Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Mullakin on ollut tuota menkkamaista jomotusta aika paljon. Kuulunee asiaan :)

Vaunuista. Mulla on työn alla Emmaljungan City Crossit huutiksesta. Mä olen sen luokan vaunufriikki, että tuolla kuopuksella on niitä ollut öö.. jotain kymmenet varmaan :ashamed: Tälläkin hetkellä meillä on kolmet kärryt, joista yhdetkään ei käy vauvalle :snotty: Kahdet meinasin myydä nyt pois ja pitää vaan nuo Brio Racet, joita tämä tulokaskin pääsee aikanaan käyttämään. Niistä olen tykännyt tosi paljon ja voin lämpimästi suositella. Niissä tosin on se ikäraja 6kk, kun eivät mene täysin makuuasentoon.

Turvakaukalona meillä on kuopukselle ostettu Britaxin Baby safe plus. Ilman jalustaa, koska meillä ei ole omaa autoa. Käyttökertoja on ollut niin vähän, että voi melkein uudeksi sanoa. Sillä mennään tulevankin kanssa.

21+4

 
Mä olen joka raskaudessa joutunut sokrutestiin sukurasitteen takia. Mun isällä on diabetes ja muuta syytä ei tarvita,että testiin joudun. Kerran olen siis jo ollut tässä raskaudessa,arvot oli ok,mutta silti mut laitetaan loppuraskaudessa uudelleen :|

Vielä ei ole suonenvetoa ollut,mutta kolmosen aikana mulla veti pohkeesta öisin tosi usein ja kipeetä teki :| Ei siinä auta kuin nostaa jalka ylös ja venyttää pohjetta. Ikävän tuntuista,muistan kyllä vielä elävästi.

Kaikilla vissiin vauvan liikkeet tuntuu jo todella selvästi? Mä tunnen kyllä liikkeet,mutta ei ne mitään maata järisyttäviä ole vieläkään! Siis tosi hentoisia ja pieniä nykäyksiä näkyy toisinaan vattan läpi. Kolmonen oli kyllä kanssa aika rauhallinen mahassa,että sikäli en ole huolissani.

Olin siellä naisten saunaillassa ja oli kivaa. Mutta...meillä tuolla 2v7kk poitsulla on vissiin joku eroahdistuskausi menossa kun mies ei ollut saanut sitä yöunille :eek: Oli itekenyt mun perään täällä! Kun tulin,raasu tuli mun kaulaan kiinni,pidin sylissä ja sitten vein sänkyyn jonne pian nukahti :heart: On tuo ikä niin rankka =)

LilliM ja manteli
 
LilliMenninkäinen - Mulla ei myöskään ole liikkeet mitään maatajärisyttäviä vielä :) Muutaman kerran vauva on pitänyt kunnon jumppatuokioita mahassa, mutta pääosin potkaisee kerran tai pari ja ne on enemmän tollaisia pieniä nykäyksiä vaan.

Silent ja "Reeta" rv 22+5

(Kävin torstaina moikkaamassa mummoa ja hän oli keksinyt meidän vauvalle "työnimen" Reeta, joten käytetään sitä nyt sitten :) )
 
Turvakaukalosta Me ostamme Graco Logico S:n Jalustalla. Paljon olen noita vertaillut ja käynyt katsolemassa. Tuohon sitten päädyimme.

Vaunut: Saimme lahjaksi EspritIN Orlando -yhdistelmävaunut.

Mulla on ruvennut tulemaan rinnoista jo maitoa,sama oli kakkosen kohdalla et näillä viikoilla rupes aina välillä rinnat vuotamaan. Ei onneksi paljoa.

