¤¤¤Marraskuun 2009 karhunpennut ~Tammi,helmi ja maaliskuussa~

Meitä pyydettiin myös koko perhettä kaksplus lehteen johonki juttuun haastatteluun :D

Tänää ollaa vietetty Juhon 3v synttäreitä aika pienesti vaan ku ei o kunto mitä mahtavin tällä hetkellä,tekis mieli vaan nukkua |O
 
Viimeksi muokattu:
Jatketaan vielä huhti ja toukokuukin tällä pinolla!!!

Tänään klo 17.00 meen Juliuksen kanssa koskikeskuksen linkosuon kahvioon kun jostain mallitoimistosta tulee head bookkeri meitä tapaamaan sinne ja kertoo samalla mitä hommia heillä on Juliukselle tarjota :D

Täällä ollaan oltu viikonlopusta asti enemmän ja vähemmän kipeinä,mutta nyt se on onneksi jo helpottanu sen verran että jaksaa olla jalkeillaankin jonkin aikaa ennen kuin taas väsymys iskee.
 
Kivoja kuvia Taaperon Juliuksesta :) Mimmonen juttu teidän perheestä tehdään siihen lehteen? :)

Omia kuulumisia voisin lyhyesti kertoa: menoa ja meininkiä riittää, kuten varmaan kaikkien muidenkin karhunpentujen perheissä :) Mielipuuhaa ovat lyhyesti kaikki kielletty :D Mutta toki myös lelut kiinnostaa ja erityisesti autot ja mopot ovat suosiossa :) Tykkää myös katsella kirjoja ja imitoikin lähes kaikkien eläinten ääniä, joita kirjoissa on :D Yksinkertaisia nuppipalapelejä tykkää myös tehdä, tosin vielä äidin tai isän avustuksella :) Muumit on myös kova juttu tällähetkellä :)Tykkää myös ulkoilla ja samantien kun päästään ulos hokee "lapio, lapio", tärkeä pihalelu onkin siis mummin tuoma keltainen lapio :)

Onkos muiden taaperoilla uhmaa havaittavissa? Täällä selkeesti havaittavissa nyt sellaista, jos ei saa haluamaansa, heittäytyy maahan pitkää pituuttaan huutamaan ja itkemään.. menee kyllä onneks suhteellisen nopeesti yleensä ohi.

Täällä syödään melko hyvin tällä hetkellä, välillä syö huonommin, välillä paremmin. Nyt on oppinu syömään itse omalla lusikalla (kun haluaa) ja äiti ei sais ollenka auttaa syömisessä.. Mites muilla, onko tuttipullo jo jääny pois käytöstä? Meilä joskus satunnaisesti vielä juo siitä, jos ei nokkamukista juo tarpeeks mutta pääasiassa nokkamuki käytössä siis.

Puheenkehitys on myös huimaa tällä hetkellä, sanoja tulee n.70 ja nyt on sanonut ekat kaks sanaset lauseet, kuten "hakka nukkuu" ja "vettä sataa". Ens viikolla ois 1,5 vuotis neuvola, sitä odotelleesa..

Hyvää kesän odotusta kaikille karhunpennuille :)

Ellen ja Oliver 1,5 vuotta :)
 
Viimeksi muokattu:
ellen- se juttu käsittelee isoa perhettä jossa on monta pientä lasta ja miten sellasessa perheessä arki sujuu jne...

Tänää on sitte raadettu hiki hatussa aamusta iltaan.Heti aamulla piti ensi töikseni ruveta siivoomaan keittiötä kun kaikki riisit lenteli pitkin seiniä jonka tuloksena mies sai myös lieviä palovammoja :(
Ja on sitten myös siivottua asunto lattiasta kattoon ja tehtiin pieni muutoskin että tytöt saivat vanhempien makkarin ja me vanhemmat majoituttiin tyttöjen makkariin jossa Juliuskin viel nukkuu.

