¤¤Marraskuun 2009 karhunpennut MARRASKUUSSA¤¤

Hei kaikille pitkästä aikaa! :)
Olen lueskellut pinoa silloin tällöin ja on on ollut ihana seurata omaa taivaltanne. Mutta kun käyn niin harvoin lukemassa..kaikki liikenevä energia menee lukemiseen ja oma tarina jää kirjoittamatta :/
12.11 Adelein täytti vuoden ja samana päivänä minä 43. Mulla on suuri kunnia jakaa synttäripäivä tämän päivänpaisteen kanssa :)
Vuosineuvolan mitat paino:10060Kg, Pituus 76,9cm..joten ihan tuhti leidi täällä :)
Mutta ollaan oltu myös tosi terveenä. Adelein on sairastanut yhden lievän nuhan....ja nyt pitää koputtaa heti kolme kertaa puuta!!! Hän on vauvasta asti altistunut eläinpölylle ja olen silloin tällöin antanut maitohappobakteereja tukemaan immuunipuolustusta...josko tällä on mitään merkitystä...
Olen hänen kanssaan vielä kotona ja aion olla kolmeen ikävuoteen asti. Tiedän, että hän on mun viimeinen lapsi, joten haluan nauttia jokaikisen sekunnin! :)
Haikeena lueskelen teidän vauvakuumeita ja raskauskertomuksia...on se vaan niin ihanaa aikaa!
Potalla käydään säännöllisen epäsäännöllisesti. Jos satun huomaamaan hänestä, että kakka on tulossa niin kiidätän potalle.... :)
Mulla olis muuten myynnissä Jovi Io matkarattaat;
Matkarattaat Jovi Io, Turku 70.00 € - Lastenvaunut, -rattaat ja -istuimet - Lastentarvikkeet - Huuto.net



Tuhannesti onnea kaikille marraskuun ihanaisille lapsukaiseille!!!:flower:
Kiva kun kävit kertomassa kuulumisianne :) Haluatko että lisään teidätkin tuohon kasvulistaan??
Myöhästyneet onnittelut Adeleinille :)
 
Sen verran vilä meidän elämästä, että Adelein ainakin saa ulkoilmaa,koska hän on mukana jokaisella koiran ulkoilultuslenkillä :)..oli sitten ilma mikä tahansa! (yksinhuoltajan arkea)...Olenkin joutunut satsaamaan joggereihin, sadesuojaan ja erittäin lämpimään ja hengittävään talviasuun. Meillä kun noita koiria on kolme. Kaksi on espanjankatukoiria..joten oli alussa hivenen jännitystä ilmassa, miten kaikki loksahtaa paikalleen. Tietysti joudun kyllä vahtimaan koko ajan tilanetta, eihän koiriin koskaan voi luottaa täysin...saatikka sitten katukoiriin. Puolivuotta meni suurinpiirtein opetteluun vaunujen/rattaiden vieressä kulkemiseen. Mutta tuli aika, jolloin jokainen koira löysi oman paikkansa rattaiden vierustalta. Aikaa se ottaa. Nyt ne kulkevat kaikki tosi hienosti vieressä. Nämä espanjankoirat ovat enemmän tekemisissä Adeleinin kanssa kuin tämä rotukoira, basenji ( 10v). Se pitää pitää koko ajan eri kerroksessa kuin lapsi. En luota siihen yhtään. Joten on noissa koirissa kova vahtiminen. Muiselen, että joillain teillä marraskuisilla oli muillakin koiria. Miten teillä on mennyt?
 
Heippa kaikille marraskuisille taaperoille je heidän mammoilleen.. :)

Oon käyny lukemassa mutta oma sepustus aina jää.. :/ Töissä kun olen jo ja kaiken näköistä muuta ollu niin ei ole ehtiny..
Täällä kasvetaan hyvin, 1-vee nvla mitat: 10075kg ja 75,5cm. :) Hampaita on 8kpl ja 9. on tulossa.. Muuten Kiira on hyvin iloinen ja reipas tytteli..
Niin ja tuleehan hänestä myös isosisko heinäkuussa.. :heart: (tänne voin jo kertoa, mutta muuten ei olla pahemmin sitä vielä kerrottu viikkoja kun on niin vähän vielä..)
 
