¤¤¤Marraskuun 2009 karhunpennut helmi ja maaliskuussa¤¤¤

Ihan nopeesti tulen vain kyselemään, että onko muilla ollut tälläistä: Meillä tyttö on nyt neljättä päivää nukkunut vain 30 -45 min unia vaikka olen pakannut vaunuun ulos nukkumaan. Aikaisemmin on nukkunut kaksi pidempää unipätkää ja illalla vielä kerran lyhyemmät unet. Hakeekohan nyt rytmiä uusiksi vai mikä on? Yöt nukkuu kuitenkin hyvin kahdella tai kolmella syötöllä. Hereillä ollessaan on hyväntuulinen eikä tuntuisi olevan mitään vaivoja..

Nyt vauva uintiin, palaan myöhemmin kirjoittelemaan lisää.

Santtu ja Vilma 4,5 kk
 
tanjamaa, meidän vauvan sydän ultrattiin sivuäänen takia kolmen päivän ikäisenä. Poika oli hereillä ja taisi vähän protestoida, mutta lääkäri kyllä pojan sai hyvin ultrattua. Me vanhemmat vain siis katsoimme vierestä eli lääkäri ainoastaan käsitteli poikaa. Mitään vikaa ei löytynyt. Sydän kuunneltiin vielä varmuuden vuoksi seuraavallla viikolla ja silloinkin kaikki ihan ok. Mitään jatkoseurantoja ei ole. Tsemppiä ja voimia teille! Noi tosiaan taitaa olla tosi yleisiä noi sivuäänet, joten ei kannata murehtia nyt etukäteen. Tosin helpommin sanottu kuin tehty tietty.
 
Santtu: Meillä yleensä on nukuttu päivällä vaunuissa pitempi unipätkä (n.2 tuntia). Viime viikolla ei nukkunut silloinkaan kuin juuri ja juuri 45 minuuttia ja sen jälkeen hereillä killitteli vaikka kuinka vaunuili. Eilen oli ensimmäinen päivä viikkoon kun nukkui taas sen 2 tuntia. Tästä päivästä en vielä tiedä kun pojat juuri tuolla vaunuttelevat:) Kuuulostaisi siis melko samanlaiselta tuo teidän torkuttelu..:)

Milliz + Taavi reilu 4,5kk
 
pakko tulla hehkuttamaan kun eemeli nukkui viimeyönä niin hyvin,unille 21.20 heräs ekankerran syömään puol 3 =) ja sit 5 ja puol 7 aivan huippuhyvä yö meillä normi parintunnin heräilyjen sijaan...eli ehkä,ehkä meilläkin joskus,toivottavasti!!liikaa ei saa kyllä intoilla,muuten kostautuu :whistle:
mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Täällä on taas varsin huonosti nukuttu yö takana.. :( POika tankkasi itsensä oikein kunnolla illalla ja meni nukkumaan klo.21. Silti jo yhdentoista aikaan heräsi ja siitä sitten tunnin välein aamuun asti...huoh... Mitä ihmettä sitä keksisi. Alkaisi pikkuhiljaa olla tarvetta kunnon yöunille, alkaa olemaan vähän liian väsy.. Täytyy neuvolasta kysellä seuraavan kerran vähän vinkkiä..

Täällä varmistui nyt sitten tuo työhön palaaminen. Aloitan työt taas 1.7. eli Taavi tuolloin sitten hiukan vajaa 8kk. Mies jää kotiin jatkamaan vanhempainvapaan loppuun. Kesäloman saan pitää vasta syyskuussa, mutta eipä tuo haittaa kun saan olla sentään touko- ja kesäkuun kotosalla vielä pojan kanssa ja nauttia kesästä.

Täällä kääntyillään kovasti selältä mahalleen. Koko ajan kääntyy ja sitten hetken päästä poruttaa kun ei pääse mihinkäään :D

Milliz + Taavi
 
Meillä neiti nukkui viime yönä 6 tuntia putkeen OMASSA sängyssään :D perhepedissä on menty jo useampi kuukausi. Olin erittäin positiivisesti yllättynyt siitä ettei tyttö herännyt jo tunnin jälkeen ja halunnut viekkuun :) taitaa mulle olla se isoin pala luopua siitä että pieni tuhisee kainalossa, vaikka kroppa onkin jumissa kun itse yhdessä asennossa kyljellään maannut jo monta kuukautta :LOL:
 
