¤¤Marraskuun 2009 karhunpennut MARRASKUUSSA¤¤

No niin listaa taas päivitelty ja aattelin että voidaan tällä pinolla mennä joulukuukin.

riikkunen meillä siirryttiin kans pikkuhiljaa tavis maitoon ja meilläkin käytetään tota kevyt maitoa :)

Nyt kun ollaa pojan 1v juhlista selvitty niin eiköhän nyt ole sit toiset juhlat tulossa kun meidän esikoinen täyttää 4.12 jo 6 vuotta :heart: Ja sit on pian jo joulu ja sitte taas on juhlat kun toinen tyttö täyttää 28.12 5 vuotta :heart: ja sit siitä 2 viikkoa niin on kolmannen tytön juhlat ja hän täyttää 10.1 4 vuotta :heart: mutta kunnon yhteiskemut kyllä pidetään tossa 11-12.12
 
Annatteko siis normaalimaitoa ihan tuttipullomaitonakin?
Itse annan vielä NANia....ja tekisi mieli rahan puolesta vaihtaa tavalliseen maitoon. Mutta kun noissa vauvanmaidoissa on niin hyvin niitä lisättyjä vitamiineja......
 
Meillä ollaan "perusmaitoiltu" jo ainakin pari-kolme kuukautta (Nuutti nyt 1v 3vko) vaikka suositusten mukaan ei ehkä mentykään. Alkuun alettiin lähinnä puurot keittelemään maitoon ja siitä sit ruuan kanssa ja lopulta ihan pulloonkin saakka päätyi lehmänmaito. Ja kuten näytti olevan monella muullakin niin kevytmaidolla mennään. Se rasvaton kun on niin inhaa juottaa lapselle vaikka itse sitä juonkin. Meillä ei vaan jossain vaiheessa enää hirveesti jotenkin maistunut tuo korvike ja siitä sit olikin sujuvaa siirtyä siihen lehmänmaitoon ja nyt poika lipittelis maitoa aina kun vaan sais. Kuluu semmonen reilu puol litraa päivässä juoden ja sit puuromaidot ("keittomaito" ja puuroon laitettava) päälle. Pullomaidon yleensä ihan himpun verran lämmitän, siis ihan jonkun yhden pyöräytyksen mikrossa mutta ruokamaidot menee ihan kylmiltään :)

Meillä käytiin viimein kanssa siellä 1v neukassa ja uudet mitat oli 78cm ja 9600g. Muutoin kaikki oikein hyvin, mitä nyt rokotteesta nousi taas kuume yöksi niinkuin joka kerta, mutta joudutaan käymään vielä kuulokontrollissa kuun lopulla mikä on mun mielestä ihan suoraan sieltä. Joku sijaistava neukkatäti oli sitä mieltä, että ehkä Nuutti ei kuule, kun ei sitä nyt hirveesti kiinnostanut joku lapsellinen tiuku kun oli vähän muutakin hommattavaa ja kaikkia erilaisia leluja tutkittavana. Mutta käydään nyt sitten. Itse olen kyllä sitä mieltä että aivan hyvin kuulee. Auta armias jos joskus yrittää jotain hipihiljaa tehdä niin jo on pikkujätkä roikkumassa taas lahkeessa :)

Sellasta meille! Viikonloppuja kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Meidänkin pikkuinen mies 1v=) Tänään pojalla ikää tasan vuosi:flower:

Kovin on vaan päivänsankari räkäinen, eilen hain kuurin, kun tätä sairastelua on nyt kestänyt 7 viikkoa:headwall: Ilmeisesti kolme eri flunssaa, mutta ihan vaan parin päivän taukoja noiden välissä ollut.
Tämä nyt menossa oleva pahin, yskä ollut ihan hirveä. Lääkäri määräsi kuurin, vaikkea selkeää tulehdusta ollut. Sanoi, että jossain on, kun paksua keltaista räkää valuu ja kierre pitää saada nyt poikki. Korvat oli ok, että hyväkorvainen tuo pikkumies on, kun nuhaa todellakin ollut tuon 7 viikkoa.

