Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Neuvolassa käyty tänään. Sf-mitta on 22 cm ja painoa tullu 130g/viikko :)
Täytin paperit kelaa varten ja vein ne. Tulispa pakkaus nopeasti.

Me tilattiin tako fast rider basic neon vaunut, olivat alennuksessa, 429 e. Hoitolaukku kuuluu myös vaunuihin. Ja takon Carlo turvakaukalo, varastossa gracon turvakaukalo jompi kumpi menee äipälle ja toinen tulee mulle =)

Maria ja pikku Jonne 24+1(24+3)
 
Liirah, huh huh mitä olet kokenut! Nyt vasta kahlasin ketjua läpi. Onneks kuitenkin kaikki hyvin. Peltiä saa uutta, ihmisiä ei niinkään.

LilliM, lasken kans päiviä ultraan, vielä viikko :)

Tänään tunsin potkun eka kertaa mahan päältä :heart: Kyllä siinä meni pitsineule kutimessa silmät sekasi, kun hämmästyin tapahtunutta. tähän asti liikkeet on ollu hentoisia, mutta selviä. Tänään vaavi on monottanu oikein kunnolla ja todella napakasti. Onkohan eri asennossa, kun istukka ei kaikkea vaimenna. Mukavaltahan tuo lähinnä tuntuu vielä tässä vaiheessa :)

Lumi-Marja ja Nuppunen 21+0 POKS
 
Pikaisesti kuulumisia: kävin perjantaina neuvolassa kun oli monta päivää jo supistellut ja enimmäkseen levossa... passitti äippäpolille naapurikaupunkiin ja siellä synnytyslääkäri tutki minut ja totesi supparit harmittomiksi ainakin vielä.
Onneksi meni näin ja kaikki hyvin. ehkä se oli pieni häästressi osallisena.. Nyt on rouviinnuttu ja jatketaan Lotan odottelua marraskuulle =)

Lääkäri sit ultrasikin minut ja edelleen näyttää tytöltä, että eiköhän sitä uskalla jo luottaa arvioon =)

Toisella kertaa enemmän nyt täytyy häälahjaksi saatu sänky saada kasaan, että pääsee yöksi siihen =)

piprane ema ja Lotta 23+3
 
Heippa!

Tallinnan vkonlopusta selvitty, loma puolessa välissä! :)

tänään olin neuvolassa, kaikki oli ok, painoa oli kyllä tullut pikkasen lisää.. :whistle: :D no yht. n. 5kg alusta alkaen... hb oli nyt 117, viimeksi 122 ja anto [/b]obsidan rautatabletteja mukaan.. niitä syönyt silloin tällöin, mutta eipä ainakaan kamalasti tippunu. nyt mitattiin tuo sf mittakin ekaa kertaa, oli 20, eli aika keskiviivan yli hieman vaan :)

vaunuista me käytiin varaamassa tosiaan nuo emmaljungan duo edge:t sport rungolla, värinä offroad. pari kaveria noita on kehunu, muista malleista ei oikein kokemusta kellään..

piprane ema Onnea rouviintumisesta!! =)

no niin, loppuvkosta asuntomessuille ja sieltä sitten sukuloimaan ja mökille pohjois-karjalaan.. :heart:

saana & 23+3
 
piprane ema Onnittelut tuoreelle rouvalle :flower:


Saimpas siivottua tuon vaatekaappini, kun se on ollut mielessäni pari kuukautta jo, mutta ei vaan ole huvittanut järkätä sitä :)
Laskin eilen huvikseni 30 minuuttia liikkeitä, kun pieni mies aloitti iltajumppansa ja sain kasaan 54 liikettä / 30min :)

Tanya & herra hukkapätkä 25+3
 
Moikka

Onnittelut piprane emalle avioon astumisesta :flower: Ihanaa =)