Milliz, voimia sinne :hug: Toi on niin tuttua, että illalla on ihan varma, että nyt se nukkuu pitkään, kun kunnolla tankkasi, mutta ei. Meillä ei myöskään enää nukuta sitä 12 tuntia niin, että vaan herätään syömään, vaan aamulla halutaan jutella siinä +/- seitsemän aikaan noin tunnin verran, joten itse ehtii siinä virkistyä sen verran, ettei tule mentyä nukkumaan sitten pojan kanssa, kun hän sammuu uudelleen. Mutta meillä ei siis onneksi ihan koko yötä mennä tunnin pätkissä, vaan ehkä enemmänkin kahden.

Täällä kääntyillään nyt paljon, kun se taito opittiin vihdoin. Tänään se onnistui unipussissakin.

Olen alkanut pojan siedätyshoidon manducaan ja on mennyt ihan ok. Seuraavan kerran, kun lähden johonkin kauppakeskukseen, niin otan sen mukaan ja toivon parasta. :D
 
jihuu, täälläkin ihan kohtuu yö takana =) Poika oli mummilassa illan ja haettiin vasta vähän ennen puolta yötä kotiin. Nukkui onneksi kun puettiin haalariin ja laitettiin turvakaukaloon ja heräsi vasta omassa sängyssä. Rassu varmaan vähän ihmetteli, että mummin syli oli muuttunut omaksi sängyksi :heart: mutta jatkoi sitten unia kun sai maitoa. Sitten heräsikin ekan kerran vasta neljän aikaan ja nukkui vielä parin tunnin pätkät kahdessa erässä.

Mere79 minäkin olen ihan päättänyt, että Manducalla mennään enää meidän ostokeskusreissut! Viime viikolla tuli todettua, ettei poitsu nuku vaunuissa eikä turvakaukalossa enää sisätiloissa, joten tuo rintareppu oli meidän shoppailupäivän pelastus.
 
täälä kans todettiin hehkutukset turhiksi,eli päätin että jos/kun eemeli joskus rupeaa nukkumaan paremmin niin en kerro siitä kellekkään ainakaan puoleenvuoteen :kieh: viimeyönä siis nukkui ensin 4h (ihanaa) jonka jälkeen heräsikin tunnin välein..huoh. mut mut onhan meitä muitakin,kaikille jaksuja :hug:
 
Täällä kans nukutaan 2h pätkissä edelleen... siirsin tytön omaan sänkyyn koska jos viereen ottaa niin tissi suussa nukutaan sit koko yö ja mulla ihan selkä jumissa kun jommalla kummalla kyljellä koitan kyhjöttää. :/ onhan se rankempaa hypätä vähän väliä ylös sängystä mut sinnikkäästi vaan yritän uskoa että kyllä se joskus alkaa nukkumaan parempia öitä ja onpahan siinä vaiheesa jo tottunu omaan sänkyyn. :)

Ällötyskeli ulkona, räntää ja vettä tulee vuoron perään ja hirveä flunssa itellä päällä, ihan voimat pois ja vielä yövalvomiset tämän olon päälle niin johan väsyttää!! :headwall:

täällä kans kantokoppa saanut kyytiä. ulkoillaan vaunussa talja alla, äippäpakkauksen makuupussissa. ei ole vielä kyydistä tipahtanu vaikka ei ole millään kiinni :D

Rattaat hakusessa kesäksi, tähän mennessä tykästyny Crescentin vaunuihin (en muista mallia) ja sit Emmaljungan Scootereihin. Kokemuksia kummistakaan??? mietin et millaiset ne crescun renkaat on, onko ne "liukkaat" vaikka lumisohjossa? ja ärsyttää kun noihin scootereihin pitäis ostaa erikseen jalkapeitto ja pienennysosa et pystyy pitää heti 6kk lähtien niissä...

