**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Blush tervetuloa mukaan! :flower:

Ellalle onnittelut tyttölupauksesta! :flower:

Terese, kyllä tuo varmasti säikäytti. Toivottavasti kaikki on nyt hyvin! :heart:

Evenylle onnittelut häiden johdosta! :flower:

M4ri4-90, onnittelut poikalupauksesta!:flower:

Ihania masukuvia tullut. =) Niitä nyt vain lisää. =)

Jenspalle tsemppiä vaikeassa tilanteessa. Teidän kannattaisi jutella asioista kunnolla ja sopia pelisäännöt, joilla eteenpäin mennään.

Opiskelijoista synnytyksessä. Mulla oli esikoisen kanssa opiskelija mukana synnytyssalissa. Hänestä oli todella paljon apua mulle ja muutenkin oli tosi empaattinen tapaus. Mulla jäi hänestä kaiken kaikkiaan oikein positiivinen kuva. =) Hän jopa itse sanoi, kun kätilö kysyi, että haluaako hän kokeilla kohdunkaulan pituutta myös, ettei halua koska näki, että olin jo niin kipeä. Eli kyllä niitä mukaviakin opiskelijoita on. Toistekin ottaisin synnytykseen mukaan (jos alakautta synnyttäisin), mutta sitä ei tällä kertaa tarvi enää miettiä sillä edessä on sektio.

Mäkin niin hirveästi haluaisin jotakin uutta tälle vauvalle ostaa, mutta ärsyttää kun ei vielä voi. Ikeassakin näin aivan ihanat pussilakanat ja nekin olivat vain vaalean-sinisenä tai -punaisena saatavana. Ärsyttää odottaa kun haluaisi jotakin jo ostaa, mutta ei viitsi vielä kun en varmuudella tiedä sukupuolta. No, ehkä mä nyt kuitenkin voin sen pari viikkoa vielä tätä ostoshimoani hillitä. :LOL:

Katja-75 ja Elvis rv 18+4



 
Blush, hae ihmeessä sairaslomaa. Et millään voi tuossa kunnossa töihin lähteä. Mene tänään jo päivystykseen hakemaan sairaslomaa. Ne voi samalla kurkata sinne alakertaan, ettei mitään muutoksia ole jo tapahtunut.
 
Kiitokset tsempeistä ja kommenteista. Olin eilen kyllä niin raivohärkä, kuin voi olla. Onneks yön yli nukuttua on mieli rauhoittunut jo.. Tosin silti ärsyttää ton ukon käytös, mutta enää ei itketä hysteerisesti ja kiristä hermoja, ei se hyvää tee vaavillekaan.. Saa nähdä miten tässä käy, mutta en minä kattele tällasta menoa jos se pitkään jatkuu.. Miehen kuuluisi olla myös kanssani raskaana, vaikka vain henkisesti. Enhän minäkään rilluttele tuolla koko aikaa, vaan haluan viettää suurimman osan vapaa-ajasta miehen kanssa kahden, koska marraskuun loppupuolen jälkeen se ei enää onnistu, kun meitä onkin kolme :heart: Mut eihän tuo mitää ymmärrä.. Se viettäis taas nyt mieluummin aikaa kavereiden ja kaljan parissa.. :$ No päivä kerrallaan eteenpäin..
 
jenspa:lla on ikävä tilanne, voimia sinne :hug:
Mun miehen siskolla on kännäävä mies, sisko ilmeisesti ajatteli että kännäys loppuu vauvan tullessa taloon, mutta ei loppunut ei :( Mies lähtee joka kesä viikonloppuisin omille reissulleen, ja palaa sunnuntaisin, talviaikoihin notkuu viikonloput kavereillaan tai baareissa. Vierestä oon seurannut tilannetta kauan, ja nyt näyttää siltä että sisko on päättänyt luovuttaa miehen suhteen.. parempi niin :)
Mun kaverilla oli myös menohaluinen mies, joka kännäs joka viikonlopun aina vauvan syntymään asti. Vauva kun syntyi, miestä ei enää saanut pois kotoonta, ja nyt mies on pojan kanssa hoitovapaalla, kun kaveri tekee töitä :heart:

Kurpitsa mä huomasin viikon levätessäni kotona, että vauvakaan ei ollut niin aktiivinen kuin mun töitä tehdessäni :) Töissä oon tosi paljon liikkeessä, ja aina istumaan mennessä poika alkaa pyörimään + potkimaan, sama kaava kun pääsen kotiin sohvalle huilimaan rankan työpäivän jälkeen.

