Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Kiitos Siilinlapsi vinkistä! :) Pitääpä mennä vilkaisemaan tarjontaa sinne myymälään. Mä kaipailen juuri sitä makuupussia, koska pakkausta en aio ottaa. Muillekin lapsille on tallessa heidän makuupussinsa pakkauksista, niin pitäähän tällekin saada :D

20+6
 
Moikka!
Täällä kanssa ollaan ens launtaihin asti sairauslomalla, kun on jotain outoja kipuja tuossa alavatsalla. En pysty oikein kävelemään tai nostelemaan potilaita, varsinkin kun on töissä miljoon astetta lämmintä. Toivottavasti menis levolla ohi ni pääsis jatkaa töitä, kun ei niitä niin kauan enää ole. Toivottavasti palkkaus on kuitenki sama...ei ainakaan kvtessin mukaan pitäisi olla mitäään estettä.

Täällä ei muuta ihmeellistä paitsi helle on jotain kamalaa...ei saisi valittaa, mutta huh huh :headwall:

Riikka & öttis 22+4 :heart:
 
juu täälläkin nää helteet laittaa vähän hermot kireelle :kieh: Ei siinä sitten olis mitään jos sais olla vaan kotona eikä tarvis tehdä mitään! mut meilläkin töissä sisällä ihan tuskasen kuuma :( No kaks viikkoo kun viel tuol osastol jaksais niin sitte alkaa työrintamallakin helpottaa!!

On täs asias sentää yks lohtu... onneks ei oo viel isoo mahaa!!! :LOL:

Aika hyvin alkaa noi pikkusen jumppailut jo näkymään vattan päällä.. Tänään ennen töihin lähtöä huilailin vähän aikaan ja ihme muljahteluja teki koko vattanahka

hattivatti & rimpula 23+1 :D :D :D
 
Huh hellettä :p Jokkisviikonlopusta selvitty,mutta täytyy sanoa,että aika tuskaa oli välillä. Eilen sentäs oli hieman puolipilvistä ja kävi pieni tuulenvire,mutta tänään paistoi aurinko pilvettömältä taivaalta :p Kuuluttaja sanoi,että varjossa +32 astetta,että mitähän mahtoi olla lämpöä auringossa?? No,nestettä kului kiitettävästi ja onneksi ukolla telttakatos missä sai istuskella varjossa,muuten en olisi jaksanut! Mutta mukava viikonloppu kuitenkin =) Uskomattoman hyvin nuo lapsukaiset vain jaksaa kuumuudesta huolimatta=)

(.) Liikkeitä on alkanut vähitellen tuntumaan ja jopa näkyy pieniä nykäyksiä vattan läpi. En ole mitenkään seuraillut,että kuinka usein tuntuu jne,mutta oikeastaan päivittäin. Nyt viikonlopun aikana kyllä en jaksanut meidän 2v6kk poitsua pahemmin kanniskella sylissä tuolla kuumuudessa kun alkoi aika pian tuntumaan mahassa,ehkä tämä kuumuuskin sai olon aika voipuneeksi. Voi,että mä näin tänään ihan piene vauvan ja tuli sellainen olo,että voi kun omankin jo pian saisi ja ajattelin,että millähän sitä taas osaakaan vauvaa hoitaa! Pojatkin olivat hyvin kiinnostuneita vauvasta ja keskimmäinen sanoi,että voi kunpa meilläkin olisi vauva:D Me ei olla pojille vieläkään kerrottu...varmaan vasta rakenteen jälkeen kerrotaan ja jos saadaan sukupupuoli selville niin kiva sitten snaoa,että saatte pikkuveljen/siskon=)

Mutta nyt tämä mamma menee kohta lepoon...ihana rauha toisaalta kun viikonloppuvieraatkin lähtivät:)

Poksista ja hui,puolivälissä ollaan!!



 
Moikka taas pitkästä aikaa :)

Näköjään on RiikkaVaan ja Eveny joutuneet jäämään jo sairaslomille. Toivottavasti teillä menee kivut ohi levolla.

