Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Alkuperäinen kirjoittaja Katja-75:
Liirah,
Äippärahasta kommentoisin vielä. Mulla oli aikoinaan esikoisesta määräaikainen työ, joka loppui myös elokuun viimeinen päivä. Sen jälkeen olin pari kuukautta "työttömänä" nollatuloilla, kunnes aloitin äippäloman varhennettuna. Mulla äippäraha laskettiin sen 6kk tulojen mukaan. Ne kaksi kuukautta kun mulla oli nollatulot laskettiin mukaan tuohon 6kk tuloihin, koska ne edelsivät sitä äippälomaa. Eli kyllä mulla ne Kelassa laskivat tasan tarkkaan niin, että äippälomasta taaksepäin huomioitiin 6 kuukauden tulot. Mulla ne kaksi tulotonta kuukautta laski mun äippärahaa melkoisesti. Ihmettelen, että miten Kelassa voi olla näin kaksi täysin eri käytäntöä laskea tuota äippärahaa. Jos Terese saa päätöksen tuon mukaan, ettei sitä "tulotonta kuukautta" oteta mukaan laskuihin, niin silloin mäkin kyllä valitan tuosta mun päätöksestä. Kiva vain, että olen sitten kahden lapsen ajan saaanut tuota pienempää tuloa, jos näin on. :kieh:
Kyllä tuolla kelan sivuilla on musta aika selkeä esimerkki siitä, että jos on esim. kaksi kuukautta ennen äippälomaa työttömänä, skipataan tuo kaksi kuukautta ja lasketaan äipparaha niiden kuuden kuukauden tulojen mukaan, kun ollut ollut töissä. Tässä linkki: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/300307125754HL?OpenDocument

Terese ja poitsu 23+5

 
Turvakaukalona ostettiin Maxi-Cosi Cabriofix, vertailin tuota Pebblen kanssa ja tuo vaikutti mun makuun kivemmalta.
Vaunuina Emmaljungan City Crossit citykopalla, IHANAT on :p
Ja tupliksi tulee Easywalkerit.
Kävin tänään shoppailemassa pari ihanaa mammapaitaa ja vähän kaikkea muutakin kivaa...

Juu, nyt mustikkapiirakan syöntiin kera vaniljakastikkeen :wave:

kirppunen 25+2
 
Silent whisper: ne vaunut oli kyllä aivan ihanat muuta ei voinut enää ajatellakaan kun ne näki ;)

obsidania olen minäkin syönyt pari viikkoa kun hemppa laski 95 :/ ja on kyllä saanut vatsan kovaksi, esikkoa odottaessa söin retaferia joka taas toi päinvastaisen ongelman!

Kaveri sanoi just tuota gracon logicoa painavaksi, mutta taas tilavammaksi kuin ed. malli ja on mennyt pitempään käytössä. Onko joku meinannut hankkia siihen sen sopivan matkaratas osan? En muistanut itse niitä katsoa samalla ja ne kyllä houkuttas kaupunki käyttöön!
 
Kurpitsa mulla on todella tukala nukkua, kun lonkat särkee ja oon ajatellut sen johtuvan ihan vaan lantion löystymisestä. Esikoisesta ei tällaista ollut, mutta nyt on ollut jo pidemmän aikaa.
Ja kuka kyseli alapään kivuista? Mulla on koko alakerran luut ihan törkeen kipeet, hyvä että pissalla pystyy käymään.

Vaatteiden ostamisesta vauvalle mitään me ei olla ostettu, toisaalta toivon että ois samaa sukupuolta kuin esikoinenkin niin ois kaikki valmiina. Ja myöskään esikoiselle en aikanaan ostanut mitään valmiiksi, ihan sen takia että jos jotain käy.. Mutta meillä oli kyllä paljon vaatteita mun siskolla odottamassa kumman sukupuolen vaatteita vaan, joten ei alasti tarvinnut vauvan ensimmäisiä päiviä olla. :LOL:

Onko kukaan täällä menossa pelkopolille? Mua on alkanut toi synnytys mietityttämään ihan hirveesti, sen ensimmäisen pitkän ponnistamisen takia. Ja oon sitten miettinyt oisko pitänyt mennä pelkopolille, kun neuvolasta sitä mulle tarjottiin heti ekalla käynnillä. Ja silloin mä kieltäydyin siitä kokonaan. Onko siitä muka oikeasti jotain hyötyä?