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä, poljinkin eilen 30km lenkin maastossa kuoppaisella metsikkötiellä, sain jotenkin jalat hapoille ja yöllä veti suoniakin niin maan perusteellisesti :eek: Unohdin siis ottaa magnesiumin. Tänään on hyvä päivä kaikin puolin, ihana ilma ulkona, linnut laulaa :heart: Lähdenkin samantien pyöräilemään 20km lenkin vantaankosken maisemiin :)

Tsemppiä kaikille kipuilijoille, ja muillekin joilla ei mene niin hyvin :hug:

Tanya & herra hukkapätkä 21+2
 
Eveny Paljon onnea :flower: Ja oikein iloista juhlapäivää.

Meillä on vielä viisi yötä tahtomiseen :D Lapset kyselee joka päivä et onko ne
naimiset tänään? Odottavat jo kovasti hääpäivää.
Meillä siis menee juhannus juhlien merkeissä ja tarkoitus olis et päästäis kahdestaan miehen kanssa lähtee mökille häälomaa viettämään juhannuksena. Vaikka en vielä tiedä päästääkö lähtemään kun mies ei välttämättä saakkaan lomaa :| Mut jos vaikka muutamaksi päiväksi.Se on varmaan ainut tilaisuus kaksistaan lomailla tänä vuonna.


Mun mies on ollut hermot kireellä järjestelyjen takia ja muutaman kerran häipynyt kaljottelemaan "omin luvin" Tosin vastaa aina puhelimeen mut ei ole kivaa :| Ja on se siitä saanut kuullakkin :kieh: Mut onneksi se vastapainoksi muistaa hemmotella ja on huomaavainen. Tekee pieniä juttuja.Eilen aamulla oli aamupala valmiiksi tehtynä kun kömmin sängystä ylös :heart: Vointia se ei kysele.Ei tarvitse ku musta näkee miten voidaan ;) Muutenkin taitaa olla et mä olen se hankala ja sietämätön tähän väliin :snotty:
Meillä on muutenkin aika "räiskyvä" suhde.Mut toisiimme voidaan aina luottaa.
Ja mä tiedän et mies odottaa vauvaa yhtä paljon kuin minä vaikka se ei sitä oikeestaan millään näytä.Ehkä välillä hymyillen katsele masua ja sanoo et se on kasvanut.

Sintsu ja rakkaus 20+5
 
Onnittelut kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille :flower:

Mulla on ollut viime päivät hiukan alakuloinen olo, joten en jaksa nyt kommentoida kirjoittelujanne enempää. :(

Kävin nimittäin itsekin rakenneultrassa äippäpolin lääkärillä perjantaina. Lääkärillä siis tuon rd:n takia. Käynnistä jäi kaikkea muuta kuin helpottunut ja hyvä olo! Ensinnäkin lääkäri oli "tyypillinen" ei-potilaskeskeinen lääkäri, mittaili vaan juttuja eikä selittäny meille oikeastaan yhtään mitään. Kaiken kukkuraks se ei saanu sydämen ja aivojen rakenteita kunnolla näkyviin, eikä myöskään jalkaterien asentoa. Aika kai sillä loppu myös kesken ku oli vaan se 30 min aika varattuna. Meille varattiin siis uus kontrolliultra n. 2 vk päähän, johon on ilmeisesti varattu sit pidempi aika. Mut nyt toki on huoli päällä siitä, et onko kaikki kuitenki kunnossa vai eikö se vaan jostain syystä saanu em. juttuja näkyviin. Vauvelin ahkera liikkuminenkaan ei ainakaan helpottanu tilannetta.. Ja sukupuoltaki katseli, mut jäi arvotukseksi kun napanuora oli jalkojen välissä :( Niin ja sit tietoja kirjaamaan saapunut kätilö suorastaan ihmetteli, miten vauvan mitat voi vastata täysin viikkoja tuon minun rd:n takia!!! |O

Pirtsi 21+1
 
Paljon tekstiä...en taas yhtään muista mitä piti kommentoida ja kelle :ashamed:

Teresellä ainakin oli ollut kamala tilanne :hug: Onko vuoto jo loppunut?

Jenspalle annan neuvoksi,että teidän pitäisi puhua miehesi kanssa ja ihan selvittää,että mitä mies haluaa ja onko oikeasti sitoutunut perhe-elämään. Toisilla miehillä on vaikea tajuta sitä,että vauva tulee ja mitä kaikkea se vaatiikaan :/ Mä en pystyisi elämään niin jos mies rilluttelisi eikä välittäisi vauvasta yhtään.