Meillä ei vielä tule varmaan hetkeen 1-vuotis mittoja,kun lähdetään tässä vähän pidemmälle lomalle ja tulemme vasta tammikuussa kotiin.Mutta hyvinpä tuo poika tuntuu kasvavan ja jaksavan:)

Onnea vaan kaikille plussanneille,ootte kyllä aika rohkeita..Itsestäni ei olisi vielä toisen lapsen kaitsijaksi..Sen verran on mehuja vienyt tää eka vuosi ja nyt kun poika kävelee niin on mukavaa,kun saa vain ja ainoastaan keskittyä häneen:)
 
Heippa kaikille marraskuisille taaperoille je heidän mammoilleen.. :)

Oon käyny lukemassa mutta oma sepustus aina jää.. :/ Töissä kun olen jo ja kaiken näköistä muuta ollu niin ei ole ehtiny..
Täällä kasvetaan hyvin, 1-vee nvla mitat: 10075kg ja 75,5cm. :) Hampaita on 8kpl ja 9. on tulossa.. Muuten Kiira on hyvin iloinen ja reipas tytteli..
Niin ja tuleehan hänestä myös isosisko heinäkuussa.. :heart: (tänne voin jo kertoa, mutta muuten ei olla pahemmin sitä vielä kerrottu viikkoja kun on niin vähän vielä..)
Ihanaa :heart: Oikein paljon onnea tulevalle isosiskolle ja sinulle myös tulevasta perheenlisäyksestä!! :):heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte heinäkuussa suloisen vaavin syliin asti :heart: Tälläsiä uutisia kuullessa itelläkin tuo kuume nostaa pään ihan pilviin asti.
 
Meillä ei vielä tule varmaan hetkeen 1-vuotis mittoja,kun lähdetään tässä vähän pidemmälle lomalle ja tulemme vasta tammikuussa kotiin.Mutta hyvinpä tuo poika tuntuu kasvavan ja jaksavan:)

Onnea vaan kaikille plussanneille,ootte kyllä aika rohkeita..Itsestäni ei olisi vielä toisen lapsen kaitsijaksi..Sen verran on mehuja vienyt tää eka vuosi ja nyt kun poika kävelee niin on mukavaa,kun saa vain ja ainoastaan keskittyä häneen:)
Mihin ootte menossa??Tulee varmasti mukava loma kuitenkin :)
 
Heippa!

Tässä olisi Vilman 1 v mitat: 8905g ja 74cm. Eli pieni ja hoikka tyttönen on meillä

Meillä on sairastettu oikein urakalla. Tytöllä oli ensin kaksi virusflunssaa putkeen ja sitten sai jälkitautina korvatulehdukset molempiin korviin joihin ei ekat antibiootit tehonneet. itselläni oli poskiontelontulehdus johon antibiootit ja punkteeraus. Oltiin reilu kaksi viikkoa sisällä eikä päästy liikkumaan mihinkään, nyt on ihanaa kun tuntuu että tauti alkaa pikkuhiljaa hellittämään ja päästään jo ulkoilemaan.

Muuten on kaikki hyvin ja talvea ja lumen tuloa odotellaan. Täällä kanssa on ostettu vauva pulkka jo valmiiksi, tulisi nyt pian lunta =) Omassa neuvolassa kävin juuri ja neuvolan täti sanoi että pitäisi alkaa valmistelemaan pikkuneitiä siskon tuloon.. Mitenköhän noin pieni vielä ymmärtää? Ainakin vauva kuvista on tosi kiinnostunut =)

teddybear- Onnea odotukseen!!! :flower:
 
Heippa pitkästä aikaa! Ajatella että vauvojen ensimmäinen vuosi alkaa olla ohi, ihan uskomattoman nopeasti se aika rientää!

Hampaista: Tytöllä 2 hammasta edessä alhaalla ja pari viikkoa sitten puhkesi 4 hammasta ylös peräkkäin :O Vähän tuli lämpöä mutta ei pilanu yöunia onneksi.

Nukkuminen: Tyttö nukkuu vieläkin pääsääntöisesti 12 tuntia yössä, joskus 11. Päikkäreitä on vain yksi ja se on n. 1,5 h.

Maidosta: Imetän vielä, mutta ollaan alettu antamaan jo vähän lehmänmaitoa. Annetaan punaista maitoa, sillä se on minusta lähempänä äidinmaitoa joka on vielä rasvaisempaa :) Rasvatonta en tosin joisi itsekään, mutta jokainen tietysti tavallaan.

Vauvakuumetta on ollu jo pitkään ja yritys on jo alkanut, toivottavasti tärppäis pian :)

Ensi viikolla olis sitten suuret 1-vuotissynttärit meiän tytölle. Pidetään juhlat kahtena eri päivänä kun sukulaisia on niin paljon...
 
Täällä täytettiin viime maanantaina 1v! Tänään synttärit, joille tulee pikkukavereita 10kpl ja sitten aikuisia ystäviä :) Teemalla Hello kitty mennään, koska se on tytön lemppari tällä hetkellä.

Hampaita on ylhäällä 4 ja alhaalle juuri kolmas tulossa.

Yöunet on n.12h ja päiväunia kahdet 1,5 h puolenpäivän aikaan ja iltapäivällä 0,5h.

