sekin :)
Kiitos! :) Vähän niukammilta vaikuttivat ja vain yhtenä-kahtena päivänä menkkakipua ja aavistuksen enemmän vuotoa, muuten aika vähäistä.. Mulla ei ole ollut minipillerien takia menkkoja pitkään aikaan niin en edes muista tarkalleen. :eek: Ajattelin ensin että niukat menkat, joku ajatus silti oli, että tämä ei nyt ole normaalia. Sekin tässä hämmästyttää ja pelottaakin, että voiko heti ennen ekoja menkkoja oikeasti raskautua.. no kai sitä voi, teen varmaan vielä pari testiä ennen kuin uskon. :D
 
Heippa!

Liityn myös mukaan ja pyytelen fb-ryhmään, jossa varmaan tuun olemaan sitten aktiivisempi. Esikoisen aikaan muotoutui niin ihana faceryhmä, että toivon samansorttista vertaistukea. ❤

Niinkin tuore juttu, että plussasin aamulla. Hailakka haamu tai haamua vähän vahvempi Pregchekkiin ja digillä 1-2. Toki keskenmenon riski on vielä yli 20%, mutta kiva tietää että kroppa nyt vihdoin taas toimii. Mulla siis esikoinen - 08/17 eli reilu 1,5v. Hän tärppäs ekasta kierrosta, kun mahis olis. Nyt ollaan koko aika hänen syntymästään lähtien oltu ilman ehkäisyä tjot-meiningillä mut ei oo mitään tapahtunut ja viime kuukausina alkoi jo vähän harmittaakin. Lopetettiin tuossa yöimetykset ja äidintahdistettiin päiväimetyksiäkin max 3krt/vrk ja heti tärppäs! Laskurin mukaan rv 4+3 tänään ja la 26.11.

Vinkkinä tää keskenmenon todennäköisyyslaskuri jos joku kaipaa. Itellä oli ekassakin kovassa käytössä päivittäin.
https://datayze.com/miscarriage-reassurer.php

Edit. Ja lisätään vielä oireista kommenttia. Ekassa mulla tuli jo ennen plussaa repäisykipuja munasarjoihin ja tosi arat rinnat. Nyt ei oikein mitään selkeää havaittavaa. Paitsi tänään nyt sit just jymähti tosi raskas olo alavatsalle ja sellanen minimaalinen jomotus/paine kohdun seudulla. Tätä kyllä oli viimeksikin sellaisena menkkakipumaisena. Kesti puoliväliin asti ja tuli jännästi aina noin 4vkon välein päälle vanhan kuukautiskierron mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KengulleRuu
@VernaMaria onnea plussasta ja kiitos tuosta linkistä. Vaikka täytyy kyllä yrittää välttää tuolla käymistä, yritän pitää ajatukset mahdollisimman kaukana keskenmenosta tai sen mahdollisuudesta. :censored:

Mulla on nyt ruvennu pahoinvointi alkaan iltapäivällä kahden jälkeen. Onko kellään muulla sellasta tiettyyn kellonaikaan alkavaa oksetusta?
 
Moikka. Täällä yks ilmoittautuu mukaan tein eilen raskaustestin ja plussaa näytti. Yks lapsi meillä on ja toista yritetty välillä enemmän ja välillä vähemmän mutta tuloksetta. Nyt sit viime menkkojen jälkeen päätin että en kyttää ovista että vauva tulloo sit kun luoja suo. Ja Kappas niin kävi että plussa tuli eilen. En olis muuten tehnyt mutta viime lauantaina tunsin viiltävän kivun alamahassa ja silloin tuli tunne että nyt! Samantyylinen kipu tuli silloin kun odotin esikoista josta en vielä ollut plussannut.
Eilisestä asti ollut epätodellinen olo, mut silti onnellinen ja jännittynyt että kunhan pysyisi tämä pikkunen mukana.
Mukava tutustua muihin samassa alkutilanteessa oleviin odottajiin. Pidetään peukut pystyssä
Meillä laskettuaika olis 27.11
 
  • Tykkää
Reactions: VernaMaria
Onnea uusille plussanneille :love:

Täällä pientä pahoinvointia aamulla ja illalla, onneksi pientä vain. Alkoi eilen ekan kerran. Tänään myös tuhruvuotoa jälleen, pelottaa niin paljon että menee kesken.. :cry: Vaikka neuvolastakin sanoivat, että voi olla ihan normaalia, silti vaan pelkää pahinta. Menispä pari kuukautta nopeasti ja kaikki menis hyvin.
 