(.) Mulla on ollut kanssa hieman päänsärkyjä. Ei nyt joka päivä,mutta kun alkaa särkemään niin tuntuu,että ei lopu ollenkaan. Mulla on verenpaineet tosi matalat,että se saattaa olla osasyynä. Täällä taisi muutamilla olla myös riesana päänsärkyä? Mutta muuten olo on hyvä. Liikkeitä en vieläkään tunne usein,mutta oon varma,että muutamia kertoja olen tuntenut. Mutta eiköhän ne tästä ala pian tuntumaan paremmin =) Näin kamalaa unta,että olin rakenneultrassa ja siellä se lääkäri oli ensinnäkin ihan outo ja lopulta sanoi,että vauva ei vastaa ollenkaan viikkoja. Antoi uuden ajan ja unessa minä olin ihan paniikissa. Mistä lie tuollainenkin uni tuli,yleensä näen imetysunia :D

Tänään poksutaan taas!


 
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Paljon tekstiä...en taas yhtään muista mitä piti kommentoida ja kelle :ashamed:

Teresellä ainakin oli ollut kamala tilanne :hug: Onko vuoto jo loppunut?
Ei ole vuotoa ollut tuon perjantain jälkeen. Mitä nyt valkovuoto ollut himpun verran vaaleapunaisen sävyistä silloin tällöin. Ens viikko tässä nyt sitten lepäillään ainakin. Viikon päästä ma onkin sitten onneksi ra-ultra.

Jenspalle jaksamisia. Toivotaan, että miehesi rauhoittuu ja tajuaa mikä elämänmuutos teillä on edessä. Pienenä lohdutuksena voin sanoa, että ei munkaan mies ole mun mahaa silitellyt vielä saatika puhunut poitsulle. Tosin en itsekään ole vielä mitään suurempia "paapomisia" vauvalle esitellyt. Joku itsesuojeluvaisto vieläkin puskee päälle, kun raskauden alku ei ollut kaikkein helpoin, tosin pahemminkin voisi asiat olla, niin kuin monella täällä.

Terese ja poitsu 19+5

 
Päivystyksessä käyty, pissassa leukkarit ++ ja protskut +. viljeylä odotellaan ennenkun alotetaan mitään kuuria. Todennäkösesti pissatulehdus. Sydänääniä kuunteli ja kerkesin jo saada kohtauksen kun ei meinannut löytää, löytyi lopulta ja 160 syke pomputteli. :heart: Sisätutkimuksenkin teki ja normaalilta kaikki vaikutti, kolme päivää sain saikkua ja nyt pitäisi sitten yrittää vaan lepäillä. Harmittaa tuo saikku kun olen tosiaan kesäsijainen ja tuntuu etten saisi sairastaa ja kauaa ei ole kun viimeksi oli saikulla kuumeen takia..töissäkään eivät vielä tiedä raskaudesta, nyt tosin asia "paljastuu" väistämättä. Mutta parempi vauvan kannalta vain ottaa rauhallisemmin.
 
Blush Voi, toivotaan ettei se pikkunen nyt vielä lähde syntymään. Muista levätä paljon :hug:

Tanya En ymmärrä miten jaksat noin pitkiä lenkkejä. Mä hengästyn ja väsyn nyt raskaana tosi nopeasti. Ihan kateeksi käy :)

Pirtsi Olipas sulla inhottava lääkäri ja kätilö. Eiköhän vauvalla kuitenkin ole kaikki hyvin :hug: Toivottavasti ensi ultra sujuisi mukavimmissa merkeissä.

Jenspa Jaksamisia :hug: Toivottavasti mies rauhottuisi jo ennen vauvan syntymää.