Oma olo on oikein hyvä, mitä nyt ulkona en oikein viihdy näillä helteillä. Onneksi saa olla töissä ilmastoidussa konttorissa eikä kotona kärventymässä. :LOL:

Aika menee mun mielestä ihan hillitöntä vauhtia. Enää kymmenen viikoa töitä ja sitten alkaakin jo mammaloma :eek:

T: Pikku-Katt,i 23+5
 
RiikkaVaan ja Eveny :hug:

Mä vihaan helteitä, en oo koskaan tykännyt :( Ja sitten vielä raskauden tuoma hien erityksen lisääntyminen vielä siihen lisäksi, ni huhhuh. Joten täälläkin odotellaan jo syksyä :wave:
Tukivyö tuntuu jonkin verran auttavan alapään kipuiluihin, jos sitä vaan liikkeelle lähtiessä käyttää. Mutta näillä helteillä sitä ei vaan tee yhtään mieli laittaa päällensä mitään ylimääräistä. Vois kulkea vaan alasti, jos kehtais :ashamed:

p.s. Täälläkin poksuu nyt vihdoin puoliväli, jeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!! :heart: :heart:

vaimo ja vaavi 20 tasan :D
 
Tulin juuri lääkäristä. Elikkäs diagnosoi kivut synnytykseen liittymättömiksi supistuksiksi. Vaikka puhuttiin että vauva on kääntynyt ja kohtu kasvanut hurjaa vauhtia, näihin lisäksi kuumuus nii ei enää pysy keho tahdissa mukana. Nyt viikko kotona lepäilyä ja sit kokeilla töissä oloa ja jos ei onnistu niin lisää sairaslomaa.
Viikko sit terkkari mittas sf 20 ja nyt lääkäri taisi sanoa et 23. Onko se oikeasti voinu kasvaa noin paljon vai mittasiko jonpikumpi huonosti..? Alkukantaisella ultrauslaitteellaki katseltiin pikkuista. Se oli tosiaan vaihtanu kyljeltään pää alaspäin.

Eveny ja rantapallopoju 23+5
 
Huomenta!

Tsemppiä kaikille sairaslomalle jääneille. Ei ollu kaukana, et olisin ittekin soitellu neuvolaan aamulla ja vinkunu lomaa ku eilen illalla alko ihan mahoton kipuilu tuolla alapäässä. Kovaa viiltely kipua tuntuu suoraan häpyhuulien alla. Onko se sit vielä häpyluu vai mikä lie luu mut sinne vihloo? Kaippa ne jotain liitos/kasvukipuja on. Mut jos ne tästä vielä pahenee niin sit täytyy olla yhteydessä johkai.

Pyörälläkään ei päässy polkemaan töihin "normaalia vauhtia". Maha ensinnäki otti vastaan ja sitä alko kivistämään jos lujaa yritti polkea. Rullailin sit tulemaan tosi rauhallisesti. :)

Huomenna ollaan puolessa välissä! =)
 
Hieman ketutti, kun jo perjantaina menin lääkäriin ja siellä se sitten kysyi, että koskeeko nivusiin, niin vastasin, että ei vaan tähän alavatsaan ja näytin vielä kohdan. Niin eilen sitten menin uudestaan niin oli sanellut, että kipu tuntuu nivusessa!!!!!! :headwall:
 
Onneksi ei ollut synnytykseen liityviä Evenyn kivut! Nyt vain lepäilet sisillä viileässä ja koitat vilvoitella oloa :p

Itsellä ei helteet ole pahemmin haitanneet. Toki jos ei ole muistanut juoda riittävästi, niin olo alkaa tulla nopeasti aika ellottavaksi. Mutta asun täällä meren rannalla ja tuo mereltä puhaltava tuuli vilvoittaa ihanasti :D Uiminenkin on aika ihanaa, jos vain pystyisi kauemmin olemaan vedessä! Rinnat jäätyy niin pian :p

Odotan ihan kamalasti, että kesän marjat kysyisivät! Samoin sienet!!! Ehkä jotain pesänrakennus viettiä, mutta haluaisin haalia kaikki pakastimet jo täyteen herkkuja talvea varten B) Ja ehkä mielihaluina menisi myös muutama litra mansikoita ja mustikoita...
 
AaVee mulla oli eilen aika samantapaisia tuntemuksia. Tosiaan lepo auttoi jo heti paljon.