@KengulleRuu Mä oon ehkä vähän kieroutunut kun mulle toimii hyvin tsempparina se, että se todennäköisyys vähenee päivä päivältä. Oliko jo 6+5 tms kun mahikset on yli 90%! Ja nytkin itellä on vuorokaudessa jo prosentilla parantunut mahdollisuudet. Sanoinkin miehelle et en tiedä mitkä olis tunnelmat sit jos km kohdalle osuisi, mutta nyt sitä ajattelee vaan niin että se on asia johon en voi vaikuttaa niin ei siitä silleen stressiä kannata ottaa. Ja että kaikella todennäköisyydellä joku oli mennyt kehityksessä niin kriittisesti mönkään, että parempi kun luonto keskeytti raskauden eikä itse tarvitse miettiä että mitä tekee.

Ei oo vielä luonnollisesti pahoinvointihommia. Kävin kyttäämässä viime kerran statistiikkaa niin jotain pientä oli ollut alkuviikoilla, mutta enemmän etovampi olo oli alkanut rv9. Kunnolla en montaa kertaa onneksi oksentanut, mutta pahoinvointi ja oksennukset tuli uudelleen kylään vielä rv16-17 seudussa yövuorojen laukaisemaan. Nyt just hoksasinkin että kääks, niistä pitää taas selvitä kun töihin palaa. Viime raskaudessa ne ei sopineet ollenkaan, joka kerta tuli jotain. Rv 25-26 seudussako se oli kun jouduin muutaman pv:n saikullekin kun teki useamman vuorokauden kestävää jatkuvaa menkkakipua mihin piti Panadolia ottaa. Vikat yövuorot sitten saikutin jo etukäteen, kun työnantaja ei suostunut niitä multa jättämään pois.

Raskausoireena taitaa kyllä olla väsymys/vrk-rytmin muutos. Voisin mennä yöunille jo klo 18-18.30. Nukkumaanmenoajasta huolimatta myös herään joka aamu klo 06-06.30.
 
@VernaMaria , mulla ei toimis yhtään tuo todennäköisyyksien tuijottelut tälleen kun on 2 keskenmenoa taustalla. :D edellinenkin meni kesken 6+0, mutta se todettiin vasta 7+2 ultrassa, ja hain lääkkeet tyhjennykseen siitä viikon päästä. Eli todennäköisyyksiä tuijottamalla ilman tuota ultraa, oltais varmaan oltu ihan varmoja lapsesta, vaikka olikin mennyt kesken aikoja sitten. Eikä tarkoitus lytätä, hienoa jos sulla tuo auttaa puskemaan eteenpäin! (y)
Mutta tuo on kyllä totta, että jos keskenmeno tulee, sen ”kuuluikin” tulla! Itseäni lohduttaa tässäkin raskaudessa hirveästi se, että jos tämäkin menee kesken, niin mielummin tässä vaiheessa kuin että jäisi seulonnoissa kiinni kromosomihäiriöistä ja joutuis sitten keskeyttämään! :notworthy:

Täällä tuli kanssa pahoinvointi kaveriksi alkuviikosta. Nyt 6+2 menossa. Tissitkin tuli uudestaan kipeäksi, ja väsymyksen määrässä ei ole mitään järkeä! Voisin nukkua koko päivän, ja herätä välillä vaan syömään... :ROFLMAO:
 
HEI! Tuun mukaan marraskuisiin.
Tiistaina plussasin ja viivat senku vahvistuu.. Laskujeni mukaan tänään siis rv 4+6, LA 24.11. Aktiivista yritystä ollut viime kesästä lähtien ja yhdeksäs yritys toi sitten plussan. Vielä ei ole mitään erityisiä raskausoloja, mutta muistelen ettei kahdessa edellisessä raskaudessakaan ollut pahoinvointeja tms. alkuraskaudesta. Tosin jokainen raskaus on omanlaisensa.
Maanantaina soitan neuvolaan ja varailen ensimmäistä käyntiä sinne.
 
@HHömppä Tsemppiä piinailuun tuhruvuodon kanssa. ❤ Kovin normaaliahan se on, kun kohtu on niin verekkäänä, mutta toki se aina herättää huolta. Ja niin piinaavaa kun mikään muu kuin aika ei selvitä että miten asiat on.
Näinhän se on. Digitesti aamulla näytti kyllä plussaa, vuotoa tullut siis satunnaisesti nyt yli viikon, eikä tosiaan paljoa kuitenkaan. :) Päivä kerrallaan, vähän stressikin helpottunut, pitää yrittää nauttia kai tästäkin hetkestä.. :ROFLMAO:
 
Onko täällä muita +35v. Odottajia? Itse täytin vasta pari viikkoa sitten 37v. Ollaan miehen kanssa mietitty että käytäs varhaisultrassa, esikoisesta ei käyty. Jaksettiin odottaa ekaan kunnalliseen ultraan mutta nyt mietittiin että josko käytäs.
Omia oloja, no ei ei oikein mitään muuta kuin välillä menkka jomottelua, ehkä rinnat aavistuksen arat ja turvottaa. Housut aika tiukat janottaa myös kovasti. Jos en ole hyvin syönyt niin tulee vähän kuvottava olo hetkellisesti. Esikoisesta en oksentanut kertaakaan, saa nähdä kuin nyt käy.
MUKAVAA VIIKONLOPPUA
 
Moikka! Liittyisin mukaan marraskuisiin. Täällä plussattu jo pari viikkoa sitten, tänään rv 5+6. Laskettu aika kuukautisista laskien 18.11. Ensimmäinen neuvolakäynti on 10.4. ja alkuraskauden ultra 16.4.