POKS rv 24 :heart:
 
menkkajomottelua ei ole yön jälkeen enää ollut onneksi.

sen verran on lantio leventynyt että aiemmin ostamani äitiyshousut 2kpl ovat alkaneet kiristämään, joten kävin aamulla kaupoilla ja ostin numeroo isommat housut ja yhden mekon, nyt ei kiristä mistään, hirvittää vaan katsoa sitä kokolappua mut parempi se on löysemmis vaatteis kuin ahtautua liian pieniin :whistle:

liikkeet on kaksi viikkoa nyt tuntunut päivittäin eikä niitä tosiaan voi olla huomaamatta sen verran kovia potkut ovat ja näkyy selvästi masun päälle, eniten liikkuu aamuisin ja iltaisin

ai niin, mistäs sitä löytäis vyötäröltä säädettäviä äitiyshousuja kun kaikki tahtoo olla noita resori pläjäyksiä??

kurpitsa ja rv23+0 poks poks
 
Heips! :wave:

Mä oon kanssa alkanut kallistumaan turvakaukaloissa tuohon Brio Primoon isofix-jalustalla, mutta me katotaan sitä vielä sitten joskus syksymmällä enempi.

Vaunuista: Mä tykkään perusmallisista rattaista ja Brioja ja Emmaljungia pidetään perinteisesti hyvinä. Mä kumminkin sitten kallistuin noihin Oran Jovi Aireihin ja ostin ne joskus kuukausi sitten vauvatar.fi -liikkeestä. Voin suositella noita vaunuja (ovat kevyet työnnettävät, kivannäköiset ja materiaalit on kestäviä ) ja tuota nettikauppaa voin myös suositella (vaunut ja turvaistuimet saa veloituksetta yleensä 1-3 vrk:n sisässä vaunujen maksamisesta kotiovelle saakka) =) Vaunuissa on 2 vuoden runkotakuu. Orat on muutenkin huomattavasti halvempia vaunuja, kuin Emmaljungat tai Briot ja niiden hinta-laatusuhde on kohdallaan. Mun maksimi rahasumma meinaan mitä suostuisin vaunuihin käyttämään on 500e... Nää vaunut maksoivat alennuksessa 390 e ja ostin niihin samalla Oran seisomalaudan. Mutta käytettynä saa hyviä vaunuja myös ja kohtuuhinnoilla. ABC-vaunuja en kokemuksesta suosittele kenellekään! :kieh:

Mulla ei vieläkään tunnu liikkeet ihan hirveän selvästi. Enempi sellaista myllerrystä, mitä on tuntunut 16 viikolta saakka, mutta nyt niin, että välillä sen näkee myös mahan päältä. Pieniä hentoja potkuja saan harvemmin kylkiin. Kädellä en myöskään oo vielä kertaakaan liikkeitä tuntenut. Mutta mullahan on istukka etuseinässä, joten en sitä sinänsä ihmettele. Esikoisesta tuntui vaan näillä viikoilla jo selvästi potkut ja mieskin tunsi ekan kerran 20 viikolla silloin pojan potkut. Et sinänsä harmittaa, mutta aikansa kutakin.. :p

Meidän kunnassa on toi yhdistetty äitiys- ja lastenneuvola toiminut vuodesta 2003 lähtien, joten nykyään kaikki terkkarit tuntuu aika hyvin hommansa osaavan kummastakin neuvolan osa-alueesta. Mutta onhan se opettelua alkuun kaikille, kun on tottunut vain toista puolta tekemään. Toivottavasti JuonKahviniMitenSattuu sinulla vaihtamalla tilanne paranee, mutta voihan olla, että vastassa on jälleen yksi terkkari joka opettelee vasta hommia. Toivotaan, että kumminkaan ei näin olisi :hug:

vaimo ja vaavi 20+5
 
Pitkästä aikaa jo taas kirjoittaisi joitain. Liikkeistä on ollut puhetta, minä olen niitä tuntenut on monta viikkoa ja etenkin tänään poitsulla on ollut joku ihme aktiivipäivä ja vähän väliä mytke käy.