Nallu ja Hattivatti 22+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Täällä taisi muutamilla olla myös riesana päänsärkyä?
Mulla oli kovia päänsärkyjä joka päivä rv16 viikoille asti, kunnes hain apuja hierojalta. Hieronnassa käyn kerran viikkoon, ja nyt ei ole moneen viikkoon särki eksynyt päähän :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Nallu:
Tanya En ymmärrä miten jaksat noin pitkiä lenkkejä. Mä hengästyn ja väsyn nyt raskaana tosi nopeasti. Ihan kateeksi käy :)
Mä oon aina ollut aika liikunnallinen, joten kunto on varmaan niin kova :)
Ihan alkuraskaudessa hengästyin jo lenkin alkumetreillä, ja mietinkin että mikä ihme muhun on tullut, kunnes paljastui että olen raskaana :D

Lenkki tehty, puolitoista tuntia siihen vierähti. Nyt suihkuun ja sitten syömään :)

Tanya & herra hukkapätkä 21+2
 
Blush mä oon kanssa kesäsijaisena nyt kesä- ja heinäkuun ja mäkin mietin silloin, että mitähän ne sanoo kun ilmestyn sinne pallomahana :LOL: Koitan olla sairastumatta nyt ennen kuun loppua. Muuten mulle on ihan sama oonko saikulla, koska vauva on nyt kuitenkin tärkein.
 
liikkeistä joku kyseli... itse tunsin ekoja liikkeitä 15-16 vkoilla, arvelin ne liikkeiksi, mutta nyt vkoilla 17-18 ne ovat voimistuneet hyvin ja niitä on useammin.. nyt viimeisen vkon pikkuinen on sitten lähes päivittäin jumppaillut oikein kunnolla :D

opiskelijoista.. tosiaan yhden opiskelijan minäkin suostun mukaan synnytyksen ehkä ottamaan, mutta en ainakaan enempää.. vielä sekin vähän kyllä epävarmaa koska esikoinen kyseessä niin ei itsekään tiedä mitä odottaa.. mutta hoitoalan ihmisenä kyllä ymmärrän että pakko se on joskus oppia :)

hevosihmiset.. meitä täällä olikin aika monta muistaakseni.. ootteko edelleen ratsastelleet? Alussa ratsastelin mutta 10+ viikolla jätin sen homman, tuli vaan sellanen olo, että en uskalla jos vaikka sitten sieltä tipahdankin..mulla tuo hevonen kaikenlisäksi on ollu vasta maaliskuun alusta alkaen niin ei oo ehtiny tulla ennen raskautta niin tutuksi että tietäis kaikki kommervenkit.. ja on kuitenkin tuollaista menevämpää sorttia :D mutta mulla ei tamman liikutuksen takia hätää ole, itse juoksuttelin ja ystäväni joka omistaa puolet niin hoitaa tuon ratsastus puolen. en vaan antaisi ikinä anteeksi itselleni jos jotain sen takia kävisi että nousisin selkään. kyllähän tuo talliomistaja kaverini ratsasti vkolle 35 asti ekan lapsen kohdalla ja toisen kohdalla 30 vkolle.. mutta silti en vaan uskalla.

Muarilta mun piti jotain kysyä tai kommentoida, kirjoitan kohta siis lisää kun löydän sen jutun tuolta :D

saana & 19+2
 
Saana, no sehän tarkoittaa sitä, että pelon vuoksi synnytys käynnistetään ennen laskettua aikaa tai vastaavasti tehdään sektio, koska ei uskalla synnyttää alakautta. Ja mun pelon syy ei ole kipu, vaan ihan muu. Mutta täytyypi miettiä ja keskustella lääkärin kanssa. Kun onhan noissakin riskinsä.

Täällä on kyllä juttua aivan tajuttomasti. Koskahan sitä ehtis paneutua.

Me saatiin eilen jo toisen sukupuolen nimi lähes valmiiksi. Kolmannessa nimessä on vielä kaksi vaihtoehtoa ja päätetään tänään kumpi valitaan. Taidan kyllä taipua miehen tahtoon, koska mun suosikit on kaksi ekaa nimeä. Ne on kyllä pitkillä vaaleilla valittu, joten kaipa tuo mieskin niistä tykkää. Toisen sukupuolen nimi mietitään sit jos tarvetta tulee, mutta siihen ei kumpikaan uskota :LOL:

Huomenna se ultra, apua!