Nyt arvon naiset, ehdotelkaa meille hyviä autoja! Todellakin mähän ajoin auton siis ihan lunastukseen asti.. :whistle: Ja meillä oli uus volvo alla. Ollaan koitettu katsoa myytäviä autoja, mutta ei ole löytynyt mitään. Mies haluaisi samanlaisen mikä meillä oli, mä taas haluaisin jonkun ihan toisen. No kuhan nyt sais jonkun kaaran pyllyn alle. :D
Ja arvatkaas mitä se lunastuspaikan setä sanoi? Että kyllä me voidaan hyvin käyttää kolarissa ollutta lastenistuinta esikoisella jatkossakin!!! Siis mitä? Mä sitten kovaan ääneen sanoin, että ihan se ja sama korvaako Tapiola vai ei, mutta tota ei käytetä. Vaikka se ei sinänsä ruhjeilla ollutkaan, mutta silti. Kolaroitu on aina kolaroitu.

Liirah + Sissi 21+3
 
Reissusta kotiuduttu, huhheijaa sentään..
Lähdettiin siis perjantai-iltana, ja lähtöä edeltävänä päivänä mulla alkoi kurkku sattua tosi kipeesti. Kävin sit lähtöpäivän aamuna terveyskeskuksessa antamassa nieluviljelyn, ja tuloksien saamiseen meni päivä. Terkkari oli kuitenkin näkemänsä perusteella melko vakuuttunut, että kyseessä on virus joka menee ohi itsekseen. Varsinkin kun mulla on risat viety 11 vuotta sitten enkä oo kertaakaan sen jälkeen sairastanut bakteeriperäistä nielutulehdusta.
Olishan se pitänyt arvata, että just nyt se a-streptokokki sitten iskee. Päivä Tukholmassa kului sitten etsien päivystävää lääkäriä joka kirjoittais mulle antibioottikuurin. Ei ihan mun käsitys kivasta perhematkasta, mutta kyllä meillä loppujen lopuksi oli kivaa vaikka kipiää tekikin.
Nyt mä vaan sitten taas murehdin että miten tää kaikki sairastelu vaikuttaa tähän masukkiin :( Mä olen ollu niin terve vuosia ja nyt mulle on iskeny kaikki mahdolliset vaivat tänä raskausaikana. Tää on jo toinen 10 päivän antibioottikuuri raskausaikana, ja sitä ennen mulla on ollut vuosien tauko niistä. Voi vauva-parkaa :'(
Huomenna on ultra, toivottavasti kaikki näyttäis hyvältä.
Tää oli nyt omaa napaa koko juttu, enkä oikeen jaksa lukea parin päivän tekstejä läpi. Jos on päivitystoiveita, niin laittakaa niitä mulle vaikka yyveenä :)
Mä jatkan nyt toipumista kotosalla, oon nukkunu viimeisenä 3 yönä yhteensä n. 5 tuntia joten hiukkasen väsyttää :whistle:
 
Kojootti noi autot on kuulemma ainakin leveitä, siis sen takia mun mielestä hyvä juttu.

Minä täällä kärvistelen kurkkukivun ja pienen flunssan kanssa. Miehellä oli ilmeisesti ollut yöllä kuuma ja oli avannut makkarin ikkunaa. Itse taas en sitten yhtään vetoa siedä :|

Meillä on turvakaukalona tuo Graco logico S ja oon kyllä tykännyt itse. Vaikka pienikokoinen olenkin niin on mielestäni helppo kantaa. ja nuo telakalliset on niin parhaita!

Pieniä vauvanvaatteita ei oo vielä tullut ostettua. Melko varmasti tulossa kolmas poika, niin onpa nuita ihan pieniä vaatteita käyttämättöminäkin vielä kaapissa. Meillä on pojat perineet isänsä pituuden, niin ei ole kauaa nuo 50-56 vaatteet menneet:)

Hei onkos kellää kokemusta hyvästä imetystyynystä?! En oo sitä vielä ikinä kokeillut ja hartiat olleet aina imetyksen takia jumissa. aatteli että jos sellaisen olisin jostain nettikaupasta tilannut. Kertokaahan minkälainen sen pitäis olla? :)
 
autoista: me vaihdettiin vw passat vw touraniin koska sinne mahtuu hienosti kolme turvaistuinta vierekkäin, on isot jalkatilat ja tavaratila..liputan siis touranin puolesta :D

mä odottelen sitä äippäpakkausrahaa ja sit suuntaan vauvanvaate kaupoille..