Työkuviot mulla jatkuu entisenlaisena, rankkaa hikipiiriä olen tässä nyt tehnyt jo toista kuukautta ja näillä helteillä se on aika rankkaa, mutta ihmeen hyvin olen jaksanut. Kyllä ne töistä aina välillä kyselee, että miten olen jaksanut. Vielä olisi 2 viikkoa tätä rankenpaa tiedossa, ellei sitten tule mitään muutosta ja jos olo on niin hyvä, niin voin jatkaa näitä rankempiakin hommia sen jälkeen.
Raha on tässäkin hommassa aika hyvä motivaattori :) ja olo kun on ihan hyvä niin mikäs siinä.

Turvakaukaloa en ole vielä pahemmin edes miettinyt, varmaan Gracoon päädyn, kun sellainen oli jo esikoisella, tosin se oli lainassa ja annettu jo eteenpäin, joten uusi pitää hankkia.
'
shihtzu + poitsu 23+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
ai niin, mistäs sitä löytäis vyötäröltä säädettäviä äitiyshousuja kun kaikki tahtoo olla noita resori pläjäyksiä??
kurpitsa ja rv23+0 poks poks
Mä ostin yhdet siistit säädettävät caprishortsit, ja yhdet säädettävät housut vero modasta :)


Tuskallinen kuumuus senkuin jatkuu, onneksi mun normi hameet ja mekot menee vielä päälle niin ei tarvitse kaikkeen investoida, enkä näillä keleillä housuihin vilkaisekaan :)
Liikkeitä tuntuu täällä vähänväliä, eritoten päivisin ja iltasin, mahan päältäkin mylviminen näkyy. Välillä mietityttää, että nukkuukohan tuo koskaan :D
Pyöräilylenkki tehtynä, nyt odottelen että tuo mies saisi laitettua ruuan valmiiksi, pääsen valmiiseen pöytään :)

Tanya & herra hukkapätkä 25+1
 
vaimo85 En mä vielä mitään lopullista päätöstä ole tuosta terveydenhoitajan vaihtamisesta tehnyt tuon yhden näkemisen perusteella, ajattelin että jos ei kemiat kohtaa tässä tämän loppu odotuksen aikana niin sitten pyydän siirtoa toiselle. Jotenkin hävettää alkaa kovin vaativaksi asiakkaaksi, mutta kun mekin tällä alueella tullaan varmasti asumaan vielä vuosikausia niin haluan sitten lastenneuvolaan ainakin sellaisen hoitajan jonka kanssa tulee toimeen :ashamed:

Äitiysvaatteista Mäkin ostin H&M:ltä kesän alussa sellaiset kapealahkeiset mammafarkut jotka nyt puristaa just tosta lantion kohdalta (eli sen kuminauhaosan alta) tosi paljon. Tuskin ostan edes enää farkkuja vaan käytän noi mun parit vanhat jumppahousut loppuun ja ostan sitten jos on ihan pakko niin syksyksi muutaman hameen. Paitoja on pakko ostaa kunhan syysmallistot saapuu kun kaikki pitkähiaiset on sellaisia ihonmyötäisiä ja lyhyitä niin jäävät jo nyt puoleen väliin masua :D Nyt helteillä oon käyttänyt käytännössä pelkästään omia vanhoja mekkoja kun ne on olleet onneksi sellaisia äitiysmallisia muutenkin.

Tänne Ouluun on aukaistu uusi lastenvaate ja -tarvikekirppis jossa kävin tänään ekaa kertaa. Vähän oli vielä myyjiä mutta ihanan siistejä vaatteita ja ostin vaaville 13 eurolla pussillisen vaatteita :heart: Ostatteko te paljon niitä 50/56cm vaatteita valmiiksi? Musta kun tuntuu et niiden käyttöaika ois tosi lyhyt ja et esikolla ei juurikaan olis niitä ollut, mutta en muista ihan satavarmasti kun siitä on niiiiin pitkä aika. Nyt ostin lähinnä 62cm mut onko ne aluksi ihan liian isoja? Valistakaa viisaammat :)

Niin ja vielä huutelen täälläkin sen verran et jos jollakin on tarpeettomana tukivyö niin olen kiinnostunut ostamaan. Selkä kiukuttelee nykyään joka päivä :| ...