Muari ja Sintti rv 20+1
 
Moiks!
Ei ole jaksan paljon täällä kirjoitella, kun yritän tappaa aikaa, kun tiistaina mullakin on viimein se ultra |O :p
Jännittää pirusti, että kaikki on hyvin jne
Sukupuolen suhteen ei tule yllätystä, koska vastaus on taatusti: TYTTÖ :D
Toivotaan vaan, että paljastaa sukupuolensa, että voi varmasti alkaa ostelee vaatteita valmiiksi :saint:

Ne joille ei ole kutsua tullut fb:n ryhmään, niin multa puuttuu teidän säpo ja yhdellä taisi olla virheellinen osoite, kokeilin monta kertaa :|

Ei mulla nyt muuta, ei malta keskittyä kommentoimaan mihinkään sen enempää.

ps. Chillin monotuksia tuntuu nykyään jo pitkin päivää, aina kun istahdan alas ja varsinkin silloin kun olen nukkumaan käymässä :)

BV ja Chilli 20+6
 
Voi että, voimia kaikille joilla pelkoa vauvan jaksamisesta :hug:

Mä en hirveesti kerkee kirjotella nyt kun meen just nukkumaan, pitää yövuoroon siis tänään :)
Kauhee ku tunnen itteni possuks, mies kävi ostamassa banaani-suklaapiirakkaa ja se on aivan iihanaa , oon syöny sitä vaikka kuinka paljon :ashamed: ja muutenki herkutellu tänään. hohhoi. Yövuoroa varten ostin karkkia muiden eväiden lisäks mut mietinki jos jättäiskin ne kotiin sit :D

Mulla vissiin jotain harjoitussupistuksia tms ollut kans vähän väliä, tuntuu inhottavaa "painetta" mahassa ja välillä maha kovettuu jne...
Sit mietin kun ehkä oon tuntenu vaavin liikkeitä, mutta en oo varma.. tänään en oo tuntenu pahemmin mitään..
Ärsytävää.
No, saa nähä jos se vähän suostuis pyörimään masussa nyt ku meen makoilemaan :)
 
Täällä toinen joka ei ole ehtinyt oikein paneutua tähän kirjoitteluun...
Enkä mitenkään pysty kommentoimaankaan kaikkia, joten en kommentoi sen enempää mitään.

Hirveä kirsikka ähky, kun vetäsin tuoreita kirsikoita litran verran tuossa kun ajelin kaupasta kotiin.. Onneks meillä ei muut tykkää, niin saa itekseen syödä. Ja huoletta voin ostaa niitä vaikka kalliita ovatkin, kun kerta tupakka on jäänyt pois.

Isäntä ollu taas rillumarei pari päivää. Nyt suvaitsi saapua kotiin nukkumaan rapulaansa. huoh... Ei jaksa enää edes välittää.

Äitiyspakkauksesta sen verran, että näin ihan livenä sen tuossa perjantaina. Pakkauksen vaatteet oli kyllä kivoja vaikka epäilinkin netin kuvien perusteella, mutta todella huono laatuisia!!! Suosittelisin kyllä kaikkia harkitsemaan uudemman kerran pakkauksen tilaamista. Saumat kiersi, toinen hiha oli toista hihaa reilun sentin kapeampi, langan pätkiä joka paikassa ja materiaalit "halpis" kamaa! Olin tosi pettynyt. 2005 pakkauksessa oli sentään vielä kunnolliset pussilakanatkin. Nyt oli sellainen ohut lipare joka näkyin läpi, vaikkakin kuosi oli musta kiva. Niin ja suurimman osan näistä 60cm vaatteista voisin laittaa 1,5vuotiaan poikani kaappiin ihan suoriltaan, koska olivat niin isoja.
Totesin, että mä saan kyllä kivan toppahaalarin vauvalle kaupasta ja niitä bodeja jne 140eurolla, vai mitä se raha nyt onkaan minkä sen tilalta saa. Ja jos haluaa esim sen haalarin välttämättä tuosta pakkauksesta niin löytyy kuulemma niitäkin jo huuto.netistä.

Oma olo on ollu nyt kohtalainen, mistä olen hyvin iloinen tietty.
Niin ja fb:ssä on mahasta kuva. :)
 
Tuli mieleeni tosta tupakoinnista, kun meitä on täällä muutamia jotka on lopettanut mm. OP, Noora84 ja minä :)
Onko mein ryhmässä vielä joku joka tupakoi? Mites muut lopettaneet meinaatteko, että imetyksen jälkeen ratkeette taas?
 
Pirtsi, olipas teillä tosi ikävä tuo rakennetutkimus. Oikein ihmetellä pitää, minkälainen ihminen siellä on ollut "puikoissa".

Mä tekisin sinun sijassasi niin, että menisin yksityiselle ultraan mahdollisimman pian. Ihan vain oman mielenrauhan takia. Luultavasti tuossa tilanteessa mä olisin soittanut heti Femedaan ja mennyt Brunolle ultrattavaksi niin pian kun vain aikoja saisi. Niillä on siellä viimeisen päälle hyvä ja tarkka ultralaite, eikä Bruno varmasti päästä lähtemään ennenkuin kaikki mikä pitää on tarkistettu. Maksaahan tuo 4D-ultra sen 170 euroa, mutta toisaalta mitä sitä ei omasta mielenrauhasta maksaisi.