Lääkäri sanoi ettei tänään saa ees koiraa lenkittää, pikku pissutus on sallittua. Huomenna saa sit jo vähän käveleskellä ja pikkuhiljaa alkaa liikkua. Ettei keho rasitu liikaa. Itseä mietityttää lääkärin kommentti että "sulla on kyllä tosi iso maha viikkoihin nähden" Et onko kasvu oikeesti tosi hurjaa :D Saa nähä tuleeko meidän vauvasta isänsä kaltainen pari metrinen levee harteinen mies. :)
 
Riikka ja Eveny - nyt vaan otatte rauhassa siellä :)

AaVee - sielläkin inhottavia kipuja :/ Tuskin mitään normaaleita raskausajan vaivoja pahempaa, mutta aina kannattaa kysäistä jos pitkään jatkuu!

Zaijuska
- mä myös odotan että marjat kypsyy ;) varsinkin karviaiset, ne on niiiiin hyviä :p

Kohta pitäisi lähteä neuvolaan! Jostain syystä vähän taas jännittää, vaikka potkutkin tuntuu jo ihan kivasti :eek: Tarkoitus oli mennä kävellen, mutta en tiedä viitsiikö tuonne lähteä kävelemään kun mittari näyttää yli 40 astetta.. huhhuh! Mä oikein toivoin helteitä, mutta nyt alkaa olla jo vähän liian kuuuma :kieh: Onneksi meillä on ilmalämpöpumppu joka viilentää sisällä ihanasti. Suosittelen B)
 
mibetsy ja poikalupauksen makea:
Ennen raskautta söin hurjasti makeaa, mutta nyt raskauden aikana makeaa ei tee edes kauheesti mieli. Oon entinen suklaaholisti, eikä suklaata tee enää edes mieli. Suolaista tekee mieli niin että ihan hävettää :ashamed:

Sukupuolesta olen kyllä kertonut kaikille että poika olisi tulossa. Mun äiti oli alusta asti sitä mieltä että odotan tyttöä ja se tuntui puhelimessa olevan pettynyt kun tuleekin poika, oli ostanut jo tytölle vaatteita ja sanoi ettei ne sukupuolilupaukset aina pidä paikkaansa :)

Siilinlapsi: Kiitos vinkistä, tosin makuupussia en kaipaile mutta ilostuin siitä että Helsingissäkin on Finlaysonin tehtaanmyymälä :) Missä se sijaitsee?

Tänään kävin ravitsemusterapeutilla ja ihan hyviä ohjeita sain raskauden aikaiseen kasvissyöntiin. Olo muutenkin on todella hyvä, välillä meinaa unohtua että edes on raskaana :)

21+0
 
Mullakin on tänään neuvola ja pakko vaan kävellen mennä |O Pitää vielä kaiken lisäksi tuonne kauemmas tallustaa, koska oma neuvola on kiinni. En ala mitään! No pitää varmaan kohta pistää vesipullo pakkaseen ja sitten sen avulla koittaa jaksaa tuo matka.

Siivosin aamulla keittiön ja nyt peräpää kiittää... Siis iskiaskivun muodossa :kieh:

aletheia 21+0 POKS
 
hoya bella Se Finlaysonin tehtis on Arabiassa, samassa yhteydessä on myös Iittalan tehtaanmyymälä, ja mm. Pentikin liike. Ratikoilla 6 ja 8 kun huristaa päättärille tai sitä edelliselle, niin pääsee tosi kätevästi! Tulee tänne bussejakin, 68 ja 71 ainakin. Itsehän asun vaarallisesti ihan tässä vieressä.. :D Netistä löytyy kyllä tarkka osoite, se on Hämeentie jotain.