JKMS ja Paula 22+4
 
Turvakaukalo Me hankittiin Britaxin baby safe plus-turvaistuin ilman jalustaa. http://www.britax.fi/turvaistuimet/baby-safe-plus

Liikkeistä Mä tunnen kyllä jo hyvin liikkeet, mutta en ihan kaikkia. Dopplerilla kuulee sellaisiakin mitä en ite tunne. Mutta ne tuntuu ja näkyy ulkopuoleltakin. On päiviä jolloin liikkeitä tuntuu vähemmän ja päiviä jolloin on monta pitkää jumppaa, mutta uskon sen johtuvan vauvan asennosta. Mulla on istukka edessä, joten sekin voi vaimentaa vähän..

Äiteysvaatteista Mä en ole vero modassa nähnyt äiteysvaatteita ollenkaan :|

Vauvan vaatteista Mä olen ostanut 56cm vaatteita jonkun verran, mutta en 50cm..

Nallu ja Hattivatti 26 POKS :heart:
 
Kiva kuulla,että en ole ainut jolla ei liikkeet vielä ole kovin tuntuvia =) Mutta pääasia tietty,että aina jotain nykäyksiä tuntee. Äskenkin tässä tuntui muutama vähän selvempi nykäys =)

Ihanaa edistystä meillä nuorimman pottatreenien kanssa =) Tänään ollut eka päivä,että on itse pyytänyt pissalle tai kakkalle :whistle: Hieman on raastanut hermoja siivoilla pissaa lattioilta ym paikoista. Pakko saada päiväkuivaksi ja mieluiten yökuivaksikin ennen seuraavaa vaippapeppua :D

On taas ollut niin kuuma päivä että :kieh: Vein kahta tenavaa uimaan,mutta en viitsinyt itse mennä kun tuota nuorinta pitää niin skarppina vahtia. Toki pysyy hyvin rannalla,mutta saattaa lähteä mun perään jos lähden uimaan syvemmälle. Toivottavasti huomenna sataa niinkuin on luvattu!

LilliM ja manteli 20+6
 
vaimo85 Mä ostin abc:t ja mun siskolla on ollut kahdella lapsella samat ABC:t ja hyvin on kestänyt kovankin käytön. :) Mun mielestä noi on tosi hyvät ja kevyet työntää ja ihanat muutenki ja sopivat mun makuun. :) Mut makuasioista ei saa kiistellä. :)

(.) Mökiltä selviydytty. Poitsul oli joka päivä kovat jumppatuokiot ja tnää tuntu et tulee vatsasta läpi ku niin kovasti potki. :) Meinasin mökil vahingos osuu mahallani kivee ku on matala ranta ja siel lilluin. Mut kivaa oli :)
 
Muutama päivä pois ja sivutolkulla tekstiä. ihan viimeisimpiä vain lueskelin ja pitääpä illan rauhottuessa lukea loputkin.

Liikkeistä. Onhan ne tuntunu pitkään jo, mutta eipä kovin kummoisia tuuppauksia tunnu. ulospäin ei niin yhtään mitään. Iltasella tuntuu paremmin, mutta olishan se kiva, jos selkeämpiä olisivat. Pahuksen istukka, kun vaimentaa.

Turvakaukalosta. Hommataan varmaan gracon logiko S, vai miten se nyt kirjotettiin. Tuosta se vanhempi versio oli meillä tytöllä ja oli hyvä. Siihen sitten kaveriksi gracon matkarattaat, niin on kätevä kaupoilla liikkuessa. Jalusta otetaan kans, mutta ei isofixiä, kun se ei käy tuohon meidän rottoseen.