Meillä poika maistelee lasista tavallista maitoa, mutta varsinaisesti ei juo vielä, koska siis imetän edelleen. Oli ihan hassuakin tänään, kun poika juhlapuku päällä oli tissillä:LOL:

En olisi kyllä uskonut vuosi sitten, kun synnärillä oltiin, että vielä 1v päivänä on poika tissillä;)

Kovasti touhuaa ja leikkii, kävely on sujunut jo pari kuukautta hyvin.
Hampaita 7.

Sanoja ei vielä liiemmälti tule, äiti sanoo joskus, eilen toisti kukkaa.

Samalla tavalla menee puheenkehitys kuin kahdella muulla meidän pojalla. Esikoispoika ja molemmat tytöt ovat puhuneet jo mainiosti 1 vuotiaana. Tai no, ei puhuneet, mutta sanavarasto on ollut melkoinen.

Nyt syömään.

-Fiona ja päivänsankari 1v-
 
Onnea uusille 1-vuotiaille karhunpennuille!

Mihin nuo päivät oikein vierivät... Taas yksi kuukausi oli ja meni. Meidän tyttönen on jo nyt kuukauden päälle 1 v. Viimeisimpiä mittoja en tainnut muistaa tulla kertomaan, joten tässä ne nyt olisivat: 9,5 kg ja 77,5 cm. Pitkä ja hoikka tyttö meillä! :)

Isänpäivänä tyttö oppi kävelemään ilman tukea (oli muuten mahtava isänpäivälahja). Nyt sitten on jo useampi viikko pelkästään kävelty ja paikallaan ei juuri malteta olla. Ulkona kävellään muutamia askelia ilman tukea ja sitten pyllähdetään. Harjoituksen puutetta selvästi. Onneksi on tuota pehmoista lunta, niin ei paljon menoa haittaa.

Kaikki laatikot tyhjentyvät täälläkin ja samoin kirjahylly kirjoista. Jos jotakin kieltää, tyttö virnuilee veikeästi.

Tavallista maitoa jo hieman juotiin, mutta päätin pitää pienen tauon, jotta saisi selville mistä erinnäiset oireet (maha ajoittain löysällä sekä ihottuma) johtuvat. Muutama muukin ruoka-aine on nyt hetken käyttökiellossa. Te, jotka olette käyneet jo allergiatesteissä, millaisia tuloksia saitte? Olen ymmärtänyt niin, että parhaimmat tulokset saa, mitä vanhempana testeissä käy. Meillä on nyt ainakin todettu Atooppinen ihottuma, mutta itse vielä haluan selvittää onko vaan itseltäni peritty juttu vai johtuuko kenties jostakin ruoka-aineesta.

Niin, ja onnea uusille odottajille!

Esikko ja Vieno 13 kk
 
heippa kaikille pitkästä aikaa! :)
kovasti on karhunpennut kasvaneet! ja ihanaa miten elämä on jo niin paljon helpompaa. jenna on kävellyt nyt n 1,5kk ja vauhti vain kiihtyy. :D
päiväunia nukutaan yhdet, puolenpäivän aikaan 2-3h. yöllä edelleen heräillään 2-3 krtaa, meillä ei ole mitkään unikoulut eikä itsekseen nukahtamaan opettelut auttaneet. siispä päädyttiin ottamaan neiti takaisin äitin ja isin makkariin nukkumaan pinnikseen, turhaan sitä itseään rasittaa juoksemalla kahden huoneen väliä kun niille heräilyille ei voi yhtään mitään. töihinkin pitäisi kohta lähteä...
tammikuussa pikkuneiti lähtee isosiskon kanssa päiväkotiin, nyt ollaan käyty tutustumassa ja hyvältä vaikuttaa paikka. mites muilla on päivähoito lähtenyt käyntiin?
niin ja tavan maitoa (kevyt) ollaan juotu jo 2kk. onhan siinä nanissa enemmän vitamiineja mutta vuoden ikäisen luulisi saavan vitamiinit jo muusta ravinnosta.
mutta nyt kotihommia puurtamaan kun neiti vielä nukkuu!
 
heippa!