kurpitsa rv23+2
 
Olen huomannut saman ongelman Hennesin mammafarkkujen kanssa, eli alaosa on liian kireä. Alkuraskaudessa oli hyvä, mutta nyt ei pysty enää käyttämään kun painaa :/ Ostin joku aika sitten Vero Modan Mamalicious-mallistosta farkut jotka on huomattavasti kivemmat jalassa. Niissä myös farkkuosa on stretchiä ja venyy mukana. Niissä on myös se kiristyssysteemi, eli kuminauha jota voi löysentää kun maha kasvaa :) Ja kaikissa Vero Modissa ei ole myynnissä ollenkaan mamma mallistoa, vain isoimmissa. Itse ostin ne jumbon vertsusta.

kirppunen - mekin arvotaan vielä Pebblen ja Cabriofixin välillä :) Niissä kun ei hirveästi ole eroa, paitsi hintaero 50 ? ja turvavyöt ovat Pebblessä kätevämmät. Mä vaan tykästyin siihen Pebblen liilaan kaukaloon :whistle:

Liongirl - sanos muuta :LOL: muut vaunut ei näyttänyt enää miltään niiden jälkeen :D Me meinataan ostaa tohon Maxi Cosin turvakaukaloon sopivat Gesslein Swift - matkarattaat, johon siis saa turvakaukalon kiinnitettyä :) Ei tarvitse sitten joka ostos tms. reissulle ottaa isoja vaunuja mukaan. Itse asiassa ei ne vaunut mun pieneen Toyota Yarikseen mahtuisikaan :p Onneksi miehellä on isompi auto.

liirah - no huh! Olipas kommentti lunastuspaikan mieheltä. Samaa mieltä olen ehdottomasti, että kolaroitu on aina kolaroitu! Tsemppiä auton etsintään :) Itse en osaa siinä auttaa kun en autoista mitään tiedä :kieh:

kojootti
- :hug: koitahan parannella siellä ja tsemppiä ultraan!

Kaverini tuttu oli eilen synnyttänyt vauvansa viikolla 23! Enempää en tiedä, kun että vauva on vielä ainakin hengissä. Toivotaan että meillä kaikilla pysyy asukkaat masussa vielä ainakin pari kuukautta :heart:

Silent 23+0 *POKS*
 
Liongirl: Meillä on gracon autobaby ja siihen gracon rattaat. Hyvä ja kätevä yhdistelmä.

taas töissä pitkästä aikaa. Esimies onneksi antoi mulle loma päiviä vielä tähän ennen kun loppuu työt. Mut nyt jatkan töitä ja kirjoittelen myöhemmin lisää.

Eveny ja poju 24+5 (kai)
 
Silent hui kauhia! Kaverisi tarvitsee varmasti nyt paljon voimia ja halauksia. Täällä päinhän noin pieniä ei edes elvytetä / yritetä pitää hengissä. Mutta tiedän kuitenkin yhden tapauksen joka syntyi 23+5 ja hengitti syntyessään itse, jolloin laitettiin keskoskaappiin ja annettiin tehohoitoa. Mutta tämä lapsi vammautui pahasti, johtuen aivoverenvuodoista yms, kun totta on kuitenkin se, että noin pientä ei ole tarkoitettu vielä kohdun ulkopuolelle.

Mä olen miettinyt, että jos synnyttäisin vaikka viikolla 24, niin mitä tekisin? Sanoisinko, ettei tarvitse elvyttää vai sanoisinko että kaikki apu on tervetullutta. Mähän olen alalla ja nähnyt näitä lapsia, jotka on syntyneet juuri viikolla 24+ ja valitettavasti hyvin usein ne lapset ovat vammautuneet pahasti. Töissä monesti ollaankin puhuttu, että johonkin pitäis vetää raja.. Mutta lopputulokseen en ole päätynyt vielä, mitä itse tekisin.

Kurpitsa mä ehdotin miehelle tota Tourania, mutta ei kelvannut, syytä ei kertonut. :D

Nyt ulos.

Liirah + Sissi
 
Silent Hui kauhee miten aikasin pikkuinen on tutulle tullut. Toivotaan, et kaikki menee kuitenkin hyvin.