Vaunuista. Luotan tuohon Emmaljungaan. City Crossit on odottamassa, mutta pitää hommata joko kantokoppa tai city-koppa. Kahtoo nyt kumpaan pädytään. Tuota väriä ei ole enää saatavilla, mutta onko se nyt sitten niin tarkkaa, olisko kantokoppa just samaa sävyä vai ei. Mitään moitittavaa mulla noissa ei ole ollu. Olen lyhyt ja tuo malli on matalampi, kuin monet muut mallit, niin on mulle helpompi käsitellä ja näen eteeni, ettei tarvi sokkona kävellä :)

Vaatteista. Olen jonkun verran hommannut ja on valmiinakin alle 60cm vaatteita. Kyllä ne mun muistaakseni aika kauan loppuviimein meni. Ihan alkuun koen vain todella hankala sen, kun kaikki on liian suurta ja vaavi hukkuu vaattesiinsa. Mukavampi pukea jotain edes vähän sopivampaa päälle.

Äitiysvaatteista. Mulla on parit housut ja mekkoja. Jokku mekot on vaan niin reimunkirjavia, että jos sellaisen pukisin päälleni, ei mua erottais klovnista millään. Olisin ympäripyörä kirjava pallo :LOL: Onneks joitain kivojakin on vastaan tullu, näistä kaikista kahdesta paikasta, joista täällä saa äitiysvaatteita. Onneksi on netti, vaikka sielä tilattuna saa palauttaa hyvin usein epäsopivina takas. Ne mitotukset on jotenkin käsittämättömiä välillä.

Kuumuus senkuin jatkuu. Nyt todellakin jo kaipais vähän viileämpää keliä. On ollu veto nyt vähän pois, kun meinaa ihan läkähtyä. Tilatiin ilmalämpöpumppu. Jospa siit äolis vähän apua ja talvella sitten tarjettas paremmin.

Lumi-Marja ja Nuppunen 20+5
 
JuonKahviniMitenSattuu: Aivan :) Ikävää käydä samalla terkalla pitkään, jos kemiat ei vaan pelaa :)

mibetsy: Noi mun vanhat ABC:t ei oo sellaiset perusmalliset, vaan olevinaan vähän sporttisemmat, mutta tosi raskaat työntää ja mulla on hartiat jatkuvasti ollut niiden kanssa jumissa. Plus sitten vielä se, että ne viettää vasemmalle usein :( Mutta varmasti on samalla valmistajalla moneen lähtöön noita vaunuja, mutta itse en enää tän kokemuksen jälkeen suostuisi ostamaan.

Korkeasaaren reissusta palailtu =) Oli siinä meidän pikkumiehellä ihmeteltävää leijonissa ym. :heart: Itsekin olen ollut Korkeasaaressa vain kerran joskus about 5 vuotiaana, joten kivaa oli mullakin :D
 
vaimo85 Joo oon mäkin kuullut joistain noist ABC-vaunuist et olis huonot, mut riippuu varmasti mallista. :) Ja uskon sen et osa on ihan kertakäyttökamaa, mut luotan nyt noihin vaunuihin mitkä ostin, kaveri osti kanssa viime marraskuus samanlaiset ja sano et on ollut hyvät. Kummiskin aijon niitä käyttää vaa vaunuiän ja sit siirtyy parvekkeelle ja ostetaan uudet ulkoilua varten :)

mibetsy ja mara 24+2
 
Ihanan viileä aamu :heart: Alkaa tämä kuumuus haitata öitä!

Vaunuista Ei olla vieläkään edes juuri kateltu/kyselty :ashamed: Jätän sen sinne viime metreille taas, ja sitten tulee kiire... Oon edelleen niin taikauskoinen etten uskalla hankkia kaikkea valmiiksi... Häkkisängyn kaverin mies toi meille perjantaina, kun raivasivat omaa asuntoaan. Se olikin ihana yllätys saada, kun siskolla oma lapsi vielä sitä tarvitsee ja olisi ollut osto muuten edessä =) Nuo vaunut kun jaksaisi/uskaltaisi hommata, niin sitten olisi lähes kaikki tarvittava koossa, tosin vielä ystävillä ja sukulaisilla ympäri suomea, mutta siis tiedossa mistä saa!

Liikkeet on välillä aikamoisia moukarointeja B) Aamulla kun herää, niin johan alkaa aikamoinen muksinta ja tyrskintä. Samoin nukkumaan mennessä antaa akrobatia esityksiä vatsankin läpi!