Kävelemään opittiin noin kuukausi sitten. Ensimmäiset sanat tuli vähän ennen sitä ja ne oli ihahaa (laulaa näin meidän lempilaulua). Oho on kanssa käytössä.

Allergiat vaivaa kovasti edelleen, mutta normaaliin arkeen ne ei juuri vaikuta. Kuusi ruokaa on pienellä tällä hetkellä. Yöuniin on vaikuttanut tuo kävelemään oppiminen ja nyt on heräilty vähän useammin kun välissä jo nukuttiin pari kertaa koko yö putkeen. Miten teillä?

Leppis ja Peppi 1v
 
Hei pitkästä aikaa :) Pino luettu läpi, ja kerkeää hieman raapustelemaankin ennen töihin lähtöä :)
1.v synttärit meni ja synttärisankaria kiinnosti lahjapaperit paljon enemmän kuin itse lahjat, kakkuakin maisteltiin vähäsen ja ilmeestä päätellen oli hyvää :D

1v. neuvolan mitat oli meillä seuraavat; pituutta 77cm, painoa 12,650kg :)O) ja py 49,3cm, eli reippaasti ollaan kasvettu.. ehkä turhankin.. Hammastarkastuksessa käytiin viime pe, kaikki meni siihen asti hyvin kunnes oli aika katsoa suuhun.. voi sitä huutoa ja myllerrystä! Mutta seuraavan kerran mennään sitten 3-vuotiaana. Ja meillä siis kaksi hammasta alhaalla ja neljä ylhäällä :)

Viime viikolla Nikolla oli myös allergiakokeet verikokeitse, oli se kauheeta katsottavaa kun käsivarresta ottivat, joutui se täti pyörittelemään sitä neulaa siellä kun ei tullut tarpeeksi verta heti.. hyi!

Meillä ollut syyskuun lopusta saakka kaamea räkätauti, loputtomalta kuulostava yskä ja siihen samaan ollut kolme korvatulehdusta ja nyt epäilevät liimakorvaa.. huoh..

Kävelemään ei olla vielä opittu muuten kuin tukea vasten, jotenkin tuntuu että jo nyt saa repiä harmaita hiuksia mutta entäs sitten kun luultavasti kohta lähetään oikeasti tepastelemaan :D

Mutta siinäpä tällä kertaa, täytyy kiirehtiä kohta puoliin töihin :) ehanaa lähteä pyöräilemään -9 asteen pakkasessa, onneksi ei ole kuin 5km :D

ps. Pienessä hiljaisuudessa vielä, tänään olis neuvola-aika ehkäpä soitettava itselleni :)

pikkuihra rv 5+3 ja Niko Matias :)
 
Pikkuihralle Onnea!!! :flower:

Täällä kanssa kärsitään flunssasta. Vilma on ollut nyt jo kuukauden verran kipeä. Ensin kaksi virustautia peräkkäin ja sitten korvatulehdus johon söi kahdet antibiootit. Edelleen on limaista yskää ja nenä vuoroin vuotaa ja on tukossa niin ettei syömisestä meinaa tulla mitään :( Toivotaan että menisi pian ohi. Meillä on kanssa torstaina uusi 1 v maitoaltistus, katsotaan onko allergia yhtään helpottanut..

Onko muilla taaperoilla ongelmia syömisen kanssa? Meillä edelleen tapellaan vastaan minun keitosten kanssa, haluaisi syödä vain 5 kk sileitä soseita. Sormiruoka menee hienosti suuhun mutta sitä mukelletaan hetki suussa ja sitten syljetään kaikki pois. Omalla lusikalla menee välillä vähän ruokaa suuhun, mutta kovin on vielä harjoitteluvaiheessa. Muutenkin on oma tahto tullut voimakkaasti mukaan ruoka pöytään ja välillä kiletäytyy kokonaan kahdekstakin ateriasta päivässä. Ja tämä äiti on huolissaan!!

Meillä nukutaan yössä 10-11 h ja päivällä kahdet päikkärit 2h ja 0,5h.