En ole tainnut minäkään 1- vuotis mittoja laitella. Nythän Roope kyllä on jo yli 1v 1kk..Mutta eli siis mitat olivat 11230g ja 81,8 cm. Tavallisella maidolla ollaan myös menty jo pidemmän aikaa. Käytössä meilläkin se kevyt maito. Sitä itsekkin juodaan. ja kävelemään opittiin suunnilleen 1 vuotis päivän aikoihin. Nyt mennään jo kovaa vauhtia! Sanoja tulee vielä aika vähän. kukka, napa ja vaippa on semmosia selkeitä. jotain muutakin välillä tulee, mut ei niin kauheesti...
Päikkäreitä meillä nukutaan yhdet. Puolenpäivän jälkeen n. 1-2h. Yöunille käydään n. 20.00 ja heräillään 7.30-8.00.Yöt nukutaan pääsääntösesti heräämättä. Mitäs sitten vielä...Hampaita löytyy 10 kpl =)
Niin ja mä olen alottanu satunnaiset työt. Pienemmillä ei ole mitään hoitopaikkaa, joten teen sit ilasin ja vkl. Mut tosiaan ihan satunnaista vielä. Pientä lisärahaa ja vaihtelua, kun oon kumminkin 3 vuotta ollu kotona. Syksyyn on kuitenkin tarkotus olla vielä hoitovapaalla.
 
Tulen minäkin kertomaan mitat ja kuulumiset :wave:

1v mitat olivat 9260g ja 77cm. Rokote saatiin vasta tänään kun on ollut nuhaa päällä, joka sitten meni vielä korviin. Onneksi parani kuitenkin ilman antibiootteja! Taitaa tulla huono yö rokotusten takia kun illalla oli jo todella itkuinen ja kuumekin taitaa nousta. Mitä oireita teille on tullut tosta rokotteesta?


Yöt nukutaan 11-12h ja noin neljällä heräämisellä. Nukahtaa onneksi heti, kun laittaa tutin suuhun. Omassa huoneessaan nukkunut 9kk alkaen, mutta nyt varmaan palataan tänne meidän huoneeseen kun kyllästyttää toi juokseminen (niinkuin nunneliinikin suunnitteli).

Täällä mennään jo kovaa vauhtia ja lempijuttu onki sohvalla kiipeily :) Tykkää myös halia ja kantaa pehmolelujaan. Autollakin meillä leikitään. Sanoja ei ole vielä hirveästi: kiss tarkoittaa kissaa, is on iskä ja mumman osaa sanoa kuten myös oho, jos kompastuu.

Kotona viihdyn ja aion olla vielä pitkään. Kyllä niitä töitä ehtii sitten tehdä myöhemmin ja kun ei luultavasti hankita kuin yksi lapsi, niin äitiyslomallekaan ei enää pääse :)

Mukavaa joulua kaikille jo näin etukäteen!

Leppis ja Peppi 1v 1kk
 
Tervehdys kaikille ja oikein ihanaa joulunodotusta!
tuntuu että aika menee huomaamatta eteenpäin. Iidan 1v juhlia juhlittiin jo reilu kk sitten mutta en vaan ole tänne ehtinyt mitään kirjoittelemaan. 1v mitat neuvolassa oli 75,9cm ja 9750g. Flunssakierrettä meillä on riittänyt kun vuorotellen kaikki käydään se läpi. Nyt vaikuttaisi vihdoin että olis lopuillaan mutta mun tuurillani tullaan uudestaan jouluksi kipeiksi :headwall: Pitäkää peukkuja että ei tultais...
Iida otti ensiaskeleensa lokakuun puolessa välissä ja tietenkin juuri silloin kun olin itse reissussa: /, imetys loppui siihen reissuun. Ei neiti enää kelpuuttanut kun kotiuduin, olin pe-ma ulkomailla. Mutta ei se mua haitannut kun kuitenkin yli 11kk imetin :) nyt Iida siis kävelee jo reippaasti ja kokeilee aina silloin tällöin juoksuaskeleitakin. Onneksi se ei vielä onnistu, pysyn perässä ;)
Sanoja tulee muutamia selkeästi ja muutamia silleen et tiedän mitä sillä tarkoittaa :) Valokuvia tyttö tykkää katsella ja nauraa aina innoissaan kun näkee oman tai veljiensä kuvia :D
mutta nyt täytyy jatkaa kotihommia kun neiti vielä nukkumassa.
Onnea plussanneille :)