Miten teillä muilla on tullut ristiriitaisia tunteita vauvan tuloa kohtaan? Täällä on välillä pientä paniikkia ilmassa, nyt on jotenkin iskenyt tajuntaan, että meillehän tulee ihan oikeasti vauva.
Vauvan tuleminen pelottaa välillä ihan hurjasti, eniten jännitän sitä, millainen vauva on ja onko hän vaikeahoitoinen, nukkuuko hyvin/ollenkaan jne... Ja miten esikoinen reagoi, onko mustasukkaisuutta, jaksanko hoitaa vauvaa hyvin...välillä tekisi mieli perua koko juttu. Ja toisaalta odotan innolla vauvaa ja en malta odottaa pikkuista kääröä. Vauva on todella toivottu ja tulee hyvää elämän tilanteeseen, mutta silti tämän tasaisen arjen muuttuminen ja uuden ihmisen syntyminen tuntuu tosi jännittävältä.
Ehkä tämä on normaali vauvan tuloon liittyvä kriisi ja onkin varmasti hyvä ajoissa käsitellä kaikki ristiriitaiset ajatukset :/
Olisi ihanaa kuulla muiden ajatuksia tästä aiheesta, varmaan monet käyvät samoja ajatuksia parhaillaan läpi. :)

Hyvää vointia kaikille toivottaa: Pikku-Katti 24+5
 
Piprane emalle täältäkin onnittelut rouviintumisesta :) :flower:

Terese Itse en ole kylläkään hakenut äippärahaa verkon kautta, mutta muistelisin lukeneeni että ne liitteet pitää sitten kuitenkin erikseen toimittaa sinne. Siksi olenkin itse käyttänyt suosiolla perinteisiä paperilappuja - ja toki myös siksi että mulla laput ovat menneet työpaikan palkkatoimiston kautta.

Me juuri tänään kotiuduttiin kesälomareissulta. Käväistiin asuntomessuilla ja sit pari päivää Katinkullan kylpylässä rentoutumassa. Oli kyllä tosi kiva reissu ja nautittiin omasta ajasta oman perheemme kesken (me kun siis asumme talonrakennusprojektimme ajan anoppilassani)

Itse olen viime aikoina saanut huomata, että minkäänlainen pahempi stressi- tms. ei tässä raskaudessa sovi minulle yhtään. Sellainen nimittäin aiheuttaa välittömästi kipeitä suppareita, jotka ei lopu ennenkuin pystyn taas rauhoittumaan ja ottamaan rennommin. Reissussakin tällainen kohtaus tuli, kun luulimme automme jääneen lukittuun parkkihalliin yöksi (olimme eräillä festareilla pitkästä aikaa kahden kesken kun esikoinen oli mummon hoidossa yön ja ajoimme auton parkkihalliin.. no, se olikin sit lukittu ku takaisin autolle oltiin menossa - emmekä siis olleet tajunneet aukioloaikoja katsoa :ashamed: no.. onneks se portti kuitenkin aukesikin sillä parkkilipukkeella ja pääsimme onnellisesti mummolaan. ) Mutta tosiaankin, kipeät supparit tuo paniikki sai aikaiseksi :( Viime raskaudessa ei kyllä ollut vastaavaa.

Pirtsi 25+2 (?)
 
Netti toimii taas pitkästä aikaa! Meinas jo vieroitus oireita tulla :D
Kovasti on tekstiä tullut, enkä muista enää ollenkaan mitä pitäisi kommentoida..

Perjantaina käytiin rakenneultrassa ja selkeä poikahan siellä kölli :heart: Heti ultrauksen alussa huomasi kyllä kumpaa sukupuolta pikkuinen on. Nyt vaan pojan vaatteita ostelemaan :D

Huomenna lähdemme reissuun niin taas tulee muutaman päivän palstailu katkos :kieh:

puhnalle21+4
 
Terese Itse täytin netin kautta. Raskaustodistus/liitteet pitää toimittaa sit kelaan.
Itse kävin viemässä seuraavana päivänä.

Tänään sit päätettiin et ostetaan vauvalle kehto,vaikka tuo pinniskin löytyy. Korisänkyä meinasin ensin ,mutta mistään en löytänyt sopivaa.
Vaatteita ei tarvikaan itse pahemmin ostella,kun tuttava sanoi antavansa tyttönsä pieneksi jääneet vaatteet meille :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja JanJade:
Terese Itse täytin netin kautta. Raskaustodistus/liitteet pitää toimittaa sit kelaan.
Itse kävin viemässä seuraavana päivänä.

Mikäs idea tuossa verkossa täyttämisen puolesta sitten on, jos liitteet pitää kuitenkin toimittaa erikseen? Ei ymmärrä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terese:
Alkuperäinen kirjoittaja JanJade:
Terese Itse täytin netin kautta. Raskaustodistus/liitteet pitää toimittaa sit kelaan.
Itse kävin viemässä seuraavana päivänä.