Aamulla onkin sitte esikoisella kouluun tutustuminen klo 8.00 :D
 
Vähän meidän kuulumisia pikaisesti...eli Emmi on alkanut nukkumaan kokonaisia öitä heti kun vierottiin tuttipullosta. Tasan puol tuntia huus yhtenä yönä ja se oli siinä. Päiväunetkin on pidentyneet ja parantuneet. Meno on kovaa...kaikki paikat kiipeillään ja tavarat revitään alas.
Painokontrollissa kiäytiin ja painoa on tullut lisää mutta miinuksella vähän mennään vieläkin. Pitkä ja hoikka tyttö. Minkä kokoisia vaatteita teillä käytetään? Meillä pääsääntöisesti housut 86cm ja paidat menee viel 74-80cm. Ruoka maistuu todella hyvin ja oliskin kokoajan syömässä. Kiipeää jatkuvasti syöttötuoliin huutamaan ruokaa. Yks päivä söi ensin alkupalaks purkillisen italianpataa ja kun perunat olivat kypsät noin puolentunnin päästä niin yhden kokonaisen perunan ja kasan jauhelihakastiketta lisukkeineen ja siitä tunnin päästä jo iltapuuron:) Maidottomalla ruokavaliolla ollaan edelleen ja soijamaito ei uppoa enää ollenkaan kun ei juo tuttipullosta. Nyt sit pitäis käydä hakemassa jotain kalkkitabletteja apteekista.
Sanoja tulee muutama ja tänäkin aamuna huuteli kirkkaalla äänellä huoneesta ÄITIIII!!!! Muut sanat on Ykä(meidän koira) ja Eetu (isoveli) ja kala.
Mutta nyt kutsu käy...
Ihanaa kevättä kaikille!

T:peggy+Emmi
 
ellen Meillä kanssa tota uhmaamista on ja paljon...huh...oikeen rupee pelottaan, että voiko tää muka mennä vielä pahemmaks! Siis tosiaan..jollei saa mitä haluaa, niin huutaa pää punasena ja kauan...! Sitten kun vielä aina ei oikeen tajua mitä se haluaa...:) Välillä tuntuu myös, ettei neiti itsekkään tiedä mitä haluaa...tai haluaa jotain, ja sekunnin päästä ei haluakkaan...! Onse elämä vaikeeta...

Peggy Meillä taas housut on pääosin vielä 74, joitakin myös 80...ja paidat taas on 80 tai jopa 86...:) Meillä on tommonen lyhytjalkanen kaveri vissiin!:)
Meillä myös neiti olis kokoajan syömässä jotain...ja nyt meneekin välillä hermot, kun vaatii kokoajan jotain syötävää, kun tulee mieleen :) Meillä myös osataan lähes kaikki syötävät jo sanoa, joten pitkin päivää saa kuulla että: "maitoo", "leipää", "rusaa" (rusinaa) "vettä"...ja mitä millonkin...! Sitkun on saanut, niin osaa sanoa jo että "lisää maitoo"...lisää sitä ja tätä...:D

Mä en kyllä käsitä miten taaperot pärjää viiden pienen muksun kanssa! Siis kun oikeesti näiden kahdenkin kanssa menee siis ihan kaikki aika...ei tosiaan ehdi itseään juuri ajattelemaan....hyvä jos päivän aikana ehtii syömään...suihkusta nyt puhumattakaan...
 
Meillä Julius käyttää kokoa 86 mutta rupee sekin kohta jo pieneksi käymään.Meillä myös Julius osaa jo aika monia sanoa,nää nyt ainakin tulee mieleen kuin maito,puuro,vauva,sylkkyyn,isä,äiti jne...

Julius myös tekee jo lähes kaikki pissat pottaan,onha se kova homma aina tietää koska on hätä mut ihmeen hyvin on onneksi sujunut tuo harjoittelu,ja poika menee jo ite yleensä vessan ovelle kun on hätä.

Nyt tuli sitte myös myytyä nuo Juliuksen yhdistelmät pois joten ois tarkotus ostaa rattaat ja mietinkin kummat ostais brio racet vai emmaljunga scooterit :confused:

Annsku: Kyllähän sitä pärjää jos vaan haluaa,mutta välillä saa kyllä olla helisemässä noitten muksujen kanssa mutta saa ne onneksi aika nopeesti myös rauhotettuakkin jos on tarvetta..ja jos oon yksin lasten kanssa kotosalla niin sillon täytyy kyllä edellispäivänä tehä ruoka valmiiksi niin jää aikaa muihin hommiin kun ukko ei o kotosalla ja ehitään sitte myös uloskin jon on nätti ilma.Suihkussa käynti mulla onnistuu kanssa tosi hyvin kun muksut leikkii sen aikaa keskenään yläkerrassa kun mä oon suihkussa ja hyvin on aina mennyt.
 