Täällä pyörähdellään kans selältä mahalleen ja toisinpäin monta kertaa päivässä. Oisko sekin osasyynä huonoihin uniin??

mut nyt tyttö huutelee parvekkeellta moi :wave:
 
nunneliini mä kans himoitsen noita emmaljungan scootereita, lastentarvikeliikkeessä tämän kuun loppuun asti tarjous 229e muistaakseni.. tarviin vähä pitemmän mietintä ajan eli tarjous menee mulla ainaki ohi, ku on jo yhet vaunut ja yhet matkikset jotka on aika pilipalit ja haluaisin nimenomaan yhet hyvät ettei tarvii kokoaikaa venkslata noiden kahen kanssa et mitkä mihinkin ottaa mukaan jne. ainakin liikkeessä kehuivat et ovat hyvät kaikkina vuodenaikoina ja olleet tosi suosittu ratas..
 
tupuna joo mä kans ihastuin heti niihin scootereihin, ihania värejä niissä! mut just se ärsyttää kun ei tuu jalkapeitto samaan hintaan vaan sekin pitää ostaa erikseen enkä tiedä paljonko maksaa. niin ja se pienentäjä...

valitusta taasen... viime yönä (ja sitä edellisenä) alkoi aamuyöllä 4 aikaan kuulua iloinen hihkuminen sängystä ja siellä se jennuska treenasi ahkeraan kierähtämistä. :LOL: vaan ei naurata kauaa jos jatkuu monta yötä peräkkäin, mä oon ihan kuitti tän flunssan takia... äskö vein miehen töihin niin hyvä että jaksoin turvakaukaloa nostaa kun niin voimat pois!

ja jennalle ilmestyny viime yön aikana punaista näppylää päähän, niskaan ja yläselkään, oisko liene mustikasta tullut jota maisteltu kolme päivää.. onko muilla jotka aloittanu kiinteitä tullu näppylöitä? kun jo tätä ennen ollu hieman siellä täällä mutta ei suuremmin.

minä täällä taas yksinään kirjoittelen... :D
 
4 kk neuvolassa käyty ja tuoreet mitat:64,5cm/6920g, pipo 41,4cm. Ja saatiin ohjeeksi jatkaa edelleen pelkällä rintaruokinnalla sinne 6 kk ikään asti.

Tänään piti saada kolmas rotateq, mutta jätettiin se väliin, kun ollut muutenkin ripulointia, joten se saadaan sitten 5kk neuvolakäynnillä kuukauden päästä.

Meillä oli jo koekäytössä Brio Racet, ja kevyesti kulki ja kovasti siellä viihdyttiin hereillä seuraamassa ympäristöä. Ulkona ei kuitenkaan niillä liikuttu, vaan ihan sisätiloissa kaupoilla ja ruokapaikoissa. Ainut miinuspuoli on onnettoman pieni tavarakori.

Takatalvi olis saanu jäädä tulematta, ehti jo tottua kuivempiin keleihin.

Kuiskaten ja Lenni 4kk2vrk
 
Nunneliini, olikohan viime yö jotenkin erikoislaatuinen, kun meidänkin tyttö herätti hihkumisellaan siinä puoli neljän aikaan ja kun häntä nousin katsomaan, hän oli hilannut itsensä sängyssä poikittain ja hymyili leveesti. Oli kai tyytyväinen, kun oli saanut huomiota. :D

Olisiko ne punaiset näpyt hikinäppylöitä? Meillä tuli parin päivän porkkanan maistelun jälkeen kasvoihin punoittavaa ihottumaa muutama läiskä. Tiedä häntä olisiko sitten allergiaa, joten kokeillaan vielä jonkun ajan päästä uudestaan porkkanaa.

Mitenkäs teillä on karhunpennut suhtautuneet kellojen siirtoon? Menikö monella päivän rytmit sekaisin? Meillä tyttö osasi kääntää sisäistä kelloaan oikein eli kun normisti herännyt kymmenen aikaan, niin sunnuntaina heräsi yhdeksältä (vanhaa aikaa). Kellojen siirto ei siis vaikuttanut meillä päivän rytmiin mitenkään.

Esikko ja Vieno muutamaa päivää vajaa 5 kk
 
nunneliini joo se jalkapeite tais olla 39 vai peräti 49e :eek: ja sithän niissä ei saa aisaa käännettyä eli aina naama menosuuntaan päin, en oikein tiedä miten toi jäbä suhtautuis niihin joten harkitsen vielä :|
 
Meillä on edellisen jäljiltä nuo Emmaljunga Scooter rattaat (babypink/musta) ja olen ollut todella tyytyväinen. Oikein tukeva ja tilava ratas. Tavarakorin pienuus on kyllä miinus, mutta esim. Kuomussa olevaan taskuun mahtuu kaikenlaista. Otan kuitenkin käyttöön vasta sitten ku Matilda on about 7-8 kk. Sitä ennen käytetään Traxx Marlin 3 juoksurattaita kopalla. Täällä ulkomailla ollaan pärjätty ihan Quinny Zapp rattailla turvakaukalon kans ja ollut ihan unelma keksintö. Täällä kun ei tule vaunuteltua 40 asteen helteessä!