Mikäs idea tuossa verkossa täyttämisen puolesta sitten on, jos liitteet pitää kuitenkin toimittaa erikseen? Ei ymmärrä..
Samaa olen itsekin ihmetellyt.. ei mitään järkeä..
 
ja sitten kommenttia muihin:
vaunut ostettiin taas nuorimmaiselle uudet, v.2008. Oli jo kolmannet tässä talossa. Ekat oli Orat ja toiset Carenat - ja molemmat meni meidän supertehokäytössä kahdella lapsella. Nyt meillä on siis Brio Happyt erillisellä vaunu- ja ratasosalla. Tuntuvat kyllä kestävimmiltä kuin edeltäjänsä!

Pikku-katti Vaikka lapsia on monta eikä tilanne oo periaatteessa mitenkään uus, kyllä mulla ainaki on ristiriitaisia tunteita tulevaa lasta ja raskautta kohtaan. Mutta eiköhän ne kuulu asiaan - ja niistähän vois jutella neuvolassakin, jos siellä sattuu luottamuksen arvoinen th olemaan ;)

suonikohjuja on mullaki - sukuvika :headwall: Yleensä ovat kyllä raskauden jälkeen lieventyneet. Kesällä en vaan oo jaksanu tukisukkia käyttää :ashamed: Painoa on tullu myös jo varmaan kuutisen kiloa, mutta lähtöpaino kun on vaan 45, niin tervetuloa! Eikä nuo suonikohjut oo yhteydessä painoon - vaikka joskus oon sellastaki kuullu. Sokerirasituksessa en oo koskaan raskausaikana käyny, ja toivottavasti ei tarvi nytkään.

Piprane emalle lämpimät onnittelut!
 
Pikku-Katti: Mulla oli ainakin raskauden alussa ristiriitaisia tunteita. Raskaus ei ollut suunniteltu joten kyllä siinä meni oma aikansa totuttautua ajatukseen. Vaikka tiesin oikeastaan koko ajan,että haluan pitää lapsen,tuli mitä tuli,niin välillä iski epätoivo. Pelkäsin sitäkin,että tuleeko oikeasti niitä positiivisia ajatuksia ollenkaan. Mutta kyllä ne tunteet heräsi :heart: Nyt en pois antaisi :heart: Kyllä mä uskon,että vaikka lapsia olisi miten monta niin kaikenlaiset ajatukset ovat "sallittuja",mutta jos itseä mietityttää tai jos sinulla on enepi niitä epävarmoja tunteita niin kannattaa puhua asiasta =)

LilliM
 
Pirpane Ema Onnea! :flower:

Pikku-Katti :wave: Täällä yksi jolla on ristiriitaisia tunteita raskaudesta vaikka on hoidoilla saatu raskaus aikaan eli on TODELLAKIN suunniteltu raskaus. Eilen just aloin miettimään, et tuleeko tästä sittenkään mitään ja rakastanko mä sitä lasta jne. Siis oikeestihan mä odotan tätä tulevaa lasta enemmän kuin kuuta nousevaa mut kai se kuuluu asiaan, et pitää punnita näitä asioita.

Me käytiin eilen ostamassa Gracon Mirage+ matkarattaat vauvalle "autovaunuiksi". Me ei sit viittitty ostaa uutta autoo sen takia, et vaunut täyttäis koko takakontin niin päädyttiin kaksien kulkupelien ostoon. Matkarattaat ja vaunut siis tulee taloon.

Jostain syystä mulla on joka kerta varsin syyllinen ja nolo olo kun katselen vauvalle tavaroita. Tulee sellainen tunne niinku mulla ei olis oikeutta hypistellä niitä tavaroita saatikka ostaa niitä... En tiiä mistä moinen tunne. Kai sitä ei vieläkään lapsettomuudesta johtuen osaa ymmärtää, et se vauva on ihan oikeesti tulossa meille eikä vain toiveissa...