Heipparallaa!

Meidän Ellasta tuli sit isosisko puoltoistavuotiaana, kun meidän kesävauva päätti syntyäkkin jo 30.3 rv 29+2 :) Kohta ollaan menossa taas koko porukalla sairaalaan ihmettelemään vauvaa. Pientä mustasukkaisuutta on havaittavissa, mut kuulunee asiaan ;)

Ella puhua pälpättää myös urakalla, ja apinoi monet sanat mitkä kuulee. Kenkiä on pukemassa koko ajan jalkaan, hanskoja käteen ja joka paikkaan on kiva kiivetä. Pöydälle varsinkin :heart:
 
ONPA TÄÄ PINO HILJENTYNY,MISSÄ KAIKKI ON???

Yksi marraskuinen on taas päässyt odotuspuolelle,onnea hälle plussasta,saa itse tulla kertomaan uutiset jos haluaa...(mäkin haluun)

Meillä Julius on jättäny päikkärit kokonaan pois,ei nuku ees rattaissakaa enää ulkona jos ollaa kävelyllä....

Nokkamukistakin jo hyvin juo sekä syöminen onnistuu päivä päivältä paremmin.

Juliuksella vientiä riittää mallihommissa,kesäkuussa on kuvaukset Nokialla,ja hän on päässyt myös 2 tamperelaiseen mallitoimiston listoille sekä elokuussa ois Jyväskylässä kuvauskeikka.
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Tämä pino on kyllä kovasti hiljentynyt, missä kaikki oikein on? Ite kyllä käyn päivittäin lukemassa, mutta kirjottelu on jääny vähemmälle.

Täällä Oliver on oppinu hienosti syömään itse lusikalla (kun haluaa). Tosin välillä on kausia kun ruoka ei meinaa ollenkaan maistua, nyt onneks maistuu ihan hyvin. Purkkiruoat ei kelpaa ollenka (enkä kyllä yhtään ihmettele) vaan ainoastaan omatekonen kunnon ruoka kelpaa. Tuttipullostakin ollaan lähes kokonaan päästy eroon. Tuttia syö vielä öisin, enkä mä siinä asiassa jaksa kiirehtiä kun ei kuitenkaan muuten oon sitä ikinä syöny. Puhetta tulee paljon, jokapäivä oppii uusia sanoja ja yksinkertaisia kaksisanasia lauseita juttelee myös=) Pottaharjotukset alotetaan kesällä... Siinäpä poitsun tän hetkistä elämää kiteytettynä.

Niin ja sitten uutinen, johon Taaperoi taisikin viitata ;) Nimittäin täällä tehty pari viikko sitten ylläriplussa joten tässä odotellaan poitsulle sitten pikkusisarusta! LA ois laskureiden mukaan 6.1 2012 joten ikäeroksi ois tulossa noin 2v2kk=)

Ainoa asia mikä vähän varjostaa tätä iloa on se, että olen saamassa työpaikasta jossa olen nyt ollut töissä kohta vuoden, vakituisen työpaikan ja vakinaistaminen tapahtuu 1.8 ja siinä on 4kk koeaika. Ongelma on se että joudun kertomaan raskaudesta jo koeajalla ja pelottaa että pahimmassa tapauksessa mut potkitaan pihalle!:| En tiedä murehdinko turhaan vai voisiko todella niin käydä (kyse on kaupungin toimesta). Niin ja tämän lisäksi pahoinvointi on taas löytänyt tänne. Huh, ei nsitä taas muistanutkaan kuinka kamalaa se on...

Mutta mukavaa kesän odotusta kaikille taaperokarhunpennuille ja äideille!