Huh tätä lämmintä, sisällä ei kyllä paljon vaatteita kaipaa.. tänään heräsin inhaan päänsärkyyn ja päätin pitää etätyöpäivän. Onneksi pystyn tällaisia järkkäämään niin saa päivän ottaa lunkisti ja tehdä hommia omaan tahtiin kotisohvalta :)

Siilinlapsi ja öttis 20+4
 
eveny, hyvä, että ei ollu mitään vakavaa, mut lepäilehän nyt kuitenkin. Munki mahaa kehuttiin, että on vähän ison puoleinen. 19+2 oli sf 23. Onhan tuo massu ihan hyvän kokoinen kieltämättä, varsinkin kun runko missä sitä kannan on nippa nappa 153cm :)

Hellettä hellettä...ei kiitos yhtään enempää. Mut pahenee kait vielä tästä. En ole sitten tippaakaan kuuman kelin ihminen ja nyt etenkin olo on todellakin tuskainen. Suihkussa ramppaan pitkin päivää, juon kylmää vettä litra tolkulla, ruokaa ei tee mieli yhtään. Nyt kyllä kiroan alimpaan tämän uintikiellon :headwall: Mut talvella sitten taas täristään kylmästä, joten pakko kait tämä on vain kestää.

Noin kuuvi viikkoa sitten ei annettu juurikaan toivoa raskauden jatkumiselle. Nyt kaikki on ihan toisin. Pikkuinen voi hyvin, ainakin sykkeistä ja liikkeistä päätellen. Kaikki tuhrut on täysin taakse jäänyttä aikaa, eikä toivottavasti palaakkaan. Tänään on puoliväli ja se on mulle erityisen tärkeä etappi. En tosissani uskaltanut edes toivoa, että tännekkään asti päästäis, mutta niin väin kävi, että puoliväliä poksutellaan :heart:

Lumi-Marja ja Nuppunen [code:/] 20 POKSIS :)
 
tälläkin mammalla alkaa helpottaa, kun on paljon asioita selvinnyt tutun katoamiseen liittyen. Palaset loksahtelee paikoilleen ja tuttu on matkalla parempaan paikkaan, mihin hänet saattavat taivaan kauneimmat enkelit :flower: Ei tällaista koskaan opi ymmärtämään. On paljon ajatuksia vielä, eikä vaan vielä tajua, ettei sitä koskaan enää näe. No, mutta, henkisesti ollaan onneksi jo paremmalla puolella..
Täytyy vaan yrittää iloita siitä, mitä on tulevaisuudessa tulossa.

Viikonloppu meni koiranäyttelyssä, ja helle haittasi tätäkin mammaa ja tuli sitten grillattua nahkaakin.. onneksi en pala helposti, mutta kieltämättä tän kesän ensimmäinen rapu-look on nyt saavutettu.. :ashamed: Helposti menee 4-5litraa vettä päivässä(sen huomaa kyllä vessakäyntien tiheydessäkin...) tällasella ilmalla eikä lämmin ruoka oikeen maistu.. jäätelö ja voileivät menee mehun kanssa alas onneksi.

Kipuiluja ei ole nyt hetkeen ollut, tosin pikkumies on alkanut liikkumaan enemmän ja autolla ajaessa se on joskus jopa ärsyttävää.. yritä siinä sitten keskittyä :D

Lapsen sukupuolen kertomisesta: Meidän äiti oli varma, että poika on ja alkoi utelemaan johon mä tietenkin sanoin ettei kerrota, ainakaan vielä .. no äiti alkoi sitten sanomaan että ostaa sitten vaaleanpunaisia vaatteita ja niitä on käytettävä :D eihän siinä auttanut kuin sanoa että mies käski sanoa ettei meidän poika käytä ikinä vaaleanpunaista... :LOL:

H3idi ja pikkuäijä 23+0 POKS .


EDIT. mulla ei oo koko sf mittoja otettu ees vielä.. huomenna olis neuvola.. ottaakohan ne siellä sen vai vasta sitten lääkärin käynnillä.. :/
 
Eveny Mulle on myös neuvolassa sanottu mahan olevan viikkoihin nähden iso. Ja kyllä se sf-mitta olikin reilusti käyrien yläpuolella. Viikolla 22 oli siis 26 :ashamed: Saa nähä mitä se torstaina on, kun mulla on sillon seuraava neuvola..