Kävelemällä edetään koko ajan vauhdikkaammin, nyt on jättänyt jo kokonaan konttaamisen pois. Välillä tulee juoksuaskeleitakin jotka yleensä kyllä päättyvät pyllähdykseen. Ulkona ei ota vielä kovinkaan monta askelta, arastelee kengillä kävelyä. Kaikkein kivointa on tyhjentää kaikki kaapit ja laatikot ja nyt kun kävelee niin se käykin yleensä niin nopeaa etten ehdi kieltämään vaan koko ajan saisi olla perässä siivoomassa jälkiä, meidän rakas täystuho :heart:

Santtu, Vilma ja toukka 26+4
 
Heippa,

Talvi sitten tulla tömähti kerralla....voihan pentele jo nyt tuota lumen määrää. Ei sillä mukavahan se on että on valoisampaan, mutta en ole ikinä ollut mikään suuri lumen ystävä ja niin toivoisin että sitä ei tulis ihan niin paljon kuin viime vuonna. Ottaa päähän ne joka aamuiset lumityöt yms.
Mutta se siitä purnauksesta =)

Iloisempiin aiheisiin... Vilmalla oli eilen 1-vuotis neuvola ja hyvinhän tuo typy edelleen kasvanut, 11,4kg ja 78,5cm. Kovasti kehui neuvolan täti kaikkia taitoja ja Vilma oli kerrankin yhtä hymyä, edes rokutus saanut suuta mutruun kuin ihan sekunniksi.
Kuvauksessa käytiin myöskin, mutta sielläpä ei sitten meinannut saada yhden yhtä hymyä neitokaisesta irti. 32 kuvasta ainoastaan kaksi hymykuvia =) Oli vähän totinen paikka.

Meillä olis suunnitelmissa aloittaa perhepäivähoito tammikuun alusta. Jotenkin nyt jo tuntuu ajatus ahdistavalta...en tiedä miksi, koska en ole koskaan ajatellut että jäisin kotiin mutta nyt tää on kuitenkin mennyt ihan kivasti. Ainut vaan että vaakakupissa painaa tuo raha ja kai se on pakko töihin lähteä...

Sellaista turinoita tällä kertaa, ei muuta kuin kirpeitä pakkas päiviä =)

Firesun ja Vilma
 
Pikkuihralle tuhannesti onnea!! :))

Firesun....itse ole jo niin vanha, että en enään vaihtaisi rahaan sitä, että saan olla kotona oman pienen lapseni kanssa. (ja varsinkin tietäen, että tämä lapsi on mun viimeinen) Olen todella tiukilla kun vielä kotona asustelee 2 teiniä, mutta päivääkään en vaihtaisi pois. Rahalla ei voi korvata kaikkea. Ja sitä aikaa ei saa takaisin kun lapsi on pieni. Tällä mielipiteellä ei ole mitenkään tarkoitus mollata niitä, jota ovat töissä ja niin päättäneet tehdä. Kunnioitan suuresti heidän valintojaan. Ja kaikki ihmiset eivät vaan oikeasti viihdy kauan kotona :) Itse olen tälläinen kotihiiri. joka nauttii suuresti pienistä ympyröistä :)
 
Hei kaikille! Ja onnittelut kaikille 1 vuotta jo täyttäneille ja täyttäville:)
Meilä 1v juhlat vietettiin viikko sitten ja vieraita riitti. Myös viikko sitten poika aloitti ensi askeleita ottamaan. Tällä hetkellä kävely ennätys on jotain 8 askelta:) Vielä konttaus suositumpaa, tykkää kyllä kuitenkin kun kutsuu niin kävellä luokse. Uusia taitoja myös käsillä taputus. Yhtään sanaa ei vielä osaa. Puhelee kyllä paljon, mutta sanoja niistä ei kyllä tunnista:)
Meillä ei vielä 1v neuvolassa olla käyty, kun pojalla jo toinen nuha tässä kuussa. Imetyksen lopetin kuukausi sitten ja sen jälkeen alkoi tämä nuhan sairastelu:)
 
hei pitkästä aikaa! En ole päässyt kirjoittelee ku tunnukseni eivät toimineet. Nyt sain takas tunnukseni vihdoin ja voin jotain kommentoidakin. Onne vauvelia odottaville. Meilläki yritys päällä, mutta aika hiljaista ollu välillä yrittäminen ku ei vaan jotenki ehdi. Kassu ollu päivähoidossa perhepäivähoitajalla lokakuusta asti ja erittäin tyytyväinen olen hoitajaan ja siihen miten on mennyt. En tosiaan itse ole mikään kotihiiri ja hoidossa lapsi saa leikkiä ja käydä laulukerhoissa ja tehdä vaikka sun mitä , mitä itse en saisi aikaiseksi. Ihanaa, kohta on joululoma, joka on reilut 2 viikkoa.
Kassun 1v-mitat on 10090 g ja 80,5 cm.

terkuin schnappy79
 
Tänään käytiin neuvolassa pojan kanssa. Uudet 1.v mitat on 8850g ja 74cm. Pieni kokoinen poika, mutta jokainen kasvaa omaa tahtiaan:) Rokotusta tietenkin piti huutaa kamalasti:)
Oletteko muut siirtyneet jo ns."tavan maitoon"? Me siirrytty pikku hiljaa ja nyt poika juo vaan kevyt maitoa.
 

Yhteistyössä