Ellen, Oliver ja kakkonen 6+2
 
Täälläki vielä palstaa seurataan, mutta harvemmin sit tulee kuitenki kirjoitettua:) Mut mukana ollaan edelleen.
Meillä poika kohta puoltoista vuotta ja neuvola käynti edessä. Joko muut marraskuu lapset on käynyt puoltoista vuotis neuvolassa? Hammaslääkärissä käytiinki jo.
Meillä poika ymmärtää hyvin jo puhetta, mutta puhe tuntuu jääneen liikkeen alle:) Ei siis osaa sanoa yhtää sanaa kunnolla. Ainuut sanat mitä yrittää sanoa on koira ja hau hau:) Nekin vielä aika heikosti.
Syönti on vielä melkeinpä syöttämistä, kun meillä poitsu aika nirso, niin ei millään laita ruokaa lusikalla suuhunsa. Ainoastaa jotain esim. jogurttia syö itse lusikalla. Osaisi siis jos vaan haluaisi:) Ruokailun kanssa aina ongelmia, kun ei tunnu ruoka kelpaavan. ja varsinki jos on yhtään isompia palasia niin ei suostu syömään:)
Oletteko opetelleet pottailua? Meillä poika istuu potalle mielellää ja viihtyyki siinä hyvin. Vielä vain ei ole hokannut, että sinne pitäis tehdäki jotaki useammin ku silloin tällöin.
Hyvää kesää kaikille!
 
Onnea ellen! :)

Täälläkin tyttö ymmärtää puhetta todella hyvin, mutta puheen kehittyminen on jäänyt. Kaikki aikanaan :) Osaa sanoa pappa ja kertoa mitä eläimet sanovat mutta siinä se. Liikkuminen on hurjaa, vauhtia piisaa. Melkeinpä kävely on jäänyt kokonaan ja liikkuminen hoidetaan koko ajan juoksemalla :LOL:
Neuvolassa käytiin jo. Paino reilusti miinus käyrillä jonka takia täytyisi ruokiin lisätä öljyä/voita. Tyttö on niin kovin huono syömään, tai oikeastaan muut menevät mutta kunnon lämmintä ruokaa ei söisi millään. Noh, josko tämä olisi vain jokin vaihe.
Päikkäreitä tyttö nukkuu edelleen kahdet, toisinaan riittää yhdet.
Pottailtu ollaan satunnaisesti. Jostain syystä tyttö on viime päivinä ruvennut kammoksumaan pottaa, ei millään istuisi siinä :O

Täälläkin odotellaan tytölle pikkusisarusta =) La olisi 10.11 eli ikäeroksi tulisi 2v.

Nennii, Pinja ja pikkuinen 14+6
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen..

Meilä Vilma sai pikkusiskon helmikuussa, ikäeroa on siis 1,4 kk. Elämä on ollut aika hektistä ja tuntuu että nämä ensimmäiset kolme kuukautta on mennyt aika sumussa, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Väsymyshän se on se pahin, muuten kaikki hyvin! :) Vilma on ollut aikas mustasukkanen pikkusiskosta ja tänään ensimmäistä kertaa hymyili siskolle kun sisko yritti jokellella kovasti isosiskolle :)!!!!! Taitaa jo uskoa että sisko ei ole vain käymässä vaan tullut jäädäkseen :D

Meillä on kanssa ruoan suhteen aika nirso neiti ja helposti alkaa kakomaan isommista paloista mm.- salaattia laitetaan kiltisti suuhun, mukelletaan hetki ja syljetään pois. Vilma tarvitsee vielä syöttää, taitoa olisi syödä itse mutta kiinnostusta ei. Maito- ja muna allergia vaivaa vielä ja rajoittaa hieman syömisiä.

Puhetta tulee jo tosi paljon. Tosi hurja kehitys on tapahtunut kuukauden aikana. Nyt saa olla tosi varovainen mitä itse puhuu koska neiti toistaa kaikki perässä :D

Liikkuminen on kovaa, juostaan ja tanssitaan, kuljetaan varpailla ja yritetään pomppia.

Pottailu on meillä jäänyt ihan taka alalle. Vilma oudoksui pitkään pottaa ja nyt viime aikoina olen liian laiskasti istuttanut potalle. Ei tosin kyllä jaksa istuakaan siinä kahta minuuttia kauempaa.

ONNEA kaikille plussanneille tai jo pikkukakkosen saaneille!!

Santtu-
 

Yhteistyössä