Me lähdetäänkin tästä miehen kanssa elokuviin. Saa nähä mitä pikkunen tällä kertaa tuumaa :)

Nallu ja Hattivatti 25+2
 
Kun täällä nyt on ollut keskustelua noista sf-mitoista niin löytyykö täältä toista, jolla jo on lapsia ja sf-mitta on pieni?
Kun mulla oli sf rv 20+2 14cm.
Tuttu neuvolan täti ei tässä raskaudessa ole mitään sanonut, mutta kaksi edellistä raskautta jouduin sille melkein pitämään ruokapäiväkirjaa että uskoi mun syövän ja nyt kun oli sijainen niin sain taas valitukset niskaan. Ja melkein joka päivä syön kaksi lämmintä ateriaa(näillä helteillä en tod)

Mä olin ajatellut että kun tämä kuitenkin on kolmas lyhyen ajan sisällä niin maha olis jumalaton, mutta kiva näinkin. Silti ahdistaa ja on vaivoja. ja kuten jo aiemmin mainitsin että tätä "pituutta" on vaan se 152,5cm niin tuo maha alkaa tosi nopeasti ahdistamaan.
 
Gitta85 täällä toinen :wave: Justiin tulin neuvolasta ja sf oli nyt 21+0 18cm. Neljäs siis tulossa meille. Aiemmissa raskauksissa näillä viikoilla tuo mitta on ollut 17-21cm, pojasta juurikin tuo isoin :D Poikaa odottaessa on mun ainokaiset raskausarvetkin tulleet, tytöistä ei ole tullut mitään. Ja yllättäen mun kolmannessa raskaudessa on masu ollut kaikista pienin :eek:

Muutenkin oli kaikki ok. Hemppa vielä niin hyvä, ettei tarvitse rautaa alkaa popsimaan. Sokerirasitukseen laittoi nyt lähetteen, yök! Seuraava käynti onkin taas lääkärille ja sen sain jo 3 viikon päähän.
 
H3idille :hug:

hoya bella - kerro ihmeessä meillekin hyviä vinkkejä :)

aletheia - mites siellä sujui neuvolakäynti?

Lumi-Marja - b:)d :heart:

Neuvolassa käyty ja sf-mitta oli 21. Viikkoja tänään tasan rv 22+0. Käyrällä siis mentiin :) Painoa oli tullut vähän yli 200 grammaa / viikko, eli ei paha. Odotin paljon suurempaa nousua :whistle: Saan myös vaihtaa neuvolantätiä ja nyt on aivan ihana vanhempi rouva. Aikaisempi oli nuori tyttönen joka ei tiennyt vastausta mihinkään mitä yritin kysellä. Näin esikoista odottaessa tarvitsen vähän enemmän tukea :) Tämä uusi neuvolantätikin sanoi hyvin, että "aina ei riitä että osaa sykkeet kuunnella ja hemoglobiinin mitata".

Neuvolan jälkeen käytiin tilaamassa vauvalle Stokke Sleepi aloituspakkaus (sänky). Siinä on 6-8 viikon toimitusaika, millään ei jaksaisi odotella :kieh: Samalla ostin myös pimennysverhot meidän makkairin. Tulevasta lastenhuoneesta ne jo löytyykin :)
 
Heippa!

Loman eka päivä alkaa olla jo pitkällä B) Hyvin loma alkoikin, tänään oli se kauan odotettu ultra... Meni mun tuntoni, jotka perustui täysin erilaiseen raskauteen kuin esikoisesta, ihan metsikköön ja ihana ultratäti lupaili meille 95 prosentin varmuudella poikaa. Ihana poika olikin, siellä se kölli ja söi sormeaan ja maiskutteli :heart: Kaikki oli oikein hyvin, kaikki oli siis niin kuin pitikin. Josko nyt uskaltaisi oikeasti alkaa odottaa :D Nyt vaan paniikki nostaa päätään että mikä ihme tuon pienen nimeksi keksitään, poikien nimet on niiiiiin hankalia...hah, on mullakin murheet :kieh:

Sanokaas nyt, miten toi laskettuaika menee, nyt se siirtyi kolme päivää myöhemmäksi, mikä siis on se "virallinen" ja se, minkä mä noihin vauvavakuutuspapereihin merkkaan?

Vaahtokarkkiunelma ja rumpalipoika 21+5

Mulle saa siis päivittää poikalupauksen
 

Yhteistyössä