Täytän tänä vuonna 27 ja kolmas lapsi tulossa, ennestään meillä 2/13 ja 7/14 syntyneet pojat. Fb-ryhmään haluaisin ehdottomasti mukaan, mitä täytyy tehdä että pääsee :geek:?
 
Tervehdys! Varovaisesti liityn joukkoonne!

Tänään kahteen One stepin (liuskan ja puikon) näyttöihin ilmestyi haalea viivat. Jos nyt oikeasti raskaana ollaan ja pieni pysyy mukana, niin la olisi 27.11.
Täytän tänä vuonna 32v. Kolme lasta meillä on ennestään. Yksi km takana (v. 2015). Tytöt syntyneet -10 ja -13 sekä poika -16. Kolmen vuoden sykleissä siis mennään Vähän on vielä epävarma olo raskauden suhteen enkä kauheasti uskalla iloita vielä. Tasan 1vko olisi siihen kun oli se keskenmeno. Ja sit toinen mikä mietityttää on se että kehittyykö pieni normaalisti. Pojallamme siis on vaikea moninainen, synnynnäinen sydänvika. Nyt hän on kuitenkin kuin kuka tahansa 2vuotias.
 
@HHömppä mulla oli yhtenä päivänä tuhrua mut ultrassa kaikki oli hyvin :) lääkäri sanoi että 1/10 hänen luokseen tulleesta tuhruttelijasta on tuleet km takia

Keskenmeno pylrii mielessä päivittöin, vaikka ultrassa viime vastas 6+5 vaikka, menkoista 6+3. Pakko vaan yrittää mennä päivä kerrallaan ja uskoa, etten joudu taaps pieneen prosenttiin.. Onnea uusille!

Ps. Tuleeko muilla tuo mainoslokero just tohon kommenttiosion päälle???
 
Kiva kun on saatu paljon uutta porukkaa, onnea odotukseen kaikille! Toivottavasti meidän keskustelu pysyisi aktiivisena, eikä kaikki häviä facen puolelle. Pari vuotta olen pyörinyt tuolla vauvahaave-ryhmässä ja siitä sai kyllä valtavasti voimaa ja vertaistukea.

Miten te keskenmenon kokeneet selviätte päivästä toiseen? Miten saada uskoa tulevaan? Mulla meni viimeksi kesken kolme viikkoa plussan jälkeen. Silloin viiva ei koskaan muuttunut kovin vahvaksi. Se oli elämäni eka ja toivottavasti vika keskenmeno, mutta en pysty nyt yhtään luottamaan ja iloitsemaan tästä raskaudesta. Koko ajan tunne, ettei kaikki ole hyvin. Miksi närästys hävisi, onko rinnat tarpeeksi arat.. Googlailen ihan hirveästi ja stressaan. Vaikka tiedän, ettei se auta mitään, mitään en voi tehdä jos menee kesken tai onkin tuulimuna. Reilu viikko aikaa ultraan, ehkä sen jälkeen helpottaa jos näkee sydämen sykkivän.

Tänään on väsyttänyt ihan hirveästi. Juhlittiin vielä esikoisen synttäreitä ja veto on kyllä ihan poissa. Oli vielä koko viikonlopun yövieraita. Koko ajan semmoinen pieni ällötysolo, piti miettiä mitä herkkuja voin syödä ja mitä en.

Vuuti 5+6
 
Moi!

Voisin liittyä varovaisesti mukaan, tänään tehty haalea, mutta plussa muutaman haamun jälkeen. Jos kaikki menee hyvin niin toinen lapsi on tulossa. Meillä ensimmäinen lapsi tuli letrozolien avulla pidemmän yrityksen jälkeen ja nyt näyttäisi että tää toinen tuli ensimmäisestä yrityskierrosta. Eli vähän on sulateltavaa vaikka todella toivottu lapsi onkin :love: LA on marraskuun lopussa, tarkkaa aikaa en tiedä kun ehti tulla vaan yhdet menkat esikoisen syntymän jälkeen :rolleyes:
 
Heippa kaikki! Ehkä minäkin uskaltaisin jo liittyä mukaan. Plussasin viikko sitten lauantaina selvän plussan ja la olisi kai 22.11. Esikoistani odotan ja facebook-ryhmään liityn ehdottomasti.