Noista hankinnoista ootte puhunut. Me ei edelleenkään olla ostettu mitään muuta ku se sitteri joka oli tarjouksessa. Ja senkin ostin sen takia, et se on Nalle Puh aiheinen (mä niin tykkään Nalle Puhista). Keskiviikkona olevan rakenne ultran jälkeen kyllä aletaan hankintoja tekemään. Lauantaina lähdetään vaunuostoksille. :)

Sen verran tiiän, et Emmaljungat meille tulee malli on vaan vielä hakusassa. Sit me ostetaan myös matkarattaat ettei tosiaan autoon tarvi tukkia niitä isoja vaunuja. Gracon Mirage+ matkarattaat tulee meille. Ihan niinkin yksinkertaisesta syystä, et niitä on suositeltu kavereiden toimesta sekä ne oli tarjouksessa paikallisessa vauvaliikkeessä hintaan 99 euroa. :D Turvakaukalon ostan mun kaverilta ja nyt just en muista sen merkkiä. Mut tää kaveri on sellanen jolla on kaikki kamat viimesen päälle joten eiköhän se oo joku hyvä.

Kamalaa miten tää aika menee nopeesti. Huomenna poksuu taas viikot ja keskiviikkona on rakenne ultra. Jänskättää vähän miten käy.. Onko äidinvaisto kohdillaan vai mennäänkö ihan metsään tyttö-olon kanssa. :LOL: Ihan sama se kyllä on kumpi tulee. Odotettu ja rakastettu on oli sitten tyttö tai poika.

Olin eilen aivan huolissani ku nukkumaan mennessä ei tuntunutkaan niitä perus potkutreenejä. Mut onneksi Baby on pitäny treenit tänä aamuna ja tuntuu treenit jatkuvan. Ja sehän vain mammalle passaa. Mun mielestä ne potkut tuntuu niin ihanilta. Muutaman viikon päästä tilanne varmaan on jo eri kun Baby on isompi ja potkut voimakkaampia. Kaikki kontakti otetaan kuitenki kiitollisena vastaan vatsasta. :heart:

AaVee ja Baby 20+6
 
liirah: no höh, ne miehet ;) =) en tietäis itsekkään mitä tekisin jos vauva syntyis noinkin pienillä viikoilla, ei olis helppo päätös tehtäväksi..

hassua mutta mun ei ole tarvinnut käydä kahtena yönä vessassa ollenkaan..on tainnut kohtu sen verran nousta tai sit vauva on jotenkin eri asennossa tuolla ettei paina rakkoon, mut en valita tää passaa hyvin =)

 
Pääsenpäs taas tänne pitkästä aikaa. Yleensä kone ei suostu avaamaan koko Kaksplussan sivuja.

Suonikohjuista, mulla on niitä vaikka muille jakaa. Aloin pitämään tukisukkahousuja jo viikolla 11 ja pidän joka päivä (arvatkaa vaan paljon rahaa mennyt sukkahousuihin kun ne hajoaa niin helposti). Suonikohjuja on tullut niistä huolimatta paljon, mutta mulla ei ole (vielä!) ollut jalat kipeät kuten aiemmissa raskauksissa. Niin ja noiden sukkahousujen takia pidän aina mekkoa, ei tule sortsit tai pitkät housut kyseeseenkään.

Kaukalon kävin ostamassa viime viikolla ja se on Akta Graco S HP & Base. Siis sellainen telakka malli, saanut 4/5 turvallisuudesta. Kuulemma viisi tähteä ovat saaneet vain ne missä on isofix, mutta meidän autoon ei sellaista saa.

Sokerirasitusta aloin pohtimaan kun jonkun th sanoi, että se tehtäis kaikille. Mä en ole nimittäin ikinä siinä kokeessa ollut eikä nyt olla edes ehdotettu. Enkä kyllä suostuiskaan jos ehdotettais. Kävin etsimässä määritelmän ketkä kokeeseen joutuu ja tällainen oli Duodecimin sivuilla :

Tutkimuksen aiheita siis ovat: sokerin esiintyminen aamuvirtsassa (yksikin havainto riittää), ylipaino (BMI yli 25 kg/m2), aiempi yli 4 500 g painoisen lapsen synnytys, yli 40-vuotias synnyttäjä tai raskauden seurannassa todettu kookas sikiö (makrosomia). Sokerirasituskoe suositellaan siis tehtäväksi valtaosalle raskaana olevista. Tutkimusta ei tarvita, jos äiti on alle 25-vuotias ensisynnyttäjä ja normaalipainoinen (painoindeksi alle 25) eikä hänen lähisukulaisillaan esiinny tyypin 2 diabetesta. Koetta ei myöskään tarvitse tehdä alle 40-vuotiaalle uudelleensynnyttäjälle, jolla aiempaan raskauteen ei ole liittynyt raskausdiabetesta eikä lapsen makrosomiaa «Makrosomia (poikkeavan kookas sikiö)»2 ja joka on normaalipainoinen raskauden alkaessa.