Äitiysvaatteita olen hankkinut ja saanut siskolta. Lähes kaikki housut ovat mammapuolen, yhdet jumppatrikoot ostin ihan normi puolelta. Paitoja ei ole kuin yksi mammaosaston, muut ovat senverran pitkiä että vielä peittävät masun. Tukiliiviä etsin, löysin vain sellaisen "putken" jossa mahaosa joustavampaa. Tuntui kyllä tukevalta sitten päällä. Selkää alkaa särkemään ja issias meinaa äityä, jos pelkkä mekko päällä etureppuaan roikuttelee B)

Menkkajomotuksista itselläkin välillä tulee noita. Lasken ne lieviksi supistuksiksi, ainakin omani, sillä jokaisellahan voi olla erilaisia... Mutta tosiaan sellaista jomotusta, joka menee vähänajan kuluttua ohi. Täysi virtsarakko ja tosiaan tuonne alamahaan painavat housut (just nuo mammafarkut joissa farkku survoutuu istuessa mahaan...) lisäävät tuntemuksia!!! Mutta en ole niistä liikoja stressannut, kun menevät pian ohi ja sattuvat vain noin kerran pari päivässä. Kohdunsuuta ei ole katsottu kertaakaan, ja aion torstaina sanoa neuvolassa, että jos se tarkistettaisiin. Uitua kuitenkin tulee niin paljon, että kamala jos olisikin vaikka paikat auki ja ties mitkä bakteerit pääsisivät sisään!!!

Jaksuja mammoille ja annetaanhan masujen saada aurinkoa B)
 
Viileätä huomenta kaikille, ihanaa kun ei ole enää niin polttavan kuumaa :)

turvakaukaloista ollut puhetta me käytiin katsomassa lastentarvikkeessa niitä ja luultavasti ostetaan gracon logico s jalustalla. Samalla tilattiin ne ihanaiset white croc emmaljungat.

(.) vielä ei ole tullut vakuutuksesta päätöstä tuohon vauvavakuutukseen pahoin pelkään etteivät myönnä sitä meille.
Rakenneultrassa käytiin viime ke ja kaikki oli kunnossa, eikä kysytty sukupuolta vaikka juuri ennen vastaanottoa olin sitä mieltä että kysytään.. Näin se on odottajan mieli muuttuvainen ;) tosin saatiin vauvasta 4d kuva jaloista jossa näkyy oudosti haaravälin kohdalla valkoiset pallukat... Liekkö sitten poika, tätä nyt loppuaika pohditaan :) sain sitten supistelujen takia kahden viikon sairasloman, saa nähdä joko loppuajan saa lepäillä kotosalla... Esikoisesta jouduin jäämään samasta syystä kans viikolla 23.
Vauvalla vihdoin tekonimi kun esikoinen kutsuu vauvaa ellivauvaksi :)
eilen kävin viskaamassa talviturkin oli ihanan lämmintä vettä, uskaltauduin vihdoin kun ei kohdunsuulla ollut mitään muutoksia tapahtunut.
Elli vauvan liikkeet on kovia ja näkyvät myllerryksinä mahan päälle, istukka mulla takaseinässä jonka takia liikkeet lääkärin mukaan voi näkyä ja tuntua kovilta jo näillä viikoilla.

Kyläilypäivä tiedossa tänään ja muille mammoille levollista sunnuntaita!

Liongirl + Elli vauva 21+1
 
Moni on täällä nyt puhunu tosta Graco logigo S:n kaukalosta. Mekin sellasta kaupassa katteltiin mutta mitään päästöstä ei vielä olla tehty.. Se oli kooltaan aika iso mitä muihin vertaili, että onkohan käytössä hankala?! Toisaalta vauva mahtuu siihen pidemmän aikaa, varmasti lähes sinne 1v saakka!
Onko kellään kokemusta tai onko ketään kuullu mitään siitä tän vuoden mallista? Se tän vuotinen siis oli ainakin isompi ja painavampi kun viimevuotinen!