Paljon onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä uuteen viikkoon!
 
Huomenta. Onko muilla odottajilla aamuyön heräilyä? Siis mä herään joskus 3-4 aikaan ja ei meinaa uni tulla uudestaa. Voi luoja jos pitää aamuvuoroon mennä niin ja herään kolmen aikaan pyörimään, silloin ei enää nukuta. Jotenkin muistelen että esikoisesta oli vähä samaa, tai sit muistan väärin.
 
Miten te keskenmenon kokeneet selviätte päivästä toiseen? Miten saada uskoa tulevaan? Mulla meni viimeksi kesken kolme viikkoa plussan jälkeen. Silloin viiva ei koskaan muuttunut kovin vahvaksi. Se oli elämäni eka ja toivottavasti vika keskenmeno, mutta en pysty nyt yhtään luottamaan ja iloitsemaan tästä raskaudesta. Koko ajan tunne, ettei kaikki ole hyvin. Miksi närästys hävisi, onko rinnat tarpeeksi arat.. Googlailen ihan hirveästi ja stressaan. Vaikka tiedän, ettei se auta mitään, mitään en voi tehdä jos menee kesken tai onkin tuulimuna. Reilu viikko aikaa ultraan, ehkä sen jälkeen helpottaa jos näkee sydämen sykkivän.

Vuuti 5+6

Täällä takana kaksi peräkkäistä keskenmenoa! Ensimmäinen alkoi vuotaa spontaanisti pihalle, toinen oli vielä viikolla 6+1 ihan ok ultrassa, mutta kehitys pysähtyi samantien ultran jälkeen. Tuo todetttiin keskeytykseksi viikon päästä uudessa ultrassa, viikko odoteltiin vuotoa, mutta koska sitä ei kuulunut, käytiin hakeen polilta tyhjennykseen lääkkeet. Alkuun olin itsekin huolissani tästä raskaudesta, mutta nyt on hämmentävän tyyni olo. Toki itsekin tarkkailen oireita ja vointia koko ajan, vaikka se ei mitään kerrokaan suuntaan eikä toiseen. :) nyt menossa 6+4, tissit arat vähän miten sattuu (joinain päivinä ei kipeät ollenkaan, toisina vihloo ja pienikin paine sattuu, ja yleisimmin pientä arkuutta sivuilla), pahoinvointi alkoi viikko sitten, ja sekin menee vähän mmua on jotenkin lohduttanut se, että jos menee kesken niin parempi niin päin kuin että jäisi esim. np-ultrasta tai muista seulonnoista kiinni. Koska kamalampaa se olisi keskeyttää myöhemmin kuin superaikaisessa vaiheessa.

Joka tapauksessa todennäköisyydethän on pienet keskenmenoon. Ei auta kuin mennä päivä kerrallaan eteenpäin. :) yritä pitää itsesi kiireisenä, että ajatukset ei pyörisi koko ajan raskaudessa, se ainakin on mulla toiminut!
 
@vuuti täällä on kyllä kanssa jännittänyt todella paljon miten tää raskaus menee. Edellinen todettiin tuulimunaksi rv 10, mutta jotenkin se koko raskaus tuntui alusta asti erilaiselta. Tällä kertaa pystyy jotenkin sit paremmin luottamaan että ehkä tässä käy ihan hyvin kun oireet alkoi heti plussatessa. Nyt pahoinvointi on voimistunut oikein kunnon oksentamiseen, joten se oireiden voimistuminenkin vähentää vähän pelkoja. Ootan kyllä että päästään ultraan varmistaan että siellä on joku, ja että kaikki on ok.

@Henttu82 nyt kun kysyit niin oon kans heräillyt aamuyöstä ja ollu vaikee sen jälkeen saada unta. Vaikka nyt se ehkä on vähentynyt ja uni maistuu paremmin. Oon kyllä heräilly pissalle öisin että onko sit siitä johtuvaa.
 
Onnea uusille plussanneille!!

Vatsan jomottelut jatkuu. Pahoinvointi ei edelleenkään ole kauhean voimakasta enkä ole oksentanut kertaakaan (en tosin oksentanut esikoisestakaan koko raskausaikana ja olo oli kaiken kaikkiaan hyvä). Viime viikolla oli parina aamuna kyllä sellanen olo, että tuleeko vai eikö. Lähinnä aamusin on vatsa sekasin. Väsymys piinaa edelleen, mutta jotenkin siihen kai alkaa tottua ja jaksoin lauantaina jopa vähän valvoa, kun vietettiin peli-iltaa :D

Monet ruuat on alkanu inhottaa, vaikka normaalisti olen niitä syönyt. Jotenkin monet jutut maistuu erilaiselta nyt kuin mitä ennen.
 

Yhteistyössä