Ai niin ja riks, raks ja POKS 21+0! Huomenna klo 14:30 rakenne ultraan. =)

AaVee ja Baby 21+0
 
pirpane ema Onnea avioitumisesta. :)

pikku-katti: Mulla on ollut ristiriitaisia tunteita, aika paljonkin. Mietin miten pärjään yksin pinenen kanssa, entä jos en jaksa ja olen väsynyt, kuka mua silloin auttaa? Raskauden alusta asti tää tätä on ollut, koska lapsen isä tosiaan on vasta 16-vuotias, niin arvasin et häntä alkaa pelottamaan todenteolla ja sit erotaan ja musta tulee yksinhuoltaja. Mutta en mä kertaaka ole edes harkinnut aborttia. Rakastan tätä lasta tosi paljon ja välillä tuntuu et se on jo syntynyt, kun puhun niin tiuhaan tahtii sille :ashamed: ja ihan kaikkea.

suppareista: Mullakin on alkanut levossa supistamaan, ei sellassii kipeitä, mut ei kivuttomiakaan. Ajattelin tnää soittaa neuvolaa ja kysyy asiasta :)

(.) omaa masuu ei muutaku poitsu potkii tiuhaa tahtii ja saattan yölläkin herää jumppatuokioo, on se kyl vaan niin ihana :heart: mamin muru :heart: :heart: =)

mibetsy ja mara 24+4
 
Soittelin eilen sokerirasituksen tuloksia ja kuinkas ollakkaan kahden tunnin arvo oli liian korkea :x 9,7 kun pitäisi olla alle 8,7. Neuvolan täti sanoi että ei hätää, katsotaan sitten seuraavalla neuvolakäynnillä ruokapäiväkirjaa jne. Seuraava neuvolakäynti on kuitenkin vasta n. 8 viikon päästä, koska välissä on lääkäri! Mitä häh, syönkö siihen asti ihan normaalisti vaan??

AaVee - mulla on myös syyllinen olo kun katson vauvanvaatteita jne. Tuntuu ihan aikuisen naisen nukkeleikeiltä. Ei sitä vieläkään tajua että tuolta mahasta oikeasti syntyy IHMINEN :heart: Paljon tsemppiä rakenneultraan!! Saas nähdä pitääkö tyttöolosi paikkansa :)

puhnalle - onnittelut poikalupauksesta :flower:

piprane ema
- onnea rouviintumisen johdosta ja hieno juttu että supparit osoittautui vaarattomiksi :)

Silent 23+1
 
Mäkin olen tuota verkossa täyttämistä miettinyt, että ihan turha juttu, kun liitteet on kuitenkin paperisina laitettava...

piprane ema onnitteluni! :flower: mäkin tuosta rouviintumisesta haaveilen, mutta ei tuo mies taida saada aikaseksi :) me kun ollaan syksyllä oltu 11 vuotta yhdessä joista 5 vuotta kihloissa, että aikakin vois jo pian olla :D mutta toisaalta, ei ole kiire, kun tässä on nyt tätä kaikkea muuta, lapset ja talonrakennus.

Masussa on alkanut ihan hurja touhu päivittäin! Olin pari päivää sitten vatsataudissa ja tuntui, että vauvakin oli levoton sen ajan. Mutta aktiivisuus selkeesti lisääntynyt ja liikkeet muljahtelee hauskasti päällä päinkin :heart:

Meillä on aika ihmeellinen olo, kun ei tiedetä tulokkaan sukupuolta. Siis hankintojen kannalta. Tuntuu, että mitään ei osaa ostaa valmiiksi, eikä olla kyllä ostetukaan. Suurin osahan jo on esikoiselta, mutta tuntuu, että mitään ei voi ostaa, ennen kuin tiedetään. Mutta saattaapi olla, että mennään sokkona marraskuulle saakka, jäljellä kun ei ole enää kuin yksi ultra ja ei ole varmaa näkyykö sielläkään. Mutta onneksi meillä on niitä molemmille sopivia vaatteita, joten alkuun päästään kyllä. Jos on tyttö, niin pinkkiä saa varmasti paljon lahjaksikin :)

suhveli poksahtaa 24+0
 
Silent kannattaa varmaan jo nyt ottaa selvää oikeasta ruokavaliosta ja liikkumisesta ja sitten neuvolassa käydä läpi. Tarkoitushan on siis että verensok. arvo pidetään tasaisena.

Täällä vietellään vapaata ja sit alkaisi 6n työpäivän putki :headwall: Mulla nyt alkaa motivaatio jo jotenkin laskea...ens viikon sunnuntaina alkais siis LOMA B)

Kiva kun helteetkin on jo laskenut hieman ja olo on parempi. Jostain syystä mulla aina kun liikkuu vähän reippaammin , niin tuntuu se kipu tuossa vatsalla :eek: Mut ei voi minkään.

Nyt siis rentoilemaan!

Riikka & öttis 23+6 :heart:
 

Yhteistyössä