Eli tuon mukaan en kuulukaan "kohderyhmään".

Tuosta kovin pienen keskosen syntymisestä, minä ainakin haluaisin, että kaikki mahdollinen tehdään. Ei tarvitsisi sitten ainakaan jälkeenpäin jossitella olisiko lapsi voitu pelastaa vai ei. Mutta toivottavasti sellaista tilannetta ei tule vastaan.

Jahas, pitäisi vissiin päättää yritänkö saada itselleni ensi tai tälle viikolle ylimääräisen ajan neuvolaan. Viimeksi sanoin th:lle, että nyt voi olla pidempi väli (5 viikkoa) kun alkaa ultrat kahden viikon välein, mutta ehkä ne neuvolat olisi kuitenkin hyvä olla aina väliviikoilla kun ei ole ultraa. Nyt on vaan neuvola muualla kuin omassa, joten saa nähdä onnistunko vakuuttamaan ihan vieraan ihmisen neuvola-ajan tarpeellisuudesta :)

Muari ja Sintti rv 24+
 
Kylläpä on jollekin varhaisilla viikoilla vauva syntynyt :eek: Toivotaan tosiaan, että meidän kaikkien raskaudet etenisivät edes kolmosella alkaviin raskausviikkoihin! Olisi sitten jo paljon paremmat mahdollisuudet pikkuisilla elämään :heart: Voimia toivottelen minäkin tuolle perheelle vaikeisiin hetkiin! :hug:

Mä mietin tuossa muutamana päivänä, että potkiiko tämä vauva yhtään, kun niin vaimeina liikkeet tuntuvat. Mutta sitten toissa iltana alkoi selkeästi kovempaa potkimaan ja eilisestä lähtien on kyllä liikkeet tuntuneet paljon selvemmiltä. Kunnon potkujakin tulee välillä :heart:

vaimo ja vaavi 21 *poks* =)
 
Tänään poksuu viikko 22 ja neuvolassa käyty :)

Sydänäänet kuului kivasti, kun olen pelännyt jonkin aikaa onko siellä enää elämää kun liikkeet eivät enää ole yhtä hurjia kuin aiemmin. Mutta kaikki hyvin paitsi hemoglobiini oli todella alhainen (104 ja 105) ja pitäisi alkaa rautaa syömään.

Painoa tullut kuukaudessa 5kg mikä on ihan törkeän paljon, mutta syöminen on ollutkin kauheeta nyt kun voi taas monen kuukauden pahoinvoinnin jälkeen jotain syödä. Pitäisi alkaa syödä terveellisemmin ja paremmin. Eli raskauskiloja on tähän mennessä tullut tuon 5kg, ahdistaa ajatella paljon niitä vielä tulee, kun on muutenkin ylipainoa.

Sf-mittaa ei olla mitattu vielä. Ylihuomenna olisi 4d-ultra ja sitä odotan :)

Olo on tosi hyvä, mukava nauttia kesästä ja ajatella että ensi kesänä on vauva. Nettitaukoa olen koittanut pitää jotta nauttisi viimeisestä "vapaasta" kesästä :)

50/56cm vaatteita valmiiksi olen ostanut vaikka kuinka paljon. Mielummin liikaa kuin liian vähän ja olen ajatellut ettei pienen vauvan kanssa/äitinä jaksaisi shoppailla heti vaikka shoppailua rakastankin, mutta haluan kyllä keskittyä vaan vauvaan. Voisi taas lähteä ostamaan niitä pikkuruisia vaatteita jos vielä jotain hyviä alelöytöjä sattuisi löytymään :)
 
Heipparallaa!

Taas on reissusta selvitty ja jalkojen alla ihanaa suomenmaata ja oikeaa kotiruokaa! Mulle toi ulkomailla ja reissussa syöminen tuottaa nyt niin paljon harmaita hiuksia kun ei voi tietää aina mitä niissä ruuissa on ja kuinka puhdasta se on... nyt onneksi saa ihan itsetekemää ruokaa niin voi syödä terveellisesti ja hyvin.