ILOISTA JOULUNAIKAA KAIKILLE !:xmas:

Polkkajäde ja Iida 1v 1kk
 
Eilen oltiin Espoossa kattoo hevisaurusta Barona areenalla ja kyllä tolla Juliuksellakin rupes jalat vippaamaan musiikin tahtiin :D Juhokin oli ihan innoissaan ja kovasti lauloin ja taputti mukana siellä.


Juliuksella on 3.1.2011 kuvauskeikka täällä Tampereella ja kovasti toivon että tulee hyviä kuvia pojasta :heart:
 
Heippa! Pitkään aikaan en oo täällä käynyt kurkkimassa/kuulumisia kertomassa. Neidin mitat 1v tarkastuksessa (syyskuussa) oli 71,5cm ja 7955g. Lokakuun lopulla mitat on ollu 73,5 ja 8185g. Eli pikkuruinen kirppunen tämä meidän neiti edelleen on vaikka saavutuskasvu huimaa on ollutkin.

Meillä opittiin syyskuussa kävelemään, nyt jo otetaan juoksuaskelia:heart: Sanoja tulee jo satunnaisesti, kuten kissa, kynä, pupu,ätti=äiti,kala.. Enimmäkseen tällä hetkellä öristään tai kirkuillaan :D tai osotetaan ja sanotaan öh-öh :D

Yöt on välillä olleet levottomia, mutta nyt on taas kolmisen yötä nukuttu ihan hyvin, toivottavasti jatkuu.

Meillä on muuten sit Ellastakin tulossa isosisko- kesäkuussa olis laskettu aika :)

Ihanaa joulunaikaa kaikille teille ja pikkuisille karhunpennuille myös:heart:

Toivovat Harhis ja Ella 1v 2kk
 
imetyksestä vielä: eli meillä onnistui imetys myös yli 1v synttäreiden, sit alettiin äitiä puremaan ja muuten vaan hääräämään tissillä+ uusi raskaus alkoi..Haikeeta oli kyllä lopettaa, mutta olen iloinen että pitkään onnistui imetys!
 
Pikaisesti oli pakko kirjautua ja Onnitella Harhista uudesta tulokkaasta:flower:

Täällä menee ihan kivasti nyt, kun selvisi että Emmillä onkin maitoallergia. Nyt siis soijamaidolla ja ruokavaliolla kun ollaan, niin tyttökin on kuin ihan toinen lapsi. Syö hyvin, ei kitise kokoajan ja on oppinut uusia asioita. Paino menee miinuskäyrällä, mutta ei neuvolassa olla huolissaan, kun selvisi toi maitoallergia. Emmihän on kävellytkin jo n.3kk:tta ja kehittynyt muuten normaalisti. Ihanaa, että jatkuva kitinä on nyt ohi:) Olisi vain pitänyt aikaisemmin tajuta viedä tyttö lääkäriin. Kuvittelin vaan että kun on tyttö, niin on kitisijä...tyhmä minä:ashamed: Emmi saattoi kakata jopa 6 krt päivässä ja aina oli kakka ihan löysää. Ja syöminen oli yhtä tuskaa...nyt menee ruokaa ihan hirveitä määriä ja kolistelee syöttötuolia vähän väliä, että saa ruokaa:) Taitaa tullakkin oikein kasvupyrähdys. Ylimääräisessä neuvolassa käydään 1,3v.
Öisin heräillään 1-3krt ja päiväunia nukutaan yhdet tai kahdet.
Iloista joulua kaikille!

T: Peggy+ Emmi
 

Yhteistyössä