Jos asut kaukana pääkaupunkiseudulta, niin löytyy niitä hyviä ultrauspaikkoja muualtakin. Mulle toi Femeda vain on tuttu kun Espoossa asutaan. Ei sen välttämättä tarvitse 4D-ultrakaan olla vaan voit ihan mennä tavalliseenkiin ultraan. Meilläpäin esim. Diacor veloittaa sen 100 euroa ultratutkimuksesta. Ihan miten itse näet asian parhaaksi tehdä.

Voithan sinä tietenkin odottaa sen kaksi viikkoakin uutta ultraa, mutta tuossa mielentilassa se kaksi viikkoakin on pitkä aika.

Kovasti voimia sinulle kuitenkin! :heart: :hug:
 
Tanya 82 Pakko tunnustaa, että näitten kolmen kohdalla, jotka jo maailamassa on niin, jokaisen kohdalla oon ollu odotus ja imetysajan polttamatta ja jostain syystä se sit aina on tullu takas. Mä osittain syytän siittä mun miestä, joka tupakoi ja sitä on sitten "saatavilla" kotona jos tekee mieli uudestaan aloittaa. Huono tekosyy mutta silti.
Alkoholi on sentään sellainen jonka kanssa en oikeastaan ole pelannut. Ennen lapsia olin kova ottamaan, mutta nyt saatan ottaa pari lasillista viiniä hyvässä seurassa pari kertaa vuodessa, siis jos sattuu niin pitkä väli olemaan imetyksen ja seuraavan raskauden välissä. ;)
 
Noora84 Mulla on itselläni pelko, että jollei mies nyt lopeta tupakointia niin se lisää kyllä mun riskiä alottaa taas imetyksen jälkeen, joten ymmärrän sua täysin :)
Mies on siis puhunut lopettamisesta, ja aikoo yrittääkin nyt loman alkaessa viikon kuluttua.
 
Katja-75 Itse asiassa mä asun täällä Rovaniemellä ja yritinkin saada yksityiselle aikoja ultraan. Kyselin tosin 4d-ultran aikoja ja eka aika meni 3 vk päähän ja sitä ennenhän mulla on jo se seuraava ultra lks:n puolestakin.. Varasin kylläkin tuon ajan, mut voi olla että perun sen jos kaikki osoittautuukin olevan ok.. täällä toi 4d maksaa tyyliin 250 egeä!! En sit tyhmänä tajunnu kysellä aikoja tavalliseen ultraan, pitänee kokeilla siihen vielä.. mielenrauhan takia tosiaankin!!
 
Noora. Kiitos tuosta pakkaus jutusta. Olen jo ollu kallistumassa rahaan ja nyt se vain varmistui. Olen kuullut muutamilta ihan samaa ja jos jo moni sanoo, että laatu on huono jne. en sitä ota. Värimaailmakaan ei ny ihan mun silmää hivele. Ei ainakaan vauvan vaatteissa.

Eilen pe-la välisenä yönä heräsin järkkyyn mahakipuun ja siitä alkoikin sitten vessassa asuminen. Sairastin vuorokauden verran hirveetä ripulia ja tuntu jo jossain vaiheessa, että pian tulee kaikki sisuskalutkin ulos. Onneks ei tarvinnu oksentaa, vaikka likellä kyllä oli. Mut tuo tati loppu just yhtä äkisti kun tulikin. Tänään oli vielä naapurissa rippijuhlat ja sinne hiljakseen hissuttelin. Mitään en juuri tohtinu kaffepöydäs ottaa, enkä olis voinukkaan, kun jokaisessa tuppas olla jotain, mille olen allerginen. Mut tuohon olen jo tottunukki. En siellä kauaa jaksanu olla ja läksin kotiin maate. Nukuin pari tuntia ja nyt olis jo vähän nälkä, joten eiköhän tämä tästä.

Masussa nähtävästi voidaan ihan hyvin, kun liikkeet tuntuu aina vain selvemmin ja useammin. Laitan tuohon vielä kuvan tältä päivää, sama on fb:ssä, mutta laitan tännekki:)



Lumi-Marja ja Nuppunen 16+6
 

Yhteistyössä