Matildallakin on ollut hyvin katkoaisia yöunet, mut ei ihan noin aktiivista ku joillakin. Johtunee varmaan tosta liikkumaan opettelusta. Vatsallaan leikkii jo pitkiä aikoja ja peppua nostaa jo aika korkealle. Saa nähdä milloin alkaa ryömimään. Edelliset ovat jättäneet ryömimisen väliin ja pyörineet. Siitä ovat sitten 8-9kk iässä lähteneet konttaamaan.

Toivottavasti tanjamaan pikkuise sydänäänet ovat harmittomia.

Enää kolme viikkoa ja sitten meidän perhe muuttaa Suomeen. Ainakin muutamaksi kuukaudeksi. Mies joutuu jatkaan kyllä vielä kesäkuun loppuun, joten Suomessa odottaa arki yksinhuoltajana :| . Kaikestahan kyllä selviää kun muistaa positiivisen asenteen =)

Indo ja Matilda
 
Moi tännekki pitkästä aikaa!!

Voisko joku ottaa tuon päivittämis homman itelleen huhtikuun ajaksi kun meillä tulee tässä pian nettikatko ja muutenki on niin kiirettä nyt ettei paljoa tääl ehi pyörimään.

Eilisestä asti mulla on ollu aivan kamala etova olo joka jatkuu näköjää tänääkin..

 
Ihan pikasesti, koneelle jonoa...

Käytiin munuaisten isotoopisessa tutkimuksessa. Viikon päästä saa tietää tulokset.
Hyvin meni koe itsestään. Emla-laastarit on mahtava keksintö! Poika vain naureskeli, kun kun lääkäri pisti kanyylia käsivarteen :) Kuvaus kesti puoli tuntia, sittä vähän meinasi tuskastua, kun piti maata aloillaan. Mutta hyvin meni sekin lopuksi.

Painoa oli reilu 7kg, ens viikolla virallinen 4kk neuvola, niin sitten tarkemmat mitat.

Rs-virusta täälläkin liikkeellä. Meillä 3½v poika ollut jo sunnuntaista asti kovassa yskäpöpossa (toi oliolö pojan oma kirjoitus :LOL: ) Tuli näppistä naputtamaan.
Salomo yskiskeli viime yönä, että taitaa tulla hällekin tuo. Toivottavasti ei yhtä pahana ja selvitään ilman sairaalaa.
Mahatautiakin oli jo yhdessä lapsessa, että tätä hauskuutta nyt riittää :headwall:
:wave:
 
Pakko tulla valittamaan levottomia öitä ja kitisevää vauvaa :/ en tiedä tekeekö hampaita, vai liikkeelle lähtökö ärsyttää..Koko ajan nyrkit suussa kitisee, tissiä näykkii ja kiukkuilee syödessään.

Alkuyön neiti nukkuu omassa sängyssään, nukkumaan menee n. 20-21, herää ekan kerran tossa yhden aikaan..Haen viereen, ja sit loppuyö onkin levotonta pyörimistä. En nyt tiedä pitäiskö ottaa itseään niskasta kiinni, ja yöllä syötön jälkeen kiikuttaa sinne omaan sänkyynsä takaisin. Muuten jatkaisin perhepedissä nukkumista, mutta kun toi liikkuminen häiritsee nyt jo minuakin..neiti ryömii ja pyörii unissaan ja löytyy milloin mitenkin päin meidän välistä. Ja aamulla tykkää nykiä mua hiuksista :LOL: toissa-aamuna näin unta että joku mua tukisti, mutta havahduin sitten hereille siihen että neiti rytmikkäästi nyki mun pehkoani hymyssä suin :heart: :D

RS-viruksesta on täällä toivuttu jo täysin, samoin korvatulehdus nro kahdesta. Eri antibiootit saatiin toiseksi kuuriksi, tehosi paremmin onneksi. Nyt van toivon ettei kohta taas uusi, korvakierrettä viimeseksi tähän kaipaisin.

Hyvää pääsiäisen viimeistä päivää kaikille :)
 

Yhteistyössä