Eipä tässä muuten mitään, työt tehty tän vlopun osalta ja saa illan ottaa rennosti! =) Sadetta oon odotellu, mut aurinko vaan paistaa vaikka tänne länsirannikolle sadetta luvattiin koko päiväks!!

hattivatti ja rimpula 24+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
tanya: ai, sielläkin myydään äitiysvaatteita, kiitti vinkistä. ei oo tullut vähään aikaan tuol liikkees pyöriä..mahtaakos olla hintavia?!
Maksoin niistä siisteistä capreista 30?, ja muistaakseni säädettävät housutkin oli 30?, kun taas h&m ois makseneet 50? :)
Veromodassa meinasin nyt alkuviikosta taas käydä itsekin katselemassa toisia housuja.



Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:
Ostatteko te paljon niitä 50/56cm vaatteita valmiiksi?

Mä oon ostanut kolmet bodyt, kolmet potkarit ja kahdet unihaalarit koossa 50cm ja koossa 56cm. Myyn tai annan pois sitten jollen tarvitsekaan just 50senttisiä, oli ihan halpoja kun kesäalesta kaivettiin äitini kanssa, ja mä en halua hukuttaa vauvaani isoihin vaatteisiin :)


Vähän viileämpi päivä täällä tänään, ei ollut niin tuskaisan kuuma aamulenkkikään mikä tehtiin miehekkeen kanssa :)
Kauheeta kun toissapäivänä päivittelin täällä sitä, että tuntuu välillä ettei mein poika nukukaan ollenkaan kun aina vaan muksii mahassa, niin eilenpä hän vietti melkeinpä liikkeettömän päivän :eek: Söin makeetakin ja aloin olemaan ihan huolissani, kun ei liiku ei, mutta onneksi tänään liikkuu taas :heart:

Tanya & herra hukkapätkä 25+2
 
nyt on vaunut. ostettiin eilen Oran Taigat. Harmaan värisenä. :)

turvakaukalo ostetaan tutulta luultavasti.

oltiin eilen reissussa koko päivä ja iltapäivän puolella alkoi tulla huono olo kuumuuden vuoksi. ei paljon auttanut vaikka olikin ilmastointi autossa. tahtoi mennä niskat jumiin siinä kun se puhalsi kylmää.

22+5
 
Vauvan vaatteista Meillä on aika monta bodya ja housua/puolipotkuhousua 56cm koossa, ja parit potkuhousutkin.. Tosin jos tuleekin eri sukupuolta mitä on luvattu, niin sitten on vähemmän. Ajattelin käydä elokuussa kirpparilta katsomassa lisää, kun täällä on heinäkuun kiinni lastenvaatekirppikset..

Rautalisästä Te ketkä olette ostaneet jo rautalisää, niin mitä merkkiä olette ostaneet? Ja oletteko olleet tyytyväisiä?

Tosiaan epäilen itselläni anemiaa. Mulla on ollu jos minkänäköstä oiretta, ja satuin lukemaan pätkän anemiasta (oli jossain neuvolan antamassa vihossa ). Monet oireet mitä mulle raskaus on tuonu ni sopis tohon anemiaan :(

Nallu ja Hattivatti 26+1
 
Nallu: mulla on käytössä ollut nyt obsidan 100- valmiste. Ei ainakaan kahdessa viikossa ole hemoa nostanut, mutta niinhän ne sanoo, että nuo valmisteet lähinnä estää sitä enää putoamasta lisää :( Mullahan on hemoglobiini tällä hetkellä 108, eikä mulla koko elinikänä ole oikein korkea ollutkaan. Siihen vielä matala verenpaine, niin kivasti heittää päästä :LOL: Tuota obsidania yks tuttu suositteli, kun se ei vedä mahaa kovalle, mulla kun on aina sitä ongelmaa ollut. Itsestä ainakin tunnustaa, että on vaan helpottunut ulostaminen tuon rautalisän jälkeen..

 

Yhteistyössä