Neuvola oli aamulla...painoa oli tullut joku 700 grammaa per viikko...vaikka ei se nyt ole yllätys kun on oltu pari viikkoa reissussa ja syömiset olleet mitä sattuu ja hotelliaamiaisia. saati sitten se jäätelön määrä tällä kelillä ja tietty turvotuskin...

Suonenvedosta: Magnesium tosiaan vaikuttaa siihen mutta myös mahdollisesti nestehukka/ huono juominen. eli vettä ja suoloja ja vitamiinia :)

Vaunut: Mä vaan haaveilen uusista vaunuista eikä mies lämpiä idealle ollenkaan. V arsinkin kun olen halunnut emmaljungia tai mamasin ja papasin ultimat, eli siis 850 euroa tai reissu englantiin, vaikka komerossa on täysin pätevät ja kauniit gessleinit, joista olen kyllä tykännyt. Nyt bongasin uudet emmaljungan ryhdikkyyttä omaavat kärryt, joiden hinta on melkoisesti halvempi ja livenä näyttivät komeilta. Jedo bartatino classicit ja värejä piisaisi. Englannista parhaimmillaan ne lähtee 280 puntaan ja suomessakin hinta on vaan 450. Vaikka näin uudet 2011 emmaljungatkin.. valkoista nahkaa pronssin värisin tehosteraidoin, voi ne oli ihanat!!!!!

Syöttötuoli meille jo ostettiin kun tarjous oli todella hyvä... Brion grow punaisella nahkapenkillä on löytänyt kotiin, voi se on ihana =)

Vaahtokarkkiunelma ja rumpali 22+5
 
Neuvolassa käyty. Valtakunnasa kaikki hyvin, HB 128, verenpaineet huiput, paino noussut 300g/vko, raskauden alusta 4,1kg. Vauva liikkui ihan mahdottomasti mahassa, kun sydänääniä kuunneltiin :heart:

Nyt grillailemaan ja herkuttelemaan

:p :p

kirppunen 25+3
 
Rautatabuina mulla on Elivo-markkisiä,herkkävatsaisille tarkoitettuja. En ole montaa tabua vielä syönyt,mutta ei ainakaan ole aiheuttanut vatsavaivoja.

(.) manteli on alkanut ilmoittamaan itsestään enempi :heart: Tänä aamuna tunsin oikein selvästi liikkeet vaikka ovat ne vielä aika hentoisia,ei mitään öykkäröintiä ;)

Viikko ja yksi päivä ultraan :D

LilliM ja manteli 21+1
 
Taas viikonloppu mennyt, mutta tosiaan enää neljä työpäivää tän jälkeen ja sitten 4 viikkoa lomaa! B)

Mulla oli hemoglobiini viimeksi enuvolassa 111 ja alotin heti retafer kuurin. On kyllä pistänyt vatsan sekaisin: yöllä otan tyhjään vatsaan ja heti aamusta on sitten löysänä. Viikon päästä olisi lääkärineuvola, niin katsotaan onko arvot yhtään nousseet.

Liikkeitä tunnen vähän väliä ja ne kyllä myös näkyy ja tuntuu vatsan päältä. Kova on poika menemään. Myös vatsan ympärys on kolmessa viikossa kasvanut 4 senttiä. Oon kyllä niin ihastunut tohon mun mahaan ja siellä liikkuvaan pikkuiseen. Vaikka salaisesti toivoinkin tyttöä, niin ei ole uutinen pojasta lannistanut intoa millään tasolla. Ihan yhtä rakas se tulee olemaan ja on jo nyt.

Meillä vaunut on alesta ostetut emmaljunga duo combi sportit ja maksoivat samaa sarjaa olevan hoitolaukun kanssa 795 euroa. Viikko sitten haettiin ne kotiin ja siitä asti oon niitä ihaillut. Taisi vauva lehdessä juuri lukea, että koiran kanssa kannattaa etukäteen kokeilla vaunuja ulkosalla, mutta en oikein pystyä tyhjiä vaunuja lähteä lykkimään :LOL: . Vauvanhuone on nyt myös maalattu loppuun, verhot on hankitu, samoin nojatuoli, lipasto/hoitotaso ja pinnasänky (hiottu maalaamista varten). Vaatteita en oo vielä hirveesti ostanut, mutta alan siihenkin vähitellen. Ekat lakanat tuli myös ostettu viikko sitten ja reuna pinnasänkyyn.

Birre86 ja Nyytti 24 POKS
 

Yhteistyössä